- Reviews
- Volume
Volume
Hot
Πόσο καλά μπορείς να κρυφτείς;
Πόσο καλά μπορείς να κρυφτείς;
Τι θα λέγατε αν είχαμε έναν σύγχρονο Robin Hood στην κατοχή μας προσπαθώντας να κάνουμε τις ληστείες χωρίς κανένα περιορισμό; Σίγουρα σε όλους θα άρεσε κάτι τέτοιο και ειδικά στους λάτρεις των Stealth, αφού κάτι τέτοιο θα ήταν ιδανικό για εκείνους. Παρόλο αυτά θα κέντριζε το ενδιαφέρον και σε άλλους gamers που θέλουν μυστήριο,δράση και αγωνία. Γι' αυτό τον λόγο είμαστε εδώ και μιλάμε για έναν τελείως νέο τίτλο που σίγουρα θα έχει και συνέχεια, το Volume.
Βέβαια δεν μπορούμε να παραλείψουμε ότι όλα τα Stealth games έχουν πάρει την ονομασία τους από τον μεγάλο προκάτοχο τους το metal gear solid και αυτό το αναφέρουμε γιατί πρέπει να έχουν πάνω κάτω παρόμοια χαρακτηριστικά στο gameplay τους με αυτό. Εδώ θα λέγαμε ότι κοντεύει κατά κάποιο τρόπο, αφού η κάλυψη πρέπει να είναι συνεχής και οι κινήσεις πολύ γρήγορες. Ο δημιουργός του είναι ο Mike Bithell και για όσους ξέρουν έχει κυκλοφορήσει το 2012 το Thomas Was Alone, ένα Puzzle Platform με πολύ λιτά γραφικά αλλά ευφάνταστους γρίφους. Αυτή την φορά διαφοροποίησε πολύ τις ιδέες του και έφτιαξε κάτι πολύ πιο όμορφο, ενδιαφέρον και με υψηλότερα production values.

Πρώτα σκέψου και μετά τρέξε
Όλα ξεκινούν από ένα νεαρό κλέφτη με πολλές φιλοδοξίες για απόκτηση όσων περισσότερων λίθων γίνεται. Ο Robert Locksley έχει στα χέρια του μια συσκευή που λέγεται "Volume" και την χρησιμοποιεί για αναπαράσταση του χώρου όπου θα γίνει η ληστεία και έτσι μαθαίνει κάθε στοιχείο που πρέπει να ξέρει για να τα καταφέρει, όπως την σκιαγράφηση της detect zone των φρουρών, την σχεδίαση του χάρτη και διαφόρων άλλων σημείων. Μεγάλος του αντίπαλος είναι ο Guy Gisborne όπου διευθύνει και σχεδιάζει την άμυνα κάθε πίστας και όσο ανεβαίνετε levels τόσο γίνονται όλο και πιο δύσκολα.
Όταν όλα αυτά συνδέονται αρμονικά μέσα σε ένα παιχνίδι, φυσικά και βγαίνει καλό το αποτέλεσμα, αφού το άγχος και η γρήγορη σκέψη που χρειάζεται και ειδικά την στιγμή που βρίσκετε την τρύπα της άμυνας για να ξεπεράσετε του φρουρούς, νιώθετε σαν ένας hacker που έχει κάνει κάτι πολύ μεγάλο και φυσικά σε διακατέχει μια υπερηφάνεια για κάτι τόσο καλό σε έναν χρόνο που μπορείτε συνέχεια να αναβαθμίζετε.
Πως βγαίνουμε από εδώ;
Όπως πολλοί μπορεί να καταλάβατε ο developer επέλεξε να φτιάξει τις πίστες του απλές, αλλά σε στυλ λαβύρινθου. Με το που μπαίνετε στο νέο level η πρώτη όψη που θα δείτε είναι ένα κομμάτι αυτής, καθώς για να την δείτε ολόκληρη πρέπει να προχωρήσετε. Συνήθως, βλέπετε τους πρώτους σας φρουρούς και με την μια σκέφτεστε πως θα γίνει να τους περάσετε χωρίς να γίνετε αντιληπτοί, χρησιμοποιώντας τους τοίχους για κρυψώνα ή κάποιον αντιπερισπασμό με στόχο να τους οδηγήσετε προς μια άλλη κατεύθυνση.
Έτσι μπορεί με την πρώτη φορά να μην περάσετε με τον σωστό τρόπο τον φρουρό και να σας πιάσει. Παρόλο αυτά όμως κάθε φορά που χάνετε, σκέφτεστε τις κινήσεις σας καλύτερα και σίγουρα καταστρώνετε ένα πιο σωστό πλάνο για να ξεφύγετε. Αυτό επαναλαμβάνεται πολλές φορές σε κάθε level αφού όσο πιο δύσκολο είναι αυτό τόσο και πιο πολλές φορές θα χρειαστεί να ξαναδοκιμάσετε τις ικανότητές σας.

Ωχ μας πιάσανε!
