- Reviews
- Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2
Hot Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2
Site: rainbowsixgame.us.ubi.com/home.php
Ενάμιση χρόνο μετά την κυκλοφορία του Rainbow Six:Vegas, ήρθε επιτέλους η ώρα του Rainbow Six: Vegas 2. Πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο είναι μέλος της επιτυχημένης σειράς που καθιέρωσε το είδος των tactical (squad based) First-Person shooters. Φέροντας το όνομα ενός πολυβραβευμένου συγγραφέα, δεν θα μπορούσε να λείπει από την συλλογή μας. Πάμε λοιπόν να δούμε αν το sequel ίσως του καλύτερου Tactical FPS του 2007 είναι αντάξιο των προσδοκιών μας.
Το παιχνίδι
Το RS:V2 λαμβάνει χώρα πριν, αλλά και μετά από τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού, εκτελώντας ουσιαστικά χρέη prequel και sequel και προσφέροντάς μας απαντήσεις στα ερωτήματα που μας άφησε η πλοκή του πρώτου παιχνιδιού. Παρ’ όλα αυτά, για πρακτικούς λόγους θα αναφερόμαστε στο RS:V2 σαν το δεύτερο (κατά σειρά κυκλοφορίας) παιχνίδι της σειράς Rainbow Six: Vegas.
Το σενάριο του RS:V2 μας μεταφέρει από μια μικρή πόλη της Γαλλίας, την ίδια χρονική περίοδο με τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού, στην πόλη του Las Vegas 18 μήνες μετά. Σκοπός σας είναι να ηγηθείτε μιας ομάδα κρούσης δυο ατόμων σε αναζήτηση χημικών όπλων (cliché;) που φημολογείται πως έχει στην κατοχή της μια σκληροπυρηνική ομάδα τρομοκρατών.

Gameplay
Καταρχάς ο κεντρικός ήρωας του παιχνιδιού, ο Logan, δεν εμφανίζεται καθόλου στο RS:V2. Αντιθέτως, αναλαμβάνετε το ρόλο ενός στρατιώτη με κωδικό όνομα «Bishop» προκειμένου, σύμφωνα τουλάχιστον με την Ubisoft, να μπορείτε να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα.
Πριν ξεκινήσετε, καλείστε να δώσετε μορφή στον χαρακτήρα σας και να τον εξοπλίσετε. Στη διάθεσή σας αρχικά έχετε μια μικρή γκάμα όπλων, όπως για παράδειγμα το λίγο-πολύ γνωστό στους λάτρεις της σειράς υποπολυβόλο MP5, χειροβομβίδες, gadgetάκια και εξοπλισμό προστασίας (armor). Με την πρόοδό σας στο παιχνίδι θα ανανεώνετε το οπλοστάσιό σας με πιο εξελιγμένα όπλα μέσω ενός συστήματος πόντων αντίστοιχο με αυτό του πρώτου παιχνιδιού, κάτι το οποίο θα δούμε πιο αναλυτικά αργότερα.
Να σημειώσουμε εδώ πως ανάλογα με την προστασία που θα επιλέξετε, επηρεάζεται άμεσα και η ευκινησία σας μέσα στο παιχνίδι. Θέλετε να ντύσετε τον χαρακτήρα σας σαν αστακό; Θα είστε πιο αργός και από την καθυστέρηση. Θέλετε να επιλέξετε την κατώτερη μορφή προστασίας (ή ακόμα και καθόλου); Θα είστε σβέλτος μέσα στο παιχνίδι, αλλά το παραμικρό ξύσιμο από σφαίρα θα σας αφήσει αβοήθητους. Από τη στιγμή που μιλάμε για έναν τίτλο της σειράς Rainbow Six, αυτομάτως καταλαβαίνετε πως πρόκεται για ένα tactical First-Person Shooter, στο οποίο η χρήση τακτικών όχι μόνο συνιστάται, αλλά επιβάλλεται!

Όπως και σε κάθε τίτλο της σειράς, τα saves έχουν αντικατασταθεί με μια σειρά πολλαπλών checkpoints σε κάθε επίπεδο και το παιχνίδι αυτομάτως σώζει την πρόοδό σας κάθε φορά που φτάνετε σε ένα από αυτά. Η υλοποίηση αυτή (την οποία συναντάμε και σε άλλα παιχνίδια) μπορεί να σας παραξενέψει, ή ακόμα και να σας δυσκολέψει, ειδικά αν είστε καινούργιος στα Tactical FPS, αλλά σε βάθος χρόνου θα σας ωθήσει να δώσετε την απαραίτητη προσοχή στην εφαρμογή στρατηγικής και τακτικών, στοιχεία στα οποία είναι άλλωστε βασισμένο και το παιχνίδι.
