- Reviews
- Invisible, Inc.
Invisible, Inc.
Hot
Stealth σε turn-based «καμβά».
Stealth σε turn-based «καμβά».
Τελικά την Klei Entertainment την «πάω». Έχει ωραίο στυλ και μια προσωπική άποψη στα παιχνίδια που δημιουργεί, τα οποία χωρίς να κάνουν κάποια τομή στο gaming είναι πάντα συμπαθέστατα έως πολύ διασκεδαστικά και με μια «σπιρτάδα» που σε κερδίζει. Από τα δύο comics-meet-Robert Rodriguez beat 'em up Shank και το εξαιρετικό side-scrolling action/stealth Mark of the Ninja μέχρι το ατμοσφαιρικό, Burton-ικό survival Don't Starve, το εν λόγω στούντιο με έδρα το Βανκούβερ του Καναδά πάντα μας προσφέρει φιλότιμα και καλοστημένα games που δεν γίνεται να μην τα διασκεδάσεις παίζοντας.
Η νέα προσπάθεια των συμπαθών developers λοιπόν ονομάζεται Invisible, Inc. (πρώην ονομασία Incognita), πρόκειται για ένα turn-based tactics/stealth με –τα καθιερωμένα τον τελευταίο καιρό σε πολλά παιχνίδια- roguelike στοιχεία και πριν περάσουμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, να πω απλά πως διατηρεί τα ποιοτικά στάνταρ της εταιρείας και μιλάμε για έναν απολαυστικό σε πολλές στιγμές τίτλο που θα λατρέψουν ιδιαίτερα οι φίλοι παιχνιδιών όπως η σειρά X-COM ή το Shadowrun Returns- αλλά και όχι μόνο.
Σε μέλλον α λα William Gibson
Με μια γρήγορη ματιά στο σενάριο του παιχνιδιού αμέσως μπορούμε να καταλάβουμε πως η Klei μας μεταφέρει σε μια κάπως πιο old-school RPG-άδικη cyberpunk θεματολογία, κάτι που καταφέρνει με πολύ αξιόλογο τρόπο. Ουσιαστικά βρισκόμαστε στο έτος 2074 σε έναν μελλοντικό κόσμο, όπου οι (ως συνήθως πανίσχυρες και αδυσώπητες) πολυεθνικές ασκούν εξουσία πλέον σε ολόκληρο τον πλανήτη, αφού οι κυβερνήσεις έχουν ανατραπεί (χμμμ, ίσως όχι και τόσο μακρινό σενάριο!) και τα αντικρουόμενα συμφέροντα των πολυεθνικών αυτών έχουν δημιουργήσει μια αέναη μάχη για επικράτηση.
Η Invisible Inc. είναι μια ιδιωτική υπηρεσία πληροφοριών η οποία προσφέρει τις πολύτιμες υπηρεσίες της στις πολυεθνικές αυτές, στο κομμάτι της κατασκοπείας, έχοντας στην διάθεσή της υπέρ-εκπαιδευμένους πράκτορες αλλά και μια πανίσχυρη τεχνητή νοημοσύνη με το όνομα Incognita (κάτι σαν την Cortana για να καταλάβετε!). Η δράση λοιπόν ξεκινά όταν το αρχηγείο της εν λόγω υπηρεσίας δέχεται μια απρόσμενη επίθεση που το καταστρέφει, ενώ οι περισσότεροι πράκτορες χάνονται κατά την διάρκεια της μοιραίας μάχης.
Ωστόσο, η αρχηγός της υπηρεσίας καθώς και δύο πράκτορες καταφέρνουν να διαφύγουν τελευταία στιγμή, διαφυλάσσοντας στην κατοχή τους την Incognita. Προσωρινά ασφαλής, η ανώτερη αυτή τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί την παρουσίας της εντός των κυκλωμάτων κάποιου πανίσχυρου υπολογιστή για να καταφέρει να «επιβιώσει». Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και οι πρωταγωνιστές μας θα πρέπει να ανακαλύψουν τι έγινε, να προετοιμαστούν κατάλληλα και να εισβάλλουν στο αρχηγείο των αντιπάλων τους για να εγκαταστήσουν την Incognita πριν καταστραφεί, στο δικό τους υπολογιστικό σύστημα.
