Thea: The Awakening

Hot
Ξαναχτίζοντας τον πολιτισμό μετά την fantasy Αποκάλυψη.

Ξαναχτίζοντας τον πολιτισμό μετά την fantasy Αποκάλυψη.

Ξαναχτίζοντας τον πολιτισμό μετά την fantasy Αποκάλυψη.

Οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, ιδίως της Πολωνίας, είναι ιδιαίτερα ενεργές τα τελευταία χρόνια στην βιομηχανία του gaming. Παρά ωστόσο αυτή τους την δραστηριότητα, δεν μας έχουν προσφέρει κάτι που να εξερευνά την πλούσια μυθολογία των Σλαβικών λαών, με την φωτεινή βέβαια εξαίρεση της σειράς Witcher. Το κενό αυτό αποφάσισε να καλύψει η MuHa Games, μια εξαμελής indie εταιρεία ανάπτυξης που κινείται μεταξύ Πολωνίας και Ηνωμένου Βασιλείου, με το Thea: The Awakening.

Ένας post apocalyptic κόσμος αλλά χωρίς πυρηνικά
Η εισαγωγή του παιχνιδιού σας παρουσιάζει μια προφητεία για το τέλος του κόσμου, όταν τα Pillars του καταρρεύσουν και το World Tree πιάσει φωτιά. Στη συνέχεια, ενημερώνεστε ότι τα γεγονότα αυτά συνέβησαν ήδη, με αποτέλεσμα ο κόσμος να βυθιστεί στο σκοτάδι, αιμοδιψή πλάσματα να περιφέρονται στον κόσμο κι οι θεοί να βρίσκονται αντιμέτωποι με τον θάνατο.

thea the awakening 01

Έναν τέτοιο θεό υποδύεστε κι εσείς, καθώς επιστρέφετε στον κόσμο αμέσως μετά την υποχώρηση του σκότους, για κάποιο περίεργο λόγο. Αποδυναμωμένοι, θα χρειαστεί να καθοδηγήσετε τους ελάχιστους πιστούς που σας απέμειναν ώστε να επιζήσουν από τους κινδύνους του κόσμου, να αναπτυχθούν και στη συνέχεια να ανακαλύψουν τι συνέβη και πώς θα αποκατασταθεί η ζημιά που έγινε.

Το σενάριο του Thea: The Awakening ανήκει αδιαμφισβήτητα στο post apocalyptic είδος, ωστόσο πρωτοτυπεί καθώς τοποθετεί την κλασική αυτή ιστορία σε ένα fantasy πλαίσιο, αντικαθιστώντας τις συνήθεις πυρηνικές εκρήξεις με μια μυστηριώδη, μάλλον μαγική ή θεϊκή δύναμη που προκάλεσε το τέλος του κόσμου. Ως εκ τούτου, δημιουργεί το υπόβαθρο για το survival κομμάτι του παιχνιδιού, δίνοντάς σας όμως και μια σειρά από quests ώστε να εξιχνιάσετε τι συνέβη και πώς μπορείτε να το διορθώσετε.

Ένα μικρό χωριό που αντιστέκεται ακόμη στο σκοτάδι
Αφότου επιλέξετε μία από τις δύο διαθέσιμες θεότητες, με τις άλλες έξι να ξεκλειδώνονται μέσω experience points που αποκτάτε αναλόγως των επιδόσεών σας κάθε φορά που ολοκληρώνετε το παιχνίδι, ξεκινάτε απευθείας με το tutorial. Παρ’ ότι μπορείτε να το παρακάμψετε, καλό θα ήταν να το ακολουθήσετε καθώς εκτός από οδηγίες, προσφέρει πολύτιμες για το αρχικό στάδιο του παιχνιδιού ανταμοιβές. Αυτό που δεν προσφέρει βέβαια είναι ορισμένες απαραίτητες πληροφορίες, ιδίως το πώς αποκτάτε νέους πιστούς στο χωριό σας. Μπορεί λοιπόν να προχωρήσετε αρκετά στο παιχνίδι και να χάσετε χρόνο προτού διαπιστώσετε ότι οι απώλειές σας δεν αναπληρώνονται κι οι πιστοί σας δεν αναπαράγονται, με αποτέλεσμα τον αποδεκατισμό τους, προτού εντοπίσετε ότι απαιτείται το χτίσιμο χωραφιών ώστε να βρείτε τα μωρά κυριολεκτικά ανάμεσα στα λάχανα.

