Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Ειδήσεις και φήμες από την gaming βιομηχανία

More
03 Nov 2025 21:00 #290581 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ένας developer υποστηρίζει ότι το Halo MMO ακυρώθηκε για να προστατευθεί το stock bonus ενός στελέχους



Πίσω στο μακρινό 2005, είχαν κυκλοφορήσει φήμες που ήθελαν την εταιρεία ανάπτυξης του Age of Empires, Ensemble Studios, να αναπτύσσει ένα Halo MMO.

Το συγκεκριμένο εγχείρημα έφτασε σε ξαφνικό τέλος το 2008 όταν η Microsoft έκλεισε την εταιρεία, ωστόσο ένας από τους developers του MMO μοιράστηκε πληροφορίες για το χαμένο αλλά και ακυρωθέν game. Ο Sandy Petersen, ο οποίος πριν πάει στην Ensemble ήταν γνωστός για την δουλειά του πάνω στο Call of Cthulu TTRPG και στο Doom, δημοσίευσε στο X κάποιες αναμνήσεις του από το Halo MMO, το οποίο είχε κωδική ονομασία, Titan. Μάλιστα, αναφέρει ότι ο ίδιος ήταν υπεύθυνος για την κατασκευή του σύμπαντος του Titan, το οποίο θα λάμβανε χώρα πολύ νωρίτερα από όταν οι Halos κατέστρεψαν οποιαδήποτε ζωή με αντίληψη στον γαλαξία.

In 2008, Ensemble Studios started planning a gigantic MMO set in the Halo universe. We code-named it Titan. It was to take place tens of thousands of years ago, before the Halos were set off & destroyed all sentient life in the Galaxy.

I was in charge of the universe-building -… pic.twitter.com/8eaSbEt81X

— Sandy Petersen (@SandyofCthulhu) October 28, 2025

Ο Petersen ισχυρίστηκε ότι: “Η μικρότερη εκτίμηση που είχαμε εμείς και η Microsoft για τα συνολικά έσοδα του game ήταν 1.1 δις δολάρια”. Παλαιότερες αναφορές σχετικές με το ακυρωθέν MMO, δείχνουν ότι η Microsoft πίστευε πολύ σε αυτό και είχε παραχωρήσει έναν προϋπολογισμό ύψους 90 εκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με τον Petersen, το πρόβλημα ξεκίνησε όταν ο Don Mattrick, ο οποίος έγινε επικεφαλής του Xbox το 2007, “αντιλήφθηκε ότι το stock bonus του βασιζόταν στα έσοδα που θα είχε η Microsoft από games, τα επόμενα τρία χρόνια”. Το συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο δεν συμβάδιζε με αυτό του Titan, το οποίο αναμενόταν να χρειαστεί τρεισήμισι χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Κλείνοντας, ο Petersen καταλήγει: “Και αυτό ήταν πέρα από την τελική ημερομηνία του Mattrick. Έτσι, απολύοντας ολόκληρη την Ensemble, δεν χρειαζόταν να πληρώνει για την ακριβή μας εταιρεία ανάπτυξης για τρία χρόνια και δεν τον ένοιαζε το Titan.” Ο ίδιος, δεν ανέφερε το αν είχε αποδείξεις για το αν ήταν όντως έτσι η κατάσταση ή αν απλώς έτσι νόμιζε εκείνος. Παλαιότερες αναφορές έλεγαν ότι το κλείσιμο της Ensemble σχετιζόταν και με την πολιτική ανωτέρων. Η θητεία του Mattrick στο Xbox ήταν σε μεγάλο βαθμό κάτι που έφερε τους fans απέναντί του, καθώς ο ίδιος ήταν υπεύθυνος για το Kinect, τον πολύ κακό επανασχεδιασμό του dashboard, καθώς και για το καταστροφικό λανσάρισμα του Xbox One. Σχολιάζοντας το κλείσιμο της Ensemble, ο Petersen είπε το εξής: “Το μόνο που έχασε ήταν μια εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών που δεν πούλησε ποτέ κάτω από 3 εκατομμύρια αντίτυπα σε οτιδήποτε κυκλοφόρησε. Δεν πιστεύω ότι τίμησε τους μετόχους της Microsoft, αλλά οκ, ο Don ξεκίνησε την καριέρα του στην EA ως στέλεχος που απολύει”.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
04 Nov 2025 19:00 #290585 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ο SouljaBoy επιστρέφει 7 χρόνια μετά με την retro κονσόλα Retroid Pocket Flip 2



Ο ράπερ Soulja Boy, προσπαθεί για άλλη μια φορά να πουλήσει μια gaming κονσόλα.

