- Reviews
- Troll and I
Troll and I
Hot
Έκρυψα το πρόσωπό μου για να μην το δεις.
Έκρυψα το πρόσωπό μου για να μην το δεις.
Οι λέξεις troll και trolling έχουν κερδίσει μια περίοπτη θέση στη διαδικτυακή αργκό τα τελευταία χρόνια. Πολλοί ενδεχομένως να έχουν ξεχάσει ή να αγνοούν ότι τα trolls έχουν τις ρίζες τους στη Σκανδιναβική μυθολογία και έχουν εμπνεύσει στο παρελθόν μια σειρά καλλιτεχνών. Λόγου χάρη, τo concept album Bergtatt των Ulver διηγείται την ιστορία μιας νεαρής κοπέλας που μαγεύεται από τα trolls και εγκαταλείπει τα εγκόσμια για να αποσυρθεί στα Νορβηγικά βουνά. Ο μουσικός Mortiis φορούσε στο παρελθόν μια προσθετική μάσκα και ψεύτικα αυτιά υποδυόμενος το troll και παράλληλα ζούσε απομονωμένος από τον υπόλοιπο κόσμο, όπως δηλαδή και τα εν λόγω πλάσματα της Σκανδιναβικής μυθολογίας. Ανάλογη εμμονή με τα trolls επιδεικνύει και η φινλανδική μπάντα Finntroll, ενώ στο νου μας έρχεται και το υπέροχο τραγούδι Trolltaar (σε ελεύθερη μετάφραση το δάκρυ του troll) των Ancient. Στον χώρο της λογοτεχνίας έχουμε τα trolls του J. R. R. Tolkien στα The Lord of the Rings και The Hobbit, ενώ στο χώρο της ζωγραφικής ξεχωρίζουμε τους μαγευτικούς πίνακες “Skogtroll” και “Trollet som grunner pa hvor gammelt det er” του Theodor Kittelsen.
Οι μύθοι γύρω από τα trolls ενέπνευσαν και την εταιρεία ανάπτυξης Spiral House που μας παρουσίασε πρόσφατα το Troll and I. Η δημιουργία αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί ως το πιο φιλόδοξο project των Βρετανών developers, οι οποίοι μεταξύ άλλων έχουν εργαστεί στα Silver, Alone in the Dark: The New Nightmare, LittleBigPlanet και MotorSport. To Troll and I επρόκειτο να κυκλοφορήσει υπό την αιγίδα του προγράμματος Square Enix Collective (The Turing Test) και μάλιστα υπήρχαν και κάποιες σκέψεις για να διατεθεί με την μορφή ξεχωριστών επεισοδίων. Εν τέλει, η νέα δουλειά της Spiral House κυκλοφόρησε από την Maximum Games, έναν publisher που δεν έχει και την καλύτερη φήμη. Μια ματιά στο Alekhine's Gun και στην console έκδοση του Lichdom: Battlemage αρκεί για να σας πείσει. Το Troll and I έχει ήδη αποσπάσει αρνητικές κριτικές, παρόλα αυτά έχει και κάποια καλά στοιχεία, όπως θα δούμε παρακάτω.

Ένας παράξενος φίλος
Η δημιουργία της Spiral House μας αφηγείται την ιστορία ενός εφήβου που ονομάζεται Otto. Από χρονικής πλευράς βρισκόμαστε στο 1953 και συγκεκριμένα λίγες μέρες μετά τον θάνατο του Joseph Stalin. O Otto έχει μεγαλώσει στα βουνά της Σκανδιναβίας και είναι ήδη ένας επιδέξιος κυνηγός παρά τη νεαρή ηλικία του. Μετά από μια φαινομενικά ήσυχη μέρα στην οποία είχε βγει για να κυνηγήσει αγριογούρουνα, το χωριό του παίρνει φωτιά και στην αναταραχή χάνει τα ίχνη της μητέρας του. Υπεύθυνοι για την φωτιά είναι μια σειρά κηνυγών-μισθοφόρων, οι οποίοι αναζητούν ένα μυθικό πλάσμα για λογαριασμό ενός Βρετανού λόρδου. H αποστολή τους είναι να το φέρουν πίσω νεκρό ή ζωντανό.
