- Reviews
- Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Hot
Κρυφτό μέσα στις σκιές.
Κρυφτό μέσα στις σκιές.
16 μήνες μετά την πρώτη γνωριμία μας με τον πράκτορα Sam Fisher, τον Μάρτιο του 2004 η Ubisoft κυκλοφορεί το δεύτερο μέρος της σειράς Splinter Cell, το Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Με τις προσδοκίες σε υψηλά επίπεδα μετά την επιτυχία του πρώτου μέρους, το Pandora Tomorrow έρχεται να τις δικαιώσει και με το παραπάνω. Αν και είχε κάποιες νέες προσθήκες, κατά βάση βασίστηκε στο αρχικό Splinter Cell, χωρίς να ρισκάρει αρκετά. Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς συμπεριλήφθηκε το multiplayer mode. Φυσικά, εν έτη 2020, το playerbase του είναι μηδενικό.
Οι πωλήσεις του είναι ενδεικτικές της επιτυχίας του, αφού μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου του 2004 (6 μήνες από την κυκλοφορία του) σημείωσε 2.8 εκατομμύρια πωλήσεις. Γενικότερα, απέσπασε πολλές θετικές κριτικές από το κοινό, και αγαπήθηκε τόσο, ώστε ακόμα και 16 χρόνια από την κυκλοφορία του να έχει πολλούς θαυμαστές.
Warning: explosives
2 χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου μέρους, συναντούμε τον μυστικό πράκτορα της NSA, Sam Fisher, σε μία νέα αποστολή. Αυτή την φορά, η αμερικανική πρεσβεία στο ανατολικό Τιμόρ έχει δεχθεί επίθεση από μία ινδονήσια τρομοκρατική οργάνωση, την Darah Dan Doa, με αρχηγό της τον Suhadi Sadono. Την ίδια στιγμή που κρατούνται όμηροι μέσα στην πρεσβεία, ο Sam έχει ως στόχο να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με την οργάνωση αυτή. Η αποστολή επιτυγχάνεται, η πρεσβεία ανακτάται, αλλά ο Sadono δραπετεύει. Η Αμερική εξαπολύει ανθρωποκυνηγητό για την σύλληψή του. Μόνο που ο Sadono έχει τοποθετήσει βόμβες που περιέχουν θανατηφόρο ιό. Σε περίπτωση που πεθάνει, οι βόμβες αυτές θα ανατιναχθούν.
Δυνατό σενάριο, αρκετά ενδιαφέρον, θα σας κρατήσει στην οθόνη προσπαθώντας να αφοπλίσετε βόμβες. Εμφανής βελτίωση σε σχέση με την ιστορία που διαδραματιζόταν στο πρώτο Splinter Cell. Cutscenes προβάλλονται κάθε φορά που ξεκινάει ένα επίπεδο, οπότε είναι ευκολότερο να παρακολουθήσει κανείς την υπόθεση.
Μία από τα ίδια
Το gameplay δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου σε σχέση με το Splinter Cell. Έχετε την δυνατότητα να “παίζετε” με τον φωτισμό, πυροβολώντας λάμπες και φέρνοντας έτσι το σκοτάδι. Αυτό το χαρακτηριστικό μπορεί να αποβεί εξαιρετικά χρήσιμο σε περιπτώσεις που χρειάζεται να κρύψετε πτώματα/αναίσθητους. Στην κίνησή σας έχετε μεγάλη ελευθερία, αφού μπορείτε να σκαρφαλώνετε σε σωλήνες, να κάνετε άλματα από τοίχο σε τοίχο για να φτάσετε σε κάποιο ψηλότερο σημείο, αλλά και να χρησιμοποιείτε σωλήνες που βρίσκονται στο ταβάνι, για να περνάτε πάνω από διάφορα εμπόδια (π.χ. φωτιά).
Στην προσπάθειά σας να παραμείνετε απαρατήρητοι, συμβάλλουν και τα (θρυλικά πια) ειδικά γυαλιά του Sam, που έχουν λειτουργία night vision αλλά και thermal, για να μπορείτε να εντοπίσετε τους εχθρούς σε μέρη όπου δεν έχετε ορατότητα.
Η δολοφονία ενός φύλακα είναι η τελευταία επιλογή (σε μερικές αποστολές ούτε η τελευταία, ο φόνος έχει ως αποτέλεσμα την έναρξη της αποστολής από το τελευταίο checkpoint). Ο βασικός στόχος σας είναι να ακούτε συζητήσεις, κάποιες φορές με το laser mic που σας επιτρέπει να ακούτε από μεγάλες αποστάσεις, να παίρνετε πληροφορίες είτε ανακρίνοντας ανθρώπους είτε μέσω υπολογιστών. Γι’ αυτόν τον λόγο τα όπλα είναι και πάλι ελάχιστα, το κλασικό πιστόλι με σιγαστήρα, και ένα πολυβόλο, το οποίο δεν είναι διαθέσιμο σε όλες τις αποστολές. Μία σημαντική προσθήκη που βλέπουμε στο Pandora Tomorrow, είναι οι αισθητήρες κίνησης. Μπορείτε να τους ξεπεράσετε ενώ κινείστε όσο πιο αργά γίνεται. Αν δεν τα καταφέρετε, χτυπάει ο συναγερμός και όλοι οι φύλακες ειδοποιούνται για την παρουσία σας. Ακόμη, η βιασύνη είναι ίσως ο μεγαλύτερος εχθρός που θα αντιμετωπίσετε, καθώς το βασικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού αυτού είναι η ψυχραιμία και η υπομονή.