Αυτήν την φορά, φαίνεται ότι θα πουλάει το Retroid Pocket Flip 2 υπό το όνομα SouljaGame Flip. Σύμφωνα με το Retro Dodo , έκανε μια δημοσίευση στο Instagram στην οποία έδειχνε κάτι που έμοιαζε με το Pocket Flip 2. Συγκεκριμένα, είπε ότι αυτή η συσκευή είναι η νέα κονσόλα SouljaGame Flip και ότι “μόλις κυκλοφόρησε” και μπορεί να αγοραστεί από το προσωπικό του website. Μάλιστα, τόνισε ότι: “Έχει όλα τα games που θα χρειαστείτε, γρήγορο επεξεργαστή και καλά γραφικά”. Η αρχική τιμή της κονσόλας “του” ήταν 436$, δηλαδή σχεδόν διπλάσια από εκείνη του Retroid Pocket Flip 2. Μόλις ωστόσο ξεκίνησαν να κυκλοφορούν ειδήσεις που ανέφεραν ότι είναι η ίδια κονσόλα με εκείνη της Retroid, η τιμή έπεσε στα 200$, κάτι που σημαίνει ότι πλέον πωλείται για λιγότερα χρήματα από όσα χρειάζονται μέσω του επίσημου site της Retroid .

Το site στο οποίο είναι διαθέσιμο το SouljaGame Flip, περιέχει εικόνες που είναι σχεδόν ολόιδιες με εκείνες που έχει η Retroid και μόνο ελάχιστες είναι διαφορετικές και δείχνουν την συσκευασία, στην οποία αναγράφεται το όνομα της κονσόλας. Ακόμα και τα ονόματα των διαθέσιμων χρωμάτων είναι κλεμμένα από το Pocket Flip 2, όπως για παράδειγμα η χρωματική παλέτα του GameCube. Η περιγραφή του ηλεκτρονικού μαγαζιού της κονσόλας αναφέρει ότι: “Το SouljaGame Flip είναι η απόλυτη handheld gaming κονσόλα, δοκιμασμένη από τον SouljaBoy”. Το Retro Dodo επικοινώνησε με την Retroid με αφορμή την συγκεκριμένη υπόθεση και μέσω επίσημης τοποθέτησης, η εταιρεία ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν αποτελεί οποιοδήποτε είδος συνεργασίας: “Αυτό δεν αποτελεί κανένα είδος επίσημης αδειοδότησης. Δεν έχει την άδειά μας να μετονομάζει τα προϊόντα μας και να τα πουλάει ο ίδιος. Το Retroid Pocket Flip 2 είναι πατενταρισμένο στις Ηνωμένες Πολιτείες από εμάς.”

Το αν η Retroid θα επιδιώξει οποιαδήποτε νομική διαδικασία, παραμένει άγνωστο. Ωστόσο, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο γνωστός ράπερ προσπάθησε να πουλήσει μια gaming κονσόλα. Το 2018, πουλούσε κινέζικα emulators με την δική του επωνυμία, ενώ το 2021 έκανε το ίδιο με το TRDR Pocket, που ήταν εμπνευσμένο από το Game Boy.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 Nov 2025 20:30 #290749 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η εταιρεία ανάπτυξης του Stalker 2 οδήγησε στην ακύρωση του πανομοιότυπου game, Misery, μέσω καταγγελίας DMCA



Η εταιρεία ανάπτυξης του Stalker 2: Hear of Chornobyl, GSC Game World, οδήγησε μέσω καταγγελίας DMCA, στην ακύρωση του Co-op Survival Horror Shooter, Misery, το οποίο υποστηρίζει ότι παραβίασε τα πνευματικά της δικαιώματα.

Για όσους δεν γνωρίζετε, ο νόμος Digital Millennium Copyright Act (DMCA) είναι ένας νόμος των Ηνωμένων Πολιτειών για τα πνευματικά δικαιώματα, ο οποίος θεσπίστηκε το 1998. Συνεχίζοντας, η Valve αναγκάστηκε χωρίς δεύτερη σκέψη να το αφαιρέσει από την πλατφόρμα της, προκειμένου να μην βρεθεί και η ίδια αντιμέτωπη με νομικά ζητήματα. Από την άλλη, η ομάδα πίσω από το Misery η οποία αποτελείται από έναν μόνο developer, τον Maewing, υποστήριξε ότι είχε γίνει στόχος επίθεσης, επιμένοντας ότι το Misery “είναι μια τελείως διαφορετική ιδέα, η οποία λαμβάνει χώρα στον φανταστικό κόσμο της δημοκρατίας της Zaslavie και ότι δεν έχει καμία σχέση με το Stalker 2 της GSC.”

