- Reviews
- Shank 2 (PC, PS3, Xbox 360)
Shank 2 (PC, PS3, Xbox 360)
Hot
Shank 2
Απήγαγαν τη γυναίκα που τον μεγάλωσε. Μεγάλο λάθος…
To πρώτο Shank ήταν ένα Platform/ Beat 'em up που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2010. Το παιχνίδι κατάφερε να ξεχωρίσει λόγω του ιδιαίτερου σχεδιασμού του σε στυλ κόμικ και της βγαλμένης από b-movie «ενήλικης» αισθητικής του. Ωστόσο δέχτηκε ανάμεικτες κριτικές για ορισμένους βασικούς τομείς όπως ο χειρισμός ή το επαναλαμβανόμενο gameplay.
Αφού πέρασε σχεδόν ένας χρόνος και έξι μήνες από τότε, η εταιρεία ανάπτυξης του εν λόγω παιχνιδιού Klei Entertainment μας φέρνει το δεύτερο μέρος με το απλό και λιτό όνομα Shank 2. Τα αντανακλαστικά των developers λειτούργησαν σωστά, καθώς φαίνεται πως έδωσαν βάση στα αρνητικά σχόλια που εισέπραξαν. Έτσι, στη νέα τους αυτή προσπάθεια, φιλοδοξούν να μας προσφέρουν ένα αναβαθμισμένο game, ιδιαίτερα στους τομείς που «πονούσε» ο προκάτοχός του.
Κάποτε στην Λατινική Αμερική
Για να καταλάβετε με λίγα λόγια την ατμόσφαιρα του Shank 2, σκεφτείτε το σαν μια εκδοχή σε κόμικς των ταινιών του Robert Rodriguez, χωρίς να αφαιρέσετε το παραμικρό από τη βία που περιέχουν. Ειδικά εάν φέρετε στο μυαλό σας φιλμ όπως το Desperado ή ακόμα περισσότερο το Machete (με πρωταγωνιστή τον…ομορφάντρα Danny Trejo) έχετε προσεγγίσει κατά πολύ την αισθητική που διακατέχει τον τίτλο. Φυσικά, όλο αυτό το cult σκηνικό και η «καφρίλα» έχουν μεταφερθεί δεξιοτεχνικά στο καλούπι ενός animated cartoon.
Πρωταγωνιστής μας είναι βεβαίως και πάλι ο Shank (ποιος άλλος;), ο οποίος βρίσκεται καθ' οδόν για κάποια χώρα της Λατινικής Αμερικής. Εκεί σκοπεύει να αναζητήσει την Linda, την γυναίκα που τον μεγάλωσε σε κάποιο ορφανοτροφείο της χώρας αυτής από την οποία ο ίδιος έφυγε πριν από πολλά χρόνια. Δυστυχώς όμως, φτάνοντας στον προορισμό του, θα ανακαλύψει ότι ο τόπος βρίσκεται εν μέσω έντονων πολιτικών αναταραχών.
Ο νεοεκλεγείς αρχηγός Magnus, αντί να βοηθήσει τη χώρα να απαλλαγεί από την μάστιγα των παράνομων καρτέλ, χρησιμοποίησε την εξουσία του για να αποκτήσει τον έλεγχό τους ο ίδιος. Όταν όμως ο στρατός του κάνει το λάθος να απαγάγει την Linda και να κάψει το ορφανοτροφείο, ο Shank δεν έχει άλλη επιλογή από το να σπεύσει να την σώσει και -γιατί όχι- να απελευθερώσει και τη χώρα, κατακρεουργώντας τις ορδές των εχθρών που θα βρει στον δρόμο του.
Η πλοκή κινείται καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού γύρω από αυτή την κεντρική ιδέα, χωρίς να εμβαθύνει ιδιαιτέρως σε κάτι περισσότερο. Πιο πολύ αποτελεί μια καλή δικαιολογία για να μοιράσετε…πόνο σε οποιονδήποτε κάνει το λάθος να προσπαθήσει να σας σταματήσει. Η ιστορία προωθείται μέσα από τα ενδιάμεσα cutscenes, τα οποία ομολογουμένως έχουν το γούστο τους.
Κάντε τους εχθρούς «combos-τα»
Όσοι έχετε παίξει το πρώτο μέρος της σειράς, από τα πρώτα κιόλας λεπτά θα αντιληφθείτε πως σχεδόν όλα είναι λίγο έως πολύ καλύτερα στο Shank 2. Αρχικά να αναφέρουμε πως τόσο ο χειρισμός, όσο και τα animations του χαρακτήρα είναι εμφανώς βελτιωμένα. Πρόκειται για δύο τομείς που σίγουρα πάνε χέρι-χέρι, και πολλοί είχαν εκφράσει παράπονα στην αρχική έκδοση.
