- Reviews
- Fighting EX Layer
Fighting EX Layer
Hot
EX χωρίς Street Fighter.
EX χωρίς Street Fighter.
Ξύλο, φάπες, κλοτσίδια και φτου και απ’ την αρχή. Υπάρχει άραγε gamer άνω των 25 που να μην έχει παίξει έστω λίγο Street Fighter στην ζωή του; Σίγουρα είναι λίγα και δακτυλοδεικτούμενα τα άτομα που αποτελούν την εξαίρεση στον κανόνα, αφού η σειρά Street Fighter αποτέλεσε ένα εκ των πρώτων και πιο αναγνωρισμένων Fighting franchises στην ιστορία των video games. Μία σειρά που τρέχει τόσα χρόνια και ανήκει και σε αυτό το genre δεν θα μπορούσε βέβαια να συνεργαστεί και με άλλες εταιρείες για να απολαμβάνουμε τον Ryu και την παρέα του σε πολυάριθμα crossovers. Ένα από αυτά, που ξεχώρισε στα τέλη του 20ου αιώνα, ήταν το Street Fighter EX από την Arika, που κυκλοφόρησε για Arcade το 1996 και λίγο αργότερα στο πρώτο PlayStation.
Η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις με αυτό αφού αποτέλεσε την πρώτη της προσπάθεια για την κυκλοφορία ενός video game, προτού ακολουθήσουν περισσότερα Street Fighter EX, Fighting Layer και πολλά ακόμη games. Κανένα τους όμως δεν έκανε τόσο ντόρο όσο το πρώτο, πράγμα που άφησε την Arika μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας για πολλά χρόνια. Μάλιστα, από το 2015 και ύστερα είχε κάνει μία παύση στο κομμάτι της ανάπτυξης θέλοντας να αναθεωρήσουν την στρατηγική τους και να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα. Το νέο αυτό ξεκίνημα βρήκε σάρκα και οστά στο όνομα του Fighting EX Layer, τον “πνευματικό διάδοχο” του Street Fighter EX και του Fighting Layer. Και κάπως έτσι, συναντήσαμε ένα ακόμη Fighting με νοσταλγικό περιεχόμενο.
Ξέχασαν την Capcom
Πρακτικά, το Fighting EX Layer προοριζόταν να σχετίζεται περισσότερο με το Street Fighter EX, ωστόσο η απουσία των χαρακτήρων της σειράς της Capcom, αποβάλλει από πάνω του κάθε ομοιότητα στο όλο setting. Συγκεκριμένα, βλέπουμε έναν μικρό αριθμό διαθέσιμων χαρακτήρων για να αναμετρηθείτε με φίλους και εχθρούς. Οι διαθέσιμοι χαρακτήρες δεν είναι καινούριοι ή πρωτοεμφανιζόμενοι, αφού όλοι τους έχουν παρουσιαστεί στο παρελθόν σε κάποιο παιχνίδι της σειράς Street Fighter EX. Η διαφορά επομένως, είναι πως η λίστα των 13 χαρακτήρων που διαθέτει για την ώρα δεν συμπληρώνεται από τα μεγάλα ονόματα του Street Fighter. Αντί για τους Ryu, Ken και Chun-Li θα αναγκαστείτε να βολευτείτε με τους Kairi, Hayate και Shirase. Η Arika έχει ανακοινώσει πως δύο επιπλέον χαρακτήρες και συγκεκριμένα οι Sharon και Area θα προστεθούν μακροπρόθεσμα στο ρόστερ των χαρακτήρων ως δωρεάν DLC.
