- Reviews
- Sword of the Sea
Sword of the Sea

Επαναφέρετε τη ζωή σε μία ξεχασμένη έρημο.
Επαναφέρετε τη ζωή σε μία ξεχασμένη έρημο.
Το Journey αποτέλεσε ένα video game σταθμό, ειδικά για την indie κατηγορία, έχοντας πλέον δώσει έμπνευση σε μικρές και μεγάλες ομάδες ανάπτυξης. Μετά την κυκλοφορία του, ο art director του, Matt Nava αποφάσισε να αποχωρήσει από την thegamecompany και να ιδρύσει την δική το εταιρεία ανάπτυξης, Giant Squid, βαδίζοντας όμως στα χνάρια της αξέχαστης δίωρης εμπειρίας του 2012.
Η πρώτη κυκλοφορία της Giant Squid ήρθε το 2016 με το πανέμορφο Abzû, το οποίο μπορούσε εύκολα χαρακτηριστεί ως ένα Journey κάτω από το νερό και η δεύτερη το 2020 με το εξαιρετικό The Pathless. Φέτος επιστρέφει με έναν τίτλο, ο οποίος φαίνεται ότι αντλεί έμπνευση από όλα τα προαναφερθέντα games, συνδυάζοντας όλα τους τα χαρακτηριστικά στοιχεία. Το Sword of the Sea παρουσιάστηκε τον Μάιο του 2023 και δύο χρόνια μετά ήρθε στα χέρια μας τον Αύγουστο του 2025.
Πρωταγωνιστής του Sword of the Sea είναι ο Wraith, ένα πλάσμα που ξυπνάει από έναν λήθαργο και καλείται να επαναφέρει την ζωή σε έναν ξεχασμένο και εγκαταλελειμμένο κόσμο. Για να το καταφέρει θα πρέπει να επαναφέρει το νερό στις περιοχές του κόσμου με την βοήθεια του σπαθιού του, το οποίο λειτουργεί σαν σανίδα surf ή snowboard. Όπως και σε προηγούμενα games της Giant Squid το σενάριο είναι πολύ μινιμαλιστικό ενώ δεν υπάρχει καθόλου διάλογος, παρά μόνο ψήγματα lore που διαβάζουμε από πλάκες. Έχουμε και την επιστροφή ενός γνώριμου χαρακτήρα, χωρίς όμως να δίνονται ιδιαίτερες εξηγήσεις. Παρόλα αυτά νόημα στην ιστορία βγαίνει διότι είναι σύντομη (γύρω στις 3 ώρες) και μπαίνει απευθείας στο ψητό.
Surfing στο νερό, στην άμμο και στον πάγο
Το όλο gameplay βασίζεται στο surfing που κάνετε πάνω στο σπαθί, το οποίο αποτελεί τον βασικό τρόπο μετακίνησης. Ανάλογα τις επιφάνειες αναπτύσσετε και περισσότερη ταχύτητα, ενώ κάνετε άλματα και κόλπα στον αέρα. Σταδιακά ξεκλειδώνετε και την δυνατότητα για υψηλότερα άλματα και άλλα skills. Ο χειρισμός είναι αρκετά απλός αλλά πολύ ευχάριστος και σχεδόν ποτέ δεν είπαμε ότι κάτι θα μπορούσε να έχει γίνει καλύτερα. Η κίνηση θυμίζει το τρέξιμο του The Pathless, όπου ανάλογα τον ρυθμό σας, η ταχύτητά σας αυξάνεται σταδιακά.
Σε κάθε πίστα ο σκοπός σας είναι να φτάσετε στις πηγές του νερού για να το επαναφέρετε. Τα συγκεκριμένα σημεία είναι αρκετά προφανή, όμως δεν υπάρχουν καθόλου markers ή καθοδήγηση και καλείστε να εξερευνήσετε με τον δικό σας ρυθμό. Υπάρχει αρκετό platforming, όπου θα πρέπει να υπολογίζετε την ταχύτητα και τα άλματά σας, αλλά σπάνια δυσκολευτήκαμε κάπου. Λόγω του ευχάριστου χειρισμού η εξερεύνηση δεν κουράζει, ενώ καμία πίστα δεν είναι και τεράστια. Μάχες με εχθρούς δεν υπάρχουν, παρά μόνο ένα boss fight στο τέλος, το οποίο είναι αρκετά εύκολο.
