Nova-111

Hot
Μάνος Μαρίνος
REVIEWED ON PC   PS4 (Primary version tested)   Wii U   Xbox One   PS3   PS Vita   Mac  

Αναζητήσεις στο χωροχρόνο.

Αναζητήσεις στο χωροχρόνο.

Αναζητήσεις στο χωροχρόνο.

Η Funktronic Labs, εταιρεία ανάπτυξης του Nova-111, εδρεύει στην California των Η.Π.Α. και συνηθίζει να πειραματίζεται σε αξιοπερίεργα projects. Όπως φαίνεται και στο επίσημο site της, η Funktronic Labs έχει να αναδείξει διάφορα οπτικοακουστικά πειράματα όπως τα Sunflower, Orbital, Robotica, Otoyo, Ghosting 13 και Polysonic. Όλα αυτά προσφέρονται ως εφαρμογές για μουσικούς πειραματισμούς και δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση video games. Η αρχή στον χώρο των video games έγινε με τα εξίσου πειραματικά projects Lotus και Kyoto, στα οποία μάλιστα χρησιμοποιήθηκε η τεχνική καταγραφής κίνησης Leap Motion.

Το Nova-111 αποτελεί την πρώτη αγνή προσπάθεια της Funktronic Labs για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου video game. Το τελικό προϊόν που θα αναλύσουμε παρακάτω δείχνει τουλάχιστον ευφάνταστο. Άλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος που η Curve Digital (γνωστή από την δημιουργία του Stealh Bastard και την συμμετοχή της σε indie games όπως τα The Swapper, Olli Olli, Thomas Was Alone και Lone Survivor) ανέλαβε τα χρέη εκδότη, αλλά και την εργασία της μεταφοράς (porting) του Nova-111 στις κονσόλες. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Funktronic Labs συνεχίζει πλέον τους πειραματισμούς της στον πολλά υποσχόμενο χώρο του Virtual Reality.

nova 111 1

Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά
Το σενάριο του Nova-111 μπορεί να μην εξελίσσεται ιδιαίτερα και να μην φέρει το απαραίτητο βάθος, όμως καλύπτει τις ανάγκες του παιχνιδιού και δένει αν μη τι άλλο αρμονικά με τα στοιχεία του gameplay που παρουσιάζονται. Εσείς θα καθοδηγείτε το διαστημόπλοιο Nova στο οποίο επιβαίνει και ο Dr. Science. Σκοπός σας είναι να ταξιδέψετε στο χωροχρόνο και να διασώσετε 111 επιστήμονες που σκορπίστηκαν στα διάφορα επίπεδα μετά από το μεγαλύτερο επιστημονικό πείραμα του σύμπαντος. Μέσω χιουμοριστικών διαλόγων ανάμεσα στον Dr. Science και τους λοιπούς επιστήμονες που θα σώζετε, θα μάθετε σταδιακά τι ήταν αυτό το πείραμα και πως συνδέεται με τους gameplay μηχανισμούς του Nova-111.

Real-time ή turn-based; Και τα δύο
Όταν ξεκινήσετε να ασχολείστε με το Nova-111, θα υποθέσετε ότι πρόκειται για ένα turn-based Strategy με Puzzle στοιχεία. Έχετε στον έλεγχό σας το διαστημόπλοιο Nova και για κάθε κίνηση που κάνετε θα πραγματοποιείται και μια αντίστοιχη από τους εχθρούς σας. Το Nova βέβαια δεν είχε κατασκευαστεί για πολεμικές συγκρούσεις κι έτσι στα πρώτα επίπεδα απουσιάζουν και τα οποιασδήποτε μορφής όπλα. Ο μόνος τρόπος να επιτεθείτε στους εχθρούς σας είναι να κουτουλήσετε πάνω τους. Αυτά τα στοιχεία συνθέτουν στην αρχή ένα σκηνικό σκακιέρας ή ενός παιχνιδιού γάτας με ποντίκι αν θέλετε καλύτερα. Για κάθε επίθεση που θα εξαπολύετε, θα απαιτείται και η αντίστοιχη οπισθοχώρηση ώστε να αποφύγετε κι εσείς την ζημιά.

Με την πρόοδο σας στα παρακάτω επίπεδα θα δείτε ότι αυτά τα στοιχεία αντικαθιστόνται σταδιακά από real-time μηχανισμούς και τα ενδιάμεσα στάδια αποτελούν μια από τις πιο φρέσκιες ιδέες που έχω συναντήσει σε video game. Θα ταξιδέψετε σε τρεις κόσμους που ο καθένας αποτελείται από έναν αριθμό οπτικά ομοίων μεταξύ τους επιπέδων. Σκοπός σε κάθε επίπεδο είναι να φτάσετε στο τέλος του μαζεύοντας όσο περισσότερους επιστήμονες μπορείτε. Στο τέλος κάθε κόσμου θα πολέμησετε κι ένα boss που απαιτεί στην ουσία την επίλυση ενός μεγάλου γρίφου. Στα επίπεδα θα συλλέγετε power-ups που θα σας δίνουν διάφορες ικανότητες όπως το λέιζερ, την τηλεμεταφορά μέσα από τοίχους και την προσωρινή παύση του χρόνου.

Μα γιατί να σταματήσετε τον χρόνο αφού παίζετε με σειρές; Στο ταξίδι σας θα συναντήσετε διάφορους εχθρούς και θα αντιμετωπίσετε πολλαπλές παγίδες. Για παράδειγμα, αν περάσετε κάτω από έναν σταλακτίτη, αυτός θα κάνει μια προειδοποιητική κίνηση και αμέσως μετά θα πέσει, άσχετα με το αν εσείς έχετε κάνει κίνηση επόμενου γύρου ή όχι. Μάλιστα μπορείτε στρατηγικά να περάσετε από κάτω και να σταματήσετε όταν ο εχθρός που σας ακολουθεί βρεθεί με την σειρά του κάτω από τον σταλακτίτη. Αυτός ο σταλακτίτης είναι ένα από τα πρώτα παραδείγματα εμποδίων που σπάνε το φράγμα των γύρων. Αργότερα θα συναντήσετε κι εχθρούς που κινούνται με γύρους, αλλά οι επιθέσεις τους ταξιδεύουν με γνώμονα τον χρόνο, ενώ στο τέλος θα βρείτε κι εχθρούς που δεν υπακούουν ούτε στο ελάχιστο στους κανόνες των γύρων.

nova 111 2

Κάθε ένα επίπεδο ξεχωριστά χρησιμοποιεί και μια παραλλαγή γρίφων ώστε να μην βαρεθείτε ποτέ. Μπορεί βέβαια να υπάρχουν αρκετά κλισέ σημεία σε αυτούς τους γρίφους, όπως η ενεργοποίηση μοχλών ή η τηλεμεταφορά μέσα από δίνες, όμως στο τέλος θα μείνετε ικανοποιημένοι. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και το γεγονός ότι δεν μιλάμε για ένα τεράστιο παιχνίδι σε διάρκεια, οπότε δεν θα προλάβουν να σας κουράσουν αυτά τα ελαφρώς επαναλαμβανόμενα στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, το Nova-111 διαρκεί περίπου έξι ώρες, ενώ αν αποφασίσετε να συλλέξετε οτιδήποτε προσφέρει κάθε επίπεδο δεν θα ξεπεράσετε συνολικά τις οχτώ.

Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο, ότι ορισμένα μυστικά μονοπάτια που κρύβουν επιστήμονες χρησιμοποιούν πολύ "φθηνούς" τρόπους για να κρύψουν τις εισόδους τους και για να τις βρείτε θα έπρεπε να κουτουλάτε σε κάθε σημείο της πίστας μπας και μπείτε τυχαία. Μπορεί τα επίπεδα να μην είναι τεράστια, αλλά σίγουρα οι developers θα μπορούσαν να βάλουν κάποιους παραπάνω γρίφους που να οδηγούν σε αυτές τις εισόδους. Ένα άλλο μελανό σημείο είναι η απουσία των checkpoints μέσα σε ένα επίπεδο. Μέχρι να συνηθίσετε κάθε νέο μηχανισμό που παρουσιάζεται από τους developers, υπάρχει φυσικά η πιθανότητα να χάσετε. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα εκνευρεστικό όταν βρίσκεστε στο τέλος ενός επιπέδου. Μάλιστα, οι υποδομές για τα checkpoints υπάρχουν ήδη εκεί, αφού κάθε επίπεδο χωρίζεται σε τρία μέρη. Σίγουρα θα ήταν πιο ορθολογικό να ξεκινάτε από την αρχή του συγκεκριμένου μέρους μετά τον θάνατο σας, αντί να επαναλαμβάνετε όλο το επίπεδο από την αρχή.

Μπορεί να μην δυσκολευτείτε ιδιαίτερα στους γρίφους, όμως η έξυπνη μείξη των genres θα σας αιχμαλωτίσει.

Έλειψε η εμπειρία
Όσο όμορφο art direction κι αν έχει να μας επιδείξει το Nova-111, υπάρχουν θέματα που το κάνουν οπτικά να χωλαίνει. Το βασικότερο όλων είναι η αίσθηση της επανάληψης στον σχεδιασμό των κόσμων. Όταν ξεκίνησε το πρώτο επίπεδο, οπτικά ήμασταν ικανοποιημένοι. Περνώντας στο δεύτερο και στο τρίτο μέρος του ίδιου επιπέδου θα περιμέναμε να αλλάξει κάτι, αλλά το προσπερνάμε μιας και στην τελική μιλάμε για το ίδιο επίπεδο. Τι γίνεται όμως όταν χρειάζεται να ολοκληρωθεί ένας ολόκληρος κόσμος από τους μόλις τρεις για να δούμε την πρώτη αλλαγή στα περιβάλλοντα; Πέρα από αυτή την επανάληψη, οι εχθροί και τα animations τους είναι όμορφα σχεδιασμένα.

Όσον αφορά δε τα ακουστικά ερεθίσματα, το Nova-111 έχει να παρουσιάσει ένα άκρως ατμοσφαιρικό soundtrack που επιμελήθηκε ο Jack Menhorn μαζί με ορισμένα όμορφα ηχητικά εφέ που προκύπτουν από τους επιστήμονες που βρίσκετε και από τους εχθρούς. Δυστυχώς όμως, όπως και στον οπτικό τομέα, τα υλικά που είχαν στα χέρια τους οι developers δεν χρησιμοποιήθηκαν με τον καλύτερο τρόπο. Το soundtrack που ανήκει στην κατηγορία της Synthpop παράγει ορισμένες φορές υψηλές νότες που σε συνδυασμό με συγκεκριμένα ηχητικά εφέ θα τρυπήσουν το αυτί σας. Το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί με ένα απλό optimization και εξισορρόπηση των ήχων όταν αναπαράγονται ταυτόχρονα, όμως ίσως η έλλειψη εμπειρίας των developers δεν τους επέτρεψε να το αντιληφθούν. Σε γενικές γραμμές όμως, αυτά τα μικροπροβλήματα στον ήχο δεν θα σας αποσπάσουν την προσοχή.

nova 111 3


Χαμένη ευκαιρία
Το Nova-111 διατίθεται μόνο σε ψηφιακή μορφή και η τιμή του στο PS Store ανέρχεται στα 10 ευρώ, ενώ μέσα στο 2016 υπήρξε κι ένα από τα δωρεάν games της υπηρεσίας PS Plus. Μάλιστα πρόκεται για έναν Cross-Buy τίτλο ανάμεσα σε PS4, PS3 και PS Vita. Αν κρίνουμε από τα πρώτα πειράματα των developers και την ευφυέστατη προσέγγιση τους στο gameplay του Nova-111, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι θα περιμένουμε με αγωνία την επόμενη δημιουργία τους. Μέχρι τότε, δοκιμάστε το Nova-111 το οποίο είχε τις προοπτικές, αλλά δεν τις εκπλήρωσε λόγω έλλειψης εμπειρίας.

Θετικά:
- Έξυπνη μείξη real-time με turn-based στοιχεία
- Συνεχής εισαγωγή νέων μηχανισμών στο gameplay
- Έυχάριστο soundtrack
- Τα bosses

Αρνητικά:
- Απουσία των checkpoints
- Επαναλαμβανόμενα περιβάλλοντα
- Μικρή διάρκεια
- Μικροπροβλήματα στον ήχο

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 6
Γενικά: 6.8

Μια φρεσκότατη ιδέα που θα μπορούσε όμως να υλοποιηθεί αρκετά καλύτερα.

Μάνος Μαρίνος

 

 

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 Lordwinter (Level28) 24/11/2016 22:07
To δοκίμασα πέρυσι, μου άφησε θετικότατες εντυπώσεις σε ότι έχει να κάνει με το gameplay αλλά το παράτησα καθότι έχει ένα unobtainable Achievement. Αν το patchάρουν οι developers μπορεί να το ξαναπιάσω στα χέρια μου στο μέλλον.
Score  6.8
6.85 User Score
(10  votes)
User Reviews 0
Genre: Strategy/Puzzle
Developer: Funktronic Labs
Publisher: Curve Digital
Διάθεση:
Players: 1
Requirements: 300MB RAM, Επεξεργαστής στα 2GHz ή ταχύτερος, Κάρτα γραφικών στα 512MB συμβατή με Direct X9.0c (shader model 2), Χώρος στον δίσκο: 350MB, Λειτουργικό σύστημα: Windows XP, Vista, 7 ή 8
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2015-08-25
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (9.5)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)