Fair Play στους Ιάπωνες, αφού τα περισσότερα Fighting της σημερινής εποχής απαιτούν περαιτέρω έξοδα για να ξεκλειδώσετε τους νέους χαρακτήρες. Παρόλα αυτά οι λίγοι διαθέσιμοι που θα βρείτε αφήνουν μία αίσθηση του ότι δεν είναι αρκετοί, ενώ η απουσία των χαρακτήρων του Street Fighter είναι παραπάνω από αισθητοί αφού σίγουρα είναι πιο αγαπητοί και γνωστοί. Ωστόσο ο καθένας τους είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό ξεχωριστός και μπορείτε κατόπιν δοκιμής να βρείτε αυτόν που σας ταιριάζει τόσο στο gameplay όσο και στην ευχαρίστηση που σας προσφέρει όταν μοιράζετε φάπες και κοκκινίζετε τους σβέρκους των φίλων σας. Κατά τα άλλα, το Fighting EX Layer στηρίζει σε μεγάλο ποσοστό τον χαρακτηρισμό του διαδόχου του EX σε πολλούς τομείς.
Για έμπειρους μονομάχους
Αν μη τι άλλο, το Street Fighter χαρακτηρίζεται από την ικανότητα που απαιτεί να έχουν οι παίκτες για να θεωρηθούν κορυφαίοι. Σε αντίθεση με άλλα Fighting, ανάμεσα σε δύο όχι και τόσο τρομερούς παίκτες είναι αυτό όπου ο καλύτερος στρατηγικά παίκτης θα κερδίσει στις περισσότερες πτώσεις, έχοντας πολύ χαμηλότερη επιρροή από τον παράγοντα “τύχη”. Αυτό το στοιχείο απορρόφησαν τόσο το Street Fighter EX το 1996 όσο και το Fighting EX Layer του σήμερα, αφού με τις πρώτες σας δοκιμές στον χειρισμό των χαρακτήρων αλλά και στην αντιμετώπιση των αντιπάλων σας θα αντιληφθείτε πως χρειάζεται βαθιά επίγνωση των χαρακτήρων που έχετε στα χέρια σας για να είστε έστω ανταγωνιστικοί και απρόβλεπτοι. Το button mashing επομένως δύσκολα θα λειτουργήσει με το μέρος σας στην περίπτωση όπου ο παίκτης με τον οποίο έρχεστε αντιμέτωποι γνωρίζει καλά το παιχνίδι.
Κάθε παίκτης έχει το δικό του στυλ και τα δικά του combos όπως ήταν αναμενόμενο, παρόλα αυτά είναι σαφέστατα περιορισμένος και συγκεκριμένος ο αριθμός των συνδυασμών που οδηγούν σε κάποια σπέσιαλ επίθεση. Αυτό θα το καταλάβετε και από το άνοιγμα που command list που περιέχει πολύ λίγες επιλογές σε σύγκριση με άλλα Fighting τύπου Mortal Kombat για παράδειγμα που υπάρχουν αμέτρητα combos που αν διαδέχονται το ένα το άλλο μπορούν να οδηγήσουν κάλλιστα σε perfect, flawless round χωρίς να αφήσετε τον εχθρό σας να πάρει ανάσα. Λόγω του ότι έχει Arcade επιρροές, το Fighting EX Layer δεν διαθέτει την παραπάνω δυνατότητα, επομένως όσο καλά και αν συνδυάσετε τις επιθέσεις σας πάντα υπάρχει δυνατότητα για τον αντίπαλο να αντιδράσει και να γυρίσει τον γύρο ή και ολόκληρο το ματς. Στην πράξη, το να “τερματίσετε” έναν χαρακτήρα απαιτεί πολλή εξάσκηση, αφού μέχρι να εγκληματιστείτε για τα καλά, οι περισσότεροι θα παίζετε punching και kicking simulator.
Δοκιμάστε τον Garuda, γνωστό και ως Yoshimitsu των πάμφτωχων και αφήστε τους φίλους σας να απορούν γιατί χάνουν συνέχεια.
