- Reviews
 - Borderlands
 
Borderlands
HotΈνα FPS εμπλουτισμένο με σημαντικά στοιχεία RPG.
Το Borderlands είναι ένας τίτλος που αναμένεται να διχάσει, όχι απαραίτητα με την κακή έννοια, όποιον ασχοληθεί μαζί του. Γέννημα θρέμμα της 2K Games και της Gearbox, το Borderlands είναι δύσκολο να μπει σε μία από τις ήδη υπάρχουσες κατηγορίες παιχνιδιών. Αν όλα τα games ήταν σαν το Borderlands, κανείς δεν θα είχε κάνει τον κόπο να τα διαχωρίσει εξ αρχής. Δύο είναι οι κύριοι άξονες της δράσης του παιχνιδιού. Παίζετε ουσιαστικά ένα First-Person Shooter που βασίζει την εξέλιξή του (πέρα από το ανελέητο shooting) σε ορισμένα στοιχεία που υπάρχουν και στα Action RPG. Φανταστείτε το δηλαδή σαν ένα Diablo πρώτου προσώπου με ημιαυτόματα όπλα και ρουκέτες. 
 Σενάριο
 Βρισκόμαστε στον πλανήτη Pandora, σε μια μελλοντική εποχή, αρκετά χρόνια από τώρα. Εκεί δημιουργήθηκαν αρχικά αποικίες, αλλά στη συνέχεια οι περισσότεροι άποικοι ανακάλυψαν πως δεν υπήρχαν και πολλά πράγματα να κάνουν εκεί, οπότε το μετάνιωσαν κι έφυγαν με ελαφρά πηδηματάκια. Αυτό που άφησαν πίσω τους έμοιαζε με ένα έρημο και άγονο τοπίο. Τα παλιοσίδερα και οι τενεκέδες σχηματίζουν πλέον οικισμούς στους οποίους ζούνε όσοι έχουν απομείνει. Το κλίμα που επικρατεί μεταξύ των κατοίκων του Pandora είναι αρκετά εχθρικό, αφού καθένας τους κάνει τα πάντα για να επιβιώσειμ κοιτώντας μόνο το συμφέρον του, σε έναν τόπο που τον νόμο τον ορίζουν τα όπλα. 
 

 Σκοπός του ήρωα που χειρίζεστε είναι να βρει το “Vault”, που σύμφωνα με τους τοπικούς μύθους είναι ένας εξωγήινος “θησαυρός” αγνώστου προελεύσεως, που μπορεί να διαφωτίσει τους ανθρώπους με νέους πόρους και βελτιωμένες τεχνολογίες. Για να επιτελέσετε το έργο σας θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε μισθοφόρους, ληστές και φυσικά την άγρια πανίδα του πλανήτη. 
 Εκ πρώτης όψεως θα σας φανεί πως ακόμα κι ο θυρωρός της Gearbox, είχε τερματίσει το Fallout 3 μαζί με τα DLCs καμιά δεκαριά φορές, αλλά το σενάριο δεν είναι το ζουμί στην συγκεκριμένη περίπτωση, όσο “ωμά” κλεμμένα κι αν είναι ορισμένα κομμάτια του. Τα επιμέρους quests, κατά βάθος θυμίζουν περισσότερο Sacred στη δομή τους, παρά Fallout. Σημασία δίνεται περισσότερο στην δράση, παρά στην εμβάθυνση της ιστορίας και των χαρακτήρων. 
