- Reviews
- Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier
Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier
HotΟι στρατιωτικές επιχειρήσεις σε μερικά χρόνια από τώρα.
Επειδή ενδεχομένως ορισμένοι να μην γνωρίζουν τι σημαίνουν όλες αυτές οι λέξεις του ονόματος-σιδηρόδρομου του συγκεκριμένου παιχνιδιού, αντί προλόγου θα επιχειρήσουμε να σας κατατοπίσουμε. Ο Tom Clancy είναι συγγραφέας ιδιαίτερα επιτυχημένων πολιτικών θρίλερ, κυρίως γνωστός για τα ψυχροπολεμικά σενάριά τους, γεμάτα με τεχνικές λεπτομέρειες κατασκοπείας και πολεμικής ιστορίας.
Το όνομά του χρησιμοποιείται επίσης σαν trademark σε παρόμοια βιβλία γραμμένα από άλλους συγγραφείς, κρύβεται πίσω από επιτυχημένες κινηματογραφικές ταινίες και, όσον αφορά τον τομέα που μελετάμε, έχει συνοδέψει πολλά αναλόγου ύφους γνωστά video games (Rainbow Six, Splinter Cell, H.A.W.X.). Υπεύθυνη για ορισμένα από τα παιχνίδια αυτά είναι η Red Storm Entertainment, γνωστή πλέον ως Ubisoft Red Storm, εταιρεία που ίδρυσε ο ίδιος ο Tom Clancy το 1996. Τα υπόλοιπα αποτελούν έργο της Ubisoft, στην οποία πλέον ανήκει και η Red Storm.

Μία από αυτές τις σειρές είναι και το Ghost Recon, η οποία αν και φέρει το όνομα του Tom Clancy, βασίζεται λιγότερο απ’ όλες στα βιβλία του. Το tactical shooter της Ubisoft μετράει ήδη άλλους τέσσερις τίτλους και μια πληθώρα από expansions και ακολουθεί τις υψίστης σημασίας αποστολές μίας φανταστικής επίλεκτης ομάδας του αμερικάνικου στρατού. Ειδικά τα δύο τελευταία games που κυκλοφόρησαν, με γενικό τίτλο Ghost Recon Advanced Warfighter (GRAW), απέκτησαν πολλούς οπαδούς για το αυστηρά tactical, όμως ταυτόχρονα προσιτό και διασκεδαστικό gameplay τους, καθώς και για το ποιοτικό multiplayer, θέτοντας τα δικά τους στάνταρ στο είδος.
Το Future Soldier αναφέρεται στο ολοκαίνουριο μέλος της «οικογένειας», το οποίο κατέφθασε επιτέλους μετά από πέντε χρόνια αναμονής και μια αναβολή στα τέλη του περασμένου έτους. Το παιχνίδι έχει ως κύρια οπτική αυτή του τρίτου προσώπου, το gameplay και το σενάριο έχουν υποστεί ορισμένες αλλαγές, το γενικότερο ύφος του παιχνιδιού είναι πιο «σκοτεινό», άλλα παρόλα αυτά ο χαρακτήρας του έχει διατηρηθεί και όλα δείχνουν πως η Ubisoft θέλει να κρατήσει τη σειρά σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Όπλα, λαθρέμποροι και μυστικές αποστολές
Για αρχή μπορείτε να ξεχάσετε τον Scott Mitchell, τον αρχηγό των «φαντασμάτων» που γνωρίσαμε στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, ο οποίος αν και είναι παρών στη πλοκή δεν συμμετέχει στη κυρίως δράση. Το Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier, όπως μαρτυράει το όνομά του, διαδραματίζεται πλέον στο μέλλον. Η εισαγωγή του παιχνιδιού σας μεταφέρει στη Νικαράγουα, όπου βρίσκεται εν εξελίξει μια αποστολή της Ghost Team με το κωδικό όνομα Predator. Ο αρχηγός της ομάδας Joe Ramirez και οι άντρες του ακολουθούν μια σπείρα λαθρεμπόρων όπλων και κάπου εκεί το παιχνίδι σας δίνει για λίγο τον έλεγχο, λειτουργώντας σαν ένα σύντομο tutorial. Η αποστολή όμως θέλετε δεν θέλετε πάει «στραβά», αφού στο τέλος εκρήγνυται μια βόμβα η οποία σκοτώνει όλη την ομάδα.