Το νέο Fighting της Arika προσφέρει μάχες σε ένα 2.5D περιβάλλον που δοκιμάζεται από πολλές εταιρείες τα τελευταία χρόνια, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό του Dragon Ball FighterZ. Το πεδίο της μάχης στερείται και αυτό της ποικιλίας, αφού υπάρχουν μόλις 5-6 πίστες από δύο φορές η καθεμία, για να παίξετε σε αυτές με background πρωινής ώρας ή και βραδινής. Όσο κι αν προσπάθησε επομένως να ξεγελάσει η Arika πως οι πίστες είναι περίπου 12, δεν τα κατάφερε. Οι πίστες είναι τύπου closed arenas, ενώ στο κομμάτι του όλου πλακώματος συναντάμε τα auto-combos και τα super cancels που έδωσαν το παρών και στα προηγούμενα games της Arika, αφού δεν ήθελαν σε καμία περίπτωση το Fighting EX Layer να χάσει την πραγματική του ταυτότητα. Μάλλον δεν υπολόγισαν ότι οι χαρακτήρες του Street Fighter ήταν κομμάτι αυτής…
Επιπλέον έχουμε τα Gougi Decks. Πρόκειται για επιλογές που έχουν να κάνουν με το playstyle που επιθυμείτε να εφαρμόσετε σε κάθε παίκτη, εξού και η δυνατότητά σας να το διαλέξετε λίγο πριν την έναρξη της μάχης. Κάθε deck διαθέτει μία σειρά από Gougi Boosts που, όπως δηλώνουν, ενισχύουν τις επιθέσεις των χαρακτήρων σας ανάλογα με την περίσταση και την απόδοσή σας στον αγώνα. Όσο ασήμαντο και αν ακούγεται, καλό είναι να τους ρίξετε μία ματιά για να ξέρετε με τι έχουν να κάνουν σφαιρικά. Η λανθασμένη επιλογή Gougi Deck μπορεί να μειώσει αισθητά την απόδοσή σας στο παιχνίδι, ενώ η σωστή επιλογή από την άλλη μπορεί να αποτελέσει και τον καθοριστικό παράγοντα στην έκβαση της μάχης ανάμεσα σε δύο παίκτες που είναι ικανοί και ισάξιοι. Αν βέβαια δεν το παίρνετε τόσο στα σοβαρά και απλά πατάτε κουμπιά από δω και από κει, η επιλογή των Decks δεν θα έχει και ιδιαίτερη σημασία.
Μάλλον ξέμειναν από modes
Όλα ωραία και καλά μέχρι στιγμής αφού το gameplay του Fighting EX Layer αφήνει αρκετά θετική απήχηση. Το πρώτο μεγάλο σοκ όμως έρχεται με την είσοδό σας στο κεντρικό μενού. Αυτό διότι εντοπίζουμε την κεντρική οθόνη που προδίδει πως το δημιούργημα της Arika πάσχει από έλλειψη modes. Συγκεκριμένα έχουμε το online στο οποίο διαλέγετε αν επιθυμείτε να παίξετε απλό casual ματσάκι ή ranked όπου η κατάσταση υποτίθεται είναι πιο σοβαρή. Εκεί όμως που θα σας πέσουν τα μαλλιά είναι το offline versus στο οποίο δεν υπάρχει δυνατότητα single player! Πραγματικό σκάνδαλο, αφού ο μόνος τρόπος να παίξετε ενάντια στην CPU είναι να πάτε στα άλλα δύο modes που είναι τα training και expert όπου προπονείστε με όποιον παίκτη θέλετε ή πραγματοποιείτε challenges πάλι υπό την μορφή προπόνησης αντίστοιχα.
Κοινώς, το A.I. της κονσόλας σας δεν απλώνει ποτέ χέρι πάνω σας αφού δεν υπάρχει mode που να υποστηρίζει την solo εμπειρία. Μάλιστα είναι αδιανόητο το να μην υπάρχει offline single player και να υπάρχουν στην ουσία δύο modes για να προπονηθείτε. Η Arika προφανώς γνωρίζει πόσο απαιτητικό είναι το gameplay του παιχνιδιού για κάποιον που θέλει να γίνει υπερβολικά καλός σε αυτό, ωστόσο φαίνεται να ξεχνά πως η πραγματική προπόνηση βρίσκεται στην ίδια την πράξη και όταν ο αντίπαλος είναι παθητικός απέναντί σας δεν είναι εφικτό να μάθετε να αντιδράτε στις επιθέσεις του. Χώρια που το command list ακόμα και στην προπόνηση έχει τα κουμπιά με κωδικές ονομασίες έναντι πλήκτρων και πρέπει να λύσετε εξίσωση για να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται. Όσες φορές και να το ξαναπούμε δεν θα είναι αρκετό. Απαράδεκτο το γεγονός το ότι απουσιάζουν οι offline δυνατότητες.
