Rise of Nations (PC)

Hot
REVIEWED ON PC  

Rise of Nations

Site: www.riseofnations.com



Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Το νέο παιχνίδι των Microsoft game studios είναι εδώ και είναι ότι κοντινότερο υπάρχει μέχρι στιγμής στο Age of the Empires III ή το Empire Earth ΙΙ, αν προτιμάτε. Με υπερηφάνεια σας παρουσιάζω το καλύτερο Epic RTS game που έπαιξα ποτέ.

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ απογοητεύτηκα από το Age of Mythology. Προς Θεού, σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα κακό παιχνίδι, απεναντίας βρίσκω τις καινοτομίες που εισήγαγε πολύ ενδιαφέρουσες, ενώ και στον τομέα του gameplay είναι εξαιρετικό. Το ζήτημα όμως είναι πως βασισμένος στον τίτλο του παιχνιδιού, ενώ περίμενα ότι το ΑοΜ θα ήταν ουσιαστικά μια συνέχεια της σειράς Age of the Empires, το τελικό αποτέλεσμα δεν δικαιολογεί το χαρακτηρισμό αυτό. Δέχομαι βέβαια πως δεν υπήρξε καμία επίσημη ανακοίνωση που να υπονοούσε κάτι τέτοιο. Το θέμα όμως είναι πως από τη στιγμή που ανταγωνιστικές υλοποιήσεις, όπως το Empire Earth, συνέχιζαν να βελτιώνουν τη συνταγή του AoE, περίμενα, με ιδιαίτερη αγωνία ομολογουμένως, μια αντίστοιχη απάντηση από τα Microsoft Game studios.
Τώρα πλέον η αναμονή έφτασε στο τέλος της. Αν η ερώτηση ήταν "Ποιο παιχνίδι θα μπορούσε να είναι το Age of the Empires III;" ή "Ποιο θεωρείς μέχρι στιγμής το καλύτερο RTS όλων των εποχών", η απάντηση θα ήταν σίγουρα το "Rise of Nations".

Η ανατολή των εθνών
Παρακολουθώντας την ειδησεογραφία των strategy games για τη στήλη "StrategyHQ", μου είχαν κινήσει την περιέργεια πάμπολλες δημοσιεύσεις σχετικά με το παρόν παιχνίδι, οι περισσότερες εκ των οποίων αναφέρονταν στην "πρωτοποριακή μείξη Real Time και Turn Based στρατηγικής". Με δεδομένο ότι αυτά τα δύο είδη strategy game είναι διαμετρικά αντίθετα μεταξύ τους, ήταν απορίας άξιο πώς γίνεται να συνδυαστούν σε έναν τίτλο.
Για να μη σας κρατάω σε αγωνία, τελικά ανακάλυψα ότι αυτή η περιβόητη μείξη είναι ελάσσονος σημασίας, καθώς το παιχνίδι παραμένει κατά 90% RTS, με ένα πολύ μικρό κομμάτι του gameplay δανεισμένο από Turn Based Strategy. Oμως ακόμα και περιορισμένης έκτασης, η καινοτομία είναι καλοδεχούμενη.