Ο Shank εδώ κινείται γρηγορότερα, πηδάει ψηλότερα και γενικά είναι πιο ευέλικτος τόσο στο χώρο όσο και στις μάχες. Η ομαλότητα αυτή υποστηρίζεται από τον πολύ πιο πρακτικό χειρισμό που υπάρχει στο νέο παιχνίδι. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, στο Shank 2 κάθε λειτουργία έχει το δικό της ξεχωριστό κουμπί. Υπάρχουν στη διάθεσή σας τεσσάρων ειδών όπλα και μπορείτε χωρίς πρόβλημα να τα εναλλάσσετε μεταξύ τους με σωστή ροή διασφαλίζοντας τα combos σας.
Υπάρχει φυσικά κουμπί για άλμα αλλά και ξεχωριστό κουμπί για λαβές. Ο Shank μπορεί να αρπάξει τους αντιπάλους του και στη συνέχεια είτε να τους εκτελέσει είτε να τους πετάξει πιο πέρα και διάφορα άλλα. Βεβαίως επιστρέφει και εδώ η κίνηση “Pounce”, με την οποία μπορείτε να πεταχτείτε σε στυλ κατς πάνω σε κάποιον αντίπαλο. Η εν λόγω κίνηση σίγουρα θα σας βγάλει πολλές φορές από δύσκολη θέση. Όλες οι λαβές καθώς και το Pounce μπορούν να ολοκληρωθούν με μια αιματηρή finishing move του ήρωά μας, αποτελώντας την βάρβαρη επιβράβευση των combos σας.
Keep Rollin’
Μια σημαντική αλλαγή στο gameplay είναι η κατάργηση του block και η αντικατάστασή του με μια περιστροφική κίνηση αποφυγής. Ο Shank μπορεί πλέον να κυλίσει μακριά από έναν εχθρό, αλλά θα πρέπει να προσέξετε μη καταλήξετε μπροστά από κάποιον άλλο που ετοιμάζεται να σας χτυπήσει, καθώς η απόσταση που καλύπτει η τούμπα σας δεν είναι και ιδιαίτερα μεγάλη. Άσχετα όμως με αυτό, η προσθήκη της αποφυγής σίγουρα βοηθάει στην καλύτερη ροή της δράσης.
Αξίζει να αναφέρουμε πως όταν δείτε ένα θαυμαστικό πάνω από το κεφάλι ενός εχθρού σας, αυτό σημαίνει πως ετοιμάζεται να σας χτυπήσει και μπορείτε εκείνη τη στιγμή να εκτελέσετε ένα instant counter kill. Κοινώς, αποτελεί έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο για να βγάλετε από τη μέση έναν αντίπαλο.
Γενικά οι κινήσεις του Shank παρουσιάζονται βελτιωμένες, η δράση κυλάει ομαλά, τα combos προκύπτουν σχετικά αβίαστα, ενώ η βία με την οποία ξεπαστρεύετε τους αντιπάλους σας παρουσιάζεται μέσα από «πωρωτικά» animations. Αρχικά ίσως να χρειαστείτε λίγο παραπάνω χρόνο για να συνηθίσετε τα κουμπιά -για Platform game είναι αρκετά- ενώ πολλές φορές θα πιάσετε τον εαυτό σας να κάνει απλό button mashing για να εκτελέσετε διάφορα combos. Από τη στιγμή όμως που θα εξοικειωθείτε με τους χειρισμούς θα ανταμειφθείτε από την πρακτικότητα και την σωστή ανταπόκρισή τους.
Όπλα και επιθέσεις
Ο Shank βεβαίως για να καταφέρει να επιβιώσει στα αφιλόξενα μέρη που θα επισκεφτεί, δεν μπορεί να βασιστεί μόνο στις γροθιές του. Γι’ αυτό το λόγο πριν ξεκινήσετε ένα level εξοπλίζεστε αναλόγως, επιλέγοντας από ένα όπλο για τις τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες που αναφέραμε παραπάνω.
Η πρώτη κατηγορία αποτελείται από τα default όπλα σας, τα οποία είναι δύο μαχαίρια που κουβαλάτε πάντα μαζί σας και με αυτά εκτελείτε την κύρια επίθεσή σας από πολύ κοντινή απόσταση. Στη συνέχεια έχουμε το κύριο όπλο σας, όπου επιλέγετε μεταξύ ματσέτας, αλυσοπρίονου ή βαριοπούλας. Μιλάμε για απλά, κλασικά κι αγαπημένα εργαλεία απ’ τα οποία μπορείτε εύκολα να φανταστείτε την χρησιμότητά τους.
Τα δευτερεύοντα όπλα αποτελούν την ranged επίθεσή σας κι εδώ επιλέγετε μεταξύ μαχαιριών που μπορείτε να πετάξετε, πιστολιών και καραμπίνας. Τέλος, υπάρχουν και τα Thrown weapons, τα οποία σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα που είναι απεριόριστα έρχονται σε μικρό αριθμό και απαιτούν ορθολογική χρήση. Τα όπλα αυτά είναι χειροβομβίδες, νάρκες ή βόμβες μολότοφ.
