- Reviews
- In Between
In Between
Hot
Αντιμετωπίζοντας την επάρατη νόσο με την δύναμη της φαντασίας.
Αντιμετωπίζοντας την επάρατη νόσο με την δύναμη της φαντασίας.
Χρειάστηκε μόλις έξι χρόνια η εκδότρια εταιρεία Headup Games για να ξεχωρίσει ανάμεσα στους δεκάδες κολοσσούς που βρίσκονται στον χώρο των video games. Κυκλοφορόντας τα Binding of Isaac, Terraria και Bridge Constructor έχει αποδείξει μια σχεδόν «έκτη αίσθηση» στον εντοπισμό της επόμενης μεγάλης επιτυχίας στα indie games. Έτσι, εμείς στο GameWorld έχουμε μόνιμα στραμμένη την προσοχή μας σε οτιδήποτε κυκλοφορεί υπό την αιγίδα της.
Από την στιγμή που η Headup Games εδράζεται στην Γερμανία, ήταν αναμενόμενο να υποστηρίζει κυρίως τις προσπάθειες γερμανικών εταιρειών ανάπτυξης σαν την Gentlymad, υπεύθυνη για το In Between. Σε αντίθεση με τα Όσκαρ και άλλους μεγάλους διαγωνισμούς όπου ποικίλα συμφέροντα κυριαρχούν στην επιλογή των βραβευμένων προϊόντων, στα video games η ποιότητα είναι πάντοτε ο κυρίαρχος παράγοντας. Τα βραβεία και οι τιμητικές διακρίσεις του In Between με προετοίμασαν για έναν εξαιρετικό τίτλο στην κατηγορία του και πράγματι δεν απογοητεύτηκα καθόλου.
Κόντρα στον θάνατο
Το In Between είναι χωρισμένο σε δύο μέρη, στον αληθινό κόσμο του πρωταγωνιστή και στον εσωτερικό του κόσμο, εκεί όπου θα ξεδιπλώσετε τις ικανότητες σας στην επίλυση γρίφων και στην χειραγώγηση της βαρύτητας και του περιβάλλοντός σας. Το σενάριο είναι κατασκότεινο, καταθλιπτικό και απευθύνεται κυρίως σε ευτυχισμένα άτομα διότι ασχολείται με την προσπάθεια ενός άντρα να αντιμετωπίσει την ανατριχιαστική πραγματικότητα της μάχης του με τον καρκίνο σε προχωρημένο στάδιο.
Κάθε βήμα σας στο In Between σας φέρνει σε επαφή με τα έντονα συναισθήματα του πρωταγωνιστή που αναπαρίστανται σε μια σειρά από στατικές και κινούμενες δισδιάστατες εικόνες την ώρα που ο ήρωας τις διαβαίνει. Αναπόφευκτα θα επηρεαστείτε από την ιστορία του και προβλέπεται να χυθούν δάκρυα αν έχετε προσωπική εμπειρία από δικό σας άνθρωπο που έχει τραβήξει τέτοιο ψυχολογικό Γολγοθά. Μιλάμε άρα για ένα σενάριο που θα σας επηρεάσει συναισθηματικά και θα σας αναγκάσει να νοιαστείτε για την τύχη του χαρακτήρα σας.
Πόσο συχνά σκοντάφτετε πάνω σε ένα φιγουράτο menu την ώρα που έχετε παγώσει το παιχνίδι σας για να ασχοληθείτε με κάτι άλλο; Στο In Between έχει δοθεί μεγάλη σημασία στο pause menu που απεικονίζεται σαν μια arcade καμπίνα με αντίστοιχης ποιότητας φωτισμό και γράμματα ενώ βλέπετε και τον χαρακτήρα σας να ασχολείται με τους μοχλούς και τα κουμπιά της. Το απαλό μουσικό θέμα που συνοδεύει το pause menu δίνει μια όμορφη νότα στην όλη εικόνα και σας προτρέπει να χαλαρώσετε και να συνεχίσετε την πορεία σας στο In Between με το πάσο σας.
