- Reviews
- Darkwood
Darkwood
HotΤο δάσος δεν ξεχνά, κάνε και εσύ το ίδιο
Το δάσος δεν ξεχνά, κάνε και εσύ το ίδιο
Η κύρια ιδέα του Acid Wizard Studio θαρρώ πως ήταν να ξυπνήσει το νοσταλγικό συναίσθημα μέσα μας, μέσω ενός survival – horror game τύπου top – down. Η ιστορία του σκοτεινού αυτού δάσους έχει πρώτο κυκλοφορήσει στο Steam το 2017, ενώ στην συνέχεια ανακοινώθηκε ότι θα είναι διαθέσιμο για Nintendo Switch, Xbox One και PlayStation 4 μέσα στο 2019 από τo Crunching Koalas Studio. Αφορά ένα σύνολο ανθρώπων που έχουν παγιδευτεί για άγνωστο χρονικό διάστημα μέσα σε ένα σκοτεινό δάσος του Ανατολικού μπλοκ της Σοβιετικής Ένωσης την εποχή του Ψυχρού Πολέμου (1947-1991).

Μια σκοτεινή ιστορία αρχίζει
Συγκεκριμένα το game διαχωρίζεται σε πέντε κεφάλαια τα όποια έχουν ως εξής. Αρχικά συμμετέχουμε στον πρόλογο της ιστορίας, ο οποίος μας βάζει άμεσα στην ατμόσφαιρα που θα πρόκειται να ακολουθήσει στα επόμενα κεφάλαια. Η συνεχεία περιλαμβάνει τρία κεφάλαια με διάφορες ιστορίες και αποστολές που πρέπει να εκπληρώσετε. Η αυλαία πέφτει με τον επίλογο, στον οποίο περιλαμβάνεται ένα μυστήριο φινάλε που θα ταίριαζε απόλυτα σε ένα θρίλερ μυθιστόρημα που θα έσπαγε ταμεία.
Στον πρόλογο έρχεσαι αντιμέτωπος με μια σκοτεινή πραγματικότητα και βιώνεις αμέσως μια βίαιη μικρό-κοινωνία που έχει παγιδευτεί σε μια ξεχασμένη γωνιά του πλανήτη. Κανείς δεν βοηθά κανέναν, κανείς δεν λυπάται ούτε είναι συμπονετικός για τίποτα, όλοι θέλουν να φύγουν από εκεί μέσα. Ή μήπως όχι; Είναι αλήθεια ότι από την αρχή θα συναντήσετε πλάσματα και ανθρώπους που θέλουν να εκμεταλλευτούν την απελπισία των παγιδευμένων προς όφελος τους. Οι περισσότερες αποστολές έχουν πάντα ένα βαθυστόχαστο μήνυμα να σας παραθέσουν. Δεν πρόκειται για μια απλή αποστολή που θα σας περάσει αδιάφορη και θα προχωρήσετε στην επόμενη και στην επόμενη. Κάθε τι που κάνεις μέσα σε αυτόν τον κόσμο θα σου στοιχήσει ακριβά, θα σε στοιχειώσει για πάντα και θα αποτελεί μια ξεχωριστή φρικιαστική εμπειρία για τον χαρακτήρα αλλά και τον ίδιο τον παίκτη.

