- Reviews
- Battlefield 6
Battlefield 6
New
Μία πλήρης εμπειρία πολέμου.
Μία πλήρης εμπειρία πολέμου.
Ο μεγάλος ανταγωνιστής του Call of Duty επιστρέφει φέτος, μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας και μάλιστα με την υποχρέωση να αποδείξει την αξία του μετά το τελευταίο μεγάλο φιάσκο που στιγμάτισε τη σειρά. Ο λόγος φυσικά για το Battlefield 2042 το οποίο ανήκει πλέον στα χειρότερα λανσαρίσματα που έχουμε δει, δίπλα στο Cyberpunk 2077 και το No Man's Sky. Εκτός του ότι ήρθε, μεταξύ άλλων χωρίς campaign, με γενικά λειψό περιεχόμενό, αμέτρητα bugs, σφαίρες που δεν έκαναν damage στους αντιπάλους και ποιος μπορεί να ξεχάσει τα hovercrafts που σκαρφάλωναν ουρανοξύστες. Σταδιακά, μέσα στα χρόνια που πέρασαν, τα περισσότερα προβλήματα διορθώθηκαν και το 2042 έγινε παραπάνω από αξιοπρεπές, όμως η ζημιά είχε γίνει και ένα μεγάλο μέρος του κοινού είχε ήδη αφήσει πίσω του.
Παρόλα αυτά η EA από νωρίς είχε σχεδία για τον επόμενο τίτλο της σειράς αλλάζοντας εντελώς την διαχείρισή της, ενώ χρησιμοποίησε και την μέθοδο ανάπτυξης των Call of Duty. Έτσι η DICE δεν αποτελεί πλέον την μοναδική ομάδα ανάπτυξης της σειράς, άλλα αυτή τη φορά ανέλαβε μόνο το Multiplayer, η Motive και η Criterion Games το Campaign και η Ripple Effect το επερχόμενο Battle Royale mode. Όλο αυτό το σύνολο εταιρειών ονομάστηκε Battlefield Studios και μας παρουσίασαν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους με το Battlefield 6 το καλοκαίρι του 2025. Από τότε μεταξύ μεσολάβησαν και 2 betas και από την αρχή φαινόταν ότι δεν επαναλήφθηκε κανένα λάθος από το παρελθόν με την ΕΑ και τα Battlefield Studios να θέλουν να δώσουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από την αρχή. Το τελικό προϊόν ήρθε στα χέρια μας τον Οκτώβριο του 2025 και ήδη μετράει εκατομμύρια παίκτες.
Ένα Campaign πάντα χρειάζεται
Σε αντίθεση με τα Battlefield V και 1, το 6 έχει Campaign με συνεχόμενη αφήγηση, με αρχή, μέση και τέλος και όχι αυτοτελείς ιστορίες. Το μεγαλύτερο μέρος του σεναρίου διαδραματίζεται το 2028 σε μία περίοδο που το NATO έχει χάσει την υποστήριξη από 12 χώρες και ο κόσμος βρίσκεται στα πρόθυρα ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου. Πρωταγωνιστές είναι τα μέλη της ομάδας πεζοναυτών Dagger 1-3, των οποίων ηγείται ο Hayden "Haz" Carter και προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον ιδιωτικό στρατό Pax Armata που είναι υπεύθυνος για όλα όσα συμβαίνουν.
Σε γενικές γραμμές μιλάμε για ένα πολύ τυπικό και προβλέψιμο Campaign όπου σχεδόν τα πάντα τα έχουμε πλέον ξαναδεί σε FPS. Έχουμε δηλαδή μια αποστολή, όπου μπαίνουμε κρυφά κάπου και φεύγουμε με χαμό, μια άλλη που παίζουμε με Sniper, άλλη που ελέγχουμε tank κλπ. Κάθε chapter όμως είναι αρκετά εντυπωσιακό τεχνικά με μπόλικα χολιγουντιανά σκηνικά και άφθονη δράση. Η ώρα περνάει ευχάριστα και λειτουργεί μια χαρά ως ορεκτικό για το Multiplayer, όπου βρίσκεται και όλη η ουσία.