Συγκεκριμένα, είπαν το εξής για το game τους που κυκλοφόρησε στις 23 Οκτωβρίου στο Steam: “Δεν έχει καμία σχέση με τον κόσμο του Stalker, το Τσερνόμπιλ, κλπ. Το Misery δεν χρησιμοποιεί χαρακτήρες, πλοκή, ιστορία, assets, τέρατα, μουσική ή κώδικα από τα games τους. Όλα είναι είτε πρωτότυπα είτε νομίμως αδειοδοτημένα. Πιστεύουμε επίσης ότι αυτό αποτελεί κατάχρηση εξουσίας από μια μεγάλη εταιρεία εις βάρος μικρών ανεξάρτητων εταιρειών ανάπτυξης και κάτι τέτοιο δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Δεν αποτελούμε καμία απειλή για την GSC ή την IP της, δεν ανταγωνιζόμαστε τα games τους, ούτε χρησιμοποιούμε κάποια από τις IP τους. Το Misery έχει αντλήσει έμπνευση από πολλά πράγματα, games, ταινίες και βιβλία, αλλά η κατάθεση DMCA για κάτι τέτοιο είναι λανθασμένη. Θέλουμε επίσης να υπενθυμίσουμε στην GSC ότι τα δικά τους games βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο Roadside Picnic και στην ταινία Stalker του Tarkovsky και δεν κατέχουν τα πνευματικά δικαιώματα για τα καταθλιπτικά σοβιετικά κτίρια, την κιθάρα, την βότκα, την ραδιενέργεια, τις εγκαταλελειμμένες τοποθεσίες ή ακόμα και τα περιττώματα”.

GSC taking down MISERY

by u/AcceptableAttitude13 in stalker


Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, το Misery εξαφανίστηκε από το κατάστημα του Steam. Η ομάδα του game ωστόσο, φαίνεται να είναι αρκετά αισιόδοξη και δήλωσε ότι: “Είμαστε 100% σίγουροι ότι αυτή η παρεξήγηση θα λυθεί και το Misery θα επιστρέψει πολύ σύντομα στο Steam και θα δούμε πολλά εντυπωσιακά updates και νέο περιεχόμενο. Είναι κάτι πολύ δυσάρεστο και επώδυνο για εμάς, τόσο ψυχολογικά όσο και οικονομικά, αλλά η ανάπτυξη συνεχίζεται και όλα τα updates θα παραδοθούν στην ώρα τους και σύντομα θα μπορούμε να παίξουμε ξανά το Misery”. Το μήνυμα που έλαβε η εταιρεία από την Valve, περιείχε screenshots τα οποία σύγκριναν το Misery με το Stalker 2, ενώ υπήρχαν και εικόνες που ήταν δίπλα δίπλα και απεικόνιζαν την σοβιετική γειτονιά από το Stalker: Call of Prypiat και ένα παρόμοιο περιβάλλον στο Misery. Άλλη μια σύγκριση, έδειχνε του χαρακτήρες και από τα δύο games να κάθονται γύρω από μια φωτιά, φορώντας μάσκες αερίων και παίζοντας κιθάρα.

[img]images/stories/others/Valve_misery_stalker_2.png[/img]

Κλείνοντας την ανακοίνωσή της, η εταιρεία παρότρυνε τον κόσμο να μην κάνει review bombing ενάντια της GSC, γράφοντας: “Μην προσβάλλετε εκείνους ή άλλους ανθρώπους στα σχόλια, ειδικά λόγω εθνικότητας! Δεν θέλουμε αλλά και ούτε υποστηρίζουμε κάτι τέτοιο”. Ωστόσο, στην ιδιωτική ομάδα του Discord του, ο developer ήταν εμφανώς λιγότερο ευγενικός και δημοσίευσε μια σειρά από υβριστικά σχόλια, για τα οποία στην συνέχεια απολογήθηκε : “Κάποιοι βρήκαν παλιές αναρτήσεις και σχόλιά μου που περιείχαν ακατάλληλες και προσβλητικές δηλώσεις. Πολλοί έχουν δικαίως εξοργιστεί και το κατανοώ πλήρως. Πρώτα απ’ όλα, θέλω να αναγνωρίσω και να αναλάβω πλήρως την ευθύνη για όσα είχα γράψει. Ήταν ανώριμα, επιπόλαια και λανθασμένα. Δεν αντιπροσωπεύουν το ποιος είμαι σήμερα ή το τι πιστεύω και μετανιώνω βαθιά που τα δημοσίευσα. Δεν υποστηρίζω καμία μορφή εξτρεμισμού, βίας ή διακρίσεων απέναντι σε οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων. Πραγματικά εκτιμώ και σέβομαι τους παίκτες και τους φίλους μας από όλες τις χώρες και τα υπόβαθρα. Όσο για την καταγγελία DMCA, θα το αντιμετωπίσουμε ψύχραιμα και επαγγελματικά. Δεν υπάρχει καμία βάση για αυτό και πιστεύω ότι η Valve θα εξετάσει δίκαια την κατάσταση.”