 Δημιουργία χαρακτήρα
 Μετά το πολύ ρυθμικό εισαγωγικό βίντεο, αποφασίζετε ποιος θα είναι ο ήρωας που θα σας αντιπροσωπεύσει στις περιπέτειές σας. Κάθε class έχει τις δικές τις ξεχωριστές ικανότητες, τις οποίες μπορείτε να δρομολογήσετε σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Κάθε ήρωας έχει επίσης και μια ξεχωριστή ικανότητα, που μπορεί να χρησιμοποιεί ανά διαστήματα. Ο Roland (Soldier) είναι ειδικός σε όλα τα όπλα και μπορεί να στήσει ένα Scorpio Turret για να τον υποστηρίξει στο έργο του. Ο Mordecai (Hunter) είναι ειδικός στην επίθεση από μακρινές αποστάσεις, χρησιμοποιεί τα sniper rifles καλύτερα απ' τον καθένα και έχει για σύντροφο ένα pet που επιτίθεται στους εχθρούς του. Ο Berseker ονομάζεται Brick και αποτελεί τα “μπράτσα” της παρέας, καθώς είναι επικίνδυνος στις κοντινές αποστάσεις. Όταν δε χρησιμοποιεί το ability που φέρει το όνομά του, μπορεί να μεταφέρει τεράστιες ποσότητες damage στους αντιπάλους του και να δέχεται ταυτόχρονα αρκετά λιγότερες. Τελευταία θα αναφέρουμε την κυρία της ομάδα, την Lilith (Siren), η οποία είναι λιγότερο δυνατή από τους αρσενικούς, αλλά μπορεί να γίνεται αόρατη για σύντομο χρονικό διάστημα και να χτυπάει τους αντιπάλους της με μεγάλες ποσότητες ενεργειακού damage. 
 

 Το ξεκίνημα θα σας βρει να ολοκληρώνετε μικρές αποστολές (σε μορφή quests) που σας δίνουν xp, χρήματα ή αντικείμενα. Στη συνέχεια, θα κληθείτε να ταξιδέψετε και σε μακρινότερες περιοχές, περνώντας ανάμεσα από ορδές αντιπάλων και εχθρικών πλασμάτων. Δώστε μεγάλη προσοχή στην κατανομή των πόντων που σας δίνει το level-up, καθώς μπορείτε να ακολουθήσετε τρεις διαφορετικές διακλαδώσεις ανά χαρακτήρα. Ο Soldier μπορεί να συγκλίνει προς τα Infantry, Support και Medic, ο Hunter στα Sniper, Rogue και Gunslinger, ενώ ο Berseker στα Brawler, Tank και Blaster. Τέλος, η Siren μπορεί να κατανείμει την εμπειρία της στα Controller, Elemental και Assassin. Οποιαδήποτε πληροφορία χρειαστείτε πάντως, τόσο για τους χαρακτήρες, όσο και για το gameplay, μπορείτε να απευθυνθείτε στο περιεκτικότατο και καλοσχεδιασμένο manual του παιχνιδιού, που αποδεικνύεται αρκετά βοηθητικό στην πρώτη επαφή που θα έχετε. 
Τα όπλα
 Όσο κερδίζετε xp ανεβαίνετε level και ανάλογα με την class που έχετε επιλέξει, κερδίζετε πρόσβαση σε νέα skills που εμπλουτίζουν το gameplay και τις ικανότητες του χαρακτήρα σας, δίνοντάς σας μεγαλύτερη αντοχή, ευστοχία και δυνατότητα να προξενήσετε μεγαλύτερη ζημιά. Πέρα από το health και την ασπίδα που έχετε στην διάθεσή σας, το επόμενο που πρέπει να προσέξετε είναι τα όπλα που θα επιλέξετε. Λέγοντας όπλα, αναφερόμαστε σε άπειρο αριθμό. Η ποικιλία των όπλων του τίτλου προωθήθηκε ιδιαιτέρως από την εκδότρια 2K, παρουσιάζοντας το ως τον FPS τίτλο με τα περισσότερα όπλα που έγιναν ποτέ. Κι εδώ δε νομίζω ότι χωράει αμφιβολία. Οι κατηγορίες όπλων είναι οκτώ μαζί με τις χειροβομβίδες. Ξεκινάνε από απλά revolvers και φτάνουν μέχρι rocket launchers. 