Βέβαια, οι τακτικές που θα πρέπει να ακολουθήσετε και γενικότερα το στρατηγικό «στήσιμο» του RS:V2 έχει κατά κάποιο τρόπο απλουστευθεί σε σχέση με παλιότερους τίτλους της σειράς Rainbow Six. Αυτό πολλοί το αποδίδουν στην πρόθεση των δημιουργών να προσελκύσουν πιο casual παίκτες, καθώς και να το κάνουν πιό λειτουργικό, πιο playable σε κονσόλες, γεγονός για το οποίο η Ubisoft έχει λάβει αρκετά αρνητικές κριτικές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως το παιχνίδι, σαν γενική εικόνα τουλάχιστον, θα σας αφήσει παραπονεμένους.
Το σύστημα διοίκησης της ομάδας σας μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο από το πρώτο παιχνίδι και σας δίνει την δυνατότητα να δίνετε εντολές είτε σε ολόκληρη την ομάδα είτε σε κάθε μέλος ξεχωριστά. Η σωστή χρήση των εντολών παίζει σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή της στρατηγικής σας, είτε πρόκειται για τις πιο βασικές, όπως για παράδειγμα η μετακίνηση από έναν χώρο σε έναν άλλον, είτε πρόκειται για πιο περίπλοκες, όπως για παράδειγμα η είσοδος σε ένα κλειστό δωμάτιο. Στο RS:V2 έχετε την δυνατότητα, κοιτώντας κάτω από την πόρτα με τη βοήθεια ενός gadget, να «σημαδεύετε» με tags τους εχθρούς που θέλετε να εξουδετερώσει η ομάδα σας αμέσως μετά την είσοδό σας στο δωμάτιο.
Μέσω αυτού του συστήματος μπορείτε να «σημαδέψετε» μέχρι και δύο εχθρούς ταυτόχρονα (primary και secondary target), κάτι που σε πολλές περιπτώσεις δεν αρκεί, καθώς μετά από μια κλειστή σε πολλές περιπτώσεις δεν θα σας περιμένουν ένας ή δυο εχθροί, αλλά περισσότεροι. Γι’ αυτό το λόγο, μπορείτε για παράδειγμα να δώσετε εντολή στην ομάδα σας να περιμένει πριν εισέλθει στο δωμάτιο, ενώ εσείς θα παίρνετε θέση σε κάποια πλαϊνή πόρτα ή ακόμα και στην οροφή. Αφού πάρετε θέση και δώσετε εντολή για ταυτόχρονη είσοδο, εσείς ουσιαστικά ξεχνάτε τους εχθρούς που είχατε «σημαδέψει» για την ομάδα σας (θα τους εξουδετερώσουν αυτομάτως) και επικεντρώνεστε σε οποιονδήποτε άλλον πεταχτεί ξαφνικά πίσω από κάλυψη. Παράλληλα με τον μηχανισμό κατάβασης, τον οποίο θα χρησιμοποιήσετε και εδώ αρκετά συχνά για να μεταβείτε με ασφάλεια και ταχύτητα από ένα ψηλό σημείο σε χαμηλό (όπως για παράδειγμα μεταξύ ορόφων ενός ξενοδοχείου), έχετε και πάλι στην διάθεσή σας το «έξυπνο» σύστημα κάλυψης που έκανε την εμφάνισή του στο πρώτο παιχνίδι, το οποίο είναι ίσως το καλύτερο που έχουμε δει σε Tactical FPS. Πατώντας το δεξί πλήκτρο του ποντικιού σας αυτομάτως ο χαρακτήρας σας βρίσκει κάλυψη πίσω από οποιοδήποτε εμπόδιο βρεθεί μπροστά του και η κάμερα μετατρέπεται σε τρίτου προσώπου, επιτρέποντάς σας αφενός να βλέπετε το κατά πόσο είναι καλυμμένος ο χαρακτήρας σας (και να προσαρμόζετε την θέση του στην κάλυψη), αφετέρου να έχετε μια οπτική γωνία πίσω, δεξιά και αριστερά της θέσης σας. Έτσι, μπορείτε να βλέπετε τι γίνεται πίσω από την κάλυψή σας και ανάλογα με τις συνθήκες, με ένα γρήγορο πάτημα των πλήκτρων κατεύθυνσης (ανάλογα με την πλευρά από την οποία θα βγείτε) και μια γρήγορη ριπή, θα μπορέσετε να βγείτε στιγμιαία από την κάλυψη, να εξουδετερώσετε κάποιον εχθρό και να καλυφθείτε ξανά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Εκτός αυτού, μπορείτε ακόμα να «σημαδεύετε» εχθρούς με το σύστημα που αναφέραμε πιο πριν, αλλά και να ρίχνετε «στα τυφλά» χωρίς όμως την απαραίτητη ευστοχία, κάτι που μάλλον περιορίζει την εφαρμογή αυτή σε μέσο οπισθοχώρησης ή αντιπερισπασμού. Το σύστημα αυτό μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και για την ασφαλή είσοδο σε κάποιο δωμάτιο, παίρνοντας θέση κάλυψης δίπλα από μια πόρτα και ανοίγοντάς την με μία μόνο κίνηση του χεριού σας, με αποτέλεσμα να μην εκτεθείτε σχεδόν καθόλου σε εχθρικά πυρά και να «καθαρίσετε» το δωμάτιο με ασφάλεια.
