• Reviews
  • Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence

Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence

Hot
REVIEWED ON PC (Primary version tested)   PS3   PS4   

Κόλαση στην Άπω Ανατολή! 

Κόλαση στην Άπω Ανατολή! 

Κόλαση στην Άπω Ανατολή! 

Ο Oda Nobunaga, ο ιάπωνας πολέμαρχος που έδωσε το έναυσμα για την ενοποίηση των ιαπωνικών νήσων σε ένα αδιαίρετο κράτος, είναι από τους πιο γνώριμους χαρακτήρες των video games χάρη στην αγαπημένη εταιρεία ανάπτυξης Koei Tecmo. Από την σειρά των Kessen, των Warriors Orochi και των Samurai Warriors που αναφέρονται στον σκληροτράχηλο ηγεμόνα μέχρι το τεράστιο franchise που πήρε την επωνυμία του, το Nobunaga’s Ambition, οι αιματοβαμμένες περιπέτειες του Nobunaga τοποθετούνται πλέον στις ωραιότερες αναμνήσεις που έχουμε από την λατρευτή μας κουλτούρα.

Η πρώτη ψηφιακή επαφή με τις φιλοδοξίες του αδίστακτου ιάπωνα πραγματοποιήθηκε για το ιαπωνικό κοινό το 1983 και για τον δυτικό κόσμο αρκετά χρόνια αργότερα. Η αρχική επιτυχία του Nobunaga’s Ambition πυροδότησε μια σειρά από 13 τίτλους, ο ένας καλύτερος από τον προηγούμενο, που κυκλοφόρησαν σε όλες τις κονσόλες και τους υπολογιστές της εποχής, από το Mega Drive και την Super NES έως το PS4 και το Xbox 360. Φέτος, ο αιμοδιψής πολέμαρχος επιστρέφει στην πιο βελτιωμένη έκδοση της ψηφιακής του καριέρας για να μας προσφέρει αμέτρητες ώρες συναρπαστικής ενασχόλησης.

Εμπρός να αλλάξουμε την ιστορία
Είμαι θετικά προκατειλημμένος πάντοτε όταν έχω να κάνω με Grand Strategy games διότι μου παρέχουν διπλή απόλαυση. Αγαπάω τα gameplay mechanics του είδους και κυρίως την αναδόμηση της ιστορικής περιόδου που παρουσιάζουν αφού εμπλουτίζω τις γνώσεις μου πάνω στην ανθρώπινη δραστηριότητα και ταυτόχρονα κατορθώνω να την αλλάξω βλέποντας τι θα συνέβαινε αν οι συγκυρίες ήταν διαφορετικές. Στην περίπτωση του Nobunaga’s Ambition καλείστε να λάβετε μέρος στην αιματηρή περίοδο της ιαπωνικής ιστορίας που προηγήθηκε της ενοποίησης των τεσσάρων νήσων της χώρας σε ενιαίο κράτος. Η περίοδος ονομάστηκε Sengoku period και η εξέλιξη της στο παιχνίδι γίνεται σπονδυλωτά χάρη στα single player σενάρια που καλύπτουν όλο το εύρος της.

Πληθώρα από cutscenes ξεπετάγονται σε τακτά χρονικά διαστήματα στα οποία καλοφτιαγμένα σκίτσα διανθισμένα με πλούσιο επεξηγηματικό κείμενο αποκαλύπτουν τις δραματικές εξελίξεις που συμβαίνουν σε όλες τις υπόλοιπες φατρίες. Προδοσίες, πραξικοπήματα, συγγενείς που αλληλοσπαράζονται, θάνατοι περήφανων πολεμιστών και αυλικές δολοπλοκίες είναι συνήθως το περιεχόμενο τους αλλά η εξιστόρηση δεν περιορίζεται μόνο σε δυσάρεστα συμβάντα. Μεγάλοι έρωτες που έμειναν στην ιαπωνική ιστορία, απροσδόκητες αποφάσεις ατόμων που εγκατέλειψαν την εγκόσμια εξουσία και στράφηκαν στην θρησκεία και διάλογοι που ξεχειλίζουν από ιαπωνική σοφία με απορρόφησαν ολοκληρωτικά στο ιστορικό γίγνεσθαι της τότε εποχής και με συγκίνησαν. Διαμέσου των χειροποίητων έργων τέχνης που στολίζουν την εξέλιξη της ιστορικής περιόδου οι δημιουργοί του Nobunaga ενεργοποιούν ποικίλα συναισθήματα και διδάσκουν αρκετά πράγματα πάνω στην ιαπωνική κουλτούρα, σταθεροποιώντας έτσι το περιβάλλον στο οποίο θα δράσετε.