Έκτοτε, κάποιοι χρήστες του Reddit υποστηρίζουν ότι βρήκαν μη επιβεβαιωμένες ενδείξεις πως assets από το Stalker 2 χρησιμοποιήθηκαν όντως στο Misery, κάτι που μπορεί να εξηγεί το γιατί η GSC αντέδρασε μόνο απέναντι σε αυτόν τον developer και όχι σε άλλα παρόμοια games. Άλλοι ωστόσο θεωρούν ότι η αιτία ίσως σχετίζεται με το γεγονός πως ο developer και μέρος της κοινότητάς του, φέρεται να υποστηρίζει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ενώ η GSC είναι ουκρανική εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 Nov 2025 18:00 #290790 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Ινδονησία εξετάζει περιορισμούς στα video games μετά από βομβιστική επίθεση



Μετά από μια τραγική βομβιστική επίθεση σε σχολείο της Τζακάρτα που άφησε σχεδόν 100 τραυματίες, η κυβέρνηση της Ινδονησίας εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει περιορισμούς στα online games, θεωρώντας ότι ενδέχεται να συμβάλλουν στην εξοικείωση των νέων με τη βία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο πρόεδρος της χώρας, Prabowo Subianto, έδωσε εντολή στο υπουργικό του συμβούλιο να μελετήσει το ζήτημα, χωρίς να διευκρινίσει τι είδους μέτρα βρίσκονται υπό εξέταση. Ο υπουργός Επικρατείας, Prasetyo Hadi, ανέφερε ότι στο επίκεντρο των συζητήσεων βρίσκεται το Battle Royale PUBG της Krafton, ένα από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια στην Ινδονησία. «Σκεφτόμαστε περιορισμούς, γιατί σε αυτά τα παιχνίδια υπάρχουν πολλά είδη όπλων και είναι εύκολο να τα μάθει κανείς. Ψυχολογικά, αυτό κάνει τη βία να φαίνεται φυσιολογική», δήλωσε ο Hadi, τονίζοντας την ανάγκη να προστατευθούν οι μαθητές από την επιρροή τέτοιων τίτλων.

Η επίθεση σημειώθηκε την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στο Λύκειο 72 της Τζακάρτα, κατά τη διάρκεια προσευχής σε τζαμί εντός του σχολείου. Από την έκρηξη τραυματίστηκαν 96 άτομα. Οι αρχές ερευνούν την υπόθεση, με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν ότι δράστης ήταν ένας 17χρονος μαθητής, ο οποίος φαίνεται να είχε κατασκευάσει τον εκρηκτικό μηχανισμό μόνος του. Στο σπίτι του νεαρού εντοπίστηκαν εκρηκτική ύλη, γραπτά σημειώματα και ένα ρεαλιστικό αντίγραφο όπλου τύπου airsoft, στο οποίο υπήρχαν επιγραφές με αναφορές σε γνωστούς μακελάρηδες. Παρότι η αστυνομία δεν θεωρεί το περιστατικό τρομοκρατική ενέργεια, υπάρχουν αναφορές ότι ο μαθητής είχε πέσει θύμα bullying και αναζητούσε εκδίκηση.

Το ενδεχόμενο επιβολής περιορισμών στα video games έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς η συζήτηση για το αν τα βίαια παιχνίδια συνδέονται με επιθετική συμπεριφορά παραμένει αμφιλεγόμενη. Ορισμένες έρευνες δεν έχουν εντοπίσει σαφή συσχέτιση, ενώ άλλες υποστηρίζουν ότι υπάρχει έμμεση επίδραση στην ψυχολογία των παικτών. Η Krafton και η Tencent, που έχει μερίδιο στην εταιρεία, δεν έχουν προβεί σε επίσημες δηλώσεις. Η αστυνομία συνεχίζει την έρευνα, ενώ ο 17χρονος νοσηλεύεται υπό φρούρηση.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 Nov 2025 21:00 #290842 by Νίκος Γεωργόπουλος
Πολωνός πολιτικός αναφέρθηκε στην καθυστέρηση του GTA 6: "Αυτό είναι ένα τεράστιο σκάνδαλο"



Το GTA 6 έχει καταφέρει να επηρεάσει την gaming βιομηχανία χωρίς να έχει κυκλοφορήσει ακόμα. Η συνεχώς μεταφερόμενη ημερομηνία κυκλοφορίας του έχει οδηγήσει δεκάδες εταιρείες ανάπτυξης παιχνιδιών στην αλλαγή των προγραμμάτων τους.

Μάλιστα, η πιο πρόσφατη καθυστέρηση του νέου Grand Theft Auto απασχόλησε και άλλους τομείς πέρα από τον gaming. Συγκεκριμένα, το ζήτημα αυτό θίχτηκε και στο πολωνικό κοινοβούλιο. Ένα viral απόσπασμα που κυκλοφόρησε στα social media, δείχνει τον Πολωνό πολιτικό, Witold Tumanowicz, που είναι μέλος του συνασπισμού Confederation Liberty and Independence και του κόμματος National Movement, να παίρνει τον λόγο για να σχολιάσει το θέμα.

