- Reviews
- Sword Art Online: Hollow Realization
Sword Art Online: Hollow Realization
Hot
Ο Κόσμος του Θανάτου ξανανοίγει τις πύλες του.
Ο Κόσμος του Θανάτου ξανανοίγει τις πύλες του.
Το σενάριο των πετυχημένων ιαπωνικών νουβελών Sword Art Online ξετυλίγεται σε ένα κοντινό και πολύ πιθανό μέλλον αφού η Virtual Reality τεχνολογία καλπάζει. Το έτος 2023 οι αφοσιωμένοι gamers σαν και του λόγου μας ασχολούνται φανατικά με ένα Virtual Reality MMORPG εν ονόματι Sword Art Online. Η επαναστατική τεχνολογία που δημιούργησε ο ιδιοφυής Akihiko Kayaba καθιστά δυνατή την απόλυτη απορρόφηση του παίκτη στον εικονικό κόσμο χάρη σε ένα κράνος που διεγείρει και τις πέντε αισθήσεις. Όλα θα έβαιναν καλώς αν ο Kayaba δεν προέκυπτε… κανάγιας αιχμαλωτίζοντας τα μυαλά των παικτών στο Sword Art Online και καταδικάζοντας σε πραγματικό θάνατο όποιον πεθαίνει στο παιχνίδι.
Το σατανικό σχέδιο του παρανοϊκού επιστήμονα χαλάει ο Kazuto "Kirito" Kirigaya γύρω από τον οποίο μαζεύεται ένας αριθμός χαρακτήρων συμπορευόμενων μαζί του έως την τελική νίκη. Η συναρπαστική όσο και επίκαιρη υπόθεση των Sword Art Online εξασφάλισε την μεταπήδησή της σε manga comics, anime ταινίες και σειρές και στα αγαπημένα μας video games. Ξέρετε πως καταλάβαμε ότι το Sword Art Online θα κάνει τέλειο ποδαρικό σαν video game; Από την Bandai Namco Entertainment που συνηθίζει να διανέμει τίτλους με ποιότητα πολύ πάνω από τον μέσο όρο.
Ο Kiriko και το… ασκέρι του εισέβαλαν αρχικά στις φορητές κονσόλες της Sony με τα Sword Art Online: Infinity Moment και Sword Art Online: Hollow Fragment. Πουλώντας από 200 χιλιάδες αντίτυπα έκαστο απέδειξαν ότι η ιστορία έχει πολύ ζουμί, ανοίγοντας τον δρόμο για το Sword Art Online: Lost Song που προσγειώθηκε το 2015 στο PS3 και το Sword Art Online: Hollow Realization το οποίο και θα ξεψαχνίσουμε εδώ. Ο λόγος δεν είναι ότι πρόκειται για τον πιο σύγχρονο τίτλο του franchise αλλά για τον κορυφαίο μέχρι στιγμής.
Οι Τρείς (χιλιάδες) Χάριτες
Το νέο Sword Art Online μας μεταφέρει τρία χρόνια μετά τα δραματικά γεγονότα του παρελθόντος. Βρισκόμαστε στο 2026 όπου γίνεται μια προσπάθεια αποκατάστασης του “καταραμένου” Aincrad. Ο νέος κόσμος του παιχνιδιού ονομάζεται Ainground, έχει χτιστεί πάνω στον κώδικα του παλιού και η μορφή του είναι εκείνη μιας ενιαίας ηπείρου και όχι ενός κάστρου δεκάδων ορόφων. Ο σωτήρας των παικτών του Aincrad, Kazuto "Kirito" Kirigaya, επιστρέφει με την πολυμελή παρέα του θέλοντας να τεστάρει το παιχνίδι σαν φανατικός gamer που είναι.
Αρχικά όλα κυλούν ομαλά και η παρέα περιφέρεται ανέμελα στον Ainground σκοτώνοντας τέρατα, μαζεύοντας λάφυρα και προσπαθώντας να περάσουν διασκεδαστικά τις ώρες τους. Η συνάντησή τους με την NPC Premiere θα αλλάξει τα πάντα. Η παράξενη συμπεριφορά της θα κεντρίσει την περιέργεια του Kirito και των κολλητών του, οδηγώντας τους στην μια αποκάλυψη μετά την άλλη και δίνοντάς τους να καταλάβουν ότι στο νέο VRMMORPG όπου μπλέχτηκαν κρύβονται περισσότερα πράγματα από όσα βλέπουν τα μάτια τους.