Όπως θα έπρεπε να κυκλοφορούν όλα τα FPS
Στο Multiplayer έχουμε όλα τα αναμενόμενα modes, εκτός από το Battle Royale, το οποίο αναμένεται στο μέλλον. Φυσικά τα πιο διαφημισμένα και εύκολα προσβάσιμα είναι τα κλασσικά Conquest και Breakthrough, αυτή τη φορά με 64 παίκτες από την αρχή και όχι 128. Πρόκειται για τα modes που παίξαμε περισσότερο και λειτουργούν όπως τα θυμόμαστε, δηλαδή στο Breathrough η μία ομάδα προσπαθεί να κατακτήσει όλο το map από την άλλη και στο Conquest οι ομάδες προσπαθούν να κατακτήσουν Sectors της πίστας πριν τελειώσει ο προκαθορισμένος αριθμός respawns.
Στο λανσάρισμα υπάρχουν 9 διαφορετικά maps, τα οποία χρησιμοποιούνται ανάλογα το mode που παίζετε. Φυσικά είναι μεγάλα σε μέγεθος αλλά όχι αχρείαστα τεράστια και άδεια σε σημεία όπως του 2042. Ομολογουμένως είναι λίγο πιο αδιάφορα στον σχεδιασμό και την θεματολογία τους, χωρίς όμως να επηρεάζεται κάπου το gameplay. Στα μεγάλα modes, όπως το Conquest, όπου παίζουν 64 παίκτες και με οχήματα χρησιμοποιείται όλη η έκτασή τους, ενώ σε μικρότερα όπως το Team Deathmatch μόνο ένα μικρό κομμάτι τους. Το σήμα κατατεθέν της σειράς πού έλλειπε αρκετά από το 2042 είναι η καταστροφή των περιβαλλόντων και εδώ επιστρέφει με τον καλύτερο τρόπο. Πλέον μπορείτε να καταστρέφετε ολόκληρα κτήρια, πράγμα που εκτός από εντυπωσιακό τεχνικά, αλλάζει και την ροή του gameplay, καθώς ανοίγονται νέα περάσματα και δίοδοι, ενώ αλλάζουν και οι κρυψώνες σε πραγματικό χρόνο.
Στο ίδιο το gameplay έχουν γίνει επίσης αλλαγές και βελτιώσεις. Αρχικά οι Specialists του 2042 δεν επιστρέφουν και μπορείτε μόνο να επιλέξετε ανάμεσα σε 4 Classes για το πως παίζετε. Το Assault ειδικεύεται περισσότερο στο run 'n' gun με Assault Rifles και πιο γρήγορο healing. Το Reckon είναι για τα Snipers και επιτρέπει, μεταξύ άλλων, να κρατήσετε στιγμιαία την αναπνοή σας. Το Engineer ευνοεί τα SMGs και έχει τη δυνατότητα να επιδιορθώνει οχήματα, όπως τα tanks. Τέλος το Support είναι περισσότερο για την βοήθειά των συμπαικτών σας, όπως heals, revives και αναπλήρωση πυρομαχικών. Παρότι κάθε Class ευνοεί περισσότερο ένα συγκεκριμένο είδος όπλου, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε χωρίς περιορισμούς. Έτσι μπορείτε να επιλέξετε το αγαπημένο σας όπλο και ας μην ταιριάζουν απόλυτα τα perks του Class για το οποίο προορίζεται.
Δεν πρωτοπορεί κάπου αλλά ότι κάνει το κάνει σχεδόν τέλεια
Από όπλα υπάρχουν όλες οι γνωστές κατηγορίες δηλαδή Assault Rifles, Marksman, Snipers, LMGs, SMGs και Carbines, χωρίς εκπλήξεις. Αρχικά έχετε διαθέσιμο ένα από κάθε κατηγορία και όσο ανεβαίνετε levels ξεκλειδώνετε και τα υπόλοιπα. Μόλις ξεκλειδώσετε ένα όπλο και αρχίσετε να παίζετε με αυτό ανεβαίνει levels και ξεκλειδώνετε σταδιακά και τα attachments του. Ένα παράπονο που είχαμε στο λανσάρισμα είναι ότι η πρόοδος ήταν αρκετά αργή και κάθε όπλο ήθελε μπόλικες ώρες για να το φτάσουμε σε ένα καλό level με χρήσιμα attachments. Το ίδιο ισχύει και για το δικό μας level up, όμως σε λίγες μέρες οι developers ήδη τα έκαναν πιο γρήγορα και συνεπώς πιο ικανοποιητικά.