Η ιστορία ξεδιπλώνεται μέσα από ορισμένα cutscenes με την cartoon αισθητική της Klei και καταφέρνει επιτυχώς να μας βάλει στο κλίμα «high-tech αντικατασκοπείας» με cyberpunk αέρα. Μην περιμένετε βεβαίως κάποιο στόρι αντίστοιχο παρόμοιων RPG όπως πχ. το Shadowrun Returns, καθώς έχουμε μια θα έλεγα υποτυπώδη υπόθεση, περιορισμένη και χωρίς ουσιαστική εμβάθυνση στους χαρακτήρες, που όμως κάνει τη δουλειά της αρκετά καλά, στήνοντας το «σκηνικό» στο οποίο καλούμαστε να δράσουμε.
Σώστε την Α.Ι.
Το Invisible Inc. είναι ουσιαστικά ένα turn-based game στρατηγικής και τακτικής, με το βάρος της δράσης ωστόσο να πέφτει κυρίως στο stealth και λιγότερο στην μάχη, η οποία είναι συνήθως η τελευταία σας διαφυγή όταν τα πράγματα γίνουν ζόρικα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος που ξεδιπλώνεται το παιχνίδι. Η τελευταία σας αποστολή είναι πάντα η ίδια, καθώς θα πρέπει να αποκτήσετε πρόσβαση στο κεντρικό terminal των αντιπάλων σας και να σώσετε την Incognita. Οι αποστολές που προηγούνται αυτής είναι random και procedurally generated, τόσο σε objectives όσο και σε σχεδιασμό των levels.
Ο αριθμός των αποστολών που θα κληθείτε να ολοκληρώσετε πριν οδηγηθείτε στην τελευταία ποικίλλει και εξαρτάται από τον χρόνο που θα επιλέξετε ότι υποτίθεται πως έχετε στην διάθεσή σας μέχρι να καταστραφεί η Incognita, πχ. 24 ώρες, 72 ώρες κ.ο.κ. Ουσιαστικά επιλέγετε την διάρκεια του campaign, χωρίς οι ώρες αυτές να αντιστοιχούν βεβαίως σε πραγματικό χρόνο. Για να καταλάβετε καλύτερα τι εννοώ, υπολογίστε πως χονδρικά ένα campaign πχ. των 24 ωρών σημαίνει 2 αποστολές συν την τελική, τρεις δηλαδή συνολικά. Επίσης έχετε την δυνατότητα να παίζετε συνεχώς procedurally generated αποστολές χωρίς να «ολοκληρώσετε» ποτέ το στόρι μέσω της τελευταίας αποστολής. Πρακτικά όλο αυτό σημαίνει πως η διάρκεια του Invisible Inc. είναι ρυθμιζόμενη, αλλά ενδεικτικά να πούμε πως για το απλό campaign των 24 ωρών θα χρειαστείτε 5-6 ώρες σε πραγματικό χρόνο.
Στήστε τα πιόνια
Ξεκινώντας για πρώτη φορά ένα campaign έχετε στη διάθεσή σας 2 agents αρχικά, ωστόσο στην πορεία, όσες φορές παίζετε και "τερματίζετε" αποκτάτε πρόσβαση σε περισσότερους (συνολικά υπάρχουν 10). Κάθε agent έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και διαφορετικό αρχικό εξοπλισμό, προσφέροντάς σας περισσότερες εναλλακτικές επιλογές στην δράση, χωρίς ασφαλώς να διαφοροποιείται και πάρα πολύ το γενικό concept. Πάντως υπάρχει σε αυτό το κομμάτι ένα ενδιαφέρον που προσθέτει πόντους στο replayability.
Αξίζει να αναφέρουμε πως το Invisible Inc. είναι πλήρως… παραμετροποιήσιμο, καθώς πριν από ένα playthrough θα σας ζητηθεί να επιλέξετε ή να custom-άρετε τις παραμέτρους όπως την δυσκολία, τον αριθμό των διαθέσιμων ωρών, τις φορές που μπορείτε να κάνετε rewind -ένας μηχανισμός που σας επιτρέπει να επαναλάβετε μια turn σε περίπτωση που στραβώσει το σχέδιό σας (όσο λιγότερες τόσο πιο δύσκολο προφανώς!), την επιθετικότητα της αντίπαλης A.I. και πολλές άλλες, δημιουργώντας μια εμπειρία στα δικά σας μέτρα και σταθμά και διαφορετικής κάθε φορά δυσκολίας.