 Υπάρχουν τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά των όπλων, σύμφωνα με τα οποία θα κάνετε την επιλογή σας και είναι τα damage, accuracy, fire-rate και elemental damage (φωτιά, ηλεκτρισμός κτλ., ως πρόσθετη ζημιά που κάνει το όπλο). Προσθέστε σε αυτά τους άπειρους εικαστικούς συνδυασμούς, μαζί με την πληθώρα διαφορετικών στατιστικών και θα αντιληφθείτε ότι δεν παίζει να πετύχετε στον δρόμο σας το ίδιο όπλο δυο φορές. Όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των όπλων, παίζει βεβαίως ρόλο η ικανότητά σας στο σημάδι, αλλά όσο χρησιμοποιείτε όπλα κάποιας κατηγορίας τόσο αυξάνεται και η ευστοχία-ζημιά που κάνετε με αυτά. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό στοιχείο, που δίνει πολλούς πόντους στο gameplay και αυξάνει τον παράγοντα RPG. 
Αντικείμενα-Inventory
 Μιλώντας για το τι θα συναντήσετε στον δρόμο σας , είναι η ώρα να αναφερθούμε σε ένα πολύ βασικό στοιχείο που δεν είναι άλλο από το πολυαγαπημένο ανά τον κόσμο loot ή αλλιώς “πλιάτσικο”. Επηρεασμένο φανερά από το Diablo και γενικά από games του σιναφιού του, θα βρείτε στο διάβα σας ατελείωτα αντικείμενα. Νεκροί εχθροί, κιβώτια, τενεκέδες και σκουπίδια, περιέχουν όλα τους “δωράκια” όπως όπλα, ασπίδες, χρήματα, πυρομαχικά, healing packs, χειροβομβίδες κ.ο.κ. Θα βαρεθείτε να ανοίγετε ντουλάπια και να μαζεύετε τα περιεχόμενά τους (ακόμα και οι λεκάνες κάτι κρύβουν). Το καλό είναι ότι μέσα στο αχανές τοπίο, όλα τα αντικείμενα που μπορείτε να μαζέψετε “μαρκάρονται” με μια λάμψη και όλα τα κιβώτια που μπορείτε να ανοίξετε έχουν ένα χαρακτηριστικό πράσινο φωτάκι για να τα εντοπίζετε. 
 Τα όπλα, τα πυρομαχικά και γενικότερα, όλα τα αντικείμενα του παιχνιδιού μπορείτε να τα βρείτε και στα vending machines, που βρίσκονται συνήθως στα κεντρικά outposts. Από εκεί μπορείτε να αγοράσετε και να πουλήσετε τα πάντα, αλλά και να πετύχετε ορισμένα σπάνια αντικείμενα, που με ένα αξιοπρεπές -η αλήθεια είναι- αντίτιμο, θα σας λύσουν τα χέρια. 

 Το inventory σας είναι αρκετά μικρό και δεν σας δίνει την δυνατότητα να μπορείτε να κουβαλήσετε αρκετά πράγματα. Αποτέλεσμα είναι είτε να αφήνετε πολλά πυρομαχικά ή όπλα πίσω σας ανεκμετάλλευτα, είτε να πηγαινοέρχεστε στα vending machines πουλώντας τα παραπανίσια, για να βγάλετε το...χαρτζιλίκι σας. Κι αυτό καταντάει όσο να ‘ναι βασανιστικό, λόγω των μεγάλων αποστάσεων. Υπάρχουν βέβαια αναβαθμίσεις τόσο του inventory, που μεγαλώνει τον χώρο αποσκευών σας, όσο και των όπλων που δέχονται περισσότερα πυρομαχικά στη γεμιστήρα τους, αλλά δεν αλλάζουν κατά πολύ την κατάσταση. 
 Οι εχθροί που θα συναντήσετε ξεκινάνε από άγρια θηρία και φτάνουν μέχρι τα παντοδύναμα bosses, που σας βγάζουν το λάδι. Αυτό συμβαίνει τις περισσότερες φορές, γιατί είναι αρκετά δύσκολο να δεχθούν ζημιά από όλα τα όπλα και συνήθως κουβαλάνε και μερικούς “βοηθούς” μαζί, που σας κάνουν την ζωή πιο δύσκολη. 
Τα όπλα και τα πυρομαχικά στο Borderlands είναι τόσα πολλά, που θα βαρεθείτε να μαζεύετε.