Κάπου εκεί ξεκινά η πραγματική δράση του παιχνιδιού, αφού καλείστε να αναλάβετε τις τύχες μιας δεύτερης ομάδας από «ghosts», αυτή τη φορά με την κωδική ονομασία Hunter. Σκοπός σας είναι να διερευνήσετε την δολοφονία της ομάδας Predator. Οι τέσσερις νέοι μας πρωταγωνιστές βρίσκονται πάντα υπό την επίβλεψη του ταγματάρχη Scott Mitchell, ο οποίος συντονίζει τις επιχειρήσεις. Πρώτη σας αποστολή θα είναι να μεταβείτε στη Βολιβία και να εντοπίσετε έναν έμπορο όπλων ο οποίος έχει πληροφορίες σχετικά με την προέλευση της βόμβας.
Από εκεί και πέρα θα αρχίσει ένα «γαϊτανάκι» αποκαλύψεων οι οποίες θα σας μεταφέρουν σε διάφορα μέρη του κόσμου αποκαλύπτοντας (κλασικά) εξελίξεις μεγαλύτερης κλίμακας. Η υπόθεση σε γενικές γραμμές περιλαμβάνει όλα τα αναμενόμενα υλικά της στρατιωτικής/κατασκοπευτικής συνταγής με ολίγον πατριωτική διάθεση, δεν θα βρείτε ανατροπές που θα σας συγκλονίσουν αλλά είναι παραπάνω από ικανή να στηρίξει την δράση και να σας βάλει στο «εμπόλεμο» κλίμα του παιχνιδιού. Στην τελική, αυτό που χρειάζεται το παιχνίδι είναι απλά μια δικαιολογία για να «αμοληθούν» οι εξαιρετικά εκπαιδευμένοι κομάντος μας σε διάφορα εξωτικά και μη μέρη της υφηλίου και οι κλασικές «αμερικανιές» αποτελούν την πλέον εγγυημένη συνταγή.
Κλασική περίπτωση Clancy’s
Όπως προαναφέραμε, στο παιχνίδι παίρνετε υπό τον έλεγχό σας ένα από τα μέλη της ομάδας Predator. Το στήσιμο του παιχνιδιού θα είναι από την αρχή οικείο στους φίλους των tactical/action third-person shooters. Θα ταξιδέψετε σε διάφορα μέρη αναλαμβάνοντας κάθε είδους αποστολή, όπως διάσωση ομήρων, συλλογή πληροφοριών, εντοπισμό και εξουδετέρωση στόχων και πολλά άλλα παρόμοια. Στη διάθεσή σας έχετε όπως πάντα τους άρτια εκπαιδευμένους άντρες της επίλεκτης ομάδας των «φαντασμάτων» αλλά και ένα πλούσιο οπλοστάσιο.

Στον φετινό τίτλο είναι πιο έντονο από ποτέ το stealth στοιχείο με αποστολές που θα πρέπει υποχρεωτικά να είστε «αθόρυβοι». Τα σημεία αυτά θα σας φέρουν έντονα στο μυαλό το Splinter Cell (με τη διαφορά ότι ο χαρακτήρας σας δεν είναι μόνος), ενώ το παιχνίδι βασίζεται πολύ και στο εξελιγμένο σύστημα κάλυψης που διαθέτει. Φυσικά υπάρχουν και καταιγιστικές αποστολές καθαρά shooter χαρακτήρα με άφθονο πιστολίδι και γενικώς το Future Soldier διαθέτει μια ποικιλία αναμενόμενων μεν στοιχείων, πάντα ευπρόσδεκτων δε. Ο χειρισμός ακολουθεί τα γνωστά μοτίβα του είδους ενώ ακόμα και ο ελάχιστα εξοικειωμένος χρήστης δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα.
