- Reviews
- Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter
HotΗ Ubisoft δείχνει τον δρόμο για τα shooters του μέλλοντος.
Το Tom Clancy’s Ghost Recon πρωτοκυκλοφόρησε το 2002 για PS2 και Xbox και το 2003 για PC. Το Ghost Recon 2 κυκλοφόρησε μόνο για PC2 και Xbox, αφού η έκδοση για PC ακυρώθηκε, μιας και στο ντεμπούτο της δεν τα είχε πάει και τόσο καλά ενώ δεν υπήρχε και χρόνος για το Ghost Recon Advanced Warfighter.
Στην σειρά Ghost Recon αναλαμβάνετε να φέρετε εις πέρας στρατιωτικές αποστολές σε διάφορα μέρη στον κόσμο. Στο Advanced Warfighter, την τρίτη έκδοση της σειράς, τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα το 2013, ακριβώς μετά το Ghost Recon 2. Εσείς είστε ο Scott Mitchell, επικεφαλής της στρατιωτικής μονάδας “Ghost Unit” που ειδικεύεται στο να ολοκληρώνει δύσκολες αποστολές. Το σενάριο διαδραματίζεται στην πόλη του Μεξικού όπου καλείστε να προστατεύσετε τους πρωθυπουργούς της Αμερικής και του Μεξικού (ο πρωθυπουργός του Καναδά έχει ήδη πεθάνει), να ανακτήσετε τεχνολογικές πληροφορίες που έχουν κλαπεί και να πολεμήσετε κόντρα σε μεξικανικές δυνάμεις.

Γραφικά
Το παιχνίδι δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι τεχνολογικά βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Πριν από κάθε αποστολή υπάρχει μία εντυπωσιακή παρουσίαση με πολύ όμορφα animations ενώ στο κυρίως πιάτο, η πόλη του Μεξικού έχει σχεδιαστεί άψογα και με κάθε λεπτομέρεια τόσο στα κτίρια όσο και στο περιβάλλον (στο ξεκίνημα του παιχνιδιού θα την απολαύσετε μέσω ελικοπτέρου κι εδώ είναι φανερό ότι η Ubisoft πήγαινε εξ αρχής για επίδειξη γραφικών!). Τα οχήματα φαντάζουν πιο αληθοφανή από ποτέ ενώ ο καπνός και η φωτιά (που άλλωστε απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό) είναι άκρως ρεαλιστικά. Λόγω του ήλιου, έχει δοθεί και μεγάλη προσοχή στα shadow effects των στρατιωτών οι οποίοι είναι άρτια σχεδιασμένοι και με κάθε λεπτομέρεια. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι μόνο η έκδοση για Xbox 360 χρησιμοποιεί την νέα μηχανή γραφικών του Advanced Warfighter, την οποία βλέπουμε για πρώτη φορά και οι εντυπώσεις μας είναι κάτι παραπάνω από θετικές. Οι εκδόσεις για PS2 και Xbox αξιοποιούν την μηχανή γραφικών του Ghost Recon 2

