• Reviews
  • Universe at War: Earth Assault (PC, Xbox 360)

Universe at War: Earth Assault (PC, Xbox 360)

Hot
REVIEWED ON PC (review)   Xbox 360  

Universe at War: Earth Assault
Οι εξωγήινοι ήρθαν να μας…

Site: www.sega.com/gamesite/universeatwar



Οι εξωγήινοι έρχονται στον πλανήτη γη για να τον κατακτήσουν. Πόσες φορές έχετε ακούσει μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο σενάριο να παίζει σε ένα παιχνίδι στρατηγικής; Πάρα πολλές φορές. Αυτή τη φορά όμως οι εξωγήινοι έχουν την τιμητική τους κι εμφανίζονται πιο ισχυροί από ποτέ. Το Universe at War: Earth Assault είναι ένα δημιούργημα της Petroglyph η οποία κρύβεται πίσω απ’ το επιτυχημένο Star Wars: Empire at War. Γι’ αυτό κάποιος λογικά σκεπτόμενος gamer θα μπορούσε να δει τον τωρινό της τίτλο ως διασταύρωση μεταξύ του Star Wars: Empire at War και του Command & Conquer.



Σενάριο
Βρισκόμαστε στο 2012 όταν μία εξωγήινη φυλή, η Hierarchy, προσγειώνεται στη γη με σκοπό να την καταλάβει για να πραγματοποιήσει ανασκαφές. Πριν την προσγείωση οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την παρουσία της φυλής και αρχίζουν αμέσως να αμύνονται, προβάλλοντας όμως μικρή αντίσταση. Στο κόλπο μπαίνει και μία τρίτη φυλή, η Novus, τα όντα της οποίας είναι εξαιτίας των πολέμων χωρίς πλανήτη, διασκορπισμένα στο διάστημα. Οι Novus θέλουν να εξοντώσουν τους Hierarchy, οπότε οι τελευταίοι αναγκάζονται να μοιράσουν τις δυνάμεις τους, κάτι που λειτουργεί προς όφελος των γήινων. Εν τω μεταξύ στο κόλπο μπλέκεται και μία Τρίτη ξένη προς εμάς φυλή, οι Massari. Πρόκειται για μία αρχαία φυλή που κατοικεί για πολλούς αιώνες στους ωκεανούς της γης και που κάποτε είχε σώσει τους Hierarchy από την εξαφάνιση τροφοδοτώντας τους με τεχνολογικά επιτεύγματα. Οι τελευταίοι όμως χρησιμοποίησαν τα επιτεύγματα αυτά για να αφανίσουν τους Massari, οπότε οι τελευταίοι διψούν για εκδίκηση. Στον πλανήτη γη είχαν χαρακτηριστικά δημιουργήματα τις πυραμίδες της Αιγύπτου και των Μάγια αλλά και την πόλη της Ατλαντίδας.



Για την υπόθεση του παιχνιδιού, η Petroglyph έχει εμπνευστεί από διάφορα σενάρια επιστημονικής φαντασίας περί επίθεσης των εξωγήινων, όπως το War of the Worlds του Steven Spielberg (πηγή έμπνευσης για τα Walkers, τα οποία θα αναλύσουμε στη συνέχεια).

Gameplay
Οι τρεις φυλές του παιχνιδιού χρησιμοποιούν διαφορετικές τεχνολογίες οι οποίες παρουσιάζονται με αρκετά αληθοφανή στοιχεία.

Οι Hierarchy έχουν ως ηγέτη τους τον Kalam Re’x thw Abductor ο οποίος ηγείται της επίθεσης στην γη. Η φυλή αυτή χρησιμοποιεί ως βάση του στρατού της τα τεράστια ρομπότ “Walkers” τα οποία έχουν το μέγεθος ενός βουνού και το σχήμα μιας γιγάντιας αράχνης. Περπατούν με πολύ αργά βήματα και μπορούν να δημιουργήσουν μονάδες αλλά και πολλά απαραίτητα upgrades σε διάφορα σημεία τους, όπως π.χ. αμυντικά turrets ή τεχνολογικά upgrades για τις μονάδες τους με τα οποία μειώνουν το κόστος κατασκευής, ενισχύουν την δύναμη πυρός των μονάδων και την απόσταση πυρός ή τους επιτρέπουν να επισκευάζονται. Ακόμη, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κύριο όπλο τους για να καταστρέψουν ότι κινείται όπως επίσης και να συλλέξουν resources.