Και όταν αργεί να ξημερώσει
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα ωραία! Ήρθε η ώρα να νιώσετε πως είναι να πρέπει να επιβιώσεις τελείως αβοήθητος σε ένα έρημο δάσος. Η νύχτα δεν διαρκεί αρκετά, όπως και η υπόλοιπη μέρα αλλά οι απειλές είναι περισσότερες και πολύ πιο δυνατές από τον άνθρωπο. Η προσομοίωση που κάνει το παιχνίδι είναι εκπληκτική και ρεαλιστική ως προς την ατμόσφαιρα που επικρατεί. Τώρα εάν υπάρχουν φαντάσματα και μυστήρια πλάσματα στα πραγματικά δάση, το αφήνω στην προσωπική φαντασία του καθενός. Το θέμα είναι ότι ένα δάσος είναι και ένας ζωντανός οργανισμός, που το βραδύ δεν κοιμάται όπως ο άνθρωπος, αλλά τρέφετε με τα απομεινάρια της ημέρας.
Στο πρώτο κεφάλαιο θα επιλέξετε εάν θα βοηθήσετε τον μυστηριώδες Λυκάνθρωπο με τον οποίο έχετε συμφωνεί να βοηθήσετε ο ένας τον άλλο, εάν θα βοηθήσετε να σωθεί άλλο ένα μυστήριο πλάσμα ή θα πράξετε ανεξάρτητα και θα δράσετε αποκλειστικά με δικέ σας αποφάσεις. Το δάσος δεν συγχωρεί όποια απόφαση και να πάρετε, καθώς κάποιον θα αφήσετε δυσαρεστημένο με οποιαδήποτε ενέργεια σας. Το χειρότερο είναι το ηθικό δίλλημα που παρουσιάζεται συνεχώς μπροστά σας. Μπορείτε να εμπιστευτείτε κάποιον μέσα σε αυτό το τόσο παράξενο μέρος; Έχετε την δυνατότητα να βοηθήσετε κάτι ή κάποιον άγνωστο; Ή πολύ απλά θα καταστρέψετε τα πάντα στον διάβα σας ώστε να εξελίξετε τον χαρακτήρα σας και να βγείτε επιτέλους από αυτό τον εφιάλτη; Πολλές φορές είναι η αλήθεια ότι μπορεί να φανείτε στον εαυτό σας παραπάνω εγωιστές από όσο νομίζατε.
Πρέπει να επιβιώσω
Συγκεκριμένα το survival – horror του Acid Wizard Studio, διαθέτει σύστημα crafting για διάφορα αντικείμενα που θα σας χρειαστούν. Το σύστημα αποθήκευσης των δεδομένων της προόδου σας στο παιχνίδι είναι αυτόματο καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξετε εσείς ποτέ θα γίνει αποθήκευση. Επιπλέον τα checkpoint σας μέσα στους χάρτες είναι ελάχιστα, ενώ πρέπει να τα ενεργοποιείται εσείς οι ίδιοι. Σε κάθε περιοχή που θα εξερευνείτε στον χάρτη θα υπάρχει και ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι ( hideout ) , το οποίο πρέπει να οχυρωθεί ώστε να επιβιώσετε την νύχτα. Κάθε καταφύγιο περιλαμβάνει έναν φούρνο που από την στιγμή που τον ανάβετε αποτελεί και το checkpoint σας. Εάν δηλαδή ανάψετε τον φούρνο σε άλλο σπίτι τότε αλλαζει και το checkpoint που έχετε ως καταφύγιο. Επιπροσθέτως στον φούρνο μπορείτε να μαγειρεύεται ότι φαγώσιμο βρείτε μέσα στο δάσος, με βασικό σκοπό να γεμίσετε μια σύριγγα με το μίγμα που φτιάξατε. Όταν η σύριγγα αυτή γεμίσει τότε μπορείτε να την χρησιμοποιείται για να ξεκλειδώσετε ένα ability του χαρακτήρα σας. Οι επιλογές σας πρέπει να είναι προσεκτικές, καθώς τα περισσότερα abilities διαρκούν για ελάχιστα δευτερόλεπτα, αλλά η βοήθεια τους μπορεί να αποδειχτεί ζωτικής σημασίας. Κάθε ability που ξεκλειδώνετε σας στέλνει σε ένα μια ατμοσφαιρική και φρικιαστική φαντασίωση του αγνώστου χαρακτήρα που χειρίζεστε, μέσα στο δάσος, όπου του παρουσιάζονται όλο και περισσότερα μυστικά από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.
Όπως προ ανέφερα υπάρχει ένα σύστημα crafting που θα σας βοηθήσει αρκετά. Η συγκεκριμένη δυνατότητα του παιχνιδιού σας δίνετε μέσω του πάγκου εργασίας που υπάρχει σε κάθε hideout και είναι πλούσια σε επιλογές των αντικειμένων που μπορείτε να κατασκευάσετε αλλά και να χρησιμοποιήσετε. Κάθε υλικό που συλλέγετε είναι σημαντικό αλλά δεν πρέπει να το κουβαλάτε μαζί σας. Για αυτό τον λόγο υπάρχει και το storage, το οποίο είναι διαφορετικό σε κάθε σπίτι – καταφύγιο. Ωστόσο ένας σημαντικός παράγοντας στους πόρους σας είναι οι traders, οι οποίοι παρουσιάζονται μετά το πέρασμα της νύχτας. Ο trader διαθέτει πλήθος αντικειμένων ( προφανώς με το αντίστοιχο χρηματικό αντίτιμο) που μπορεί να σας φανούν χρήσιμα, ενώ θα έχετε την δυνατότητα να ανταλλάσετε αντικείμενα που δεν χρειάζεστε ώστε να πληρώνετε λιγότερα χρήματα για τις αγορές σας. Βέβαια πρέπει να αναφέρουμε ότι οι traders εμφανίζονται μέσα στο σπίτι - καταφύγιο, είτε επιζήσετε είστε όχι. Η διάφορα όμως είναι ότι εάν επιβιώσετε καθ όλη την διάρκεια της νύχτας μέχρις ότου ξημερώσει, σας δίνονται χρήματα (πόντοι) για αγορές στον trader ως ανταμοιβή.

