- Reviews
- Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Hot Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
Το expansion ενός μεγάλου strategy
Site: www.commandandconquer.com/default.aspx
Πρόκειται ίσως για το πιο διαχρονικό real-time strategy όλων των εποχών. Το Command & Conquer έχει γράψει την δική του ιστορία και παραδοσιακά σε κάθε έκδοση κυκλοφορεί κι από ένα expansion. Ως συνήθως, τα πακέτα επέκτασης απευθύνονται σε εμάς τους “καμένους” fans και δεν έχουν κάτι το τρομερό να προσθέσουν στο παιχνίδι, πέρα από την εκτόνωση της ολοκλήρωσης των αποστολών τους. Το C&C 3: Kane’s Wrath δεν ξεφεύγει από τον κανόνα.
Gameplay
Το expansion περιλαμβάνει δύο modes. Το Global Conquest mode και το Campaign mode. Το Global Conquest mode είναι μία περίεργη προσθήκη από την EA. Ίσως να γίνεται και σε πειραματικό στάδιο για χάρη του expansion. Πρόκειται για ένα turn-based mode στο οποίο δίνετε απλά εντολές στον παγκόσμιο χάρτη για το που θα χτιστεί η βάση σας, τι μονάδες θα παράγετε κτλ. Οι εντολές δίνονται με turns και όχι real-time και οι μάχες μπορούν να παιχτούν είτε real-time, είτε αυτόματα με βάση την δυναμικότητα των μονάδων.

Το Campaign Mode περιλαμβάνει 13 αποστολές. O τίτλος του παιχνιδιού τα λέει όλα (Wrath=θυμός). Εσείς έχετε υπό τον έλεγχό σας τους NOD και συμμετέχετε σε ένα…port-pouri των καλύτερων στιγμών του Kane μέσα από διάφορες διαχρονικές αποστολές στις οποίες ο Kane μαζί με τους συνεργάτες του σας δίνει κάθε φορά οδηγίες για το τι στόχο θα βρείτε, πως θα τον ανατινάξετε και πως θα σαμποτάρετε τέλος πάντων τους GDI που στέκονται εμπόδιο στα σχέδιά του. Συγκεκριμένο σενάριο δεν υπάρχει λοιπόν και κάθε αποστολή μοιάζει να είναι αυτοτελής, οπότε ότι κι αν πούμε θα θεωρείται spoiler.
Στον ρόλο του Kane εννοείται ότι για άλλη μια φορά παίζει ο Joseph D. Kucan, ο γνωστός καράφλας που έχει ισόβιο ρεκόρ συμμετοχών στο casting της σειράς. Δίπλα του παίζει ο Carl Lumbly (στον ρόλο του Brother Marcion) και η Natasha Henstridge (στον ρόλο της Alexa Kovacs), μία όμορφη ξανθιά παρουσία η οποία μοιάζει αρκετά με την Tricia Helfer, ίσως για αυτονόητους λόγους (προφανώς η τελευταία αρνήθηκε από την EA την ανανέωση συμβολαίου και βρήκαν μία…παρόμοια) αλλά κυρίως στο ότι και οι δυο τους, σε αντίθεση με τον Kane, έχουν απογοητευτικές ερμηνείες!