Οι Novus έχουν ως ηγέτη τους τον “The Founder”. Οι μονάδες τους είναι μικρές κι ευκίνητες αφού μπορούν να ταξιδεύουν πολύ γρήγορα από το ένα μέρος του χάρτη στο άλλο. Βασίζονται στις γρήγορες επιθέσεις και μπορούν να χτίσουν βάση δίπλα σε αγωγούς ορυκτών οι οποίοι λειτουργούν ως ενεργειακοί πυρήνες που τροφοδοτούν τα κτίριά τους. Τα όπλα τους γίνονται upgrade μέσω των patches.

Οι Masari έχουν ως ηγέτη τους τον Lord Charos. Ουσιαστικά αποτελούν μία ξεχωριστή φυλή ανθρώπων. Τα κτίριά τους θυμίζουν αντίστοιχες τοποθεσίες στην Αίγυπτο και τα resources τους συλλέγονται από ειδικά κτίρια τα οποία μπορούν να εισπράξουν ενέργεια από τον αιθέρα. Ο χειρισμός των Masari είναι αρκετά περίπλοκος. Οι αρχικές μονάδες τους είναι αδύναμες και σχετικά αργές ενώ τα κτίρια χρειάζονται αρκετά upgrades για να αποδώσουν τα μέγιστα (γενικά οι Masari συλλέγουν και ξοδεύουν περισσότερα resources). Ως φυλή έχουν την ικανότητα να αλλάζουν την κατάστασή τους σε Dark (αμυντική) ή Light (επιθετική) ενώ διαθέτουν αρκετά ισχυρές μονάδες, όπως για παράδειγμα τα αεροσκάφη τους.

Οι γήινοι δεν είναι επιλέξιμη φυλή. Εκπρόσωποι των…“δικών μας” είναι ο στρατηγός Randal Moore και ο λοχίας Willard.

Το κεντρικό campaign σας βάζει στην θέση του διοικητή και των τριών φυλών. Ξεκινάτε με τους Novus, συνεχίζετε με τους Hierarchy και ολοκληρώνετε με τους Masari. Σε ορισμένα σημεία του campaign, πριν από τις αποστολές σας μπορείτε να επιλέξετε σε ποιο σημείο της γης θα επιτεθείτε, κάτι που γνωρίζουμε ήδη καλά κι από άλλα strategy.



Ο χειρισμός του Universe at War είναι λίγο περίεργος. Αυτό που ίσως σας ξενίσει περισσότερο είναι η δημιουργία και η ανάπτυξη του στρατού σας που δεν έχει καμία σχέση με τα γνωστά real-time strategy. Κάθε φυλή έχει την δική της ανάπτυξη αλλά αυτό δεν αρκεί για να γίνει το παιχνίδι ξεχωριστό. Τα μενού είναι δύσχρηστα και οι ενδείξεις δεν βοηθούν καθόλου στο να αντιληφθείτε ποιο ακριβώς θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα σας, κάτι στο οποίο δεν βοηθούν ιδιαίτερα ούτε τα tips. Άρα το συμπέρασμα είναι ότι θα πρέπει να πειραματιστείτε με όλες τις φυλές στο skirmish με την ησυχία σας, να ξεκινήσετε το campaign έχοντας ήδη φάει στην πλάτη αρκετές ώρες και στη συνέχεια να επιστρέψετε στα υπόλοιπα modes του παιχνιδιού για να τελειοποιήσετε αυτά που μάθατε. Κοινώς θα πρέπει να έχετε πολύ υπομονή και όρεξη για να ασχοληθείτε. Εκτός από τον χειρισμό παρατηρήσαμε και πρόβλημα στην χρήση της κάμερας αφού δεν υπάρχουν πολλές κλίμακες για Zoom In και Zoom Out οπότε θα πρέπει αρκετές φορές να μετακινείτε την κάμερα προς όλες τις κατευθύνσεις για να δείτε που θα κινηθούν οι μονάδες σας. Τέλος, παρατηρήσαμε κι ορισμένα bugs κατά την επιλογή των μεγάλων μονάδων σας (π.χ. Walkers) οι οποίες έχουν ειδικά σημεία στα οποία θα πρέπει να κάνετε κλικ ώστε η επιλογή σας να “πιάσει” κυριολεκτικά.

