- Reviews
- Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2
HotΆξιος συνεχιστής της σειράς.
Μετά την περυσινή πρώτη έκδοση του Ghost Recon Advanced Warfighter, η Ubisoft ετοίμασε για φέτος άλλη μία “αρπαχτή” για όσους χρήστες έπαιξαν και αγάπησαν την προηγούμενη έκδοση αλλά και για αυτούς που θα θελήσουν να ενδιαφερθούν έστω και καθυστερημένα.
Σενάριο
Ως γνωστόν είστε ο Scott Mitchell, επικεφαλής της στρατιωτικής μονάδας “Ghost Unit” η οποία ειδικεύεται σε δύσκολες αποστολές. Στο προηγούμενο παιχνίδι η δράση διαδραματιζόταν στο Μεξικό. Για μαντέψτε τι ισχύει και φέτος! Ναι, σωστά καταλάβατε. Μεξικό και ξερό ψωμί! Ξεκινάτε από το Ciudad Juarez όπου οι τρομοκράτες αρχίζουν να στήνουν μικρά στρατόπεδα με στρατιωτικό εξοπλισμό όπως άρματα και οπλοπολυβόλα. Αργότερα θα ανακαλύψετε μέχρι και ουκρανικές πυρηνικές κεφαλές, θα οδηγηθείτε στο κανάλι του Παναμά και θα δώσετε σκληρές μάχες μέχρι και με μισθοφόρους στρατιώτες. Οι αποστολές ξεκινούν με απλά objectives και καταλήγουν σε περίπλοκες και ανατρεπτικές καταστάσεις.

Γραφικά
Αν οι κάτοχοι PC περιμένετε να δείτε σοβαρά γραφικά σ’ αυτό το παιχνίδι τότε καλύτερα να κλείσετε το συγκεκριμένο tab του firefox και να πάτε να διαβάσετε κάποιο άλλο review. Τα γραφικά του GRAW 2 έχουν (στο PC) τα ίδια χάλια με την προηγούμενη έκδοση. Κι αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την έκδοση του Xbox 360. Φυσικά και δεν φταίτε εσείς που δεν έχετε Xbox 360 αλλά η Ubisoft που μαζί με αρκετές ακόμη εταιρείες έχουν το τελευταίο διάστημα την τάση να φτιάχνουν προσεγμένες εκδόσεις παιχνιδιών για κονσόλες (μιας και αυτές θα τους αποφέρουν τα περισσότερα χρήματα) και κάκιστα ports για τα PC.
Το pre-rentered intro που δείχνει όμορφα στιγμιότυπα μάχης είναι το μόνο αξιόλογο στοιχείο στην έκδοση για PC. Τα υπόλοιπα είναι ένα γενικότερο μπάχαλο. Από τα γραφικά των briefing videos που θυμίζουν Sims 1 μέχρι τα τρισχειρότερα γραφικά του περιβάλλοντος της κάθε πίστας, τα μόνα θετικά που ίσως θα μπορούσαμε να ξεχωρίζουμε είναι ο σχεδιασμός των όπλων και των οχημάτων. Κατά τα άλλα, τα πρόσωπα των στρατιωτών είναι χοντροκομμένα και τα γραφικά της κάθε πίστας περιλαμβάνουν σε πολλά σημεία ανακατεμένα pixels που θα σας κάνουν να απορείτε αν οι προγραμματιστές δούλεψαν στ’ αλήθεια μέχρι το τέλος ή τους απολύσανε στην πορεία κι αφήσανε την δουλειά μισοτελειωμένη.