 Tα...αγκάθια του gameplay Επειδή όμως, όπως είπε και ο αοιδός “όλα κάποτε τελειώνουν”, η Gearbox φρόντισε να μην ξεμείνετε ποτέ από νέα αντικείμενα. Γι' αυτό έκανε όλους τους εχθρούς και τα περιεχόμενα των κουτιών να ανανεώνονται (respawn) κάθε φορά που μπαίνετε στο παιχνίδι. Όλα είναι ανέγγιχτα λοιπόν, σαν να μην συνέβη τίποτα. Το τρίτο ντουλάπι δεξιά απείραχτο, το ίδιο και ο sniper που ξεπαστρέψατε χτες βράδυ σε εκείνο το λόφο και που τώρα είναι πάλι εκεί και καραδοκεί. Κάτι τέτοιο βέβαια, αν το σκεφτείτε καλά, είναι κουραστικό σε τέτοιου είδους παιχνίδια, καθώς δεν σας δίνεται ποτέ η αίσθηση του επιτεύγματος και της επιρροής που έχετε στον κόσμο. Κάθε φορά ξεκινάτε ουσιαστικά από το μηδέν συναντώντας τους ίδιους εχθρούς, που απλά νικάτε ευκολότερα, λόγω διαφοράς στο level. Κάθε φορά που θα θελήσετε να φτάσετε σε ένα σημείο του χάρτη, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε πάλι τους ίδιους αντιπάλους που σκοτώσατε πρωτύτερα. 
 Παρόμοια κατάσταση υπήρχε και στα δύο Sacred, όπου από ένα σημείο και έπειτα υπήρχε μόνο η επιλογή του τρεξίματος και οι εχθροί ακολουθούσαν από πίσω. Πολλοί εξ αυτών δε, θα σας δίνουν “ψίχουλα” σε xp, οπότε δεν υπήρχε λόγος να ασχολείστε μαζί τους. Σε αυτή την κατάσταση ήταν αρκετά βοηθητικό το mount που ήταν διαθέσιμο. Εδώ το αντίστοιχο mount έχει την μορφή ενός buggy-tank και επιτρέπει την άμεση προσπέλαση τέτοιων περιοχών. Σε συνδυασμό δε με το teleport, η μεταφορά και η εκτέλεση των quests επιταχύνεται σε σημαντικό βαθμό. 
 

 Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει save ρουτίνα στο παιχνίδι και πρέπει να φτάνετε σε save checkpoints για να σώσετε την πρόοδό σας. Αυτό το κομμάτι πραγματικά ορισμένες φορές καταντάει ανυπόφορο, καθώς πρέπει πρώτα να ολοκληρώσετε το τρέχον quest σας -ή να το παρατήσετε στη μέση- για να τρέξετε να βρείτε σημείο για save. Είναι λοιπόν λίγο εκνευριστικό, τουλάχιστον για το μέγεθος του κόσμου που κινείστε, μέχρι να σας συμβεί το παρακάτω...πρωτότυπο. 
 Σε περίπτωση θανάτου σας, το παιχνίδι σας δίνει μερικά δευτερόλεπτα ζωής ώστε να εκδικηθείτε τον αλήτη που σας έφαγε “μπαμπέσικα”. Aν τα καταφέρετε, επανέρχεστε στη θέση σας με ελάχιστο health. Διαφορετικά κάνετε respawn στο κοντινότερο outpost, πληρώνοντας ένα καθόλου ευκαταφρόνητο αντίτιμο. Η Gearbox, προφανώς δεν σκέφτηκε να βρει άλλο τρόπο τιμωρίας, οπότε επέλεξε να σας αναγκάζει όταν χάνετε, να πρέπει να ξαναπεράσετε και να σκοτώσετε σχεδόν τους ίδιους εχθρούς μέχρι να φτάσετε στο σημείο που ήσασταν, έχοντας χάσει αρκετά χρήματα, χωρίς κανένα προφανή λόγο. Αν βέβαια είχατε “πέσει” από κάποιο boss, τότε ενδέχεται να φτάσετε σε σημείο να σπάσετε το πληκτρολόγιό σας, μιας και τα bosses συνήθως βρίσκονται συνήθως στις πιο απόκρημνες γωνιές του χάρτη. 