Rise of Turn Based Nations
Στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού υπάρχουν οι κλασικές επιλογές ανάμεσα στο tutorial, τo single player και στο multiplayer game. Πριν να συνεχίσετε, προτείνω να ρίξετε οπωσδήποτε μια ματιά στο εκπαιδευτικό τμήμα, καθώς παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το gameplay τόσο για τους αρχάριους όσο και για τους έμπειρους παίκτες.
Η ιδιαίτερη δομή του single player campaign προσδίδει στον τίτλο μια γεύση από Turn Based strategy. Ξεκινώντας μια νέα εκστρατεία, εμφανίζεται μπροστά σας ο παγκόσμιος χάρτης, χωρισμένος σε περιοχές, από τις οποίες σας ανήκει μόνο η πρωτεύουσα του ενός από τους 18 διαθέσιμους πολιτισμούς, με τον οποίο επιλέξατε να παίξετε.
Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα Epic RTS, που το τμήμα του campaign είναι κατά ένα μεγάλο μέρος αναπαράσταση πραγματικών γεγονότων της ιστορίας, στο Rise Of Nations δεν υπάρχει κανένα ιστορικό ή φανταστικό σενάριο το οποίο ακολουθείτε. Ο αντικειμενικός στόχος είναι ένας και μοναδικός: κατακτήστε ολόκληρο τον κόσμο με οποιονδήποτε τρόπο. Κάθε μάχη που ξεκινάτε μετράει ως μία σειρά, ενώ υπάρχει και η επιλογή Next Turn σε περίπτωση που σε έναν γύρο δεν επιθυμείτε να πολεμήσετε.
Εκτός των μαχών, στο campaign κάνει έντονα την εμφάνισή του το στοιχείο της διπλωματίας. Πέραν του κατακτητικού πολέμου, έχετε την επιλογή να αγοράσετε μια οποιαδήποτε περιοχή που ανήκει σε φιλικό ή ουδέτερο έθνος (αυτό, βέβαια, δεν ισχύει για τις πρωτεύουσες των άλλων πολιτισμών). Επίσης, μπορείτε να επισυνάψετε συμμαχίες με έναν ή περισσότερους λαούς της επιλογής σας, προκειμένου να αντιμετωπίσετε ισχυρότερους αντιπάλους. Τέλος, αν κάποιος άλλος σας κηρύξει τον πόλεμο, είναι δυνατόν να αποφύγετε την ένοπλη σύρραξη για μερικούς γύρους, δωροδοκώντας τον. Oλες οι παραπάνω ενέργειες απαιτούν κάποιο οικονομικό αντάλλαγμα, με το ρόλο του κοινού νομίσματος να παίζουν οι tribute points. Η απόκτηση των εν λόγω βαθμών γίνεται κατακτώντας με μάχη νέες περιοχές, αποκρούοντας επιτυχώς μία εχθρική επίθεση είτε επιλέγοντας σε ένα γύρο να μην κάνετε καμία κίνηση, οπότε το tribute προέρχεται από το πλεόνασμα του στρατιωτικού προϋπολογισμού σας. Οσο περισσότερους γύρους (με πίτα) μείνετε αδρανείς, κάθε φορά κερδίζετε περισσότερους πόντους (με ανώτερο όριο τους 100 ανά σειρά που προσπερνάτε), όμως παράλληλα οι αντίπαλοί σας αναπτύσσονται και χάνετε το στρατηγικό πλεονέκτημα.
Αν φυσικά σας τρώει το χέρι σας για μάχη (αλλιώς γιατί να αγοράσετε ένα strategy game;), αφού κηρύξετε τον πόλεμο σε κάποιο αντίπαλο έθνος και επιλέξετε τη χώρα που θέλετε να κατακτήσετε, ξεκινάει το...