Με το ένα, με το δύο, με το τρία
Οι παλιοί παίκτες γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι λείπει ένα βασικό στοιχείο της σειράς Ghost Reckon, ή για να είμαστε πιο ακριβείς, έχει μάλλον «μεταλλαχθεί». Αυτό αφορά τις εντολές που μπορούσατε να δώσετε στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σχετικά με το που να κινηθούν, να καλυφθούν κ.ο.κ. Πλέον οι συνεργάτες σας δεν χρειάζονται τις οδηγίες σας για να τοποθετηθούν στο χώρο και δρουν αυτοβούλως, είτε λαμβάνοντας θέσεις κάλυψης είτε κινούμενοι με επιθετικό προσανατολισμό.
Πριν βιαστείτε να «ξενερώσετε» όσοι είστε hardcore fans της τακτικής, πρέπει να λάβετε υπόψη ότι η A.I. του παιχνιδιού στο τομέα αυτό κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Αν και θα μπορούσε εύκολα να αλλοιωθεί το tactical gameplay της σειράς, η ομάδα σας κινείται με δυναμικό τρόπο πολύ καλύτερα απ’ ότι θα τους τοποθετούσατε μόνοι σας, ενώ οι στρατιώτες λαμβάνουν τις βέλτιστες θέσεις για κάθε περίπτωση. Με αυτό το τρόπο θα νιώσετε πραγματικά μέλος μιας ομάδας που στο σύνολό της κινείται σαν μια «καλοκουρδισμένη» μηχανή. Οι υπόλοιποι «ghosts» σας καλύπτουν συνεχώς δίχως να σας παρεμποδίζουν, ενώ βοηθούν μάλιστα στον σχεδιασμό των ενεργειών σας καθώς σας ενημερώνουν άμεσα για την τοποθεσία των εχθρών που εντοπίζουν.

Βέβαια, υπάρχει ακόμα ένα στοιχείο το οποίο δεν επιτρέπει να χαθεί ο χαρακτήρας της ελεύθερης επιλογής τρόπου δράσης των προηγούμενων παιχνιδιών. Αυτό δεν είναι άλλο από την δυνατότητα να «μαρκάρετε» τους αντιπάλους, αναθέτοντας σε κάθε μέλος της ομάδας σας από έναν συγκεκριμένο στόχο. Έτσι ο καθένας «κλειδώνει» πάνω σε κάποιον από τους εχθρούς και όταν δώσετε το σύνθημα, πυροβολείτε όλοι μαζί την ίδια στιγμή, εξολοθρεύοντας ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους. Η δυνατότητα αυτή είναι τόσο διασκεδαστική όσο ακούγεται και αποτελεί (αν λάβουμε υπόψη το έντονο stealth στοιχείο του τίτλου) ένα από τα κύρια «εργαλεία» σας στο προσεκτικό σχεδιασμό της κάθε αποστολής.
Ειδικά στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας, ο εντοπισμός και η ανάθεση του κατάλληλου στόχου θα πρέπει να γίνεται με προσοχή και υπομονή αν θέλετε να εκτελέσετε ένα «επαγγελματικό» χτύπημα. Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη, αντιλαμβάνεστε πως τελικά η εξέλιξη της δράσης εξαρτάται στο μεγαλύτερο βαθμό από εσάς, καθώς τα κομβικά σημεία αφορούν αποκλειστικά τις δικές σας πράξεις.
Ο καλός στρατιώτης από τα όπλα φαίνεται
Ένα μέλος της ομάδας σας λέει σε κάποιο σημείο του παιχνιδιού: «τόσα εκατομμύρια δολάρια ξοδεύονται σε τεχνολογικό εξοπλισμό και πάλι τίποτα δεν είναι πιο αποτελεσματικό από το να πας να δεις ο ίδιος», σε μια στιγμή σαρκασμού της τεχνολογίας απέναντι στον ανθρώπινο παράγοντα. Φυσικά δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε, αλλά δεν θα πούμε και όχι στο τρομερό και παραπάνω από υπερσύγχρονο οπλοστάσιο που διαθέτει το παιχνίδι. Και λέμε “παραπάνω”, διότι όπως τονίσαμε, το Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier διαδραματίζεται στο μέλλον.

