- Reviews
- Hidden & Dangerous 2 (PC)
Hidden & Dangerous 2 (PC)
Hot
REVIEWED ON
PC
Hidden and Dangerous 2
Site: www.hidden-and-dangerous2.com
Demo & Expansion Demo: Κλικ εδώ
Έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν ότι όταν μία προγραμματιστική εταιρεία φτάνει στο peak της και αυτό το peak είναι κατώτερο των σημερινών προδιαγραφών, τότε είναι δύσκολο στο μέλλον να παράγει ένα game το οποίο θα ικανοποιήσει το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών που θα το δοκιμάσουν. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με την Illusion Softworks και το Hidden & Dangerous 2. Όσοι ασχοληθήκατε με την πρώτη έκδοση της σειράς (η οποία κυκλοφόρησε το ’99) σίγουρα θα θυμάστε τα αμέτρητα bugs που περιείχε. Όπως έλεγε και μία παλιά διαφήμιση, “You can’t teach and old dog new tricks”. Και το συγκεκριμένο μοτό ταιριάζει γάντι στην προκειμένη περίπτωση.

Gameplay
Αυτή τη φορά θα ξεκινήσουμε από τον τομέα που ήταν το μήλο της έριδος στην πρώτη έκδοση. Ενώ ο χειρισμός του H&D ήταν πολύ απλοϊκός και οι αποστολές του παιχνιδιού ήταν πολύ απλές και κατανοητές, εντούτοις υπήρχαν πάρα πολλά bugs τα οποία δυσκόλευαν αφάνταστα τους χρήστες. Στο H&D 2 έχουμε μία μείωση των bugs (τα οποία εξακολουθούν να είναι Νο.1 κίνδυνος, κι από εκεί και πέρα οι εχθροί έπονται) και μία δυσκολία στον χειρισμό από την πρώτη στιγμή που θα ακουμπήσετε το παιχνίδι μέχρι την τελευταία.
Ένα μεγάλο ποσοστό του Hidden & Dangerous 2 περιβάλλεται από ασπρόμαυρα χρώματα. Λες και οι προγραμματιστές τσιγκουνεύτηκαν το…μελάνι! Τα μενού επιλογής των στρατιωτών και των όπλων είναι πιο δύσχρηστα από ποτέ, αφού καλείστε να επιλέξετε τις προτιμήσεις σας μέσα από μικροσκοπικά τετραγωνάκια και ασπρόμαυρα (δυσνόητα) σύμβολα όπλων. Οι χαρακτήρες σας έχουν και φέτος τα γνωστά στατιστικά (με την προσθήκη του “Health” που δηλώνει και την μπάρα ενέργειας του στρατιώτη) ενώ τα όπλα δεν διαφέρουν και πολύ σε σχέση με την πρώτη έκδοση. Rifles, χειροβομβίδες, snipers και γενικά ότι όπλο είχατε συνηθίσει από το πρώτο H&D δίνει και τώρα δυναμικό παρόν ενώ στην λίστα προσθέτονται διαφόρων ειδών rifles καθώς και διάφορα αξεσουάρ όπως πυξίδα και κόφτες συρματοπλέγματος τα οποία χρησιμεύουν σε συγκεκριμένα σημεία διαφόρων αποστολών. Καλά θα κάνετε να ψαχτείτε αρκετά στην επιλογή των αντικειμένων, γιατί αν δεν το κάνετε και βάλετε αυτόματη κατανομή όπλων, τότε ο υπολογιστής ενδέχεται να ξεκινήσει κανέναν στρατιώτη σας χωρίς όπλα! Αφού ξεμπερδέψετε με αυτό τον γολγοθά προχωράτε στο briefing. Η καλύτερα…μπυρiefing, γιατί σίγουρα οι προγραμματιστές πρέπει να κατεβάζανε αρκετές μπύρες την ώρα που επινοούσαν να φτιάξουν ασπρόμαυρη μακέτα με ανάγλυφα σχέδια και μόνο τα βασικά κτίρια να εμφανίζονται σε αυτήν. Μετά απ’ όλα αυτά είναι λογικό να καταλάβετε πολύ λίγα πράγματα για τον χώρο όπου θα κινηθείτε και τους κινδύνους που μπορεί αυτός να κρύβει.

