Dark Void

Hot
GameWorld
REVIEWED ON PC   PS3   Xbox 360  

Dark Void
Ο κομάντο του διαστήματος




Οι μάχες επιστημονικής φαντασίας ενάντια σε εξωγήινους, ήταν πάντοτε ένα σενάριο το οποίο πουλούσε στα Action games. Στην περίπτωση του Dark Void, έχουμε την νεόφερτη προγραμματιστική εταιρεία Airtight Games, σε ένα αρκετά θετικό ντεμπούτο. Η συνταγή του παιχνιδιού είναι απλή. Παίρνουμε τους χαρακτήρες και το gameplay του Uncharted, προσθέτουμε λίγο φαντασία και εξωγήινους, βρίσκουμε κι έναν πιασιάρικο τίτλο (Dark Void=Σκοτεινό Κενό) και…τσακ, η συνταγή για το νέο παιχνίδι δράσης μας είναι έτοιμη!

Σενάριο
Βρισκόμαστε στον Αύγουστο του 1938, όπου ένα αεροπλάνο με τρεις επιβάτες, συντρίβεται στο τρίγωνο των Βερμούδων κι εξαφανίζεται από αυτόν τον κόσμο, περνώντας σε άλλη διάσταση. Οι επιβάτες του είναι ο William Augustus Grey (κεντρικός πρωταγωνιστής), η Eva κι ένας ακόμη συνάδελφος που επέβαινε στο αεροσκάφος. Μετά την σύγκρουση, οι μόνοι επιζώντες φαίνεται να είναι ο William και η Eva. Βγαίνοντας από τα συντρίμμια του αεροπλάνου, αντιλαμβάνονται ότι δεν βρίσκονται στον πραγματικό κόσμο, αλλά σε μία άλλη διάσταση. Εκεί, θα συναντήσουν την η εξωγήινη φυλή των Watchers, η οποία επιτίθεται στην ανθρωπότητα για να την αφανίσει.



Όλως τυχαίως, την φωνή του Wlliam Grey επιμελείται ο Nolan North (ο ηθοποιός που υποδύεται και τον Nathan Drake στο Uncharted!). Επίσης όλως τυχαίως, το ζευγαράκι μας ξεκινάει τα πρώτα του βήματα εξερευνώντας μέρη με πλούσια βλάστηση, τα οποία κατοικούνται από ιθαγενείς. Βάλτε σε όλα αυτά τις μάχες με όπλα και χειροβομβίδες, τις τεχνικές parkour και τις κινήσεις εξ’ επαφής και…σωστά καταλάβατε. Καλώς ήρθατε στο σύγχρονο Uncharted!

Ο πόλεμος…των ρομπότ
Από τα πρώτα κιόλας λεπτά εξερεύνησης της εικονικής πραγματικότητας στην οποία βρίσκεστε, θα αντιληφθείτε την παρουσία των Watchers. Οι σχεδιαστές του Dark Void, θέλησαν να απεικονίσουν τους Watchers ως μια εξωγήινη φυλή, με ρομποτική μορφή. Αυτή η μορφή θα σας ακολουθεί σχεδόν παντού, καθώς οι Watchers μοιάζουν στην πλειοψηφία τους να είναι ολόιδιοι μεταξύ τους. Υπάρχουν ορισμένες παραλλαγές στα χρώματα, στα όπλα και σε ελάχιστα σημεία της εμφάνισης, όμως επί της ουσίας θα σας δίνεται διαρκώς η εντύπωση ότι πολεμάτε με κλώνους.

Οι κινήσεις του William είναι αρκετά συνηθισμένες. Στην έκδοση του Playstation 3, με το R1 πυροβολείτε, με το R2 ξαναγεμίζετε το όπλο σας και με το L2 πετάτε δυναμίτη. Αν πλησιάσετε έναν εχθρό, τότε πατώντας διαρκώς τον κύκλο, τον αποτελειώνετε με διάφορες αυτοματοποιημένες κινήσεις εξ επαφής, όπου ο ήρωάς μας χρησιμοποιεί εντυπωσιακά το όπλο του.

Η καινοτομία στο gameplay που κάνει κατά μία έννοια το Dark Void να ξεχωρίζει, είναι το jetpack σας. Το jetpack σας επιτρέπει αρχικά να διατηρείστε στον αέρα και να μεταπηδάτε από το ένα ύψωμα στο άλλο με μικρή ώθηση. Στις πιο προχωρημένες αποστολές όμως, θα μπορέσετε να πετάξετε κανονικά, σαν να είστε…αεροσκάφος! Όταν είστε σε κατάσταση πτήσης, είστε διαρκώς και υποχρεωτικά σε κίνηση, οπότε χρησιμοποιείτε το αριστερό analog stick για να κινηθείτε. Αν θέλετε να επιταχύνετε (boost) πατάτε το τρίγωνο, με το τετράγωνο φρενάρετε και με το R1 πυροβολείτε.



