- Reviews
- Civilization IV
Civilization IV
Hot Civilization IV
Site: www.civilization.com
Downloads: Civilization Series
Το παιχνίδι που καθιερώθηκε στη συνείδηση του κόσμου ως ο απόλυτος αντιπρόσωπος των παιχνιδιών στρατηγικής και ειδικότερα των turn-based strategies, επιστρέφει και πάλι με την τέταρτη κατά σειρά συνέχειά του. Για ακόμη μία φορά η προσπάθεια για την κατάκτηση της Γης ξαναρχίζει από το μηδέν. Στόχος μας, όχι μόνο η επιβίωση, αλλά και η απόλυτη κυριαρχία.
Το ταξίδι στο χρόνο ήταν και παραμένει φαντασίωση αρκετών ανθρώπων. Πώς ήταν τα πράγματα πριν αρκετές χιλιάδες χρόνια; Τι επιστήμες υπήρχαν; Ποια όπλα; Πώς συμβίωναν οι άνθρωποι και πώς κατάφεραν να εξελιχθούν σε αυτό που είναι σήμερα; Τι ρόλο έπαιξαν οι πόλεμοι, οι θρησκείες και η διπλωματία; Την απάντηση είχε και συνεχίζει να έχει το μοναδικό Civilization 4!

Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα του δημιουργού του, Sid Meier, το Civilization 4 αποτελεί έναν από τους καλύτερους και πληρέστερους στρατηγικούς εξομοιωτές της ίδιας της Ιστορίας και όχι αδίκως. Μέσω του Civ4 θα μας δοθεί η ευκαιρία να αναλάβουμε τα ηνία των μεγαλυτέρων αυτοκρατοριών και να ξαναζήσουμε τις μεγαλύτερες στιγμές κάθε πολιτισμού, να τον οδηγήσουμε στην κατάκτηση του υπαρκτού κόσμου και στο τέλος ως νικητές να κληθούμε να ξαναγράψουμε την Ιστορία!
O Sid έπλασε έναν καινούργιο κόσμο…
Η Ιστορία που μάθαμε στη σχολική μας ζωή, πάντα έκανε λόγο για τη δημιουργία του κόσμου και την εξέλιξή του. Ετσι κάπως ξεκινάει και το Civ4. Η δημιουργία του κόσμου που θα μας φιλοξενήσει είναι το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνουμε ξεκινώντας κάθε νέο παιχνίδι. Η επιλογή της μορφολογίας του εδάφους, η «κατασκευή»ουσιαστικά του τόπου στον οποίον θα αναπτυχθούν οι διάφοροι πολιτισμοί και θα λάβουν μέρος οι μάχες, είναι καθοριστική, αφού επηρεάζει άμεσα και την παραγωγική διαδικασία όλων των πόλεων;
Ευτυχώς, στο Civ4 θα βρούμε αρκετούς νέους τύπους εδάφους και προκαθορισμένα «σενάρια», τα οποία μας μεταφέρουν σε συγκεκριμένες εποχές της ιστορίας της ανθρωπότητας. Οι επιλογές είναι πολλές, αρχιπελάγη, ωκεανοί, λίμνες, τεραστίων διαστάσεων ήπειροι, αλλά και πιο κοντινά στη σημερινή εικόνα της γης εδάφη, όπως υψίπεδα, πεδιάδες και μεσογειακά συμπλέγματα νησιών.

Εκτός από τη μορφολογία του εδάφους, θα πρέπει να καθορίσουμε το κλίμα που θα επικρατεί στο νέο μας σπίτι. Η μεταβολή ενός τροπικού πλανήτη σε... ψυγείο και το αντίστροφο δεν ήταν ποτέ πιο εύκολη. Αν όλα αυτά τώρα περισσότερο μας μπερδεύουν παρά μας εξυπηρετούν, μπορούμε να προσφύγουμε σε κάποιο έτοιμο περιβάλλον (όπως κάτι σε Ice Age), κατασκευασμένο για να αντικατοπτρίζει τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο της Γης. Παράλληλα, μέσω της δημιουργίας custom maps, μπορούμε να επιλέξουμε τον κόσμο στον οποίο θα παίξουμε και να καθορίσουμε τόσο τους κανόνες εμπλοκής όσο τα Victory Conditions, μέσω από ένα εξαιρετικά εύκολο στην παραμετροποίηση περιβάλλον.