Η βελτιωμένη εκδοχή του Shank έχει αρκετά αξιόλογα στοιχεία.
Βέβαια στην πορεία θα βρίσκετε και πολλά όπλα τα οποία πέφτουν από τους εχθρούς που σκοτώνετε και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε. Θα συναντήσετε ρόπαλα του μπέιζμπολ, τηγάνια, μπαλτάδες, τσεκούρια, πυρσούς και διάφορα άλλα πιο ευφάνταστα. Τα όπλα αυτά καταστρέφονται μετά από μερικές χρήσεις, αλλά προσφέρουν μια -προσωρινή έστω- ποικιλία στις μάχες σας.
Know your enemy
Το Shank 2 διαθέτει μια σχετικά μικρή ποικιλία εχθρών. Αν και οπτικά διαφοροποιούνται στον σχεδιασμό τους, η βασική διαφορά είναι στον τρόπο με τον οποίο σας αντιμετωπίζει ο καθένας. Άλλοι σας την «πέφτουν» τρέχοντας με τσαμπουκά προς το μέρος σας, άλλοι σας πυροβολούν πονηρά από απόσταση, άλλοι βαράνε με αυτόματα και όποιον πάρει ο χάρος, άλλοι σας πετάνε χειροβομβίδες και πάει λέγοντας.
Υπάρχουν εχθροί που θα τους έχετε για …πρωινό, αλλά και άλλοι, πιο «ντούκια», που θα αντέχουν αρκετό damage και θα σας βγάλουν το λάδι. Το σίγουρο είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι αντίπαλοί σας θα είναι πολυπληθείς και θα πρέπει να είστε σε συνεχή εγρήγορση για να τους εξοντώσετε.
Δε λείπουν και τα διάφορά bosses, στα οποία θα πρέπει να επιστρατεύσετε αρκετές από τις ικανότητές σας για να περάσετε αλώβητοι. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως πολλές φορές θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε το περιβάλλον προς όφελός σας. Σε όλα τα levels υπάρχουν διάσπαρτες παγίδες που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε για να κάνετε τις μάχες πιο δίκαιες.
Shank attack
Σε γενικές γραμμές το Shank 2 δεν θα σας δυσκολέψει υπερβολικά, όπως για παράδειγμα σε ορισμένα σχεδόν εκνευριστικά σημεία του προκατόχου του. Ακόμα και οι πιο δύσκολες περιπτώσεις έχουν κάποιον λογικό τρόπο επίλυσης, που ενδεχομένως να έχει να κάνει με τον κατάλληλο συνδυασμό όπλων. Να σημειώσουμε πως -σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι- εδώ δεν μπορείτε να αλλάξετε τα όπλα που έχετε προεπιλέξει την ώρα της δράσης. Αλλαγή μπορείτε να κάνετε μόνο πριν από κάθε νέο level ή εάν πεθάνετε.
Δυστυχώς η δυσκολία έγκειται πιο πολύ στο κομμάτι του «ξύλου», αφού το αμιγώς platform gameplay είναι ελαφρώς ριγμένο σε σχέση με το πρώτο Shank. Τα επίπεδα είναι κάπως πιο γραμμικά, με λιγότερα εμπόδια και ανισόπεδα σημεία. Αυτό βέβαια βοηθάει στην διατήρηση του γρήγορου ρυθμού που έχει το παιχνίδι, αλλά το τελικό αποτέλεσμα χάνει κάπως σε ποικιλία. Μάλιστα, ορισμένοι ίσως και να βρείτε το gameplay κάπως μονότονο από ένα σημείο και ύστερα, αλλά αυτό έχει να κάνει και με τα γούστα του καθενός στο συγκεκριμένο είδος.
Αν και για το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού μπορείτε να παίξετε μόνο ως Shank, υπάρχει η δυνατότητα να ξεκλειδώσετε ορισμένους επιπλέον χαρακτήρες, τόσο για το story mode, όσο και για το «Survival», το Co-Op mode του τίτλου. Αυτοί οι χαρακτήρες είναι 16 κι ο καθένας έχει τα δικά του δυνατά και αδύνατα σημεία, ενώ θα πρέπει να πράξετε κάτι συγκεκριμένο για να τους ξεκλειδώσετε.
Κράτα με να σε κρατώ
Ξεχάστε το Co-Op campaign που ίσως ξέρατε από το πρώτο παιχνίδι. Αυτή ήταν ούτως ή άλλως μία μάλλον αμφιλεγόμενη κίνηση από την Klei Entertainment, αφού το στυλ του παιχνιδιού «σηκώνει» συνεργασία δύο παικτών. Τουλάχιστον το Co-Op δεν εξαλείφτηκε τελείως, αλλά απέκτησε ένα αμιγώς δικό του νέο mode, το λεγόμενο «Survival».