Για την δημιουργία ενός ισχυρού δεσμού ανάμεσα στο παιχνίδι και σε εμάς, η σταδιακή εξοικείωση με τις μεγάλες ηγετικές μορφές της εποχής γίνεται από το μενού παραμετροποίησης των αξιωματικών, το edit historical officers. Εκεί όχι μόνο διάβασα περιληπτικά την ιστορία όλων των ανδρών και γυναικών που έζησαν και καθόρισαν με τις πράξεις τους την χρονική περίοδο που διαδραματίζονται τα γεγονότα αλλά μπόρεσα να αλλάξω τα χαρακτηριστικά τους δημιουργώντας δικές μου «ποικιλίες» χαρακτήρων.

Καθήμενος στον Θρόνο του Αίματος
Σίγουρα έχετε δει τις κονσόλες μίξης ήχου που χρησιμοποιούνται για την ηχογράφηση των μουσικών άλμπουμ μεγάλων καλλιτεχνών. Παίζοντας το Nobunaga’s Ambition αισθάνθηκα ότι χειρίζομαι μια κονσόλα ήχου ανεβοκατεβάζοντας διακόπτες μέχρι να πετύχω την τέλεια ισορροπία ώστε τα πάντα να δουλεύουν ρολόι. Οι «διακόπτες» που χειρίστηκα βρίσκονται στο αριστερό τμήμα της οθόνης και εμφανίζονται στην διάρκεια των μηνιαίων συμβουλίων (councils). Η πρώτη επαφή μαζί τους γίνεται στο ξεκαρδιστικό tutorial σενάριο με τον συμβουλάτορα του Nobunaga να τα έχει πάρει στο κρανίο από την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του νεαρού ηγεμόνα, αποφασίζοντας να κάνει χαρακίρι για να ξεπλύνει την ντροπή! Ένας φίλος του Nobunaga προσπαθεί να τον αποτρέψει από το παλαβό εγχείρημα του ζητώντας να μάθει πληροφορίες σχετικά με την υψηλή τέχνη της διακυβέρνησης. Το tutorial ακολουθεί μια από τις πιο πρωτότυπες και διασκεδαστικές τακτικές που έχω δει ποτέ και οι προγραμματιστές αξίζουν συγχαρητήρια για την εμπνευσμένη ιδέα τους.

Το χτίσιμο της αυτοκρατορίας μου αποδείχθηκε περισσότερο εθιστικό από το συγκρουσιακό κομμάτι του Nobunaga’s Ambition. Κάθε μήνα (turn) παρακολουθούσα με απόλαυση να αυξάνεται ο αριθμός του πληθυσμού, το χρυσάφι, οι προμήθειες του κράτους και το πλήθος των μάχιμων αντρών της φατρίας μου. Εκτός από την μόνιμη αύξηση ενός εκ των τριών C που καθορίζουν την ανάπτυξη του κράτους (crafts, crops, conscripts), η ενίσχυση των υποδομών είναι μια συναρπαστική διαδικασία που τα αποτελέσματα της γίνονται ορατά. Έχτιζα δρόμους για να μετακινούνται γρηγορότερα οι στρατοί και να αυξάνεται ταχύτερα ο πληθυσμός και οι δρόμοι άλλαζαν χρώμα από πράσινο σε χρυσαφί. Κατασκεύασα περιβόλια, ναούς, κανάλια, καταστήματα ανταλλαγής νομισμάτων και ορυχεία που με ένα zoom πάνω στον χάρτη απολάμβανα την ξεχωριστή γραμμή τους. Σήκωσα τοίχους, παγόδες, φυλάκια και πύλες στα φρούρια μου και τα παρακολουθούσα να μεγαλώνουν σε μέγεθος και ισχύ.