Τρεις εξωγήινες φυλές μάχονται για το ποια θα επικρατήσει κι ο φουκαράς ο γήινος βρέθηκε για άλλη μια φορά στο επίκεντρο. Ένα μέτριο strategy με αρκετή δράση αλλά και πολύ υπομονή!



Γραφικά
Η ποιότητα γραφικών του Universe at War είναι αρκετά ξεπερασμένη, ακόμα και για τις απαιτήσεις ενός strategy. Ο σχεδιασμός και η κίνηση των μονάδων είναι ίσως τα μόνα σημεία που ξεχωρίζουν απ’ τα γραφικά του παιχνιδιού, αν και ορισμένες μονάδες φαίνονται λίγο πρόχειρα σχεδιασμένες. Το texture mapping στις τοποθεσίες τις εμφανίζει αρκετά λιτές, λες και πρόκειται για έναν εξωγήινο κι ερημικό πλανήτη και όχι για την γη. Τα κτίρια έχουν σχετικά μέτριο σχεδιασμό ενώ οι λέιζερ ακτίνες των μονάδων ενδεχομένως να έχουν χρησιμοποιηθεί και σε άλλα strategy games του παρελθόντος! Το μοντέλο καταστροφής σώζει κάπως την κατάσταση, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει.



Ήχος
Η Petroglyph έκανε φέτος τα εύκολα δύσκολα αφού στα vocals των χαρακτήρων, όπου τα πράγματα σε ένα strategy φαντάζουν φαινομενικά εύκολα, δεν κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις, όχι τόσο λόγω του σεναρίου όσο κυρίως λόγω του φτωχού casting ηθοποιών. Οι φωνές των αθώων πολιτών είναι κι αυτές με τη σειρά τους αρκετά προχειροφτιαγμένες. Τα ηχητικά εφέ των ρομπότ και των όπλων τους είναι σαφώς καλύτερα, ενώ θετική εντύπωση μας άφησαν τόσο οι μουσικές του background όσο και οι διάφορες εξωγήινες φωνές (πάντα εντός της μάχης και όχι εκτός).

Multiplayer
Αφού ολοκληρώσετε το κυρίως campaign και θέλετε να ασχοληθείτε περισσότερο με το παιχνίδι τότε μπορείτε να παίξετε κόντρα στον υπολογιστή στο κλασικό skirmish ή κόντρα σε άλλους χρήστες μέσω του online mode το οποίο περιλαμβάνει αγώνες skirmish με ή χωρίς βαθμολογία (κάτι αντίστοιχο με το C&C δηλαδή) αλλά και ένα ακόμη mode, το “Conquer the World” το οποίο ουσιαστικά λειτουργεί σαν μίνι τουρνουά, αφού στόχος σας είναι να επιτεθείτε σε όλα τα μέρη της γης όπου βρίσκεται εχθρός και να τα καταλάβετε. Οι χρήστες που παίζουν online δεν έχουν καμία σχέση με τον αριθμό ή το επίπεδο των χρηστών που έχετε συνηθίσει από C&C και Red Alert. Τουλάχιστον όμως μία μάχη κόντρα σε άλλους χρήστες θα ανακαλύψετε ότι έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το κυρίως campaign με τις σχετικά ανιαρές αποστολές.



Επίλογος
Το Universe at War: Earth Assault είναι ένα Real-Time Strategy επιστημονικής φαντασίας το οποίο απευθύνεται σε εξειδικευμένο target group strategάδων. Αν σας αρέσουν οι διαστημικές μάχες και μπορείτε να κάνετε αρκετές υποχωρήσεις στον τομέα του gameplay τότε δοκιμάστε το. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για έναν τίτλο κατώτερο του αναμενόμενου.


Θετικά:
- Τρεις φυλές με ξεχωριστές ικανότητες
- Πολύ ρεαλιστική απεικόνιση των εξωγήινων σε ένα RTS

Αρνητικά:
- Τα textures χαλάνε πολύ τα γραφικά του παιχνιδιού
- Δύσχρηστο και δυσνόητο. Απαιτεί αρκετή ώρα μέχρι να το συνηθίσετε
- Μέτριο σπικάζ

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.4

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Score  7.4
6.88 User Score
(8  votes)
User Reviews 0
Genre: Real-Time Strategy
Developer: Petroglyph Games
Publisher: Sega
Διάθεση:
Players:
Requirements: 512MB RAM, Επεξεργαστής 2Ghz, Κάρτα γραφικών 128ΜΒ, HD 6GB
Release Date: 2008-01-25
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (9.5)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)