…και ο άνθρωπος που θα τον αλλάξει
Στο Civ4 τίποτα δεν θα μας δυσκολέψει περισσότερο από την επιλογή της φυλής και του ηγέτη που θα φροντίσει να την αναδείξει σε μία νέα παγκόσμία αυτοκρατορία. Οι δεκαοχτώ διαφορετικές φυλές έρχονται από όλα σχεδόν τα σημεία της Γης και συνοδεύονται πλέον όχι μόνο από μία αλλά και από δύο διαφορετικές ιστορικές προσωπικότητες, προσφέροντας έτσι μία νέα δυναμική στο παιχνίδι.
Η επιλογή της προσωπογραφίας και της προσωπικότητας του ηγέτη μας είναι πολύ σημαντική για πολλούς λόγους. Αναλόγως με τα γενικότερα χαρακτηριστικά του, μεταβάλλεται η εξωτερική μας πολιτική ενώ οι διάφορες πολεμικές μονάδες μπορούν να μας προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα σε διαφορετικά χρονικά σημεία. Προσοχή λοιπόν, γιατί ενώ υπάρχουν φιλικοί ηγέτες που επιθυμούν συνεργασία και εμπόριο, κάποιοι άλλοι είναι πολεμοχαρείς και επιδιώκουν συνεχώς πολεμικές συρράξεις (π.χ., o Genghis Khan των Μογγόλων είναι Aggressive, κάτι που τον καθιστά επικίνδυνο για όλες τις γειτονικές περιοχές). Όλα αυτά καθορίζονται μέσω των διαφόρων attributes και των διαφόρων bonuses που οι ηγέτες διαθέτουν. Τα διάφορα bonuses, όπως οι αποκλειστικές για την κάθε φυλή μονάδες που αναφέραμε, γίνονται διαθέσιμα στον παίχτη στην αρχή και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, πάντα αναλόγως με το τεχνολογικό επίπεδο που βρισκόμαστε (δεν θα ήταν και τόσο δίκαιο οι Αμερικάνοι να ξεκινούν με Gunships, όταν οι υπόλοιποι ακόμα δεν έχουν ανακαλύψει τον τροχό!

Η δύναμη της κοινωνίας
Ο παππούς μου έλεγε «Πάρε ένα κλαράκι και λύγισέ το. Θα σπάσει αμέσως. Τώρα δοκίμασε με πέντε». Στο Civ4, όπως και στην πραγματική ζωή, τα πάντα ξεκινούν από τη δύναμη της ανθρώπινης κοινωνίας.Οσοι πιο πολλοί είμαστε, τόσο πιο δυνατοί γινόμαστε και τόσο γρηγορότερα επιτυγχάνουμε τους στόχους μας.
Αυτή η δύναμη στο Civ4, εκφράζεται μέσω των πόλεων, οι οποίες αποτελούν τα κέντρα του πολιτισμού, της παραγωγής, των ανακαλύψεων και γενικότερα της ανάπτυξης. Η δημιουργία μίας πόλης είναι εύκολη υπόθεση, ειδικά την πρώτη φορά. Αρκεί μία απλή διαταγή στους πρώτους μας settlers και τα θεμέλια της αυτοκρατορίας μας θα είναι έτοιμα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Κάθε πόλη χαρακτηρίζεται από μερικές αρκετά σημαντικές λειτουργίες. Η κατασκευή κτηρίων και μονάδων είναι δύο απ’ αυτές. Τα κτήρια ωφελούν αποκλειστικά την πόλη, εκτός αν πρόκειται για Θαύματα (Wonders) που μπορούν να ωφελούν ολόκληρη την αυτοκρατορία. Οι μονάδες ποικίλλουν από πολεμικές έως μονάδες υποστήριξης (εργάτες, αποίκους, ιεραποστόλους) και μπορούν να μετακινηθούν οπουδήποτε στο χάρτη με σκοπό την εργασία, την εξερεύνηση ή τον πόλεμο.
Ένα νέο ταξίδι στο χρόνο!