Ήχος
Άλλος ένας τομέας στον οποίο η Ubisoft παίρνει τα εύσημα. Οι εκρήξεις από τις οβίδες των τανκς και των ελικοπτέρων είναι άκρως διαπεραστικές ενώ σε κάθε όπλο συναντάμε και ξεχωριστό ηχητικό εφέ. Παρ’ όλα αυτά, η μουσική που συνοδεύει τις μάχες, αν και ταιριάζει με το όλο σενάριο, δεν έχει την ανάλογη ποικιλία που θα θέλαμε. Στο συγκεκριμένο κομμάτι θα μπορούσε να δοθεί περισσότερη προσοχή. Το δυνατό σημείο είναι τα vocals, τα οποία αν και ρεαλιστικά καταντούν ενοχλητικά από ένα σημείο και μετά. Όχι λόγω του ότι επαναλαμβάνονται αλλά κυρίως επειδή σας κρατούν συνεχώς στην τσίτα και δεν σας αφήνουν να συγκεντρωθείτε στη μάχη.
Gameplay
Το GRAW διαθέτει τρία επίπεδα δυσκολίας, αν και λόγω του ρεαλισμού, λίγες σφαίρες είναι ικανές να σημάνουν πρόωρο Game Over. Πριν από κάθε αποστολή μπορείτε να δείτε τα objectives, τα οποία εμφανίζονται σε μία ελαφρώς εξειδικευμένη γλώσσα, κάτι που θα σας δημιουργήσει αρκετές απορίες για το τι θα πρέπει να κάνετε. Μαζί με τα objectives, όταν το παιχνίδι φορτώνει (κυρίως στην έκδοση για PC θέλει την ώρα του για να φορτώσει) μπορείτε να δείτε κι από ένα χρήσιμο Hint.
Η δράση ξεκινάει με εσάς να πέφτετε από ένα στρατιωτικό αεροπλάνο μαζί με τους συναδέλφους σας (η πτώση από τα αεροπλάνα ιδιαίτερα στην πρώτη αποστολή έχει γίνει πλέον μόδα) και στη συνέχεια να τους αναζητάτε στον χάρτη προκειμένου να ανασυνταχθείτε. Από την ώρα που θα συναντήσετε τον πρώτο συνάδελφό σας ξεκινούν και τα προβλήματα.
Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα έχετε την βοήθεια συναδέλφων σας στη μάχη (τέσσερις εναντίον όλων), οι οποίοι θα φανούν ιδιαίτερα χρήσιμη στα δύσκολα, αφού έχετε να αντιμετωπίσετε από πεζικό και τανκς μέχρι επικίνδυνα οχυρώματα ή και ελικόπτερα. Το παιχνίδι σας δίνει την απόλυτη ελευθερία να κινηθείτε όπου θέλετε μέσα στην πίστα και να προχωρήσετε με τον τρόπο που θέλετε. Μπορείτε να επιτεθείτε κατά μέτωπο ή με πλαγιοκόπηση, με κάθε τρόπο όμως θα πρέπει να εξοντώσετε τους περισσότερους στρατιώτες κάθε πίστας αφού αν προσπαθήσετε να ξεφύγετε από κάποιο μπλόκο τότε είναι πιθανό να ξανασυναντήσετε τους στρατιώτες αυτούς μπροστά σας. Επιπλέον, θα πρέπει να επιδείξετε ιδιαίτερη προσοχή στα βαριά οχήματα αλλά και στους snipers οι οποίοι καραδοκούν σε διάφορα σημεία και δεν θέλουν και πολύ να σας “ξεκάνουν”! Ευτυχώς που διαθέτετε και εσείς τα οχήματά σας, τα οποία περιλαμβάνουν και ελικόπτερα. Το Normal επίπεδο δυσκολίας με λίγη προσοχή δεν θα σας δυσκολέψει ιδιαίτερα ενώ στο Hard ίσως να χρειαστείτε λίγες ώρες παραπάνω για να ολοκληρώσετε το παιχνίδι.

Ο χειρισμός είναι σχετικά απλός. Στην έκδοση για PC επιτυγχάνεται με τα πλήκτρα WASD για την κίνηση, το R για Reload, το F για την συνολική λίστα των όπλων και το Z για αλλαγή Firemode. Τέλος, η λίστα εντολών προς τους συναδέλφους σας εμφανίζεται με ένα κουμπί (για το Xbox) ή το πάτημα της μεσαίας ροδέλας του Mouse (για το PC). Η μεσαία ροδέλα παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην λίστα των όπλων (F) όσο και στην λίστα εντολών αφού απαιτεί πάτημα-στρίψιμο ροδέλας-τράβηγμα, κάτι που απαιτεί από εσάς αρκετή ώρα για να το συνηθίσετε. Οι εντολές που δίνετε στους συναδέλφους σας είναι οι κλασικές που υπάρχουν σε κάθε tactical shooter. Μπορείτε να τους διατάξετε να επιτεθούν, να κινηθούν σε κάποιο σημείο ή και να διαμορφώσουν μία ομάδα μεταξύ τους. Επί της ουσίας και όταν έρχεται το δύσκολο έργο, ενδέχεται να σας κάνουν διάφορα ευτράπελα. Για παράδειγμα αν τους βάλετε να σας παρέχουν κάλυψη τότε μπορεί και να σηκωθούν ή να μετακινηθούν παρά δίπλα, να δεχθούν σφαίρες κι αντίο ζωή. Κάτι σαν το ρημάδι το Hidden & Dangerous που πάντοτε μας έβγαζε την ψυχή κι έπρεπε να καθαρίσουμε μόνοι μας όλη την πίστα με έναν στρατιώτη. Μόνο που εδώ το A.I. δεν είναι και τόσο άθλιο όπως στο H&D, αφού οι συνάδελφοί σας μπορούν και να βρίσκουν καλά σημεία κάλυψης μόνοι τους αν χρειαστεί αλλά και να αξιοποιούν τα όπλα τους σωστά. Παρ’ όλα αυτά τo health status θυμίζει αρκετά Hidden & Dangerous, αφού τα medikits είναι ανύπαρκτα (με εξαίρεση ορισμένα σημεία στην πίστα σαν checkpoints όπου μπορείτε να φουλάρετε) και με λίγες σφαίρες έχετε πέσει κατευθείαν νεκροί.