Τα checkpoints είναι αρκετά συχνά και σε κρίσιμα σημεία, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί δεν είναι το ευκολότερο παιχνίδι που θα μπορούσατε να παίξετε. Έτσι, κάθε checkpoint είναι ευπρόσδεκτο. Ένα σημαντικό ρόλο έχουν και οι πληροφορίες που παίρνετε κατά την διάρκεια κάθε επιπέδου, οι οποίες μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμες. Μέσω του μενού μπορείτε να πάτε στην κατηγορία “notes” που θα βρείτε πράγματα όπως pin για να ανοίξετε μια κλειδωμένη πόρτα.
Η ολοκλήρωση μέχρι και το τελευταίο επίπεδο αναμένεται περίπου στις 7-8 ώρες. Ο τρόπος που θα προσεγγίσετε το παιχνίδι έχει αντίκτυπο στις ώρες που θα σας χρειαστούν, αφού ενδέχεται να σας χρειαστούν περισσότερες ή λιγότερες ώρες.
Σενάριο που θα μπορούσαμε να το βλέπαμε σε κινηματογραφικές αίθουσες
Σκιές παντού
Το Pandora Tomorrow ακολουθεί τα χνάρια του προηγούμενου μέρους της σειράς, με την χρήση της μηχανής γραφικών Unreal Engine 2. Τα γραφικά βρίσκονται σε ένα αρκετά καλό επίπεδο, αν αναλογιστείτε τις δυνατότητες της εποχής του. Κυριαρχούν το μαύρο και το γκρι, τα οποία βλέπουμε σε κάθε σημείο του παιχνιδιού, εξαιτίας των σκιών και των night vision γυαλιών αντίστοιχα. Αν και το πλήθος τους είναι περιορισμένο (θα έπρεπε να υπήρχαν τουλάχιστον 1-2 περισσότερες αποστολές, τα επίπεδα κάθε είδους είναι πανέμορφα, από τα οποία ξεχωρίζει η αποστολή του Sam σε ένα τρένο εν κινήσει (η κορυφαία αποστολή του παιχνιδιού, και από τις καλύτερες της σειράς). Στις κινήσεις των χαρακτήρων δεν έχει σημειωθεί βελτίωση από το προηγούμενο μέρος της σειράς, αυτοματοποιημένες-μηχανικές κινήσεις, αλλά χωρίς κάτι τέτοιο να “χαλάει” την εμπειρία σας.
Τώρα μάλιστα, σας ακούω
Αν και το voice acting είναι καλύτερο από αυτό του προηγούμενου μέρους της σειράς, θα μπορούσε να ήταν ελαφρώς καλύτερο. Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι αλλού μέτριες, και αλλού πολύ καλές, πιο αληθινές, και μπορούμε να καταλάβουμε το πώς αισθάνεται και τι εννοεί κάθε φορά ο κάθε χαρακτήρας. Η επιφάνεια που περπατά ο Sam επηρεάζει το κατά πόσο γίνεστε αντιληπτοί, μιας και κάθε επιφάνεια προκαλεί διαφορετικό ήχο (π.χ. πάτημα σε θραύσματα γυαλιού προκαλούν μεγαλύτερο θόρυβο σε σχέση με άλλες επιφάνειες). Διασχίζοντας μικρές εκτάσεις με νερό, γίνεται κατανοητή η δουλειά που έχει γίνει στον τομέα του ήχου. Η μουσική σε ορισμένα σημεία (κυρίως όταν γίνεστε αντιληπτοί) δημιουργεί ένταση στον παίκτη, αλλά και βοηθάει στο να καταλάβετε πότε σας έχουν καταλάβει οι φύλακες.
Αξιόλογος διάδοχος
Μία ωραία περιπέτεια συνδυασμένη με το εξαιρετικό gameplay που μας προσφέρουν τα Splinter Cell έχουν ως αποτέλεσμα αυτό το πανέμορφο Stealth game. Αν και δεν μπορείτε πια να το προμηθευτείτε επίσημα, πρέπει με κάποιον τρόπο (αν είστε θαυμαστές του είδους) να το βρείτε είτε από έναν γνωστό σας, είτε μεταχειρισμένο μέσω διαδικτύου.
Θετικά:
- Πολύ ενδιαφέρον σενάριο
- Η ακρίβεια και η λεπτομέρεια μπορούν να επηρεάσουν την έκβαση της κάθε αποστολής
- Μεγάλη ποικιλία στις τοποθεσίες που πρόκειται να συναντήσετε
Αρνητικά:
- Θα μπορούσε να έχει περισσότερες αποστολές
- Σχεδόν καμία διαφορά στο gameplay σε σχέση με τον προκάτοχό του
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.4
Η απόλυτη περιπέτεια κατασκοπείας.
Μιχάλης Χριστοφέλης