Βέβαια, όταν λέμε μέλλον μη φανταστείτε κάποια φανταστική ουτοπία ή ένα sci-fi περιβάλλον. Το μέλλον που περιγράφει το παιχνίδι είναι λίγο έως πολύ σαν τον κόσμο που ζούμε σήμερα. Σκεφτείτε για παράδειγμα τις διαφορές μεταξύ του 2001 και του 2012 και θα αντιληφθείτε πόσο ρεαλιστικά αντιλαμβάνεται το Future Soldier την έννοια του μέλλοντος. Έτσι, οι developers φρόντισαν να συμπεριλάβουν εξοπλισμό που μπορεί προς το παρόν να βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, αλλά ενδεχομένως σε κάποια χρόνια να αποτελεί τυπική εξάρτηση κάθε άρτια εκπαιδευμένου κομάντο, χωρίς να υπάρχει υπερβολική δόση φαντασίας.
Κάνει τους στρατιώτες …αόρατους
Πρώτο και καλύτερο φυσικά δεν είναι άλλο από το «optical camouflage», η τεχνολογία ενεργού καμουφλάζ που διαθέτουν οι στρατιώτες σας. Χάρης σε αυτή μπορούν να γίνουν σχεδόν αόρατοι και να κρυφτούν χρησιμοποιώντας το περιβάλλον. Ωστόσο για να λειτουργήσει θα πρέπει είτε να είστε ακίνητοι, είτε να διατηρείτε γενικώς low profile οπότε και ενεργοποιείται αυτόματα. Εάν αρχίσετε να τρέχετε ή να πυροβολείτε, το καμουφλάζ «πάει περίπατο», γεγονός που συμβάλλει στην stealth αισθητική αλλά και τον ρεαλισμό του παιχνιδιού.
Εκτός από το καμουφλάζ έχετε ακόμα μια πληθώρα από gadgets για κάθε περίπτωση. Πιο χρήσιμο από όλα είναι το μικρό UAV Drone το οποίο μπορεί να κινηθεί τόσο στο έδαφος όσο και στον αέρα και θα είναι ο πιστός σας ανιχνευτής χώρου. Είναι τόσο εξελιγμένο, που μπορεί μεταξύ άλλων να εξαπολύσει μία μικρή EMP έκρηξη ή να σας βοηθήσει να «μαρκάρετε» εχθρούς με τους οποίους δεν έχετε οι ίδιοι άμεση οπτική επαφή. Το συγκεκριμένο gadget θα είναι το δεξί σας χέρι, καθώς κάθε καλομελετημένη επιχείρησή σας προϋποθέτει ένα «χτένισμα» της περιοχής από το μικρό Drone για να εντοπίσετε αρχικά τους εχθρούς, πριν αποφασίστε τον τρόπο εξουδετέρωσής τους.

Στη διάθεσή σας βρίσκονται διάφορά ακόμα «καλούδια», όπως κιάλια με τα οποία μπορείτε μεταξύ άλλων να εντοπίσετε εχθρούς που βρίσκονται πίσω από τοίχους, ανιχνευτές κίνησης, χειροβομβίδες παντός τύπου και ειδικά σχεδιασμένο HUD με τεχνολογία augmented reality. Για να πάρετε και μια …τζούρα από το μέλλον, σε ορισμένες αποστολές θα έχετε τη βοήθεια του Warhound , ενός τετράποδου πολεμικού ρομπότ το οποίο διαθέτει ισχυρό οπλοστάσιο και του οποίου θα μπορείτε να κατευθύνετε τις επιθέσεις.
Και από όπλα, τι έχεις;
Το κυρίως οπλοστάσιο του παιχνιδιού κρίνεται άκρως ικανοποιητικό καθώς παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία. Σας περιμένουν 50 διαφορετικά όπλα στα οποία περιλαμβάνονται assault rifles, πιστόλια, shotguns και submachine guns. Πριν από κάθε αποστολή σας υποδεικνύεται ο προτεινόμενος εξοπλισμός, ωστόσο η τελική επιλογή είναι δική σας. Ένα στοιχείο που αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει είναι οι δεκάδες επιλογές παραμετροποίησης κάθε όπλου, μέσω του συστήματος Gunsmith customization.
