- Reviews
- Dragonshard
Dragonshard
Hot Dragonshard
Το D&D των στρατηγών!
Site: www.atari.com/dragonshard
Το Dungeons & Dragons είναι ένα πολύ γνωστό table top fantasy RPG παιχνίδι και πηγή έμπνευσης για πολλά computer RPGs. Απ’ την άλλη πλευρά, ο συνδυασμός Real-Time Strategy με στοιχεία RPG έχει γίνει της μόδας τα τελευταία χρόνια (ιδιαίτερα από το Warcraft 3 και μετά). Το Dragonshard έρχεται να καλύψει αυτό το ενδιάμεσο κενό που δημιουργείται και να μας παρουσιάσει για πρώτη φορά ένα Real-Time Strategy με στοιχεία από τον κόσμο του D&D.
Σενάριο
Βρισκόμαστε στον κόσμο του Eberron όπου ο δράκος Khyber πολέμησε με την αδερφή του (Siberys) και την εξολόθρευσε. Ο Eberron, αδερφός του Khyber, τον παγίδευσε στα έγκατα της γης για να τον τιμωρήσει. Ως αποτέλεσμα αυτού, ο κόσμος του Eberron αποτελείται από τα σώματα των τριών δράκων αφότου έχασαν τη ζωή τους. Η επιφάνεια της γης διαμορφώθηκε από τον Eberron, η περιφέρεια από την Siberys και τα έγκατα της γης από τον Khyber.

Στον κόσμο του Eberron παράγονται τα Dragonshards, τα οποία είναι κρύσταλλοι διάχυτοι με μαγική ενέργεια. Η καρδιά της Siberys είναι το μεγαλύτερο dragonshard που υπάρχει. Γύρω του υπάρχει το βουνό “Ring of Storms” το οποίο περιέχει μία ολόκληρη πόλη στα έγκατα του Eberron. Η μαγική δύναμη του Ring of Storms ανάγκασε τα πλάσματα της φύσης να προσκολλήσουν στην φυλή Lizardfolk (αποτελείται από δράκους) η οποία υπερασπίζεται τον συγκεκριμένο κόσμο. Τέλος, στην επιφάνεια συναντάμε την Order of the Flame, φυλή που αποτελείται από ανθρώπινα όντα που στόχο τους έχουν την κατάληψη του πιο σημαντικού Dragonshard (“Heart of Siberys”) το οποίο θα τους δώσει ανεκτίμητη δύναμη. Στην όλη αυτή προσπάθεια θα έχουν και “παρέα” (δυσάρεστη όπως αντιλαμβάνεστε), τους Umbragen, οι οποίοι είναι Undead με άγριες διαθέσεις.
Γραφικά
Η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού είναι παρόμοια με αυτή του Warcraft 3, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση άλλο 2002 κι άλλο 2005. Το να διασκεδάζεις τις εντυπώσεις με μία παλιά graphics engine δεν είναι κι ότι καλύτερο ειδικά όταν το anti-aliasing παραμένει στα ίδια παλαιά επίπεδα που το γνωρίσαμε. Τα textures έχουν τις γνωστές τριγωνικές άκρες, οι χαρακτήρες έχουν σχεδιαστεί με ανέκφραστα πρόσωπα και τα pixels “χωλαίνουν” στο πρώτο Zoom In. Οι κεντρικοί χαρακτήρες (Champions) του παιχνιδιού δεν έχουν κάποιον καλύτερο σχεδιασμό από τους απλούς στρατιώτες, οπότε όλοι βράζουν στο ίδιο καζάνι. Τουλάχιστον οι χρόνοι φόρτωσης είναι σχετικά γρήγοροι, οπότε αυτό ισοσκελίζει κατά κάποιο τρόπο τα ξεπερασμένα γραφικά.