Οι αποστολές σας στο Dark Void είναι αρκετά απλές. Συνήθως σας ζητιέται να μεταβείτε από το ένα σημείο στο άλλο, να σκοτώσετε ομάδες εξωγήινων και να βρείτε συγκεκριμένα αντικείμενα τα οποία σας είναι απαραίτητα για την συνέχεια (και κατ’ επέκταση την εξέλιξη της πλοκής). Η αποθήκευση της προόδου σας γίνεται με τα checkpoints, τα οποία όμως δεν εμφανίζονται πάντοτε την κατάλληλη στιγμή. Υπάρχουν δηλαδή περιπτώσεις όπου αντί να υπάρχει checkpoint μετά από μία μεγάλη μάχη, θα συναντήσετε μερικές ακόμη δοκιμασίες ή 2-3 σκόρπιους εχθρούς. Αυτό όμως μπορεί να είναι ικανό να σας κάνει να χάσετε, άρα να σας σπάσει τα νεύρα, καθώς θα χρειαστεί να επαναλάβετε όλες τις τελευταίες σας ενέργειες. Τα λάθη λοιπόν δεν συγχωρούνται. Σκεφτείτε, ότι ακόμα κι αν φτάσετε στο χείλος ενός γκρεμού, δεν υπάρχει καν παραπάτημα. Πέφτετε κατευθείαν στο κενό!

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό γνώρισμα του παιχνιδιού είναι το linear gameplay του. Σχεδόν σε κανένα σημείο του δεν υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές. Υπάρχει μονίμως μία ένδειξη για την απόσταση που σας χωρίζει από τον προορισμό σας και η διαδρομή σας είναι μονίμως αυτονόητη. Η μοναδική αίσθηση ελευθερίας που σας δίνεται την ώρα της πτήσης σας, αφορά έναν περιορισμένο σε έκταση χώρο όπου διεξάγεται η μάχη. Αν επιχειρήσετε να διαφύγετε από τον χώρο αυτό, τότε θα σας γίνει υποχρεωτικά στροφή 180 μοιρών για να επιστρέψετε πίσω και να συνεχίσετε την μάχη σας.

Ο τρόπος παρουσίασης του σεναρίου έχει αρκετά κλισέ, τα οποία έχουμε συναντήσει πολλές φορές σε ανάλογα games, αλλά και ενδιαφέροντα cutscenes, τα οποία παρεμβάλλονται ανάμεσα στη δράση. Ανά διαστήματα θα συναντάτε στο δρόμο σας Journals, στα οποία οι άνθρωποι που πέρασαν από εκείνο το σημείο, έχουν αφήσει το στίγμα τους για το τι τους συνέβη. Όλα αυτά όμως δεν είναι παρά κάποια σκόρπια στοιχεία για να γεμίζει ο χρόνος σας. Επί του θέματος, όλοι γνωρίζουμε στο περίπου πως εξελίσσεται αργότερα η πλοκή και πως έχει ο επίλογος σε τέτοιες περιπτώσεις.



Όπλα, Μάχη και A.I.
Το ρεπερτόριο του οπλισμού σας περιλαμβάνει από γήινα αυτόματα, μέχρι εξωγήινα λέιζερ όπλα, τα οποία και έχουν καλύτερη απόδοση κόντρα στους Watchers. Απλά εδώ ισχύει ο κλασικός κανόνας πως όσο πιο ισχυρό το όπλο, τόσο λιγότερες οι σφαίρες του (οι οποίες βρίσκονται σε διάφορα διασκορπισμένα ammo caches). Υπάρχουν επίσης οι χειροβομβίδες που κάνουν μαζική ζημιά, αλλά και τα tech points. Οι πόντοι αυτοί συλλέγονται όταν θα σκοτώσετε κάποιον εχθρό. Τότε, εμφανίζεται μία πηγή ενέργειας πάνω από το πτώμα του, την οποία απλά θα πρέπει να πλησιάσετε για να συλλέξετε τους απαιτούμενους πόντους. Τα tech points ξοδεύονται σε upgrades, μιας και όλα τα όπλα μπορούν να αναβαθμίσουν την δύναμη πυρός τους, ώστε να προκαλούν μεγαλύτερη ζημιά.