Όσον αφορά την κυρίως δράση (η οποία εξελίσσεται σε 20 αποστολές), έχουμε και φέτος εναλλαγή των στρατιωτών με τα πλήκτρα 1-4, με τη διαφορά ότι δύσκολα θα καταλάβετε ποιον στρατιώτη ελέγχετε αφού στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζονται ασπρόμαυρα boxes (ΕΛΕΟΣ πια. Αν κοστίζει το χρώμα βάλτε το μέσα στην τιμή!) με τις φωτογραφίες των στρατιωτών και κάποιους συμβολισμούς να δείχνουν νωθρά τι συμβαίνει γύρω από τον καθένα.
Από εκεί κι έπειτα, οι περισσότερες από τις υπόλοιπες ρυθμίσεις έχουν αλλάξει. Ναι μεν διατηρείται η κίνηση του χαρακτήρα με τα βελάκια, αλλά παύει να ισχύει το σκύψιμο και η όρθια στάση του χαρακτήρα με το W και το S, αφού την θέση τους παίρνει το “Shift”. H κάμερα πρώτου προσώπου ενεργοποιείται με το “C” (C=Camera όπως καταλάβατε) και μετατρέπεται πάλι σε τρίτου προσώπου με το ίδιο πλήκτρο. Αντίστοιχα ο χάρτης (ο Θεός να τον κάνει) ανοίγει με το “M”. Σε γενικές γραμμές ο χειρισμός έχει δυσκολέψει αρκετά με τις νέες αυτές ρυθμίσεις των πλήκτρων και μάλιστα χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Άλλωστε ο χειρισμός του πρώτου Hidden & Dangerous ήταν πολύ απλός και βολικός ενώ σπάνια οι χρήστες άλλαζαν τις ρυθμίσεις, κάτι το οποίο σίγουρα θα σκεφτούν να κάνουν από φέτος. Αν φυσικά υπομείνουν το άθλιο σύστημα αλλαγής πλήκτρων το οποίο έχει κι αυτό τα bugs του!

Στο Hidden & Dangerous 2 υπάρχουν πάρα πολλοί ανοιχτοί χώροι, κάτι το οποίο απουσίαζε από την πρώτη έκδοση. Όταν μιλάμε για ένα stealth game τεσσάρων στρατιωτών εναντίον ενός τάγματος, είναι υπερβολικά δύσκολο να περάσεις μέσα από έναν στενό δρόμο μίας πόλης ή να διασχίσεις μία γέφυρα 200 μέτρων χωρίς κάλυψη. Εκτός κι αν πας έρπινγκ μέχρι απέναντι έτσι ώστε να μην φαίνεται το κεφάλι σου πάνω από το πεζούλι της γέφυρας. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει υποχρεωτικά να έχετε μαζί σας ένα sniper, οπότε ερχόμαστε και πάλι στο παλιό καλό δόγμα του H&D ότι ο sniper είναι ο καλύτερός μας φίλος. Μέσα στη μάχη μπορεί τα σημεία κάλυψης να είναι στην τρέχουσα έκδοση λιγότερα, αλλά το θετικό είναι ότι πλέον έχετε την βοήθεια συμπολεμιστών οι οποίοι πολεμούν στο πλευρό σας, αν και δεν συμμετέχουν ουσιαστικά στην εξόντωση εχθρών. Θα συναντήσετε διάφορους λοχίες ή λοχαγούς μέσα στη μάχη (οι οποίοι θα σας δώσουν πληροφορίες για την αποστολή), τραυματίες, ετοιμοθάνατους ή ήδη νεκρούς στρατιώτες και γενικά περισσότερα ρεαλιστικά στοιχεία που σας δίνουν πραγματική αίσθηση της μάχης.