Τα εφέ φωτιάς, κεραυνών και πάγου έχουν την τιμητική τους ενώ υπάρχει και μία μεγάλη γκάμα από spells, προερχόμενη από το D&D, τα οποία οπτικά έχουν αρκετές διαφοροποιήσεις. Οι κινήσεις των χαρακτήρων σε συνδυασμό με τον ήχο αποκαλύπτουν αρκετές πτυχές από τα συναισθήματά τους. Για παράδειγμα όταν μία ομάδα πολεμιστών εξοντώσει μία αντίστοιχη ομάδα εχθρών τότε το χαίρεται δεόντως σηκώνοντας τα όπλα στον αέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μονάδες σας αλληλεπιδρούν πλήρως με το περιβάλλον αφού τα περισσότερα αντικείμενα μπορούν να καταστραφούν για να χρησιμοποιήσετε τα λάφυρα που θα βρείτε μέσα σε αυτά.
Τα physics αφήνουν σχετικά μέτριες εντυπώσεις αφού σε ορισμένα σημεία παρατηρούνται bugs, όπως για παράδειγμα κατά την διάρκεια της μάχης ή κατά την περισυλλογή των resources. Στις δύο αυτές οι περιπτώσεις η απόσταση των χαρακτήρων από τον στόχο μπορεί να διαφέρει, άσχετα με το γεγονός ότι η δουλειά γίνεται ούτως ή άλλως. Υπάρχει κι άλλο ένα bug το οποίο επηρεάζει άμεσα και το gameplay. Το bug αυτό αφορά το σύστημα μάχης όταν κατά την διάρκειά του παρατηρείται δυσλειτουργία στις κινήσεις των μονάδων σας όταν αυτές βρίσκονται σε κλειστούς χώρους. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι οι μονάδες στα μετόπισθεν δεν ξεφεύγουν στον ανοικτό χώρο ώστε να περικυκλώσουν τον στόχο και να αρχίσουν να του επιτίθενται (με απλά λόγια περιμένουν καρτερικά στην ουρά τους). Τέλος, στην παραπάνω λίστα προβλημάτων θα πρέπει να προσθέσουμε και το frame rate το οποίο πέφτει σε ορισμένα σημεία αυξημένης κίνησης μετά από λίγη ώρα παιχνιδιού.

Η Liquid θα μπορούσε να είχε αποφύγει όλες τις παραπάνω ατέλειες αν το beta testing διαρκούσε περισσότερο. Αυτά παθαίνει κανείς όταν αξιοποιεί μία χιλιοχρησιμοποιημένη μηχανή γραφικών. Λέτε να βιάστηκαν επειδή η ηλικία της graphics engine χρειαζόταν ήδη αρκετό λίφτινγκ;
Παρά τα copy-paste απ’ το Warcraft 3, το Dragonshard είναι μία αξιόλογη προσπάθεια δημιουργίας RTS με στοιχεία D&D
Ήχος
Αυτό που θα πραγματικά σας αφήσει ξερούς στο Dragonshard είναι η πολύ σοβαρή δουλειά που έχει γίνει στο σπικάζ. Ο λογικά σκεπτόμενος θα έλεγε “Έλα μωρέ, ποια Liquid Entertainment”. Αν όμως παίξετε το tutorial και στη συνέχεια το campaign, τότε θα μπορέσετε να απολαύσετε την φωνή του αφηγητή και των κύριων ηρώων αντίστοιχα. Ο αφηγητής του παιχνιδιού θυμίζει σοφό μάγο τύπου Gandalf, ενώ οι κύριοι χαρακτήρες (Champions) έχουν ξεχωριστές φωνές οι οποίες είναι τελείως διαφορετικές από τις αντίστοιχες των απλών στρατιωτών. Για τους απλούς στρατιώτες υπάρχουν ηθοποιοί-κομπάρσοι που έχουν αναλάβει τις συγκεκριμένες φωνές ώστε να μην υπάρχει σύγχυση με τις υπόλοιπες. Σε περίπτωση που επιλέξετε πολλούς χαρακτήρες μαζί τότε θα ακούγεται πάντοτε η φωνή του ανώτερου. Όλες αυτές οι λεπτομέρειες δείχνουν ότι πραγματικά άξιζε ο κόπος όλης αυτής της βαβούρας ώστε το ηχητικό αποτέλεσμα να δίνει την αίσθηση ότι παρακολουθείτε μία κινηματογραφική ταινία με καρτούν.