Εδώ υπάρχουν τρείς διαθέσιμες αρένες και μπορείτε να παίξετε τόσο στην ίδια κονσόλα όσο και online. Μαζί με κάποιον φίλο σας λοιπόν, καλείστε να επιβιώσετε από τα συνεχόμενα κύματα των εχθρών. Η προσθήκη που δίνει εδώ το κάτι παραπάνω είναι ότι ταυτόχρονα θα πρέπει να προστατέψετε ορισμένα κουτιά πυρομαχικών. Επίσης, στο τέλος της μάχης μπορείτε να συγκρίνετε ποιος τα πήγε καλύτερα και φυσικά ανταμείβεστε με βάση τις επιδόσεις σας. Πρόκειται λοιπόν για ένα αρκετά διασκεδαστικό mode που όμως δεν θωρούμε ότι θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον για αρκετά μεγάλο διάστημα.
Γενικά το Shank 2 πάσχει στον τομέα της διάρκειας, αφού εάν δεν συμπεριλάβουμε το Co-Op, ο συνολικός χρόνος ενασχόλησης με το campaign είναι δυστυχώς κοντά στις τρεις, το πολύ τέσσερις ώρες. Τουλάχιστον ο τίτλος είναι διαθέσιμος σε αρκετά χαμηλή και επομένως προσιτή τιμή, κοντά στα 10 ευρώ.
Τύφλα να ‘χει η Nickelodeon
Η κόμικ αισθητική στην οποία είναι πραγματικά «βουτηγμένο» το Shank 2 σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο προτέρημα από μόνο του. Χωρίς να έχουμε τεχνικά κάτι το εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο το παιχνίδι έχει έναν μοναδικό χαρακτήρα που αποτυπώνεται πολύ όμορφα στο «καρτουνίστικο» στυλ του. Οι χάρτες είναι επίσης όμορφα σχεδιασμένοι με έντονα χρώματα που αρμόζουν στο γενικό ύφος, όμως θα θέλαμε περισσότερη προσοχή στα platform στοιχεία των levels.
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα των animations, αφού οι χαρακτήρες κινούνται λες και είναι βγαλμένοι από ταινία καρτούν. Ειδικά ο Shank έχει πληθώρα κινήσεων και όλες, με αποκορύφωμα τις βάναυσες εκτελέσεις, είναι πραγματικά απολαυστικές.
Δεν ακούγεται άσχημο
Ο ήχος κυμαίνεται σε εξίσου αρκετά καλό επίπεδο. Η μουσική θυμίζει έντονα το κινηματογραφικό στυλ της σχολής Tarantino-Rodriguez που αναφέραμε στην αρχή. Σε κάθε περίπτωση τα θέματα που ακούγονται είναι πολύ ταιριαστά με το όλο ύφος που εκπέμπει το παιχνίδι.
Πάνω-κάτω τα ίδια ισχύουν και για τις φωνές, οι οποίες θα μπορούσαν για παράδειγμα να ανήκουν σε κομπάρσους από το Kill Bill, με ανάλογο περιεχόμενο στους διαλόγους. Σίγουρα πάντως βοηθούν στο να υπάρχει μια «ζωντάνια» στη διάρκεια του παιχνιδιού. Σε καλό επίπεδο κινούνται και τα εφέ, χωρίς κάτι πραγματικά αξιοπρόσεκτο.
Shank’s back!
Το σίγουρο είναι ότι η Klei Entertainment κερδίζει αρκετούς πόντους αφού έδειξε ενδιαφέρον και σε αρκετά μεγάλο βαθμό κατάφερε να βελτιώσει τον τίτλο της σε ορισμένους βασικούς τομείς. Το νέο Shank είναι καλύτερο από το πρώτο, ανά διαστήματα μπορεί να χαρακτηριστεί καταιγιστικό, ενώ συνάμα διαθέτει τις απαραίτητες -και αρκετά γερές- δόσεις καφρίλας.
Εγγυημένα θα ευχαριστηθείτε πυροβολισμούς και «ξυλίκι», αν και η γενικότερη έλλειψη βάθους, τόσο σε σενάριο, όσο και σε gameplay, αργά η γρήγορα θα φθίνουν το ενδιαφέρον σας. Ωστόσο η πολύ λογική τιμή του Shank 2 ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα κι έτσι μπορούμε εύκολα να πούμε πως ενδείκνυται για λίγες -πλην όμως διασκεδαστικές- ώρες παιχνιδιού.
Θετικά:
- «Πιασάρικο» στυλ γραφικών
- Βίαιες, χορταστικές μάχες
- Σαφώς βελτιωμένος χειρισμός
- Προσιτή τιμή
- Όμορφα animations
Αρνητικά:
- Λείπει το Platform στοιχείο
- Μικρή διάρκεια
- Έλλειψη βάθους στο σενάριο και στο gameplay
- Απουσία Co-Op campaign
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 6.9
Μια αξιόλογη προσπάθεια που μας χαρίζει ένα σύντομο αλλά αρκετά διασκεδαστικό platform game.