Παράλληλα με τις οδηγίες του tutorial, μπορείτε να εξερευνήσετε τα διάφορα μενού και να εξοικειωθείτε με το δίπολο χωριό-expedition. Το χωριό σας, το μοναδικό που διαθέτετε καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, είναι το μέρος όπου οι πιστοί σας αποθηκεύουν προμήθειές, κατασκευάζουν κτίρια και αντικείμενα ενώ μπορούν να συγκεντρώσουν κάποιες βασικές πρώτες ύλες ως τρόφιμα και καύσιμα. Τα expeditions είναι ομάδες χωρικών σας με αυτοτελή εξοπλισμό, τρόφιμα και καύσιμα, τις οποίες χρησιμοποιείτε για να εξερευνήσετε τον χάρτη, να εμπλακείτε σε μάχες, να ολοκληρώσετε quests και να συγκεντρώσετε σπανιότερες πρώτες ύλες που βρίσκονται μακριά από το χωριό σας.

thea the awakening 02

Μεσότιτλος του Gameplay
Το χωριό σας είναι το μέρος όπου λαμβάνει χώρα το crafting κομμάτι του παιχνιδιού. Το βασικό του μενού χωρίζεται στις υποκατηγορίες Gathering, Crafting και Building. Η πρώτη αφορά τη συλλογή φαγητού και καυσίμων που βρίσκονται δίπλα στο χωριό σας και γίνεται αναθέτοντας χωρικούς στο αντίστοιχο node της πρώτης ύλης που θέλετε να μαζέψουν. Ανάλογα τα σχετικά skills τους υπολογίζεται και πόσες σειρές θα χρειαστούν για να αποκτήσετε μια συγκεκριμένη ποσότητα των αντικειμένων που μαζεύουν.

Παρομοίως λειτουργούν και τα άλλα δύο μενού, με την προσθήκη του ότι αφενός θα πρέπει να έχετε ξεκλειδώσει τις σχετικές τεχνολογίες προτού μπορέσετε να τις φτιάξετε, αφετέρου για κάθε αντικείμενο ή κτίριο θα επιλέξετε τα υλικά για τις τρεις απαιτούμενες κατηγορίες του (Primary material, Secondary material και Catalyst). Διαφορετικοί συνδυασμοί προσφέρουν και διαφορετικά αποτελέσματα, ειδικά όσο χρησιμοποιείτε σπανιότερα υλικά, ενώ το crafting σας ανταμείβει και με πόντους τεχνολογίας που χρησιμοποιείτε για να ξεκλειδώσετε περισσότερα υλικά, κτίρια και αντικείμενα για crafting.

Τα expeditions είναι ο τρόπος που επεκτείνεστε πέρα από τα όρια του χωριού σας για να εξερευνήσετε τοποθεσίες, να ολοκληρώσετε quests και να συλλέξετε σπάνιες πρώτες ύλες από διάφορα σημεία του χάρτη. Η αλληλεπίδραση με τοποθεσίες αλλά και τυχαία events που προκύπτουν στο χωριό σας ή σε κάποιο expedition γίνεται μέσω κειμένου κι επιλογών κατά την εξέλιξη του διαλόγου. Πολλές εξ’ αυτών μπορούν να οδηγήσουν σε μάχη ή κάποιο challenge, το οποίο ουσιαστικά είναι μια παραλλαγή της μάχης που οι μονάδες σας δεν χάνουν πόντους υγείας αλλά τα στατιστικά τους διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος του challenge (physical, social, magical κλπ). Συνίσταται λοιπόν να δημιουργείτε expeditions με ένα εύρος ικανοτήτων προκειμένου να μπορείτε να ανταποκριθείτε σε μια μεγάλη γκάμα εμποδίων.