 Η διάρκεια του Borderlands υπολογίζεται σε 15-20 ώρες, μόνο για των βασικών quests, χωρίς δηλαδή να φτάσετε το level cap. Αν ασχοληθείτε και με τα προαιρετικά quests και φτάσετε έως το level 50, τότε θα έχετε παίξει περίπου 30 ώρες. 
 Multiplayer
 Τελευταίο και σημαντικότερο στοιχείο ενασχόλησης με τον συγκεκριμένο τίτλο αποτελεί το εμπνευσμένο multiplayer. Αυτό που σας προσφέρει το παιχνίδι είναι η δυνατότητα να παίξετε το campaign mode με άλλους παίχτες που συμμετέχουν μαζί σας, φτιάχνοντας μια ομάδα μέχρι τέσσερα άτομα, ενώ στην έκδοση για Xbox 360 και PS3, σας δίνεται η δυνατότητα να παίξετε και σε Split-screen mode. 
 Μπορείτε να ξεκινήσετε με καινούργιο χαρακτήρα ή να χρησιμοποιήσετε κάποιον που έχετε ήδη δημιουργήσει. Το καλό είναι πως μπορείτε να συνδεθείτε online, να αρχίσετε από το σημείο που ήδη βρίσκεστε στο single-player και να συνεχίσετε μαζί με άλλους παίκτες ή με τους φίλους σας. Εσείς ξεκινάτε να παίζετε και όποτε θελήσει κάποιος μπαίνει. Αυτό είναι ιδανικό για να βγάλετε από τη μέση πολύ δυνατά bosses ή μεγάλες ομάδες εχθρών. Απλά φροντίστε όσο παίζετε μόνοι να “φορτώνεστε” με quests και να τα εκτελείτε όλα μαζί με τους συντρόφους σας για άμεσο και γρήγορο level up. Αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός λόγος για να ασχοληθείτε με όλα τα classes, κάτι που ανεβάζει το replayability του τίτλου. 
 Γραφικά
 Τα γραφικά είναι το πιο ιδιαίτερο στοιχείο του τίτλου της Gearbox. Χρησιμοποιώντας την τελευταία έκδοση της Unreal Engine, συνδυασμένη με cell-shaded γραφικά (αυτά με το έντονο περίγραμμα), απολαμβάνουμε ένα οπτικό αποτέλεσμα που θυμίζει κόμικ και είναι ευχάριστο και ξεκούραστο στο μάτι. Ταυτόχρονα, τα γραφικά αυτά είναι αρκετά “ελαφριά” και λειτουργούν αδιάκοπα στις online αναμετρήσεις σας, κάτι πολύ σημαντικό για ένα παιχνίδι του είδους. Η απόδοση των γραφικών είναι πιθανόν να σας διχάσει, καθώς είναι καθαρά υποκειμενικό το αν σας αρέσουν ή όχι. Προσωπικά απόλαυσα αρκετά την απλότητά τους και τους χρωματισμούς, αλλά ήταν αρκετά ενοχλητική η έλλειψη έντονων φωτοσκιάσεων και γενικότερα τονικών αντιθέσεων. 
 Κατά τ' άλλα, το animation είναι αρκετά ομαλό και δεν παρατηρούνται καθόλου κολλήματα ή σπασίματα. Οι εχθροί έχουν πολύ όμορφο σχεδιασμό, αλλά θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερη ποικιλία και να μην αλλάζουν απλώς χρώματα. Ευτυχώς όμως, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα levels που είναι αρκετά μεγάλα και καλοφτιαγμένα, ενώ η εναλλαγή μέρας-νύχτας προσδίδει στην ατμόσφαιρά που προβάλλουν. Η εικαστική απόδοση γενικότερα, παρότι δεν φτάνει την ποικιλία και τον ρεαλισμό του Fallout, καταφέρνει να σας βάλει επιτυχώς στον ιδιαίτερο κόσμο της Pandora και να παρουσιάσει τις διάφορες οπτικές του. 