Η ευχαρίστηση που προσφέρει το αναπτυξιακό τμήμα του Nobunaga κοντράρεται άνετα από την πληθώρα διοικητικών αποφάσεων που πρέπει να παρθούν ώστε η φατρία που επέλεξα (ο αριθμός των playable factions είναι μεγάλος) να ενισχυθεί αρκετά για να μπορεί να επιβιώσει των εχθρικών επιδρομών και να επεκταθεί. Η λίστα με τις πολιτικές (policies) με απασχόλησε αρκετά στην προσπάθειά μου να συνδυάσω την ωφελιμότητα μιας διοικητικής γραμμής με τα λεφτά που κοστίζει ανά μήνα. Την πολιτική land survey φρόντιζα να την ενεργοποιώ κοντά στους καλοκαιρινούς μήνες ώστε το φθινόπωρο να γεμίζουν οι αποθήκες μου με τρόφιμα που θα θρέψουν τον στρατό και τον λαό ενώ το περίσσευμα τους να πηγαίνει στους πλανόδιους εμπόρους με αντάλλαγμα χρυσάφι. Τα deploy draftee και retainer assembly. αν και πανάκριβα σε μηνιαία βάση. είναι ωφέλιμα μετά από την αιμορραγία που προκαλούν οι μαζικές μάχες. Η σωστή χρήση των πολιτικών ενισχύει τρομακτικά την δύναμη της φατρίας δίνοντας της το προβάδισμα απέναντι στις αντίπαλες δυνάμεις.

Η ζωντάνια της μεσαιωνικής Ιαπωνίας δεν εξαρτάται μόνο από τις έριδες των φατριών που κατακλύζουν τον χάρτη αλλά και από τυχαία γεγονότα όπως είναι οι απρόοπτες φυσικές καταστροφές (σεισμοί, λιμοί… καταποντισμοί) και η εμφάνιση εμπόρων με σπάνια αντικείμενα προς πώληση. Όταν καταφθάνουν οι δυτικοί στην Ιαπωνία και φέρνουν μαζί τους τα μουσκέτα, η μορφή του πολέμου αλλάζει και οι μουσκετοφόροι γίνονται πλέον οι χρησιμότερες μονάδες στην εκστρατεία.

Διπλωματία ή Πόλεμος;
Ο μηχανισμός της διπλωματίας είναι από τους ευκολότερους που έχω χειριστεί ποτέ και παίζει τεράστιο ρόλο στην εξέλιξη της ελεγχόμενης φατρίας ενώ ταυτόχρονα χαρίζει άφθονη ικανοποίηση. Σε ένα κατακερματισμένο λαό είναι ωφέλιμο να τα έχεις κάνει πλακάκια με την ανώτερη αρχή. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι ο καλύτερος διπλωμάτης μου ήταν στημένος εξαρχής έξω από το αυτοκρατορικό παλάτι, ζητιανεύοντας την εύνοια του αυτοκράτορα. Μόλις την κέρδισα και αφού πλήρωσα ένα… λαδοπόντικα της αυλής, πήρα βαθμό και άρχισε αμέσως να ανεβαίνει η φήμη μου στους υπόλοιπους πολέμαρχους.

Εκτός από τις κατά τόπους συμμαχίες που σύναψα ώστε να επιτίθεμαι σε φατρίες χωρίς να φοβάμαι διμέτωπο πόλεμο, ο σχηματισμός ενός συνασπισμού ήταν η εξυπνότερη κίνηση της πολιτικής μου καριέρας in-game. Έβαλα την φατρία μου επικεφαλή του συνασπισμού ενάντια σε μια από τις δυνατότερες φατρίες της Ιαπωνίας (οι φατρίες – στόχοι ενός συνασπισμού είναι προκαθορισμένες), πρόσθεσα ένα τσούρμο φιλικές δυνάμεις και άρχισα την επίθεση σε μια πανίσχυρη φατρία με διπλάσιο στρατό και εδάφη από τα δικά μου.