Γρηγόρης Βούλγαρης
Απήγαγαν τη γυναίκα που τον μεγάλωσε. Μεγάλο λάθος…
To πρώτο Shank ήταν ένα Platform/ Beat 'em up που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2010. Το παιχνίδι κατάφερε να ξεχωρίσει λόγω του ιδιαίτερου σχεδιασμού του σε στυλ κόμικ και της βγαλμένης από b-movie «ενήλικης» αισθητικής του. Ωστόσο δέχτηκε ανάμεικτες κριτικές για ορισμένους βασικούς τομείς όπως ο χειρισμός ή το επαναλαμβανόμενο gameplay.
Αφού πέρασε σχεδόν ένας χρόνος και έξι μήνες από τότε, η εταιρεία ανάπτυξης του εν λόγω παιχνιδιού Klei Entertainment μας φέρνει το δεύτερο μέρος με το απλό και λιτό όνομα Shank 2. Τα αντανακλαστικά των developers λειτούργησαν σωστά, καθώς φαίνεται πως έδωσαν βάση στα αρνητικά σχόλια που εισέπραξαν. Έτσι, στη νέα τους αυτή προσπάθεια, φιλοδοξούν να μας προσφέρουν ένα αναβαθμισμένο game, ιδιαίτερα στους τομείς που «πονούσε» ο προκάτοχός του.

Κάποτε στην Λατινική Αμερική
Για να καταλάβετε με λίγα λόγια την ατμόσφαιρα του Shank 2, σκεφτείτε το σαν μια εκδοχή σε κόμικς των ταινιών του Robert Rodriguez, χωρίς να αφαιρέσετε το παραμικρό από τη βία που περιέχουν. Ειδικά εάν φέρετε στο μυαλό σας φιλμ όπως το Desperado ή ακόμα περισσότερο το Machete (με πρωταγωνιστή τον…ομορφάντρα Danny Trejo) έχετε προσεγγίσει κατά πολύ την αισθητική που διακατέχει τον τίτλο. Φυσικά, όλο αυτό το cult σκηνικό και η «καφρίλα» έχουν μεταφερθεί δεξιοτεχνικά στο καλούπι ενός animated cartoon.
Πρωταγωνιστής μας είναι βεβαίως και πάλι ο Shank (ποιος άλλος;), ο οποίος βρίσκεται καθ' οδόν για κάποια χώρα της Λατινικής Αμερικής. Εκεί σκοπεύει να αναζητήσει την Linda, την γυναίκα που τον μεγάλωσε σε κάποιο ορφανοτροφείο της χώρας αυτής από την οποία ο ίδιος έφυγε πριν από πολλά χρόνια. Δυστυχώς όμως, φτάνοντας στον προορισμό του, θα ανακαλύψει ότι ο τόπος βρίσκεται εν μέσω έντονων πολιτικών αναταραχών.
Ο νεοεκλεγείς αρχηγός Magnus, αντί να βοηθήσει τη χώρα να απαλλαγεί από την μάστιγα των παράνομων καρτέλ, χρησιμοποίησε την εξουσία του για να αποκτήσει τον έλεγχό τους ο ίδιος. Όταν όμως ο στρατός του κάνει το λάθος να απαγάγει την Linda και να κάψει το ορφανοτροφείο, ο Shank δεν έχει άλλη επιλογή από το να σπεύσει να την σώσει και -γιατί όχι- να απελευθερώσει και τη χώρα, κατακρεουργώντας τις ορδές των εχθρών που θα βρει στον δρόμο του.
Η πλοκή κινείται καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού γύρω από αυτή την κεντρική ιδέα, χωρίς να εμβαθύνει ιδιαιτέρως σε κάτι περισσότερο. Πιο πολύ αποτελεί μια καλή δικαιολογία για να μοιράσετε…πόνο σε οποιονδήποτε κάνει το λάθος να προσπαθήσει να σας σταματήσει. Η ιστορία προωθείται μέσα από τα ενδιάμεσα cutscenes, τα οποία ομολογουμένως έχουν το γούστο τους.
Κάντε τους εχθρούς «combos-τα»
Όσοι έχετε παίξει το πρώτο μέρος της σειράς, από τα πρώτα κιόλας λεπτά θα αντιληφθείτε πως σχεδόν όλα είναι λίγο έως πολύ καλύτερα στο Shank 2. Αρχικά να αναφέρουμε πως τόσο ο χειρισμός, όσο και τα animations του χαρακτήρα είναι εμφανώς βελτιωμένα. Πρόκειται για δύο τομείς που σίγουρα πάνε χέρι-χέρι, και πολλοί είχαν εκφράσει παράπονα στην αρχική έκδοση.

Ο Shank εδώ κινείται γρηγορότερα, πηδάει ψηλότερα και γενικά είναι πιο ευέλικτος τόσο στο χώρο όσο και στις μάχες. Η ομαλότητα αυτή υποστηρίζεται από τον πολύ πιο πρακτικό χειρισμό που υπάρχει στο νέο παιχνίδι. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, στο Shank 2 κάθε λειτουργία έχει το δικό της ξεχωριστό κουμπί. Υπάρχουν στη διάθεσή σας τεσσάρων ειδών όπλα και μπορείτε χωρίς πρόβλημα να τα εναλλάσσετε μεταξύ τους με σωστή ροή διασφαλίζοντας τα combos σας.