Οι τρεις στρατιές του παιχνιδιού (GDI, NOD και Scrin) έχουν αρκετές νέες προσθήκες. Καταρχήν καθεμία από αυτές διαθέτει από μία βαρβάτη μονάδα. Οι GDI έχουν το MARV, ένα Mammoth tank με πανίσχυρο όπλο. Το όχημα μπορεί να γίνει και upgrade από τέσσερις στρατιώτες (για πραγματικό μακελειό) αλλά και να συλλέξει tiberium την ώρα της μάχης (με ένα σμπάρο δυο τριγώνια). Οι NOD έχουν ένα γιγάντιο ρομπότ, το Redeemer, το οποίο έχει ένα κανόνι λέιζερ και δέχεται μέσα του δύο στρατιώτες οι οποίοι του αυξάνουν την δύναμη πυρός και καθορίζουν την ειδικότητά του (κάτι αντίστοιχο με τα APC στο Red Alert 2 όταν καταλαμβανόντουσαν από στρατιώτες). Το πανίσχυρο όπλο του είναι το Rage generator, το οποίο επηρεάζει τις γύρω μονάδες ώστε η μία να χτυπάει την άλλη! Τέλος, οι Scrin έχουν το Eradicator, το οποίο εκτός από τους ιπτάμενους δίσκους που εκτοξεύει, μπορεί και αυτό με τη σειρά του να συγκεντρώσει μέσα του μονάδες αποκτώντας upgrades, ενώ παράλληλα έχει την ικανότητα να μετατρέπει τις εχθρικές μονάδες σε…μονάδες (δηλαδή ρευστό!) Και οι τρεις μεγάλες αυτές μονάδες είναι πραγματικά εντυπωσιακές αφού έχουν διαστάσεις περίπου όσο ένα κτίριο μεσαίου μεγέθους, ενώ είναι κι αρκετά αποτελεσματικές ώστε να αποτελούν εγγύηση τουλάχιστον για την υπεράσπιση της βάσης σας.

Οι έξι νέες υπο-φυλές
Πέρα τις υπερμονάδες που μόλις αναφέραμε, οι τρεις στρατιές έχουν και κάποιες φυλές (δύο η καθεμία) που τις συντροφεύουν και τους παρέχουν πολλά και σημαντικά upgrades. Οι GDI έχουν τους “Steel Talons” και τους “ZOCOM”. Η φυλή “Steel Talons” απαρτίζεται από τον Titan, τον Wolverine (ρομπότ που έχουμε δει παλιότερα στο Tiberian Sun) και τον Behemoth ο οποίος φέρει bunkers πεζικού. Επιπλέον, υπάρχουν και αρκετά upgrades στα οχήματα αυτά όπως και σε άλλες μονάδες (π.χ. υπάρχει επιπλέον όπλο στους μηχανικούς, ή το bunker στα harvesters). Οι “ZOCOM” έχουν στρατιώτες που χρησιμοποιούν βαρύ οπλισμό, τους Zone Raiders, καθώς και ανεπτυγμένα όπλα για το ελικόπτερο Orca.
Οι Nod έχουν την φυλή “Black Hand” η οποία αποτελείται από…Warrior Priests (κι όμως, δεν πρόκειται για RPG!). Η φυλή αυτή τους παρέχει το Confessor Cabal, μία μονάδα με έξι Confessors (ιερείς) η οποία φυσικά δεν κάνει εξομολόγηση αλλά χρησιμοποιεί χειροβομβίδες ειδικού τύπου και gatling guns τα οποία είναι άκρως αποτελεσματικά στο εχθρικό πεζικό και μπορούν παράλληλα να γίνουν upgrade σε ισχυρότερα όπλα. Επιπλέον, ως γνήσιοι…ιερείς, παρέχουν και ενίσχυση στις φιλικές μονάδες οι οποίες βρίσκονται σε κοντινή ακτίνα, κάνοντάς τες πιο ανθεκτικές στις επιθέσεις και αυξάνοντας την ακτίνα βολής τους. Οι στρατιώτες της φυλής αυτής βγαίνουν από την αρχή στο πεδίο της μάχης ως βαθμοφόροι ενώ τα βαρέου τύπου ρομποτ τους λέγονται Purifiers και φέρουν φλογοβόλα. Η φυλή αυτή έχει και το όχημα Mantis, το οποίο είναι αποτελεσματικό ενάντια στα αεροπλάνα ενώ παράλληλα ανιχνεύει και stealth units. Η δεύτερη φυλή που βοηθάει τους NOD στο παιχνίδι είναι οι “Marked of Kane”. Διαθέτει πολύ δυνατά cyborgs (τους Awakened και τους Enlightened) τα οποία εξολοθρεύουν εύκολα τις αντίπαλες μονάδες και μπορούν ακόμη και να σαμποτάρουν τα εχθρικά οχήματα. Όλα αυτά τα cyborgs δέχονται δυνατά upgrades και μαζί με την αντικατάσταση των αρχικών στρατιωτών των NOD από τους “Tiberium Troopers”, κάνουν τον στρατό του Kane πολύ πιο ισχυρό, τουλάχιστον στις μονάδες πεζικού.