Warning: Έκδοση για PC
Hint: Πριν τα briefing videos υπάρχει το κλασικό δελτίο ειδήσεων. Οι χαρακτήρες που μιλάνε έχουν σχεδιαστεί με τον ίδιο κώδικα που διαθέτει και η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού, όμως τα βίντεο που παρουσιάζουν δείχνουν πραγματικούς στρατιώτες. Εκεί θα αντιληφθείτε το πόσα χρόνια πίσω μας γυρνάει το παιχνίδι (πάντα αναφερόμαστε στην έκδοση για PC).
Ήχος
Αν εξαιρέσουμε την μουσική των μενού η οποία αυξομειώνεται σε εκνευριστικό σημείο, ο ήχος στο νέο Ghost Recon είναι πολύ καλός, αντάξιος της ιστορίας του τίτλου. Τα vocals κυμαίνονται σε ρεαλιστικότατα επίπεδα με τους στρατιώτες σας να σας μιλούν διαρκώς, τόσο ώστε να τους αισθάνεστε ζωντανούς. Για παράδειγμα θα ακούσετε εκφράσεις του στυλ “I’m hit sir”, “We’ re out of targets sir”, “No one in sight captain” και άλλες παρόμοιες που είναι άκρως κατανοητές ακόμα κι αν το επίπεδο των αγγλικών σας δεν είναι ιδιαίτερα καλό.
Εξίσου καλή δουλειά έχει γίνει και στους ήχους τόσο των οχημάτων όσο και (ιδιαίτερα) των όπλων στα οποία μπορείτε να ακούσετε τις σφαίρες να εκτοξεύονται αλλά και τις σφαίρες των εχθρών να σφυρίζουν πάνω από το κεφάλι σας.

Gameplay
Ο χειρισμός του Ghost Recon Advanced Warfighter 2 δεν διαφέρει ιδιαίτερα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Συγκεκριμένα έχουν διατηρηθεί σχεδόν τα ίδια buttons αλλά και το ίδιο μενού εντολών. Φέτος συναντάμε και περισσότερες ευκολίες στον χειρισμό αφού μπορείτε να χειριστείτε την κάθε μονάδα σας ξεχωριστά. Πατώντας τον αριθμό του στρατιώτη εμφανίζεται το μενού. Με το ποντίκι επιλέγετε την εντολή και στη συνέχεια ξαναπατάτε τον αριθμό του στρατιώτη. Έτσι όλα γίνονται πολύ πιο εύκολα χωρίς να χρειάζεται να μπλέκετε με την ροδέλα, κάτι που απαιτούσε ιδιαίτερη ακρίβεια από την μεριά σας.
Τα όπλα σας μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τα πλήκτρα F. Το F1 είναι για primary weapon, το F2 για secondary weapon, το F3 για sidearm weapon (πιστολάκι δηλαδή), το F4 για backpack (backpack είχαμε και backpack δεν είδαμε), ενώ το F5 βγάζει έξω το…εργαλείο (Grenade Launcher) και τα F6 και F7 χρησιμευουν για frag grenade και smoke grenade αντίστοιχα. Η πρώτη χειροβομβίδα είναι για να σκοτώσετε εχθρό και η δεύτερη για σύννεφο καπνού ώστε να προχωρήσετε καλυπτόμενοι.

Warning: Έκδοση για PC
Το κύριο μέρος της κάθε αποστολής φορτώνει πριν ακόμα ξεκινήσει το briefing. Η απουσία της μπάρας “Loading” δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητή αφού οι χρόνοι φόρτωσης έχουν βελτιωθεί αισθητά. Αφού φορτώσει η αποστολή σας μπορείτε να ορίσετε όλα τα όπλα τα οποία θα κουβαλάτε τόσο εσείς όσο και οι υπόλοιποι στρατιώτες (ως συνήθως υπάρχει και όριο στο τι μπορείτε να κουβαλήσετε). Στη συνέχεια το briefing της αποστολής θα προσπαθήσει…ανεπιτυχώς να σας κατατοπίσει για το τι θα πρέπει να κάνετε στη συνέχεια. Κι αυτό γιατί οι περιγραφές είναι για άλλη μια φορά εξειδικευμένες και η μόνη επιπλέον βοήθεια είναι τα briefing videos πριν από κάθε αποστολή στα οποία σας ομιλούν ο στρατηγός σας και το σύνηθες PC freak-δεξί χέρι του που τα ξέρει όλα. Κατά την διάρκεια της κάθε αποστολής θα έχετε επιπλέον οδηγίες ενώ τα πράσινα σήματα που δείχνουν την απόσταση από τον επόμενο στόχο θα σας ακολουθούν για να μην χάσετε τον δρόμο σας. Οπότε δείξτε για άλλη μια φορά αδιαφορία και ξεκινήστε να παίζετε άφοβα.
Τι όπλα θα χειριστείτε; Πολλά και διάφορα. Καταρχήν τα Primary Weapons είναι τα: MR-C, MI4, M416, M8 Carbine, MSG90, RX4, MK46LM6. Τα Secondary Weapons είναι τα M8 Compact, MP 5A4 και MP5SD. Τέλος, υπάρχουν και τρία πιστόλια σε περίπτωση που σας τελειώσουν οι σφαίρες ενώ στο backpack υπάρχουν οι grenades M6I και ANM8 που προαναφέραμε. Όταν “ξαπλώνετε” έναν εχθρό σε μόνιμη βάση τότε με το “X” μπορείτε να του πάρετε το όπλο. Αρκετές φορές θα προτιμήσετε τα αυτόματα πολυβόλα αλλά και τα οπλοπολυβόλα εδάφους για να ξεπαστρέψετε τους τρομοκράτες. Το καλύτερο γάζωμα αποδίδει τα μέγιστα σε κάθε περίπτωση.