Παραμένοντας πιστό στην... αυστηρότητα που μας έχει συνηθήσει η σειρά, αν τυχόν κάποιος από την ομάδα σας εξουδετερωθεί, τότε αυτομάτως χάνετε το παιχνίδι. Μην σας τρομάζει αυτό όμως, καθώς ακόμα και όταν κάποιος από την ομάδα σας τραυματιστεί σοβαρά, μπορείτε να τον «θεραπεύσετε» χρησιμοποιώντας μια ένεση αδρεναλίνης, πράγμα που καθιστά την εξουδετέρωση κάποιου μέλους της ομάδας σας, ειδικά στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας, σχεδόν απίθανη.
Εκτός από χαρακτηριστικά που συναντήσαμε και στο πρώτο Vegas, στο RS:V2 για πρώτη φορά στην ιστορία του Rainbow Six, ο χαρακτήρας σας έχει την δυνατότητα να τρέξει! Αυτό αρχικά μπορεί να κακοφανεί στους φανατικούς οπαδούς της σειράς, αλλά αν αναλογιστούμε την πρακτική εφαρμογή του χαρακτηριστικού αυτού (όταν για παράδειγμα τρέχετε για κάλυψη ή προσπαθείτε να αποφύγετε μια χειροβομβίδα) τότε η σωστή χρήση του δεν πρόκειται να επηρρεάσει αρνητικά το tactical κομμάτι του παιχνιδιού, αντιθέτως αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη.
A.I.
Ας ξεκινήσουμε αναλύοντας τα μέλη της ομάδας. Η φιλική A.I. είναι αρκετά βελτιωμένη σε σχέση με το πρώτο μέρος, αλλά και πάλι κάπου υστερεί, κυρίως στο pathfinding. Θυμάστε στο πρώτο παιχνίδι, όταν προχωρούσατε για ώρα εξουδετερώνοντας εχθρούς και στο τέλος ανακαλύπτατε πως η ομάδα σας είχε «χαθεί» κάπου, οπότε αναγκαζόσασταν να ψάξετε τους συναδέλφους σας για να τους οδηγήσετε χεράκι-χεράκι στο επόμενο checkpoint; Ή μήπως όταν τα μέλη της ομάδας σας σάστιζαν και έμπαιναν χωρίς λόγο σε κάποιο δωμάτιο γεμάτο εχθρούς με αποτέλεσμα να γίνουν σουρωτήρι; Τέτοια περιστατικά δεν πρόκειται να συναντήσετε στο RS:V2, τουλάχιστον όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό, ενώ φαίνεται πως η A.I. «πατάει» πιο γερά στα πόδια της και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μπορεί ακόμα και να σας ξελασπώσει.
Οι εχθροί σας είναι φανερά πιο επιθετικοί και χρησιμοποιούν ίχνη τακτικής, εντούτοις δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου ένας τρομοκράτης έπεφτε νεκρός και δίπλα ο βοηθός του συνέχιζε αμέριμνος την βόλτα του ή όταν βρισκόμασταν σε απόσταση αναπνοής από κάποιον τρομοκράτη, μέσα στο οπτικό του πεδίο και ο ίδιος δεν είχε καταλάβει τίποτε. Παρ’ολα αυτά θα χαρακτηρίζαμε το παιχνίδι πιο δύσκολο από τον προκάτοχό του, ακόμα και στο χαμηλό επίπεδο δυσκολίας.