Τα Bugs δεν σταματούν εδώ. Μπορείτε να δεχτείτε άνετα πυρά μέσα από τοίχους, να πέσετε από σκάλες και να πεθάνετε επιτόπου ή οι συμπολεμιστές σας ενώ σας ακολουθούν να…“κολλήσουν” σε αντικείμενα, κάτι το οποίο παρατηρήσαμε αρκετές φορές και στην προηγούμενη έκδοση της σειράς. Μέσα σ’ όλα αυτά για άλλη μια φορά μπορεί να πυροβολήσουν κατά λάθος ο ένας τον άλλο ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις να μην πυροβολήσουν εχθρό ο οποίος βρίσκεται στο ίδιο δωμάτιο με αυτούς!
Γραφικά
Η ποιότητα των γραφικών στην τρέχουσα έκδοση είναι σαφώς ανώτερη με τους στρατιώτες να είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένοι και τα τοπία να φαντάζουν πιο ρεαλιστικά, χάρη στα καλοσχεδιασμένα textures, κι όχι πολυγωνικά όπως τα είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Δυστυχώς απουσιάζει το lipsinc καθώς και μία βελτίωση στα physics των χαρακτήρων οι οποίοι στέκονται και πάλι τελείως ακίνητοι κάτι που ρίχνει αρκετά τον ρεαλισμό του παιχνιδιού.

Η λεπτομέρεια στους περιβάλλοντες χώρους τόσο στον σχεδιασμό των πόλεων όσο στα κτίρια και τα οχήματα πραγματικά αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις. Ιδιαίτερα τα διάφορα κτίρια-καταφύγια, έχουν εξοπλιστεί με πληθώρα αντικειμένων και δεν μοιάζουν πλέον άδεια ή ακατοίκητα όπως τα είχαμε ήδη συνηθίσει. Υπάρχει πληθώρα από τραπέζια, ντουλάπες, αφίσες και πολλά ακόμη πράγματα που μας δίνουν πλήρη αίσθηση ότι όντως κάποιος στρατιώτης περνάει τον χρόνο του εκεί μέσα.

Ηχος
Στον τομέα των ηχητικών εφέ έχει γίνει για άλλη μία φορά εξαιρετική και λεπτομερέστατη δουλειά. Εκτός από την ποικιλία των εφέ όπλων και εκρήξεων, υπάρχει ακόμη πιο ανεπτυγμένη η παρουσία της ομιλίας μεταξύ των εχθρών σε σημείο όπου να αναπτύσσονται κανονικοί διάλογοι μεταξύ τους! Επιπλέον, δεδομένου ότι διεξάγεται πόλεμος, έχουν προστεθεί πλέον πολύ περισσότερε εφέ πυροβολισμών στο βάθος. Μάλιστα, σε περίπτωση που πλησιάσετε μία ανταλλαγή πυροβολισμών, αυτοί θα δυναμώνουν ολοένα και περισσότερο, καλύπτοντας σε volume τους υπόλοιπους.

Expansion
To expansion του H&D 2, λέγεται “Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron” και περιλαμβάνει 9 αποστολές, 8 νέους Multiplayer χάρτες και ορισμένα νέα όπλα και οχήματα τα οποία μπορείτε να χειριστείτε μέσα σε αυτό. Τα διάφορα bugs που παιδεύουν το παιχνίδι πέρασαν για άλλη μια φορά εντελώς απαρατήρητα από τους προγραμματιστές της Illusion Softworks, ενώ σε όλους αυτούς τους βραχνάδες προστέθηκε κι ένας τρισχειρότερος επιτραπέζιος χάρτης με τον οποίο δεν καταλαβαίνετε απολύτως τίποτα απ'όσα σας υποδεικνύουν οι οδηγίες των αποστολών. Ως συμπέρασμα όλων αυτών μπορούμε να πούμε ότι το συγκεκριμένο πακέτο επέκτασης είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να κλάψετε τα χρήματά σας!