Ένας λαβύρινθος γεμάτος με γρίφους
Τα 60 επίπεδα του In Between δεν είναι ούτε πολλά ούτε λίγα, θα έλεγα ότι είναι ο ιδανικός αριθμός αν αναλογιστείτε ότι υπάρχουν επίπεδα που ολοκληρώνονται μέσα σε πέντε λεπτά μάξιμουμ. Οι δεκάδες πίστες είναι ταξινομημένες σε ενότητες που έχουν δανειστεί την ονομασία τους από το πασίγνωστο ψυχολογικό μοντέλο των πέντε σταδίων της θλίψης που περνάει ο άνθρωπος στην προσπάθεια του αντιμετωπίσει την φρικτή πραγματικότητα μιας ανίατης ασθένειας και του θανάτου, του ιδίου ή των αγαπημένων του προσώπων. Τα στάδια έχουν ως εξής: άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, κατάθλιψη, αποδοχή και αντιστοιχούν στις ονομασίες των επιπέδων που καλείστε να περάσετε.
Δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή από τους game designers στον σχεδιασμό του επιπέδου δυσκολίας. Πολλά επίπεδα είναι πανεύκολο να τα διανύσεις, όχι λόγω του μικρού μεγέθους τους αλλά εξαιτίας της ευκολίας των γρίφων. Αρκετά επίπεδα είναι τόσο δύσκολα που θα δοκιμάσουν στο έπακρο την υπομονή σας γιατί δεν είναι και πολύ ευχάριστο θέαμα να βλέπεις τον χαρακτήρα σου να πεθαίνει 70 φορές στην σειρά!
Τα δύσκολα επίπεδα μπορούν να συγκριθούν εύκολα με τα παραδοσιακά Platforms όπου η παραμικρή απόκλιση σε ένα άλμα οδηγούσε σε άμεσο θάνατο. Αγγίζεις ξυστά μια παγίδα με καρφιά στον τοίχο; Θάνατος. Προσγειώνεσαι μερικά χιλιοστά πιο μακριά από την πλατφόρμα που στόχευες; Θάνατος. Δεν υπολόγισες καλά πού θα πέσει η κοτρόνα που μετακίνησες; Θάνατος. Άφησες το σκοτάδι να σε αγγίξει λίγο παραπάνω από ό,τι έπρεπε; Θάνατος!
Για να αντιμετωπίσετε τα, απάνθρωπης δυσκολίας, επίπεδα έχετε στην διάθεση σας περιορισμένα checkpoints, ένα σε κάθε level. Τα checkpoints είναι τοποθετημένα σε στρατηγικά σημεία, δηλαδή δίπλα στις δυσκολότερες παγίδες, ώστε τα λάθη σας να μην σας αναγκάζουν να γυρίζετε συνέχεια στην αφετηρία. Το In Between σας επιτρέπει να «πηδήξετε» τα πιο δύσκολα επίπεδα και να προχωρήσετε απευθείας στην επόμενη ενότητα, με την προϋπόθεση να έχετε τερματίσει ένα συγκεκριμένο αριθμό πιστών. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να τερματίσετε το παιχνίδι και να γυρίσετε να αποτελειώσετε τα δυσκολότερα επίπεδα με την ησυχία σας ή να ξαναπαίξετε όποιο θέλετε.
Λα Μαμούνια!