Το σύστημα κάλυψης λειτουργεί με τον κλασικό τρόπο, δηλαδή σας επιτρέπει να καλυφθείτε πίσω από εμπόδια ή τοίχους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορείτε επίσης να βγείτε αμέσως από την θέση κάλυψης (ακόμα και με άλμα αν είστε πίσω από χαμηλό σημείο). Το πιθανότερο επίσης είναι οι σφαίρες των εχθρών από πλάγια θέση να μην σας βρίσκουν, κάτι που μοιάζει μη ρεαλιστικό, αλλά λειτουργεί προς όφελός σας, σε μία από τις πολλές αδυναμίες της engine. Όταν δίνετε μάχες στον αέρα, το εντυπωσιακό είναι ότι σας δίνεται κι η δυνατότητα να κλέψετε ένα διαστημόπλοιο, απομακρύνοντας τον χειριστή του και παίρνοντάς το υπό τον έλεγχό σας.

 

Μάχες επιστημονικής φαντασίας, σε έναν εναλλακτικό κόσμο, ο οποίος παρουσιάζει αρκετές ουσιαστικές ελλείψεις.



Η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών είναι κάτω του μετρίου. Η όλη αίσθηση που θα αποκομίσετε θα σας κάνει να πιστεύετε ότι παίζετε μία beta έκδοση κι όχι το τελικό προϊόν. Πολλές φορές, οι εχθροί δεν ανταποκρίνονται όταν τους πυροβολήσετε από μεγάλη απόσταση και απλά σας κοιτάζουν ακίνητοι. Επιπρόσθετα, δεν σας περικυκλώνουν, απλά σας πλαγιοκοπούν ελαφρώς και σας αφήνουν να αναπληρώσετε ενέργεια πίσω από το σημείο κάλυψής σας. Στις μάχες σώμα με σώμα, μοιάζουν τελείως άπραγοι, σε σημείο που ο William να θυμίζει έντονα τον Terminator, κάνοντας κυριολεκτικά ότι θέλει και αποτελειώνοντας όποιον βρει με 1-2 κινήσεις. Η μικρή αντίσταση των εχθρών, θα σας φέρει στο σημείο να τελειώσετε το παιχνίδι παίζοντας περίπου οκτώ ώρες, ιδιαίτερα αν παίζετε στα δύο χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας.

Το μόνο θετικό στο A.I. είναι ότι οι Watchers έχουν τουλάχιστον την αίσθηση του κινδύνου όταν τους πετάτε μια χειροβομβίδα, επιχειρώντας άμεσα να απομακρυνθούν απ’ το σημείο κάλυψης. Τουλάχιστον, κάτι είναι κι αυτό και θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μία όαση στα τόσα bugs που έχει η μη προσεγμένη engine του παιχνιδιού. Υπάρχουν ακόμα και τα κλασικά προβλήματα κίνησης, όπως αυτό στο οποίο οι εχθροί κάνουν ότι τρέχουν προς το μέρος σας, ενώ στην ουσία…«κολλάνε» σε κάποιο εμπόδιο. Ένα ακόμη εντελώς κουφό που μας έκανε εντύπωση, είναι ότι χωρίς το jetpack, μπορείτε να πεθάνετε πέφτοντας από ύψος…12-15 μέτρων! Μιλάμε στην ουσία για αστεία πράγματα, αφού ο άνθρωπος -στην πραγματική ζωή- είναι πολύ δύσκολο να χάσει τη ζωή του πέφτοντας σε χωμάτινο έδαφος από ένα ανάλογο σημείο.



Γραφικά
Με βάση τα μέχρι τώρα βίντεο του παιχνιδιού και γνωρίζοντας ότι το Dark Void θα χρησιμοποιεί την Unreal Engine 3, περιμέναμε να δούμε πολύ καλύτερα οπτικά αποτελέσματα. Οι 3D designers έκαναν καλή δουλειά στον σχεδιασμό των πρωταγωνιστών, άφησαν μέτριες εντυπώσεις από την επαναλαμβανόμενη απεικόνιση των εχθρών, ενώ απογοήτευσαν στο σχεδιασμό του περιβάλλοντος. Τα textures είναι χοντροκομμένα και με μια προσεκτική παρατήρηση από κοντά, η οπτική των χώρων και της βλάστησης μοιάζει λίγο απαρχαιωμένη. Τα οπτικά εφέ είναι σχετικά καλά, χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν, ενώ τα physics –ιδιαίτερα στους ανθρώπους όπου εκεί έχουμε απαιτήσεις- παρουσιάζουν ορισμένα μικροπροβλήματα.

Ήχος
Ο guru των voice-overs Nolan North, εδώ υποδύεται τον William Grey. Έχοντας δανείσει την φωνή του στον Nathan Drake του Uncharted (όπως και σε πολλά games των σειρών Call of Duty, Assassin’s Creed και Halo), η φωνή του, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Ακούγοντας ατάκες του στυλ “I’ll take that” όταν συλλέγετε κάποιο αντικείμενο ή “And stay down” όταν σκοτώνετε κάποιον εξωγήινο, είναι πολύ πιθανό να θυμηθείτε αντίστοιχες σκηνές απ’ το Uncharted!