Η μάχη και τα challenges επιλύονται μέσω ενός mini game με κάρτες που αντιστοιχούν στις εμπλεκόμενες μονάδες κάθε πλευράς. Στο σημείο αυτό, η MuHa Games κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανισμό που είναι αρκετά εύληπτος ώστε να μπορείτε να τον καταλάβετε αμέσως αλλά ταυτόχρονα διαθέτει αρκετό βάθος για να μην τον βαρεθείτε. Σε κάθε περίπτωση βέβαια υπάρχει κι η επιλογή του auto resolve, ιδίως για μάχες όπου διαθέτετε τεράστιο πλεονέκτημα και δεν θέλετε να χάνετε χρόνο.

 

Ακόμη κι οι θεοί χρειάζεται καμιά φορά να ασχοληθούν με πιο ταπεινές δραστηριότητες των πιστών τους.

 

Όσον αφορά τις μονάδες σας, κάθε μία διαθέτει μοναδικό όνομα και σχέδιο, καθώς επίσης και στατιστικά και inventory, στο οποίο μπορείτε να την εξοπλίσετε με αντικείμενα που φτιάξατε ή βρήκατε. Οι χωρικοί σας διακρίνονται επίσης σε classes όπως Warrior, Gatherer, Craftsman, Witch κλπ που σας δίνουν μια βασική ιδέα των δυνατοτήτων τους, ενώ κατά την ενηλικίωση κάποιου παιδιού στο χωριό σας μπορείτε να επιλέξετε το class που θα ακολουθήσει. Κατά καιρούς επίσης, ανάλογα με την πρόοδό σας, οι μονάδες σας θα κάνουν όλες ταυτόχρονα level up κι ενώ δεν μπορείτε να επιλέξετε σε ποιούς τομείς θα βελτιωθούν, η εξέλιξή τους κατά κανόνα είναι σε τομείς που αρμόζουν στο class τους.

Το Thea: The Awakening διαθέτει ένα καλοστημένο σύστημα τόσο από πλευράς Turn-based Strategy (όπου θυμίζει αρκετά την σειρά Age of Wonders) όσο και από πλευράς crafting. Το campaign του διαρκεί περίπου 20 ώρες, αναλόγως βέβαια και πόσο χρόνο θα δαπανήσετε στα διάφορα μενού για crafting ή για να εξοπλίζετε τις μονάδες σας, αλλά έχει καλό replayability, αφενός επειδή κάθε φορά ο κόσμος του δημιουργείται τυχαία κι είναι διαφορετικός, αφετέρου επειδή τα experience points που αποκτάτε μετά την ολοκλήρωσή του ξεκλειδώνουν κι άλλους θεούς με τους οποίους μπορείτε να ξαναπαίξετε, ενώ κάθε θεός διαθέτει επίπεδα που ξεκλειδώνουν μέσω experience και προσφέρουν νέες ιδιότητες στους πιστούς του. Επιπλέον, οι δημιουργοί του έχουν αναπτύξει τρία δωρεάν DLC με τα οποία προσέθεσαν δυνατότητες στο παιχνίδι, ιδίως νέα encounters ώστε να μην συναντάτε ξανά και ξανά τα ίδια.

thea the awakening 03

Η βασική αδυναμία του Thea: The Awakening, πέρα από το ελλιπές tutorial και μια σύντομη, αν και replayable, εμπειρία που μπορεί σε κάποιους να φανεί μονότονη, είναι ο βαθμός στον οποίο ενσωματώνει το Σλαβικό στοιχείο. Συγκεκριμένα, πέρα από τα ονόματα των μονάδων σας, το μόνο άλλο κομμάτι όπου θα συναντήσετε κάτι σχετικό είναι τα διάφορα encounters με πλάσματα της Σλαβικής μυθολογίας, τα περισσότερα εκ των οποίων μάλιστα λύνονται με επιλογές διαλόγου κι όχι μάχης. Κατά τα άλλα, η παρουσία κλασικών fantasy λαών όπως elves, dwarves, orcs, goblins κλπ. μοιάζει με παραφωνία, είτε αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μισή ομάδα της MuHa Games βασίζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο είτε στο ότι οι δημιουργοί επέλεξαν την χρήση γνωστών fantasy πλασμάτων. Κι αυτό από μόνο του δεν θα ήταν μεμπτό, δίνει όμως την αίσθηση έντονης ασυνέπειας για ένα παιχνίδι που λανσάρεται ως βασισμένο στην Σλαβική μυθολογία.

