- Reviews
- Killzone HD
Killzone HD
HotΗ τριλογία συμπληρώνεται στο PlayStation 3!
Η τριλογία συμπληρώνεται στο PlayStation 3!
Η ολλανδική Guerrilla Games ευθύνεται για την ανάπτυξη της δημοφιλούς σειράς Killzone. Εκτός από την εν λόγω σειρά έχει κυκλοφορήσει ακόμη ένα game την ίδια περίοδο με το αρχικό Killzone, το Shellshock: Nam '67. Και τα δύο σημείωσαν πολύ καλές πωλήσεις με το Killzone να ξεχωρίζει. Έπειτα από αυτή την επιτυχία η Guerrilla υπέγραψε συμβόλαιο αποκλειστικότητας με την Sony Computer Entertainment ώστε να αναπτύσσει games μόνο στις δικές της κονσόλες. Πολλοί θα θυμάστε άλλωστε τον σάλο που είχε προκληθεί στην Ε3 του 2005 με το βίντεο για το Killzone 2 στο PlayStation 3, κάνοντας γνωστή τότε την Guerrilla σε όλη την βιομηχανία του gaming.
Το πρώτο μέρος της σειράς Killzone κυκλοφόρησε στο PlayStation 2 το 2004. Οι κριτικές τότε ήταν ανάμεικτες, κάνοντας λόγο για προβλήματα που το εμπόδιζαν να θεωρηθεί κορυφαίο. Η Guerrilla είχε κάνει γνωστό ότι θα κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο του 2012 αυτούσια την έκδοση του Killzone στο PS3, αλλά τελικά υπήρξε καθυστέρηση μέχρι το Σεπτέμβριο, όταν και ανακοινώθηκε ότι πρόκειται για μια επανέκδοση του αρχικού game επεξεργασμένη σε HD.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο εκδόσεις του PS3, Killzone 2 και Killzone 3, έκαναν ουσιαστικά την σειρά τεράστια επιτυχία δημιουργώντας δικό τους κοινό. Σε μία αγορά η οποία είναι πλέον διαμορφωμένη με βελτιωμένες επανεκδόσεις και πολλές κυκλοφορίες στην κατηγορία των FPS, το παραπάνω κοινό βλέπει θετικά το Killzone σε HD καθώς είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να το παίξουν όσοι δεν είχαν την ευκαιρία ή να το θυμηθούν όσοι το αγάπησαν και θα ήθελαν να το δουν βελτιωμένο. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά αν αξίζει η αγορά του από το PlayStation Store.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται
Το σενάριο του Killzone εκτυλίσσεται σε ένα μέλλον όπου ύστερα από πυρηνικό πόλεμο στη γη, δημιουργήθηκε μία παγκόσμια κυβέρνηση που την αποτελούσαν τα πλουσιότερα κράτη. Η κυβέρνηση αυτή έθεσε ως στόχο την αποικιοκρατία του διαστήματος. Στην πορεία ανακαλύφθηκε το σύστημα Alpha Centauri το οποίο αποτελείται από δύο πλανήτες. Τον γεμάτο ζωή και βλάστηση Vekta και τον πλούσιο σε ενέργεια -αλλά ακατοίκητο- Helghan.
Η ιδιοκτησία των πλανητών περιήλθε στην κατοχή της Helghan Corporation η οποία στη συνέχεια έγινε απειλητική προς το οικονομικό σύστημα της παγκόσμιας κυβέρνησης. Έτσι η εταιρία εκδιώχθηκε από τον Vekta ύστερα από εισβολή, κι αναγκάστηκε να εδραιωθεί στον Helghan. Εκεί λόγω των σκληρών συνθηκών οι άνθρωποι μεταλλάχθηκαν κι έγιναν δυνατότεροι κι ανθεκτικότεροι, με μεγάλο μίσος για το υπόλοιπο ανθρώπινο γένος το οποίο θέλουν να εκδικηθούν.
