- Reviews
- Kirby's Epic Yarn (Wii)
Kirby's Epic Yarn (Wii)
Hot Kirby’s Epic Yarn
O Kirby πήγε για μαλλί…
Ο Kirby πρωτοεμφανίστηκε στο Kirby's Dream Land, ένα παιχνίδι για το Game Boy και το 3DS που κυκλοφόρησε πριν από 20 ολόκληρα χρόνια. Παρότι ήταν αρκετά απλοϊκό, καθώς διέθετε μόλις πέντε επίπεδα, γνώρισε εξαιρετική επιτυχία και σύντομα κυκλοφόρησαν τα πρώτα sequels. Το παιχνίδι ανανεωνόταν σταδιακά με κάθε νέα υλοποίησή του και μόλις από το 1993 άρχισε να επεκτείνεται και σε άλλες φορητές και σταθερές κονσόλες, όπως το SNES, το Game Boy Advance/Color, το Nintendo 64 και το GameCube.
Το Epic Yarn παρουσιάστηκε επίσημα στην συνέντευξη τύπου της Nintendo στην Ε3 το 2010 ενώ η παραγωγή του είχε ξεκινήσει ένα χρόνο νωρίτερα. Αρχικά, ήρωας του παιχνιδιού ήταν ο Prince Fluff και το παιχνίδι ονομαζόταν «Fluff of Yarn» αλλά το 2009 η Nintendo πρότεινε την αλλαγή του τίτλου ώστε να κυκλοφορήσει με το όνομα του Kirby. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ο 13ος κατά σειρά τίτλος της σειράς ο οποίος είναι και ο τρίτος που κάνει την εμφάνισή του σε σταθερή κονσόλα και ο πρώτος που μας έρχεται στο Wii.

Σενάριο
Στο παιχνίδι αναλαμβάνετε τον ρόλο του Kirby, ο οποίος εκεί που περπατούσε ανέμελα στην Dream Land, ανακαλύπτει μια ντομάτα και αποφασίζει να την φάει. Δυστυχώς για αυτόν όμως, η ντομάτα ήταν ένα κόλπο του σατανικού μάγου Yin-Yarn. Έτσι, ο Kirby βρίσκεται εξορισμένος στην Patch Land, έναν κόσμο φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από ίνες και υφάσματα. Καθώς η ιστορία του παιχνιδιού ξεκινά, ο Kirby καταφέρνει και σώζει ένα νεαρό αγόρι από τα σαγόνια ενός τέρατος. Το αγόρι αυτό, ο Prince Fluff, του εξηγεί πως ο μάγος Yin-Yarn έχει διαμελίσει τον κόσμο της Patch Land σε κομμάτια, όπου κάθε κομμάτι συνδεόταν με τα άλλα μέσω μιας κλωστής. Ο ήρωάς μας λοιπόν αποφασίζει να βοηθήσει, συλλέγοντας τις επτά κλωστές που απαιτούνται για να αποκαταστήσει την Patch Land και να νικήσει τον μάγο.
Σαν παραμύθι
Η εισαγωγή και η ιστορία του Epic Yarn καθώς και οι διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων παρουσιάζονται μέσω διήγησης, δίνοντάς σας την αίσθηση ανάγνωσης ενός παιδικού παραμυθιού στο οποίο όμως εσείς ο πρωταγωνιστής. Αν και είναι εμφανές πως απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες, το μετρημένο χιούμορ των διαλόγων καθώς και ο τρόπος που ο αφηγητής περιγράφει την πρόοδό σας στο παιχνίδι σίγουρα θα σας κάνουν να χαμογελάσετε.