Οι Scrin ενισχύονται από τις φυλές “Reaper-17” και “Traveler-59”. Οι Reaper-17 αναβαθμίζουν τα οχήματά τους σε πιο ανεπτυγμένες εκδόσεις ενώ παρέχουν και upgrade στο κτίριο Gun Walker. Τα upgrades των Reaper-17 βοηθούν πάρα πολύ στην καλύτερη αξιοποίηση του tiberium με το οποίο μπορούν να κάνουν επιπλέον ζημιά (υπάρχουν μέχρι και μπλε tiberium οβίδες) ή ακόμα και οικονομία στην χρησιμοποίησή του. Τέλος, οι Traveler-59 ειδικεύονται στην τηλεμεταφορά, την ταχύτητα και τον έλεγχο των αντίπαλων μονάδων.
Οι αποστολές στο Command & Conquer 3: Kane’s Wrath είναι λίγο περίεργες, όπως άλλωστε συνηθίζεται σε τέτοιου είδους expansions, τα οποία προφανώς και θα αποκτήσετε για τις έξτρα αποστολές (το skirmish και το multiplayer τα είχατε κι από πριν ούτως ή άλλως). Οι αποστολές που περιέχουν ανοικτή μάχη σας δίνουν την ευκαιρία να δοκιμάσετε και να συνδυάσετε πολλές μονάδες ταυτόχρονα. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου θα πρέπει να ξεφύγετε από το στήσιμο της βάσης και να χειριστείτε μικρές μονάδες με στόχο να σαμποτάρετε εχθρικές βάσεις του αντιπάλου. Εκεί η βαρεμάρα θα χτυπήσει κόκκινο και καλά θα κάνετε να γυρίσετε την δυσκολία στο Easy για να ξεμπερδέψετε μια και καλή.

Επίλογος
Μην παραξενευτείτε που στο παρόν review δεν υπήρξαν μεσότιτλοι για τα γραφικά και τον ήχο. Αυτό έγινε διότι πολύ απλά η EA δεν μπήκε καν στον κόπο να τα πειράξει, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε κάθε expansion της. Με το κυρίως campaign να μπορεί να σας κρατήσει για 7 έως 10 (το πολύ) ώρες, ανάλογα με το επίπεδό σας και το πακέτο να προσθέτει τις νέες μονάδες που προαναφέραμε και 25 νέους χάρτες για multiplayer μάχες, το Kane’s Wrath είναι ένα expansion το οποίο θα πρέπει να αποκτήσετε επειδή είστε φανατικός, επειδή είστε C&C guru κι επειδή θα πρέπει βρε αδερφέ να ακολουθήσετε την τεχνολογική εξέλιξη της σειράς και να μην μείνετε στάσιμοι!

Θετικά:
- Νέες φυλές με πολλά upgrades
- Τρεις νέες μονάδες με βαριά όπλα (μία για κάθε φυλή)
- 25 νέοι χάρτες
Αρνητικά:
- Πολύ μικρό σε διάρκεια
- Καμία απολύτως προσθήκη σε γραφικά και ήχο
- Καμία σοβαρή καινοτομία στο gameplay
- Το Global Conquest Mode είναι για άλλο target group
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8
Μία ενδιαφέρουσα προσθήκη για το C&C 3: Tiberium Wars. Χτυπήστε το!
Μάνος Γρυπάρης