Poland's government brought up the GTA 6 delay in parliament. pic.twitter.com/Wb7NCee6Dt

— KAMI (@Okami13_) November 11, 2025

Κάνοντας ένα διάλειμμα από τα πολιτικά ζητήματα, είπε το εξής: “Κυρία Πρόεδρε, αξιότιμα μέλη, στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής μου δήλωσης, θα ήθελα να σας ενημερώσω για ένα πολύ ανησυχητικό ζήτημα. Πριν από μία ώρα, η Rockstar Games ανακοίνωσε ότι η κυκλοφορία του GTA 6 θα αναβληθεί για το επόμενο έτος. Αυτό είναι ένα τεράστιο σκάνδαλο. Ειλικρινά, αν οι άνθρωποι δεν κατέβουν στους δρόμους μετά από κάτι τέτοιο, δεν ξέρω τι θα συμβεί.”

Παρακολουθώντας το απόσπασμα, θα δείτε ότι ο ίδιος φαίνεται να χαμογελάει ελαφρώς, κάτι που πιθανώς να δείχνει ότι αστειεύεται. Πάντως, ο Pawel Szrot, ο οποίος είναι και αυτός μέλος του κοινοβουλίου, απάντησε λέγοντας: “Σέβομαι τέτοιου είδους δηλώσεις κύριε αντιπρόσωπε”.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
17 Nov 2025 21:00 #290913 by Νίκος Γεωργόπουλος
Μέλος του Κογκρέσου των ΗΠΑ απαιτεί κανονισμούς για το AI έπειτα από την χρήση του στο Call of Duty: Black Ops 7



Μόλις λίγες μέρες μετά από την κυκλοφορία του, οι παίκτες του Call of Duty: Black Ops 7 στράφηκαν εναντίον του και κατακρίνουν την χρήση AI σε αυτό και ειδικότερα στα Calling Cards.

Αν και η Activision παραδέχτηκε ότι χρησιμοποίησε AI για την ανάπτυξη του Black Ops 7, επισήμανε ότι η δημιουργική διαδικασία έγινε από ανθρώπινα χέρια. Σε κάθε περίπτωση, ένα μέλος του αμερικανικού Κογκρέσου πήρε θέση για το συγκεκριμένο ζήτημα και απαίτησε να υπάρξουν εκτενείς κανονισμοί γύρω από το AI. Ο Δημοκρατικός της Καλιφόρνια, Ro Khanna, αναδημοσίευσε ένα μήνυμα σχετικό με τα Ghibli-style Calling Card και έγραψε το εξής: “Χρειαζόμαστε κανονισμούς που να αποτρέπουν τις εταιρείες από το να χρησιμοποιούν AI για να μειώσουν τις θέσεις εργασίας και να μεγαλώσουν τα κέρδη τους. Οι artists σε αυτές τις εταιρείες θα πρέπει να μπορούν να εκφράσουν και εκείνοι την άποψή τους για το πως θα αξιοποιηθεί το AI”.

We need regulations that prevent companies from using AI to eliminate jobs to extract greater profits.

Artists at these companies need to have a say in how AI is deployed.

They should share in the profits. And there should be a tax on mass displacement. t.co/uU2tmt8pDJ

— Ro Khanna (@RoKhanna) November 14, 2025

Σε ακόλουθη ανάρτησή του , ο Khanna μοιράστηκε κάποιες προτάσεις του Nobel Laureate Acemoglu, όπως φορολογικές μεταρρυθμίσεις για την αποτροπή δημιουργίας περίσσιων αυτοματισμών και την δυνατότητα να μπορούν να επωφελούνται οι εργαζόμενοι και τα σωματεία από τα κέρδη του AI και όχι να αντικαθίστανται από αυτό. Στην συνέχεια πρόσθεσε ότι: “Η καινοτομία και η τεχνολογική πρόοδος είναι πατριωτική και καλή για την ανθρωπότητα, μόνο αν υπηρετεί τους ανθρώπους. Οπότε, πρέπει να σκεφτούμε το πώς υιοθετείται και πώς οι άνθρωποι μπορούν να συνεχίσουν να δουλεύουν ανεξάρτητα και με νόημα”.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
19 Nov 2025 14:30 #290966 by Νίκος Γεωργόπουλος
Review bombing του Call of Duty: Black Ops 7 στο Metacritic



Το Call of Duty: Black Ops 7 ξεκίνησε με προβλήματα, καθώς συγκεντρώνει την ένδειξη “Overwhelming Dislike” στο Metacritic κατά το πρώτο του Σαββατοκύριακο, κατακτώντας τον τίτλο της πιο μη δημοφιλούς κυκλοφορίας Call of Duty όλων των εποχών, βάσει user score.