Για να δώσουμε μορφή σε όλα αυτά χρειάζονται πόροι, οι οποίοι στο Civ4 έρχονται με τη μορφή χρυσού (coin), φαγητού (food), παραγωγής (production), πολιτισμού (culture) και επιστημών (research). Η ύπαρξη αρκετού φαγητού δίνει τη δυνατότητα για ανάπτυξη του πληθυσμού, η οποία σημαίνει αύξηση των ορίων επιρροής κάθε πόλης, της παραγωγής, των επιστημών και ο,τιδήποτε άλλο αυτή παράγει. O χρυσός θα μας βοηθήσει στην ταχύτερη κατασκευή έργων και μονάδων και στις διπλωματικές σχέσεις. Πράττουμε λοιπόν αναλόγως με το τι είδους ανάπτυξη επιθυμούμε.
Όλα τα resources μπορούμε να τα «αντλήσουμε» κατευθείαν από το χάρτη του παιχνιδιού, ο οποίος είναι χωρισμένος σε πολλά κουτάκια, τα οποία ποικίλλουν αναλόγως με τον τύπο του κάθε resource. Για παράδειγμα, στις πεδιάδες και στη θάλασσα είναι ευκολότερη η παραγωγή τροφής, κάτι που σε ορεινές περιοχές με ορυχεία είναι αδύνατη, αφού παράγουν μόνο production points (σφυράκια) μέσω των ορυχείων. Κάνοντας χρήση εργατών, μπορούμε να βελτιώσουμε αυτές τις πηγές, χτίζοντας φάρμες, δρόμους και καλύτερα ορυχεία, βοηθώντας έτσι τις πόλεις να αναπτυχθούν ταχύτερα.
Οι ανακαλύψεις (research) και τα διάφορα κτήρια είναι εξίσου σημαντικά, αφού όσο περισσότερα διαθέτουμε (π.χ. granaries, libraries, factories) τόσο γρηγορότερα αυξάνεται ο πληθυσμός, έρχονται οι εφευρέσεις και κατά συνέπεια η κατασκευή νέων μονάδων και κτηρίων. Τέλος, η συνεχόμενη ανάπτυξη του πολιτισμικού επιπέδου, που συμβολίζεται με μία μουσική νότα, θα μας επιτρέψει τη δημιουργία Great People.

Great people make wonders
Ολοι γνωρίζετε τα 7 θαύματα της αρχαιότητας. Βασισμένο σε αυτή την ιδέα, το Civ4 διατηρεί την ιδέα των θαυμάτων (τεχνολογικών και μη) ζωντανή. Η κατασκευή θαυμάτων στο Civ4 είναι τόσο εύκολη όσο στα προηγούμενα παιχνίδια. Η διαδικασία λαμβάνει χώρα μέσα στις πόλεις, όπου αφού πρώτα δεσμεύσουμε την παραγωγή τους για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα (50-100 turns) μπορούμε να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός μεγαλοπρεπούς έργου.
Ο αριθμός των διαθέσιμων θαυμάτων ανέρχεται σε δεκάδες και τα bonuses που προσφέρουν είναι σημαντικά, αφού συνεισφέρουν όχι μόνο στην ανάπτυξη, την παραγωγή και την επιστήμη αλλά και στο κύρος της πόλης που τα φιλοξενεί. Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουμε πόντους, που θα μας χρησιμεύσουν όταν θα φτάσει η ώρα για την ανάδειξη της καλύτερης πόλης. Αν και τα θαύματα παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο (ή τουλάχιστον μέχρι που να εμφανιστεί μία τεχνολογία που θα αναιρεί τα bonuses που δίνουν) δεν συμβαίνει το ίδιο με τους Great People, οι οποίοι είναι άμεσα αναλώσιμοι.