Όταν η δράση εξελίσσεται στο φόρτε της, υπάρχει μία ένδειξη στην οθόνη που σας δείχνει τις δικές σας μονάδες αλλά και τους εχθρούς, κάτι που σας βοηθάει σημαντικά να δείτε που υπάρχουν λιγότεροι εχθροί για να βγάλετε εκτός, ποια πτέρυγα χρειάζεται κάλυψη κτλ. Μιας και το αναφέραμε, τα σημεία κάλυψης είναι άκρως σημαντικά όταν επιτίθεστε. Κάθε κάλυψη όπως τοίχοι, χαρακώματα ή και λίμνες, βοηθάει πολύ στο να σκοτώσετε με επιτυχία τους επόμενους εχθρούς σας.
Το καλύτερο και πιο προσεγμένο Tactical Shooter στο Xbox 360..
Το ρεπερτόριο των όπλων είναι μεγάλο. Βαριά αλεξίσφαιρη θωράκιση, ηλεκτρονικοί δέκτες επικοινωνίας με τους οποίους μιλάτε με συναδέλφους σας εκτός πεδίου μάχης ενώ παράλληλα βλέπετε και μέσα από τα μάτια των συμπολεμιστών σας, αυτόματα, οπλοπολυβόλα, κατασκοπευτικά ηλεκτρονικά έντομα, χειροβομβίδες, εκρηκτικά C4 και γενικά μία μεγάλη γκάμα από όπλα και gadgetάκια.

Επίλογος
Το campaign του παιχνιδιού τελειώνει σχετικά γρήγορα και μέχρι την ολοκλήρωσή του ενδέχεται να σας προσφέρει περί τις 12-14 ώρες διασκέδασης. Παρ’ όλα αυτά, το replayability μέσω του Xbox Live υποστηρίζει μέχρι και 16 παίκτες με modes παρμένα από FPS, όπως Deathmatch, Co-op αποστολές κόντρα στην engine ή και Capture the flag. Η καλύτερη έκδοση του παιχνιδιού είναι μακράν στο Xbox 360. Στο PC η ποιότητα γραφικών και το gameplay είναι ελαφρώς κατώτερα οπότε πριν προχωρήσετε σε αγορά καλό θα είναι πρώτα να κατεβάσετε το demo. Όσοι έχετε Xbox και PS2 καλά θα κάνετε να αποφύγετε τον συγκεκριμένο τίτλο λόγω του ότι δεν έχει να προσφέρει κάτι το παραπάνω σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Θετικά:
- Εκπληκτικά γραφικά
- Προηγμένο A.I. αντιπάλων
- Καλοστημένες τοποθεσίες
- Απλό και ευέλικτο gameplay ιδιαίτερα στο Xbox 360
Αρνητικά:
- Προβληματική A.I. συμπολεμιστών σε ορισμένα σημεία
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.7
Το ιδανικό Tactical Shooter. Αποκτήστε το με κλειστά μάτια.
Μάνος Γρυπάρης

NEWS
Comments