- Reviews
- DOOM 64
DOOM 64
Hot
Επιστροφή στην κόλαση.
Επιστροφή στην κόλαση.
Θα μπορούσε κανείς να πει πως το DOOM 64 είναι ένα από τα πιο λιγότερο γνωστά games της σειράς, καθώς κυκλοφόρησε στο Nintendo 64, μία εξαιρετική αλλά αδικημένη κονσόλα της Nintendo. Εκείνη την εποχή, διάφορα από υπόλοιπα μέρη της σειράς μεταφέρονταν στις άλλες κονσόλες (πχ. το DOOM στα SNES, 3DO, Saturn και PS1 -στο τελευταίο κυκλοφόρησε και το Final DOOM-) και πολλοί "προσπέρασαν" το εν λόγω παιχνίδι ως απλά ένα port του DOOM στο Nintendo 64.
Η αλήθεια είναι ωστόσο ότι το DOOM 64 αποτελεί το..."πραγματικό DOOM 3” καθώς δεν επρόκειτο για κάποια παράλληλη ιστορία ή mod των προηγούμενων games, αλλά για ένα ξεχωριστό sequel (που ήταν και το τελευταίο μέχρι το DOOM 3 που κυκλοφόρησε 7 χρόνια αργότερα) και πλέον είναι διαθέσιμο από την Bethesda για PC, PS4, Xbox One και Switch, κάτι το οποίο αντίστοιχα το “αδικεί” με την έννοια ότι το (για τα σημερινά δεδομένα) αρχαϊκό FPS gameplay του δεν του επιτρέπουν ούτε σήμερα να λάμψει. Όμως, δεδομένης της χαμηλής του τιμής (μόλις 5€ ή δωρεάν για όσους προπαράγγειλαν το DOOM Eternal) και των χαμηλών απαιτήσεων στα PC, το remaster αυτό αποτελεί μια καλή ευκαιρία για μια νοσταλγική αναδρομή στον “συνδετικό κρίκο” μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος της σειράς.
Μισές δουλειές
Όπως σε όλα τα games της σειράς, σταθερά κι εδώ αναλαμβάνετε τον ρόλο του περιβόητου Marine (“Doomguy”). Από την σφαγή του DOOM II, σας ξέφυγε μια δαιμονική οντότητα, η “Mother of all Demons” η οποία κατάφερε να επανασυνδέσει σάρκα από τα νεκρά κουφάρια που αφήσατε πίσω σας και να τους δώσει ζωή, φτιάχνοντας μια νέα στρατιά δαιμόνων. Φυσικά ο μόνος έμπειρος επιζήσας από το προηγούμενο περιστατικό είστε εσείς, οπότε ξανακαλείστε σε υπηρεσία προκειμένου να βάλετε ένα βίαιο τέλος στην νέα αυτή απειλή.
Την εποχή εκείνη δεν υπήρχε κανένας λόγος για να υπάρχει κάποιο πολύπλοκο σεναριακό υπόβαθρο όπως είδαμε στο DOOM Eternal. Ένα απλό, λιτό και λακωνικό συμβάν αποτελεί την αφορμή για να πιάσετε το αλυσοπρίονο και την καραμπίνα και να προβείτε σε μια ακόμα γενοκτονία γνωστών και νέων δαιμόνων.
Πετσοκόψτε τους για άλλη μια φορά
Τα γνωστά και αγαπημένα όπλα της σειράς κάνουν την εμφάνισή τους και στο DOOM 64 με ανανεωμένη εμφάνιση. Γροθιά, Chainsaw, Pistol, Shotgun, Super Shotgun, Chaingun, Rocket Launcher, Plasma Gun και BFG 9000 είναι για ακόμα μια φορά έτοιμα να σπείρουν τον όλεθρο στις δαιμονικές ορδές, ενώ εδώ κάνει το ντεμπούτο το και το Unmaker το οποίο επανεμφανίζεται στο DOOM Eternal.
