- Reviews
- Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard
Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard
Hot
Οι καλοκαιρινές διακοπές του Κόμη Δράκουλα.
Οι καλοκαιρινές διακοπές του Κόμη Δράκουλα.
To Hotel Transylvania που βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το 2012, είναι μια από τις δημοφιλείς 3D computer-animated ταινίες της Sony Pictures Animation. Μετά την εμπορική επιτυχία της ήταν αναμενόμενο ότι κάποια στιγμή θα βλέπαμε και ένα sequel. Πράγματι το 2015 είδαμε το δεύτερο κεφάλαιο της κινηματογραφικής σειράς, ενώ το τρίτο (Hotel Transylvania 3: Summer Vacation) παίχτηκε στο σινεμά πριν από μερικές εβδομάδας. Μεταξύ άλλων το Hotel Transylvania έχει επίσης μεταφερθεί στην τηλεόραση μέσω της ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς του Disney Channel, καθώς και στον χώρο των video games με την ομώνυμη κυκλοφορία της GameMill Entertainment για τα Nintendo DS και 3DS.
Την τελευταία εξαετία είδαμε αρκετά ακόμη social και mobile games εμπνευσμένα από το Hotel Transylvania franchise, κανένα εξ' αυτών όμως δεν διατέθηκε στα PC ή στις οικιακές κονσόλες. Το Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard της Torus Games είναι αυτό που... σπάει το ρόδι, καθώς κυκλοφορεί εδώ και λίγες μέρες στα PC, PS4, Xbox One και Nintendo Switch. H προηγούμενη δουλειά της Torus Games, δηλαδή το Ben 10, δεν μας άφησε απολύτως ικανοποιημένους, οπότε κρατήσαμε... μικρό καλάθι πριν αρχίσουμε το playthrough μας. Σύντομα διαπιστώσαμε πως ορθώς είχαμε χαμηλές προσδοκίες, αφού το Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard διαθέτει ελάχιστα καλά στοιχεία. Τα δε στοιχεία αυτά δεν αποτελούν προϊόν έμπνευσης των developers, αλλά έχουν ξεπατικωθεί από άλλα games, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη σειρά Pikmin της Nintendo.

Σε... χαμένα νησιά θέλω να βρεθούμε
Φαινομενικά, το Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard δίνει την εντύπωση ενός movie tie-in, στην πράξη όμως τα γεγονότα του δεν ακολουθούν αυτά της ταινίας. Ο Dracula, η Mavis και η υπόλοιπη τερατοπαρέα έχουν αφήσει τα Καρπάθια για να πάνε διακοπές, η κρουαζιέρα τους όμως δεν έχει την καλύτερη δυνατή κατάληξη, καθώς οι Frankenstein, Murray και Wayne χάνονται στα Lost Islands. Η δική σας αποστολή είναι να εξερευνήσετε τα τρία αχαρτογράφητα νησιά, να σώσετε τους συντρόφους σας και να βρείτε τα τρία κομμάτια της μαγικής πυξίδας που θα σας επιτρέψει να γυρίσετε πίσω -σώοι και αβλαβείς κατά προτίμηση- στην Τρανσυλβανία.
Το σενάριο αποπνέει μια γενικότερη προχειρότητα, καθώς δεν αφιερώνεται καθόλου χρόνος στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, οπότε αν δεν έχετε παρακολουθήσει τις ταινίες ή την τηλεοπτική σειρά Hotel Transylvania δεν γνωρίζετε τι ρόλο “βαράει” ο κάθε ήρωας. Εν τω μεταξύ, η αφήγηση της ιστορίας περιορίζεται σε μια σειρά από ελεεινά -στην καλύτερη περίπτωση- cutscenes. Συγχωρέστε μας για την έκφραση, ωστόσο είναι αδύνατο να συγκρατηθούμε όταν ένα εν έτη 2018 δεν υπάρχουν animated cutscenes σε ένα game, το οποίο υποτίθεται ότι στηρίζεται σε μια computer-animated ταινία. Αντ' αυτού συναντάμε στατικές 3D εικόνες που εναλλάσσονται με έναν τελείως σπασμωδικό τρόπο. Τόσο σπασμωδικό που ακόμη και το soundtrack κάνει διακοπές, όταν αλλάζουν οι σκηνές.
Impa, impa είσαι εδώ;
Στο Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard αναλαμβάνετε τον ρόλο του Dracula ή της Mavis και καλείστε να εξερευνήσετε μόλις τρία levels. To gameplay δεν αλλάζει όποιον κι από τους δύο χαρακτήρες επιλέξετε, καθώς και οι δύο έχουν τις ίδιες ακριβώς ιδιότητες. Το μόνο που αλλάζει είναι οι ατάκες που εκστομίζει ο εκάστοτε ήρωας όταν εξολοθρεύει έναν εχθρό ή όταν βρίσκει ένα σεντούκι. Ποιες είναι τώρα οι ιδιότητες του ήρωά σας; Στην πραγματικότητα καμία! Ίσα ίσα που δεν μπορείτε να εξερευνήσετε τα νησιά κατά την διάρκεια της μέρας για να μην γίνετε κάρβουνο από τις ηλιακές ακτίνες. Κατόπιν αυτού, έχετε μόλις 10 λεπτά in-game χρόνου (τόσο φαίνεται διαρκεί η νύχτα στα Lost Islands) για να εξερευνήσετε. Μόλις ο χρόνος αυτός εξαντληθεί επιστρέφετε στο πλοίο σας και... φτου κι απ' την αρχή.
Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπίσετε τους -ολιγάριθμους- αντιπάλους και να επιλύσετε τα διάφορα environmental puzzles είναι να στρατολογήσετε διάφορα πλάσματα. Τα πλάσματα αυτά ονομάζονται impas και χωρίζονται σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες, τα vampimpas, τα wolfimpas, τα mummimpas και τα frankimpas. Τα πρώτα μοιάζουν με νυχτερίδες, τα δεύτερα με λιλιπούτειους λυκάνθρωπους, τα τρίτα με μούμιες και τα τελευταία θυμίζουν τον Φρανκενστάιν.