Ο Otto έχει μόλις καταφέρει να δραπετεύσει από το φλεγόμενο δάσος, όταν παρατηρεί μια σειρά από περίεργα χάσματα στο έδαφος. Από τα χάσματα αυτά ξεπηδούν διάφορα τέρατα και επιτίθενται στον πρωταγωνιστή της ιστορίας. Τότε κάνει την εμφάνισή του ένα τεράστιο troll και σώζει τον Otto από του χάρου τα δόντια. Από το σημείο αυτό και μετά ο Otto και το troll ενώνουν τις δυνάμεις του και παράλληλα αναπτύσσεται μεταξύ τους μια ιδιαίτερη σχέση. Αντίστοιχη σχέση είχαμε δει πρόσφατα και στο The Last Guardian της Sony. Το σενάριο αποτελεί ένα από τα... δυνατά χαρτιά του Troll and I, καθώς προσφέρει αρκετές συγκινήσεις, ενώ παράλληλα καταφέρνει να περάσει διάφορα μηνύματα. Στο επίκεντρο έχουμε την αξία της φιλίας, αλλά και την αδυσώπητη πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης, αφού οι κυνηγοί του troll προβαίνουν σε διάφορες βαρβαρότητες για να πιάσουν το μυθικό αυτό πλάσμα.
Εξερευνώντας τα Σκανδιναβικά δάση
Το Troll and I είναι κατά βάση ένα Action-Adventure, στο οποίο δίνεται αρκετά μεγάλη έμφαση στην επίλυση διαφόρων περιβαλλοντικών γρίφων. Για να λύσετε αυτούς τους γρίφους και να προχωρήσετε παρακάτω θα χρειαστεί να ελέγξετε τόσο τον Otto, όσο και το troll και να αξιοποιήσετε τα abilities τους. Για παράδειγμα, ο Otto είναι αρκετά επιδέξιος και μπορεί να σκαρφαλώσει πάνω σε τοίχους, να πηδήξει από πλατφόρμα σε πλατφόρμα, να κυνηγήσει άγρια ζώα, να φτιάξει εκρηκτικά βέλη κ.ο.κ. Στον αντίποδα το troll έχει μεγαλύτερη μυική δύναμη και ως εκ τούτου μπορεί να σηκώσει αντικείμενα μεγάλου βάρους, να κουβαλήσει τον Otto στην πλάτη του ή να εκτοξεύσει τεράστιους βράχους. Η εναλλαγή μεταξύ των δύο χαρακτήρων μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή και παράλληλα έχετε τη δυνατότητα να δώσετε ξεχωριστές εντολές στον χαρακτήρα που ελέγχεται από την CPU. To συμμαχικό Α.Ι κρίνεται ικανοποιητικό, εντούτοις υπήρχαν κάποια περιθώρια για βελτίωση. Θα παρατηρήσετε για παράδειγμα ότι σε γενικές γραμμές ότι το troll ή ο Otto ανταποκρίνονται άμεσα στις εντολές σας. Για κάποιο λόγο πάντως το troll δεν μπορεί να περάσει γέφυρες από μόνο του και θα πρέπει να το ελέγξετε εσείς για να περάσετε απέναντι. Ανάλογα σκαμπανεβάσματα παρατηρούνται και στο εχθρικό Α.Ι.
Ήρθε η ώρα να... trollάρετε τους αντιπάλους σας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι μπορείτε να παίξετε και co-op και μάλιστα σε αυτή την περίπτωση το Troll and I αποδεικνύεται ιδιαιτέρως διασκεδαστικό. Μην φανταστείτε πάντως ότι μιλάμε για μια δημιουργία στο στυλ των Lego games που απευθύνεται σε gamers μικρότερης ηλικίας. Ο βαθμός πρόκλησης είναι υψηλός και ως εκ τούτου θα χρειαστείτε έναν έμπειρο συμπαίκτη για να ολοκληρώσετε το playthrough σας παίζοντας co-op. Ένα ακόμη στοιχείο που ανεβάζει τον δείκτη δυσκολίας είναι το προβληματικό pathfinding. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις για το πού θα πρέπει να πάτε για να προχωρήσετε παρακάτω, εντούτοις δεν υπάρχει κάποιος in-game χάρτης και ως εκ τούτου είναι πολύ πιθανό να χάσετε το δρόμο σας. Η έλλειψη του χάρτη κάνει πιο δύσκολη και την συλλογή των collectables, η οποία μάλιστα είναι υποχρεωτική, αφού θα χρειαστεί να συλλέξετε όσο το δυνατόν περισσότερα για να ξεκλειδώσετε τα skills των δύο χαρακτήρων. Από πλευράς διάρκειας το Troll and I θα σας κρατήσει συντροφιά για 15 περίπου ώρες.