Όπως και οι προκάτοχοί του, το DOOM 64 δεν έχει άλμα, ούτε μπορείτε να κοιτάξετε (και να σημαδέψετε) προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Απλά στρέφεστε προς το ίδιο οριζόντιο επίπεδο με τον εχθρό που θέλετε να πετύχετε και οι βολές σας θα πάνε από μόνες τους προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Για τα πρώιμα FPS αυτή ήταν η νόρμα, αλλά με τα σημερινά δεδομένα προφανώς έχετε συνηθίσει πλήρη ελευθερία κίνησης και μπορεί να σας εκνευρίσει λίγο (ειδικά οι νεότεροι που δεν προλάβατε τα games των 90s μάλλον θα εκνευριστείτε πολύ).
Οι εχθροί που θα συναντήσετε αποτελούνται από 13 δαίμονες των παλαιότερων DOOM, καθώς και δύο νέους. Δεν θα έλεγε κανείς ότι το AI είναι ιδιοφυές, καθώς μπορείτε με ευκολία να σταθείτε με τέτοιον τρόπο ώστε οι βολές των εχθρών σας να χτυπούν τους συμμάχους τους. Ωστόσο, όσο προχωράτε levels, οι επιθέσεις γίνονται όλο και πιο θανάσιμες, ενώ σε ουκ ολίγους χώρους θα συναντήσετε λαοθάλασσες δαιμόνων τους οποίους θα πρέπει να γεμίσετε τρύπες/ανατινάξετε. Γενικά οι μεγάλες και προκλητικές μάχες είναι ένα από τα πιο χορταστικά και ταυτόχρονα επικίνδυνα χαρακτηριστικά κάθε DOOM. Θα πρέπει φυσικά να έχετε το νου σας στα πυρομαχικά σας, το health και το armor σας και να φροντίζετε να τα κρατάτε γεμάτα (ευτυχώς, τα power-ups υπάρχουν άφθονα).
Εξερευνείστε τα εφιαλτικά τοπία και ανατινάξτε τα πάντα στο πέρασμά σας.
Ίσως ένα από τα πρώτα στοιχεία του gameplay που θα παρατηρήσει ένας fan των πρώτων DOOM είναι η διαφορά στο level design. Τα 39 levels του Doom 64 (τα 32 αρχικά συν 7 ακόμα) περιέχουν γρίφους και platform στοιχεία με προγραμματισμένα γεγονότα (πχ να ξεπροβάλλει μια κολώνα από το ταβάνι και να ανοίγει μια τρύπα στο πάτωμα στην οποία μπορείτε να μπείτε) τα οποία εξελίσσουν το gameplay σε σχέση με παλάιότερα που απλά να τριγυρνούσατε μέχρι να βρείτε το κατάλληλο keycard. Θα μπορούσαμε να πει κανεί ότι τα στοιχεία αυτά αποτέλεσαν ένα σημαντικό βήμα της εξέλιξης προς το αντίστοιχο gameplay του DOOM Eternal. Ανάλογα με το πόσο γρήγορα μπορείτε να βρείτε τον δρόμο σας σε κάθε level, να υπολογίζετε ότι ένας απλός τερματισμός θα σας πάρει περίπου 7 με 10 ώρες.
Πεντάλφες, τράγοι και διαμελισμένα πτώματα
Τα μέσα των 90s ήταν μια μεταβατική περίοδος στον οπτικό τομέα των games. Τα τρισδιάστατα πολύγωνα ήταν ακόμα χοντροκομμένα, οι πρώτες κάρτες γραφικών Direct3D & 3Dfx προσέφεραν καλύτερα οπτικά εφέ και φωτισμό στα PC και τα sprites ακόμα χρησιμοποιούνταν για “ψευτο-3D” απεικονίσεις. Το DOOM 64 κινείται ακριβώς ανάμεσα σε αυτούς τους 2 κόσμους, χρησιμοποιώντας sprites για τα μοντέλα και τα εφέ, και πολύγωνα για τα περιβάλλοντα. Ο φωτισμός στο remaster είναι λιγότερο σκοτεινός σε σχέση με το αρχικό, κάνοντας ευκολότερο το να διακρίνετε τον δρόμο σας στις πιο σκοτεινές περιοχές. Φυσικά η βλάσφημη εικονογραφία (πεντάλφες, ανάποδοι σταυροί κλπ) έχει την τιμητική της, καθώς και κομματιασμένα πτώματα παλουκωμένα ή κρεμασμένα από τσιγκέλια.