Αντίπαλοι με την σύνδεση
Γλυκόπικρη γεύση αφήνει όσο να ‘ναι και η multiplayer εμπειρία. Από την μία έχουμε το ευχάριστο, ανταγωνιστικό ranked system που σας βάζει να κοντραριστείτε με άλλους παίκτες. Σίγουρα θα συναντήσετε ορισμένους βετεράνους που έλιωναν Street Fighter στο παρελθόν και θα τις τρώτε από κει που δεν το περιμένετε. Αλλά υπάρχουν και κάτι φυντάνια εκεί έξω που δεν έχουν τόση εμπειρία και σίγουρα θα χορτάσετε να τους κάνετε κόλπα και μαγκιές. Η έλλειψη του single player θα σας αναγκάσει να βγάλετε το άχτι σας πάνω τους, χωρίς να είναι απαραίτητα κακό αυτό. Ευτυχώς οι χαρακτήρες, αν και λίγοι, ποικίλουν στον τρόπο χρήσης τους επομένως δεν θα βαρεθείτε να βλέπετε τα ίδια ξανά και ξανά. Μάλιστα υπάρχουν και λίστες που καταγράφουν αναλυτικά την πρόοδο σας στα online matches για να βλέπετε και εσείς την πρόοδό σας σε βάθος χρόνου.
Το πρόβλημα για ακόμα μία φορά σε Fighting παρουσιάζεται στους κακής ποιότητας servers αλλά και στους λίγους παίκτες που υπάρχουν παγκοσμίως. Όταν το κοινό που διαθέτει το Fighting EX Layer δεν είναι μεγάλο και η σύνδεση των παικτών δεν είναι τόσο καλή, το matchmaking γίνεται αναπόφευκτα μία υπερβολικά χρονοβόρα διαδικασία. Υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις που μπορείτε να προσαρμόσετε σχετικά με το matchmaking, ωστόσο το αποτέλεσμα φαίνεται να είναι το ίδιο σε κάθε περίπτωση, αφού θα χρειαστείτε αρκετή ώρα να βρείτε κάποιον αντίπαλο online. Εκτός βέβαια αν είστε πολύ τυχεροί. Από την μία δηλαδή ψάχνουμε το single player για να παίξουμε μόνοι μας, να ευχαριστηθούμε λίγο ξυλίκι και εφόσον δεν υπάρχει ανατρέχουμε αναγκαστικά στο multiplayer, στο οποίο δεν μπορούμε να βρούμε αντίπαλο. Τι, με το training θα την βγάλουμε;
Που πήγαν τα boobs;
Κακομάθαμε λίγο από τα υπόλοιπα Fighting στα οποία οι γυναίκες έχουν για κάποιον (ανεξήγητο) λόγο πλούσιο μπούστο. Η Arika ωστόσο θέλησε από την αρχή να φτιάξει έναν σοβαρό τίτλο που θα συγκεντρώσει καλούς παίκτες που ενδιαφέρονται να εξασκηθούν και να τελειοποιήσουν τις τεχνικές τους, γιατί όχι και να μην το φέρουν στα eSports; Επομένως δεν είχαν χρόνο για να σχεδιάζουν εντυπωσιακές γυναίκες για χαρακτήρες στο παιχνίδι. Οι θηλυκοί χαρακτήρες αντιθέτως είναι εξίσου σοβαροί με τους άντρες και στην εμφάνιση, ενώ κάθε χαρακτήρας στο σύνολο έχει πολύ ωραίο και ανανεωμένο design, τονίζοντας στο άπειρο την διαφορά τους στο Fighting EX Layer με τα παλιά games. Άκρως θετικά είναι και τα οπτικά εφέ κατά την διάρκεια της μάχης, με την κάμερα να γίνεται 2.5D όποτε χρειάζεται και να “παγώνει” από την άλλη για να προσφέρει αυτή την ικανοποίηση του τέλειου hit.