Real time of Nations
Το τμήμα της μάχης είναι 100% Real Time Strategy. Είτε ο πόλεμος είναι κατακτητικός είτε υπερασπίζεστε μία από τις περιοχές σας, ξεκινάτε με τουλάχιστον μία πόλη, η οποία είναι η τοπική πρωτεύουσα. Αυτή η πολιτεία είναι και η σημαντικότερη σε κάθε σύρραξη, καθώς αν αφήσετε τον αντίπαλο να την κατακτήσει, έχετε χάσει τη συγκεκριμένη μάχη και κατά συνέπεια ολόκληρη την περιοχή. Η διαφορά του κατακτητικού πολέμου συγκριτικά με την υπεράσπιση των εδαφών σας έγκειται στο στην πρώτη περίπτωση ο αντίπαλος έχει ήδη εδραιωμένη βάση και χρειάζεται εντός κάποιων χρονικών περιορισμών να αλώσετε την πρωτεύουσά του. Διαφορετικά, σας δίνεται η δυνατότητα για ένα δεδομένο χρονικό διάστημα να υπερασπιστείτε επιτυχώς τη δική σας πρωτεύουσα απέναντι στα αλλεπάλληλα κύματα των εχθρικών επιθέσεων.
Μία θεμελιώδης διαφοροποίηση απέναντι στα υπόλοιπα RTS είναι πως καθεμία από τις πόλεις έχει ένα πολύ περιορισμένο όριο κτηρίων που μπορούν να κατασκευαστούν, με εξαίρεση τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις (barracks, stables κ.λπ.). Αυτό σημαίνει πως από τα υπόλοιπα απλά κτήρια μπορείτε να κατασκευάσετε μόνο από ένα university, ένα temple, μία market και ούτω καθεξής ανά πόλη. Οσον αφορά στο resource gathering, στις φάρμες υπάρχει πλαφόν 5 εγκαταστάσεων ανά πολιτεία, ενώ τα ορυχεία, τα woodcutter’s camp και οι πετρελαιοπηγές εξαρτώνται από το διαθέσιμο αριθμό των βουνών, των δασών και των κοιτασμάτων πετρελαίου της περιοχής αντίστοιχα.
Αν τώρα, για παράδειγμα, χρειάζεστε επιπλέον φάρμες και πανεπιστήμια για να παράγετε παραπάνω φαγητό και knowledge, είναι απαραίτητο να ιδρύσετε μια νέα πόλη για να χτίσετε συμπληρωματικά κτήρια, ενώ τα resources που συλλέγετε μετράνε συγκεντρωτικά για τη συγκεκριμένη μάχη.

Ουσιαστικά με αυτό το σύστημα αντιμετωπίζετε περισσότερο κάθε περιοχή ως χώρα που αποτελείται από ένα σύνολο πόλεων παρά σαν μία πολιτεία την οποία οφείλετε να οχυρώσετε και να αναπτύξετε όσο γίνεται καλύτερα.