Στο θέμα κίνησης δεν υπάρχει το υπερβολικό verticality που υπήρχε στο 2042 με το grappling hook και το divesuit συνεπώς ο χαρακτήρας σας είναι πιο προσγειωμένος. Φυσικά τα maps δεν έχουν τεράστιους ουρανοξύστες που τα απαιτούν, αλλά για τα λίγο πιο ψηλά κτήρια έχετε πάντα στη διάθεσή σας αλεξίπτωτο. Κάτι που επίσης δεν επιστρέφει από τα πρόσφατα shooters είναι το tac-sprint, οπότε ο ρυθμός πάντα παραμένει λίγο πιο αργός. Πλέον υπάρχει και στο σύστημα κίνησης Kinesthetic Combat System, το οποίο σας επιτρέπει κάνετε lean από cover points και να σέρνετε συμπαίκτες σε ασφαλές μέρος για να τους κάνετε revive. Επιπλέον όταν είστε prone μπορείτε να σημαδέψετε προς όλες τις κατευθύνσεις, όπως έγινε πρόσφατα στο Black Ops 6 με το Omnimovement.
Πολύ όμορφο και χωρίς τεχνικά προβλήματα
Στο τομέα των γραφικών το Battlefield 6 είναι το ομορφότερο της σειράς και επαναφέρει της αισθητική πολύ πιο κοντά στα 3 και 4, από ότι οι πιο πρόσφατες κυκλοφορίες. Από τα κλειστά δωμάτια μέχρι τους τεράστιους ανοιχτούς χώρους, παντού υπάρχει μπόλικη λεπτομέρεια σε κάθε επιφάνεια και αντικείμενο. Το ίδιο ισχύει και για τον σχεδιασμό και τα animations των χαρακτήρων που ειδικά στο Campaign και στα cutscenes εντυπωσιάζουν. Τα maps όπως αναφέραμε είναι πολύ όμορφα αισθητικά, αλλά σε θέμα σχεδιασμού είναι λίγο κλισέ και όλα δίνουν την αίσθηση ότι τα έχουμε ξαναδεί και σε άλλα FPS.
Από τεχνικής άποψης το 6 είναι η μέρα με τη νύχτα σε σχέση με τα χάλια του 2042 στο λανσάρισμά του. Δεν υπάρχουν τα αμέτρητα bugs, framedrops και pop-ins που συναντούσαμε συνέχεια και όλα δουλεύουνε απροβλημάτιστα. Ακόμα και όταν βλέπαμε σε πραγματικό χρόνο καταστροφές ολόκληρων κτηρίων με 20 παίκτες και tanks στο ίδιο πλάνο, δεν εντοπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα. Τα οποιαδήποτε στιγμιαία bugs που μπορεί να είδαμε ήταν σίγουρα ελάχιστα και σε καμία περίπτωση δεν αμαύρωσαν την εμπειρία.
Ο ηχητικός τομέας είναι επίσης αρκετά προσεγμένος και δεν μας άφησε κανένα ιδιαίτερο παράπονο. Όλα τα ηχητικά εφέ που ξεχωρίζουν στα Battlefield, όπως για παράδειγμα οι σφαίρες που περνάνε στιγμιαία δίπλα σας, επιστρέφουν απαράλλακτα. Το ίδιο ισχύει και για τα σπασίματα τοίχων και γυαλιών που όλα ακούγονται πολύ ρεαλιστικά. Από μουσική τα κομμάτια που ακούσαμε ήταν λειτουργικά και ταιριαστά, χωρίς όμως να μπορούμε να πούμε ότι ξεχώρισε κάποιο. Οι σχετικά άγνωστοι voice actors στο Campaign κάνουν μία χαρά δουλειά στις ερμηνείες τους χωρίς να υστερεί κάποιος.