«Τρυπώστε» και εκτελέστε
Ξεκινώντας να παίζετε, εμφανίζονται σε έναν παγκόσμιο χάρτη ορισμένες τοποθεσίες για να επιλέξετε, με διάφορα objectives που σε γενικές γραμμές συνοψίζονται στην λογική «μπείτε σε μια εγκατάσταση-αποφύγετε/εξουδετερώστε τους εχθρούς-εντοπίστε κάτι σημαντικό-φτάστε στην έξοδο με ασφάλεια». Αξίζει να αναφέρουμε βεβαίως πως όσο προχωράτε κερδίζετε χρήματα με τα οποία έχετε την δυνατότητα να κάνετε αναβαθμίσεις στους πράκτορές σας ή να αγοράσετε εξοπλισμό.
Απολαυστικό gameplay και έξυπνο στήσιμο δράσης με την υπογραφή της Klei Entertainment!
Οι αποστολές του Invisible Inc. είναι όπως είπαμε turn-based σχεδιασμού. Κάθε πράκτορας έχει συγκεκριμένα action points για να ξοδέψει σε κάθε γύρο και η ιδανική στρατηγική είναι να ξεγλιστρήσετε ανάμεσα από τους φρουρούς και τις κάμερες. Επομένως, υψίστης σημασίας είναι η τοποθέτησή των πρακτόρων σας στον χώρο (πχ. πίσω από σημεία κάλυψης) όπως και ο σχεδιασμός των routes που θα ακολουθήσουν στο grid της «σκακιέρας» του κάθε δωματίου. Σταδιακά όσο περνάνε οι γύροι τα μέτρα ασφαλείας εντείνονται, κάνοντας σιγά-σιγά το έργο σας όλο και πιο ζόρικο, ενώ εάν γίνετε αντιληπτοί η κατάσταση δυσκολεύει πιο ραγδαία, ασχέτως αν την γλιτώσετε και κρυφτείτε εκ νέου.
It’s your turn
Οι agents φυσικά δεν είναι… άμπαλοι και διαθέτουν τα κατάλληλα skills για να φέρουν εις πέρας τις αποστολές τους. Μπορούν να κρυφοκοιτάξουν μέσα από πόρτες για να εμφανίσουν μέρος από το επόμενο δωμάτιο, να εξουδετερώσουν σιωπηρά ή μη τους εχθρούς, να στήσουν ενέδρες ή και να χρησιμοποιήσουν τον high-tech εξοπλισμό τους με αποκορύφωμα φυσικά την Incognita. Ενεργοποιώντας την υπέρ-εξελιγμένη A.I. μεταφερόμαστε σε μια εκδοχή «κυβερνοχώρου» του κάθε χάρτη και μπορούμε να χακάρουμε διάφορες συσκευές όπως κάμερες, χρηματοκιβώτια ή turrets προς όφελός μας, με κόστος βέβαια ορισμένους αντίστοιχους πόντους -για αυτό και απαιτείται καλή διαχείριση σε αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού.
Κατά τα άλλα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα gadgets σας που σας δίνουν κάποιο προχωρημένο skill (πχ. σας κάνουν αόρατους για λίγο), αλλά έχουν cooldown για ορισμένους γύρους, να χακάρετε terminals για να αποκτήσετε πόντους για την χρήση της Incognita ή να καταφύγετε στην έσχατη λύση της χρησιμοποίησης κάποιου όπλου –εφόσον έχετε εξοπλίσει με ένα τον agent σας, αν και αυτό θα πρέπει να το αποφεύγετε όσο είναι δυνατόν. Η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι φυσικά ένα σιωπηρό stealth take down από πίσω. Όλες οι κινήσεις και οι μάχες γίνονται με τρόπο αντίστοιχο ενός κλασικού turn-based RPG και το ύφος του παιχνιδιού δεν θα προβληματίσει, ειδικά τους πιο έμπειρους παίκτες.
Εάν ένας από τους πράκτορές σας πέσει εν τέλει στο… πεδίο της μάχης, συνεχίζετε με αυτόν που απέμεινε, ενώ για να ανακτήσετε το δεύτερο μέλος της παρέας θα πρέπει να «ξοδέψετε» μια αποστολή για να τον ελευθερώσετε από το μέρος στο οποίο κρατείται, κάτι που μπορεί να σας κοστίσει μια άλλη αποστολή όπου θα αποκτούσατε κάποιο σημαντικό βοήθημα για το τελικό objective. Υπάρχει δηλαδή μια αίσθηση συνέχειας και εξέλιξης στο παιχνίδι, καθώς και μεγάλο replayability, ειδικά με το ξεκλείδωμα των νέων agents, παρόλο που το σενάριο είναι «στατικό» και επαναλαμβάνεται.