Παρότι οι κριτικές έχουν συμβάλει σε έναν συνολικό βαθμό 84 στο PC (δεν υπάρχουν ακόμα αρκετές κριτικές για κονσόλες), εκατοντάδες χρήστες έχουν δώσει στο shooter τον αμφιλεγόμενο χαρακτηρισμό της πιο «αντιπαθητικής» κυκλοφορίας του franchise, με user score μόλις 1.7 αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο. Το 85% των χρηστών έχει αφήσει αρνητικό review.

Στο Steam, το game βρίσκεται σε “Mixed” αξιολόγηση, με μόνο 42% θετικές κριτικές.

Παρότι το Steam αφορά μόνο μέρος του κοινού στο PC και δεν υπολογίζει παίκτες μέσω Xbox app ή κονσολών, τα παράπονα είναι πολλά, από σχόλια του τύπου ότι η « σειρά έχει χάσει την ταυτότητά της », ότι «χρησιμοποιεί AI slop», μέχρι ότι είναι «εκτός πραγματικότητας» , «απογοητευτικό» και «άλλη μια ημιτελής κυκλοφορία γεμάτη ψεύτικες υποσχέσεις».

Δεν λείπουν και τα θετικά reviews, όμως τα περισσότερα παράπονα αφορούν ότι το campaign δεν μπορεί να γίνει pause, δεν διαθέτει χειροκίνητο save και ότι η Activision χρησιμοποιεί generative AI σε ορισμένα in-game calling cards, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις από την ημέρα κυκλοφορίας στις 14 Νοεμβρίου.

Ένας χρήστης έγραψε χαρακτηριστικά:

«Τ ο Black Ops 6 δεν ήταν τέλειο , αλλά ένιωθες πως το Call of Duty επέστρεψε. Τα Zombies ήταν υπέροχα, το campaign εντάξει και το multiplayer έμοιαζε με παλιό COD. Πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια πίστεψα ότι η σειρά είναι ξανά στο σωστό δρόμο…μέχρι που ανακοίνωσαν το Black Ops 7.

Ό,τι μισεί η κοινότητα, το έβαλαν. Ό,τι αγαπήθηκε στο Black Ops 6 και στα κλασικά COD, το αφαίρεσαν. Έμεινε μόνο ένα σωρός “σκουπίδια” εκεί που κάποτε υπήρχε μια αυτοκρατορία FPS. Ελπίζω να είναι ένα καμπανάκι για την εταιρεία, για να επιστρέψει 100% σε αυτό που πρέπει να είναι το Call of Duty.»

Η Activision έχει επιβεβαιώσει επίσημα ότι χρησιμοποιήθηκαν AI εργαλεία στην ανάπτυξη του Black Ops 7 στη σελίδα της στο Steam , κάτι που είχε δηλωθεί και για το Black Ops 6, χωρίς ωστόσο να εξηγεί ποια assets δημιουργήθηκαν μέσω AI.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
19 Nov 2025 21:00 #290977 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Cloudflare απολογήθηκε για την κατάρρευση του δικτύου της και είπε ότι συνέβη εξαιτίας ενός λανθασμένα μεγάλου αρχείου



Αν έτυχε να περιηγηθείτε χθες στο διαδίκτυο, είναι πολύ πιθανό να παρατηρήσατε ότι πολλά sites και πλατφόρμες όπως το X/Twitter και το ChatGPT είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας.

Αυτό οφείλεται σε ένα πρόβλημα που αντιμετώπισε ο πάροχος υπηρεσιών δικτύου, Cloudflare, όπου στην συνέχεια έσπευσε να επιλύσει. Η ίδια η εταιρεία προχώρησε σε επίσημη ανακοίνωση , στην οποία εξήγησε αναλυτικά το τι συνέβη και μέσω αυτής προκύπτει ότι το πρόβλημα ήταν εσωτερικό και πως το προκάλεσε εκείνη. Ο CEO της Cloudflare, Matthew Prince, το ξεκαθάρισε από την αρχή: “Το πρόβλημα δεν προκλήθηκε άμεσα ή έμμεσα από cyber attack ή οποιουδήποτε είδους κακόβουλη δραστηριότητα”. Στην συνέχεια, απολογήθηκε για όσα συνέβησαν γράφοντας: “Λυπούμαστε για τον αντίκτυπο στους πελάτες μας και στο Internet γενικά. Δεδομένης της σημασίας της Cloudflare στο οικοσύστημα του Internet, οποιαδήποτε διακοπή λειτουργίας σε οποιοδήποτε από τα συστήματά μας είναι απαράδεκτη. Το ότι υπήρξε μια περίοδος στην οποία το δίκτυό μας δεν μπορούσε να δρομολογήσει την κίνηση δεδομένων είναι βαθιά επώδυνο για κάθε μέλος της ομάδας μας. Ξέρουμε ότι σας απογοητεύσαμε σήμερα”.