Φονιάδες των λαών, αζτέκοι
Ενα από τα εντυπωσιακότερα στοιχεία του παιχνιδιού είναι ότι ο καθένας από τους 18 προς επιλογήν πολιτισμούς χαρακτηρίζεται από κάποιο στρατηγικό πλεονέκτημα, το οποίο είναι βασισμένο στην πραγματική ιστορική πορεία του λαού ανά τους αιώνες! Για παράδειγμα, οι Ελληνες έχουν τη δύναμη της φιλοσοφίας, οι Ισπανοί τη δύναμη της εξερεύνησης κ.λπ. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμα και αν έχετε ολοκληρώσει το campaign με οποιονδήποτε λαό, έχει νόημα να ξεκινήσετε ξανά με κάποιον άλλο πολιτισμό, καθώς διαφοροποιείται φανερά το gameplay.
Πιο συγκεκριμένα, ιδού τα δυνατά σημεία όλων των λαών, καθώς και μερικά από τα στοιχεία (δεν υπήρχε αρκετός χώρος για να τα συμπεριλάβουμε όλα) που επηρεάζουν στο gameplay:
· Οι Αζτέκοι έχουν τη δύναμη της θυσίας (καθώς σκοτώνουν εχθρικές μονάδες, κερδίζουν από 15 μέχρι 60 επιπλέον resources).
· Οι Bandu έχουν τη δύναμη της μετανάστευσης (δυνατότητα για ίδρυση μίας επιπλέον πόλης, οι πόλεις είναι 75% φθηνότερες και το όριο του πληθυσμού είναι 125% μεγαλύτερο).
· Οι Βρετανοί έχουν τη δύναμη της αυτοκρατορίας (διπλάσιο εισόδημα από φόρους, 33%, ταχύτερη κατασκευή πλοίων, κατασκευή αντιαεροπορικών 25% φθηνότερα και 33% γρηγορότερα).
· Οι Κινέζοι έχουν τη δύναμη της κουλτούρας (η επιστημονική έρευνα στη βιβλιοθήκη είναι 20% φθηνότερη, κάθε νέα πόλη που ιδρύετε γίνεται Large City αυτόματα, οι πολίτες, τα καραβάνια και οι έμποροι δημιουργούνται στιγμιαία).
· Οι Αιγύπτιοι έχουν τη δύναμη του Νείλου (ξεκινάτε με ένα granary και τα updates του είναι δωρεάν. Κάθε πόλη μπορεί να περιλαμβάνει 7 φάρμες, οι οποίες παράγουν +2 πλούτο).
· Οι Γάλλοι έχουν τη δύναμη της ηγεσίας (με κάθε οχυρό που φτιάχνετε δίνεται δωρεάν ένας στρατηγός, τα supply wagons θεραπεύουν τους στρατιώτες).
· Οι Γερμανοί έχουν τη δύναμη της βιομηχανίας (τα granary, lumber mill και smelter upgrades είναι 50% φθηνότερα και διαθέσιμα νωρίτερα, οι πόλεις παράγουν +5 φαγητό, ξύλο και μέταλλο).
· Οι Ελληνες έχουν τη δύναμη της φιλοσοφίας (η έρευνα στην βιβλιοθήκη είναι 10% φθηνότερη και 100% ταχύτερη, μπορούν να χτιστούν πανεπιστήμια και να συλλεχθεί γνώση από την αρχή του παιχνιδιού).
· Οι Ινκας έχουν τη δύναμη του χρυσού (τα ορυχεία εκτός από σίδηρο παράγουν και πλούτο. Οταν μία μονάδα σκοτωθεί από τον εχθρό, λαμβάνετε 25% επιστροφή του κόστους κατασκευής).
· Οι Ιάπωνες έχουν τη δύναμη της τιμής (οι στρατιώτες παράγονται 7% φθηνότερα, 10% γρηγορότερα και προξενούν στα κτήρια 5% επιπλέον ζημιά για κάθε εποχή, οι φάρμες είναι 50% φθηνότερες και παράγουν 25% περισσότερα αγαθά).
· Οι Κορεάτες έχουν τη δύναμη της παράδοσης (ξεκινούν με διαθέσιμο ναό και τον αναβαθμίζουν δωρεάν. Κάθε νέα πόλη δίνει δωρεάν 3-5 πολίτες, ενώ οι επισκευές γίνονται 50% γρηγορότερα).
· Οι Μάγιας έχουν τη δύναμη της αρχιτεκτονικής (οι πόλεις και τα οχυρά ρίχνουν έξτρα βέλη/σφαίρες, τα κτήρια χτίζονται 50% γρηγορότερα, αντέχουν 50% περισσότερο και κοστίζουν 33% λιγότερο σε ξύλο).
· Οι Μογγόλοι έχουν τη δύναμη της ορδής (με κάθε στάβλο δίνονται 1-3 δωρεάν Ranged Cavalry units, επιπλέον +1 φαγητό για κάθε 1% της πίστας υπό έλεγχο, δωρεάν έρευνα Forage, Supply, Logistics).
· Οι Nubians έχουν τη δύναμη του εμπορίου (οι έμποροι συλλέγουν 50% επιπλέον base resources, μπορείτε να έχετε ένα επιπλέον καραβάνι, έχετε +20% -20% bonus στο εμπόριο).
· Οι Ρωμαίοι έχουν τη δύναμη του Καίσαρα (το βαρύ πεζικό δημιουργείται 10% γρηγορότερα και 10% φθηνότερα), οι πόλεις παράγουν +10 επιπλέον πλούτο).
· Οι Ρώσοι έχουν τη δύναμη της πατρίδας (+1 εθνικά σύνορα ανά πόλη, +20% εξόρυξη πετρελαίου, οι κατάσκοποι είναι 50% φθηνότεροι, το ιππικό προξενεί +25% ζημιά στα Supply και Artillery Units του εχθρού).
· Οι Ισπανοί έχουν τη δύναμη της ανακάλυψης (ξεκινούν βλέποντας όλο το χάρτη του παιχνιδιού και με έναν επιπλέον ανιχνευτή. Ο ανιχνευτής έχει +3 line-of-site και αναβαθμίζεται δωρεάν).
· Τέλος, οι Τούρκοι έχουν τη δύναμη της πολιορκίας (όλες οι siege, artillery και bombardment units έχουν +3 range και +3 line of sight, δύο δωρεάν siege units μαζί με κάθε siege factory ή factory).