Το οπτικό αποτέλεσμα ήταν ανώτερο σε σχέση με κάθε προηγούμενο DOOM (ειδικά τα ανανεωμένα μοντέλα των δαιμόνων και των όπλων) καθώς επίσης ξεπερνούσε και τα σύγχρονά του Blood και Outlaws στον τομέα των γραφικών, ανάγοντάς το σε έναν λόγο “κοκορέματος” των κατόχων N64 προς τους fans των DOOM στα PC. Ωστόσο, η “δόξα” αυτή δεν κράτησε πολύ, καθώς η κυκλοφορία πολλών άλλων καλών FPS μέσα στην ίδια χρονιά δεν έδωσε αρκετό “βήμα” στο DOOM 64 για να ξεχωρίσει.
Παγερές δαιμονικές κραυγές
H Dark Ambient μουσική επένδυση του DOOM 64 θα μπορούσε άνετα να συνοδεύει μια ταινία τρόμου. Υποχθόνια εφέ, ανατριχιαστικοί δαιμονικοί ήχοι και ακανόνιστος θόρυβος χαρακτηρίζουν το soundtrack, αν και λείπουν τα πιο “Rock” στοιχεία. Τα ηχητικά εφέ των όπλων είναι κορυφαία, ειδικά το Chaingun είναι απόλυτα πορωτικό και οι απόκοσμες κραυγές των δαιμόνων είναι ακριβώς όπως πρέπει. Το μόνο αρνητικό είναι το εφέ του κλεισίματος της πόρτας που ακούγεται σαν ανθρώπινο αγκομαχητό.
Ευκαιρία για ιστορική αναδρομή
Η αποκλειστικότητα του N64 και το timing της κυκλοφορίας του DOOM 64 ήταν οι κύριοι παράγοντες για τους οποίους θεωρείται ίσως το πιο υποτιμημένο μέρος της σειράς. Τα καλά στοιχεία ενός DOOM συνεχίζουν να υπάρχουν και σε αυτό, ενώ “το πάει ένα βήμα παραπέρα” με το ανεπτυγμένο level design. Αν και κάποια levels μπορεί να κουράσουν, στο σύνολό του το DOOM 64 προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία με δράση, ατμόσφαιρα και ανανεωμένη εμφάνιση. Η χαμηλή του τιμή (μόλις 5 ευρώ) το κάνει δελεαστικό για τους νοσταλγούς της σειράς που δεν κατάφεραν να παίξουν την αρχική έκδοση, αλλά είναι αρκετά φθηνό για να το παίξετε ακόμα και έστω από περιέργεια.
Θετικά:
- Έξυπνο level design
- Πολλές μυστικές περιοχές
- Οπτικά ανώτερο από τους προκατόχους του
- Ατμοσφαιρικός ηχητικός τομέας
- Υψηλός βαθμός πρόκλησης
- Χαμηλή τιμή
Αρνητικά:
- Οι πολλές μάχες ίσως κουράσουν μερικούς
- Οι γρίφοι ίσως παραείναι πολλοί αν περιμένετε μόνο δράση
- Μικρή διάρκεια
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Σενάριο 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.2
Ένα υποτιμημένο κεφάλαιο που συντέλεσε σημαντικά στην διαμόρφωση της σειράς.
Γιώργος Τζίτζιφας
NEWS
VIEW ALL
Το DOOM 64 επιστρέφει
[Αρχική δημοσίευση: 29/7/19] Το Gematsu αναφέρει ότι το Doom 64 θα κυκλοφορήσει για PC και PS4, καθώς ισχυρίζεται ότι η PEGI το κατηγοριοποίησε ως "κατάλληλο για ενήλικες" στις αντίστοιχες πλατφόρμες....Posted (10 Mar 2020)
Comments