Υπάρχει φυσικά κουμπί για άλμα αλλά και ξεχωριστό κουμπί για λαβές. Ο Shank μπορεί να αρπάξει τους αντιπάλους του και στη συνέχεια είτε να τους εκτελέσει είτε να τους πετάξει πιο πέρα και διάφορα άλλα. Βεβαίως επιστρέφει και εδώ η κίνηση “Pounce”, με την οποία μπορείτε να πεταχτείτε σε στυλ κατς πάνω σε κάποιον αντίπαλο. Η εν λόγω κίνηση σίγουρα θα σας βγάλει πολλές φορές από δύσκολη θέση. Όλες οι λαβές καθώς και το Pounce μπορούν να ολοκληρωθούν με μια αιματηρή finishing move του ήρωά μας, αποτελώντας την βάρβαρη επιβράβευση των combos σας.
Keep Rollin’
Μια σημαντική αλλαγή στο gameplay είναι η κατάργηση του block και η αντικατάστασή του με μια περιστροφική κίνηση αποφυγής. Ο Shank μπορεί πλέον να κυλίσει μακριά από έναν εχθρό, αλλά θα πρέπει να προσέξετε μη καταλήξετε μπροστά από κάποιον άλλο που ετοιμάζεται να σας χτυπήσει, καθώς η απόσταση που καλύπτει η τούμπα σας δεν είναι και ιδιαίτερα μεγάλη. Άσχετα όμως με αυτό, η προσθήκη της αποφυγής σίγουρα βοηθάει στην καλύτερη ροή της δράσης.

Αξίζει να αναφέρουμε πως όταν δείτε ένα θαυμαστικό πάνω από το κεφάλι ενός εχθρού σας, αυτό σημαίνει πως ετοιμάζεται να σας χτυπήσει και μπορείτε εκείνη τη στιγμή να εκτελέσετε ένα instant counter kill. Κοινώς, αποτελεί έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο για να βγάλετε από τη μέση έναν αντίπαλο.
Γενικά οι κινήσεις του Shank παρουσιάζονται βελτιωμένες, η δράση κυλάει ομαλά, τα combos προκύπτουν σχετικά αβίαστα, ενώ η βία με την οποία ξεπαστρεύετε τους αντιπάλους σας παρουσιάζεται μέσα από «πωρωτικά» animations. Αρχικά ίσως να χρειαστείτε λίγο παραπάνω χρόνο για να συνηθίσετε τα κουμπιά -για Platform game είναι αρκετά- ενώ πολλές φορές θα πιάσετε τον εαυτό σας να κάνει απλό button mashing για να εκτελέσετε διάφορα combos. Από τη στιγμή όμως που θα εξοικειωθείτε με τους χειρισμούς θα ανταμειφθείτε από την πρακτικότητα και την σωστή ανταπόκρισή τους.
Όπλα και επιθέσεις
Ο Shank βεβαίως για να καταφέρει να επιβιώσει στα αφιλόξενα μέρη που θα επισκεφτεί, δεν μπορεί να βασιστεί μόνο στις γροθιές του. Γι’ αυτό το λόγο πριν ξεκινήσετε ένα level εξοπλίζεστε αναλόγως, επιλέγοντας από ένα όπλο για τις τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες που αναφέραμε παραπάνω.

Η πρώτη κατηγορία αποτελείται από τα default όπλα σας, τα οποία είναι δύο μαχαίρια που κουβαλάτε πάντα μαζί σας και με αυτά εκτελείτε την κύρια επίθεσή σας από πολύ κοντινή απόσταση. Στη συνέχεια έχουμε το κύριο όπλο σας, όπου επιλέγετε μεταξύ ματσέτας, αλυσοπρίονου ή βαριοπούλας. Μιλάμε για απλά, κλασικά κι αγαπημένα εργαλεία απ’ τα οποία μπορείτε εύκολα να φανταστείτε την χρησιμότητά τους.
Τα δευτερεύοντα όπλα αποτελούν την ranged επίθεσή σας κι εδώ επιλέγετε μεταξύ μαχαιριών που μπορείτε να πετάξετε, πιστολιών και καραμπίνας. Τέλος, υπάρχουν και τα Thrown weapons, τα οποία σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα που είναι απεριόριστα έρχονται σε μικρό αριθμό και απαιτούν ορθολογική χρήση. Τα όπλα αυτά είναι χειροβομβίδες, νάρκες ή βόμβες μολότοφ.
Η βελτιωμένη εκδοχή του Shank έχει αρκετά αξιόλογα στοιχεία.