Αν όλα τα παραπάνω ισχύουν για τα vocals τότε το ακριβώς αντίθετα ισχύουν για τα εφέ του παιχνιδιού. Την ώρα της μάχης οι προγραμματιστές δεν σκέφτηκαν να προσθέσουν έξτρα ουρλιαχτά, επιφωνήματα πόνου, κραυγές ή αντίστοιχα μία ποικιλία ήχων από λεπίδες, ασπίδες, τσεκούρια ή ακόμη και τα ίδια τα spells. Με άλλα λόγια, η μάχη είναι “βουβή”. Ε κάτι τέτοιο ισχύει και για τα τέρατα. Όλα είναι μέσα στη μούγκα, είτε πρόκειται για απλά ζόμπι είτε για μεγάλους εχθρούς. Το μόνο που θα κάνουν είναι να βγουν από το καβούκι τους και απλά να πολεμήσουν. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι όλη η προηγούμενη δουλειά που αναλύσαμε πάει αυτομάτως χαμένη σε μεγάλο βαθμό αφού αφιερώθηκε τόσο πολύς χρόνος στα vocals που, όπως όλα δείχνουν, δεν έμεινε απόθεμα για κάτι παραπάνω ή αν προτιμάτε κανείς δεν σκέφτηκε ότι χρειαζόταν το κάτι παραπάνω.
Gameplay
Όσοι έχετε παίξει το Warcraft 3 θα μπορέσετε αμέσως να αντιληφθείτε την λογική του Dragonshard. Το παιχνίδι περιλαμβάνει λεπτομερές tutorial, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους χρήστες αλλά σίγουρα διδάσκει αρκετά πράγματα ακόμη και στους έμπειρους RTS users. Τα υπόλοιπα modes είναι Campaign, Skirmish και φυσικά Online μάχες με άλλους παίκτες.

Στο πεδίο της μάχης υποτίθεται ότι είστε ο βασιλιάς του λαού σας κι έχετε υπό την καθοδήγηση τον στρατό σας, τον οποίο μπορείτε και να αναπτύξετε. Αν θέλετε να χτίσετε βάση μπορείτε να αξιοποιήσετε ένα από τα διαθέσιμα μέρη στο χάρτη (συνήθως πηγάδια). Η βάση σας περιλαμβάνει συγκεκριμένα slots για να τοποθετήσετε τα κτίρια, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχετε την δυνατότητα να δημιουργήσετε περιορισμένο αριθμό κτιρίων, εκτός κι αν ανακαλύψετε κάποιο πηγάδι μέσα στον χάρτη και δημιουργήσετε επιπλέον βάση. Εκτός από κτίρια μονάδων μπορείτε να αναβαθμίσετε τα τείχη της βάσης αλλά και να χτίσετε ορισμένα επιπλέον κτίρια, όπως τα Nexus Monuments τα οποία προσθέτουν bonus για όλες τις μονάδες σας. Το χτίσιμο είναι γρήγορο, όπως γρήγορο είναι όλο το gameplay του παιχνιδιού, ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον σας αμείωτο.
Resources
Κάθε κτίριο απαιτεί συγκεκριμένο αριθμό χρυσού (Gold) και Dragonshards (γαλάζιου κρύσταλλοι) ενώ δεν χρειάζονται εργάτες για την οικοδόμησή του. Αυτά είναι και τα resources που θα πρέπει να συλλέγετε και τα οποία βρίσκετε διάσπαρτα μέσα στην πίστα. Τα Dragonshards βρίσκονται πάντοτε στο έδαφος ενώ ο χρυσός υπάρχει συνήθως σε πέτρες, σεντούκια ή και πάνω σε εχθρούς. Τα resources συλλέγονται από όλους τους χαρακτήρες χωρίς να απαιτείται η χρήση εργάτη και χωρίς να υπάρχει όριο στην περισυλλογή τους. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του παιχνιδιού που απλοποιεί σημαντικά το gameplay αφού δεν χρειάζεται να πηγαινοφέρνετε εργάτες τους οποίους σε άλλα strategy πρέπει να προσέχετε για αποφυγή ενδεχόμενης επίθεσης που θα καθυστερήσει την παραγωγή σας. Εδώ τα πράγματα είναι απλά. Από την στιγμή που θα συλλέξετε τα resources αυτά προστίθενται αυτόματα στον λογαριασμό σας και δεν υπάρχει καμία απαίτηση επιστροφής της μονάδας πίσω στη βάση.