Ας μελετήσουμε τώρα τα δύο bugs που… περιφέρονται στο In Between. Έπεσα πάνω σε ένα τραγικό bug, στις πίστες με το κινούμενο σκοτάδι. Ενεργοποιώντας το checkpoint την ώρα που το σκοτάδι βρισκόταν χιλιοστά πίσω από τον χαρακτήρα μου και πεθαίνοντας στην συνέχεια από μια παγίδα, έγινα μάρτυρας ενός ανατριχιαστικού loop όπου ο χαρακτήρας εμφανιζόταν στο checkpoint και, πριν προλάβει να κινηθεί, τον κατάπινε το σκοτάδι συνέχεια! Τελικά αναγκάστηκα να ξαναπαίξω το επίπεδο από την αρχή. Αντάμωσα ένα ακόμα bug σε άλλη πίστα. Μετά τον θάνατο του χαρακτήρα μου στην διάρκεια μιας απεγνωσμένης προσπάθειας να περάσω μια δύσκολη παγίδα, τον είδα να πετάει και να περνάει μέσα από την παγίδα, συνεχίζοντας να κινείται λες και κολυμπούσε σε νερό μέχρι το τέλος της πίστας!
Ο κόσμος των γρίφων είναι το ζουμί του gameplay στο In Between. Έχετε εξοικειωθεί σίγουρα με τον dual stick χειρισμό σε αρκετά παιχνίδια δράσης και shoot’ em ups έτσι δεν θα σας εκπλήξει η αχρηστία όλων των buttons και των triggers του gamepad. Επίπεδα διαμορφωμένα σαν λαβύρινθοι που ξεχειλίζουν από επικίνδυνες παγίδες σας περιμένουν να τα περάσετε μετακινώντας τον χαρακτήρα από το σημείο Α στο σημείο Β με τον ένα μοχλό και αλλάζοντας την φορά της βαρύτητας με τον άλλο. Η χειραγώγηση της βαρύτητας είναι το βασικό mechanic που θα χρησιμοποιήσετε χάρη στο οποίο είναι εφικτό το περπάτημα στους τοίχους και στο ταβάνι ανά πάσα στιγμή.
Αν έχετε φίλους ή γνωστούς που υποστηρίζουν ότι τα video games ασχολούνται μόνο με πιστολίδια, γρήγορα αμάξια και άτομα που βάζουν φωτιά στα πάντα, ξέρετε πλέον ποιο game θα τους δώσετε για να πάψουν να μιλάνε.
Λάτρεψα το εν λόγω mechanic διότι αναγκάζει το μυαλό σας να σκεφτεί αντισυμβατικά και αλλάζει διαρκώς την αντίληψη του σχετικά με το ποιο σημείο του κόσμου είναι πάνω και ποιο κάτω. Σύντομα θα διαπιστώσετε ότι η βαρύτητα δεν επαρκεί για να ξεπεράσετε όλα τα εμπόδια. Διακόπτες που πρέπει να πατήσετε μια φορά ή να κρατήσετε μόνιμα πατημένους εμφανίζονται, πλατφόρμες και κιβώτια που κινούνται ακολουθώντας την φορά του σώματος σας πρέπει να κατευθυνθούν σε συγκεκριμένα σημεία για να σας βοηθήσουν να επιβιώσετε και περιοχές με πράσινο φώς αλλάζουν την τροχιά κάθε αντικειμένου που θα περάσει από μέσα τους. Τα προαναφερθέντα θα οδηγήσουν αφενός σε άγριο στύψιμο του μυαλού σας μέχρι να βρείτε ποιος συνδυασμός κινήσεων θα σας βγάλει από την δύσκολη θέση και αφετέρου σε άπειρες προσπάθειες να εκτελέσετε τα σχέδια σας.
Για να αποφευχθεί το επαναλαμβανόμενο gameplay, ανεξάρτητα το πόσο έξυπνο και απολαυστικό είναι, στην κάθε ενότητα του In Between σας παραμονεύει και ένας διαφορετικός κίνδυνος που πρέπει να κατανικήσετε, προσαρμόζοντας τις τακτικές σας στα μέτρα του. Το πρώτο σοκ που θα νοιώσετε είναι όταν ένας συμπαγής τοίχος από σκοτάδι αρχίσει να εισβάλλει από την αριστερή πλευρά της οθόνης, απειλώντας να σας συνθλίψει. Όταν ο χαρακτήρας σας στρέφεται προς το μέρος του, το σκοτάδι υποχωρεί σαν να σας… ντρέπεται και συνεχίζει την επίθεση του μόλις του γυρίσετε την πλάτη. Έτσι πρέπει να υπολογίζετε ακριβώς τις κινήσεις σας ώστε λίγο πριν σας καταπιεί η μαυρίλα να στρέφεστε προς το μέρος της για να υποχωρεί, με το άγχος να αποτελεί μόνιμο παράγοντα πλέον των κινήσεων σας.