What happens in Vegas, stays in Vegas!
A.C.E.S.
Μια ακόμη σημαντική διαφορά σε σχέση με το πρώτο Rainbox Six Vegas είναι το σύστημα πόντων, το οποίο βελτιώθηκε αρκετά. Το ACES (Advanced Combat Enhancement and Specialization) είναι ένα σύστημα στατιστικών και αξιολόγησης παρόμοιο με αυτά που συναντάμε στα mmo, το οποίο προσφέρει experience points και rewards για την απόδοσή σας στη μάχη και χωρίζεται σε τρεις υποκατηγορίες: Marksmanship, CQB και Assault.
Η λογική του A.C.E.S. έχει ως εξής: Για κάθε kill κερδίζετε πόντους τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκλειδώσετε διάφορα rewards, κυρίως όπλα αλλά σε μερικές περιπτώσεις και επιπλέον experience points. Οι πόντοι και τα rewards λαμβάνονται ανά κατηγορία, ανάλογα με το πως ακριβώς εκουδετερώσατε τον αντίπαλο. Για παράδειγμα ένα headshot σας δίνει πόντους στο Marksmanship, ένα κοντινό kill θα σας δώσει πόντους στο CQB, ενώ τα rewards μπορεί να είναι ένα sniper rifle ή ένα πιστόλι, αντίστοιχα.
Το καλύτερο ίσως κομμάτι του A.C.E.S. είναι πως στο RS:V2 οι πόντοι κερδίζονται αλλά και μεταφέρονται σε όλα τα modes (single player, multiplayer, terrorist hunt και co-op) κάτι που έλειπε από το πρώτο παιχνίδι. Το θέμα είναι πως εκτός από λίγες εξαιρέσεις, τα όπλα που θα ξεκλειδώσετε δεν αξίζουν και τόσο τον κόπο, ούτε υπερέχουν σημαντικά έναντι αυτών που ήδη έχετε στην διάθεσή σας.

Terrorist Hunt
Κάτι που μας άρεσε στο πρώτο Vegas, ήταν το terrorist hunt mode, το οποίο μας έδινε την δυνατότητα να ξαναπαίζουμε οποιοδήποτε επίπεδο του campaign είχαμε ολοκληρώσει, αυξάνοντας έτσι κατακόρυφα την αντοχή του παιχνιδιού στο χρόνο.
Το mode αυτό επανήλθε δριμύτερο και αρκετά βελτιωμένο, ενώ το γεγονός ότι το σύστημα A.C.E.S. που αναφέραμε πιο πριν, λειτουργεί στο mode αυτό, αποτελεί σημαντικό κίνητρο για να παίζετε κάθε επίπεδο ξανά και ξανά αφού ολοκληρώσετε το campaign, μαζεύοντας πόντους για κάποιο reward το οποίο δεν μπορέσατε να ξεκλειδώσετε.
Multiplayer
Όπως και σε όλους τους τίτλους της σειράς Rainbow Six, το single-player campaign αποτελεί απλά έναν προπομπό στο multiplayer κομμάτι του RS:V2. Με υποστήριξη LAN, voice chat, δυο επιπλέον game modes και συνολικά 13 χάρτες, το multiplayer είναι το Α και το Ω του παιχνιδιού, ενώ υπάρχει επιπλέον και η δυνατότητα να παίξετε co-op με τους φίλους σας μέσω LAN ή internet . Το μόνο αρνητικό εδώ είναι πως ο αριθμός των παικτών σε co-op στο campaign μειώθηκε από τέσσερις που ήταν στον πρώτο τίτλο σε δυο, ενώ στο terrorist hunt μπορούν να παίξουν co-op μέχρι τέσσερις παίκτες.
Οι multiplayer χάρτες είναι καλοσχεδιασμένοι, ισσοροπημένοι και αντιπροσωπεύουν την τακτική εικόνα του παιχνιδιού, ενώ το multiplayer πλαισιώνει ένας εύχρηστος game browser και η δυνατότητα παραμετροποίησης των κανόνων του παιχνιδιού.