Στην ανάπτυξη του χρυσού θα βοηθήσει και η φορολογία, βάση της οποίας κερδίζετε ένα πολύ μικρό ποσοστό χρυσού που αυξάνει κάθε λίγα δευτερόλεπτα το σύνολο των χρημάτων σας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερα κτίρια και μονάδες διαθέτετε τόσο πιο πολλά έσοδα θα αποκομίζετε. Αυτή η τακτική έρχεται σε αντίθεση με το Warcraft 3 όπου υπήρχε Low, Medium και High Upkeep, το οποίο κόστιζε στα resources. Η διαφορά όμως στο Dragonshard είναι ότι δεν μπορείτε να χτίσετε απεριόριστο αριθμό μονάδων αφού κάθε φορά έχετε ένα όριο στο population, ανάλογα με τα σπίτια που θα χτίσετε, κι αυτό κάποια στιγμή θα σας απαγορεύσει να βγάλετε επιπλέον μονάδες λόγω των περιορισμένων slots της βάσης.
Οι μονάδες
Οι στρατιώτες χωρίζονται σε champions και captains. Το σύστημα των champions έχει την λογική των heroes του Warcraft 3 με κάθε champion να είναι μοναδικός και να μπορεί να παραχθεί μία μόνο φορά μέχρι να πεθάνει ώστε να χρειαστεί να τον ξαναδημιουργήσετε. Οι captains είναι οι ανώτεροι αξιωματικοί κάθε στρατού. Υπάρχουν συγκεκριμένα κτίρια, καθένα από τα οποία δημιουργεί μόνο ένα συγκεκριμένο είδος αξιωματικού. Αν θέλετε να παράγετε πολλές μονάδες ταυτόχρονα τότε θα πρέπει να δημιουργήσετε περισσότερα κτίρια. Κάθε captain μπορεί να έχει δίπλα του απλούς στρατιώτες, οι οποίοι τον βοηθούν στη μάχη και δεν επηρεάζουν το population, όπως επίσης και να ανέβει level εξοντώνοντας εχθρούς και κερδίζοντας experience. Το level up μπορεί να γίνει μέσω των κτιρίων απ’ όπου παράγονται οι captains. Σε κάθε level up η μονάδα σας κερδίζει πόντους σε Hit points, Energy (Mana) και Damage ενώ παράλληλα μαθαίνει νέα abilities και αναβαθμίζει τα ήδη υπάρχοντα. Οι soldiers και οι champions δεν ανεβαίνουν level λόγω περιορισμένης ικανότητας και πλήρης ανάπτυξης αντίστοιχα (οι champions διακρίνονται για τα πολύ ανεπτυγμένα abilities και τα υψηλά resistances που διαθέτουν). Το ανώτερο level που μπορεί να ανέβει ένας captain είναι το Level 5. Στο συγκεκριμένο level οι captains κάνουν παπάδες. Για παράδειγμα ένας Cleric στο Level 5 μπορεί να κάνει μέχρι και resurrect πεθαμένους συμμάχους του. Αν θέλετε να παρακολουθείτε την πρόοδο των μονάδων σας στα levels και τα διαθέσιμα abilities που έχουν την δεδομένη στιγμή τότε μπορείτε να επισκέπτεστε την οθόνη “King’s Screen” η οποία διατηρεί τις συγκεκριμένες πληροφορίες συνοπτικά.