Θα σας εντυπωσιάσει η ενότητα όπου πρέπει να κατευθύνετε μια φασματική εικόνα του εαυτού σας, μια αντανάκλαση που αντιγράφει επακριβώς τις κινήσεις σας την οποία παρακολουθείται χάρη στην μετατροπή της οπτικής σας γωνίας με split screen. Αντανάκλαση και πραγματικός χαρακτήρας πρέπει να ξεπεράσουν όλους τους γρίφους μέχρι να έρθουν σε επαφή, περνώντας το επίπεδο. Στις ενότητες με τις παλλόμενες σφαίρες θα τα βρείτε μπαστούνια και εκεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωση σας είναι το τέλειο timing.
Φουσκώστε το Gamerscore σας
Το In Between δεν ανήκει στην κατηγορία των video games που θα σας φάνε την μισή σας… ζωή μέχρι να τα τερματίσετε. Η έκταση του αγγίζει τις 5 ώρες στην καλύτερη περίπτωση, αν δηλαδή δεν κολλήσετε άγρια σε ένα γρίφο και εκμεταλλευτείτε τα διαθέσιμα «άλματα» από ενότητα σε ενότητα. Εφόσον αποφασίσετε να τερματίσετε πάση θυσία όλα τα τμήματα μιας ενότητας πριν περάσετε στην επόμενη, η διάρκεια του ανεβαίνει κατά δύο – τρείς ώρες. Ο γρήγορος χρόνος φορτώματος του όταν ανοίγετε το παιχνίδι μειώνει την ενόχληση που προκαλεί σε όλους μας η αναμονή μπροστά στην loading screen και εξασφαλίζει σχεδόν αδιάκοπη δράση. Παράλληλα, όταν πεθαίνει ο χαρακτήρας σας, το reset σε προηγούμενο checkpoint γίνεται μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.
Το In Between παρέχει ένα πανίσχυρο κίνητρο για αγορά σε όλους τους achievement hunters εκεί έξω. Τα δέκα συνολικά achievements του προσφέρουν το γνωστό ποσό των 1000 πόντων για να φουσκώσετε το Gamerscore σας και η απόκτηση τους είναι κυριολεκτικά… παιχνιδάκι. Τα εννιά achievements σας βάζουν να τελειώσετε το tutorial, όλα τα επίπεδα του In Between και να πεθάνετε 100 φορές, δηλαδή πράγματα που δεν πρόκειται να τα αποφύγετε ακόμα και αν το θέλατε.
Το τελευταίο achievement είναι το πιο ζόρικο και απαιτεί από εσάς να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλα τα mind images. Αυτά κρύβονται πίσω από χρυσές ρωγμές σε αρκετά επίπεδα και για να τα δείτε όλα θα ξαναγυρίσετε σε τερματισμένα levels εκτός και αν τα ψάχνετε εξονυχιστικά από την αρχή. Χάρη στο achievement για τα mind images έχετε κίνητρο να ξαναπαίξετε ορισμένα επίπεδα αλλά προσωπικά πιστεύω ότι θα μας ικανοποιούσε όλους πολύ περισσότερο αν υπήρχε ένας αξιοπρεπής αριθμός από collectables και secret rooms για να ανακαλύψουμε. Η απουσία τους οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στο μικρό μέγεθος πολλών levels.
