Outland

Hot
REVIEWED ON PS3   Xbox 360  

Γιατί τα 2D platforms είναι ακόμα ζωντανά!

Η Φινλανδικής καταγωγής Housemarque σχεδόν αμέσως μετά το (γεμάτο ζόμπι) shoot ‘em up Dead Nation, άλλαξε εντελώς προοπτική, όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το 2010, στην έκθεση Penny Arcade, το Outland. Πρόκειται για ένα 2D exploration platform το οποίο αμέσως εντυπωσιάζει κριτικούς και κοινό κυρίως λόγω των μηχανισμών που χρησιμοποιεί αλλά και της εξωπραγματικής ατμόσφαιράς του. Οι ιδέες, αν και συνδυάζονται πολύ έξυπνα, σίγουρα δεν είναι «φρέσκιες» μιας και το παιχνίδι είναι φανερά επηρεασμένο από παλαιότερους τίτλους (Ikaruga, Silhouette Mirage, κ.α.) συνθέτοντας αρχικά έναν τίτλο χωρίς την δική του πραγματική προσωπικότητα.

Το Outland κυκλοφoρεί από τις 27 Απριλίου στο XBLA και από τις 14 Ιουνίου στο PSN. Η καθυστέρηση της μετάβασης του τίτλου στην κονσόλα της Sony οφείλεται κυρίως στις αλλεπάλληλες διαδικτυακές επιθέσεις που δέχθηκε το εν λόγω διάστημα στο PlayStation Network από τους Anonymous και τις οποίες η ίδια παραδέχτηκε για πρώτη φορά με επίσημη ανακοίνωσή της στις 20 Απριλίου.

 

Χιλιοειπωμένη ιστορία
Στο Outland, ο ήρωάς μας αρχίζει ξαφνικά να βλέπει οράματα του παρελθόντος τα οποία δεν καταλαβαίνει από πού προέρχονται. Τα όνειρά του είναι τόσο αληθοφανή που αποφασίζει εν τέλει να πάρει φάρμακα πιστεύοντας αρχικά ότι είναι άρρωστος. Δυστυχώς τα οράματα συνεχίζονται και μάλιστα σε πιο έντονους ρυθμούς. Έτσι αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι τον διακατέχει κάτι μεγαλύτερο από μια κοινή αρρώστια. Επισκέπτεται έναν shaman για να του εξηγήσει ποιο είναι το νόημα όλων αυτών και εάν υπάρχει κάποια θεραπεία.

Ο μάγος καταλαβαίνει αμέσως περί τίνος πρόκειται και έτσι καθησυχάζει προσωρινά τον ήρωά μας. Εξιστορεί με λεπτομέρειες τα γεγονότα μιας μάχης η οποία έλαβε μέρος 30.000 χρόνια πριν ανάμεσα σε έναν μεγάλο ήρωα και τις δύο Αδερφές του Χάους. Η μία ήλεγχε το Φως του Ηλίου και η άλλη το Σκοτάδι του Φεγγαριού. Ο μεγάλος αυτός ήρωας μετά το τέλος της επικής αυτής μάχης και αφού πρώτα καταφέρνει να φυλακίσει τις δυο Αδερφές, εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του μάγου, οι Αδερφές του Χάους, κατάφεραν αργότερα να δραπετεύσουν από τα δεσμά τους και μόνο ο πρωταγωνιστής μας, ο οποίος αποτελεί μετενσάρκωση του τότε πολεμιστή, είναι ικανός να τις σταματήσει. Έτσι, το ταξίδι προς το άγνωστο ξεκινάει.


Σίγουρα στην αρχή το σενάριο θα σας φανεί λίγο δυσνόητο. Μια πιο ουσιαστική και «γεμάτη» ιστορία θα ήταν σίγουρα προτιμότερη. Παρ’ όλα αυτά, καταφέρνει να επιβιώσει μέσω μιας πολύ καλής -σχεδόν ποιητικής- αφήγησης, στα cutscenes του παιχνιδιού, σε συνδυασμό με την σκοτεινή ατμόσφαιρα και τα ομολογουμένως πολύ όμορφα σκηνικά που κυριαρχούν στο παιχνίδι.