Το σενάριο του Killzone καθηλώνει, δημιουργώντας ωραία ατμόσφαιρα σε ένα μακρινό αλλά ρεαλιστικό μέλλον, καθότι όπως λένε “η ιστορία επαναλαμβάνεται”. Η πλοκή του από την άλλη χαρακτηρίζεται από απλοϊκή ως βαρετή καθώς τα cutscenes δεν καταφέρνουν να ανεβάσουν την ένταση και την αγωνία. Μέχρι και οι ανατροπές παρουσιάζονται με λάθος τρόπο μιας και θα καταλήξετε να τις προβλέπετε πριν συμβούν. Η υποκριτική των ηθοποιών είναι αρκετά καλή, σύμφωνα πάντα με την θεματολογία, αν και κάποιες φορές θυμίζει B movies.

Defenders of the Helghast dream, now is our time
Το εισαγωγικό cutscene είναι και το καλύτερο, με τον Scolar Visari να βγάζει λόγο στον λαό του ενώ ταυτόχρονα βλέπετε την εισβολή των Helghast στον πλανήτη Vekta. Εκεί βρίσκεται και ο κεντρικός ήρωας Jan Templar ο οποίος καλείται να υπερασπιστεί τον πλανήτη με τις δυνάμεις των Interplanetary Strategic Alliance (ISA) στις οποίες και ανήκει. Είναι ένα καλοσχεδιασμένο βίντεο το οποίο καταφέρνει σε κάτι περισσότερο από τρία λεπτά να σας βάλει στο κλίμα και να κατανοήσετε πλήρως το υπόβαθρο του κόσμου που περιβάλλει το Killzone.
Η πρώτη αποστολή βρίσκει τον χαρακτήρα σας μέσα σε χαρακώματα να πολεμάει τους Helghast. Η μάχη είναι χαώδης και οι εχθροί επιτίθενται μαζικά, δημιουργώντας κατάλληλη πολεμική ατμόσφαιρα. Έπειτα από ένα σύντομο cutscene που σας δείχνει την κατάσταση, παίρνετε τον έλεγχο στα χέρια σας και ξεκινάτε με το κλασικό πλέον, αλλά αναγκαίο, tutorial. Οι ενδείξεις είναι κατανοητές και σας βοηθάνε να μάθετε εύκολα τον χειρισμό, με τον οποίο καταλαβαίνετε αμέσως ότι έχετε να κάνετε με ένα “καθαρόαιμο” FPS. Από εδώ και πέρα όλα κινούνται γραμμικά, από αποστολή σε αποστολή, χωρίς μεγάλες συγκινήσεις.
Χειρισμός και χαρακτήρες
Στον χειρισμό φαίνονται τα οχτώ χρόνια που κουβαλάει στην πλάτη του το Killzone, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Guerrilla να τον κάνει πιο προσιτό στα σημερινά δεδομένα των FPS. Όσοι έχετε παίξει τα Killzone 2 και 3 θα βρείτε τα όπλα πολύ οκεία. Το καλό είναι ότι έχετε την επιλογή να προσαρμόσετε τα πλήκτρα του χειριστηρίου στις προτιμήσεις σας από το μενού επιλογών.

Στα όπλα υπάρχει ποικιλία που θα ικανοποιήσει όλα τα γούστα και θα χρησιμοποιήσετε από περίστροφα ως αντιαρματικά. Αυτό που χαρακτηρίζει αρκετά τον χειρισμό τους είναι το αργό και συχνό reloading που είναι πολύ πιθανό να αποβεί μοιραίο για τον χαρακτήρα σας αν δεν δώσετε την κατάλληλη προσοχή. Δύσκολη υπόθεση αποτελεί η στόχευση και θέλει εξάσκηση μέχρι να την συνηθίσετε, αλλά και πάλι δεν θα νιώθετε ιδιαίτερα αποτελεσματικοί καθότι τα όπλα είναι αδύναμα και κάνουν μικρή ζημιά στους εχθρούς. Πολύ λίγες είναι οι περιπτώσεις που τα όπλα κολλάνε λόγω κάποιων bugs. Ωραίο στοιχείο αποτελεί ο μετρητής που έχουν οι χειροβομβίδες. Αυτό σας επιτρέπει να υπολογίσετε πότε θα πετάξετε την εκάστοτε χειροβομβίδα, κάτι που βρίσκει τους αντιπάλους σας προ εκπλήξεως.