Ο θάνατος δεν είναι το τέλος
Νομίζετε ότι αν πεθάνετε όλα τελειώνουν; Κάνετε μεγάλο λάθος. Οι εχθροί σας μέσα στο δάσος είναι παντού και παραμονεύουν για εσάς. Το combat system ομολογώ ότι δεν μου φάνηκε και τόσο προσεγμένο. Οι συγκρούσεις με άγρια ζώα αλλά και τέρατα του δάσους από κάποια στιγμή και μετά είναι αλλεπάλληλες, ενώ οι αντιδράσεις του χαρακτήρας σας παραμένουν οι ίδιες, τις οποίες θα χαρακτήριζα πολύ αργές. Από την στιγμή που παλεύεις με ένας μεταλλαγμένο άγριο λύκο οι κινήσεις και η ταχύτητα του χαρακτήρα σου πρέπει να είναι ανάλογες ώστε να μπορείς να ανταπεξέλθεις στην μάχη. Επιπροσθέτως η αντοχή του χαρακτήρα σας στο τρέξιμο θα παραμείνει ένας συνεχόμενος και εκνευριστικός μπελάς καθ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού.
Το δάσος σε παρασύρει αλλά μην γίνεις ένα με αυτό
Στο Darkwood περισσότερο παίζουν ρόλο οι στρατηγικές και οι μετρημένες κινήσεις αλλά και η πλήρης εκμετάλλευση των όπλων που έχετε στην κατοχή σας. Πρέπει να είστε υπομονετικοί και να περιμένετε την κατάλληλη στιγμή με σκοπό να τραυματίσετε τον αντίπαλο σας. Στην περίπτωση που βιάζεστε, θα πεθάνετε πολλές, μα παρά πολλές φορές. Όμως το ενοχλητικό δεν είναι μόνο αυτό, αλλά και ο τρόπος του δάσους που σου υπενθυμίζει την ήττα σου. Κάθε φορά που χάνετε μια μάχη και χάνετε την ζωη σας, επιστρέφετε στο hideout που είχατε κάνει τελευταία φορά checkpoint. Όταν ανοίξετε όμως στην συνεχεία τον χάρτη θα παρατηρείται και μια νέα κόκκινη κουκίδα. Με την συγκεκριμένη ένδειξη το δάσος σας υποδεικνύει που φανήκατε απρόσεκτοι, πράγμα που δεν θα μείνει αξέχαστο. Επίσης, κάθε κουκίδα αποτελεί και το σημείο στο οποίο θα μπορέσετε να συλλέξετε ξανά τα πράγματα που φέρατε στο σακίδιο σας, καθώς όταν θανατώνεστε τα απομεινάρια σας παραμένουν στον ίδιο σημείο μέχρι να επιστρέψετε και να τα πάρετε πίσω.

Το μέλλον είναι στα χέρια σας
Ένα game σαν το Darkwood δεν θα μπορούσε να έχει λίγες επιλογές και ένα φινάλε. Ότι κάνετε στο δάσος παίζει ρόλο στην έκβαση της ιστορίας και στο πως αυτή θα τελειώσει. Οπότε πρέπει είστε προσεκτικοί με τις επιλογές σας και να δίνετε σημασία στους διαλόγους μεταξύ των χαρακτήρων, οι οποίοι δεν είναι πολύ τραβηγμένοι. Με συνεπήρε η προσομοίωση μιας νύχτας σε ένα σκοτεινό δάσος και θεωρώ ότι εκεί οι developers τα έδωσαν όλα, όχι μόνο στις απειλές και τα υπερφυσικά φαινόμενα που αλλάζουν από νύχτα σε νύχτα αλλά και με την μουσική επένδυση και την ατμόσφαιρα που σε καθηλώνει και σε κάνει να νιώθεις αβοήθητος απέναντι στην φύση, κάτι που όντως ισχύει. Θεωρώ ότι όλα όσα γίνονται κατά την διάρκεια αυτής της ιστορίας είναι περισσότερο συμβολικά παρά αληθοφανή. Εκεί που πας να πιστέψεις ότι όλα όσα γίνονται είναι σοβαροφανή και σχετικά αληθινά, μια σκηνή αρκεί να τα γκρεμίσει όλα και σου τρίψει στην μούρη πως πρόκειται για προϊόν της φαντασίας του άγνωστου χαρακτήρας σας. Αξίζει την προσοχή σας και με το παραπάνω. Όχι επειδή μπορεί να το προτείνει ο οποιοδήποτε, αλλά γιατί αν κάνετε το " λάθος" να το αρχίσετε είναι ένα άκρος εθιστικοί game.
Το δάσος ποτέ δεν κοιμάται, την νύχτα κατασπαράσσει και τρέφετε με τα απομεινάρια της ημέρας.
Θετικά
- Μουσική επένδυση
- Ποικιλία στο crafting
- Ατμοσφαιρικό περιβάλλον
- Πολλές διαφορετικές περιοχές και χάρτες.
Αρνητικά
-Σύστημα μάχης
- Διάρκεια ημέρας και νύχτας
- Μικρή αντοχή του χαρακτήρα στο τρέξιμο
- Διαφορετικός αποθηκευτικός χώρος σε κάθε hideout.
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7.5
Story: 7.5
Gameplay: 6.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 7.3

NEWS
Comments