Το A.I. τόσο των εχθρών όσο και των στρατιωτών σας έχει βελτιωθεί σημαντικά, κι αυτό φαίνεται ιδιαίτερα από τις αντιδράσεις των στρατιωτών. Οι εχθροί δεν θα διστάσουν να σας πυροβολήσουν είτε εξ επαφής είτε από μακρινό σημείο, μόλις μπείτε στο οπτικό τους πεδίο. Απ’ την άλλη οι συμπολεμιστές σας τα καταφέρνουν εξίσου καλά με εσάς, αφού αν τους δώσετε την κατάλληλη εντολή κάλυψης σε κάποιο σημείο στις περισσότερες περιπτώσεις θα καταφέρουν να εξοντώσουν τους εχθρικούς στρατιώτες, ακόμα κι αν αυτοί είναι επίσης οχυρωμένοι. Κάθε στρατιώτης έχει τρεις μπάρες ενέργειας και κάθε γερή αδέσποτη θα του στοιχίσει από μία μπάρα. Κι επειδή τα saves δεν είναι άπειρα αλλά πλέον γίνονται αυτόματα μετά από την ολοκλήρωση κάθε μικρού objective στην αποστολή, καλό θα είναι να είστε προσεκτικοί στις εντολές που δίνετε αλλά και στον τρόπο που κινείστε.
Το μόνο μελανό σημείο στο A.I. είναι ότι οι εντολές σας μερικές φορές δεν πιάνουν με την πρώτη αλλά χρειάζονται και μία δεύτερη φορά. Για παν ενδεχόμενο μπορείτε να ελέγχετε το τι βλέπουν οι στρατιώτες σας από την μίνι κάμερα που υπάρχει στο πάνω αριστερά μέρος της οθόνης. Όσο μπορείτε βέβαια, κι αυτό γιατί η συγκεκριμένη κάμερα έχει γραφικά 386…και βγάλε!
Στα extra στοιχεία που προστέθηκαν στο gameplay μπορούμε να ξεχωρίσουμε και τις αντιδράσεις των ανθρώπων όσο διεξάγεται μία μάχη. Αν για παράδειγμα πείτε σε έναν στρατιώτη σας να τρέξει και να καλυφθεί σε ένα σημείο και στην πορεία δεχτεί πυρά, τότε θα τρέξει γρήγορα προς το σημείο αυτό και λίγο πριν φτάσει θα πραγματοποιήσει βουτιά στο έδαφος για να γλιτώσει τις σφαίρες. Άλλο ένα ρεαλιστικότατο στοιχείο που δεν έχουμε ξαναδεί σε FPS είναι ο τρόπος του reload. Όταν ξαναγεμίζετε ένα όπλο θα δείτε τα χέρια σας να ακολουθούν πλήρως όλη την διαδικασία που απαιτείται για να ξαναγεμίσει το όπλο (σε πραγματικό χρόνο). Αν έχετε για παράδειγμα sidearm weapon τότε απλά θα αλλάξετε γεμιστήρα. Αν όμως έχετε ένα υπεραυτόματο οπλοπολυβόλο χειρός, τότε θα δείτε όλη την διαδικασία πετάγματος του γεμιστήρα, τοποθέτησης νέου, επανασύνδεσης του καλωδίου κτλ.