Στέλνοντας στρατό να ισοπεδώσει τις εχθρικές πόλεις διέταξα παράλληλα τους συμμάχους μου να παραβιάσουν τα εχθρικά σύνορα από άλλη πλευρά. Η εχθρική φατρία, ενώ θα μπορούσε με άνεση να διαλύσει τους προελαύνοντες στρατούς μου, διέσπασε τις δυνάμεις της για να αντιμετωπίσει τον διπλό κίνδυνο. Σιγά σιγά η μια πόλη της μετά την άλλη άρχισε να γονατίζει από τις επιθέσεις μου μέχρι τον τελικό θρίαμβο μου. Η διπλωματία αποτελεί ισχυρό όπλο και στον προσεταιρισμό μικρών φυλών που βρίσκονται διάσπαρτα στα εδάφη κάθε φατρίας. Όσο πέρναγε η ώρα προσαρτούσα ολοένα και περισσότερες φυλές, μετακινώντας τους πληθυσμούς τους στις πόλεις μου και αποκτώντας έτσι στρατιές από υποτακτικούς. 

You’re in the Army Now!
Μόλις ένας στρατός φύγει από το κάστρο και αρχίσει την προέλασή του, εμφανίζεται σαν βέλος στον χάρτη ενώ η προσέγγισή του σε εχθρικό στρατό δίνει στο βέλος το σχήμα μιας παράταξης που αισθητικά μου θύμισε τα τουβλάκια του Tetris. Στην περικύκλωση ενός κάστρου η παράταξη λαμβάνει ημικυκλικό σχήμα και όλες οι μορφές της είναι πολύ ευχάριστες στο μάτι. Μπορούσα να αφήσω τους στρατιώτες μου να συγκρουστούν έτσι με τους εχθρούς και να αποδεχτώ το αποτέλεσμα που βασίζεται στην δυναμικότητα τους ή να πατήσω το εικονίδιο με τα δύο ξίφη και να οδηγήσω χειροκίνητα τις μονάδες στην σφαγή.

Ασχολούμενος με τις χειροκίνητες μάχες έφαγα μπόλικο κόλλημα και πώρωση. Καταρχάς όλες διεξάγονται σε αληθινό χρόνο αλλά υπάρχει και η σωτήρια επιλογή του «παγώματος» της δράσης και έτσι μπόρεσα να τροποποιήσω την στρατηγική μου σε ουκ ολίγες περιπτώσεις. Οι μονάδες εμφανίζονται στο έδαφος που μάχονται. Αν δηλαδή την «πέσατε» σε κάστρο, το περιβάλλον περιλαμβάνει τείχη που πρέπει να σπάσετε, πυργίσκους που ρίχνουν βέλη, ξύλινα παλούκια για να τρώνε τα μούτρα τους τα άλογα κ.ο.κ. Ανάλογα με τους διοικητές των σωμάτων στρατού είχα στην διάθεση μου μια γκάμα από ειδικές κινήσεις που μπορούσαν να αλλάξουν αιφνιδιαστικά την πορεία της μάχης. Η επέλαση του ιππικού και η ομοβροντία των μουσκετοφόρων ήταν οι καλύτερες τακτικές που ενεργοποίησα. Εκτός του ότι αυξάνουν προς στιγμή τις απώλειες του εχθρού είναι πιθανό να τον αποσυντονίσουν αφήνοντας περιθώριο για την εξολόθρευση δεκάδων στρατιωτών. Ήταν χαρακτηριστική η στιγμή που ράντισα με σφαίρες το εχθρικό στράτευμα προκαλώντας του σύγχυση και το έβλεπα να στριφογυρνάει γύρω γύρω σαν… μεθυσμένο ενώ οι πιστολάδες μου θέριζαν τις γραμμές του.