Κάθε μία κατηγορία πλασμάτων μπορεί να “χρησιμοποιηθεί” με διαφορετικούς τρόπους, ωστόσο όλα ανεξαιρέτως τα impas μπορούν να επιτεθούν στους αντιπάλους σας, αν τους δώσετε την κατάλληλη εντολή. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, τα vampimpas μπορούν να ανυψώσουν πλατφόρμες, τα wolfimpas μπορούν να σκάψουν ή να τραβήξουν διακόπτες, τα mummimpas μπορούν να δημιουργήσουν μια γέφυρα από άμμο σε συγκεκριμένα σημεία, ενώ τα frankimpas μπορούν να σπρώξουν containers και να σπάσουν σίδερα.
Στην αρχή του παιχνιδιού μπορείτε να έχετε μέχρι 10 impas στην ομάδα σας, εντούτοις στην πορεία και πάντα με την προϋπόθεση ότι έχετε συλλέξει όλα τα treasures δύναται να στρατολογήσετε ακόμη περισσότερα πλάσματα (το maximum είναι 30 impas). H αλλαγή του “loadout” σας γίνεται σε συγκεκριμένα checkpoint σε κάθε level, τα οποία ονομάζονται impa portals. Τα portals αυτά δύναται να χρησιμοποιηθούν και για να κάνετε fast travel σε διάφορες τοποθεσίες του νησιού. Με δεδομένο ότι έχετε μόλις 10 λεπτά στην διάθεσή σας για να εξερευνήσετε το νησί, η καλύτερη δυνατή στρατηγική είναι να βρείτε όσο το δυνατόν πιο σύντομα όλα τα impa portals του χάρτη, έτσι ώστε να μπορέσετε να επιστρέψετε σε αυτά την επόμενη ημέρα.

Πέτα το χειριστήριο και πιάσε το ποντίκι
Το μοντέλο χειρισμού του Ηotel Transylvania 3: Monsters Overboard αποδεικνύεται εξαιρετικά δύστροπο στις κονσόλες, καθώς ο αριστερός αναλογικός μοχλός χρησιμοποιείται τόσο για τον έλεγχο του χαρακτήρα σας, όσο και για αυτόν του κέρσορα. Συν τις άλλοις, η κάμερα δεν είναι στατική και κατά ένα περίεργο λόγο δεν κινείται μόνο μέσω του δεξιού αναλογικού μοχλού, αλλά ακολουθεί και την κίνηση του χαρακτήρα σας. Κατά ανάλογο τρόπο σας ακολουθούν και τα impas σας, ωστόσο για να τα κατευθύνετε σε ένα συγκεκριμένο σημείο, θα πρέπει να μετακινήσετε αναλόγως και τον κέρσορα στην οθόνη σας. Είναι προφανές ότι η χρήση ενός mouse θα σας έλυνε τα χέρια, εντούτοις από την στιγμή που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα όταν παίζετε στην κονσόλα σας θα έπρεπε οι developers να υιοθετούσαν ένα διαφορετικό μοντέλο χειρισμού.
Καλύτερα να μείνεις καταραμένος στο αιώνιο σκότος, παρά να ασχοληθείς μαζί του.
Εξίσου προβληματικός είναι και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγετε τα ενεργά impas σας. Αν υποθέσουμε ότι θέλετε να “ανακαλέσετε” όλα τα impas και να τα φέρετε προς το μέρος σας θα πρέπει να σκοπεύσετε πάνω τους με τον κέρσορα και να κρατήσετε πατημένο το κουμπί B. Δυστυχώς η διαδικασία αυτή θα πρέπει να γίνει τέσσερις φορές, μία δηλαδή για κάθε διαφορετική κατηγορία των impas.