Επίλογος
Για άλλη μια φορά η Illusion Softworks απέτυχε στο bug testing. Εκτός αυτού έχασε επιπλέον πόντους και στον τομέα του gameplay, σπαταλώντας έτσι άδοξα όλη την πολύ καλή δουλειά που πραγματοποίησε στο κομμάτι των γραφικών. Όσο κι αν πρόκειται για ένα παιχνίδι με περισσότερη διάρκεια, όσο κι αν οι φετινές επιλογές στο δικτυακό κομμάτι του παιχνιδιού ενδέχεται να τραβήξουν περισσότερο το ενδιαφέρον σας (περιλαμβάνουν death match, αποστολές με objectives και κατοχή περιοχής από ομάδες), το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Μια δυσκολία στην κατανόηση και μία βαρεμάρα που επισκιάζει όλα τα θετικά. Με όλα αυτά ήταν αναμενόμενο η εταιρεία να βγάλει στη φόρα ως abandonware, το Hidden & Dangerous Deluxe, μετά από μόλις τέσσερα χρόνια, αφού το πρώτο προϊόν είναι σαφώς καλύτερο από το δεύτερο (άρα αποτελεί και την κατάλληλη διαφήμιση.
Αν καταφέρετε να βγάλετε τις δύο πρώτες αποστολές κι έχετε ένα χαμόγελο στα χείλη σας τότε συνεχίστε και με τις υπόλοιπες. Διαφορετικά μην μπείτε καν στον κόπο.

Θετικά:
- Βελτιωμένα γραφικά
- Ηχητικά εφέ τα οποία και φέτος είναι εξαιρετικά
Αρνητικά:
- Αρνητικές αλλαγές στον χειρισμό
- Οι «ασπρόμαυρες πινελιές» γραφικών θα σας εκνευρίσουν
- Δυσνόητος χάρτης αποστολών
- Αδύναμο lipsync
- Τα bugs καλά κρατούν!
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 7
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.7
Η νέα έκδοση του Hidden & Dangerous μπορεί να βελτιώθηκε στον τομέα των γραφικών, αποτυγχάνει όμως να τραβήξει το ενδιαφέρον του χρήστη στον τομέα του gameplay.
Μάνος Γρυπάρης
Site: www.hidden-and-dangerous2.com
Demo & Expansion Demo: Κλικ εδώ
Έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν ότι όταν μία προγραμματιστική εταιρεία φτάνει στο peak της και αυτό το peak είναι κατώτερο των σημερινών προδιαγραφών, τότε είναι δύσκολο στο μέλλον να παράγει ένα game το οποίο θα ικανοποιήσει το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών που θα το δοκιμάσουν. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με την Illusion Softworks και το Hidden & Dangerous 2. Όσοι ασχοληθήκατε με την πρώτη έκδοση της σειράς (η οποία κυκλοφόρησε το ’99) σίγουρα θα θυμάστε τα αμέτρητα bugs που περιείχε. Όπως έλεγε και μία παλιά διαφήμιση, “You can’t teach and old dog new tricks”. Και το συγκεκριμένο μοτό ταιριάζει γάντι στην προκειμένη περίπτωση.