Οι Great People αποτελούν μία καινοτομία στον κόσμο του Civ. Με την ανάπτυξη του πολιτισμού, αυτομάτως υπάρχει αύξηση της συγκέντρωσης πόντων στην ειδική μοβ μπάρα, από την οποία μπορούμε να δούμε πόσα turns απομένουν μέχρι να εμφανιστεί ένας καινούργιος Great Person στην πόλη. Η ονομασία Great People τους χαρακτηρίζει απόλυτα, αφού πρόκειται για ανθρώπους που ιστορικά έχουν διαπρέψει σε κάποιον τομέα (π.χ., καλλιτέχνες, επιστήμονες, προφήτες, μηχανικούς) και μπορούν να βοηθήσουν την πόλη μας ή ολόκληρη την αυτοκρατορία μέσω διάφορων bonuses, όπως η δημιουργία χρυσών αιώνων (χρειάζονται δύο), η αύξηση της παραγωγής, μία δωρεάν εφεύρεση, εικαστικά έργα αλλά και με την εισχώρησή τους ως Specialists σε κάθε πόλη. Κάνοντας σωστή χρήση των συγκεκριμένων μονάδων, μπορούμε να καθορίσουμε τους τομείς που επιθυμούμε να επικεντρωθεί η ανάπτυξη και να πάρουμε στα χέρια μας την ταχύτητα προόδου κάθε πόλης.
Η επιστήμη
Ενα από τα αγαπημένα σημεία κάθε Civ Fan είναι οι αμέτρητες τεχνολογικές ανακαλύψεις που περιέχει. Είναι αυτό που λέμε «η αρχή και το τέλος του Civilization». Στο Tech Tree ξεκινούν όλες οι ανακαλύψεις, οι επιστήμες, τα πολιτεύματα και ο,τιδήποτε έχει ποτέ εφεύρει ο άνθρωπος. Από την ανακάλυψη του τροχού και της γραφής, το Civ4 φτάνει στη διάσπαση του ατόμου και την πρακτική εφαρμογή της ψυχρής σύντηξης (Cold Fusion), προσφέροντάς μας άφθονη καθαρή ενέργεια.
Με το πέρας κάθε ανακάλυψης (ο απαραίτητος χρόνος καθορίζεται αναλόγως με το πόσο research παράγουν οι πόλεις μας), εκτός από τα συνηθισμένα πεδία με πληροφορίες, υπάρχει ένα σύντομο ηχητικό γνωμικό, που παραπέμπει σε θρησκευτικά και ιστορικά κείμενα και μας δίνει μία καλύτερη αίσθηση του επιτεύγματος. Βέβαια, όπως λένε, με κάθε νέα μεγάλη ανακάλυψη έρχεται και μεγάλη ευθύνη.
Στο χέρι μας είναι ο τρόπος που θα επιλέξουμε να εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία. Κάνοντας πόλεμο, θα τη χρησιμοποιήσουμε για την ανάπτυξη καινούργιων και πιο ισχυρών στρατιωτικών μονάδων, ενώ αν είμαστε φίλοι της ειρήνης, απλώς θα αρκεστούμε στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πόλεων, κατασκευάζοντας νέα κτήρια και θαύματα και ανταλλάσσοντας τεχνολογία με τους συμμάχους μας.

Από τα ακόντια στα τουφέκια
Οι μονάδες στο Civ4 καλύπτουν όλο το τεχνολογικό φάσμα της ανθρωπότητας. Αυτό ώθησε τους προγραμματιστές αρχικά στο χωρισμό τους σε κατηγορίες ανάλογα με τον τρόπο που πολεμά κάθε μονάδα. Ετσι υπάρχουν Civilians, Recon, Archery, Mounted, Melee, Naval, Gunpowder, Armored, Air και Helicopter Units αλλά και Siege Weapons τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε για να αποδυναμώσουμε τις αντίπαλες πόλεις πριν επιτεθούμε.
Κάθε μονάδα διαθέτει τρία χαρακτηριστικά, την ταχύτητα (Movement Speed), τη δύναμη στη μάχη (Combat Strength) και το Unit Experience. Τα δύο πρώτα είναι εύκολα αντιληπτά. Το unit experience (xp), δίνει τη δυνατότητα για περαιτέρω ικανότητες, όπως μεγαλύτερη αντοχή και ταχύτητα ή μεγαλύτερη δύναμη πυρός.