Θα χρειαστεί να σφίξετε τα δόντια για να μην σας ισοπεδώσει η χιονοστιβάδα της χαριτωμενιάς μόλις έρθετε σε επαφή με τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες και όχι μόνο. Η Asuna, η Leafa, η Strea, η Yui και ο υπόλοιπος στρατός από τσαπερδόνες θα σας περιλούσουν με τις τσαχπινιές και τα καμώματά τους, τοποθετώντας σας σε μια μόνιμη κατάσταση τρυφερότητας σαν να χαϊδεύετε αδιάκοπα ένα χνουδωτό ζωάκι. Προσπαθώντας να μην πάθετε διαβήτη μετά από τόση γλυκύτητα που καταναλώσατε θα καταλάβετε ότι οι όμορφες υπάρξεις υφίστανται για να εξουδετερώσουν την έλλειψη έμπνευσης στο σεναριακό επίπεδο.
Το συντριπτικό ποσοστό των διαλόγων που παρακολουθείτε ασχολείται με τα νάζια των πρωταγωνιστριών, τις φιλικές - αδελφικές σχέσεις μεταξύ τους και την προσπάθειά τους να αποτρέψουν τον Kirito από το να μπανίσει τα αξιοθέατα που κρύβουν κάτω από τις φούστες τους. Ευτυχώς μπόλικοι διάλογοι αναφέρονται στο παρελθόν των χαρακτήρων και στην μάχη για την επιβίωση που έδωσαν στα περασμένα Sword Art Online συνεπώς καλύπτουν τα αφηγηματικά κενά όσων δεν τα έπαιξαν και εξηγούν αρκετά πράγματα σχετικά με τις συμπεριφορές των ηρώων.
Ψηφιακοί φίλοι και φιλενάδες
Εισερχόμενοι στον κόσμο του Sword Art: Origin θα συναντήσετε μυρμηγκιές από NPCs να περιφέρονται στους δρόμους του Town of the Beginnings, της κεντρικής πόλης – κομβικού σημείου της περιπέτειας. Η πληθώρα των NPCs έχει διπλό σκοπό. Αφενός δημιουργεί με επιτυχία την εντύπωση ενός δραστήριου MMORPG όπου αμέτρητοι παίκτες τριγυρνούν δεξιά και αριστερά αναζητώντας quests, πιάνοντας φιλίες και πουλώντας τα λάφυρά τους. Αφετέρου σας προσφέρει εκατοντάδες υποψηφίους για να συμπληρώσετε την τετραμελή σας ομάδα. Όλοι οι NPCs έχουν affection system που μπορείτε να επηρεάσετε κουβεντιάζοντας μαζί τους ή εκτελώντας θελήματα που σας αναθέτουν.
Κάπου εδώ ξεπροβάλλει το στοιχείο του dating στο Sword Art Online: Hollow Realization, ένα διασκεδαστικό μεν συστατικό άλλα χωρίς πολύ βάθος. Με τόσους εκατοντάδες NPCs έχετε πολλά μανούλια να «ψήσετε» άλλα δεν χωρούν όλα στο… τηγάνι σας δηλαδή στον ελεύθερό σας χρόνο. Η διαδικασία είναι πολύ εύκολη. Η αρχή γίνεται με τυποποιημένες κουβέντες στις οποίες δεν επιδράτε μέχρι να μεγαλώσει η έλξη του NPC για εσάς. Ακολουθούν βόλτες στην πόλη, πιασίματα χεράκι - χεράκι και συζητήσεις σε παγκάκια και καφέ.