Όλοι οι ηθοποιοί δίνουν αρκετά καλές ερμηνείες, όμως στην επεξεργασία του ήχου η Airtight Games πιάστηκε αδιάβαστη. Οι ήχοι είναι κυρίως ακατέργαστοι και αυτούσιοι, με αποτέλεσμα να ακούτε την ίδια ένταση φωνής, όποια κι αν είναι η απόστασή σας από αυτή. Επιπλέον, οι κραυγές των Watchers τους κάνουν να ακούγονται περισσότεροι σαν…άνθρωποι με αποκριάτικη στολή ρομπότ, παρά σαν εξωγήινοι! Το τελικό αποτέλεσμα σώζεται από μερικά ευχάριστα (αν και επαναλαμβανόμενα) ηχητικά εφέ, αλλά και από κάποια ατμοσφαιρικά μουσικά ακούσματα.



Προσγείωση…στην πραγματικότητα
Η Capcom κατάφερε να αναδείξει -μέσα από διάφορα βίντεο και previews- ένα παιχνίδι δράσης σε μείζον θέμα, αλλά στην πράξη το τελικό προϊόν αποδεικνύεται ελαττωματικό. Το χιλιοπαιγμένο σενάριο και τα προβλήματα στο gameplay και τα γραφικά, κάνουν το Dark Void έναν μέτριο και απλά ικανοποιητικό τίτλο δράσης. Πάντως, όλοι όσοι τρελαίνεστε για Action games, ανεξαρτήτως σεναρίου, θα χαρείτε πολύ να διασκεδάσετε μαζί του για κάποιες ώρες, ειδικά αν αντέξετε το να κάνετε διαρκώς τα ίδια πράγματα χωρίς να βαριέστε.

Θετικά:
- Πλήρεις διάλογοι
- Έντονες μάχες σε στεριά και αέρα
- Ενδιαφέροντα cutscenes

Αρνητικά:
- Η εκνευριστική λειτουργία των checkpoints
- Χαμηλή τεχνητή νοημοσύνη
- Η κλωνοποίηση των εχθρών
- Χοντροκομμένα textures στο περιβάλλον
- Κάκιστη επεξεργασία στις φωνές των ηθοποιών
- Σύντομο και χωρίς multiplayer mode

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.1

Ένα συνηθισμένο παιχνίδι δράσης, με ορισμένα θετικά στοιχεία, αλλά και μία μετριότατη υλοποίηση.

Μάνος Γρυπάρης

 

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Γιωργος Βλαχος (Level13) 22/01/2010 12:38
egw pantws pou to katebasa apo to ps store to demo fainotan apo thn arxh oti htan polu proxeiro!!
#2 panastam (Level5) 11/02/2011 17:03
poly monotono kai provlepomeno paixnidi...tha elega pws den me enthousiase idiaitera...
#3 taskounis (Level9) 11/02/2011 17:03
Πολύ μέτριο.Ένα ακόμη παιχνίδι επιστημονικής φαντασίας το οποίο,παρά την μεγάλη προσπάθεια,θα περάσει στα ψηλά.κρίμα...
#4 knut (Level9) 11/02/2011 17:03
Αν και το περίμενα καιρό, με απογοήτευσε στο PC... Καλά, τι σκεφτόντουσαν όταν δημιουργούσανε το σύστημα ελέγχου!?! Γενικά πολύ μέτριο και ψιλιοειπωμένα πράγματα.
#5 alexrabbito (Level5) 11/02/2011 17:03
Συμφωνω απολυτος,δοκιμασα το demo στο ps3 και απλα απογοητευτηκα.Κριμα γιατι ειχε τα φοντα να ειναι ενα must play game!Ισως μια ενοικιασει στο μελλον αν δεν εχω αλλο παιχνιδι να ασχοληθω...
#6 lef10 (Level20) 11/02/2011 17:03
Το παιχνίδι απλώς καθυστέρησε πολύ να βγεί.Βασικά αν θυμάμαι το περιμέναμε γύρω στα τέλη του 08,εκεί κοντά μαζί με το DEAD SPACE (παιχνιδάρα).Ισως αν έβγαινε τότε να είχε διαφορετική τύχη.
Score  7.1
0 User Score
(0  vote)
User Reviews 0
Genre: Action Shooter
Developer: Airtight Games
Publisher: Capcom
Διάθεση: CD Media (210-2822580)
Players:
Requirements: 1GB RAM, Επεξεργαστής 2.4Ghz, Κάρτα γραφικών 256MB, HD 10GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2010-01-22
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (9.5)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)