Εκτός από όλα αυτά, στο Civ4 κρίθηκε σωστό το «στήσιμο» του Combat system πάνω στο Combat Strength (με τιμές 0-40), κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι πλέον δεν θα είναι δυνατή η επικράτηση, για παράδειγμα, του ιππικού απέναντι σε τεθωρακισμένα, αφού η διαφορά δυναμικότητας θα είναι τεράστια. Τέλος, αρκετές από τις μονάδες (ειδικά αυτές που έχουν τύχει αναβάθμισης) διαθέτουν πάρα πολλές ειδικές κινήσεις, όπως για παράδειγμα First Strikes, αλλά και abilities, δίνοντάς τους έτσι την δυνατότητα να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις αντίστοιχες μονάδες (π.χ. ένα Fighter έχει ποσοστό 20% να καταστρέψει το στόχο). Πολύ καλό και το countering system που υπόσχεται balance και στο multiplayer κομμάτι.
Κράτος και εκκλησία
Σε όλα τα προηγούμενα Civs η εναλλαγή μεταξύ των διαφόρων πολιτευμάτων, μόλις αυτά ήταν διαθέσιμα, κρίνονταν αναγκαία αφού βοηθούσαν ιδιαίτερα στην περαιτέρω ανάπτυξή των πόλεών μας, την αύξηση της παραγωγής και τη διατήρηση της ειρήνης (με εξαίρεση βέβαια τα λιγοστά turns αναρχίας κατά τη διάρκεια της αλλαγής). Στο Civ4 ακολουθείται η ίδια λογική, με μόνη διαφορά ότι εκτός από τα καινούργιας μορφής πολιτεύματα, πλέον κάνει αισθητή την εμφάνισή του και ο ΟΗΕ, μέσω των ψηφισμάτων του οποίου μπορούμε να κερδίσουμε ακόμα και το παιχνίδι!

Παράλληλα με τα πολιτεύματα, ο αγαπητός Sid αποφάσισε πως θα έπρεπε να υπάρχουν στο παιχνίδι και οι σημαντικότερες θρησκείες. Ετσι δημιούργησε τη νέα αυτή κατηγορία, που αν και μοιάζει αρκετά στον τρόπο λειτουργίας της με τα πολιτεύματα, ακολουθεί μία διαφορετική λογική, ειδικά για την εξάπλωση τους. Ανακαλύπτοντας πρώτοι μία προκαθορισμένη τεχνολογία (π.χ. Theology), αυτομάτως γινόμαστε λήπτες μίας εκ των 7 διαφορετικών θρησκειών (Βουδισμός, Χριστιανισμός, Κομφουκιανισμός, Ινδουισμός, Ισλαμισμός, Ιουδαϊσμός, Ταοϊσμός) που διαθέτει το παιχνίδι και οι οποίες εγκαθίσταται άμεσα στην πόλη στην οποία κάναμε την ανακάλυψη.
Η επιβολή και η διάδοση μίας νέας θρησκείας σε άλλες πόλεις και κράτη είναι δύσκολη υπόθεση. Εκτός των απαιτούμενων ιεραποστολών (missionaries) για την εξάπλωση τους μέσω των trade routes αλλά και των διαφόρων πόλεων, χρειάζονται αρκετό χρόνο μέχρι να αρχίσει η ουσιαστική παρουσία τους σε κάθε περιοχή. Αυτό βέβαια μπορεί να αποδειχθεί δίκοπο μαχαίρι, αφού τα χαρακτηριστικά όλων των πόλεων που υπάρχει η συγκεκριμένη θρησκεία γίνονται ορατά σε όλους τους πιστούς, δημιουργώντας ένα μεγάλο κενό ασφαλείας. Τέλος, η ύπαρξη ανοιχτών συνόρων με τους άλλους λαούς, μπορεί επίσης να μας οδηγήσει στην υιοθέτηση μίας άγνωστης μέχρι εκείνη τη στιγμή θρησκείας, με ότι επιπτώσεις αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
What’s new, doc?
Τα περισσότερα νέα στοιχεία θα τα έχετε ήδη διαπιστώσει μόνοι σας από την παρουσίαση. Εκτός από τις νέες φυλές, τους νέους ηγέτες, τις θρησκείες, τις καινούργιες μονάδες, τους Great People, τα νέα θαύματα κ.λπ., αισθητή είναι η απουσία του Pollution (μόλυνσης) και του Civil Disorder (αναταραχών στις πόλεις).