Λατρέψαμε τις τελευταίες στεκούμενοι αντικριστά σε ένα πιπίνι και δείχνοντάς της με απλές κινήσεις του κεφαλιού (και του joystick) αν συμφωνούμε ή όχι με τα λεγόμενα της. Όταν η σχέση μας με μια κοπέλα γίνει πολύ θερμή μπορούμε να την πάρουμε αγκαλιά και να την μεταφέρουμε στο δωμάτιο συνεχίζοντας την αλληλεπίδραση με τρυφερότερο τρόπο. Η όλη φάση είναι πολύ χαριτωμένη αλλά υποψιαζόμαστε ότι θα την ακολουθήσετε μόνο με την παρτενέρ που σας αρέσει εξαρχής περισσότερο διότι τρώει αρκετό πολύτιμο χρόνο από την ανάπτυξη διαμέσου της μάχης.
To Sword Art Online: Hollow Realization αξίζει να τοποθετηθεί δίπλα στα καλύτερα Action JRPG όλων των εποχών. Ο δείκτης εθιστικότητάς του είναι εκτός κλίμακας γιατί προσφέρει απεριόριστες ευκαιρίες ανάπτυξης του πρωταγωνιστή και της ομάδας του μαζί με ένα σύστημα χειρισμού που αγγίζει την τελειότητα. Το τμήμα Tutorial στο οποίο έχετε πρόσβαση από το κεντρικό μενού του χαρακτήρα περιέχει πάρα πολλές πληροφορίες σχετικά με τον χειρισμό και θα το επισκεφθείτε συχνά πυκνά. Βλέπετε δεν είναι εύκολο να χωνέψετε άμεσα όλες τις πτυχές του ποικιλόμορφου gameplay με το που σας γνωστοποιούνται σε διάφορα σημεία της περιπέτειας.
Ότι δεν περιλαμβάνεται στο tutorial θα το ανακαλύψετε μόνοι σας με λογική σκέψη και πειραματισμό. Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι θέλετε να φτιάξετε μια ομάδα από συγκεκριμένους χαρακτήρες. Στην αρχή μπορεί να νομίζετε ότι πρέπει να τους ξετρυπώσετε ανάμεσα στους εκατοντάδες που κυκλοφορούν στους τομείς της πόλης. Τρέχοντας μερικές φορές εδώ και εκεί θα σκεφτείτε "είναι δυνατόν να κάνω όλη αυτή την φασαρία όποτε θέλω να αλλάξω την σύνθεση της ομάδας μου;" Πηγαίνοντας στην ενότητα friends του μενού θα διαπιστώσετε ότι με ένα απλό πάτημα του L1 button προσθαφαιρείτε άτομα στην ομάδα σας! Αντίστοιχη εμπειρία θα βιώσετε στο πεδίο της μάχης ανακαλύπτοντας πόσο εύκολο είναι να επιβραβεύσετε τους συμμαχητές σας για τα συναισθήματα που νοιώθουν και τα οποία αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες πολεμικές τακτικές.
Στο Aincrad οι παίκτες παγιδεύονταν χωρίς την θέλησή τους, στο Ainground θα εγκλωβιστείτε με την θέλησή σας γιατί είναι τόπος μεγάλης απόλαυσης.
Ο χειρισμός την ώρα της μάχης είναι κυριολεκτικά τέλειος. Επιτίθεστε κατά μέτωπο στους εχθρούς σαν να παίζετε Hack and Slash, πατώντας δηλαδή επανειλημμένα το button της επίθεσης ώστε να εκτελέσετε συνδυασμούς χτυπημάτων. Παράλληλα ανοίγετε τρία μενού με το πάτημα ενός button την φορά. Το ένα περιέχει τα skills του όπλου που χρησιμοποιείτε ώστε να τα εξαπολύετε αδιάκοπα. Τα υπόλοιπα δύο περιλαμβάνουν τις εντολές προς τους συμπολεμιστές οι οποίες οδηγούν σε εκπληκτικά συλλογικά αποτελέσματα. Όταν δείτε τις μπάρες των συμμαχητών σας να μειώνονται δραματικά, τους διατάζετε να υποχωρήσουν και να θεραπευτούν. Όταν συγκρούεστε με γιγαντιαίους εχθρούς, τους προστάζετε να επιτίθενται συνδυασμένα με skills ή κανονικές επιθέσεις, σκαρώνοντας combos που αφαιρούν δεκάδες χιλιάδες hit points.