Βέβαια στην πορεία θα βρίσκετε και πολλά όπλα τα οποία πέφτουν από τους εχθρούς που σκοτώνετε και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε. Θα συναντήσετε ρόπαλα του μπέιζμπολ, τηγάνια, μπαλτάδες, τσεκούρια, πυρσούς και διάφορα άλλα πιο ευφάνταστα. Τα όπλα αυτά καταστρέφονται μετά από μερικές χρήσεις, αλλά προσφέρουν μια -προσωρινή έστω- ποικιλία στις μάχες σας. 
Know your enemy
Το Shank 2 διαθέτει μια σχετικά μικρή ποικιλία εχθρών. Αν και οπτικά διαφοροποιούνται στον σχεδιασμό τους, η βασική διαφορά είναι στον τρόπο με τον οποίο σας αντιμετωπίζει ο καθένας. Άλλοι σας την «πέφτουν» τρέχοντας με τσαμπουκά προς το μέρος σας, άλλοι σας πυροβολούν πονηρά από απόσταση, άλλοι βαράνε με αυτόματα και όποιον πάρει ο χάρος, άλλοι σας πετάνε χειροβομβίδες και πάει λέγοντας.
Υπάρχουν εχθροί που θα τους έχετε για …πρωινό, αλλά και άλλοι, πιο «ντούκια», που θα αντέχουν αρκετό damage και θα σας βγάλουν το λάδι. Το σίγουρο είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι αντίπαλοί σας θα είναι πολυπληθείς και θα πρέπει να είστε σε συνεχή εγρήγορση για να τους εξοντώσετε.
Δε λείπουν και τα διάφορά bosses, στα οποία θα πρέπει να επιστρατεύσετε αρκετές από τις ικανότητές σας για να περάσετε αλώβητοι. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως πολλές φορές θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε το περιβάλλον προς όφελός σας. Σε όλα τα levels υπάρχουν διάσπαρτες παγίδες που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε για να κάνετε τις μάχες πιο δίκαιες.

Shank attack
Σε γενικές γραμμές το Shank 2 δεν θα σας δυσκολέψει υπερβολικά, όπως για παράδειγμα σε ορισμένα σχεδόν εκνευριστικά σημεία του προκατόχου του. Ακόμα και οι πιο δύσκολες περιπτώσεις έχουν κάποιον λογικό τρόπο επίλυσης, που ενδεχομένως να έχει να κάνει με τον κατάλληλο συνδυασμό όπλων. Να σημειώσουμε πως -σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι- εδώ δεν μπορείτε να αλλάξετε τα όπλα που έχετε προεπιλέξει την ώρα της δράσης. Αλλαγή μπορείτε να κάνετε μόνο πριν από κάθε νέο level ή εάν πεθάνετε.
Δυστυχώς η δυσκολία έγκειται πιο πολύ στο κομμάτι του «ξύλου», αφού το αμιγώς platform gameplay είναι ελαφρώς ριγμένο σε σχέση με το πρώτο Shank. Τα επίπεδα είναι κάπως πιο γραμμικά, με λιγότερα εμπόδια και ανισόπεδα σημεία. Αυτό βέβαια βοηθάει στην διατήρηση του γρήγορου ρυθμού που έχει το παιχνίδι, αλλά το τελικό αποτέλεσμα χάνει κάπως σε ποικιλία. Μάλιστα, ορισμένοι ίσως και να βρείτε το gameplay κάπως μονότονο από ένα σημείο και ύστερα, αλλά αυτό έχει να κάνει και με τα γούστα του καθενός στο συγκεκριμένο είδος.

Αν και για το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού μπορείτε να παίξετε μόνο ως Shank, υπάρχει η δυνατότητα να ξεκλειδώσετε ορισμένους επιπλέον χαρακτήρες, τόσο για το story mode, όσο και για το «Survival», το Co-Op mode του τίτλου. Αυτοί οι χαρακτήρες είναι 16 κι ο καθένας έχει τα δικά του δυνατά και αδύνατα σημεία, ενώ θα πρέπει να πράξετε κάτι συγκεκριμένο για να τους ξεκλειδώσετε.
Κράτα με να σε κρατώ
Ξεχάστε το Co-Op campaign που ίσως ξέρατε από το πρώτο παιχνίδι. Αυτή ήταν ούτως ή άλλως μία μάλλον αμφιλεγόμενη κίνηση από την Klei Entertainment, αφού το στυλ του παιχνιδιού «σηκώνει» συνεργασία δύο παικτών. Τουλάχιστον το Co-Op δεν εξαλείφτηκε τελείως, αλλά απέκτησε ένα αμιγώς δικό του νέο mode, το λεγόμενο «Survival».