Τα δύο αυτά στοιχεία σίγουρα δεν θα μας λείψουν καθόλου, αφού αποτελούσαν μία πραγματική μάστιγα στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς (όλοι θα θυμάστε το χαμό που γινόταν μόλις εισερχόμαστε στην εποχή όπου η βαριά βιομηχανία έκανε την εμφάνισή της ρυπαίνοντας απίστευτες εκτάσεις γης). Ευτυχώς για εμάς όλα αυτά αποτελούν παρελθόν, κάτι που δίνει στον παίκτη μεγαλύτερη ευελιξία.
Αυτό που δεν αναφέραμε είναι ότι στο Civ4 υπάρχουν έξι διαφορετικοί τρόποι επικράτησης, μεταξύ των οποίων οι γνωστοί από τα προηγούμενα παιχνίδια, όπως η εξόντωση όλων των αντιπάλων, η κατάκτηση περισσότερων εδαφών, η επιβίωση μέχρι το 2050, η αποστολή στο διάστημα ενός διαστημοπλοίου με προορισμό τον Αλφα του Κενταύρου και το νέο ολοκαίνουργιο τρόπο μέσω της διπλωματικής νίκης με τη συνεργασία του Γ.Γ. και των διαφόρων ψηφισμάτων του ΟΗΕ!

Gameplay
Τα γραφικά ποτέ δεν αποτέλεσαν μέτρο σύγκρισης για τα παιχνίδια σαν το Civ. Το gameplay ήταν πάντα τόσο πλήρες, που μπορούσε να υπερκαλύπτει τα υπόλοιπα στοιχεία του παιχνιδιού. Ετσι με χαρά θα σας πληροφορήσω ότι όλα (σχεδόν) τα στοιχεία που γνωρίσαμε παραμένουν αναλλοίωτα, ενώ έχουν προστεθεί αρκετά ακόμα που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη. Ξεκινώντας από την ύπαρξη πολλών διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας (από Settler ως Deity), τη δυνατότητα επιλογής τριών ταχυτήτων (Epic, Normal, Quick) παιχνιδιού, κάτι που προσφέρεται για πρώτη φορά και επιτρέπει την πιο ταχεία εξέλιξη των πραγμάτων (ιδανικό για το multiplayer), τις εξαιρετικά τεράστιες δυνατότητες Modding (ήδη υπάρχουν αρκετά στο original πακέτο), μέχρι και την παρουσία ρολογιού (ιδανικό εργαλείο για τους ξενύχτηδες!).
Πραγματικά πρωτοποριακό είναι και το game interface. Απίστευτα απλό στη χρήση, εύκολο στην εκμάθησή του και ταυτόχρονα πολύ λειτουργικό για τον έμπειρο χρήστη που θέλει να έχει πρόσβαση παντού με ελάχιστα clicks. Το εξαιρετικό A.I. εκτός από τους ικανότατους αντιπάλους μάς βοηθάει και μέσω της δυνατότητας αυτοματοποίησης σχεδόν όλων των πτυχών του παιχνιδιού (βελτίωση της γης, κατασκευή μονάδων και κτηρίων στις πόλεις, εφευρέσεις) απαλλάσσοντας έτσι τον παίκτη από τη ρουτίνα των παλαιότερων παιχνιδιών της σειράς. Τέλος τα πάρα, μα πάρα, πολλά στατιστικά στοιχεία που καλύπτουν όλες τις πτυχές της αυτοκρατορίας μας και η Civilopedia, καταφέρνουν να μας παρουσιάζουν εύκολα, απλά και γρήγορα την πραγματική εικόνα του παιχνιδιού μέσω των αριθμών για τις πόλεις μας, τις μονάδες μας, την ανάπτυξή μας σε σχέση με τους άλλους λαούς, αλλά και το πόσο κοντά είμαστε στην τελική επικράτηση.