Ας μην γελιόμαστε, ο Daimyo ήταν ο απόλυτος άρχοντας της τότε ιαπωνικής φατρίας που την κυβερνούσε σαν βασιλιάς. Επειδή όμως ένα κράτος, έστω και μικρό, έχει ανάγκη μια στρατιά από υποτακτικούς που θα εκτελέσουν τις εντολές του ηγέτη, οι φατρίες στο Nobunaga είναι γεμάτες κρατικούς αξιωματούχους. Αρκετοί από αυτούς είναι συγγενικά πρόσωπα του Daimyo και άλλοι ανεβαίνουν στον κρατικό μηχανισμό χάρις στις ικανότητές τους στη μάχη και στη διαχείριση. Προσωπικά ενσωμάτωσα στην κυβέρνησή μου ουκ ολίγους ronin, δηλαδή σαμουράι πολεμιστές που είχαν χάσει τα αφεντικά τους και αλήτευαν σαν κοπρόσκυλα στις επαρχίες μου. Επίσης έδωσα δουλειά σε δεκάδες βαθμοφόρους στρατιωτικούς των φατριών που συνέτριβα, με την προϋπόθεση να είχαν καλά στατιστικά. Η αφοσίωση όλων των αξιωματικών πλην όσων ανήκαν στην οικογένειά μου έπεφτε ανάλογα με το αν η διακυβέρνηση μου ήταν προοδευτική ή συντηρητική, αν είχα υποστεί πολλές στρατιωτικές ήττες κ.ο.κ.

Ακόμα και αν δεν έχετε «κόλλημα» με την κοσμική εξουσία, το Nobunaga’s Ambition θα σας το δημιουργήσει!

Για να ανεβάσω την εκτίμησή τους προς το πρόσωπο μου είχα τρεις επιλογές. Η πρώτη ήταν να μοιράζω πανάκριβα δώρα αγορασμένα από τους γυρολόγους στους αξιωματικούς με το loyalty σε πτωτική τάση. Ως δεύτερη επιλογή ενεργοποιούσα τις πολιτικές που αυξάνουν το loyalty των υποτακτικών μου με αντάλλαγμα ένα χρηματικό ποσό ανά μήνα. Η τρίτη επιλογή, αν και ιστορικά ακριβής, υπήρξε τόσο αστεία που η καταφυγή μου σε αυτή συνοδευόταν πάντοτε από τρανταχτό γέλιο.

Το όνομα της τρίτης επιλογής είναι σωματεμπορία. Σωστά διαβάσατε, ο γράφοντας εξελίχτηκε στον μεγαλύτερο μαστροπό που έδρασε ποτέ στην Άπω Ανατολή! Πως έγινε αυτό; Όταν μια φατρία γινόταν υποτελής στην δική μου, ο αρχηγός της μου πάσαρε και μια κόρη του. Μαζί με τις κόρες των μελών της οικογενείας μου ο αριθμός των υπέροχων θηλυκών που δεν είχαν αναμιχθεί στην διακυβέρνηση (γιατί είχα πολλές και σε διοικητικές θέσεις) μεγάλωσε τρομερά ενώ παράλληλα είχα γεμίσει με στρατιωτικούς με χαμηλό loyalty. Παραμερίζοντας τις ηθικές μου αξίες για το καλό του λαού μου, έγινα μέγας προαγωγός ασιατικής σαρκός, σπρώχνοντας από 13χρονες μέχρι 30χρονες κορασίδες σε νεαρούς αξιωματούχους, σε μεσήλικες ακόμα και σε κάτι… χούφταλα! Έπρεπε να δείτε πως ανέβαινε αμέσως το loyalty του κάθε μπαγάσα μόλις παντρευόταν!