Παίζοντας τις αποστολές του Future Soldier μπορείτε σταδιακά να «ξεκλειδώσετε» νέα εξαρτήματα για τα αυτόματά ή τις καραμπίνες σας. Έτσι, μπορείτε να κάνετε customizations στα όπλα αλλάζοντας μεταξύ άλλων χρώμα, σκανδάλη, σκόπευτρο, πρόσθετα στην κάννη, gas system κτλ. Στη συνέχεια μπορείτε να τα δοκιμάσετε τόσο στο ειδικά διαμορφωμένο πεδίο δοκιμών, όσο και στην μάχη παίζοντας ξανά κάποια αποστολή για να δείτε αν σας «κάνουν», αφού ο χαρακτήρας κάθε όπλου είναι μοναδικός, πόσο μάλλον όταν το «πειράξετε». Όρεξη να έχετε να πειραματίζεστε! Όσοι έχετε Kinect ή PS Move μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε στο customization menu (και μόνο εκεί), μια δυνατότητα που μας δίνει την εντύπωση πως υπάρχει μόνο και μόνο για τους τύπους.
Δείτε από πρώτο χέρι πως θα είναι οι επίλεκτες μονάδες του μέλλοντος.
Τα όπλα έχουν την απαιτούμενη αίσθηση στιβαρότητας, ενώ αξιοσημείωτες είναι οι διαφορές που έχουν μεταξύ τους και η απόδοση των αντίστοιχων χαρακτηριστικών του καθενός. Η επιλογή του κατάλληλου όπλου για κάθε αποστολή είναι ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι του παιχνιδιού καθώς έχει σημαντικό αντίκτυπο στο gameplay. Να αναφέρουμε εδώ (σε περίπτωση που δεν το έχετε ήδη φανταστεί) πως όταν κάνετε ζουμ με κάποιο όπλο για να στοχεύσετε περνάτε σε οπτική πρώτου προσώπου, για να μπορείτε να δείτε τα headshots σας (!) καλύτερα.
Πάμε για τα παράσημα
Η δράση του παιχνιδιού θα σας μεταφέρει σε πολλά και διάφορα μέρη του κόσμου. Τα «φαντάσματα» θα ταξιδέψουν από καταυλισμούς στην Αφρική σε φτωχογειτονιές της Βολιβίας και από τα παγωμένα τοπία της Νορβηγίας στους δρόμους της Μόσχας, με το κάθε μέρος να έχει τον δικό του μοναδικό χαρακτήρα. Οι developers έχουν κάνει φοβερή δουλειά στη απόδοση του γενικού κλίματος κάθε περιοχής και σίγουρα θα σας εντυπωσιάσει το ιδιαίτερο «χρώμα» κάθε τοποθεσίας.
Όπως είπαμε το stealth στοιχείο είναι πολύ έντονο, ωστόσο εκτός από τις αποστολές που υποχρεούστε να μην σας πάρει κανείς χαμπάρι, σε γενικές γραμμές το παιχνίδι δε σας περιορίζει. Αν θέλετε μπορείτε να παίξετε πιο …δυναμικά, αλλά θα χάσετε πολλή από τη μαγεία και την ικανοποίηση του να σχεδιάσετε το πλάνο δράσης σας προσεκτικά και να το δείτε να εκτελείται χωρίς κανένα λάθος. Εξάλλου μη ξεχνάτε πως μιλάμε για ένα tactical τίτλο, χωρίς να λείπουν βέβαια και καταιγιστικές, αμιγώς shooter αποστολές. Ωστόσο, ακόμα και εκεί δεν είναι ότι καλύτερο να κάνετε ηρωικά «ντου» στη μάχη αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιήστε έξυπνα το σύστημα κάλυψης για να εξαλείψετε το αριθμητικό πλεονέκτημα των αντιπάλων.