Όπως ξέρει η Klei
Τα γραφικά του παιχνιδιού όπως αναφέραμε και παραπάνω ακολουθούν και πάλι την αισθητική της Klei, η οποία σε έναν ακόμη τίτλο είναι άψογη, με όμορφο καρτούν στυλ τόσο στα cut-scenes όσο και in-game. Προφανώς δεν έχουμε κάτι το τόσο εντυπωσιακό τεχνικά, αλλά τα χρώματα, η νουάρ sci-fi ατμόσφαιρα και η ζωντάνια των animations θα σας αποζημιώσουν, καθώς θυμίζουν ένα καρτούν που αν παιζόταν όταν βλέπαμε τηλεόραση τα πρωινά του Σαββάτου θα το παρακολουθούσαμε σίγουρα!
Η μόνη μικρή ένσταση αφορά το θέμα της οπτικής ποικιλίας, καθώς τα περιβάλλοντα θα αρχίσουν να σας φαίνονται ίδια σε χρώματα και σχεδιασμό σε κάποια φάση παρά τον random generated χαρακτήρα τους. Σε παρόμοιο ύφος κινείται και ο ηχητικός τομέας ο οποίος είναι εξαιρετικός, με ατμοσφαιρική μουσική που ντύνει ιδανικά την stealth «κατασκοπική» δράση, ποιοτικά voice-overs και εφέ που λειτουργούν ιδανικά, σε πολύ προσεγμένα πλαίσια τηρουμένων των αναλογιών.
«Αόρατοι» πράκτορες στην υπηρεσία σας
Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το gameplay του Invisible Inc. το οποίο πραγματικά μπορεί να μην σας ακούγεται ως κάτι το τρομερό, αλλά σας διαβεβαιώνω πως το παιχνίδι είναι τόσο δεξιοτεχνικά στημένο και διαθέτει τρομερές στιγμές έντασης και δράσης, φέρνοντας στο νου κορυφαία games του είδους.
Κάθε αποστολή είναι ένας stealth γρίφος που θα πρέπει να λύσετε και μια επιχείρηση που θα πρέπει να οργανώσετε με μαεστρία, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές και τυχαίες κάθε φορά παραμέτρους. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την όμορφη αισθητική που αναφέραμε, τα παραπάνω από συμπαθητικά γραφικά και τον πολύ προσεγμένο ηχητικό τομέα, προσφέρουν ένα ελκυστικό σύνολο και ένα εξαιρετικό «κατασκοπικό» cyberpunk turn-based παιχνίδι με απολαυστικό stealth προσανατολισμό.
Θετικά:
- Έξυπνη δράση με random αποστολές/χάρτες
- Σε πιο υψηλό βαθμό δυσκολίας γίνεται αρκετά challenging
- Εναλλακτικοί τρόποι στρατηγικού σχεδιασμού των αποστολών
- Όμορφη cyberpunk/καρτούν αισθητική
Αρνητικά:
- «Στατικό» στόρι
- Ίσως γίνεται κάπως επαναλαμβανόμενο μετά από μερικά playthroughs
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.1
Πολλά μπράβο στην Klei Entertainment που καταφέρνει ξανά να μας δώσει ένα άξιο και προσεγμένο game!
Γρηγόρης Βούλγαρης
Comments
Εντάξει είναι "turn-based strategy" stealth. Kαι σε αυτό το κομμάτι είναι πραγματικά εξαιρετικό, εάν σε κάποιον αρέσουν αυτά τα games. Αν ψάχνεις κάτι σε πιο αμεση δράση τύπου Thief, ok, ίσως δεν σε καλύψει το stealth κομμάτι του. Πάντως είναι σίγουρα πολύ πιο καλοφτιαγμένο από κάποιο παιχνίδι στο friv
Εννοειται οτι ειναι πολυ πιο καλοφτιαγμενο απο τετοια παιχνιδια.Βλεποντας οτι το game δεν ειναι του στυλ μου και εχοντας αξια 20ευρω,μαλλον θα περιμενω να μπει σε καποιο καλο sale.Βεβαια αν το βρω σε καλη τιμη θα δοκιμαστει σιγουρα!