[img]images/stories/others/cloudflare_outage_2025.jpg[/img]

Το ερώτημα που προκύπτει ωστόσο, είναι το τι συνέβη στην πραγματικότητα. Κατά τις πρώτες ώρες, η Cloudflare θεωρούσε ότι ευθυνόταν κάποιος εξωτερικός παράγοντας, όπως μια τεράστια επίθεση DDoS. Ωστόσο όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωσή της, η περεταίρω έρευνα έδειξε ότι: “Προκλήθηκε από μια αλλαγή στα δικαιώματα πρόσβασης σε μια από τις βάσεις δεδομένων μας, η οποία οδήγησε την βάση στο να δημιουργήσει πολλαπλές καταχωρίσεις σε ένα “feature file” που χρησιμοποιείται από το σύστημα διαχείρισης των bots μας. Αυτό το αρχείο στη συνέχεια διπλασιάστηκε σε μέγεθος. Το ,μεγαλύτερο από το αναμενόμενο, αρχείο εξαπλώθηκε σε όλες τις μηχανές που αποτελούν το δίκτυό μας.” Το πρόβλημα ξεκίνησε στις 13:20 την Τρίτη, ενώ μέχρι τις 16:30 η Cloudflare ισχυρίζεται ότι είχε εντοπίσει τον προβληματικό αρχείο και πως είχε επαναφέρει σε μεγάλο βαθμό τις υπηρεσίες της. Στις 19:06 όλα τα συστήματά της λειτουργούσαν κανονικά.

Η εταιρεία δεν έκρυψε ότι το συγκεκριμένο συμβάν αποτελεί την χειρότερη διακοπή των υπηρεσιών της από το 2019. Προκειμένου να αποφευχθεί η επανάληψη ενός τέτοιου προβλήματος, η Cloudflare έχει αρχίσει να εφαρμόζει μια σειρά από μέτρα, όπως περισσότερα διεθνή kill switches αλλά και την απόσυρση της δυνατότητας που είχαν τα αρχεία να ξεπεράσουν τους πόρους του συστήματος. Καταλήγοντας, ο Prince έγραψε: “Μια διακοπή λειτουργίας όπως η σημερινή είναι απαράδεκτη. Έχουμε σχεδιάσει την αρχιτεκτονική των συστημάτων μας ώστε να είναι εξαιρετικά ανθεκτικά σε αποτυχίες, για να διασφαλίσουμε ότι η κίνηση δεδομένων θα συνεχίσει πάντα να ρέει. Όταν είχαμε διακοπές λειτουργίας στο παρελθόν, αυτό πάντα μας οδηγούσε στο να χτίζουμε νέα και πιο ανθεκτικά συστήματα. Εκ μέρους ολόκληρης της ομάδας της Cloudflare, θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη για τον πόνο που προκαλέσαμε σήμερα στο Internet”.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
19 Nov 2025 21:30 #290978 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ο δημιουργός του Nier, Yoko Taro, είπε ότι τα games του ακυρώνονται συνεχώς



Τις δύο τελευταίες δεκαετίες, ο Yoko Taro έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία με τις σειρές Drakengard και Nier, αλλά δεν έχει κυκλοφορήσει καινούργιο game εδώ και αρκετά χρόνια, έπειτα από την κυκλοφορία του Voice of Cards Trilogy.

Αν και είπε ότι παραμένει απασχολημένος όλα αυτά τα χρόνια, δήλωσε ότι τα games του ακυρώνονται συνεχώς. Σύμφωνα με το 4Gamer , ο Yoko τοποθετήθηκε γύρω από αυτό το θέμα όταν παρευρέθηκε στην G-CON 2025 στην Κορέα. Απευθυνόμενος στο κοινό, είπε ότι τα πιο πρόσφατα projects του κατέρρευσαν κατά την διάρκεια της ανάπτυξής τους. Συγκεκριμένα, είπε τα εξής: “Συχνά μου λένε πράγματα όπως, “Γιατί δεν φτιάχνεις ένα νέο sequel για το Nier” ή “Ο Yoko Taro δεν κάνει τίποτα”, αλλά αυτό είναι επειδή πρόσφατα, πολλά projects στα οποία συμμετείχα διακόπηκαν στα μισά της ανάπτυξης. Στην πραγματικότητα δούλευα πάνω σε κάποια πράγματα, απλώς ποτέ δεν έφτασαν να δουν το φως της ημέρας. Πληρώθηκα για αυτά, οπότε προσωπικά δεν έχω κανένα θέμα, αλλά οι άνθρωποι φαίνεται να πιστεύουν ότι δεν έχω κάνει τίποτα μόνο και μόνο επειδή κανένα από τα έργα που έχω κάνει δεν κυκλοφορεί.”