Να σημειωθεί πως κάθε λαός περιλαμβάνει επιπλέον έναν αριθμό από αποκλειστικές στρατιωτικές μονάδες με ειδικές ικανότητες.

Graphics of Nations
Στον τεχνικό τομέα, το παιχνίδι δεν δρέπει δάφνες για τις επιδόσεις του, αλλά ούτε απογοητεύει. Τα γραφικά είναι δύο διαστάσεων αλλά ιδιαίτερα σχεδιασμένα με αρκετή λεπτομέρεια. Ειδικά αν το μηχάνημά σας αντέχει την ανάλυση 1.600x1.200, το τελικό αποτέλεσμα είναι αρκετά όμορφο. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα zoom, η οποία παραδόξως είναι αρκετά χρήσιμη και δεν έχει μόνο διακοσμητικό ρόλο. Ο ήχος έχει κάποιες ενδιαφέρουσες μελωδίες, αλλά ουσιαστικά περνάει απαρατήρητος.
Να τονιστεί ότι τα παραπάνω δεν μειώνουν στο ελάχιστο την αξία του παιχνιδιού, η οποία βρίσκεται εξ ολοκλήρου στο gameplay. Σίγουρα θα μπορούσαν τα οπτικοακουστικά στοιχεία να ήταν καλύτερα, με τον κίνδυνο οι ήδη υψηλές hardware απαιτήσεις να ανέβαιναν κι άλλο. Μία τέτοια βελτίωση όμως δεν θα επηρέαζε καθόλου τη γενική βαθμολογία, παρά μόνο τους επιμέρους δείκτες των γραφικών και του ήχου.

Cogito Ergo Sum (σκέφτομαι, άρα υπάρχω)
Χωρίς πολλά λόγια, το Rise Of Nations είναι ένα παιχνίδι που με σημάδεψε. Ισως ήταν το πιο δύσκολο review που έχω γράψει μέχρι στιγμής, καθώς αφ’ ενός δεν μπορούσα να σταματήσω να παίζω ;-), αφ’ ετέρου το να συμπυκνώσω όλα τα στοιχεία του εξαίσιου gameplay σε έξι μόνο σελίδες, χωρίς να παραλείψω τίποτα σημαντικό, ήταν μία πρόκληση που με παίδεψε αρκετά. Ακόμα και τώρα εξακολουθώ να μην είμαι βέβαιος για το αν άφησα απέξω κάποιο ουσιώδες στοιχείο του παιχνιδιού ή όχι.
Αν σας αρέσουν πολύ τα RTS, θα έπρεπε να το είχατε αγοράσει από χθες. Αν δεν έχετε παίξει ποτέ κάποιο παιχνίδι στρατηγικής, αρχίστε από αυτό. Είναι το καλύτερο που κυκλοφορεί. Τέλος, αν αντιπαθείτε τα strategy games (τότε γιατί διαβάζετε αυτό το review;), ρίξτε μια ματιά στο Rise Of Nations. Υπάρχει μια καλή πιθανότητα να αλλάξετε γνώμη.