Στο voice-acting τα πράγματα ήταν εξίσου νορμάλ, με τους χαρακτήρες μας να “δίνουν πόνο” και να αντιδρούν υπερβολικά, όπως συνηθίζουν οι Ιάπωνες, σε κάθε τους κίνηση. Γενικά οπτικός και ηχητικός τομέας δανείζονται πολλά από την καθιερωμένη συνταγή του Street Fighter, διατηρώντας όσο γίνεται τα καλά του στοιχεία. Δεν θα μας χάλαγε βέβαια να βάζανε και 5-6 τραγουδάκια παραπάνω αφού το soundtrack είναι τόσο φτωχό όσο το μενού του. Πολύ λίγα κομμάτια και στο κεντρικό μενού και εντός του εκάστοτε ματς, κάνοντας φανερό ότι χρειαζόταν να υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία από μουσική. Στο κάτω κάτω δεν υπάρχει ο απαραίτητος ρυθμός σε ένα Fighting, πως θα πλακώνετε με στυλ; Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούμε να πούμε πως στο σύνολό του ο τομέας του ήχου δεν ικανοποιεί.
Φτωχό αλλά ικανό
Μην ψάχνετε να βρείτε το Street Fighter EX στα μάτια του Fighting EX Layer διότι πολύ απλά δεν θα το καταφέρετε. Η νέα προσπάθεια της Arika δανείζεται αρκετά ωραία στοιχεία από το δημοφιλές αυτό franhcise και στο κομμάτι του gameplay είναι πράγματι αρκετά καλό και αντικειμενικό. Παρόλα αυτά υπάρχει μία φτώχεια, μία έλλειψη, μία απουσία, συνδυασμός των οποίων αδυνατεί να προσφέρει σε όσους δοκιμάσουν το Fighting EX Layer το αίσθημα της πληρότητας σε διάφορους τομείς, όπως ο αριθμός χαρακτήρων, πιστών, modes και άλλων δυνατοτήτων. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός το ότι οι λάτρεις των Fighting θα μπορέσουν να αγαπήσουν εύκολα τον χειρισμό και την απλότητά του στα σημεία που χρειάζεται, όμως δεν νοείται παιχνίδι αυτής της κατηγορίας, που φέρει μάλιστα τόσο μεγάλο όνομα, να μην διαθέτει offline single player.
Είναι θετικό το ότι η Arika δείχνει διάθεση να το υποστηρίξει με νέους, δωρεάν χαρακτήρες και πιθανότατα να προβεί σε διορθώσεις. Για να είμαστε αντικειμενικοί όμως, στην παρούσα φάση, το Fighting EX Layer έχει ποιότητα και ορισμένες πολύ θετικές ενδείξεις και προοπτικές, όμως υπάρχει μία μαύρη σκιά που σκεπάζει τα θετικά του στοιχεία λόγω σημαντικών ελλείψεων. Σε περίπτωση όπου υπήρχε το single player, βάζανε πέντε ας πούμε χαρακτήρες παραπάνω και κάνανε λίγο πιο καθοδηγητικό το training θα μιλούσαμε για ένα υπερπλήρες Fighting με διάθεση αναβίωσης των κλασικών τίτλων του genre. Ίσως η απουσία της Capcom από το αναπτυξιακό κομμάτι να ήταν η σημαντικότερη τελικά.
Θετικά:
- Χορταστικό gameplay
- Όμορφος σχεδιασμός χαρακτήρων
- Διατηρεί θετικά στοιχεία από τους προγόνους του
- Ανταγωνιστικό ranked system
- Πωρωτικά οπτικά εφέ
- Ικανοποιητικό voice acting
Αρνητικά:
- Απουσία offline single player
- Δύο αχρείαστα training modes
- Μικρό ρόστερ χαρακτήρων
- Δυσκολία στο matchmaking
- Άδειο soundtrack
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 5.5
Γενικά: 7
Διαθέτει άφθονο ξύλο και ευχάριστα χαρακτηριστικά, αλλά δεν παύει να είναι ένας πολύ φτωχός απόγονος του Street Fighter EX.
Γιάννης Σιδηρόπουλος
Comments