Γραφικά
Τα γραφικά του παιχνιδιού, βασισμένα στην Unreal Engine 3, κυμαίνονται στα πλαίσια του πρώτου παιχνιδιού, με λεπτομερέστατες απεικονίσεις των όπλων και των χαρακτήρων. Οι κινήσεις τόσο των μελών της ομάδας σας όσο και των αντιπάλων είναι άκρως ρεαλιστικές. Τα επίπεδα είναι πλούσια και καλοσχεδιασμένα ενώ το περιβάλλον είναι πολύ πιο interactive σε σχέση με τον προκάτοχό του. Άξια αναφοράς είναι, όπως και στο πρώτο παιχνίδι, η απεικόνιση του χαρακτήρα σας σε τρίτο πρόσωπο κατά την εφαρμογή του συστήματος κάλυψης, όπου βλέπετε με αρκετή λεπτομέρεια όλες τις κινήσεις του, κάτι που σίγουρα θα σας προκαλεί να χρησιμοποιήσετε την επιλογή αυτή αρκετές φορές.

Γενικά τα γραφικά του RS:V2 δεν είναι όσο εντυπωσιακά όσο ελπίζαμε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι και άσχημα. Το πρόβλημα είναι πως στην έκδοση των PC, ακόμα και σε δυνατά συστήματα συναντήσαμε μικροπροβλήματα, όπως χαμηλά framerates, κολλήματα και glitches, προβλήματα τα οποία ευελπιστούμε να διορθωθούν σε κάποιο μελλοντικό patch.
Ήχος
Εδώ τα πράγματα είναι σχεδόν πανομοιότυπα με τον πρώτο τίτλο. Ο ήχος είναι προσεγμένος, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, δεν κουράζει, ενώ αν διαθέτετε το κατάλληλο hardware σας βοηθά να προσδιορίζετε την θέση των εχθρών σας την ώρα που αυτοί απελπισμένα καλούν σε βοήθεια (ή σας... βρίζουν, ανάλογα με την κατάσταση!).
Μέσα σε όλα αυτά, οι εχθροί σας συζητούν μεταξύ τους σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να ξεπεράσουν την... βαρεμάρα τους, ενώ προετοιμάζονται για το επόμενο χτύπημα. Αυτές είναι συζητήσεις τις οποίες μπορείτε ακόμη και να κρυφακούσετε, αν πλησιάσετε χωρίς να γίνετε αντιληπτοί. Μέσα στους διαλόγους υπάρχουν κι αρκετές εύστοχες ατάκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συζήτηση δυο τρομοκρατών σχετικά με το... επάγγελμα που επέλεξαν: “oh well, it pays the bills!”
Επίλογος
Σε γενικές γραμμές το RS:V2 προσφέρει ότι και ο προκάτοχός του. Κυμαίνεται στα πλαίσια ενός σοβαρού tactical First-Person Shooter αντάξιο των προσδοκιών του, αλλά δεν έχει κάτι παραπάνω να προσφέρει από τον ανταγωνισμό. Εκτός από την δυνατότητα του sprint και το αναβαθμισμένο σύστημα πόντων δεν υπάρχει κάτι άλλο που θα χαρακτηρίζαμε «καινούργιο». Tο Rainbow Six Vegas 2 παραμένει και στην φετινή του έκδοση ένα διασκεδαστικό παιχνίδι, χωρίς όμως να εντυπωσιάσει. Για τους νέους στα Tactical FPS θα φανεί λίγο δύσκολο αλλά ενδεχομένως θα το λατρέψουν. Για του παλιούς... είναι απλά ένα ακόμα παιχνίδι.
Θετικά:
- Αξιοπρεπές σενάριο
- Πιστό στους προκατόχους της σειράς
- Αναβαθμισμένη Α.Ι
- Δυνατότητα sprint
- Μεγάλη γκάμα όπλων
- Πολύ καλό multiplayer multiplayer.
Αρνητικά:
- Σχετικά μικρό σε διάρκεια campaign
- Μειωμένη ανάγκη χρήσης τακτικής.
Βαθμολογία Xbox 360 και PS3
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.3
Βαθμολογία PC
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
Δεν θα σας ενθουσιάσει όπως ο προκάτοχός του. H δράση σε συνδυασμό με το multiplayer κομμάτι υπερκαλύπτει τα αρνητικά του στοιχεία, περισσότερο όμως μας φάνηκε σαν expansion του πρώτου Vegas, παρά σαν sequel.
Αντώνης Παπαθανασίου

NEWS
Comments