- Reviews
- Need for Speed: Carbon (PC, PS2, PS3, Xbox 360, Wii)
Need for Speed: Carbon (PC, PS2, PS3, Xbox 360, Wii)
Hot
Need for Speed: Carbon
Site: www.ea.com/nfs/carbon/us/home.jsp
Όταν ανακοινώθηκε αρχικά η ανάπτυξη του NFS: Carbon, πολλοί αστειευτήκαμε με την ονομασία του και πιστεύαμε ότι θα είναι αυτό ακριβώς που υποδηλώνει: Μια από τα ίδια. Μετά από πολλά μερόνυχτα καψίματος μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι, αν και έχει αρκετά νέα, ενδιαφέροντα features, δεν διαφέρει σημαντικά από το Underground 2 και το Most Wanted.
Σενάριο
Το story συνεχίζεται από εκεί που το αφήσαμε. Επιστρέφετε στην πόλη απ’ όπου την κοπανήσατε παλαιότερα. Η πόλη όμως δεν είναι όπως την αφήσατε. Έχει χωριστεί πλέον σε τέσσερις μεγάλες ζώνες, καθεμιά από τις οποίες ανήκει σε κάποιο “crew”. Κάθε crew έχει και τον αρχηγό του, ενώ τα αμάξια που χρησιμοποιούν τα μέλη του είναι συγκεκριμένης κατηγορίας, αν και διαφορετικά μοντέλα. Tuners, Exotics και Muscle είναι οι τρεις αυτές κατηγορίες, ενώ η Βόρεια περιοχή ανήκει στο δυνατότερο crew που χρησιμοποιεί τα καλύτερα αυτοκίνητα από κάθε κατηγορία. Επιστρέφοντας με την κλασική πλέον M3 GTR, σαν την πέφτει ενας παλιός γνώριμος…Ο Cross! Μετά από ένα μικρό chase σας ακινητοποιεί αλλά για καλή (?) σας τύχη, ένα Audi R8 Le Mans εμφανίζεται και ο οδηγός του κάνει μια μικρή συμφωνία με το όργανο του Νόμου. Πλέον δεν καταζητείστε, όμως χρωστάτε αρκετά λεφτά και μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να το ξεπληρώσετε. Οι αγώνες!

Η γυναίκα-βοηθός του Carbon είναι η Emmanuelle Vaugier και ενσαρκώνει την “Nikki” του Carbon. Το σίγουρο είναι ότι το στυλ του παιχνιδιού έχει γίνει λίγο πιο σεμνό κι έτσι μην περιμένετε να σας υποδεχθούν κοριτσόπουλα με πρακτικά ανύπαρκτες φούστες. Με την Nikki έχετε προηγούμενα που μάλλον δεν θέλει να θυμάται, οπότε αρχικά θα σας βάλει τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι, αλλά θα σας βοηθήσει να εγκλιματιστείτε στο νέο περιβάλλον. Ξεχάστε την M3 προς το παρόν, αφού θα πρέπει να ξεκινήσετε με κάποιο μικρό και ταπεινό Tier 1 αμάξι. Ανάλογα με την κατηγορία που θα επιλέξετε, είναι διαθέσιμα διαφορετικά μοντέλα, π.χ. RX-8 για Tuners κ.λπ. Η επιλογή κατηγορίας είναι σημαντική καθώς ορίζει το σε ποια περιοχή θα ξεκινήσετε τους αγώνες σας, τι αμάξια θα ξεκλειδώσετε στην συνέχεια και το ποιος θα είναι ο winger σας. Τι είναι ο winger είπατε; Να λοιπόν μια από τις καινοτομίες του Carbon. Ο winger είναι ο προσωπικός σας βοηθός εντός και εκτός αγώνα. Σε Circuits-Sprints-Speedtraps είναι διαθέσιμος και ανάλογα με την ειδικότητά του παρέχει διαφορετικές υπηρεσίες. Ένας blocker θα φρενάρει στα μούτρα των αντιπάλων σας διευρύνοντας το όποιο προβάδισμα έχετε, ένας scouter θα σας οδηγεί στην πίστα μέσω των πολλών shortcuts ενώ ο drafter μπαίνει μπροστά σας και σας βοηθά να επιταχύνετε μέσω slipstreaming. Αν και η ιδέα είναι πολύ καλή, υπάρχουν κάποια προβληματάκια και μη ρεαλιστική συμπεριφορά από τους wingers, όπως π.χ. ο drafter που σας προσπερνά εύκολα με την εντολή σας, ακόμα κι αν έχετε τελικιάσει με το nitro πατημένο. Οι wingers πάντως, σας προσφέρουν και επιπλέον bonuses, όπως μειωμένες τιμές αγοράς upgrades, μειωμένο heat του αυτοκινήτου σας ώστε να μην σας κυνηγά η αστυνομία κ.λπ. Ενώ μέχρι το τέλος του παιχνιδιού θα συναντήσετε πολλούς wingers που θα θέλουν να ενταχθούν στο crew σας. Μπορείτε να έχετε μόνο τρεις ταυτόχρονα, ενώ μόνος ένας μπορεί να είναι active και να συμμετέχει στους αγώνες σας.

Modes
Πάμε στα game modes όπου αρχίζει το πανηγύρι καθώς το drift επέστρεψε! Γενικά το Carbon είναι σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένο από το The Fast and the Furious: Tokyo Drift, κάτι που θα καταλάβετε εύκολα όταν το παίξετε. Drift λοιπόν μπορείτε να κάνετε σε πίστες μέσα στην πόλη, εκεί όμως που θα το χαρείτε πραγματικά είναι στα canyon runs. Θυμίζοντας αρκετά τον τελευταίο αγώνα του Tokyo Drift, τα Canyons είναι κάτι σε…κατάβαση Πάρνηθας. Προσοχή όμως γιατί ορισμένες μπάρες σπάνε και μπορεί άνετα να βρεθείτε εν πτήση! Χωρίς ένα καλό πισωκίνητο το drift είναι αρκετά εκνευριστικό, ειδικά στην αρχή, κάτι που πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας κατά την επιλογή αρχικού αυτοκινήτου. Μόλις όμως αποκτήσετε το απαραίτητο ζευγάρι χέρια και μια Camaro, όλα γίνονται απόλαυση και τα combos πάνε σύννεφο! Τα Circuit, Sprint και Speedtrap races είναι όπως τα γνωρίζαμε, ενώ τώρα υπάρχει και το “Checkpoint” race όπου είστε απλά εσείς έναντι στο χρονόμετρο, nothing less, nothing more. Μπορείτε και πάλι να προκαλέσετε μέλη άλλων crews στο free roaming, τρέχοντας όμως προς συγκεκριμένο σημείο τερματισμού που ορίζετε εσείς πριν δεχθείτε την πρόκληση. Επιπλέον, μετά από κάποιο αγώνα, μπορεί να ενημερωθείτε πως κάποιο ξένο crew επιχειρεί να καταλάβει μια περιοχή σας και πρέπει να τους αντιμετωπίσετε σε αγώνα αν θέλετε να απομακρυνθούν, ειδάλλως, bye bye territory! Τέλος, οφείλουμε να αναφερθούμε στα Canyon races. Εκεί στην ουσία έχουμε ένα duel. Ξεκινάτε πίσω από τον αντίπαλο και προσπαθείτε να μείνετε όσο το δυνατόν πιο κοντά του μέχρι την γραμμή του τερματισμού, κερδίζοντας βαθμούς ανάλογα με την μεταξύ σας απόσταση. Στην συνέχεια έχετε τον αντίπαλο στην ουρά σας και οι πόντοι που κερδίσατε στο πρώτο μέρος μειώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχετε μεταξύ σας. Αν τερματίσετε πριν οι πόντοι φτάσουν στο μηδέν, νικήσατε! Κάθε επαφή μειώνει κατά 5.000 του πόντους του πίσω αυτοκινήτου ενώ αν τον περάσετε και διατηρηθείτε μπροστά για 10 ά για 10 seconds, κερδίζετε αυτόματα το duel. Το ίδιο συμβαίνει και αν σας αφήσει ο αντίπαλος 100 μέτρα πίσω του για περισσότερα από 10 seconds.

Upgrades
Τα upgrades είναι περισσότερα από κάθε άλλο NFS ενώ τα performances για ακόμα μια φορά άλλαξαν φιλοσοφία. Πλέον μπορείτε να ξεκλειδώνετε σταδιακά engine, tires, nitrous, turbo ή supercharger, suspension, brakes και transimission upgrades, τα οποία μπορείτε να ρυθμίσετε για να επηρεάσετε την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην συνέχεια. Οι ρυθμίσεις των upgrades στο Most Wanted ήταν μηδαμινές και αυτό αποτέλεσε τεράστια απογοήτευση για όλους μας, ειδικά αφού είχαμε καλομάθει με τα…δυναμόμετρα του Underground 2. Με την πρώτη ματιά, δεν μου άρεσε το σύστημα του Carbon, όμως αργότερα κατάλαβα πώς μπορείς να ρυθμίσεις πολλούς τομείς του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα είναι αισθητά στην οδήγηση. Τα Visual Upgrades είναι επίσης πολλά και ειδικά τα Vinyls έχουν εμπλουτιστεί αρκετά, ενώ το νέο στοιχείο εδώ ακούει στο όνομα “Autosculpt”. Με την βοήθειά του μπορείτε να πάρετε μια αεροτομή ή ζάντα και να αλλάξετε τις διαστάσεις, το σχήμα της ή ότι άλλο φαντάζεστε. Έτσι, υπάρχουν πρακτικά άπειροι συνδυασμοί και μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας “unique” όχημα που δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο! Δυστυχώς στο autosculpt μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν πολύ μικρό αριθμό upgrades προς μορφοποίηση και όχι να αλλάξετε τα υπόλοιπα visual upgrades που δίνονται.
Γραφικά-Ήχος
Τα γραφικά είναι παρόμοια με του Most Wanted (ίδια engine χρησιμοποιούν άλλωστε), αλλά λίγο πιο «βαριά». Με λύπη μας βλέπουμε ότι η 6600GT αρχίζει να τα βρίσκει σκούρα και πρέπει να κάνουμε αρκετές παραχωρήσεις για να κρατήσουμε το framerate πάνω από τα 20 FPS. Ειδικά για αναλύσεις πάνω από 1024x768, μην το επιχειρήσετε χωρίς 6800 ή 7600GS/GT. Κάποια ειδικά effects όπως το motion blur κάνουν και πάλι την παρουσία τους, ενώ αν το αμάξι κινείται με μεγάλη ταχύτητα θα δείτε τον…αέρα να γλιστρά από την αεροτομή σχηματίζοντας μικρές γραμμές. Αν και είναι κάτι που δεν αποσπά την προσοχή σας στο αγώνα, δεν μπορείτε να το απενεργοποιήσετε και αυτό κατατάσσεται στα αρνητικά του Carbon. Το world detail πέφτει στο low για να μεγιστοποιήσουμε τα FPS, ενώ η επιλογή των shaders υποχρεωτικά μένει στο medium γιατί στο low το σκοτάδι γίνεται πίσσα και από την στιγμή που οι αγώνες γίνονται μόνο νύχτα, δεν θα βλέπετε και πολλά.
Τα soundtracks είναι αρκετά καλά, αν και όχι όσο των προηγούμενων NFS, κινούμενα βέβαια στο ίδιο μοτίβο, r’n’b-rap με ολίγη από rock σε μερικά σημεία. Τα sound effects παραδόξως δεν μας ικανοποίησαν, αν και παραδοσιακά μου φέρνουν την επιθυμία να βάλω τα ηχεία στη διαπασών και να πατήσω το γκάζι τέρμα για να ακούω τις στριγκλιές από τα γιαπωνέζικα μοτόρια ή τους βρυχηθμούς των τεράστιων muscle cars. Αυτή τη φορά πάντως, δεν ενθουσιαστήκαμε ιδιαίτερα. Από τα effects έλειπαν διάφορα στοιχεία που επηρεάζουν έντονα την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.

Gameplay
Now what; Η κλασική αίσθηση που σου αφήνει σχεδόν πάντα κάποιο NFS είναι του στυλ «τι βλακεία είναι αυτή;” Μετά από λίγες ώρες παιχνιδιού όμως και αφού συνηθίσουμε τον χειρισμό, απολαμβάνουμε τους αγώνες τόσο που δεν σταματάμε να παίζουμε με τίποτα. Ειδικά το σύστημα που χρησιμοποιείται στο Story mode σε κάνει να θέλεις να δεις τι θα γίνει στην συνέχεια κι έτσι, αν είσαι και λίγο καμένος, σε τρεις μερούλες έχεις τερματίσει. Μικρή η διάρκεια λοιπόν αλλά πριν βάλετε πλερέζες, σας ενημερώνουμε πώς υπάρχουν ειδικά challenges που πρέπει να ολοκληρώσετε αν θέλετε να ξεκλειδώσετε ορισμένα rare cars, vinyls κ.λπ. Η προσπάθεια για την ολοκλήρωση των challenges κράτησε πάνω από τον μισό χρόνο που απαιτεί το story mode, ενώ σε συνδυασμό με τα reward cards, η διάρκεια του Carbon διπλασιάζεται ή και τριπλασιάζεται πολύ εύκολα! Τα reward cards θυμίζουν έντονα Most Wanted. Το ίδιο και τα tasks που έπρεπε να ολοκληρώσετε εκεί ενώ σας κυνηγούσε η αστυνομία (π.χ. tag 25 vehicles and escape after a 12 minute chase). Δεν έχουν να κάνουν όλα με την αστυνομία βέβαια, αφού για κάποια απαιτείται συγκεκριμένο score στο drift mode ή να περάσετε με ορισμένη ταχύτητα από κάποιο speedtrap point. Σε κάθε περίπτωση τα rewards αξίζουν τον κόπο: Firetrucks, Camaro SS, M3 GTR και άλλα απίστευτα οχήματα περιμένουν να τα κερδίσετε με τον κόπο και την αξία σας. Εμείς τα ολοκληρώσαμε σχεδόν όλα μετά από αρκετό καιρό και σίγουρα το ευχαριστηθήκαμε, ενώ μετά βάλαμε και ένα trainer για να κάνουμε την πλάκα μας. Για δείτε πόσα Km/h έβγαλε το Ford GT στο σχετικό screenshot…
Ο χειρισμός είναι καλός σε γενικές γραμμές, αν και πάλι δεν καταφέραμε να κάνουμε assign το Escape στο joypad. Μην απορείτε καθόλου, η τιμονιέρα έμεινε σχεδόν ανέγγιχτη όλο αυτό το διάστημα, αφού το NFS δεν είναι το είδος racing που θα απολαύσετε με τιμόνι και πετάλια. Αν μιλούσαμε για το GT Legends ή το GTR 2 οκ, όμως θα επιμείνουμε πώς ένα joypad με analog sticks είναι το ιδανικό χειριστήριο για games όπως το Carbon. Άνετη οδήγηση με ακρίβεια και τεράστια combos στις καταβάσεις canyons δεν μπορούν να επιτευχθούν με τιμονιέρα ή πληκτρολόγιο εύκολα, ειδικά αν είστε συνηθισμένοι στο manual transmission. Τα arcade sims όπως το Carbon απαιτούν τέτοια ταχύτητα στις κινήσεις που μόνο με ένα joypad μπορείτε να πετύχετε. Αυτό βέβαια δεν τους δίνει ρεαλιστική συμπεριφορά, κάθε άλλο, όμως αυτό είναι θέμα που δεν θα συζητήσουμε στο review αυτό. Τα nitrous και speedbraker bars παραμένουν στο HUD και βέβαια κάνουν recharge όταν τρέχετε χωρίς να τα χρησιμοποιείτε. Ο κανόνας είναι απλός. Πίσω κίνηση ίσον εντυπωσιακό drift και σχετικά καλό cornering, μπροστά κίνηση ίσον το χέρι πάντα στο χειρόφρενο αν θέλετε να έχετε ελπίδα ενώ τετρακίνηση ίσον ο άρχοντας της πίστας. Θα το καταλάβετε καλύτερα όταν ξεκλειδώσετε το Audi R8 (δυστυχώς είναι διαθέσιμο μόνο στα quick races), τον απόλυτο συνδυασμό δύναμης-handling. Ιδιαίτερη προσοχή στα muscle cars. Αυτοί οι παμπάλαιοι τίγκα στην ροπή τενεκέδες δεν πατάνε κάτω με τίποτα και στις στροφές μπορεί να χάσετε αρκετό χρόνο μέχρι να βρείτε το «κουμπί» τους. Ωστόσο δεν βρήκαμε καλύτερη επιλογή από την νέα version της Camaro για drifting.
Το Carbon έχει αρκετά νέα χαρακτηριστικά, σαφώς εμπνευσμένα από το Tokyo Drift. Με λίγη καλή θέληση θα σας κρατήσει πολλές ώρες μπροστά στο PC ενώ πάντα υπάρχει και η επιλογή του online multiplayer. Το LAN play λάμπει άλλη μια φορά δια της απουσίας του ενώ στα σκαριά βρίσκεται patch από fans του παιχνιδιού που θα δίνει αυτή τη δυνατότητα. Ο EAnation server που χρησιμοποιεί το Carbon δυσκολεύει αρκετά την κατάσταση και πραγματικά αρχίζει να εκνευρίζει πολλούς φίλους της σειράς NFS ανά τον κόσμο. Ας ελπίσουμε να καταλάβουν σύντομα το λάθος τους. Εν γένει, πολλοί γκρίνιαξαν με το Carbon όμως δεν γίνεται να μην έχουμε οι φίλοι της σειράς τον τίτλο αυτό στη συλλογή μας. Ίσως αν δεν έβγαζαν ένα NFS κάθε χρόνο να γινόταν overall καλύτερη δουλειά. Η ποικιλία οχημάτων και upgrades όμως είναι αξιοζήλευτη, το ίδιο ισχύει και για τα game modes. Συγκρίνοντας το Carbon με τα υπόλοιπα NFS από το Underground 1 και μετά, θα το κατατάσσαμε στην ίδια θέση με το πολύ καλό Underground 2, μόνο που εδώ έχουμε και αστυνομικούς! Έτσι, είναι ίσως το καλύτερο NFS των τελευταίων ετών.
Θετικά:
-Ποικιλία οχημάτων
-Οι wingers
-Τα Canyon races
-Τα challenges και τα reward cards
Αρνητικά:
-Έλλειψη LAN!
-Απαιτήσεις σε GPU
-Το Autosculpt feature
-Έλλειψη replays (Πάλι;)
-Δεν έχει ούτε ένα Honda!(Αιώνιο παράπονο…)
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
“Επηρεασμένο σαφώς από το Tokyo Drift, όμως με πολλές ευχάριστες καινοτομίες.”
Δημήτρης Σκιάννης
Site: www.ea.com/nfs/carbon/us/home.jsp
Όταν ανακοινώθηκε αρχικά η ανάπτυξη του NFS: Carbon, πολλοί αστειευτήκαμε με την ονομασία του και πιστεύαμε ότι θα είναι αυτό ακριβώς που υποδηλώνει: Μια από τα ίδια. Μετά από πολλά μερόνυχτα καψίματος μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι, αν και έχει αρκετά νέα, ενδιαφέροντα features, δεν διαφέρει σημαντικά από το Underground 2 και το Most Wanted.
Σενάριο
Το story συνεχίζεται από εκεί που το αφήσαμε. Επιστρέφετε στην πόλη απ’ όπου την κοπανήσατε παλαιότερα. Η πόλη όμως δεν είναι όπως την αφήσατε. Έχει χωριστεί πλέον σε τέσσερις μεγάλες ζώνες, καθεμιά από τις οποίες ανήκει σε κάποιο “crew”. Κάθε crew έχει και τον αρχηγό του, ενώ τα αμάξια που χρησιμοποιούν τα μέλη του είναι συγκεκριμένης κατηγορίας, αν και διαφορετικά μοντέλα. Tuners, Exotics και Muscle είναι οι τρεις αυτές κατηγορίες, ενώ η Βόρεια περιοχή ανήκει στο δυνατότερο crew που χρησιμοποιεί τα καλύτερα αυτοκίνητα από κάθε κατηγορία. Επιστρέφοντας με την κλασική πλέον M3 GTR, σαν την πέφτει ενας παλιός γνώριμος…Ο Cross! Μετά από ένα μικρό chase σας ακινητοποιεί αλλά για καλή (?) σας τύχη, ένα Audi R8 Le Mans εμφανίζεται και ο οδηγός του κάνει μια μικρή συμφωνία με το όργανο του Νόμου. Πλέον δεν καταζητείστε, όμως χρωστάτε αρκετά λεφτά και μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να το ξεπληρώσετε. Οι αγώνες!

Η γυναίκα-βοηθός του Carbon είναι η Emmanuelle Vaugier και ενσαρκώνει την “Nikki” του Carbon. Το σίγουρο είναι ότι το στυλ του παιχνιδιού έχει γίνει λίγο πιο σεμνό κι έτσι μην περιμένετε να σας υποδεχθούν κοριτσόπουλα με πρακτικά ανύπαρκτες φούστες. Με την Nikki έχετε προηγούμενα που μάλλον δεν θέλει να θυμάται, οπότε αρχικά θα σας βάλει τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι, αλλά θα σας βοηθήσει να εγκλιματιστείτε στο νέο περιβάλλον. Ξεχάστε την M3 προς το παρόν, αφού θα πρέπει να ξεκινήσετε με κάποιο μικρό και ταπεινό Tier 1 αμάξι. Ανάλογα με την κατηγορία που θα επιλέξετε, είναι διαθέσιμα διαφορετικά μοντέλα, π.χ. RX-8 για Tuners κ.λπ. Η επιλογή κατηγορίας είναι σημαντική καθώς ορίζει το σε ποια περιοχή θα ξεκινήσετε τους αγώνες σας, τι αμάξια θα ξεκλειδώσετε στην συνέχεια και το ποιος θα είναι ο winger σας. Τι είναι ο winger είπατε; Να λοιπόν μια από τις καινοτομίες του Carbon. Ο winger είναι ο προσωπικός σας βοηθός εντός και εκτός αγώνα. Σε Circuits-Sprints-Speedtraps είναι διαθέσιμος και ανάλογα με την ειδικότητά του παρέχει διαφορετικές υπηρεσίες. Ένας blocker θα φρενάρει στα μούτρα των αντιπάλων σας διευρύνοντας το όποιο προβάδισμα έχετε, ένας scouter θα σας οδηγεί στην πίστα μέσω των πολλών shortcuts ενώ ο drafter μπαίνει μπροστά σας και σας βοηθά να επιταχύνετε μέσω slipstreaming. Αν και η ιδέα είναι πολύ καλή, υπάρχουν κάποια προβληματάκια και μη ρεαλιστική συμπεριφορά από τους wingers, όπως π.χ. ο drafter που σας προσπερνά εύκολα με την εντολή σας, ακόμα κι αν έχετε τελικιάσει με το nitro πατημένο. Οι wingers πάντως, σας προσφέρουν και επιπλέον bonuses, όπως μειωμένες τιμές αγοράς upgrades, μειωμένο heat του αυτοκινήτου σας ώστε να μην σας κυνηγά η αστυνομία κ.λπ. Ενώ μέχρι το τέλος του παιχνιδιού θα συναντήσετε πολλούς wingers που θα θέλουν να ενταχθούν στο crew σας. Μπορείτε να έχετε μόνο τρεις ταυτόχρονα, ενώ μόνος ένας μπορεί να είναι active και να συμμετέχει στους αγώνες σας.

Modes
Πάμε στα game modes όπου αρχίζει το πανηγύρι καθώς το drift επέστρεψε! Γενικά το Carbon είναι σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένο από το The Fast and the Furious: Tokyo Drift, κάτι που θα καταλάβετε εύκολα όταν το παίξετε. Drift λοιπόν μπορείτε να κάνετε σε πίστες μέσα στην πόλη, εκεί όμως που θα το χαρείτε πραγματικά είναι στα canyon runs. Θυμίζοντας αρκετά τον τελευταίο αγώνα του Tokyo Drift, τα Canyons είναι κάτι σε…κατάβαση Πάρνηθας. Προσοχή όμως γιατί ορισμένες μπάρες σπάνε και μπορεί άνετα να βρεθείτε εν πτήση! Χωρίς ένα καλό πισωκίνητο το drift είναι αρκετά εκνευριστικό, ειδικά στην αρχή, κάτι που πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας κατά την επιλογή αρχικού αυτοκινήτου. Μόλις όμως αποκτήσετε το απαραίτητο ζευγάρι χέρια και μια Camaro, όλα γίνονται απόλαυση και τα combos πάνε σύννεφο! Τα Circuit, Sprint και Speedtrap races είναι όπως τα γνωρίζαμε, ενώ τώρα υπάρχει και το “Checkpoint” race όπου είστε απλά εσείς έναντι στο χρονόμετρο, nothing less, nothing more. Μπορείτε και πάλι να προκαλέσετε μέλη άλλων crews στο free roaming, τρέχοντας όμως προς συγκεκριμένο σημείο τερματισμού που ορίζετε εσείς πριν δεχθείτε την πρόκληση. Επιπλέον, μετά από κάποιο αγώνα, μπορεί να ενημερωθείτε πως κάποιο ξένο crew επιχειρεί να καταλάβει μια περιοχή σας και πρέπει να τους αντιμετωπίσετε σε αγώνα αν θέλετε να απομακρυνθούν, ειδάλλως, bye bye territory! Τέλος, οφείλουμε να αναφερθούμε στα Canyon races. Εκεί στην ουσία έχουμε ένα duel. Ξεκινάτε πίσω από τον αντίπαλο και προσπαθείτε να μείνετε όσο το δυνατόν πιο κοντά του μέχρι την γραμμή του τερματισμού, κερδίζοντας βαθμούς ανάλογα με την μεταξύ σας απόσταση. Στην συνέχεια έχετε τον αντίπαλο στην ουρά σας και οι πόντοι που κερδίσατε στο πρώτο μέρος μειώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχετε μεταξύ σας. Αν τερματίσετε πριν οι πόντοι φτάσουν στο μηδέν, νικήσατε! Κάθε επαφή μειώνει κατά 5.000 του πόντους του πίσω αυτοκινήτου ενώ αν τον περάσετε και διατηρηθείτε μπροστά για 10 ά για 10 seconds, κερδίζετε αυτόματα το duel. Το ίδιο συμβαίνει και αν σας αφήσει ο αντίπαλος 100 μέτρα πίσω του για περισσότερα από 10 seconds.

Upgrades
Τα upgrades είναι περισσότερα από κάθε άλλο NFS ενώ τα performances για ακόμα μια φορά άλλαξαν φιλοσοφία. Πλέον μπορείτε να ξεκλειδώνετε σταδιακά engine, tires, nitrous, turbo ή supercharger, suspension, brakes και transimission upgrades, τα οποία μπορείτε να ρυθμίσετε για να επηρεάσετε την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην συνέχεια. Οι ρυθμίσεις των upgrades στο Most Wanted ήταν μηδαμινές και αυτό αποτέλεσε τεράστια απογοήτευση για όλους μας, ειδικά αφού είχαμε καλομάθει με τα…δυναμόμετρα του Underground 2. Με την πρώτη ματιά, δεν μου άρεσε το σύστημα του Carbon, όμως αργότερα κατάλαβα πώς μπορείς να ρυθμίσεις πολλούς τομείς του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα είναι αισθητά στην οδήγηση. Τα Visual Upgrades είναι επίσης πολλά και ειδικά τα Vinyls έχουν εμπλουτιστεί αρκετά, ενώ το νέο στοιχείο εδώ ακούει στο όνομα “Autosculpt”. Με την βοήθειά του μπορείτε να πάρετε μια αεροτομή ή ζάντα και να αλλάξετε τις διαστάσεις, το σχήμα της ή ότι άλλο φαντάζεστε. Έτσι, υπάρχουν πρακτικά άπειροι συνδυασμοί και μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας “unique” όχημα που δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο! Δυστυχώς στο autosculpt μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν πολύ μικρό αριθμό upgrades προς μορφοποίηση και όχι να αλλάξετε τα υπόλοιπα visual upgrades που δίνονται.
Γραφικά-Ήχος
Τα γραφικά είναι παρόμοια με του Most Wanted (ίδια engine χρησιμοποιούν άλλωστε), αλλά λίγο πιο «βαριά». Με λύπη μας βλέπουμε ότι η 6600GT αρχίζει να τα βρίσκει σκούρα και πρέπει να κάνουμε αρκετές παραχωρήσεις για να κρατήσουμε το framerate πάνω από τα 20 FPS. Ειδικά για αναλύσεις πάνω από 1024x768, μην το επιχειρήσετε χωρίς 6800 ή 7600GS/GT. Κάποια ειδικά effects όπως το motion blur κάνουν και πάλι την παρουσία τους, ενώ αν το αμάξι κινείται με μεγάλη ταχύτητα θα δείτε τον…αέρα να γλιστρά από την αεροτομή σχηματίζοντας μικρές γραμμές. Αν και είναι κάτι που δεν αποσπά την προσοχή σας στο αγώνα, δεν μπορείτε να το απενεργοποιήσετε και αυτό κατατάσσεται στα αρνητικά του Carbon. Το world detail πέφτει στο low για να μεγιστοποιήσουμε τα FPS, ενώ η επιλογή των shaders υποχρεωτικά μένει στο medium γιατί στο low το σκοτάδι γίνεται πίσσα και από την στιγμή που οι αγώνες γίνονται μόνο νύχτα, δεν θα βλέπετε και πολλά.
Τα soundtracks είναι αρκετά καλά, αν και όχι όσο των προηγούμενων NFS, κινούμενα βέβαια στο ίδιο μοτίβο, r’n’b-rap με ολίγη από rock σε μερικά σημεία. Τα sound effects παραδόξως δεν μας ικανοποίησαν, αν και παραδοσιακά μου φέρνουν την επιθυμία να βάλω τα ηχεία στη διαπασών και να πατήσω το γκάζι τέρμα για να ακούω τις στριγκλιές από τα γιαπωνέζικα μοτόρια ή τους βρυχηθμούς των τεράστιων muscle cars. Αυτή τη φορά πάντως, δεν ενθουσιαστήκαμε ιδιαίτερα. Από τα effects έλειπαν διάφορα στοιχεία που επηρεάζουν έντονα την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.

Gameplay
Now what; Η κλασική αίσθηση που σου αφήνει σχεδόν πάντα κάποιο NFS είναι του στυλ «τι βλακεία είναι αυτή;” Μετά από λίγες ώρες παιχνιδιού όμως και αφού συνηθίσουμε τον χειρισμό, απολαμβάνουμε τους αγώνες τόσο που δεν σταματάμε να παίζουμε με τίποτα. Ειδικά το σύστημα που χρησιμοποιείται στο Story mode σε κάνει να θέλεις να δεις τι θα γίνει στην συνέχεια κι έτσι, αν είσαι και λίγο καμένος, σε τρεις μερούλες έχεις τερματίσει. Μικρή η διάρκεια λοιπόν αλλά πριν βάλετε πλερέζες, σας ενημερώνουμε πώς υπάρχουν ειδικά challenges που πρέπει να ολοκληρώσετε αν θέλετε να ξεκλειδώσετε ορισμένα rare cars, vinyls κ.λπ. Η προσπάθεια για την ολοκλήρωση των challenges κράτησε πάνω από τον μισό χρόνο που απαιτεί το story mode, ενώ σε συνδυασμό με τα reward cards, η διάρκεια του Carbon διπλασιάζεται ή και τριπλασιάζεται πολύ εύκολα! Τα reward cards θυμίζουν έντονα Most Wanted. Το ίδιο και τα tasks που έπρεπε να ολοκληρώσετε εκεί ενώ σας κυνηγούσε η αστυνομία (π.χ. tag 25 vehicles and escape after a 12 minute chase). Δεν έχουν να κάνουν όλα με την αστυνομία βέβαια, αφού για κάποια απαιτείται συγκεκριμένο score στο drift mode ή να περάσετε με ορισμένη ταχύτητα από κάποιο speedtrap point. Σε κάθε περίπτωση τα rewards αξίζουν τον κόπο: Firetrucks, Camaro SS, M3 GTR και άλλα απίστευτα οχήματα περιμένουν να τα κερδίσετε με τον κόπο και την αξία σας. Εμείς τα ολοκληρώσαμε σχεδόν όλα μετά από αρκετό καιρό και σίγουρα το ευχαριστηθήκαμε, ενώ μετά βάλαμε και ένα trainer για να κάνουμε την πλάκα μας. Για δείτε πόσα Km/h έβγαλε το Ford GT στο σχετικό screenshot…
Ο χειρισμός είναι καλός σε γενικές γραμμές, αν και πάλι δεν καταφέραμε να κάνουμε assign το Escape στο joypad. Μην απορείτε καθόλου, η τιμονιέρα έμεινε σχεδόν ανέγγιχτη όλο αυτό το διάστημα, αφού το NFS δεν είναι το είδος racing που θα απολαύσετε με τιμόνι και πετάλια. Αν μιλούσαμε για το GT Legends ή το GTR 2 οκ, όμως θα επιμείνουμε πώς ένα joypad με analog sticks είναι το ιδανικό χειριστήριο για games όπως το Carbon. Άνετη οδήγηση με ακρίβεια και τεράστια combos στις καταβάσεις canyons δεν μπορούν να επιτευχθούν με τιμονιέρα ή πληκτρολόγιο εύκολα, ειδικά αν είστε συνηθισμένοι στο manual transmission. Τα arcade sims όπως το Carbon απαιτούν τέτοια ταχύτητα στις κινήσεις που μόνο με ένα joypad μπορείτε να πετύχετε. Αυτό βέβαια δεν τους δίνει ρεαλιστική συμπεριφορά, κάθε άλλο, όμως αυτό είναι θέμα που δεν θα συζητήσουμε στο review αυτό. Τα nitrous και speedbraker bars παραμένουν στο HUD και βέβαια κάνουν recharge όταν τρέχετε χωρίς να τα χρησιμοποιείτε. Ο κανόνας είναι απλός. Πίσω κίνηση ίσον εντυπωσιακό drift και σχετικά καλό cornering, μπροστά κίνηση ίσον το χέρι πάντα στο χειρόφρενο αν θέλετε να έχετε ελπίδα ενώ τετρακίνηση ίσον ο άρχοντας της πίστας. Θα το καταλάβετε καλύτερα όταν ξεκλειδώσετε το Audi R8 (δυστυχώς είναι διαθέσιμο μόνο στα quick races), τον απόλυτο συνδυασμό δύναμης-handling. Ιδιαίτερη προσοχή στα muscle cars. Αυτοί οι παμπάλαιοι τίγκα στην ροπή τενεκέδες δεν πατάνε κάτω με τίποτα και στις στροφές μπορεί να χάσετε αρκετό χρόνο μέχρι να βρείτε το «κουμπί» τους. Ωστόσο δεν βρήκαμε καλύτερη επιλογή από την νέα version της Camaro για drifting.
Το Carbon έχει αρκετά νέα χαρακτηριστικά, σαφώς εμπνευσμένα από το Tokyo Drift. Με λίγη καλή θέληση θα σας κρατήσει πολλές ώρες μπροστά στο PC ενώ πάντα υπάρχει και η επιλογή του online multiplayer. Το LAN play λάμπει άλλη μια φορά δια της απουσίας του ενώ στα σκαριά βρίσκεται patch από fans του παιχνιδιού που θα δίνει αυτή τη δυνατότητα. Ο EAnation server που χρησιμοποιεί το Carbon δυσκολεύει αρκετά την κατάσταση και πραγματικά αρχίζει να εκνευρίζει πολλούς φίλους της σειράς NFS ανά τον κόσμο. Ας ελπίσουμε να καταλάβουν σύντομα το λάθος τους. Εν γένει, πολλοί γκρίνιαξαν με το Carbon όμως δεν γίνεται να μην έχουμε οι φίλοι της σειράς τον τίτλο αυτό στη συλλογή μας. Ίσως αν δεν έβγαζαν ένα NFS κάθε χρόνο να γινόταν overall καλύτερη δουλειά. Η ποικιλία οχημάτων και upgrades όμως είναι αξιοζήλευτη, το ίδιο ισχύει και για τα game modes. Συγκρίνοντας το Carbon με τα υπόλοιπα NFS από το Underground 1 και μετά, θα το κατατάσσαμε στην ίδια θέση με το πολύ καλό Underground 2, μόνο που εδώ έχουμε και αστυνομικούς! Έτσι, είναι ίσως το καλύτερο NFS των τελευταίων ετών.
Θετικά:
-Ποικιλία οχημάτων
-Οι wingers
-Τα Canyon races
-Τα challenges και τα reward cards
Αρνητικά:
-Έλλειψη LAN!
-Απαιτήσεις σε GPU
-Το Autosculpt feature
-Έλλειψη replays (Πάλι;)
-Δεν έχει ούτε ένα Honda!(Αιώνιο παράπονο…)
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
“Επηρεασμένο σαφώς από το Tokyo Drift, όμως με πολλές ευχάριστες καινοτομίες.”
Δημήτρης Σκιάννης
NEWS
VIEW ALL
No News

Comments
Ωραίο το στίσιμο με τις περιοχές, τα boss, καθώς και ωραίες επιλογές για την εμφάνιση του αυτοκινήτου!
10846 παιχνίδια
10387 νίκες
459 ήττες
XP Level 231