Η επιστροφή του παλιού καλού Battlefield
Το Battlefield 6 είναι ίσως το καλύτερο Battlefield της τελευταίας δεκαετίας αλλάζοντας αρκετά την εικόνα που είχαμε για τη σειρά λόγω του 2042 και του V. Το Campaign παρότι προβλέψιμο και κλισέ κάνει μια χαρά τη δουλειά του ενώ το Multiplayer έχει αρκετό περιεχόμενο από την αρχή με μοναδικό ουσιαστικό παράπονο το αργό progress, το οποίο ήδη διορθώνεται. Δεν μπορούμε να πούμε ότι πρωτοπορεί κάπου ως FPS, όμως μας δίνει ακριβώς ότι θέλουμε από ένα Battlefield. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε όλους τους τομείς λειτουργεί εξαιρετικά χωρίς τεχνικά προβλήματα, κάτι που πλέον είναι σπάνιο και για τα δεδομένα της σειράς αλλά και γενικότερα για την AAA βιομηχανία. Φυσικά όμως όλα θα κριθούν μέσα στους επόμενους μήνες από την υποστήριξη που θα δεχθεί σε θέματα νέου περιεχομένου και updates αλλά και το πόση απληστία θα δούμε από μεριάς EA. Όσοι αγαπάτε τα FPS και ειδικά τη συγκεκριμένη σειρά δεν έχετε κανένα λόγο να μην το δοκιμάσετε.
Θετικά:
- Άρτιος τεχνικός τομέας χωρίς τεχνικά προβλήματα
- Ικανοποιητικό gameplay και πιο ατόφια εμπειρία Battlefield
- Μπόλικο περιεχόμενο με παλιά και νέα modes
- Αρκετή ελευθερία στα Classes και στα όπλα
Αρνητικά:
- Κλισέ και προβλέψιμο Campaign
- Το αργό progress στο λανσάρισμα
- Λίγο ανέμπνευστος ο σχεδιασμός των maps
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Σενάριο: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
Ίσως το πιο κάλο FPS που θα παίζουμε τα επόμενα χρόνια
Ερμής Δερβίσης
NEWS
VIEW ALL
Το Battlefield 6 έχει πουλήσει πάνω από 7 εκατομμύρια αντίτυπα σε 5 μέρες
Η επιτυχημένη beta του Battlefield 6, προοικονομούσε άτυπα ότι το γνωστό FPS θα έκανε ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα. Με άλλα λόγια, η συμμετοχή των παικτών στην beta μεταφέρθηκε και στην επίσημη κυκλοφορί...Posted (15 Oct 2025)
Το day-one patch του Battlefield 6 θα περιέχει πάνω από 200 αλλαγές και διορθώσεις
Η κυκλοφορία του Battlefield 6 βρίσκεται μόνο τρεις μέρες μακριά και έτσι η Battlefield Studios προχώρησε στην ανακοίνωση του πλούσιου day-one patch που πρόκειται να λάβει το γνωστό FPS. Το συγκεκριμ...Posted (07 Oct 2025)
Battlefield 6: Ανακοινώθηκε η ημερομηνία έναρξης της Season 1 μαζί με το δωρεάν περιεχόμενο
Η EA και η Battlefield Studios ανακοίνωσαν την ημερομηνία έναρξης της πρώτης Season για το Battlefield 6, η οποία θα ξεκινήσει στις 28 Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει τρία phases με δωρεάν περιεχόμενο. ...Posted (01 Oct 2025)
Battlefield 6 campaign
[Αρχική δημοσίευση: 1/8/25 - Battlefield 6: Το campaign θα διεξάγεται σε έναν κόσμο στα πρόθυρα πολέμου] Κατά τη διάρκεια του σημερινού Battlefield 6 Multiplayer Livestream Event, η EA και η DICE έδ...Posted (25 Sep 2025)
Το aim-assist θα είναι «πολύ ελαφρύ» στο Battlefield 6
Όπως τα περισσότερα FPS σε κονσόλες, έτσι και το Battlefield 6 θα διαθέτει aim-assist, ωστόσο οι developers δηλώνουν ότι θα είναι «πολύ ελαφρύ». Η διαφορά σε σχέση με το Call of Duty θα είναι αισθητή,...Posted (19 Sep 2025)
Battlefield 6: Το Battle Royale mode θα έχει instant death ring
Η EA αποκάλυψε νέες λεπτομέρειες για το επερχόμενο Battlefield 6 Battle Royale mode, το οποίο θα δοκιμαστεί σύντομα μέσω του Battlefield Labs. Σύμφωνα με ανακοίνωση στο Steam, οι developers θέλουν να...Posted (11 Sep 2025)
Battlefield 6: H EA το βλέπει ως “πλατφόρμα” και όχι απλώς ως προϊόν
Η EA δείχνει να ποντάρει τα πάντα στο Battlefield 6, επιχειρώντας να το εξελίξει από ένα απλό video game σε μία ολόκληρη “πλατφόρμα” για το μέλλον της σειράς. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Andrew ...Posted (31 Jul 2025)