Σε αρκετά chapters υπάρχουν ορισμένες τοποθεσίες, οι οποίες περιέχουν πίστες για time trials. Εκεί πρέπει να ξεπεράσετε ένα συγκεκριμένο high score σε περιορισμένο χρόνο κάνοντας combos από κόλα στον αέρα. Πρακτικά σαν να παίζουμε την Fantasy εκδοχή κάποιου Tony Hawk. Τα συγκεκριμένα σημεία δεν είναι πολλά ούτε ιδιαίτερα δύσκολα, ενώ αποτελούν και ευχάριστη αλλαγή παραστάσεων. Παρόλα αυτά θα λέγαμε ότι δεν πολυταιριάζουν με το μινιμαλιστικό vibe του υπόλοιπου παιχνιδιού.
Ξεκάθαρα ένα video game της Giant Squid
Στον τομέα των γραφικών το Sword of the Sea είναι αναμενόμενα πανέμορφο. Το εικαστικό στυλ είναι ταυτόχρονα καρτουνίστικο και ρεαλιστικό και θυμίζει πολύ τo Abzu, το The Pathless και το Journey, ενώ συνδυάζει στοιχεία από όλα μαζί. Οι πίστες έχουν αρκετή ποικιλία και θα περάσετε από ερήμους, ποτάμια, πάγους, μέχρι και λάβα. Όλα αυτά με εξαιρετικούς φωτισμούς και αρκετά χαριτωμένα animations. Από τεχνικά προβλήματα, όπως bugs και frame drops δεν εντοπίσαμε κάποιο στο PS5 σε όλο το playthrough, αν και ακούσαμε άλλα για την έκδοση του PC.
Μουσική που μας ταξιδεύει
Ο συνθέτης Austin Wintory, ο οποίος είχε αναλάβει την μουσική των προηγούμενων τίτλων της Giant Squid, του Journey και κάμποσων άλλων games (πχ Assassin’s Creed Syndicate, John Wick Hex) επιστρέφει και στο Sword of the Sea, χαρίζοντας μας ένα ακόμα εξαιρετικό soundtrack γεμάτο κομμάτια που φτιάχνουν κατά πολύ την ατμόσφαιρα του κόσμου και την ένταση της κάθε περίστασης.
Αν έχετε παίξει κάποιο από τα προηγούμενα games η μουσική θα σας φανεί οικία χωρίς να αντιγράφει κάτι. Μία σημαντική λεπτομέρεια είναι το πώς το παιχνίδι αξιοποιεί το Dualsense. Ανάλογα την επιφάνεια στην οποία βρίσκεστε, για παράδειγμα άμμος ή νερό, έχει διαφορετική δόνηση και διαφορετικό εφέ από το ηχειάκι του χειριστηρίου.
Όμορφο, διασκεδαστικό αλλά σύντομο
Το Sword of the Sea αποτελεί έναν συνδυασμό του Journey και των προηγούμενων games της Giant Squid, δίνοντας έναν πανέμορφο τεχνικό τομέα, απλό αλλά διασκεδαστικό gameplay και εξαιρετικό soundtrack. Το μοναδικό μας ουσιαστικό παράπονο είναι η μικρή του διάρκεια, καθώς θα μπορούσε να διαρκεί σχεδόν άλλο τόσο χωρίς να κουράζει. Παρόλα αυτά αποτελεί πολύ εύκολη πρόταση στους fans των προαναφερθέντων games και σε όσους θέλουν κάτι σύντομο. Ακόμα περισσότερο όταν από την πρώτη μέρα είναι διαθέσιμο στο PS Plus. Η Giant Squid έκανε για μία ακόμα φορά πολύ καλή δουλειά και ελπίζουμε να συνεχίσει να κάνει ότι κάνει χωρίς να αλλοιώσει το μοναδικό της στυλ.
Θετικά:
- Πανέμορφος εικαστικός τομέας
- Απλό και διασκεδαστικό gameplay
- Εξαιρετικό soundtrack
Αρνητικά:
- Αρκετά σύντομο
- Πολύ μινιμαλιστικό σενάριο
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Σενάριο: 7
Αντοχή: 5
Γενικά: 8
Από τα indies που δεν πρέπει να προσπεράσετε
Ερμής Δερβίσης
NEWS
VIEW ALL
Sword of the Sea
[Αρχική δημοσίευση: 25/5/23] Κατά τη διάρκεια του PlayStation Showcase η εταιρεία ανάπτυξης Giant Squid ανακοίνωσε το Adventure Sword of the Sea. Πρωταγωνιστής είναι ένας μοναχικός εξερευνητής γνωσ...Posted (05 Jun 2025)