Gameplay
Αυτή τη φορά θα ξεκινήσουμε από τον τομέα που ήταν το μήλο της έριδος στην πρώτη έκδοση. Ενώ ο χειρισμός του H&D ήταν πολύ απλοϊκός και οι αποστολές του παιχνιδιού ήταν πολύ απλές και κατανοητές, εντούτοις υπήρχαν πάρα πολλά bugs τα οποία δυσκόλευαν αφάνταστα τους χρήστες. Στο H&D 2 έχουμε μία μείωση των bugs (τα οποία εξακολουθούν να είναι Νο.1 κίνδυνος, κι από εκεί και πέρα οι εχθροί έπονται) και μία δυσκολία στον χειρισμό από την πρώτη στιγμή που θα ακουμπήσετε το παιχνίδι μέχρι την τελευταία.
Ένα μεγάλο ποσοστό του Hidden & Dangerous 2 περιβάλλεται από ασπρόμαυρα χρώματα. Λες και οι προγραμματιστές τσιγκουνεύτηκαν το…μελάνι! Τα μενού επιλογής των στρατιωτών και των όπλων είναι πιο δύσχρηστα από ποτέ, αφού καλείστε να επιλέξετε τις προτιμήσεις σας μέσα από μικροσκοπικά τετραγωνάκια και ασπρόμαυρα (δυσνόητα) σύμβολα όπλων. Οι χαρακτήρες σας έχουν και φέτος τα γνωστά στατιστικά (με την προσθήκη του “Health” που δηλώνει και την μπάρα ενέργειας του στρατιώτη) ενώ τα όπλα δεν διαφέρουν και πολύ σε σχέση με την πρώτη έκδοση. Rifles, χειροβομβίδες, snipers και γενικά ότι όπλο είχατε συνηθίσει από το πρώτο H&D δίνει και τώρα δυναμικό παρόν ενώ στην λίστα προσθέτονται διαφόρων ειδών rifles καθώς και διάφορα αξεσουάρ όπως πυξίδα και κόφτες συρματοπλέγματος τα οποία χρησιμεύουν σε συγκεκριμένα σημεία διαφόρων αποστολών. Καλά θα κάνετε να ψαχτείτε αρκετά στην επιλογή των αντικειμένων, γιατί αν δεν το κάνετε και βάλετε αυτόματη κατανομή όπλων, τότε ο υπολογιστής ενδέχεται να ξεκινήσει κανέναν στρατιώτη σας χωρίς όπλα! Αφού ξεμπερδέψετε με αυτό τον γολγοθά προχωράτε στο briefing. Η καλύτερα…μπυρiefing, γιατί σίγουρα οι προγραμματιστές πρέπει να κατεβάζανε αρκετές μπύρες την ώρα που επινοούσαν να φτιάξουν ασπρόμαυρη μακέτα με ανάγλυφα σχέδια και μόνο τα βασικά κτίρια να εμφανίζονται σε αυτήν. Μετά απ’ όλα αυτά είναι λογικό να καταλάβετε πολύ λίγα πράγματα για τον χώρο όπου θα κινηθείτε και τους κινδύνους που μπορεί αυτός να κρύβει.

Όσον αφορά την κυρίως δράση (η οποία εξελίσσεται σε 20 αποστολές), έχουμε και φέτος εναλλαγή των στρατιωτών με τα πλήκτρα 1-4, με τη διαφορά ότι δύσκολα θα καταλάβετε ποιον στρατιώτη ελέγχετε αφού στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζονται ασπρόμαυρα boxes (ΕΛΕΟΣ πια. Αν κοστίζει το χρώμα βάλτε το μέσα στην τιμή!) με τις φωτογραφίες των στρατιωτών και κάποιους συμβολισμούς να δείχνουν νωθρά τι συμβαίνει γύρω από τον καθένα.
Από εκεί κι έπειτα, οι περισσότερες από τις υπόλοιπες ρυθμίσεις έχουν αλλάξει. Ναι μεν διατηρείται η κίνηση του χαρακτήρα με τα βελάκια, αλλά παύει να ισχύει το σκύψιμο και η όρθια στάση του χαρακτήρα με το W και το S, αφού την θέση τους παίρνει το “Shift”. H κάμερα πρώτου προσώπου ενεργοποιείται με το “C” (C=Camera όπως καταλάβατε) και μετατρέπεται πάλι σε τρίτου προσώπου με το ίδιο πλήκτρο. Αντίστοιχα ο χάρτης (ο Θεός να τον κάνει) ανοίγει με το “M”. Σε γενικές γραμμές ο χειρισμός έχει δυσκολέψει αρκετά με τις νέες αυτές ρυθμίσεις των πλήκτρων και μάλιστα χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Άλλωστε ο χειρισμός του πρώτου Hidden & Dangerous ήταν πολύ απλός και βολικός ενώ σπάνια οι χρήστες άλλαζαν τις ρυθμίσεις, κάτι το οποίο σίγουρα θα σκεφτούν να κάνουν από φέτος. Αν φυσικά υπομείνουν το άθλιο σύστημα αλλαγής πλήκτρων το οποίο έχει κι αυτό τα bugs του!