Όσο προχωράτε στις επόμενες αποστολές προστίθενται στην ομάδα σας νέοι χαρακτήρες φτάνοντας συνολικά τους τέσσερις, αν συνυπολογίσουμε και τον αρχικό. Αυτό είναι κι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Killzone καθώς από την στιγμή που μπαίνει ένας νέος χαρακτήρας στην ομάδα μπορείτε να τον επιλέξετε ως αυτόν που θα ελέγχετε, κάτι που προσδίδει μια ιδιαίτερη προσέγγιση στο gameplay, αφού καθένας τους έχει τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά. Αυτό μάλιστα δίνει στο Killzone HD μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο και είναι ο κυριότερος λόγος που θα σας κάνει να θέλετε να ξαναπαίξετε κάποια αποστολή, αφού έχετε τελειώσει το campaign.

Ο Jan Templar είναι ο βετεράνος στρατιώτης της ομάδας, με μεγάλη εμπειρία στα πεδία μαχών και ειδικεύεται στα assault rifles. Η Luger είναι assassin που σας δίνει το stealth στοιχείο αν την επιλέξετε, ενώ έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει θερμική όραση και παίρνει διαφορετικούς δρόμους κατά την διάρκεια των αποστολών αιφνιδιάζοντας τους εχθρούς της. Ακολουθεί ο Rico που είναι το “tank” της παρέας καθότι κουβαλάει ένα τεράστιο πολυβόλο και ορμάει δίχως φόβο. Τέλος υπάρχει o Hakha ο οποίος είναι μισός άνθρωπος-μισός Helghast κι έχει την ιδιότητα του κατασκόπου βοηθώντας σας να κάνετε hack συσκευές των εχθρών. Τα κυρίως όπλα σε κάθε χαρακτήρα είναι διαφορετικά, όχι μόνο στην όψη αλλά και στην αποτελεσματικότητα και στόχευση.
Αποστολές σφηνάκια
Το campaign χωρίζεται σε 11 κεφάλαια τα οποία με τη σειρά τους χωρίζονται σε πολλές μικρές αποστολές. Μερικές από αυτές είναι αρκετά μικρές αφού θα σας πάρει λιγότερο από πέντε λεπτά για να τις ολοκληρώσετε. Κάθε φορά που ολοκληρώνετε μία αποστολή σας εμφανίζεται ένας πίνακας με στατιστικά που αφορούν τις επιδόσεις σας. Ο πίνακας φαντάζει “αρχαίος” μπροστά σε αυτούς των σημερινών games, καθώς περιέχει πολύ λίγα στατιστικά όπως τον χρόνο ολοκλήρωσης, τις βολές που ρίξατε, τα headshots κι ένα ποσοστό ευστοχίας. Ακόμη κι έτσι όμως είναι ένα ευπρόσδεκτο στοιχείο που δίνει κι αυτό μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο.
Το Killzone HD κουβαλάει τα κουσούρια της παλιάς console FPS σχολής, δηλαδή τα προβλήματα χειρισμού και τα αραιά checkpoints!
Σε γενικές γραμμές το gameplay είναι βαρετό καθώς το μόνο που κάνετε είναι να αντιμετωπίζετε κύματα εχθρών το ένα μετά το άλλο με μερικές παύσεις ώστε να πάρετε μία ανάσα. Οι φορές που θα πιάσετε στημένα πολυβόλα κι αντιαεροπορικά θα είναι λίγες κι ευτυχώς θα αλλάζουν κατά μία έννοια το επαναλαμβανόμενο σκηνικό. Ένα από τα χειρότερα στοιχεία του Killzone είναι τα checkpoints που θα σας αναγκάσουν να επαναλάβετε ξανά και ξανά τα ίδια σκηνικά σε περίπτωση που πεθάνει ο χαρακτήρας σας. Επίσης οι εχθροί έχουν κάκιστο A.I. αφού βασίζονται κυρίως στην αριθμητική τους υπεροχή και πολλές φορές σας γυρίζουν την πλάτη. Το μόνο που θα σας βοηθήσει να ξεφύγετε από το ανιαρό gameplay είναι η συχνή εναλλαγή των χαρακτήρων αφού έτσι θα αλλάζετε, έστω και λίγο, τρόπο προσέγγισης της δράσης.