Ο Yoko δεν εξήγησε τον λόγο που ακυρώνονται τα projects του, αλλά ούτε και έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για την φύση τους. Τόνισε ωστόσο ότι θα προτιμούσε να δει games να ακυρώνονται, παρά να κυκλοφορήσει κάτι που δεν θα ανταποκρινόταν στις προσδοκίες του κόσμου, σε σχέση με τα προηγούμενα games του. Το 2023, ο Taro είπε αστειευόμενος ότι το επόμενο Nier μπορεί να κυκλοφορήσει αύριο ή σε 35 χρόνια από τώρα. Το Nier Reincarnation έκλεισε το 2024, αλλά ο Taro κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά δύο βιβλία συνδεδεμένα με το Nier. Πέρυσι, ο Hiroyuki Kobayashi υπαινίχθηκε ότι συνεργάζεται με τον Taro και τον συνθέτη Keiichi Okabe για ένα νέο project. Νωρίτερα μέσα στο 2025, ο Taro μοιράστηκε την πρόβλεψη ότι σε 50 χρόνια το AI θα θέσει εκτός δουλειάς τους ανθρώπινους game developers.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
20 Nov 2025 13:00 #290984 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ο D4vd, Fortnite gamer και TGA performer, φέρεται να έχει ταυτοποιηθεί ως ύποπτος δολοφονίας



Ο David Anthony Burke, γνωστός ως D4vd, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του δημιουργώντας Fortnite montages με δικά του τραγούδια, φέρεται να έχει ταυτοποιηθεί ως ύποπτος στη δολοφονία της Celeste Rivas, σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές από αμερικανικά ΜΜΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδόθηκαν από το TMZ, οι αρχές δεν έχουν εκδώσει επίσημα έγγραφα που να τον κατονομάζουν ως ύποπτο, ωστόσο «οι ερευνητές τον εξετάζουν ως ύποπτο». Παράλληλα, ερευνητές φέρεται να αντιμετωπίζουν την υπόθεση ως ανθρωποκτονία, ενώ αναμένουν τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων από το ιατροδικαστικό τμήμα. Ρεπορτάζ του NBC Los Angeles επιβεβαιώνει τις σχετικές πληροφορίες, αναφέροντας ότι αξιωματικός του LAPD με άμεση γνώση της έρευνας δήλωσε πως ο David δεν συνεργάζεται με τις αρχές και ότι πιθανόν να είχε βοήθεια όσον αφορά τον διαμελισμό και την απόρριψη της σορού της Rivas. Η σορός της βρέθηκε μη ακέραια, σύμφωνα με πληροφορίες του NBC News. Πηγές του ABC News αναφέρουν ότι, παρότι η έρευνα συνεχίζεται και δεν έχουν γίνει συλλήψεις, οι αρχές έχουν επικοινωνήσει με αρκετά άτομα που θεωρούν ότι σχετίζονται με την υπόθεση, μεταξύ των οποίων και ο David.

Η Celeste Rivas είχε εξαφανιστεί στην περιοχή του Lake Elsinore τον Απρίλιο του 2024. Σύμφωνα με την οικογένειά της, γνώριζε τον David, ενώ ο αδελφός της δήλωσε ότι η Rivas επρόκειτο να συναντήσει τον καλλιτέχνη για να δουν μαζί μια ταινία την ημέρα που εξαφανίστηκε. Η σορός της εντοπίστηκε στις 8 Σεπτεμβρίου, μέσα στο εμπρόσθιο πορτμπαγκάζ ενός Tesla σε χώρο στάθμευσης ρυμουλκούμενων στο Λος Άντζελες. Το όχημα, το οποίο ανήκε στον David, προκάλεσε υποψίες όταν εργαζόμενοι παρατήρησαν έντονη δυσοσμία. Η αστυνομία εντόπισε ένα σακίδιο μέσα στο οποίο βρίσκονταν τα λείψανα της αγνοούμενης.

Ο David είχε καταφέρει να γίνει δημοφιλής στο χώρο της alternative R&B σκηνής, έχοντας ξεκινήσει από το gaming. Δημιουργούσε Fortnite montages και anime compilations στο YouTube, προτού αρχίσει να συνθέτει δική του μουσική για να αποφύγει τα copyright strikes. Η περσόνα "D4vd" τον οδήγησε στη δισκογραφία, σε συνεργασία με τη Darkroom της Interscope, ενώ ακολούθησαν projects όπως το single για το Arcane Season 2, το επίσημο Fortnite anthem “Locked & Loaded”, η εμφάνιση στα The Game Awards 2024 και μια παγκόσμια περιοδεία το 2025. Τα υπόλοιπα live του ακυρώθηκαν μετά την ανακάλυψη της σορού της Rivas. Σύμφωνα με πληροφορίες του ABC News, οι αρχές αναμένουν την επίσημη ιατροδικαστική έκθεση για την αιτία θανάτου, η οποία θα αποτελέσει κρίσιμο βήμα για τη διαμόρφωση κατηγοριών και πιθανή σύλληψη.

Please Log in or Create an account to join the conversation.