 

Ήχος
 Τα ηχητικά εφέ είναι ποιοτικά, με μικρή όμως ποικιλία, καθώς κάθε όπλο διαφέρει σε ήχο, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και για τα υπόλοιπα στοιχεία του περιβάλλοντος. Οι ομιλίες είναι ελάχιστες, τα ρομποτάκια (Claptraps) έχουν όλα την ίδια φωνή και η μουσική δεν αλλάζει παρά μόνο όταν μεταφέρεστε σε διαφορετική περιοχή. Τα θέματα που ακούτε δεν είναι άσχημα και δένουν με την έρημη ατμόσφαιρα πολύ καλά, απλά δεν αλλάζουν συχνά. Ένα μεγάλο σε έκταση παιχνίδι όπως το συγκεκριμένο, όφειλε να έχει μεγαλύτερη ποικιλία και πλουσιότερο soundtrack, γιατί μετά από αρκετά quests θα αρχίσει να σας κουράζει και το πιο πιθανό είναι να κλείσετε τη μουσική και να βάλετε στο background να παίζει Morricone, που ταιριάζει κιόλας. 
Επίλογος
 Το Borderlands, είναι ένας διαφορετικός τίτλος που δανείζεται στοιχεία από δυο διαμετρικά αντίθετες κατηγορίες παιχνιδιών. Από τη μια το gameplay περιέχει το συνεχές και ακατάπαυστο shooting των FPS, με ποικιλία όπλων, πυρομαχικών και εχθρών. Από την άλλη, η εξέλιξή του περιλαμβάνει το leveling-up και την ποικιλία ικανοτήτων (skill-trees) ενός RPG. Απουσιάζει όμως το βασικότερο συστατικό της δράσης ενός RPG, δηλαδή οι διάφορες επιλογές και οι διάλογοι που προωθούν την ιστορία. 
 Αν σας αρέσουν τα Action RPG και ψάχνετε κάτι πιο χαλαρό με δράση πρώτου προσώπου ή αν είστε fans των First-Person Shooters και θέλετε να δείτε κάτι παραπάνω από το κλασικό σημαδεύω-σωστά-και-πυροβολώ-ότι-κινείται, τότε το Borderlands είναι για εσάς. Τους φανατικούς RP gamers θα κουράσει η ακατάπαυστη μάχη και στους οπαδούς των FPS θα ξενίσει η χρήση στατιστικών για την στόχευση και τη ζημιά και όχι τόσο η απόδοση τους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα σας εθίσει και θα περάσετε αρκετές ευχάριστες ώρες μαζί του, καθώς αποτελεί κάτι διαφορετικό και φρέσκο που δεν έχουμε ξαναδεί στις οθόνες μας. Κι όλα αυτά με μια multiplayer εμπειρία που αυξάνει τον εθισμό και την αντοχή στο χρόνο. 
Θετικά:
 - Όμορφα γραφικά
 - Εθιστικό gameplay
 - Μεγάλος αριθμός όπλων
 - Διασκεδαστικό Co-op 
Αρνητικά:
 - Respawning εχθρών
 - Δεν υπάρχει επιλογή Save
 - Επαναλαμβανόμενη μουσική
 - Μικρό inventory 
Βαθμολογία
 Γραφικά: 8
 Ήχος: 7
 Gameplay: 8
 Αντοχή: 9
 Γενικά: 8
 Ένας τίτλος που συνδυάζει την δράση ενός FPS με το leveling ενός RPG. Αξίζει να το δείτε για το εθιστικό του gameplay. 
 
      
										
						
						
NEWS  
             			
Comments
"Το τρίτο ντουλάπι δεξιά απείραχτο, το ίδιο και ο sniper που ξεπαστρέψατε χτες βράδυ σε εκείνο το λόφο και που τώρα είναι πάλι εκεί και καραδοκεί."
LOL, έγραψε! :-P