Local Co-Op και μόνο
Στην επανέκδοση του Killzone έχει αφαιρεθεί η δυνατότητα online multiplayer, γεγονός που ίσως να δυσαρεστήσει τους fans του πρωτότυπου game. Είναι όμως μία λογική κίνηση αν το συγκρίνετε με άλλες, πολύ ανώτερες επιλογές που έχουμε σήμερα. Αντ' αυτού το multiplayer (Battlefields στο αρχικό μενού) περιορίζεται σε τοπικό gameplay, υποστηρίζοντας ένα ή δύο παίκτες μέσω split-screen, με τους υπόλοιπους να είναι bots.

Παρόλο που το online έχει αφαιρεθεί, όλα τα modes από την έκδοση του PS2 μεταφέρθηκαν αυτούσια στην επανέκδοση του PSN. Εκτός από το γνωστό σε όλους Deathmatch mode, υπάρχουν και μερικά με περισσότερο ενδιαφέρον, χωρίς όμως να αποτελούν πλέον κάτι το πρωτότυπο. Μερικά από αυτά είναι το Supply Drop στο οποίο πρέπει να μαζέψετε προμήθειες που είναι διασκορπισμένες σε όλο τον χάρτη και να τις πάτε στην βάση σας, το Domination όπου πρέπει να καταλάβετε περισσότερες βάσεις από την αντίπαλη ομάδα και το Defend and Destroy όπου κάθε ομάδα πρέπει να καταστρέψει τις προμήθειες της άλλης. Σαν εμπειρία το multiplayer είναι καλό και θυμίζει παλαιότερες εποχές όπου διασκεδάζατε με φίλους στο σπίτι.
Περισσότερα frames
Στην εποχή του το Killzone είχε πολύ καλά γραφικά φτάνοντας το PS2 στα όριά του. Αυτό δημιουργούσε αρκετά προβλήματα και κυρίως στο frame rate το οποίο έπεφτε δραματικά αν απεικονίζονταν πολλοί εχθροί στην οθόνη. Αυτό όμως ανήκει πλέον στο παρελθόν αφού η Guerrilla διόρθωσε το συγκεκριμένο πρόβλημα και θα καταλάβετε τους περιορισμούς της game engine μόνο σε μερικά σημεία, με ανεπαίσθητα frame drops. Όπως είναι φυσικό αναβαθμίστηκε και η ανάλυση σε HD ποιότητα με το αποτέλεσμα να είναι λίγο κατώτερο των προσδοκιών, σε σύγκριση πάντα με upscales που έχουν γίνει σε άλλα games.

Εκτός όμως από την ανάλυση και το frame rate, τα γραφικά δείχνουν πλέον αρκετά άσχημα και μουντά για την εποχή μας, με τα textures να είναι πολύ χαμηλής ποιότητας. Οι περιβάλλοντες χώροι είναι επαναλαμβανόμενοι κάνοντάς σας να νομίζετε πως περνάτε από το ίδιο σημείο και τα εφέ των εκρήξεων είναι απογοητευτικά. Τα cutscenes επίσης δεν είχαν καλή τύχη αφού είναι μονίμως θολά και σχετικά άχρωμα. Ένα χαρακτηριστικό που θα μπορούσε να είχε βελτιώσει η Guerrilla είναι η μόνιμη ομίχλη που υπάρχει στο περιβάλλον και χρησιμοποιείται ως τέχνασμα για να κρύψει το πολύ μικρό view distance.