Το δύστροπο μοντέλο χειρισμού σε συνδυασμό με το βλακώδες A.I γίνεται πολλές φορές η αιτία για να χάσετε όλα σας τα πλάσματα και να μείνετε ανυπεράσπιστοι. Αυτό συμβαίνει γιατί όλο το σύστημα μάχης στηρίζεται στην λογική της εμπλοκής και της γρήγορης απεμπλοκής. Δηλαδή στέλνετε τα πλάσματα σας να επιτεθούν και στην πορεία μόλις ο εκάστοτε αντίπαλος ξεκινήσει το animation της επίθεσής του, τα τραβάτε πάλι πίσω. Όταν επιτίθενται όμως δύο ή περισσότερες κατηγορίες πλασμάτων, λόγου χάρη vampimpas και frankimpas δεν υπάρχει χρόνος για να “ανακαλέσετε” όλα σας τα πλάσματα, αφού θα πρέπει πρώτα να τραβήξετε τα vampimpas σκοπεύοντας με τον κέρσορα πάνω τους και κρατώντας πατημένο το κουμπί Β, μετά να επιλέξετε τα frankimpas με το d-pad και να επαναλάβετε την όλη διαδικασία.
Ένας πιθανός τρόπος για να λύσετε αυτό το πρόβλημα είναι να επιτίθεστε μόνο με μια συγκεκριμένη κατηγορία πλασμάτων. Έλα όμως που αν ένας εχθρός πλησιάσει τα υπόλοιπα θα τον πάρουν στο κατόπι και θα του επιτεθούν (εδώ κολλάει το βλακώδες Α.Ι.). Επίσης, πως ακριβώς θα μετακινήσετε τον κέρσορα στο κατάλληλο σημείο, αυτό δηλαδή που σας επιτρέπει να παρατηρήσετε από απόσταση την μάχη, όταν ο κέρσορας κινείται ταυτόχρονα με τον χαρακτήρα σας; Αν θέλετε να τον μετακινήσετε λίγο πιο πάνω, αυτόματα ο χαρακτήρας σας θα κάνει 2-3 βήματα προς τα εμπρός.

Με όλα αυτά τα προβλήματα δεν ξέρουμε αν θα πρέπει να εκφράσουμε τα παράπονά μας ή αν θα πρέπει να χαρούμε για τις ελάχιστες κατηγορίες εχθρών και για το μονότονο σύστημα μάχης. Αν έπρεπε να εκτελέσουμε ακόμη πιο περίπλοκους χειρισμούς και να απομνημονεύσουμε περισσότερα patterns επιθέσεων πιθανώς θα παρατούσαμε το Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard στο πρώτο κιόλας νησί. Συνολικά υπάρχουν μόλις τρεις διαφορετικές κατηγορίες εχθρών, τα σαρκοβόρα φυτά, οι κάβουρες και μια σαύρα που φτύνει φωτιά. Ακόμη και τα bosses ανήκουν στις ίδιες ακριβώς κατηγορίες, με τη μόνη διαφορά ότι στο τέλος κάθε level αντιμετωπίζετε μια πιο “ισχυρή” εκδοχή του εκάστοτε πλάσματος. Ποικιλία μηδέν.
Καλοκαιρινές σπαζοκεφαλιές
Αφού είδαμε τι συμβαίνει στις μάχες, ήρθε η ώρα να αναφερθούμε και στα environmental puzzles. Όπως προαναφέραμε, κάθε κατηγορία impa έχει και μια συγκεκριμένη χρησιμότητα. Το... μυστικό λοιπόν είναι να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο impa για το κατάλληλο puzzle. Δυστυχώς, το 80% των puzzles του παιχνιδιού στηρίζεται σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο, κοινώς το πώς θα φέρετε τα wolfimpas σας σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Τα πλάσματα αυτά έχουν ιδιαίτερη ευαίσθητη όσφρηση και σεληνιάζονται αν μυρίσουν το άρωμα ενός συγκεκριμένο φυτού. Εσείς λοιπόν θα πρέπει να βρείτε τον τρόπο για να μπλοκάρετε την μυρωδιά, είτε κλείνοντας το φυτό πίσω από ένα container, είτε σχηματίζοντας έναν τοίχο από άμμο μπροστά του κτλ.