Αν καταφέρετε και συνηθίσετε το Gameplay του νέου Hidden & Dangerous τότε σίγουρα θα ξοδέψετε μαζί του πολλές ώρες. Αν όμως η πρώτη εντύπωση σας χαλάσει τότε σίγουρα θα το εγκαταλείψετε!
Στο Hidden & Dangerous 2 υπάρχουν πάρα πολλοί ανοιχτοί χώροι, κάτι το οποίο απουσίαζε από την πρώτη έκδοση. Όταν μιλάμε για ένα stealth game τεσσάρων στρατιωτών εναντίον ενός τάγματος, είναι υπερβολικά δύσκολο να περάσεις μέσα από έναν στενό δρόμο μίας πόλης ή να διασχίσεις μία γέφυρα 200 μέτρων χωρίς κάλυψη. Εκτός κι αν πας έρπινγκ μέχρι απέναντι έτσι ώστε να μην φαίνεται το κεφάλι σου πάνω από το πεζούλι της γέφυρας. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει υποχρεωτικά να έχετε μαζί σας ένα sniper, οπότε ερχόμαστε και πάλι στο παλιό καλό δόγμα του H&D ότι ο sniper είναι ο καλύτερός μας φίλος. Μέσα στη μάχη μπορεί τα σημεία κάλυψης να είναι στην τρέχουσα έκδοση λιγότερα, αλλά το θετικό είναι ότι πλέον έχετε την βοήθεια συμπολεμιστών οι οποίοι πολεμούν στο πλευρό σας, αν και δεν συμμετέχουν ουσιαστικά στην εξόντωση εχθρών. Θα συναντήσετε διάφορους λοχίες ή λοχαγούς μέσα στη μάχη (οι οποίοι θα σας δώσουν πληροφορίες για την αποστολή), τραυματίες, ετοιμοθάνατους ή ήδη νεκρούς στρατιώτες και γενικά περισσότερα ρεαλιστικά στοιχεία που σας δίνουν πραγματική αίσθηση της μάχης.

Τα Bugs δεν σταματούν εδώ. Μπορείτε να δεχτείτε άνετα πυρά μέσα από τοίχους, να πέσετε από σκάλες και να πεθάνετε επιτόπου ή οι συμπολεμιστές σας ενώ σας ακολουθούν να…“κολλήσουν” σε αντικείμενα, κάτι το οποίο παρατηρήσαμε αρκετές φορές και στην προηγούμενη έκδοση της σειράς. Μέσα σ’ όλα αυτά για άλλη μια φορά μπορεί να πυροβολήσουν κατά λάθος ο ένας τον άλλο ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις να μην πυροβολήσουν εχθρό ο οποίος βρίσκεται στο ίδιο δωμάτιο με αυτούς!
Γραφικά
Η ποιότητα των γραφικών στην τρέχουσα έκδοση είναι σαφώς ανώτερη με τους στρατιώτες να είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένοι και τα τοπία να φαντάζουν πιο ρεαλιστικά, χάρη στα καλοσχεδιασμένα textures, κι όχι πολυγωνικά όπως τα είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Δυστυχώς απουσιάζει το lipsinc καθώς και μία βελτίωση στα physics των χαρακτήρων οι οποίοι στέκονται και πάλι τελείως ακίνητοι κάτι που ρίχνει αρκετά τον ρεαλισμό του παιχνιδιού.

Η λεπτομέρεια στους περιβάλλοντες χώρους τόσο στον σχεδιασμό των πόλεων όσο στα κτίρια και τα οχήματα πραγματικά αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις. Ιδιαίτερα τα διάφορα κτίρια-καταφύγια, έχουν εξοπλιστεί με πληθώρα αντικειμένων και δεν μοιάζουν πλέον άδεια ή ακατοίκητα όπως τα είχαμε ήδη συνηθίσει. Υπάρχει πληθώρα από τραπέζια, ντουλάπες, αφίσες και πολλά ακόμη πράγματα που μας δίνουν πλήρη αίσθηση ότι όντως κάποιος στρατιώτης περνάει τον χρόνο του εκεί μέσα.