One Man to Rule Them All… Not!
Ο μηχανισμός του gameplay ο οποίος ενισχύει την αίσθηση αυτονομίας που θα γευτείτε παίζοντας το Nobunaga’s Ambition είναι η διοικητική αποκέντρωση. Στις πρώτες ώρες παιχνιδιού τα έκανα όλα μόνος μου, από την διαχείριση των πώρων και της διπλωματίας έως τις μετακινήσεις των στρατευμάτων και τις μάχες. Αφού πήρα το κολάι άρχισα την ανάθεση ευθυνών στους καλύτερους κρατικούς αξιωματούχους, χωρίζοντας το κράτος σε επαρχίες (provinces) με τοπικούς διοικητές. Οι εντολοδόχοι μου δέχονται γενικές στρατηγικές κατευθύνσεις του στυλ: θα στέλνεις τόσες προμήθειες στην τάδε επαρχία, θα επιτεθείς στη δείνα φατρία, είσαι ελεύθερος να χειριστείς όπως νομίζεις τις ντόπιες φυλές κ.ο.κ. Όταν ήθελα να επιτεθώ σε συγκεκριμένο κάστρο οι τοπικοί στρατηγοί δέχονταν και εκτελούσαν απευθείας τις εντολές για επίθεση που ελάμβαναν, κινητοποιώντας όλες τους τις δυνάμεις για να την φέρουν εις πέρας. Ακόμα κι αν είχε μόνο εκατό φαντάρους ένα από τα κάστρα τους, αυτοί τους έστελναν στην φωτιά χωρίς δεύτερη κουβέντα. Η αποκέντρωση της διοίκησης επεκτείνεται σε όλους τους τομείς αν το θελήσετε, από το τι θα χτίσει η εκάστοτε περιοχή μέχρι την αυτοματοποίηση του μηνιαίου συμβουλίου που καθορίζει την γενική πολιτική.

Έχοντας ξοδέψει δεκάδες ώρες κυβερνώντας τις ιαπωνικές φατρίες στο άρτιο Nobunaga’s Ambition, οφείλω να παρατηρήσω τα εξής θέματα που αν είχαν υλοποιηθεί εγκαίρως θα εκτίνασσαν την ποιότητα του Nobunaga στα ύψη. Η πρώτη μου συμπλήρωση στο παιχνίδι θα ήταν η δυνατότητα ανεφοδιασμού ενός στρατού από τις συμμαχικές πόλεις ή τους διερχόμενους στρατούς της δικής μου φατρίας. Πολλές φορές «χαλάστηκα» όταν, μετά από μια πολύνεκρη μάχη, το σώμα στρατού μου που διοικούσαν κορυφαίοι στρατηγοί αποδεκατιζόταν αφήνοντας μου δύο απαράδεκτες επιλογές: την επιστροφή του στρατού στην πόλη απ’ όπου ξεκίνησε ή την συνέχιση της μάχης μέχρι να πεθάνουν όλοι οι στρατιώτες!

Σαν δεύτερη προσθήκη θα ήθελα να ενοποιούνται οι στρατοί μου σε μια τεράστια μονάδα των δεκάδων ή εκατοντάδων χιλιάδων αντρών. Σε μια μάχη γίνεται να χρησιμοποιηθούν αρκετές μονάδες ταυτόχρονα αν βρίσκονται κοντά η μια στην άλλη αλλά το θέαμα ενός συμπαγούς στρατού των π.χ. 100.000 φαντάρων στο χάρτη θα ήταν μια απολαυστική επίδειξη δύναμης για εμάς τους παίκτες. Επιπροσθέτως θα παρείχα την ικανότητα στους κυβερνήτες των επαρχιών μου να μπορούν να επιτεθούν σε φατρίες που τα εδάφη τους δεν εφάπτονται των δικών μου ώστε να μην χρειάζεται να το κάνω εγώ χειροκίνητα και μόνο με τους στρατούς που βρίσκονται στην επαρχία που διοικώ αυτοπροσώπως. Άσχημη εντύπωση τέλος θα κάνει σε πολλούς από εσάς η απουσία multiplayer mode που δεν σας επιτρέπει να τεστάρετε τις ικανότητές σας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για μένα το νέο Nobunaga’s Ambition θα ξεπερνούσε κάθε προσδοκία μου αν παρουσίαζε την μάχη στο στυλ ενός Dynasty Warrior ή Kessen. Θα ήθελα να είχα τον έλεγχο ενός στρατηγού και να κατέβω στο πεδίο της μάχης για να λιανίσω χιλιάδες εχθρούς, αλλάζοντας την ρότα της σύγκρουσης. Φυσικά με την προσθήκη αυτή το κέντρο βάρους στο gameplay θα έγερνε στο Action και στο RPG στοιχείο και όχι στο Strategy αλλά ο συνδυασμός των άψογων συστατικών στρατηγικής με την πλούσια και άμεση δράση θα εκτόξευε την εμπειρία στα ύψη.