Από τα λίγα που συνεχίζουν να φαίνονται ωραία στο Killzone είναι τα όπλα, τα οποία είναι πολύ καλά σχεδιασμένα. Επιπλέον εξαιρετική δουλειά έχει γίνει με το art design, που δίνει στο game τον “χαρακτήρα” που γνωρίζουμε ως τις μέρες μας. Είναι γνωστό ότι οι μεταφορές παλαιότερων games σε HD εκδόσεις δεν κάνουν θαύματα, αλλά στην προκειμένη περίπτωση το αποτέλεσμα είναι συγκριτικά κατώτερο.
Ο ήχος είναι το αδύναμο σημείο του Killzone καθώς απογοητεύει σχεδόν σε όλους τους τομείς, κάνοντας εμφανές το πόσο έχουμε προχωρήσει στο συγκεκριμένο τομέα από τότε. Τα όπλα ακούγονται σαν αεροβόλα αντί να έχουν “βαριά” στρατιωτική αίσθηση, έχοντας έτσι κακό αντίκτυπο στην ατμόσφαιρα. Τα εφέ των εκρήξεων είναι κι αυτά με την σειρά τους κάτω του μετρίου, κάνοντας την όλη εμπειρία περισσότερο αδιάφορη και μικρότερης έντασης.
Οι φωνές των ηθοποιών από την άλλη είναι ικανοποιητικές, με τους συμμάχους να μιλάνε συχνά ενημερώνοντας για τις αποστολές ή κάνοντας αστεία σχόλια. Πολύ διασκεδαστικοί είναι και οι διάλογοι των Helghast, ενώ ακούγονται κάπως πιο ρομποτικοί λόγω του ότι φοράνε μάσκες. Εκεί όπου ο ήχος “λάμπει” είναι στο soundtrack το οποίο είναι εξαιρετικό και σε συνδυασμό με το art design δημιουργούν μία μοναδική ατμόσφαιρα.

Ετυμηγορία
Το Killzone είχε πολλά προβλήματα στην εποχή του αλλά οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε τις μεγάλες δυνατότητες, οι οποίες φάνηκαν ιδιαίτερα από την συνέχεια της σειράς. Πολλά από τα προβλήματα διορθώθηκαν στην HD μεταφορά του, δυστυχώς όμως δημιουργήθηκαν νέα που αφορούν κυρίως το πως του συμπεριφέρθηκε ο χρόνος. Με την τιμή του στο PlayStation Store να είναι στα 15 ευρώ θα περιμέναμε περισσότερες βελτιώσεις ώστε να την δικαιολογούν.
Αντικειμενικά, το πρώτο First-Person Shooter της Guerilla Games προτείνεται κυρίως σε όσους δεν το είχαν παίξει όταν πρωτοκυκλοφόρησε ή θέλουν οπωσδήποτε να συμπληρώσουν την τριλογία στο PS3 τους. Απευθύνεται ακόμη στους οπαδούς που το νοστάλγησαν και απλά τους περισσεύουν τα χρήματα για μία τέτοια αγορά. Επίσης έχει κυκλοφορήσει και η τριλογία σε ένα πακέτο, το οποίο προτείνεται σε όσους δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με την σειρά στο παρελθόν.
Θετικά:
- Διαφορετικές προσεγγίσεις στο gameplay
- Όμορφα σχεδιασμένα όπλα σε μεγάλη ποικιλία
- Εξαιρετικά art design και soundtrack
- Retro αίσθηση στο multiplayer
Αρνητικά:
- Άθλια τοποθέτηση των checkpoints
- Πολύ μικρό view distance
- Κακό A.I.
- Άσχημος ήχος σε όπλα κι εκρήξεις
Βαθμολογία
Γραφικά: 5.5
Ήχος: 5
Gameplay: 5.5
Αντοχή: 6
Γενικά: 5.5
Θα αποτελούσε καλύτερη μεταφορά αν ήταν πιο προσεγμένο.
Γιώργος Κυρενές

NEWS
Comments