Υπάρχουν 15 ακόμη προαιρετικά puzzles που σχετίζονται με τα treasures του Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard. Στα σεντούκια αυτά υπάρχουν διάφορα χρήσιμα upgrades που αυξάνουν τον συνολικό αριθμό των impas που μπορείτε να ελέγξετε, αυξάνουν την δύναμή τους ή μεγιστοποιούν τη χρονική διάρκεια της in-game νύχτας κ.ο.κ. Τα upgrades αυτά είναι μάλλον δώρον άδωρο, αφού όταν θα είστε σε θέση να συλλέξετε όλα τα treasures, το playthrough σας θα έχει ήδη φτάσει στο τέλος του. Με όλα τα upgrades εκμηδενίζεται και ο βαθμός πρόκλησης, αφού είστε πρακτικά άτρωτοι. Λόγου χάρη, η μάχη μας με το τελικό boss κράτησε μόλις... πέντε δευτερόλεπτα, αφού τα τριάντα frankimpas μας το εξολόθρευσαν πριν προλάβει να πει κύμινο.
Πάντως ακόμη και χωρίς τα upgrades, ο βαθμός πρόκλησης είναι χαμηλός. Για την ακρίβεια πιο δύσκολη είναι η πάλη -γιατί περί πάλης πρόκειται- με τα controls, απ' ότι η επίλυση των γρίφων ή η εξολόθρευση των εχθρών. Η συνολική διάρκεια κυμαίνεται στις 5-6 ώρες αν εξερευνήσετε πλήρως και τα τρία νησιά, ενώ είναι αισθητά μικρότερη αν δεν ασχοληθείτε με τη συλλογή των treasures. Οι developers όφειλαν να δώσουν κάποιας μορφής replayability, ιδιαίτερα από τη στιγμή που η τιμή διάθεσής του τίτλου αγγίζει τα 40 ευρώ.

Από την εποχή του Βλαντ Τσέπες
Η νέα δουλειά της Torus Games δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί σύγχρονη. Για την ακρίβεια παραπέμπει στον... μεσαίωνα. Η μοναδική αχτίδα φωτός είναι το σταθερό frame rate στα 60fps. To level design είναι με μια λέξη απαράδεκτο, αφού και τα τρία νησιά μοιάζουν υπερβολικά μεταξύ τους. Το τρίτο απλά έχει λίγες περισσότερες αμμώδεις εκτάσεις, αλλά κατά τ' άλλα έχει τις ίδιες ακριβώς πέτρες, τα ίδια ακριβώς φυτά και τους ίδιους ακριβώς εχθρούς με τα προηγούμενα.
Στον ηχητικό τομέα ευτυχώς επικρατεί μια καλύτερη κατάσταση. Τα μουσικά θέματα ακούγονται ευχάριστα, έστω κι αν επαναλαμβάνονται αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του playthrough σας, ενώ εξίσου συμπαθητικό είναι και το voice acting. Και σε αυτό το κομμάτι πάντως παρατηρείται το φαινόμενο της επανάληψης, αφού ακούγαμε κάθε φορά τις φράσεις “why are you so crabby?” και “this crab is coconuts” όταν σκοτώναμε καβούρια.

“Αγαπητέ Κόμη, έπρεπε να μείνεις στα Καρπάθια”
Το Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard είναι μια από τις πιο απογοητευτικές κυκλοφορίες του φετινού καλοκαιριού, καθώς μαστίζεται από φαινόμενα επανάληψης σε όλους τους τομείς (level design, εχθροί, puzzles κτλ.), αλλά και από το... σπαστικό μοντέλο χειρισμού του. Με τα δεδομένα αυτά, οι μόνοι που ενδεχομένως αξίζει να το δοκιμάσουν είναι όσοι περιμένουν με αγωνία το νέο κεφάλαιο της σειράς Pikmin. Η μέρα που θα δούμε μια αξιόλογη δημιουργία από την Torus Games, προφανώς δεν ήρθε ακόμη. Για να υπάρξει φως στο τούνελ θα πρέπει κάποια στιγμή η Αυστραλιανή εταιρεία να δουλέψει με μεγαλύτερο μεράκι και να πάψει να ποντάρει στην παιδική αφέλεια των πιτσιρικάδων gamers.
Θετικά:
- Συμπαθητικό soundtrack και voice acting
- Ποικιλία στο κομμάτι των impas
- Σταθερό frame rate
Αρνητικά:
- Χαμηλός βαθμός πρόκλησης
- Προβληματικό Α.Ι.
- Δύστροπο μοντέλο χειρισμού
- Μικρή διάρκεια
- Βαρετά και επαναλαμβανόμενα puzzles
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7
Gameplay: 5.5
Αντοχή: 5.5
Γενικά: 6
Ένα παρωχημένο movie tie-in που απευθύνεται καθαρά στους φίλους της ταινίας ή σε αυτούς της σειράς Pikmin.
Ανδρέας Γρυπάρης
Comments