Επί 30 ώρες κρατούσα τα πεπρωμένα των κατοίκων της μεσαιωνικής Ιαπωνίας στα χέρια μου, παίζοντας ταυτόχρονα σε τρία από τα δέκα διαθέσιμα σενάρια με διάφορες φατρίες. Τότε αντελήφθην ότι ο τερματισμός ενός και μόνο σεναρίου απαιτεί τουλάχιστον τόσες ή και περισσότερες ώρες και δεν είναι παρά μια εισαγωγή στο Nobunaga’s Ambition. Η γνωριμία με την συναρπαστική ιαπωνική ιστορία, η ποικιλία των ιστορικών quests που εξαρτώνται από την φατρία που κυβερνάτε, ο τεράστιος αριθμός προσωπικοτήτων με σοβαρή ιστορική αξία και η προσαρμοζόμενη στις ανάγκες της φατρίας σας στρατηγική που θα ακολουθήσετε θα σας υποχρεώσει να επιστρέφετε ξανά και ξανά στο παιχνίδι έως ότου απολαύσετε όλο το περιεχόμενό του. Αφού υποκύψετε στην διαρκή του γοητεία σας περιμένουν δεκάδες ώρες ψηφιακής διακυβέρνησης.

Εικονογραφημένη ιστορία
Η αναπαράσταση της ιστορικής Ιαπωνίας στο Nobunaga γίνεται με την χρήση πανέμορφων σκίτσων manga αισθητικής που αφηγούνται τα σημαντικότερα γεγονότα της εποχής. Τα πορτραίτα των αξιωματικών είναι καλαίσθητα και η αποτύπωση περιοχών και στρατευμάτων στον χάρτη είναι μαγευτική χάρις στα λεπτομερή γραφικά αλλά και το zoom με το οποίο θα παρακολουθήσετε ολόκληρη την χώρα από τεράστιο ύψος ή εστιάζοντας στην πόλη που θέλετε να εξετάσετε λεπτομερειακά. Θα προτιμούσαμε την χρήση των cutscenes έναντι των σκίτσων, διότι τα τελευταία καταντούν κάπως επαναλαμβανόμενα.

Στο πεδίο της μάχης οι ενδυμασίες και τα όπλα των πολεμιστών διακρίνονται καθαρά και είναι απόλαυση να τα παρατηρείτε αλλά το animation απογοητεύει. Αντί να κινείται ο κάθε στρατιώτης αυτόνομα, κάθε λόχος δίνει την εντύπωση μιας ανθρώπινης μάζας που κινείται ομοιόμορφα με άψυχο βηματισμό. Πολλές φορές οι στρατιώτες μοιάζουν σαν να τρέχουν σταθεροί στο ίδιο σημείο. Επίσης, παρά την πλήρη καταστροφή περιβάλλοντος, τα αντικείμενα σε κάθε πεδίο μάχης είναι ελάχιστα και περιορίζονται κυρίως σε μια τυπική βλάστηση.