Δύο χωριά είναι ισχυρότερα από ένα
Αν και αρχικά σχεδιασμένο ως single-player παιχνίδι, το Thea: The Awakening σύντομα απέκτησε τη δυνατότητα multiplayer χάρη στο ένα από τα τρία δωρεάν DLC που κυκλοφόρησαν στη συνέχεια οι δημιουργοί του. Σε αντίθεση με αυτό που ίσως θα περίμενε κανείς, το multiplayer είναι co-op κι όχι ανταγωνιστικό. Αντί δηλαδή να κοντράρεστε με άλλους παίκτες, ελέγχετε ο καθένας το δικό του χωριό υπό την ίδια θεότητα και ενώνετε τις δυνάμεις σας για την επιβίωση των πιστών σας και την σωτηρία του κόσμου. Η εμπειρία δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το single-player κομμάτι του παιχνιδιού, σίγουρα όμως είναι ευχάριστο αντί να παλεύετε μόνοι σας να έχετε την επιλογή του αγώνα σε συνεργασία με κάποιο φιλικό σας πρόσωπο.

thea the awakening 04

Λιγότερα γραφικά, περισσότερα σχέδια
Το artwork βρίσκεται διάσπαρτο στο Thea: The Awakening, από το φόντο του κεντρικού μενού και τα πορτραίτα των θεών μέχρι τα σχέδια των πιστών σας στο inventory τους και τις κάρτες μάχης. Στο σημείο αυτό έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, καθώς οι εικόνες και το ύφος δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα, ισορροπώντας ανάμεσα στο παραμυθένιο ενός μυθικού fantasy κόσμου και την σκληρότητα μιας σκοτεινής πραγματικότητας όπου η επιβίωση είναι μια διαρκής μάχη.

Πέραν των διάφορων μενού και του mini game της μάχης όπου θα περάσετε αρκετό μέρος του χρόνου σας με το Thea: The Awakening, το κομμάτι του παιχνιδιού που δεν βασίζεται από οπτικής απόψεως σε σκίτσα αλλά τρισδιάστατα γραφικά είναι ο χάρτης. Είτε επιλέξετε να δείτε τον κόσμο από μακριά για να αποκτήσετε μια καλύτερη ιδέα της ευρύτερης περιοχής είτε κάνετε ζουμ για να παρατηρήσετε λεπτομέρειες από κοντά, το αποτέλεσμα είναι λειτουργικό κι ευχάριστο στο μάτι, παρέχοντάς σας τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να σας κατακλύζει με δεδομένα.

thea the awakening 05

Συμπληρώνοντας την ατμόσφαιρα με ήχους
Στον ηχητικό τομέα, το Thea: The Awakening βασίζεται κυρίως στο soundtrack του, μια συλλογή ορχηστρικών κομματιών που συμβάλλουν στην δημιουργία της επιθυμητής ατμόσφαιρας καθώς εναλλάσσονται από ηπιότερα σε πιο έντονα και ταχύρρυθμα όταν μεταφέρεστε στο mini game κάποιας μάχης. Τα ηχητικά εφέ περιορίζονται σε ήχους χτυπημάτων κατά τη διάρκεια μάχης ή τον ήχο ενός σφυριού όταν κλείνετε το μενού του crafting. Ο σχεδιασμός του παιχνιδιού είναι αλήθεια ότι δεν προσφέρεται για πολλά περισσότερα ηχητικά εφέ, θα μπορούσαν ωστόσο να προστεθούν διάφορες ηχογραφημένες ατάκες για τους πιστούς σας για να ακούγονται υπό ορισμένες συνθήκες, όπως για παράδειγμα όταν βγαίνουν εκτός μάχης, προκειμένου να αποδώσουν καλύτερα τον ανθρώπινο χαρακτήρα τους.