Υπάρχουν επίσης ορισμένα σημεία που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν scripted events, όπως αυτά όπου θα πρέπει να προστατέψετε ένα σημαντικό πρόσωπο σε ένα mini-game τύπου on-rails shooter,το οποίο είναι εντυπωσιακό σκηνοθετικά αλλά δεν προσφέρει και τίποτα το ιδιαίτερο. Γενικά υπάρχουν μερικά τέτοια «μοντέρνα» σημεία διάσπαρτα στο campaign τα οποία δε θα σας χαλάσουν ακριβώς, αλλά και να έλειπαν δε θα σας πείραζε καθόλου. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ πως η κάμερα του παιχνιδιού είναι εξαιρετική ακολουθώντας συνεχώς τη δράση και προσαρμόζοντας τις λήψεις της. Ειδικά όταν είστε σε κάλυψη και δέχεστε καταιγισμό πυρών, η κάμερα τρέμει, χαμηλώνει και κάνει ζουμ μειώνοντας το οπτικό σας πεδίο, δημιουργώντας έτσι ένα «ρεαλιστικό» εφέ suppression.
Υou’ll take my life but I’ll take yours, too
Ένα ακόμη ρεαλιστικό στοιχείο είναι πως η κάλυψή σας σιγά-σιγά καταστρέφεται όσο δέχεται πολλά πυρά. Έτσι, μειώνεται το εμβαδό του αντικείμενου που σας προστατεύει, επομένως καλό είναι να κινείστε συχνά μεταξύ καλύψεων. Επίσης πολύ θετικό κρίνεται το γεγονός πως ο στρατιώτης μας δεν είναι ο …Superman και δεν θα χρειαστούν και πολλές σφαίρες για να πέσει κάτω ζητώντας ιατρική βοήθεια από τους συντρόφους του. Ειδικά στο ανώτερο από τα τρία επίπεδα δυσκολίας τα πράγματα γίνονται ιδιαιτέρως «ζόρικα» και θα πρέπει να προσέχετε πολύ τα πυρά των αντιπάλων, γεγονός που επίσης συμβάλλει στην αληθοφανή εμπειρία του τίτλου. Βέβαια, παραβλέπουμε το γεγονός πως κλασικά υπάρχει regeneration με την πάροδο των δευτερολέπτων (ω καιροί, ω ήθη!)
Η A.I. των αντιπάλων μπορεί να μην είναι η πιο εξελιγμένη που χουμε δει όσον αφορά τον τομέα των κινήσεων που κάνουν στη μάχη και της τακτικής που ακολουθούν, αλλά αν μη τι άλλο είναι πολύ επιθετική, κοινώς δεν «μασάνε» και αν δεν είστε προσεκτικοί θα σας δυσκολέψουν.

Αρνητικό κρίνεται το μέγεθος των levels τόσο από κυριολεκτική άποψη, όσο και υπό την έννοια ότι δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Η ομάδα σας μπαίνει στην περιοχή ενδιαφέροντος, εκτελεί την αποστολή και μετά «πέφτει» ένα cutscene που θα σας οδηγήσει στο επόμενο objective. Θα θέλαμε να δούμε την δράση να «απλώνει» περισσότερο, ενώ τα πολλά ενδιάμεσα θα μπορούσαν να είναι πιο περιορισμένα. Αλλά όπως όλα τα σύγχρονα shooters, έτσι και το Future Soldier ακολουθεί τις «κινηματογραφικέ» νόρμες της εποχής. Ευτυχώς το απολαυστικό gameplay μας αποζημιώνει, καθώς και η ικανοποιητική διάρκεια του campaign η οποία είναι γύρω στις 12 ώρες.