Γραφικά – Ήχος
Γενικά τα γραφικά δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία σε παιχνίδια όπως το Civ4. Παρόλα αυτά, οι παραγωγοί θεώρησαν σωστό να ξαναφτιαχτούν τα πάντα από την αρχή. Ετσι το animation των μονάδων και των κτηρίων/πόλεων έγινε πλέον τρισδιάστατο, ενώ συναρπάζει η δυνατότητα zoom in και out που προστέθηκε στο παιχνίδι και μας επιτρέπει να παρατηρούμε τα πράγματα από τα χαμηλότερα στρώματα τις ατμόσφαιρας (ρυθμίζοντας έτσι απλές εργασίες, όπως την κατασκευή δρόμων) μέχρι τα ψηλότερα, όπου μπορούμε να αποκτήσουμε μία πιο σαφή εικόνα των συνόρων και των εδαφών που έχουμε στην κατοχή μας. Εξαίσια είναι η μουσική επένδυση με επιρροές από διάφορους πολιτισμούς (Ινδιάνους, Αιγυπτίους, Κινέζους), κλασικούς συνθέτες (Bach, Beethoven, Mozart) και δημιουργίες της νεότερης γενιάς. Ενδεικτικά να πω ότι τα κομμάτια με θέμα την αναγέννηση και την μετέπειτα εποχή είναι πραγματικά αριστουργήματα.

Οι ομιλίες είναι επίσης πολύ προσεγμένες. Ιδιαίτερη αίσθηση κάνουν αυτές των ελληνικών μονάδων, που χρησιμοποιούν φράσεις όπως «Ολοι παρόντες κι έτοιμοι, έτοιμοι για δράση, πείτε μου τι να κάνω, βασιστείτε πάνω μας » κ.λπ., τις οποίες θα αγαπήσετε πραγματικά.
Συνοψίζοντας
Ολοι πλέον γνωρίζετε ότι τα Civ είναι κάτι περισσότερο από απλά παιχνίδια στρατηγικής, όπως επίσης γνωρίζετε πως όσο και να θέλω, δεν θα μπορέσω ποτέ να συμπεριλάβω όλα τα στοιχεία και τις πτυχές ενός Civ μέσα σ’ αυτές τις λιγοστές σελίδες, ειδικά όταν πρόκειται για το καλύτερο τίτλο απ’ όσα έχουμε δει μέχρι τώρα. Επειδή λοιπόν τα λόγια είναι στην προκειμένη περίπτωση πολύ φτωχά για να περιγράψουν αυτό το αριστούργημα, σπεύστε να το αποκτήσετε και να νιώσετε από πρώτο χέρι (αν δεν το έχετε κάνει ήδη) πόσο δύσκολη, αλλά και διασκεδαστική, είναι η δουλειά ενός υποψήφιου πλανητάρχη.
Αν σας άρεσε:...
και επιθυμείτε περισσότερη τεχνολογία και ανακαλύψεις, δοκιμάστε τα παλαιότερα παιχνίδια της σειράς, τα Age of Empires, τα Empire Earth και το παλιό αλλά πάντα διαχρονικό Mega-lo-mania!

Ξέρετε ότι:...
στη διεύθυνση http://www.civanon.org/ λειτουργεί ιστοσελίδα που παρέχει ψυχολογική και ιατρική υποστήριξη σε όλους όσους θέλουν να αποτοξινωθούν από τις παρενέργειες της υπέρμετρης ενασχολήσής τους με το παιχνίδι; Οπως λέει και το πολύ επιτυχημένο slogan: Civilization Anonymous: No more turns! (Για όσους δεν το κατάλαβαν ακόμα, η σελίδα είναι απλώς ένα εξαιρετικό διαφημιστικό τρικ!)
Fan Sites:
www.2kgames.com/civ4
www.civfanatics.com
www.civanon.org
Θετικά:
- Τα γραφικά, η μουσική, ο ήχος και το gameplay είναι για Oscar.
- Εύκολο για τους νέους, γνώριμο και πολύ πιο δυναμικό για τους παλιούς.
- Εισαγωγή πολλών νέων στοιχείων (Great People, νέα θαύματα, μονάδες κτλ).
- Τεράστιες δυνατότητες modding
- Η Μακεδονία είναι Ελληνική!
Αρνητικά:
- Περιμέναμε περισσότερους διαθέσιμους Leaders. Όχι ότι είναι λίγοι...απλά πάντα θέλουμε το κάτι παραπάνω
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8.5
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 9
Αν υπήρχαν Oscar μουσικής, ήχου και gameplay για παιχνίδια, τότε σίγουρα το Civ4 θα τα σάρωνε όλα για τη δουλειά που έχει γίνει σε αυτούς τους τομείς. Απολαύστε το.
Γρηγόρης Μωυσίδης
Πηγή: Περιοδικό PC Master
Comments