Ξέρετε ότι..
…είδα σε τουλάχιστον δύο fora posts που πρότειναν να σταματήσουν οι χρήστες να παίζουν Command & Conquer Generals και να αρχίσουν το Rise of Nations. Δεν έχω παίξει ακόμα το τελευταίο C&C για να έχω μία γνώμη επί του θέματος, όμως μυρίζομαι μπαρούτι και αν ξεσπάσει πόλεμος μέσω forum, να είστε σίγουροι ότι θα τον παρακολουθήσετε βήμα προς βήμα μέσω της στήλης "Strategy HQ". Επειδή είναι απειράριθμα τα fora, αν παρατηρήσατε έναρξη των εχθροπραξιών σε κάποιο από αυτά, ενημερώστε με στέλνοντάς μου το URL στη γνωστή διεύθυνση, cthulhu@ath.forthnet.gr. Αν σας άρεσε
…παίξτε Empire Earth και τίποτε άλλο. Από όλα τα strategy games που έχουν περάσει από τα χέρια μου (που δεν είναι και λίγα), το Rise Of Nations και το Empire Earth είναι το πρώτο και το δεύτερο καλύτερο RTS όλων των εποχών αντίστοιχα. Μη συμβιβαστείτε για τίποτε λιγότερο.



Interface:
Το Rise Of Nations ίσως έχει το πιο ολοκληρωμένο user interface που έχω συναντήσει μέχρι στιγμής. Πιο συγκεκριμένα, ιδού ορισμένα από τα στοιχεία που κυριολεκτικά μου έλυσαν τα χέρια: · Δυνατότητα ταυτόχρονης παραγγελίας 5 μονάδων αλλά και άπειρης παραγωγής.
· Ορισμός από τα military buildings της εξ ορισμού στάσης (Aggressive, Defensive κ.λπ.) των νέων μονάδων.
· Τέσσερα είδη πολλαπλών rally points για την παραγωγή των citizens από τις πόλεις προς τις φάρμες, τα woodcutter’s camps, τα ορυχεία ή γενικά όλα τα resource buildings.
· Καμπανάκι Alarm που συγκεντρώνει τον άμαχο πληθυσμό μέσα στις πόλεις σε περίπτωση επίθεσης.
· Δυνατότητα εντολών σε διαφορετικές μονάδες όσο το παιχνίδι είναι Paused.
· Αυτόματη απασχόληση των idle citizens.
· Κουμπιά σε κεντρικό σημείο της μπάρας του interface για την επιλογή άεργου πολίτη και στρατιωτικής μονάδας.
· Αναλυτική επεξήγηση από το παιχνίδι όλων των πιθανών shortcuts.

Tools & Extras του παιχνιδιού
Ας υποθέσουμε ότι μέσα στα επόμενα χρόνια έχετε καταφέρει να βαρεθείτε το παιχνίδι (αν και μεταξύ μας, λίγο απίθανο. Εδώ ακόμα πολλοί από εμάς παίζουμε ακόμα το Starcraft). Υπάρχει μια ποικιλία από tools & extras στην ομώνυμη ενότητα του παιχνιδιού για τα μάτια σας μόνο:
· Scenario Editor: Ηλίου φαεινότερη η χρησιμότητά του. Φτιάξτε τους δικούς σας χάρτες, όπου ορίζετε όλες τις δυνατές παραμέτρους. Το μόνο όριο είναι η φαντασία σας.
· Skill test: Μία από τις μεγαλύτερες πρωτοτυπίες. Το παιχνίδι σας θέτει μια σειρά από προκλήσεις και ολοκληρώνοντάς τες βαθμολογήστε ανάλογα. Οι διαθέσιμες προκλήσεις είναι οι εξής:
o Πόσο γρήγορα θα πάτε στην 2η/4η/8η εποχή (το δικό μου ρεκόρ για τη δεύτερη εποχή είναι 58 δευτερόλεπτα. Καταρρίψτε το αν μπορείτε και στείλτε μου να δημοσιεύσω screenshot στη στήλη "StrategyHQ". Προσοχή, να είναι με την αξία σας. Μη δουλέψουν cheats, trainers και το photosop!
o Πόσα kills θα καταφέρετε να κάνετε σε μία πόλη χρησιμοποιώντας μια μογγολική ορδή σαν άλλος Gengis Khan.
o Πόσα είναι τα ελάχιστα κλικ που μπορείτε να κάνετε χρησιμοποιώντας μόνο Hotkeys.
o Πόσο άθικτο μπορείτε να κρατήσετε ένα wonder από τη μανία του εχθρού; Μια άσκηση πάνω στην άμυνα, με τη βαθμολογία σε ποσοστά επί τοις εκατό.
o Ποιος είναι ο ελάχιστος αριθμός στρατιωτών που θα χάσετε για να καταλάβετε ένα σημαντικό resource.
o Πόσο γρήγορα μπορείτε να κάνετε κλικ το mouse (κοίτα να δεις τι σκέφτεται ο κόσμος).
· Script Editor: Από εδώ μπορείτε να γράψετε scripts που να αλληλεπιδρούν με ένα συγκεκριμένο scenario, όπως triggers. Καταλαβαίνετε, βέβαια, πως όσοι από εσάς καταφέρετε να δαμάσετε αυτή την ικανότητα, θα μπορέσετε να φτιάξετε σενάρια πέρα από κάθε φαντασία.