Εδώ υπάρχουν τρείς διαθέσιμες αρένες και μπορείτε να παίξετε τόσο στην ίδια κονσόλα όσο και online. Μαζί με κάποιον φίλο σας λοιπόν, καλείστε να επιβιώσετε από τα συνεχόμενα κύματα των εχθρών. Η προσθήκη που δίνει εδώ το κάτι παραπάνω είναι ότι ταυτόχρονα θα πρέπει να προστατέψετε ορισμένα κουτιά πυρομαχικών. Επίσης, στο τέλος της μάχης μπορείτε να συγκρίνετε ποιος τα πήγε καλύτερα και φυσικά ανταμείβεστε με βάση τις επιδόσεις σας. Πρόκειται λοιπόν για ένα αρκετά διασκεδαστικό mode που όμως δεν θωρούμε ότι θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον για αρκετά μεγάλο διάστημα.

Γενικά το Shank 2 πάσχει στον τομέα της διάρκειας, αφού εάν δεν συμπεριλάβουμε το Co-Op, ο συνολικός χρόνος ενασχόλησης με το campaign είναι δυστυχώς κοντά στις τρεις, το πολύ τέσσερις ώρες. Τουλάχιστον ο τίτλος είναι διαθέσιμος σε αρκετά χαμηλή και επομένως προσιτή τιμή, κοντά στα 10 ευρώ.
Τύφλα να ‘χει η Nickelodeon
Η κόμικ αισθητική στην οποία είναι πραγματικά «βουτηγμένο» το Shank 2 σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο προτέρημα από μόνο του. Χωρίς να έχουμε τεχνικά κάτι το εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο το παιχνίδι έχει έναν μοναδικό χαρακτήρα που αποτυπώνεται πολύ όμορφα στο «καρτουνίστικο» στυλ του. Οι χάρτες είναι επίσης όμορφα σχεδιασμένοι με έντονα χρώματα που αρμόζουν στο γενικό ύφος, όμως θα θέλαμε περισσότερη προσοχή στα platform στοιχεία των levels.
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα των animations, αφού οι χαρακτήρες κινούνται λες και είναι βγαλμένοι από ταινία καρτούν. Ειδικά ο Shank έχει πληθώρα κινήσεων και όλες, με αποκορύφωμα τις βάναυσες εκτελέσεις, είναι πραγματικά απολαυστικές.
Δεν ακούγεται άσχημο
Ο ήχος κυμαίνεται σε εξίσου αρκετά καλό επίπεδο. Η μουσική θυμίζει έντονα το κινηματογραφικό στυλ της σχολής Tarantino-Rodriguez που αναφέραμε στην αρχή. Σε κάθε περίπτωση τα θέματα που ακούγονται είναι πολύ ταιριαστά με το όλο ύφος που εκπέμπει το παιχνίδι.
Πάνω-κάτω τα ίδια ισχύουν και για τις φωνές, οι οποίες θα μπορούσαν για παράδειγμα να ανήκουν σε κομπάρσους από το Kill Bill, με ανάλογο περιεχόμενο στους διαλόγους. Σίγουρα πάντως βοηθούν στο να υπάρχει μια «ζωντάνια» στη διάρκεια του παιχνιδιού. Σε καλό επίπεδο κινούνται και τα εφέ, χωρίς κάτι πραγματικά αξιοπρόσεκτο.

Shank’s back!
Το σίγουρο είναι ότι η Klei Entertainment κερδίζει αρκετούς πόντους αφού έδειξε ενδιαφέρον και σε αρκετά μεγάλο βαθμό κατάφερε να βελτιώσει τον τίτλο της σε ορισμένους βασικούς τομείς. Το νέο Shank είναι καλύτερο από το πρώτο, ανά διαστήματα μπορεί να χαρακτηριστεί καταιγιστικό, ενώ συνάμα διαθέτει τις απαραίτητες -και αρκετά γερές- δόσεις καφρίλας.
Εγγυημένα θα ευχαριστηθείτε πυροβολισμούς και «ξυλίκι», αν και η γενικότερη έλλειψη βάθους, τόσο σε σενάριο, όσο και σε gameplay, αργά η γρήγορα θα φθίνουν το ενδιαφέρον σας. Ωστόσο η πολύ λογική τιμή του Shank 2 ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα κι έτσι μπορούμε εύκολα να πούμε πως ενδείκνυται για λίγες -πλην όμως διασκεδαστικές- ώρες παιχνιδιού.
Θετικά:
- «Πιασάρικο» στυλ γραφικών
- Βίαιες, χορταστικές μάχες
- Σαφώς βελτιωμένος χειρισμός
- Προσιτή τιμή
- Όμορφα animations
Αρνητικά:
- Λείπει το Platform στοιχείο
- Μικρή διάρκεια
- Έλλειψη βάθους στο σενάριο και στο gameplay
- Απουσία Co-Op campaign
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 6.9
Μια αξιόλογη προσπάθεια που μας χαρίζει ένα σύντομο αλλά αρκετά διασκεδαστικό platform game.
Γρηγόρης Βούλγαρης
NEWS
VIEW ALL
No News
Comments
Απ οτι βλέπω βελτίωσαν τον χειρισμό. Αν θυμάμαι κάτι απ το πρώτο παιχνίδι είναι το delay μεταξύ εντολής και animation