Τεκμηριώνοντας την ευελιξία και την αρτιότητα του χειρισμού πρέπει να αναφερθούμε και στο εξαιρετικό user interface. Η μετακίνηση στον τεράστιο κόσμο του Ainground είναι παιχνιδάκι εξαιτίας ενός αναλυτικού χάρτη που απεικονίζει τις σχετιζόμενες με quests περιοχές και σας μεταφέρει αυτόματα με ένα κλικ παντού. Στο πεδίο της μάχης το interface γεμίζει με μπάρες, εικονίδια και ένα παράθυρο που αναγράφει κατά λέξη την εξέλιξη των συγκρούσεων, παραπέμποντας στην MMORPG αισθητική. Στην πόλη έχει μινιμαλιστική μορφή αλλά απεικονίζει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες, τουτέστιν πόσα άτομα έχει η ομάδα σας, ποιους μοχλούς και κουμπιά πρέπει να πατήσετε για διάφορες δραστηριότητες κ.ο.κ.
Σαφάρι στον Ainground
Τα MMORPGs χαρακτηρίζονται από την πρακτική του grinding συνεπώς η ύπαρξη του επιβαλλόταν στο νέο Sword Art Online που πασχίζει να μιμηθεί τα περισσότερα χαρακτηριστικά τους. Μια ατελείωτη λίστα από quests διατίθεται σε δύο πίνακες ανακοινώσεων της κεντρικής πόλης και κανείς δεν σας εμποδίζει να διαλέξετε δεκάδες quests ταυτόχρονα. Οι μισές σας βάζουν να σκοτώνετε τέρατα και οι υπόλοιπες να μαζεύετε αντικείμενα. Προφανώς όλες τους είναι βαρετές και επαναλαμβανόμενες αλλά οι δαιμόνιοι σχεδιαστές του παιχνιδιού δεν σας υποχρεώνουν να ασχοληθείτε σοβαρά μαζί τους αφού, ακόμα και τα κέρδη που αποκομίζετε από αυτές, είναι μικρά.
Ο λόγος ύπαρξής τους είναι η τόνωση της αυτοπεποίθησής σας. Η ομάδα που δημιουργήσατε σαρώνει τον κυβερνοχώρο του Ainground, καθαρίζοντας ότι βρεθεί στο πέρασμά της και μαζεύοντας καθετί που λάμπει στα levels. Επιστρέφοντας κάθε φορά στην πόλη και πηγαίνοντας στον πίνακα ανακοινώσεων ανακαλύπτετε πως ολοκληρώσατε δεκάδες αποστολές χωρίς να το επιδιώξετε και νοιώθετε ακαταμάχητοι.
Στο Sword Art Online: Hollow Realization σας περιμένει άφθονο grinding λοιπόν αλλά ελεγχόμενο απόλυτα από τις ορέξεις σας. Κανείς δεν σας υποχρεώνει να σκοτώσετε τους πάντες σε ένα level και να ολοκληρώσετε όλα τα events αλλά αν το πράξετε, οι ήρωες σας θα σκαρφαλώσουν γρηγορότερα levels, θα αποκτήσετε καλύτερο εξοπλισμό και το σημαντικότερο, θα δυναμώσετε τρομακτικά το skill tree σας.
Κακώς ονομάζεται skill tree ο τεράστιος λαβύρινθος διακλαδωμένων skills που περιμένουν ενεργοποίηση, skill forest θα ήταν καταλληλότερη ονομασία. Για κάθε τύπο όπλου (sword, axe, dagger, lance κ.ο.κ.) υπάρχει ολόκληρο παρακλάδι του skill tree γεμάτο ισχυρά παθητικά και ενεργητικά skills. Για να αποκτήσετε τα πάντα δεν αρκεί το μάζεμα των skill points αλλά επιβάλλεται και η αναβάθμιση του skill level ενός όπλου. Τι χαρά νοιώσαμε όταν διαπιστώσαμε ότι κάθε σπαθιά, τσεκουριά και μαχαιριά μας ανεβάζει το skill level και χαρίζει παράλληλα skill points αλλά με πολύ βραδύτερο ρυθμό. Καλά καταλάβετε, όλες οι επιθέσεις σας μετρούν στο Sword Art Online: Hollow Realization γιατί σας δυναμώνουν ακατάπαυστα, ούτε ένα χτύπημα δεν πάει χαμένο.