Το Volume είναι ένα καθαρόαιμο stealth τρίτου προσώπου. Δεν συναντάμε μάχες με όπλα ή διάφορα αντικείμενα. Σκοπός σας είναι να ξεπεράσετε τα επίπεδα χωρίς να σας αντιληφθεί κανείς και φυσικά μαζεύοντας τους πολύτιμους λίθους που χρειάζονται για να ανοίξει η έξοδος και να προχωρήσετε παρακάτω. Βέβαια για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να σκεφτείτε και να πράξετε γρήγορα, καθώς οι φρουροί σας περιμένουν για να σας αφανίσουν.
Για να τα καταφέρετε όλα αυτά έχετε κάποια gadgets στα χέρια σας, τα οποία είναι πολύ περιορισμένα και κατά κύριο λόγο έχετε τους τοίχους που είναι οι κρυψώνες σας. Μπορεί τα επίπεδα να είναι πάνω κάτω τα ίδια σε λογική και σχεδιασμό, αλλά όταν φτάνετε στην έξοδο έχετε μια ευχάριστη αντίληψη που σας κινεί το ενδιαφέρον για την συνέχεια. Ένας απλός χειρισμός δεν θα έλειπε από αυτό, έτσι με ένα WASD κινείστε προς όποια κατεύθυνση θέλετε και με την χρήση του C δημιουργείτε αντιπερισπασμό, όπως και με το G τα gadget. Αυτά συνδυάζονται μεταξύ τους και σας δίνουν την αίσθηση της δράσης και του άγχους που χρειάζεστε για να είστε σε εγρήγορση.

Destroy the enemy
Οι φρουροί είναι τα πιο βασικά στοιχεία μέσα στο Volume, αφού αν δεν τους περάσετε δεν μπορείτε να συνεχίσετε σε κανένα από τα επόμενα levels. Για να αποφύγετε τους φρουρούς, πρέπει όχι μόνο να αξιοποιείτε το περιβάλλον, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι τοίχοι της εγκατάστασης που σας παρέχουν την απαραίτητη ασφάλεια να κινείστε στα επίπεδα του παιχνιδιού, αλλά και να παρατηρείτε το μοτίβο κίνησης τους και να κινείστε την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο. Πολλές φορές μπορείτε να παρεμβαίνετε στην πορεία τους, να την αλλάζετε και να ανοίγετε έναν ασφαλή διάδρομο διαφυγής. Άλλες φορές μπορείτε να τους παραπλανάτε πατώντας το...καζανάκι της τουαλέτας που είναι ένας πολύ καλός σας σύμμαχος ή πατώντας επιφάνειες που κάνουν θορύβους και τους οδηγούν προς την λάθος κατεύθυνση,αφήνοντας πάντα κάποια ελάχιστα δευτερόλεπτα για να τους ξεπεράσετε. Όσο απλό και αν φαίνεται στην πράξη δεν είναι, καθώς από την στιγμή που έχετε προχωρήσει σε μεταγενέστερο στάδιο, εκεί η δυσκολία ανεβαίνει έχοντας περισσότερους από αυτούς σε μικρότερη επιφάνεια αντίδρασης.
Όντας πλέον ένας από τους πιο γνωστούς ανεξάρτητους developers, ο Bithell μας δίνει πλέον κάτι εντελώς διαφορετικό.
Ένα ακόμη βασικό στοιχείο που πρέπει να γνωρίζετε για τους φρουρούς είναι ότι έχουν περιορισμένο πεδίο όρασης και αν σας πιάσουν σε 2-3 δεύτερα πεθαίνετε με την μια και ξαναγυρίζετε στο τελευταίο checkpoint που έχετε κάνει περνώντας από κάτι πύλες, οι οποίες όμως είναι πολλές. Υπάρχουν και διαφορετικά είδη φρουρών εκτός από τους κανονικούς, όπως είναι οι archers που έχουν μεγαλύτερη ακτίνα όρασης ή οι rogues που η ακτίνα τους είναι σε κύκλο ή αυτοματοποιημένους πύργους που είναι πιο γρήγοροι και από τους φρουρούς, ακόμη και σκυλιά που με την μυρωδιά σας καταλαβαίνουν και η κατάληξή σας είναι να επιστρέψετε στην προηγούμενη πύλη.
Το άσχημο της όλης υπόθεσης είναι ότι τα περισσότερα από αυτά τα βλέπετε ήδη από τα πρώτα επίπεδα και σε κάποιους μπορεί να χαθεί γρήγορα το ενδιαφέρον. Βέβαια όπως είναι φυσιολογικό σε κάποιους μπορεί να αρέσει κάτι τέτοιο και να θέλουν να περάσουν τα 100 διαθέσιμα levels κάτι για το οποίο δεν θα χρειαστείτε κάπου 10 ώρες, κάτι που είναι αντικειμενικό, αφού εδώ πλέον παίζει ρόλο και η ευστροφία του καθενός και όχι τόσο το skill.