Απρόσκοπτη διασκέδαση
Η αναπαράσταση του εσωτερικού κόσμου του ήρωα (κόσμος των γρίφων) αλλά και των real life συμβάντων που τον απασχολούν είναι καταπληκτική στο In Between. Χάρη στην κορυφαία καλλιτεχνική διεύθυνση του παιχνιδιού, πανέμορφα δισδιάστατα γραφικά ζωντανεύουν τον βλοσυρό κόσμο του πρωταγωνιστή και σας δίνουν την εντύπωση ότι διαβάζετε ένα σκοτεινό comic στο οπισθόφυλλο μιας εφημερίδας. Τα τεράστια μοντέλα των χαρακτήρων στην real life κινούνται σαν να έχουν βγει από θέατρο σκιών και η περιπλάνηση σας στην προσωπική ιστορία του πρωταγωνιστή έχει σοβαρό συναισθηματικό αντίκτυπο.
Στον κόσμο των γρίφων ο χαρακτήρας είναι μικροσκοπικός, το animation εξαιρετικό και με εντυπωσίασε ο φωτισμός που χαρίζει την εντύπωση ενός κόσμου βυθισμένου στο αιώνιο λυκόφως με πολύ μακριές σκιές να καραδοκούν στις γωνίες του. Ο κώδικας του In Between είναι τόσο καλογραμμένος ώστε, ακόμα και στις πιο απαιτητικές στιγμές της δράσης, όταν πολλά αντικείμενα και φωτιστικές πηγές οργιάζουν επί της οθόνης, το frame rate δεν πέφτει ούτε κατά ένα frame.
Η μουσική επένδυση του In Between χαϊδεύει τους ακουστικούς σας πόρους και θα σας θυμίσει την μουσική από γενέθλιες κάρτες και παιδικά παιχνίδια. Είναι ατμοσφαιρική και δεν εμποδίζει ποτέ την απόλαυση του ψηφιακού χώρου που κινείστε, αντίθετα του προσδίδει μια ονειρική διάσταση. Η φωνή του πρωταγωνιστή είναι το μοναδικό voice acting που θα απολαύσετε και αξίζει πραγματικά να την ακούσετε, είναι βαθιά και ήρεμη, σχεδόν υπνωτιστική.
Μεταξύ αγορών
Για την ταπεινή τιμή των 12 ευρώ, το In Between προσφέρει πολύ περισσότερα πράγματα από όσα θα περιμένατε. Τα υπέροχα γραφικά, το απαιτητικό για τις πνευματικές σας ικανότητες gameplay, η old school δυσκολία που σας αναγκάζει να δώσετε τον καλύτερο σας εαυτό και ένα συνταρακτικό σενάριο είναι οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι της Gentlymad αξίζουν την οικονομική σας ενίσχυση.
Θετικά:
- Εξαιρετική καλλιτεχνική διεύθυνση όπου τα 2D γραφικά παντρεύονται με την comic αισθητική και τον δυναμικό φωτισμό
- Συγκλονιστικό σενάριο που «σκαλίζει» μια σύγχρονη κατάρα της κοινωνίας μας, τον καρκίνο
- Πολύ απαιτητικό για τα εγκεφαλικά κύτταρα gameplay που ευνοεί την δημιουργική σκέψη και τον σχεδιασμό αλληλουχίας από επιδέξιες κινήσεις
- Δυνατότητα υπερπήδησης των δυσκολότερων επιπέδων και old school δυσκολία όπου κάθε λάθος κοστίζει ακριβά
- Εύκολα achievements για να ενισχύσετε το Gamerscore σας
Αρνητικά:
- Δύο αρκετά άσχημα bugs
- Μερικές πίστες είναι τόσο δύσκολες που θα σας νευριάσουν
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.3
Μικρής διάρκειας και γεμάτο προκλήσεις που θα δοκιμάσουν τις ικανότητες σας.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments
Ωραίο game
Το πήρα