Internet Sites
www.microsoft.com/games/riseofnations/
http://ron.heavengames.com/
http://apolyton.net/ron/
www.rtscentral.com/readPosting.asp?PostingId=989660
http://stagemaster.celticatlanta.com/riseofnations/index.htm
http://ron.rtsgamer.com/
www.geocities.com/rohag3/RoNMain.html
www.ronoracle.com/
http://ron.empiregaming.net/
http://ronp.mednickonline.com/
Δείτε τις παραπάνω διευθύνσεις πριν να αγοράσετε το παιχνίδι, γιατί μετά σας βλέπω να ξεχνάτε με πόσα “n” γράφεται το Internet. Εδώ αμφιβάλλω αν θα θυμάστε πώς κλείνει ο υπολογιστής...

Θετικά:
- Μείξη Real Time και Turn Based στρατηγικής (έστω και περιορισμένης έκτασης)
- Υπέροχο user interface που κυριολεκτικά λύνει τα χέρια
- Πολλαπλές επιλογές στρατηγικής
- Εξυπνο A.I.
- Τεράστιο σε διάρκεια
- Επιλογή ανάμεσα σε 18 διαφορετικούς λαούς, ο καθένας με τα δικά του κτήρια, τις δικές του ειδικές μονάδες και τα δικά του στρατηγικά πλεονεκτήματα.

Αρνητικά:
- Το animation των μονάδων και ειδικά των αεροπλάνων θα μπορούσε να ήταν καλύτερο.
- Δεν μπορείτε να χτίσετε τοίχους για να οχυρώσετε τις πόλεις σας.
- Υπερβολικές hardware απαιτήσεις.
- Είναι δύσκολο να σταματήσετε να παίζετε.


Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 9

Τελεία και παύλα. Το Rise Of Nations είναι το καλύτερο RTS που έπαιξα ποτέ. Ο μόνος λόγος που δεν παίρνει άριστα είναι επειδή τίποτε δεν είναι αρκετά καλό ώστε να μην μπορεί να γίνει καλύτερο.

Άγγελος Κυρίτσης

Πηγή: Περιοδικό PC Master

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 ati009 (Level12) 01/11/2012 00:22
αυτο το παιχνιδι αξιζει να το παιξετε ακομα και τωρα
#2 amiga500fan (Level14) 01/03/2015 03:12
Mπράβο φίλε καταπληκτική παρουσιάση!!!!!
Το παιχνίδι φυσικά και το παίζω ακόμα και συμφωνώ με την άποψη του φίλου!!!
Score  9
8.55 User Score
(10  votes)
User Reviews 0
Genre: Real-Time Strategy
Developer: Big Huge Games
Publisher: Microsoft Game Studios
Διάθεση:
Players:
Requirements: Pentium 500MHz, 128ΜΒ μνήμη RAM, 800ΜΒ ελεύθερα στο σκληρό, 3D κάρτα γραφικών με 16ΜΒ μνήμη
Release Date: 2003-05-20
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (9.5)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)