Η αναμέτρηση ξεκινάει
Μήπως σας κούρασε τόση ώρα να ξεφτιλίζετε τους φρουρούς δίχως ενδιαφέρον; Θα θέλατε κάποιον ανταγωνισμό; Ήρθε η κατάλληλη στιγμή τότε να δημιουργήσετε τον δικό σας custom χάρτη και να αναμετρηθείτε με τους αντιπάλους σας online. Μπορείτε λοιπόν να σχεδιάσετε με όποιον τρόπο θέλετε το level σας μέσα από τα έτοιμα tools που σας δίνονται και να βάλετε όσους φρουρούς επιθυμείτε, ανάλογα με την δυσκολία που σκεφτήκατε. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά μπορείτε να παίξετε και με άλλα άτομα στο Internet και να κάνετε τον καλύτερο χρόνο για να είστε ο κορυφαίος σε επιδόσεις χρήστης του χάρτη. Φυσικά και υπάρχει η επιλογή να παίξετε σε maps άλλων χρηστών αλλά και αυτών που δίνει το Volume από μόνο του.
Απο μέσα είναι διαφορετικά
Ο Mike Bithell δεν ήθελε πολύ λεπτομέρεια στον τεχνικό τομέα και έτσι χωρίς πολλά πολλά έχουμε ένα όμορφο και απλοϊκό user interface. Συγκριτικά με το Thomas Was Alone παρατηρείται σημαντική βελτίωση, ωστόσο η προσοχή σας επικεντρώνεται σε αυτό που έχετε να κάνετε. Το περιβάλλον σχεδιάστηκε με αρκετές λεπτομέρειες σε κάποια δωμάτια, αφού μπορείτε να ξεχωρίσετε αντικείμενα όπως καρέκλες, καθρέφτες και τα συναφή. Στους φρουρούς το A.I. είναι σωστά δομημένο ως προς την αντίδρασή τους, την ώρα που μπαίνετε στην ζώνη ορατότητάς τους, όπως επίσης έχει δουλευτεί σωστά και ο τρόπος που ξεπερνάτε τα εμπόδια που σας παρουσιάζονται σε διάφορα levels.

Την μουσική ανέλαβε σε άλλο ένα παιχνίδι του Bithell ο David Housden με μεγάλη επιτυχία. Το αποτέλεσμα είναι ένα χαλαρό ύφος soundtrack σε στυλ chill out με πολλές εναλλαγές και αύξηση της έντασης όταν γίνεστε αντιληπτοί. Φυσικά υπάρχουν οι διάλογοι μέσα, έχοντας δώσει φωνή στον πρωταγωνιστή και στον συνεργάτη του που δίνει συνεχώς εντολές, μέσα από κάποια κείμενα που βρήσκονται στις επιφάνειες του χάρτη. Πάντως για την διάρκεια και τον μικρό σχετικά τίτλο του Volume, έχουμε ένα καλό soundtrack για αρχή και πολλές φυσικές ομιλίες κατά την διάρκειά του με εναλλαγές προσώπων.
Νικήστε τον χρόνο σας
Ο σχετικά μεγάλος αριθμός επιπέδων, που από ένα σημείο και μετά σας κάνει αντί να απολαμβάνετε το παιχνίδι, να παίζετε μηχανικά, είναι ίσως το μόνο μελανό σημείο του Volume. Η αλληλεπίδραση με άλλους παίκτες δεν αφορά μόνο την δοκιμή επιπέδων, αλλά και τον ανταγωνισμό και σύγκριση του χρόνου ολοκλήρωσής του. Γενικά στους λάτρεις του είδους θα αρέσει πολύ. Η τιμή του αυτή την στιγμή ανέρχεται στα 18 ευρώ στο Steam, ένα κλικ πιο πάνω κατά την ταπεινή μου άποψη όσον αφορά στην ποιότητά του.
Θετικά:
- Πρωτόγνωρη ιδέα
- Πολλά levels για να προσπεράσετε
- Καλοδουλεμένος ήχος
- Online υποστήριξη
- Δημιουργήστε custom maps ή παίξτε σε χάρτες άλλων
Αρνητικά:
- Πολλά checkpoints
- Μέτρια γραφικά
- Χαμηλό επίπεδο A.I.
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.5
Αν αγαπάτε το Stealth και λατρέψετε το Story του θα σας ανταμείψει με πολλές ευχάριστες ώρες.
Σταύρος Τσιρέλης
NEWS
VIEW ALL
Volume: Ημερομηνία κυκλοφορίας
Ο δημιουργός του Tomas Was Alone, Mike Bithell, ανακοίνωσε μέσα από τον επίσημο λογαριασμό του στο Youtube την ημερομηνία κυκλοφορίας και τα format του επόμενου του τίτλου. Το Volume είναι ένα ισομ...Posted (10 Jun 2015)
Volume
Ο ανεξάρτητος δημιουργός Mike Bithell έδωσε πληροφορίες για το Volume, τον δεύτερό του τίτλο, το οποίο έγινε γνωστό πως θα αποτελεί αποκλειστικότητα του PS4 για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Αξίζει...Posted (21 Aug 2013)
Comments