Καλός ήρωας είναι ο εξοπλισμένος ήρωας
Ανεξάρτητα από το αν οι σχέσεις σας με το crafting στα games είναι καλές ή κακές, δεν θα μείνετε παραπονεμένοι από όσα προσφέρει το Sword Art Online: Hollow Realization σε αυτό τον τομέα. Αφού ξεδιαλέξετε από την σαβούρα τα όπλα και τον εξοπλισμό που σας κάνει "κλικ", κάνετε… κλικ στον κοντινότερο σιδερά (blacksmith) και του αναθέτετε την αναβάθμισή τους. Οι blacksmith παίρνουν level και skills βοηθώντας σας να φτιάξετε τον τέλειο εξοπλισμό τα οποία με την σειρά τους, καθιστούν ολοένα και αποτελεσματικότερη την εργασία τους. Είναι φανερό ότι σας συμφέρει να γίνετε πελάτες του ίδιου blacksmith δυναμώνοντάς τον συνεχώς και στολίζοντας τα όπλα σας με φοβερά στατιστικά bonuses. Εκτός από την ενίσχυση του εξοπλισμού, η μεταμόρφωση ενός αντικειμένου σε ποιοτικά πολύ ανώτερο επίσης γίνεται εύκολα και γρήγορα με ελάχιστα πατήματα των buttons από την μεριά σας.
Το προσωπείο του MMORPG διακρίνεται εντονότερα στα boss battles. Το βάπτισμα τους σε Raids και η παρουσία άλλων 12 NPCs στην επίθεση εναντίον τους παραπέμπει ευθέως στα raids των MMORPGs. Μπορείτε να εισβάλλετε στην φωλιά του boss και μόνοι σας αν ξεχειλίζετε από αυτοπεποίθηση αλλά η παρουσία των συνεργαζόμενων NPCs καθιστά εντυπωσιακότερη την σύγκρουση. Έχοντας προπονήσει γερά τους χαρακτήρες μας και κατέχοντας τα μυστικά του gameplay, διαλύσαμε τα bosses με χαρακτηριστική ευκολία.
Η δυσκολία του Sword Art Online: Hollow Realization λοιπόν είναι προσεκτικά ραμμένη σαν κοστούμι γύρω από την ικανότητα συντονισμού της ομάδας σας, τα skills - όπλα που διαθέτετε και την προπόνηση που έχετε ρίξει. Οι δυνατότεροι αντίπαλοι είναι τα bosses και τα τέρατα που εμφανίζονται στα episodic events. Το σφυροκόπημα ενός πλάσματος 20 μέτρων και 100ου επιπέδου από τέσσερεις χαρακτήρες 20ου επιπέδου φέρνει στο νου παιδιά με ξύλινα σπαθιά που προσπαθούν να τραυματίσουν τον… Godzilla.
Η τεχνητή νοημοσύνη κάνει διπλοβάρδιες στον κόσμο του Ainground αλλά η εξυπνάδα της δεν μας ικανοποίησε απόλυτα. Τα τέρατα κινούνται κοπαδιαστά, περιπολούν σε σταθερά σημεία και επιτίθενται σε όσους πλησιάζουν άρα η συμπεριφορά τους είναι αυστηρά αυτοματοποιημένη. Οι χαρακτήρες που επιλέγετε για να πλαισιώσουν τον Kirito εκτελούν πιστά τις εντολές σας και ταυτόχρονα έχουν την ελεύθερη βούληση να προτείνουν σχέδια δράσης του στυλ "κάνε switch με εμένα", "ας συνδυάσουμε τα skills μας", "Kirito ρίξτους κανένα sword skill". Οι συμμαχητές σας υποστηρίζουν με κάθε μέσο τον playable χαρακτήρα με την προϋπόθεση να έχετε επιλέξει τα ανάλογα skills και συμπεριφορές τους. Τι ωραία που θα ήταν τα πράγματα αν δεν είχαν αυτοκαταστροφικές τάσεις στεκούμενοι συχνά μπροστά στα εχθρικά πυρά!