Πρωτότυπος χειρισμός και gameplay
Ο χειρισμός επιτυγχάνεται αποκλειστικά με την χρήση του Wiimote. Από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνετε πως το gameplay δεν έχει καμία σχέση με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Η κύρια δυνατότητα του Kirby, δηλαδή η αντιγραφή των δυνάμεων των εχθρών του, δεν υφίσταται πια. Αντ’ αυτού, τώρα μπορεί να επιτίθεστε στους εχθρούς του Kirby και να αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον χρησιμοποιώντας κάποιου είδους «μαστίγιο» φτιαγμένο από νήμα. Με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να μετατρέψετε τους εχθρούς σε μπάλες από μαλλί τις οποίες μετέπειτα χρησιμοποιείτε για πιο δυνατές επιθέσεις αλλά και για να προχωρήσετε στο level.
Αυτός ο μηχανισμός σχεδιάστηκε από την αρχή ώστε να αλληλεπιδράτε στο εκάστοτε περιβάλλον σε εξαιρετικά διασκεδαστικό ρυθμό. Το μαστίγιο, εν προκειμένω, χρησιμοποιείται για να αιωρείστε πάνω από εμπόδια, να ανοίγετε πόρτες, ακόμα και να παραμορφώνετε το περιβάλλον. Για παράδειγμα, έχετε την ικανότητα να «τραβάτε» προς τα κάτω ψηλά κτίρια προκειμένου να ανεβείτε σε αυτά. Σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, ο Kirby μπορεί ακόμα και να «ξετυλιχτεί» (μην ξεχνάμε πως είναι φτιαγμένος από ίνες!) ώστε να καταφέρει να περάσει από πολύ στενά σημεία.

Ο χειρισμός του μαστιγίου αλλά και οι μεταμορφώσεις του Kirby σίγουρα στην αρχή θα μπερδέψουν τους νέους παίκτες. Ευτυχώς όμως στα πρώτα επίπεδα, τα οποία έχουν την μορφή ενός ανεπίσημου tutorial, κάθε φορά που θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το μαστίγιο ή οποιαδήποτε νέα δυνατότητα, εμφανίζεται στο background του περιβάλλοντος ένα κόκκινο πλαίσιο που περιγράφει με μια απλή ζωγραφιά το τι πρέπει να κάνετε. Ακόμα κι έτσι βέβαια, κάποιες κινήσεις θέλουν αρκετή προσπάθεια ώστε να καταφέρετε να πετύχετε ακριβώς αυτό που θέλετε.
Μια ακόμα δυνατότητα που είχαμε συνηθίσει ήταν αυτή της πτήσης. Στους προηγούμενους τίτλους ο ήρωας μπορούσε να πετά ή μάλλον…να επιπλέει στον αέρα απλά κρατώντας την αναπνοή του. Στο Epic Yarn αυτή η ικανότητα δεν απουσιάζει ακριβώς, αλλά έχει αλλάξει εντελώς προς το καλύτερο. Έτσι, ο Kirby μπορεί να μεταμορφωθεί ανά πάσα στιγμή σε αυτοκίνητο για να μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα, σε υποβρύχιο για να μπορεί να κινηθεί μέσα στο νερό, μέχρι και σε τανκ για να εξουδετερώσει τους μεγαλύτερους αντιπάλους του. Αυτός ο μηχανισμός, αν και ξεφεύγει κατά πολύ από το τυπικό μοτίβο ενός platform, είναι αρκετά διασκεδαστικός και σίγουρα αποτελεί ένα ευχάριστο διάλλειμα.

Ο θαυμαστός κόσμος της Patch Land
Το Kirby’s Epic Yarn έχει έντονο το στοιχείο της εξερεύνησης, με την Good-Feel να έχει καταφέρει να το ενσωματώσει άριστα ακόμα και σε παιχνίδι platform. Σε κάθε level βρίσκονται διάσπαρτες χρωματιστές ίνες οι οποίες αποτελούν τα κύρια συλλεκτικά στοιχεία του παιχνιδιού (κάτι σαν τα χρυσά δαχτυλίδια στο Sonic).
Συγκεντρώνοντας όσες περισσότερες μπορείτε, ανεβάζετε το τελικό σκορ και κερδίζετε μετάλλια, ενώ αν θέλετε τις χρησιμοποιείτε για να αγοράσετε έπιπλα και αντικείμενα για το σπίτι του Kirby, κάτι που αποτελεί ένα υποτυπώδες minigame του παιχνιδιού. Μην περιμένετε βέβαια τίποτε το ιδιαίτερο, καθώς πέρα από την τοποθέτηση επίπλων και την εμφάνιση άλλων χαρακτήρων στο σπίτι του Kirby, το minigame αυτό δεν προσφέρει τίποτε το ιδιαίτερο.
Η θρυλική σειρά που μεγάλωσε γενιές και γενιές, τώρα μεγαλώνει την γενιά του Wii.
Πέραν όλων αυτών, σε κάθε level υπάρχουν τρεις κρυμμένοι θησαυροί τους οποίους καλείστε να ανακαλύψετε. Τόσο τα μετάλλια που κερδίζετε όσο και οι θησαυροί, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ξεκλειδώσετε νέα levels καθώς και περισσότερα minigames. Ακόμα και αυτά ξεφεύγουν κατά πολύ από το κύριο παιχνίδι, μετατρέποντάς το από racing, όπου ο Kirby σαν αυτοκινητάκι τρέχει σε αγώνες, μέχρι και σε arcade shooter, όπου ένας ιπτάμενος Kirby ρίχνει αστεράκια στους εχθρούς του, κάτι που μας θύμισε το παιχνίδι Asteroids.
Αν μπορούσαμε να περιγράψουμε το gameplay του παιχνιδιού με μια λέξη αυτή θα ήταν απλά: “ποικιλία”, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως χάνει σε ποιότητα. Κάθε επίπεδο, ασχέτως του πόσο διαφορετικό είναι, μπορεί να θεωρηθεί προσεγμένο και σχεδιασμένο άριστα, προσφέροντάς σας δεκάδες διασκεδαστικούς τρόπους για να το ολοκληρώσετε.

Ευκολία vs διασκέδαση
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι ότι απουσιάζουν εντελώς οι extra ζωές του Kirby. Οτιδήποτε κι αν κάνετε στο παιχνίδι δεν πρόκειται να χάσετε καμία ζωή, κάτι που θα σας ανάγκαζε να ξεκινήσετε από την αρχή. Στην χειρότερη των περιπτώσεων απλά θα χάσετε κάποιες από τις ίνες που έχετε μαζέψει. Αυτό το γεγονός όπως καταλαβαίνετε κάνει το παιχνίδι αρκετά εύκολο, με το χειρότερο σενάριο να είναι να κολλήσετε σε κάποιο σημείο και να χρειαστεί να ξεκινήσετε από το αμέσως προηγούμενο checkpoint.
Τα boss fights παρουσιάζουν την μεγαλύτερη πρόκληση, χωρίς ωστόσο να είναι ιδιαίτερα δύσκολα, αφού ακόμα και στα μεγαλύτερα επίπεδα η εξουδετέρωση του boss είναι θέμα σωστής τακτικής και λίγων κινήσεων. Γενικά το Epic Yarn παρουσιάζεται ως ένα εύκολο, αμιγώς «παιδικό» παιχνίδι. Αν αναλογιστούμε δηλαδή ότι το απευθύνεται (κυρίως) σε προ-εφηβικές ηλικίες και ότι οι developers της Good-Feel ήθελαν να κάνουν τον παίκτη να διασκεδάσει και όχι να βλαστημά την ώρα και τη στιγμή που έκανε κάποιο λάθος, δεν πιστεύουμε πως θα μπορούσε να είχε σχεδιαστεί αλλιώς.
Multiplayer
Η μοναδική multiplayer δυνατότητα σας δίνεται με την μορφή co-op δύο παικτών. Ανά πάσα στιγμή, ένας φίλος σας μπορεί να μπει στο παιχνίδι χρησιμοποιώντας ένα δεύτερο Wiimote, αναλαμβάνοντας τον Prince Fluff, ο χειρισμός του οποίου είναι πανομοιότυπος με του Kirby. Αν και η ιδέα ενός «κλώνου» του πρωταγωνιστή είναι ενδιαφέρουσα, το co-op παρουσιάζεται αρκετά φτωχό και μπορεί εύκολα να καταντήσει βαρετό. Θα θέλαμε να δούμε κάτι περισσότερο, όπως για παράδειγμα τον διαμοιρασμό των δυνάμεων του Kirby ανάμεσα στους δυο χαρακτήρες.
Με δεδομένο το χαμηλό επίπεδο δυσκολίας, θα περίμενε κανείς η διάρκεια του παιχνιδιού να είναι μεγάλη. Δυστυχώς όμως, αν εξαιρέσουμε τα όποια extras προσφέρονται, το κυρίως παιχνίδι διαρκεί λίγο περισσότερο από 10 ώρες. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού οι δυνατότητες εξερεύνησης που προσφέρει, τα δεκάδες minigames και βέβαια οι χαριτωμένοι χαρακτήρες, θα σας κρατήσουν σίγουρα κολλημένους στην τηλεόρασή σας. Θα θέλαμε όμως κάτι παραπάνω σε αυτόν τον τομέα.
Παρουσίαση
Ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος και του ήρωα διήρκησε τρείς μήνες, ενώ προκειμένου οι developers να αποδώσουν μια αυθεντική αίσθηση του περιβάλλοντος, τα γραφικά του δημιουργήθηκαν με την χρήση ψηφιακών φωτογραφιών από πραγματικές ίνες και στη συνέχεια ψηφιοποιήθηκαν επάνω σε πολύγωνα. Το περιβάλλον είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά από ίνες, κουμπιά και υφάσματα. Ακόμα και τα εφέ του παιχνιδιού ακολουθούν το ίδιο μοτίβο, όταν καταστρέφετε κάποιο αντικείμενο ή εμπόδιο αυτό απλά διαλύεται σε ίνες και κλωστές.

Είναι εμφανές πως η Good-Feel έδωσε τεράστια προσοχή στην λεπτομέρεια, καταφέρνοντας να αποδώσει σχεδόν στην εντέλεια έναν πανέμορφο, σουρεαλιστικό κόσμο από μαλλί. Την μουσική του παιχνιδιού συνέθεσαν οι Tomoya Tomita, Jun Ishikawa και Hirokazu Ando, συνθέτες που είχαν ασχοληθεί στο παρελθόν με την σειρά. Συνεπώς το soundtrack θυμίζει αρκετά τους προηγούμενους τίτλους χωρίς όμως να κουράζει. Το διασκεδαστικό και χαλαρωτικό μοτίβο της μουσικής πλαισιώνεται από χαριτωμένα ηχητικά εφέ, κυρίως αυτά του Kirby και των συμπρωταγωνιστών του. Σαν σύνολο ο ήχος όμως δεν προσφέρει κάτι παραπάνω από τους προηγούμενους τίτλους.
Επίλογος
Παρά τον μεγάλο βαθμό ευκολίας του, την σχετικά μικρή διάρκεια και την απόκλιση από τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, το Epic Yarn παρουσιάζεται αρκετά διασκεδαστικό και συμπαγές. Η πληθώρα επιπέδων και minigames, ο σχεδιασμός του παιχνιδιού και του gameplay με τις πολύχρωμες ίνες καθώς και οι δυνατότητες αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον που προσφέρονται μας άφησε μια άκρως θετική εικόνα ενός παιχνιδιού που ναι μεν απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες αλλά σίγουρα μπορεί να το απολαύσει ο οποιοσδήποτε.
Θετικά:
- Ποικιλότροπος χειρισμός
- Εκπληκτικός σχεδιασμός
- Πρωτότυπα minigames
- Άκρως διασκεδαστικό
Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια
- Αρκετά εύκολο
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7
Ενδιαφέρον και χαριτωμένο. Μπορούν να το απολαύσουν οι gamers όλων των ηλικιών.
Αντώνης Παπαθανασίου