Το μόνο voice acting που υπάρχει, εμφανίζεται κατά τη διάρκεια διαφόρων events ή όταν εξερευνάτε ειδικές τοποθεσίες. Στην πράξη, ο αφηγητής του παιχνιδιού διαβάζει το κείμενο που σας εμφανίζεται. Μάλιστα, ενίοτε ο ίδιος voice actor αλλάζει ελαφρώς την φωνή του για να διαβάσει τα λεγόμενα κάποιου δευτερεύοντος NPC, και μόνον όταν πρόκειται για κάποιους κεντρικούς NPCs θα ακούσετε παρέμβαση από άλλον voice actor.

thea the awakening 06

Ένας κόσμος χωρίς Witchers
Η εταιρεία ανάπτυξης του Thea: The Awakening δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, καθώς σε γενικές γραμμές ακολουθεί μια δοκιμασμένη συνταγή χωρίς κάποια τεράστια καινοτομία, πέραν ίσως της εισαγωγής του Σλαβικού μυθολογικού στοιχείου. Με δεδομένο ωστόσο ότι πρόκειται για μια εξαμελή indie ομάδα, το αποτέλεσμα είναι πολύ παραπάνω από ένα παιχνίδι με απλοϊκό gameplay και γραφικά, όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Χωρίς στρατιές, ήρωες ή κυνηγούς τεράτων, θα κληθείτε να οδηγήσετε τους λιγοστούς χωρικούς σας στον αγώνα τους για επιβίωση και την αναζήτηση απαντήσεων. Και παρά την μικρή διάρκεια του single-player campaign, η τυχαία κάθε φορά δημιουργία του χάρτη, το levelling των διάφορων θεών και η ποικιλία των τεχνολογιών που μπορείτε να ξεκλειδώσετε, έχουν σαν σκοπό το replayability. Για την MuHa Games, φαίνεται ότι πολλές μικρές δόσεις ευχάριστου gaming είναι προτιμότερες από μία επική ιστορία που θα πασχίσετε να ολοκληρώσετε και δεν θα σας κεντρίσει ξανά το ενδιαφέρον αφότου θα μάθετε το τέλος της.

Θετικά:
- Σύστημα resource gathering και crafting με μεγάλο βάθος
- Πρωτότυπα στοιχεία, όπως Σλαβική μυθολογία και fantasy post apocalypse
- Εύληπτο κι εθιστικό mini game για μάχες και challenges
- Σύντομο αλλά replayable campaign

Αρνητικά:
- Επαναλαμβανόμενο gameplay που μπορεί να κουράσει ορισμένους
- Αρκετό κλασικό fantasy εις βάρος του Σλαβικού μυθολογικού στοιχείου
- Ελλιπής εξήγηση τμημάτων του gameplay
- Φτωχά ηχητικά εφέ και voice acting

 

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6
Gameplay: 7
Σενάριο: 7
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7

Μία φιλόδοξη απόπειρα με αρκετά καλή εκτέλεση και περιθώρια βελτίωσης στο μέλλον.

Γιάννης Παπαργυρίου

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 ashbringer (Level25) 14/12/2020 16:34
Μια αρκετά καλή προσπάθεια η οποία αξίζει της προσοχής μας. Μπράβο στον Γιάννη για το review.
Score  7
7 User Score
(5  votes)
User Reviews 0
Genre: Turn-based Strategic Survival
Developer: MuHa Games, Tactile Fusion
Publisher: MuHa Games, Monster Couch
Διάθεση:
Players: 1-2 (co-op)
Requirements: Λειτουργικό Σύστημα: Windows 7 (64-bit) Επεξεργαστής: Dual Core στα 2.0 GHz Μνήμη RAM: 4 GB Κάρτα γραφικών: DirectX 10 class GPU με 1GB VRAM Χώρος στον σκληρό: 3 GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2015-11-20
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (7.5)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)