Κατά την διάρκεια των περιπλανήσεών σας στο Ainground θα ανακαλύψετε πολλές ενδείξεις για το τιτάνιο μέγεθος του Sword Art Online: Hollow Realization. Όλα τα dungeons και αρκετά events είναι «κλειδωμένα» και παραμένουν τέτοια έως ότου φτάσετε στο ενδεικνυόμενο επίπεδο, υπολογίστε για αρχή το 50ο. Σκεφτείτε ότι το level cap κυμαίνεται κοντά στο 120 και, μετά από 30 ώρες άγριων συγκρούσεων, θα βρίσκεστε γύρω στο 40ο στην καλύτερη περίπτωση. Προφανώς, για να απολαύσετε όλο το περιεχόμενο του παιχνιδιού, να δείτε τα πολλαπλά φινάλε και να συντρίψετε με το σπαθί σας τις μεγαλύτερες δοκιμασίες του οι 100 ώρες είναι μια καλή εκτίμηση για την συνολική χρονική διάρκεια.
Ομιλούντα κεφάλια και μάχες στα 60 frames
Οπτικά ο κόσμος του Sword Art Online: Hollow Realization είναι ένα συμπαθητικό αισθητικό γεγονός που χωρίζεται στις Visual Novel αλληλουχίες των διαλόγων και την full animated περιήγηση στον τεράστιο κόσμο του. Περιμέναμε πλουσιότερο animation στους διαλόγους δηλαδή κίνηση ολόκληρου του σώματος των ομιλούντων και όχι μόνο των ματιών τους. Δόθηκε μεγάλη έμφαση στο σκιτσάρισμα των χαρακτήρων και στις διαφορετικές πόζες που παίρνουν όταν μιλούν αλλά το θέαμα υστερεί λόγω των ανεπαρκών animations.
Στο πεδίο της μάχης θα αντικρίσετε επιβλητικά πλάσματα με εκπληκτικά animations, επιθέσεις και skills να κινούνται σε φόντο καλοφτιαγμένο αλλά όχι εντυπωσιακό πλην ελαχίστων περιπτώσεων. Το μεγάλο ατού του παιχνιδιού είναι το frame rate που δεν υποχωρεί ποτέ κάτω από τον αριθμό 60 ακόμα και στις επικότερες μάχες. Είναι χάρμα οφθαλμών η παρακολούθηση 16 ατόμων που την πέφτουν σε ένα boss πέντε μέτρα με κάθε διαθέσιμο skill χωρίς να χάνεται ούτε μισό frame από την δράση. Είναι φανερό ότι οι σχεδιαστές του Sword Art Online: Hollow Realization έριξαν το βάρος των προσπαθειών τους στα animations ώστε να μην κατακερματίζεται η δράση και ζωγράφισαν βράχους, πέτρινα ερείπια, δέντρα και λίμνες για ένα τυπικό φόντο.
Τα ειδικά εφέ των skills και το απτόητο frame rate ακόμα και σε μαζικές συγκρούσεις είναι αδιάψευστος μάρτυρας της ισχύς της μηχανής γραφικών αλλά στην πόλη παρατηρείται ένα περίεργο φαινόμενο που την υπονομεύει. Όταν μπαίνετε σε μια περιοχή του Town of Beginnings περιμένετε αρκετά δευτερόλεπτα μέχρι να εμφανιστεί το πλήθος των NPCs που περιφέρονται ανέμελοι. Αυτή η καθυστέρηση βλάπτει την ολοκληρωτική σας απορρόφηση στον κόσμο του παιχνιδιού και δεν έπρεπε να υπάρχει.