Τα abilities έχουν την λογική των RPG και συγκεκριμένα του D&D. Υπάρχουν abilities που προκαλούν συγκεκριμένου τύπου ζημιά ή και passive abilities τα οποία ο captain ή ο champion διαθέτει σε μόνιμη βάση και σε ορισμένες περιπτώσεις επηρεάζουν τους γύρω του. Κάθε επιθετικό ability έχει ένα συγκεκριμένο ποσό ζημιάς που προκαλεί, ένα ποσό από energy που καταναλώνει και ορισμένα δευτερόλεπτα ώστε η μονάδα σας να μπορεί να το αναπαράγει ξανά. Για παράδειγμα ένα fireball spell μπορεί να προκαλεί fire damage, να καταναλώσει 70 πόντους από το energy του χαρακτήρα σας και να χρειαστεί 30 δευτερόλεπτα (cooldown time) ώστε να μπορέσετε να το εκτελέσετε ξανά.
Κάθε χαρακτήρας κλείνει προς ορισμένων ειδών abilities. Για παράδειγμα οι dwarves είναι πολύ καλοί σε hand-to-hand combat. Οι mages έχουν πολύ ισχυρά spells από απόσταση και γίνονται ακόμα πιο ισχυροί όταν φυλάγονται από στρατιώτες και κρατούν σε απόσταση τον εχθρό. Οι rogues είναι μονάδες που βασίζονται στο stealth και μπορούν να ανοίξουν σεντούκια και να απενεργοποιήσουν παγίδες αλλά και να τις επαναπρογραμματίσουν για λογαριασμό του στρατού σας. Κάθε μονάδα έχει τα υπέρ και τα κατά της, ανάλογα με την φύση της. Γι’ αυτό το σκοπό το παιχνίδι διαθέτει και τεσσάρων ειδών resistances: Physical, Fire Spell και Poison. Αν για παράδειγμα επιχειρήσετε να δηλητηριάσετε ένα τέρας που έχει 80% resistance στο Poison ή να επιτεθείτε με το σπαθί σας σε ένα φάντασμα που έχει επίσης 80% resistance σε Physical damage, τότε το πιο πιθανό σενάριο θα είναι να φάτε τα μούτρα σας (εκτός κι αν η επίθεσή σας κρύβει κι άλλου είδους damage). Το συμπέρασμα είναι ότι κάθε εχθρός χρειάζεται και την κατάλληλη μονάδα προκειμένου να εξοντωθεί. Αν κάποια μονάδα έχει 0% σε κάποιο resistance τότε εφόσον δεχτεί ανάλογο χτύπημα θα απορροφήσει όλη τη ζημιά.

Το σύστημα μάχης συνδυάζει RPG και Strategy στοιχεία ενώ ξεχωρίζει για το υψηλό A.I. Αρκετές από τις μονάδες σας χρησιμοποιούν αυτόματα spell, όπως για παράδειγμα το healing, ώστε να σας γλιτώσουν από πολύτιμο χρόνο (και την ταλαιπωρία του να κάνετε κλικ στην κάθε μονάδα ξεχωριστά). Η καλύτερη τακτική είναι να κρατάτε τις δυνατές μονάδες (όπως οι Champions) στα μετόπισθεν και μπροστά να προτάσσετε τις πιο αδύναμες. Με αυτό τον τρόπο τις προστατεύετε από τα χτυπήματα του εχθρού και στέλνετε τους μικρούς στρατιώτες (που αναπληρώνονται πολύ πιο εύκολα) για να τον απασχολούν. Σε περίπτωση που τα βρείτε σκούρα κι οπισθοχωρήσετε τότε οι εχθροί θα σας ακολουθήσουν για λίγα μόλις μέτρα και στη συνέχεια θα επιστρέψουν πίσω (εκτός κι αν είναι πολύ γρήγοροι από τη φύση τους). Αυτό σας ωφελεί σημαντικά ώστε να εξοικονομείτε ενέργεια όποτε χρειάζεται και να μην παίζετε κυνηγητό μέχρις εσχάτων, κάτι που δυστυχώς χαρακτηρίζει τα περισσότερα RPG της αγοράς (όπως το Lineage ή το Oblivion). Κάθε μονάδα σας αναπληρώνει ένα Hit Point κάθε λίγα δευτερόλεπτα ενώ σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εχθροί τριγύρω σας μπορείτε να επιλέξετε το Rest για όσες μονάδες επιθυμείτε κι έτσι η αναπλήρωση να είναι ταχύτατη.