Από ακουστικής πλευράς το εναρκτήριο κομμάτι κλασικής μουσικής είναι πανέμορφο και οι νότες του μου θύμισαν έντονα το soundtrack της ταινίας Batman του Tim Burton που είχε συνθέσει ο Danny Elfman. Επικές νότες ακούγονται αδιάκοπα στην διάρκεια του gameplay ενισχύοντας τις μεγαλειώδεις μάχες που διαδραματίζονται σε όλη την Ιαπωνία και δημιουργώντας την αίσθηση ότι παρακολουθούμε μια χολιγουντιανή ιστορική παραγωγή και όχι ένα video game. Το voice acting έχει δεύτερο ρόλο και περιορίζεται στις λακωνικές φράσεις που εκστομίζουν οι αξιωματικοί του Daimyo. Το τραγούδι που ακούγεται στα credits ονομάζεται Shine και το ερμηνεύει η γιαπωνέζα pop star Ayaka Hirahara που την φωνή της απολαύσαμε για πρώτη φορά στο φινάλε του αριστουργηματικού Okami της Capcom. Επί της ουσίας όμως, αφήνοντας στην άκρη το intro και το outro, η Koei Tecmo θα μπορούσε να δώσει βάση και να υλοποιήσει πιο επικά εμβατήρια την ώρα της μάχης.

Ένα φιλόδοξο Strategy
Το Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence είναι ένα υποδειγματικό Grand Strategy που μας φέρνει σε άμεση επαφή με μια ιστορική περίοδο τεράστιας σημασίας για την Ιαπωνία και τον κόσμο γενικότερα. Το gameplay του είναι προσεγμένο και αποσκοπεί στην απορρόφησή μας στα τεκταινόμενα ενώ παράλληλα το σενάριο μας επιμορφώνει σχετικά με τις μεγάλες προσωπικότητες της τότε εποχής. Η ιδανική ισορροπία που δημιουργείται μεταξύ της πολεμικής και της διοικητικής δραστηριότητας το καθιστά δυνατό στον έμπειρο Strategy παίκτη. Κατά τα άλλα, οι τεχνικές του αδυναμίες, το ότι υλοποιεί το καθιερωμένο σύστημα μάχης του οποίου κάποιοι θα βρουν τον ρυθμό κάπως αργό και η έλλειψη multiplayer δεν δικαιολογούν το υψηλό κόστος των 60 ευρώ στο Steam.

Θετικά:
- Άρτιο σενάριο με ενδιαφέροντες χαρακτήρες και ιστορικά ασιατικά γεγονότα
- Δυνατότητα παραμετροποίησης των χαρακτήρων
- Σύστημα μάχης με αρκετές τακτικές για ποικιλία και ρεαλιστικά εδάφη
- Απόλυτη αυτονομία στη διαχείριση της εξουσίας και πάρα πολλοί τρόποι για να την ασκήσουμε άμεσα ή έμμεσα
- Επικό soundtrack
- Μεγάλη αντοχή στον χρόνο

Αρνητικά:
- Υψηλό κόστος αγοράς
- Tο animation και το voice acting
- Οι διοικητές των επαρχιών δεν επιτίθενται σε φατρίες με εδάφη μη εφαπτόμενα στα δικά τους
- Οι στρατοί δεν μπορούν να ανεφοδιαστούν
- Δεν έχει multiplayer

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 9
Γενικά: 7.5

Ένα διασκεδαστικό Strategy με ιαπωνική πινελιά.

Γιάννης Μοσχονάς  

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Mouse (Level13) 11/12/2015 20:37
Σπάνια βλεπει κανεις strategy απο ιαπωνια μερια.το concept μου φσμηκε πολυ ενδιαφερον και γενικα καλογρςμμενο review ωσπου ειδα την απαγορευτικη τιμη.οσες μειωσεις κι αν γινουν δεν βλεπω να φτανει σε λογικα πλαισια
Score  7.5
7.08 User Score
(12  votes)
User Reviews 0
Genre: Grand Strategy
Developer: Koei Tecmo Games
Publisher: Koei Tecmo Games
Διάθεση: Koei Tecmo Games
Players: 1
Requirements: 1GB RAM, Επεξεργαστής Pentium ή Athlon στο 1.6GHz, Κάρτα γραφικών 128ΜΒ, Χώρος στο σκληρό δίσκο 7GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2015-09-04
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (9.5)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)