Αν ψήνεστε για ένα ωριαίο ταξίδι στην κλασική μουσική εκτελεσμένο από ορχήστρα γεμάτη βιρτουόζους θα ενθουσιαστείτε από την μουσική επένδυση του Sword Art Online: Hollow Realization. Θα μουλιάσετε στις μεγαλειώδεις συγχορδίες που πιάνουν τον επικό σφυγμό του Ainground και των αμέτρητων πλασμάτων που συγκρούονται για την επικράτηση. Οι voice actors που υποδύθηκαν φωνητικά τους χαρακτήρες στο anime Sword Art Online επανέρχονται εδώ χαρίζοντας ένα πλήθος χαριτωμένων φωνών στους γυναικείους χαρακτήρες και το απαραίτητο κράμα από εφηβικό νταηλίκι και υποχρεωτική ενηλικίωση στους ανδρικούς. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα εντυπωσιακά ηχητικά εφέ των τεράτων και των skills ενισχύονται από τις κραυγές των μελών της ομάδας σας που μιλούν αδιάκοπα μεταξύ τους, μοιράζοντας συγχαρητήρια και οδηγίες.
Το τεράστιο μέγεθος του βασικού σεναρίου του Sword Art Online: Hollow Realization αντιμετωπίζεται πολύ πιο ευχάριστα με μια παρέα φίλων στο πλευρό σας. Την παραπάνω αυταπόδεικτη αλήθεια δεν φαίνεται να την έλαβαν υπόψη τους οι game designers δημιουργώντας ένα multiplayer mode που στοχεύει κυρίως στο grinding και την αναβάθμιση εξοπλισμού και levels των συμμετεχόντων. Φτιάχνοντας μια ομάδα τριών φίλων και με τέσσερεις βοηθητικούς NPCs μπορείτε να εξορμήσετε στα dungeons και να ρημάξετε τα δυσκολότερα bosses μέχρι να ικανοποιήσετε την συσσωρευτική σας μανία για xp, items και equipment. Συνιστώ να ασχοληθείτε με το multiplayer αφού έχετε δυναμώσει τον playable χαρακτήρα σας αρκετά για να μπορέσει να σταθεί στο πλευρό παικτών 120ου επιπέδου.
Η τέχνη του ξίφους (Sword Art) μας παθιάζει
Εκτός από τον Χάρο και τους φόρους θα μας επιτρέψετε να σας προσφέρουμε μια ακόμα βεβαιότητα σε μια αβέβαιη ύπαρξη. Είναι βέβαιο ότι το Sword Art Online: Hollow Realization αξίζει με το παραπάνω τα 50€ του κόστους του. Ας συνοψίσουμε λίγο το "γιατί" που απαντήσαμε αναλυτικά πρωτύτερα. Ο κόσμος του είναι αχανής, οι βέβαιοι εχθροί και οι πιθανοί φίλοι σχεδόν άπειροι. Η αναβάθμιση των χαρακτήρων έχει πανύψηλο «ταβάνι» το οποίο, συνδυαζόμενο με την κάθε πράξη σας που το επηρεάζει, αποτελεί πανίσχυρο κίνητρο για πολύωρο farming στατιστικών. Ο άνετος χειρισμός διευκολύνει τρομακτικά τις στρατηγικές μανούβρες στην μάχη, καθιστώντας την πολύ διασκεδαστική. Αφήσαμε τελευταίο τον… υπερσιτισμό σε γλυκές υπάρξεις των οποίων τα σκέρτσα πολύ θα αγαπήσετε.
Θετικά:
- Τεράστιος χάρτης με πολλές περιοχές
- Αφθονία αντιπάλων και αντικειμένων για πολύωρη δράση
- Πλήρες σύστημα αναβάθμισης που επιβραβεύει όλες τις πράξεις σας
- Βολικός χειρισμός
- Εξαιρετικό σύστημα μάχης
- Γιγαντιαία διάρκεια
Αρνητικά:
- Αδιάφορο σύστημα duel στο Multiplayer
- Χρονοβόροι διάλογοι με ελάχιστα animations
- Δεν παίζεται το βασικό σενάριο με φίλους
- Η μηχανή γραφικών χωλαίνει στο Town of Beginnings
- Γέμισμα του σεναρίου με αδιάφορες συζητήσεις
- A.I. που δεν ενδιαφέρεται για την επιβίωση του
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.3
Αν σας αρέσει το είδος που ανήκει, θα το ερωτευτείτε.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments