- Reviews
- Digimon Story: Cyber Sleuth – Hacker’s Memory
Digimon Story: Cyber Sleuth – Hacker’s Memory
Hot
Τόσα ναζιάρικα τέρατα ποιος θα τα κουμαντάρει;
Τόσα ναζιάρικα τέρατα ποιος θα τα κουμαντάρει;
Ένα χρόνο και κάτι... ψιλά έπρεπε να περιμένουμε μέχρι την επόμενη επίσκεψή μας στις γειτονιές του Tokyo και στις ψηφιακές αλάνες της EDEN που οργώσαμε στο Digimon Story: Cyber Sleuth (διαβάστε το αναλυτικό μας άρθρο εδώ). Η αναμονή μεγάλωσε την δίψα μας για περισσότερες turn-based συγκρούσεις με τα πολύχρωμα τερατάκια που ανταποκρίνονται στο όνομα Digimon. Ασφαλώς γνωρίζαμε ήδη από τον περασμένο Μάρτη ότι το Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker’s Memory ήταν έτοιμο να διαδεχθεί τον προκάτοχό του. Η Bandai Namco είχε πληροφορήσει το κοινό για την παράλληλη αφήγηση, την χρήση άφθονων assets του προηγούμενου και τον σχεδιασμό νέων Digimon, levels και game mechanics. Άλλο να γνωρίζεις κάτι όμως και άλλο να το έχεις μπροστά σου και να το χαίρεσαι.
Οι 35 με 40 ώρες που περάσαμε στο Digimon Story: Cyber Sleuth δεν ήταν αρκετές για να χορτάσουμε turn based μάχες και να χαρούμε στο έπακρο το θηριοτροφείο που μαζέψαμε. Ευτυχώς στα video games οι δεύτερες ευκαιρίες είναι πολύ συχνό φαινόμενο. Το Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker’s Memory είναι η δεύτερη ευκαιρία που μας δίδεται για να συμπληρώσουμε την συλλογή μας από Digimon, να τα ενδυναμώσουμε και να κάνουμε άνω κάτω την EDEN και το Tokyo. Η αφήγηση κινείται παράλληλα με το πρωτότυπο και μας τοποθετεί στην θέση του νεαρού Keisuke Amazawa, θύματος ηλεκτρονικού εγκλήματος.
Όπως πάρα πολλά άτομα κάθε ηλικίας στην προηγμένη εποχή του, ο Keisuke άνοιξε λογαριασμό στην EDEN, έναν κόσμο όπου οι χρήστες απολαμβάνουν τις ρεαλιστικότερες ψηφιακές εμπειρίες που μπορεί να τους προσφέρει η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας. Για κακή του τύχη ένας hacker του κλέβει την ψηφιακή ταυτότητα, στιγματίζοντάς τον σαν hacker στο σχολικό του περιβάλλον. Τρώγοντας μια ξεγυρισμένη αποβολή, ο Keisuke αναζητά τρόπους ανεύρεσης του εγκληματία με σκοπό να εκδικηθεί. Αποφασίζει να μάθει την τέχνη του “χακαρίσματος” και χειραγωγείται από έναν μυστηριώδη hacker που υποστηρίζει ότι γνωρίζει ποιος του έκλεψε τον λογαριασμό. Στην αναζήτηση του κλέφτη, ο Keisuke πέφτει πάνω στα μέλη μιας ομάδας καλών hackers, την Hudie. Βλέποντας ότι τα ιδανικά τους ταυτίζονται, ο ήρωας μας εντάσσεται στην Hudie, κάνει νέους φίλους και γράφει μια πολύωρη ιστορία γεμάτη θριάμβους.
Το πάντρεμα των Visual Novel με τα JRPG
Το Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker’s Memory είναι ένα υπέροχο υβρίδιο JRPG και Visual Novel. Στην Visual Novel διάσταση απολαμβάνουμε δεκάδες διαλόγους όπου παρελαύνει “κάθε καρυδιάς καρύδι”. Τα animations στους διαλόγους αυτούς είναι εξαιρετικά περιορισμένα αλλά έχουν πολύ γούστο. Μας μάγεψε η ντροπαλότητα και η τσαχπινιά της Erika, ειδικά το σκηνικό που βαράει λυσσαλέα τον ήρωα μας με μια λούτρινη φάλαινα. Οι εκφράσεις του Keisuke είχαν πλάκα τις πρώτες 50 φορές που τις είδαμε αλλά κατόπιν μας κούρασε η έκφραση κατάπληξης, το πεσμένο κεφάλι σαν ένδειξη παραίτησης όταν αποτυγχάνει και τα άλλα τερτίπια του. Την μεγαλύτερη ευχαρίστηση αντλήσαμε από τα Digimon που, μηδενός εξαιρουμένου, είναι όλα τόσο χαριτωμένα ώστε να λιγωνόμαστε από την γλύκα τους. Η Visual Novel παρουσίαση των διαλόγων έχει ένα σοβαρό πρόβλημα, την απουσία auto play. Δεν θεωρούμε διασκεδαστικό το πάτημα του X ή του O button χιλιάδες φορές για να περάσουμε κάθε πρόταση των διαλόγων. Επίσης, θα εκτιμούσαμε την επιλογή skip ενός διαλόγου στις (λιγοστές) περιπτώσεις που χάνουμε μια δύσκολη μάχη και πρέπει να υποστούμε από την αρχή τον διάλογο που προηγήθηκε.
Το σενάριο είναι γραμμικό, πλούσιο σε διαλόγους και δραματικές καταστάσεις, με αρκετές ανατροπές επίσης. Επειδή μιλάμε για spin off και όχι συνέχεια του προηγούμενου, πολλές περιοχές όπου βολτάραμε και χαρακτήρες που αντικρίσαμε είναι ολόιδια. Οι νέες περιοχές δεν μας εντυπωσίασαν, ούτε και η διαφορετική μετακίνηση σε μερικά σημεία της EDEN. Οι χαρακτήρες εξελίσσονται αδιάκοπα μέσα από τα συμβάντα που αντιμετωπίζουν και η δυναμική των σχέσεων τους αλλάζει σταδιακά, προσφέροντας ποικιλία. Ένας μανδύας μυστηρίου καλύπτει τα κίνητρα πολλών ηρώων και μας αναγκάζει να να καταφύγουμε σε εικασίες σχετικά με τις περίεργες πράξεις τους, μας κρατά σε πνευματική εγρήγορση.
Αγαπούμε κυριολεκτικά την save ρουτίνα των Digimon Story: Cyber Sleuth. Είμαστε λάτρεις των στατιστικών και η αναγραφή των ωρών που έχουμε λιώσει ένα παιχνίδι, εκτιμάται πάντοτε. Επίσης, η μεταφορά του save μας από το Digimon Story: Cyber Sleuth στο Hacker’s Memory ήταν μια εξαιρετική ιδέα των δημιουργών του. Στο imported save καταγράφεται συγκεντρωτικά η ώρα ενασχόλησης με τους δύο τίτλους ενώ λάβαμε και άφθονα bonuses, τιμής ένεκεν για τις ώρες που δαπανήσαμε στο πρωτότυπο.
Η ιστορία κυλάει μέσα από Cases ή αλλιώς quests για τους αμετανόητους RPGαδες, όπως και στο πρωτότυπο. Ο πρώτος νεωτερισμός στην περίπτωση του Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker’s Memory είναι ότι έχουμε πρόσβαση σε αυτά και στα χρησιμότερα menus διαμέσου του προσωπικού υπολογιστή του ήρωα. Ο δεύτερος είναι η κατηγοριοποίησή τους η οποία μας βοηθά να επιλέξουμε τις σημαντικές και να αγνοήσουμε εκείνες που δεν μας αποφέρουν πολλά κέρδη. Τα story cases (important) και τα πιο σημαντικά από τα δευτερεύοντα (normal) έχουν μεγάλη διάρκεια, πολλούς διαλόγους και είναι ποικιλόμορφα.
Σκάκι με διαφορετική ονομασία
Όλα τα DigiFarm cases είναι επαναλαμβανόμενα και εξυπηρετούν μόνο το απαραίτητο grinding για να αναπτύξουμε τα Digimon. Οι βαρετές αποστολές του στυλ “μου έπεσε ένα πράμα στο τάδε μέρος, πήγαινε μάζεψέ το και φέρτε το μου” αντικαταστάθηκαν κατά 90% από Domination Battles και Territory Capture. Το πρώτο από τα δύο φρέσκα game mechanics μας άρεσε πολύ περισσότερο από το δεύτερο. Οι Domination Battles έχουν την μορφή σκακιέρας, μιας περιοχής χωρισμένης σε τετράγωνα πάνω στα οποία κινούνται οι χαρακτήρες μας. Συμμετέχει ο Keisuke και δύο ακόμα ήρωες που επιλέγουμε πριν την μάχη. Η στρατηγική είναι να συγκεντρώσουμε τους πόντους που μας ζητούνται, καταλαμβάνοντας τα τετράγωνα που δίνουν τους περισσότερους. Τον ίδιο στόχο έχει και η εχθρική τριάδα με αποτέλεσμα να δεχόμαστε συχνά τις επιθέσεις της και αυτή τις δικές μας. Ο επιτιθέμενος έχει πάντα προβάδισμα έτσι φροντίζαμε να χτυπάμε πάντοτε πρώτοι. Η κάθε επίθεση επιτρέπει στα Digimon να δράσουν μια φορά το καθένα. Απολαύσαμε τα Domination Battles έως την στιγμή που ανακαλύψαμε την βέλτιστη διαδρομή για τους χαρακτήρες μας και νικούσαμε πανεύκολα.
Τα Territory Capture διαδραματίζονται στα τυπικά dungeons της EDEN. Η λογική τους παραπέμπει στο Capture The Flag και μας ωθεί να συντρίψουμε τις ομάδες από Digimon που προστατεύουν τα εχθρικά λάβαρα. Μόλις κατακτήσουμε όλα τα λάβαρα, το εξοντωτικό debuff, η κατάρα που θα έπεφτε στα κεφάλια μας, αποδυναμώνοντάς μας στην τελική μάχη, γυρνά μπούμερανγκ στον εχθρό. Ασχοληθήκαμε πολύ με τα Territory Capture γιατί προσφέρουν ποταμούς xp και yen.
Χαρακτηριστικό γνώρισμα των περισσότερων RPG είναι το grinding. Το καλό με το Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker’s Memory είναι ότι αφήνει σε εμάς την επιλογή του πόσο θα ασχοληθούμε μαζί του. Εκ των πραγμάτων, είναι τόσες πολλές οι τυχαίες και οι σκόπιμες μάχες ώστε δεν υπάρχει περίπτωση η βασική τριάδα των Digimon μας να μην φτάσει στο βαθμό Ultimate. Έλα όμως που η ανατροφή των Digimon είναι το κλειδί των πάντων, ο στόχος όλων των ενεργειών μας. Θα περάσουμε όλο το παιχνίδι με τα ίδια Digimon ή θα αποκτήσουμε μια λεγεώνα από ισχυρά και πολύχρωμα πλάσματα, απολαμβάνοντας όλο το διαθέσιμο περιεχόμενο; Φυσικά ακολουθήσαμε την δεύτερη επιλογή και έτσι δεν αρνηθήκαμε ούτε τα πιο αδιάφορα και επαναλαμβανόμενα cases.
Η φήμη του portal μας έχει φτάσει μέχρι την Άπω Ανατολή, εντοπίσαμε κατάστημα GameWorld στην γειτονιά του Ikebukuro!
Η επίσκεψή μας στο DigiLab κατέδειξε ότι δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα από το προηγούμενο παιχνίδι. Η DigiFarm λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, οι επιλογές μας αναφορικά με τα Digimon που έχουμε στην κατοχή μας είναι ακριβώς οι ίδιες. Μερικές ώρες παιξίματος αργότερα καλοδεχτήκαμε δύο γλυκές και δυναμικές γνώστριες πολεμικών τεχνών στον χώρο του DigiLab. Αυτές μας πληροφορούν για ένα σωρό στρατηγικές του παιχνιδιού.
Εκτροφείς όμορφων πλασμάτων
Στο DigiLab γίνεται όλη η ανατροφή των αγαπημένων μας “κατοικίδιων”. Αφού τα ενσωματώσουμε στο roster μας με την επιλογή DigiConvert, ανεβοκατεβάζουμε την εξελικτική τους κλίμακα σαν ασανσέρ, ανάλογα με τις προτιμήσεις μας. Για να πατήσουν το μέγιστο επίπεδο ανάπτυξης, τα Digimon θέλουν υψηλό ABI, μια τιμή που ανεβαίνει πέραν του ορίου όταν κάνουμε De-Digivolve. Η υποβάθμιση ενός Digimon το στέλνει στο level 1 της προηγούμενης εξελικτικής μορφής του, με καλύτερα στατιστικά και υψηλότερο ABI από εκείνο που είχε. Για να ανέβει πάλι εξελικτική κλίμακα, το digimon πρέπει να κερδίσει πολλά levels και να βελτιώσει συγκεκριμένα στατιστικά. Προφανώς είναι ανυπόφορο να βλέπουμε τους μαχητές που δυναμώσαμε με τόσες μάχες να πέφτουν επίπεδα. Ευτυχώς, έχουμε την δυνατότητα να επιταχύνουμε την διαδικασία ανάκαμψής τους με τα Platinum Sukamon και Platinum Numemon. Στρατολογώντας ένα από τα δύο στην βασική μας τριάδα, τα xp που μαζεύουμε ανά μάχη πολλαπλασιάζονται τρομακτικά.
Το DigiMarket είναι ένα game mechanic που προστέθηκε για να διευκολύνει την ζωή μας και να μειώσει το grinding. Εκεί σπαταλούμε τα yen μας για να αποκτήσουμε όσα διαθέσιμα Digimon λείπουν από την συλλογή μας. Έτσι εξαλείφεται η ανάγκη να περιφερόμαστε στις ίδιες περιοχές, πολεμώντας σε αλλεπάλληλες μάχες όσα θέλουμε να αιχμαλωτίσουμε. Το DigiMarket μπορεί να διαρκέσει μέχρι το τέλος της περιπέτειας ή να έχει το άδοξο τέλος που του επιφυλάξαμε. Λαμβάνοντας μια 100% συναισθηματική απόφαση, ταχθήκαμε με το μέρος των hackers που ήθελαν να διαλύσουν το DigiMarket και να απελευθερώσουν τα αιχμαλωτισμένα Digimon. Φυσικά διαλύσαμε τους δουλεμπόρους και μαζί τους εξαφανίστηκε το game mechanic του DigiMarket.
Θεωρήσαμε σχεδιαστικό λάθος την αφθονία πληροφοριών για τα side cases και την απουσία οδηγιών για τα main. Αν δεν υπήρχε η ομορφούλα Mirei στο DigiLab να μας δίνει hints για τα επόμενα βήματά μας, θα υπήρχαν cases όπου θα περιφερόμασταν σαν φαντάσματα σε όλες τις περιοχές, έως ότου σκοντάψουμε τυχαία πάνω στο objective. Παίζοντας στο normal επίπεδο, το Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker’s Memory παρουσιάζει χαμηλό επίπεδο δυσκολίας. Ανεβάζοντας την ρύθμιση στο επόμενο επίπεδο βλέπουμε τις πραγματικές δυνατότητες του A.I., το πόσο αδυσώπητο είναι, πως χειρίζεται με μαεστρία τα skills των Digimon του και επιλέγει την κατάλληλη στιγμή για να επιτεθεί.
Ο αυτοματισμός σε όλο του το μεγαλείο
Σε σκληρότερο επίπεδο δυσκολίας, αχρηστεύεται το εξαιρετικό game mechanic του auto combat. Βυθιζόμαστε ευκολότερα στον κόσμο του παιχνιδιού όταν καθοδηγούμε εμείς τα Digimon στις επιθέσεις τους. Εντούτοις, ο τεράστιος αριθμός των συμπλοκών και η εξολόθρευση αδύναμων Digimon τις φορές που επιστρέφουμε σε περασμένες περιοχές, μας ανάγκασε να χρησιμοποιήσουμε κατά κόρον το auto combat. Το A.I. των Digimon μας ανταποκρίθηκε στην πρόκληση, ενεργοποιώντας τα κατάλληλα skills και χτυπώντας τους αντιπάλους που έχουν ευαισθησία σε αυτά. Στο υψηλό επίπεδο δυσκολίας, το auto combat μπαίνει στην άκρη γιατί αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιήσουμε ένα σωρό αντικείμενα για να επιβιώσουμε, διαδικασία που εκτελεί ποτέ το A.I. μόνο του.
Οι καινούργιες περιοχές, τα άφθονα cases και τα δεκάδες Digimon που προστέθηκαν στο Hacker’s Memory με σκοπό να τα ξεκλειδώσουμε και να τα χειριστούμε, υπόσχονται να αυξήσουν πολύ την διάρκεια του. Με πρόχειρους υπολογισμούς αρκούν οι 40 ώρες για να ολοκληρώσουμε το σενάριο του. Για να απολαύσουμε όμως όλο το περιεχόμενο του, οι 100 ώρες βρίσκονται κοντύτερα στον χρόνο που θα καταγράψει το save μας.
Οι πρωταγωνιστές του Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker’s Memory είναι τα Digimon και αυτό γίνεται ξεκάθαρο από τον λεπτομερειακό τους σχεδιασμό. Τα Digimon βγαίνουν σε όλα τα χρώματα και τα σχήματα. Διοικήσαμε μηχανικά Digimon, άλλα που μοιάζουν με δράκους, με σκυλάκια, με λυκάνθρωπους, με σκουλήκια, με μέλισσες και με οτιδήποτε μπόρεσε να γεννήσει η φαντασία των δημιουργών τους. Το καθένα τους έχει ένα πακέτο από ξεχωριστά animations τα οποία εκτελούνται σε όλες τις συγκρούσεις και δεν βαριόμαστε ποτέ να τα βλέπουμε. Ο κόσμος όπου δρουν τα Digimon και οι ανθρώπινοι χαρακτήρες είναι κοινότυπος, η ποιότητα των textures δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας, ειδικά σε ορισμένα κτίρια και γειτονιές νομίζαμε ότι το PS4 μας μεταμορφώθηκε σε PS2. Το frame rate εξυπηρετεί καλά τον σκοπό του είτε είναι 30, είτε τα 60 του PS4 Pro.
Το voice acting έχει ενεργό ρόλο σε μεγάλο τμήμα της περιπέτειας και είναι υψηλής ποιότητας. Δυστυχώς απουσιάζει από αρκετούς διαλόγους, σημαντικούς διαλόγους και όχι κουβεντολόι της πλάκας σε επαναλαμβανόμενα cases. Οι πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες ταιριάζουν απόλυτα με τις φωνές που τους υποδύονται και μας μεταδίδουν τα συναισθήματα τους, στην ιαπωνική διάλεκτο πάντα. Η παιχνιδιάρικη μουσική υπόκρουση φέρνει στο μυαλό μας αυτόματα Platform του Mega Drive, νιώθουμε ότι ασχολούμαστε με συγγενικό τίτλο του θρυλικού Sonic.
Ένα ισχυρό κίνητρο για να προσθέσουμε όλα τα Digimon στο roster μας και να τα αναθρέφουμε μέχρι τέλους είναι το multiplayer. Εκεί θα αποδείξουμε σε εξίσου έμπειρους gamers το πόσο καλή δουλειά έχουμε κάνει στην ενδυνάμωση των Digimon μας. Λιανίζοντας αντιπάλους στα Ranked battles, το όνομα μας θα εκτοξευτεί σαν ρουκέτα στην κορυφή των leaderboards, αποδεικνύοντας την αξία μας. Ένας άλλος λόγος για να καταφύγουμε σε online μάχες είναι τα accessories που μπορούμε να κερδίσουμε για να στολίσουμε τα Digimon. Ο πιο απλός λόγος είναι η δημιουργία ενός πριβέ δωματίου για να δοκιμάσουμε τα τέρατα μας κόντρα σε όσα έχουν αναπτύξει οι φίλοι μας.
Τα Digimon στέκουν μεγάλα και τρανά μπροστά μας
Το Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker’s Memory εξελίχτηκε σε αυτό που περιμέναμε. Η σχεδιαστική του συνοχή δεν μας ενόχλησε ιδιαίτερα και χαρήκαμε τις νέες περιοχές, θα μπορούσε όμως να μοιάζει περισσότερο με sequel παρά με το ίδιο ακριβώς παιχνίδι. Επίσης η τιμή του δεν νοείται να είναι στα επίπεδα του πρωτότυπου εφόσον το 80% του παιχνιδιού δεν έχει αλλάξει. Τα 43 ευρώ είναι πολλά για μια παράλληλη ιστορία με παλιούς και νέους χαρακτήρες. Η μάχη εξακολουθεί να είναι πηγή αστείρευτης απόλαυσης και η αγάπη μας για τα Digimon μεγαλώνει συνεχώς. Τα φρέσκα game mechanics επίσης, αποτελούν το πρελούδιο των χαρακτηριστικών της επόμενης περιπέτειας στο σύμπαν των Digimon και μας άνοιξαν την όρεξη.
Θετικά:
- Χορταστική διάρκεια
- Πληθώρα νέων Digimon για να αναθρέψουμε στο μάξιμουμ
- Gameplay γεμάτο δράση που δεν γίνεται ποτέ βαρετό
- Χαριτωμένοι ήρωες
- Προσθήκη νέων συναρπαστικών game mechanics
- Ενδιαφέρον σενάριο και ικανοποιητική ανάπτυξη των χαρακτήρων
Αρνητικά:
- Αδυναμία περιστροφής της κάμερας που μας στερεί την πανοραμική άποψη των περιοχών
- Χρήση ενός μεγάλου ποσοστού των σκηνικών του πρωτότυπου
- Ακριβή τιμή για “ξαναζεσταμένο φαγητό”
- Χαμηλής ποιότητας textures σε πολλά σημεία
- Επιλεκτικό voice acting που απουσιάζει από πολλούς διαλόγους
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5
Οι ομοιότητες με τον προηγούμενο τίτλο της σειράς δεν στάθηκαν αρκετές ώστε να μας στερήσουν δεκάδες απολαυστικές ώρες δράσης και χαράς.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments
Ωράιο review Γιάννη!