Ηχος
Στον τομέα των ηχητικών εφέ έχει γίνει για άλλη μία φορά εξαιρετική και λεπτομερέστατη δουλειά. Εκτός από την ποικιλία των εφέ όπλων και εκρήξεων, υπάρχει ακόμη πιο ανεπτυγμένη η παρουσία της ομιλίας μεταξύ των εχθρών σε σημείο όπου να αναπτύσσονται κανονικοί διάλογοι μεταξύ τους! Επιπλέον, δεδομένου ότι διεξάγεται πόλεμος, έχουν προστεθεί πλέον πολύ περισσότερε εφέ πυροβολισμών στο βάθος. Μάλιστα, σε περίπτωση που πλησιάσετε μία ανταλλαγή πυροβολισμών, αυτοί θα δυναμώνουν ολοένα και περισσότερο, καλύπτοντας σε volume τους υπόλοιπους.

Expansion
To expansion του H&D 2, λέγεται “Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron” και περιλαμβάνει 9 αποστολές, 8 νέους Multiplayer χάρτες και ορισμένα νέα όπλα και οχήματα τα οποία μπορείτε να χειριστείτε μέσα σε αυτό. Τα διάφορα bugs που παιδεύουν το παιχνίδι πέρασαν για άλλη μια φορά εντελώς απαρατήρητα από τους προγραμματιστές της Illusion Softworks, ενώ σε όλους αυτούς τους βραχνάδες προστέθηκε κι ένας τρισχειρότερος επιτραπέζιος χάρτης με τον οποίο δεν καταλαβαίνετε απολύτως τίποτα απ'όσα σας υποδεικνύουν οι οδηγίες των αποστολών. Ως συμπέρασμα όλων αυτών μπορούμε να πούμε ότι το συγκεκριμένο πακέτο επέκτασης είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να κλάψετε τα χρήματά σας!

Επίλογος
Για άλλη μια φορά η Illusion Softworks απέτυχε στο bug testing. Εκτός αυτού έχασε επιπλέον πόντους και στον τομέα του gameplay, σπαταλώντας έτσι άδοξα όλη την πολύ καλή δουλειά που πραγματοποίησε στο κομμάτι των γραφικών. Όσο κι αν πρόκειται για ένα παιχνίδι με περισσότερη διάρκεια, όσο κι αν οι φετινές επιλογές στο δικτυακό κομμάτι του παιχνιδιού ενδέχεται να τραβήξουν περισσότερο το ενδιαφέρον σας (περιλαμβάνουν death match, αποστολές με objectives και κατοχή περιοχής από ομάδες), το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Μια δυσκολία στην κατανόηση και μία βαρεμάρα που επισκιάζει όλα τα θετικά. Με όλα αυτά ήταν αναμενόμενο η εταιρεία να βγάλει στη φόρα ως abandonware, το Hidden & Dangerous Deluxe, μετά από μόλις τέσσερα χρόνια, αφού το πρώτο προϊόν είναι σαφώς καλύτερο από το δεύτερο (άρα αποτελεί και την κατάλληλη διαφήμιση.
Αν καταφέρετε να βγάλετε τις δύο πρώτες αποστολές κι έχετε ένα χαμόγελο στα χείλη σας τότε συνεχίστε και με τις υπόλοιπες. Διαφορετικά μην μπείτε καν στον κόπο.

Θετικά:
- Βελτιωμένα γραφικά
- Ηχητικά εφέ τα οποία και φέτος είναι εξαιρετικά
Αρνητικά:
- Αρνητικές αλλαγές στον χειρισμό
- Οι «ασπρόμαυρες πινελιές» γραφικών θα σας εκνευρίσουν
- Δυσνόητος χάρτης αποστολών
- Αδύναμο lipsync
- Τα bugs καλά κρατούν!
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 7
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.7
Η νέα έκδοση του Hidden & Dangerous μπορεί να βελτιώθηκε στον τομέα των γραφικών, αποτυγχάνει όμως να τραβήξει το ενδιαφέρον του χρήστη στον τομέα του gameplay.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS
VIEW ALL
No News
Comments