Το loot system σας ανταμείβει σημαντικά κατά την διάρκεια του campaign με τα πτώματα των εχθρών να αφήνουν potions, gold αλλά και magic items τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στη συνέχεια. Τα magic items μπορεί να είναι όπλα όπως σπαθιά ειδικής ικανότητας ή και αξεσουάρ μαγείας, όπως λόγου χάρη ένα “Ring of Fireball” το οποίο πραγματοποιεί 175 Damage στον στόχο, με πέντε μέτρα διάμετρο και 45 δευτερόλεπτα countdown μέχρι την επόμενη ρίψη μπάλας φωτιάς. Τα λάφυρα βρίσκονται σε οποιοδήποτε μέρος όπως σεντούκια, βαρέλια ή πέτρες. Αρκεί μόνο ένα σύντομο ψάξιμο “με το μάτι” για να τα ανακαλύψετε.

Campaign
Το κυρίως μέρος του παιχνιδιού υπόσχεται να σας κρατήσει για αρκετές ώρες, ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που θα επιλέξετε σε κάθε level. Το σενάριο εξελίσσεται με μορφή κινηματογραφικής πλοκής και τα cutscenes, τα οποία αποτελούνται από in-game graphics, εμφανίζονται ανάμεσα στις αποστολές αλλά και κατά την διάρκεια της κάθε αποστολής. Πριν από κάθε level μπορείτε να επιλέξετε τον champion της επιλογής σας, ανάλογα με το τι πρόκειται να αντιμετωπίσετε. Φυσικά όλα αυτά ισχύουν στη θεωρία, αφού δεν γνωρίζετε τι θα βρείτε μπροστά σας και συνήθως καλό είναι να επιλέγετε τον πιο ευνοημένο champion απ’ όλους. Αν χάσετε τον champion σας μέσα στη μάχη τότε η προσπάθειά σας δεν σταματάει αλλά συνεχίζεται κανονικά, μόνο που σε αυτή την περίπτωση η συνέχεια για εσάς θα είναι δύσκολη και θα χρειαστείτε περισσότερα Save/Load για να βγάλετε την συνέχεια.
Ότι ισχύει στα RPG με τα quests ισχύει και στο Dragonshard. Υπάρχουν Main Quests αλλά και Optional Quests τα οποία είτε υπάρχουν από την αρχή είτε σας δίνονται από NPCs. Τα quests είναι συνήθως σαφή αλλά πάντοτε υπάρχουν κάποιες απαιτήσεις στα προαιρετικά quests οι οποίες θα σας αναγκάσουν να αποσυρθείτε για οικονομία χρόνου. Κάθε quest που σας ανατίθεται προστίθεται στο quest log ώστε να μπορείτε να ανατρέξετε σε αυτό ανά πάσα στιγμή ενώ απεικονίζεται στον χάρτη με την ανάλογη σημαία προκειμένου να καταλάβετε το μέρος στο οποίο θα πρέπει να μεταβείτε για να το ολοκληρώσετε. Τέλος, υπάρχει και Dialogue History για να γνωρίζετε ακριβώς τα λόγια που ειπώθηκαν με τους χαρακτήρες που σας ανέθεσαν τα quests.

Τα περισσότερα quests όπως και η πλειοψηφία του κάθε level κρύβουν από ένα big boss. Όσο συναρπαστικές κι αν ακούγονται οι μάχες με τα big bosses, από ένα σημείο και μετά θα καταντήσουν ανυπόφορες και θα κατασπαταλήσουν αρκετό από τον χρόνο σας (ενδεχομένως με Save και Load) ώστε να μην έχετε πολλές απώλειες και αδυνατείτε να προχωρήσετε στην πίστα. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να φυλάξετε τους healers σας σαν κόρη οφθαλμού. Αυτό που συμπεράναμε μετά από αρκετές χώρες ενασχόλησης είναι ότι το campaign του Dragonshard κρύβει πολλές παγίδες και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και επιμονή, ιδιαίτερα για έναν μέσο χρήστη.
Οι ενδείξεις της οθόνης και τα κουτιά με τα tips θα σας βοηθήσουν σημαντικά ώστε να κατανοήσετε πως θα πρέπει να κινηθείτε σε κάθε level. Η δράση δεν εξελίσσεται μόνο πάνω από το έδαφος αλλά και στο υπέδαφος όπου υπάρχει ξεχωριστός χάρτης. Οι μάχες διεξάγονται σε δύο επίπεδα κι αυτό πρακτικά σημαίνει ότι χρησιμοποιούνται δύο χάρτες (ένας ανοιχτού κι ένας σκούρου χρώματος ο οποίος δείχνει την κίνηση στο υπέδαφος). Αυτό συμβαίνει σε ορισμένες αποστολές αλλά καλά θα κάνετε να το συνηθίσετε γιατί στο skirmish το πάνω-κάτω θα ισχύει σε μόνιμη βάση. Οι μόνες μονάδες που δεν μπορούν να προχωρήσουν στον κάτω κόσμο είναι οι απλοί στρατιώτες (soldiers). Αν κατεβείτε στον κάτω κόσμο τότε δεν τους χάνετε αφού μόλις τελειώσετε τις…“δουλειές” σας θα σας περιμένουν στην είσοδο από την οποία θα επιστρέψετε.

Skirmish
Συμβαίνει σε κάθε strategy που σέβεται τον εαυτό του, γιατί όχι και στο Dragonshard. Το Skirmish είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την αύξηση της αντοχής του συγκεκριμένου τίτλου. Στο Skirmish μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα και στις τρεις φυλές (Order of the Flame, Lizardfolk και Umbragen) και να αναμετρηθείτε σε επικές μάχες και στα δύο επίπεδα του Eberron, ενώ πριν ξεκινήσετε το παιχνίδι μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε μία μεγάλη γκάμα συνθηκών νίκης, ώστε να απολαύσετε ένα πιο γρήγορο παιχνίδι. Στον υπόκοσμο κυριαρχούν μεγάλες ποσότητες loot και στην επιφάνεια διεξάγονται οι περισσότερες μάχες, αφού εκεί εδρεύουν και οι βάσεις της κάθε στρατιάς. Αν βαρεθείτε τις μάχες κόντρα στον υπολογιστή τότε μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας και σε online μάχες εναντίον πραγματικών παικτών.
Επίλογος
Το Dragonshard είναι ένα μία πολύ επιτυχημένη προσπάθεια δημιουργίας ενός real-time strategy με RPG στοιχεία. Κι επειδή τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τον κόσμο του D&D, οι όποιες μικροατέλειες συγχωρούνται.
Θετικά:
- Πολύ καλή αναπαράσταση του κόσμου του D&D σε ένα strategy
- Τα δεκάδες abilities, τα potions και τα magic items δίνουν έναν άλλο τόνο στο παιχνίδι
- Γρήγορο gameplay
- Έξυπνο σύστημα μάχης
- Πολύ καλό loot system
- Η απουσία εργατών απλοποιεί το gameplay
Αρνητικά:
- Τα γραφικά είναι ξεπερασμένα
- Το single-player mode διαθέτει αρκετά απαιτητικά quests.
- Πάρα πολλά big-bosses
- Μικρά bugs
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8
Το Dragonshard είναι μία μείξη υπόθεσης D&D με εμπνεύσεις από το Warcraft 3. Η υλοποίηση ήταν εύκολη για τους προγραμματιστές, το τελικό αποτέλεσμα προσιτό για το χρήστη, άρα όλοι μένουν ικανοποιημένοι.
Μάνος Γρυπάρης
Comments