 

Χειρισμός για… σεμινάριο
Οι λάτρεις των παλιών κλασικών 2D platforms θα βρουν τον μάστορά τους με το συγκεκριμένο δημιούργημα, καθώς στο θέμα του χειρισμού, η Housemarque έχει κάνει πράγματα και θαύματα που σπάνια συναντάτε σε οποιοδήποτε άλλο είδος παιχνιδιού. Στην αρχή ξεκινάτε μόνο με το σπαθί σας και έχετε πρόσβαση μόνο σε κάποιες βασικές κινήσεις. Τα άλματα όπως και οι μάχες με το σπαθί, θυμίζουν έντονα Prince of Persia, οπότε οι φανατικοί της σειράς θα εξοικειωθείτε αμέσως.

H ανταπόκριση των κινήσεών σας είναι άμεση, με το τρέξιμο και τα άλματα να έχουν άριστη ανταπόκριση. Ο χαρακτήρας σας κινείται με τέτοια αποφασιστικότητα, ώστε να σας κάνει να σκέφτεστε για δεύτερη φορά τις κινήσεις σας (όπως για παράδειγμα το να τρέξετε από μια πλατφόρμα στην άκρη μιας άλλης). Τα άλματα από τοίχο σε τοίχο θα σας φανούν πανεύκολα -πραγματοποιούνται ταχύτατα- καθώς επίσης και τα ειδικά abilities που κερδίζετε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.


Ξεκλειδώνοντάς τα θα αποκτήσετε πρόσβαση σε ένα χτύπημα εδάφους από ψηλά, ακινητοποιώντας προσωρινά τους αντιπάλους σας, σε μια επίθεση με την οποία μπορείτε να καταστρέφετε τοίχους αλλά και εχθρούς (πανομοιότυπη με το charge του Shadow Complex) όπως επίσης και σε μια σύντομη αλλά θανατηφόρα επίθεση λέιζερ. Τα ειδικά abilities σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν σε αρκετές περιπτώσεις αλλά μπορείτε να επιβιώσετε και χωρίς αυτά.

Η πιο διασκεδαστική ίσως ability είναι αυτή με την οποία μπορείτε να απορροφήσετε όλες τις κοντινές σφαίρες για λίγα δευτερόλεπτα και οι οποίες αμέσως μετά εκσφενδονίζονται πάλι πίσω κατατροπώνοντας ότι υπάρχει γύρω σας. Όλα είναι κατασκευασμένα με αρκετά μεγάλη ακρίβεια και η Housemarque πραγματικά αξίζει πολλά συγχαρητήρια στον εν λόγω τομέα.

Κόκκινο ή μπλε;
Το κύριο όμως χαρακτηριστικό, στο θέμα του χειρισμού, του παιχνιδιού είναι ότι πατώντας ένα κουμπί ο χαρακτήρας σας αλλάζει χρώμα από μπλε (Σκοτάδι του Φεγγαριού) σε κόκκινο (Φως του Ηλίου) και αντιστρόφως. Αυτό εξυπηρετεί αρκετούς σκοπούς. Όπως για παράδειγμα συμβαίνει και στο shoot ‘em up Ikaruga (αν και οι κινήσεις σας είναι πολύ πιο περιορισμένες) όπου όταν είστε κόκκινος μπορείτε να απορροφήσετε μόνο τις κόκκινες σφαίρες ενώ παράλληλα δεν μπορείτε να επιτεθείτε σε κόκκινους εχθρούς.



Στο Outland υπάρχουν πλατφόρμες συγκεκριμένου χρώματος οι οποίες δεν ενεργοποιούνται εάν είστε το ακριβώς αντίθετο χρώμα. Επίσης, για να γίνει ορατός κάποιος μυστικός διάδρομος θα πρέπει πάλι να έχετε μεταμορφωθεί στο σωστό χρώμα. Πάντως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε ότι θα χαθείτε σχεδόν ποτέ, μιας και ένα κύμα σας καθοδηγεί καθ’ όλη την διάρκεια της περιπέτειάς σας για το που ακριβώς πρέπει να πάτε για να συνεχίσετε την ιστορία και να φτάσετε στον τελικό σας στόχο.

Το παιχνίδι σας προσφέρει απόλυτη ελευθερία στο να συνεχίσετε να κυνηγάτε όλα τα κρυμμένα μυστικά και τις εναλλακτικές διαδρομές ενός level ή να το ολοκληρώσετε και να συνεχίσετε στον επόμενο στόχο σας. Το να γυρίσετε πίσω σε κάποιο act είναι προαιρετικό, κάτι που δίνει εμφανώς μεγαλύτερη βαρύτητα στη δράση παρά στην εξερεύνηση.

Όταν το κλασικό συναντάει το μοντέρνο…

Αν και τα μυστικά είναι πολλά κι αυξάνουν τόσο την διάρκεια, όσο και το replaybility, εντούτοις λόγω της φύσης του παιχνιδιού, δεν θα δυσκολευτείτε ιδιαίτερα να τα βρείτε. Έτσι, ίσως να νιώσετε ότι χάνετε σχεδόν όλη τη μαγεία της εξερεύνησης μιας και στον χάρτη σας αναγράφονται ακριβώς πόσα αντικείμενα βρίσκονται συγκεκριμένα σε κάθε τμήμα του. Όταν πλησιάζετε τα κρυμμένα αντικείμενα (τα λεγόμενα Masks of the Gods) ακούγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος, κάνοντας έτσι ακόμη πιο εύκολη την ανεύρεσή τους. Το αποκορύφωμα είναι ότι από ένα σημείο του παιχνιδιού κι έπειτα, ξεκλειδώνετε ένα ability με το οποίο μπορείτε να δείτε ακριβώς σημειωμένα στο χάρτη που βρίσκονται όλα τα μυστικά περάσματα και οι θησαυροί. Τι άλλο θέλετε δηλαδή;

Casual gamers μακριά!
Όσο προχωράτε, η δυσκολία αυξάνεται αρκετά (ειδικά στα τελευταία acts) αλλά την κατάσταση σώζουν τα αρκετά checkpoints που βρίσκονται διάσπαρτα στον χάρτη. Υπάρχουν αρκετές στιγμές που θα βρεθείτε αντιμέτωποι πραγματικά με άπειρες σφαίρες οι οποίες κάνουν το Outland να μοιάζει περισσότερο με Shoot ‘em up παρά με platform. Τότε θα καταλάβετε πραγματικά πόσο άρτιοι και άμεσοι είναι οι μηχανισμοί του μιας και θα πρέπει επιδέξια να αλλάζετε συνεχώς χρώματα αν θέλετε να μείνετε ζωντανοί. Μάλιστα, στα ελάχιστα bosses του παιχνιδιού, θα αλλάζετε τόσο γρήγορα χρώματα που στιγμιαία θα βλέπετε τον ήρωα σας να γίνεται....μωβ!



Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι τα levels των bosses είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο από μόνα τους. Χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής μιας και σε αυτά checkpoints δεν υπάρχουν (!) κάτι το οποίο σίγουρα συγκαταλέγεται στα αρνητικά στοιχεία του τίτλου. Τα εν λόγω επίπεδα διαχωρίζονται από πολλές φάσεις και είναι άδικο και ταυτόχρονα εκνευριστικό να ξεκινάτε από την αρχή εάν –για παράδειγμα- πεθάνετε στην τελευταία φάση ενός boss.

Όσο για την κάμερα του παιχνιδιού, αυτή περιστασιακά μετακινείται αυτόματα προς τα μπρος και προς τα πίσω, ανάλογα με την κίνηση του χαρακτήρα. Επειδή όμως μιλάμε για console game, όπου εκεί υπάρχουν δύο analog sticks, σίγουρα καλό θα ήταν να υπήρχε η δυνατότητα να ορίσετε οι ίδιοι ένα κουμπί ώστε να μπορείτε να την ελέγχετε χειροκίνητα, κάτι που θα βοηθούσε σε αρκετά σημεία.

Κάθε μάχη, ένας άθλος από μόνη της
Οι μάχες στο παιχνίδι είναι επίσης πολύ προσεγμένες. Θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί, μιας και όπως θα διαπιστώσετε το button mash ή ένα απλό χτύπημα με το σπαθί σας δεν θα είναι ποτέ αρκετά. Ακόμα και οι χαμηλότερου επιπέδου εχθροί, θα σας κάνουν να σκεφτείτε πολύ προσεκτικά ακόμα και την παραμικρή σας κίνηση. Μπροστά σας θα βρεθούν εχθροί οι οποίοι αλλάζουν συνεχώς χρώματα και κατά συνέπεια θα πρέπει να αλλάζετε και εσείς, άλλοι οι οποίοι κάνουν άμυνα όταν επιτίθεστε από μπροστά τους και είναι τρωτοί μόνο εάν τους επιτεθείτε από πίσω αλλά και (ίσως οι πιο μισητοί εχθροί στην ιστορία των video games) ηλεκτροφόρες μέδουσες!


Στην ουσία, εάν θέλετε να κερδίσετε μια μάχη το πιο σημαντικό είναι η θέση που θα πρέπει να πάρετε πριν από αυτή. Ένα καλό κόλπο είναι ότι με μια ειδική κίνηση μπορείτε να πετάξετε στον αέρα τον εχθρό σας (εάν τον χτυπήσετε από κάτω προς τα πάνω) και ενώ βρίσκεται εκεί αβοήθητος, να τον αποτελειώσετε με κάποια από τις ειδικές κινήσεις σας.

Multiplayer
Το Outland προσφέρει Co-Op σε όλο το campaign του, με τη διαφορά ότι είναι διαθέσιμο μόνο στην online εκδοχή του και όχι τοπικά με split-screen. Τα σκορ αλλά και οι χρόνοι που θα πραγματοποιήσετε μπορούν να συγκριθούν με άλλων παιχτών μέσω των online leaderboards. Μπορεί το σύστημα αυτό να είναι απολύτως λειτουργικό και χωρίς lag, όμως η εφαρμογή του δεν έχει πραγματικά μεγάλο νόημα, μιας και τα επίπεδα είναι κατασκευασμένα έτσι, ώστε να πρέπει να τα παίξετε μόνοι σας για να μπορέσετε να τα απολαύσετε.



Αυτά που πάντως θα απολαύσετε σίγουρα, είναι τα πέντε ειδικά διαμορφωμένα δωμάτια που ξεκλειδώνετε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Θα μπορούσαν να είναι ένα ξεχωριστό παιχνίδι από μόνα τους μιας και διαχωρίζονται από την κεντρική ιστορία και είναι προσβάσιμα μόνο μέσω του online co-op. Για να τα ολοκληρώσετε θα χρειαστείτε την απόλυτη συνεργασία του συμπαίχτη σας (εννοείται μικρόφωνο και ακουστικά!), ταχύτητα και φυσικά υπομονή, μιας και η δυσκολία ανεβαίνει κατακόρυφα. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ίσως το πιο διασκεδαστικό level από τα πέντε, όπου μόνο ένας παίχτης έχει την δυνατότητα να αλλάξει το χρώμα των δυο ηρώων ταυτόχρονα! Η ολοκλήρωση αυτού του γρίφου είναι πραγματικός άθλος.

 

Tron; Limbo; Διαλέγετε και παίρνετε
Τα γραφικά του παιχνιδιού, παρότι 2D, είναι τόσο όμορφα που πολλές φορές θα θέλετε να πατήσετε pause απλώς για να τα απολαύσετε. Παρότι κάθε level έναν δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, το παιχνίδι συνολικά καταφέρνει να κρατήσει ένα ενιαίο ύφος καθ’ όλη τη διάρκειά του. Θα σας ταξιδέψει σε ονειρεμένα πραγματικά σκηνικά, (που σε αρκετούς από εσάς θα σας θυμίσουν την ταινία Tron) σε εγκαταλελειμμένες γεμάτες ομίχλη πόλεις, αλλά και σε… τροπικά δάση. Ορισμένες φορές, η τόσο σκοτεινή ατμόσφαιρα (που παραπέμπει σε ένα άλλο 2D platform, το Limbo) ίσως να σας κάνει να μελαγχολήσετε.


Στην ατμόσφαιρα βοηθάει τα μέγιστα και η μουσική η οποία δένει πολύ αρμονικά με την οποιαδήποτε κίνησή σας. Κομμάτια κυρίως ambient με tribal πινελιές ταιριάζουν απόλυτα με τα σαγηνευτικά τοπία που θα συναντήσετε. Θα νιώσετε ότι υπάρχει μια ανείπωτη και ταυτόχρονα καταστροφική ιστορία στην Outland που θα σας ωθεί συνέχεια προς το τέλος της, πάση θυσία. Έτσι, ενώ αρκετές φορές θα ήταν προτιμότερο να εξετάσετε πιο διεξοδικά τις παγίδες, αλλά και τους εχθρούς που σας περιβάλλουν, η ανυπομονησία που θα σας διακατέχει συνέχεια καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, θα σας κάνει να πεθάνετε ουκ ολίγες φορές.

Επίλογος
Ναι, το Outland μπορεί να είναι πολύπλοκο και ίσως μάλιστα σε κάποιους φανεί γραμμικό και δύσκολο, όμως δεν παύει να είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Σίγουρα από νωρίς γίνεται εμφανές ότι το παιχνίδι αντικατοπτρίζει τη δομή γνωστών παιχνιδιών του παρελθόντος όπως Metroid και Castlevania, αλλά εξαρχής υιοθετεί το δικό του στυλ και προσανατολίζεται σε σαφείς στόχους, οι οποίοι πραγματικά θα σας καθηλώσουν. Η τιμή του το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό (800 MS Points στο XBLA ή 10€ στο PSN) καθιστώντας τον τίτλο της Housemarque ένα must-have για όλα όσα προσφέρει.

Θετικά:


- Απίστευτη ατμόσφαιρα
- Εύκολος και άμεσος χειρισμός
- Χαμηλή τιμή

 

Αρνητικά:
- Ανούσια ιστορία
- Έλλειψη local co-op
- Κανένα checkpoint στα bosses
- Αρκετά δύσκολο για μερικούς

 

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 9
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.5

Κλείστε τα φώτα, κατεβάστε το Outland και απολαύστε μια πραγματικά ανεπανάληπτη εμπειρία platform gaming.

Μιχάλης Μητρόπουλος

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 rjhe (Level22) 15/03/2012 02:03
Ωπ!Φαίνεται καλο! Ωραίο review με έψησε! Ελπίζω μόνο να μην μου σπάσει τα νεύρα!
#2 kaizerkane (Level1) 15/03/2012 02:59
Το παιχνιδι αξιζει ειναι πανεμορφο!!
ΑΛΛΑ!!!! σε καποια boss πραγματικα δοκιμασε την υπομονη μου. Εχω παιξει αρκετα παιχνιδια στην ζωη μου. Πρωτη φορα με αυτο το παιχνιδι με επιασα να εχω βαλει το χειριστιριο του PS3 πανω στον καναπε και να το βαραω με τις γροθιες μου για να μην προσγιωθει σε κανα τοιχο ή στην οθονη της TV. Αποτελεσμα; μελανιες στα χερια και το το χειριστηριο αθικτο!! (μπραβο sony). Το παλεψα ομως, ειπα ή εγω ή αυτο. Μετα απο αρκετη υπομονη και πολλα καντηλια, τα καταφερα.
Score  7.5
7.25 User Score
(18  votes)
User Reviews 0
Genre: Platform
Developer: Housemarque
Publisher: Ubisoft
Διάθεση:
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2011-04-27
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (9.5)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)