Δυνατή η ομάδα
Το Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier υποστηρίζει δύο ειδών co-op modes. Αρχικά, μπορείτε να παίξετε το campaign με έως και τέσσερις φίλους σας, τόσο online (με άλλους τρεις) όσο και στην ίδια κονσόλα (μέχρι δύο) σε split screen. Αν καταφέρετε να βρείτε άλλους τρεις γνωστούς σας και να συνεννοηθείτε να παίξετε, τότε το campaign γίνεται πραγματικά απολαυστικό αφού μετατρέπεται σε ένα άκρως διασκεδαστικό στρατιωτικό εξομοιωτή που δίνει βάση στην ομαδικότητα και την συνεργασία. Πραγματικά το παιχνίδι διαθέτει ένα από τα καλύτερα co-op modes που έχουμε δει σε αντίστοιχο Tactical Action Shooter. Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποια διαθέσιμη online matchmaking υπηρεσία για το co-op από τους developers, γι’ αυτό και λέμε «αν» μαζευτείτε με τους φίλους σας.
Το δεύτερο διαθέσιμο co-op mode ονομάζεται Guerilla, και είναι ένα κλασικό Horde mode όπου καλείστε να «ταμπουρωθείτε» σε ένα μέρος και να επιβιώσετε από τα κύματα των αντιπάλων. Το mode αυτό βασίζεται σε πραγματικές τακτικές που ακολουθεί σε ανάλογες περιπτώσεις ο αμερικάνικος στρατός, αλλά πέραν του «χαβαλέ» που όπως πάντα έχουν τα Horde modes, δεν είναι το πιο δυνατό κομμάτι του παιχνιδιού. Ακριβώς όπως στο co-op campaign, μπορούν και εδώ να συμμετάσχουν μέχρι τέσσερις παίκτες.

10 χάρτες, 4 modes, 12 παίκτες
Βέβαια δεν θα μπορούσε να λείπει από έναν τίτλο Ghost Reckon το αμιγώς multiplayer κομμάτι. Τα διαθέσιμα modes είναι τέσσερα, τα Conflict, Decoy, Saboteur και Siege. Υπάρχει υποστήριξη μέχρι 12 παικτών, δηλαδή για matches 6vs6. Η γενική ιδέα κάθε mode είναι να υπάρξει συνεργασία όλων των μελών της ομάδας για την επίτευξη κάποιου objective, με μεγάλο βάρος να δίνεται στην αλληλοβοήθεια των συμπαικτών. Υπάρχουν τρία διαθέσιμα classes να διαλέξετε, τα Rifleman, Engineer και Scout, καθένα με τα δικά του χαρακτηριστικά που πρέπει να συνδυαστούν με αυτά των υπολοίπων για να επιτευχθεί ο εκάστοτε στόχος. Μην περιμένετε δηλαδή ούτε εδώ να λειτουργήσουν τα «ντου» και οι προσεγγίσεις τύπου Rambo, καθώς το παιχνίδι απαιτεί λίγη σκέψη παραπάνω.
Παίζοντας τόσο το single-player campaign όσο και το multiplayer υπάρχουν διάφορα challenges που μπορείτε να φέρετε εις πέρας. Μάλιστα στο multiplayer είναι δυναμικά, δηλαδή αλλάζουν κάθε φορά που τα ολοκληρώνετε. Τα challenges αυτά σας προσφέρουν τόσο νέα gadgets για τον εξοπλισμό σας, όσο και πόντους για την βελτίωση των στατιστικών σας. Τις επιδόσεις σας μπορείτε να τις βλέπετε στην υπηρεσία Ghost Recon Network, το οποίο είναι κάτι σαν το Battlelog του Battlefield 3, αλλά πολύ πιο υποτυπώδες. Δυστυχώς δεν έλειψαν διάφορα προβλήματα με disconnections, πράγμα που ελπίζουμε πως η Ubisoft θα βελτιώσει με τον καιρό.
Είναι καλό και φαίνεται
Το παιχνίδι χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη έκδοση της μηχανής γραφικών ΥΕΤΙ η οποία είχε χρησιμοποιηθεί και στο GRAW και παρά τα «χρονάκια» της τα καταφέρνει περίφημα. Υπάρχουν βεβαίως ορισμένα φτωχά textures από δω κι από κει και ορισμένες λεπτομέρειες που δεν έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα, αλλά θα πρέπει να είστε αρκετά σχολαστικοί για να σας ενοχλήσουν. Σε γενικές γραμμές το οπτικό αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ καλό με έντονο το στοιχείο του ρεαλισμού, ενώ σίγουρα την παράσταση κλέβουν τα χρώματα και ο ξεχωριστός χαρακτήρας που έχει δοθεί σε κάθε περιβάλλον.