Η μαμά μου μου είπε να μην εμπιστεύομαι ποτέ τo artwork
Την συνολική αξιολόγηση του gameplay έρχονται να επισκιάσουν δύο παράγοντες. Ο ένας είναι οι δύσκολες αποστολές αφού για άλλη μια φορά θα έχετε να ολοκληρώσετε objectives τα οποία δεν θα ξέρετε τι σας ζητούν. Για παράδειγμα από την πρώτη κιόλας αποστολή θα χρειαστεί να απενεργοποιήσετε το κανόνι ενός τανκ, κάτι που θα σας πάρει αρκετή ώρα να το καταφέρετε (αν το καταφέρετε δηλαδή. Αν όχι υπάρχουν και τα cheats). Το άλλο αγκάθι είναι τα bugs τα οποία προέρχονται από τον κακό σχεδιασμό της engine του παιχνιδιού. Όταν για παράδειγμα υπάρχουν προβλήματα στα γραφικά τότε μην απορήσετε αν δεχτείτε μία αδέσποτη σφαίρα στο κεφάλι ενώ έχετε καλυφθεί πίσω από κάποιο σάκο άμμου. Δεν υπάρχει καμία τρύπα. Υπάρχει τρύπα στην…engine του παιχνιδιού κι αυτό μερικές φορές κοστίζει. Ευτυχώς που υπάρχει και το load οπότε μπορείτε να επιστρέψετε και πάλι στην αρχή του objective. Πέρα απ’ το σημαντικό αυτό πρόβλημα, θα συναντήσετε και ορισμένα…ταρακουνήματα στην οθόνη όταν υπάρχει μπροστά σας εμπόδιο ή περνάει από δίπλα σας ένας στρατιώτης. Αυτό οφείλεται στα προβλήματα των γραφικών αφού τα visuals δεν είναι τα καλύτερα δυνατά.
Multiplayer Οι hardcore GRAWάδες δεν θα δυσκολευτούν να ολοκληρώσουν σύντομα το campaign οπότε το μόνο που μπορεί να επεκτείνει την διάρκεια ζωής του παιχνιδιού είναι το multiplayer, το οποίο φέτος επεκτείνεται και αποκτά περισσότερα modes.
Στην έκδοση του Xbox 360 υπάρχει campaign με έξι αποστολές στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν μέχρι 16 παίκτες κόντρα στους γνωστούς εχθρούς. Αν αποφασίσετε να κοντραριστείτε με άλλους χρήστες τότε θα ανακαλύψετε ότι ο αριθμός των maps έχει αυξηθεί (μαζί με το μέγεθός τους). Η δράση είναι καταιγιστική και οι χάρτες είναι τεράστιοι οπότε το όλο σκηνικό θα σας θυμίσει πιο έντονα από ποτέ το στοιχείο του πολέμου. Εκτός από τα κλασικά deathmatch υπάρχουνε και ειδικές αποστολές με objectives στις οποίες η κάθε ομάδα προσπαθεί να κερδίσει την άλλη σε έναν συγκεκριμένο στόχο (π.χ. κατάληψη ενός σημείου). Στα options μπορείτε να ρυθμίσετε μέχρι και το πόσες φορές θα μπορεί ένας παίκτης να σκοτωθεί έως ότου βγει τελείως εκτός μάχης. Η έκδοση για PC μπορεί να μην έχει τα καλούδια του 360, διαθέτει όμως
Επίλογος
Αν παίξατε το Ghost Recon Advanced Warfighter και σας άρεσε τότε μπορείτε να δοκιμάσετε και αυτή την έκδοσή του. Καλό θα είναι να το παίξετε στο Xbox 360 γιατί στο PC δυστυχώς η κακή ποιότητα του port θα σας αφήσει για δεύτερη συνεχόμενη φορά με μια αίσθηση απογοήτευσης.
Θετικά: Multiplayer που μπορεί πραγματικά να σας κρατήσει για μεγάλο διάστημα, βελτιωμένη Α.Ι., καλή ανταπόκριση εντολών από τους στρατιώτες σας, ήχος που κυμαίνεται για άλλη μια φορά σε εξίσου καλό επίπεδο, βελτιωμένοι χρόνοι φόρτωσης
Αρνητικά: Καμία βελτίωση στα γραφικά χάρη των οποίων η έκδοση για PC δυσφημίζει για άλλη μια φορά το παιχνίδι, αποστολές που συνεχίζουν να σας δυσκολεύουν, τα bugs καταντούν…“θανατηφόρα”!
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.2
Το GRAW 2 είναι αποτέλεσμα 12μηνης δουλειάς (μείον τις όποιες διακοπές). Ένα βήμα μπροστά και δύο βήματα πίσω. Αν όμως σας αρέσουν τέτοιου είδους παιχνίδια τότε δεν έχετε παρά να το δοκιμάσετε.
Μάνος Γρυπάρης

NEWS
Comments