Τα particle effects, οι φωτισμοί και τα εφέ των καιρικών φαινομένων είναι άκρως ρεαλιστικά και «ανεβάζουν» πολύ το συνολικό αποτέλεσμα. Τα animations και ο σχεδιασμός των στρατιωτών της μονάδας σας είναι επίσης καταπληκτικά, χωρίς ωστόσο να υπάρχει η ανάλογη ποιότητα στο σχεδιασμό των αντιπάλων. Το frame rate παραδόξως διατηρείται σταθερό ότι και να συμβαίνει μέσα στο παιχνίδι, ενώ αντίθετα μπορεί να δείτε ορισμένα κολλήματα στα cutscenes, πράγμα που βεβαίως δεν μας πειράζει ιδιαίτερα.

Όσον αφορά τα ηχητικά εφέ, ξεχωρίζουν εύκολα αυτά των όπλων τα οποία είναι από τα καλύτερα που θα συναντήσετε σε game του είδους. Πολύ υψηλού επιπέδου επίσης είναι και τα voice-overs, με τους διαλόγους των «ghosts» να είναι πλήρως εναρμονισμένοι στο κλίμα του παιχνιδιού καθώς περιλαμβάνουν κλασικές στρατιωτικές ορολογίες. Ειδικά όταν σας «ψιθυρίζουν» τις θέσεις των αντιπάλων πραγματικά νιώθετε την ένταση που υποβόσκει. Το soundtrack σε ένα τέτοιο game ως συνήθως περνάει σε δεύτερη μοίρα, ωστόσο στο Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier θα διαπιστώσετε πως είναι αρκετά προσεγμένο.
Πιστεύετε στα φαντάσματα;
Το Τom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier εξελίσσει τη σειρά με «φρέσκες» ιδέες που εν τέλει καταφέρνουν να λειτουργήσουν υπέρ του gameplay. Πρόκειται για ένα tactical shooter ικανό να εντυπωσιάσει τόσο τον «αυστηρό» λάτρη της τακτικής όσο και τον οπαδό των πιο απλών third-person shooters. Η δράση στο παιχνίδι παρουσιάζει το απαραίτητο βάθος που θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο, ενώ το multiplayer δίνει μια διαφορετική διάσταση από το έτσι κι αλλιώς εντυπωσιακό campaign. Αρνητική κρίνεται μια διαφαινόμενη τάση της Ubisoft να κάνει το παιχνίδι κάπως πιο «mainstream», με διάφορα σημεία εντυπωσιασμού που θα μπορούσαν να λείπουν. Επίσης δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στα «γραφικά» πλέον σενάρια των παιχνιδιών με το trademark Tom Clancy. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή είναι το κορυφαίο για φέτος στο είδος του, επομένως όσοι πιστοί απλά προσέλθετε!
Θετικά:
- Το «μαρκάρισμα» των αντιπάλων
- Στοιχεία τακτικής που προσδίδουν βάθος
- Μάχες με ένταση
- Προσεγμένος ηχητικός τομέας
- Εξαιρετικό co-op
- Ρεαλιστικά τοπία και εντυπωσιακά καιρικά φαινόμενα
Αρνητικά:
- Τα «μοντέρνα» σημεία του campaign
- Θα θέλαμε μεγαλύτερα σε διάρκεια σημεία δράσης
- Λίγο «άκυρη» η ενσωμάτωση των Kinect και PS Move
- Disconnections στο multiplayer
- Κλασικό σενάριο Tom Clancy, ακόμα και όταν δεν το γράφει ο ίδιος
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.1
Το καλύτερο tactical shooter μέχρι στιγμής για το 2012 που συνδυάζει στοιχεία στρατηγικής με αμιγώς action gameplay.
Γρηγόρης Βούλγαρης
Comments