Το βασικότερο πρόβλημα στην δημιουργία της Spiral House είναι ότι οι developers προσπαθούν να εισάγουν δεκάδες διαφορετικούς μηχανισμούς στο gameplay. Υπάρχει crafting (φτιάχνετε ακόντια διαφόρων ειδών και άλλα πρωτόγονα όπλα) και stealth στα πρότυπα του Tomb Raider και παράλληλα συναντάμε υποτυπώδη RPG στοιχεία, parkour στο στυλ του Assassin's Creed, μπόλικα quick-time events, περιβαλλοντικούς γρίφους σαν το The Last Guardian, αλλά και ένα εντελώς αναιμικό σύστημα μάχης που στηρίζεται στην λογική του button mashing. Η ενσωμάτωση όλων αυτών των μηχανισμών όμως δεν είναι επιτυχημένη, ενδεχομένως γιατί οι developers δεν είχαν το απαραίτητο budget στη διάθεσή τους.
Από άλλη γενιά
Οπτικά το Troll and I δεν καταφέρνει να σταθεί αντάξιο των περιστάσεων, καθώς θυμίζει τίτλο της προηγούμενης γενιάς οικιακών κονσολών. Αν εξαιρέσουμε τον σχεδιασμό του Otto και του troll που στέκονται σε κάπως πιο αξιοπρεπή επίπεδα, τα μοντέλα των υπολοίπων χαρακτήρων αδυνατούν να κερδίσουν τις εντυπώσεις. Θέματα παρατηρούνται επίσης στο lip sync, αλλά και στην κάμερα, η οποία αλλάζει πολύ απότομα τα πλάνα όταν την μετακινείτε με τον αναλογικό μοχλό σας. Εν τω μεταξύ, το level design δεν διαθέτει ποικιλία, αφού ως επί τω πλείστον τα περιβάλλονται απαρτίζονται από τις ίδιες ακριβώς πέτρες και τα ίδια δέντρα. Κατά το launch είχαν παρατηρηθεί επίσης αρκετά bugs, αλλά ευτυχώς έχουν πλέον διορθωθεί με τα σχετικά patches. Από πλευράς frame rate πάντως δεν συναντάμε σημαντικά προβλήματα, καθώς το Troll and I τρέχει στα 30fps χωρίς να παρατηρούνται σημαντικές πτώσεις.

Η δημιουργία της Spiral House διακρίνεται για την μουσική επένδυσή της, η οποία είναι ιδιαιτέρως μελαγχολική και ταιριάζει απόλυτα με το όλο κλίμα. Θα μπορούσε πάντως να υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία στα μουσικά θέματα, καθώς αρκετά εξ' αυτών επαναλαμβάνονται κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας. Το voice acting κινείται σε αξιοπρεπή επίπεδα, αν και δεν συναντάμε κάποια εξαιρετική ερμηνεία.
Συνοψίζοντας
Το Troll and I διηγείται μια ενδιαφέρουσα ιστορία, διαθέτει αρκετά εμπνευσμένα περιβαλλοντικά puzzles, αλλά δυστυχώς ο μετριοπαθής τεχνικός τομέας του δεν το αφήνει να διακριθεί. Εντοπίζουμε επίσης μια έλλειψη προσανατολισμού από την πλευρά των developers, καθώς οι υψηλές φιλοδοξίες τους δεν τους επέτρεψαν να τελειοποιήσουν τους μηχανισμούς του gameplay. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι έχουμε ένα Action-Adventure που δανείζεται στοιχεία από τις πρωτοκλασάτες κυκλοφορίες του χώρου (Tomb Raider, Assassin's Creed, The Last Guardian κτλ.), χωρίς ωστόσο να πλησιάζει ούτε καν στον ελάχιστο βαθμό τα επίπεδα ποιότητάς του.
Θετικά:
- Διασκεδαστικό co-op
- Οι περιβαλλοντικοί γρίφοι του
- Υψηλός βαθμός πρόκλησης
- Συμπαθητικό soundtrack
- Ικανοποιητική διάρκεια
- Ενδιαφέρον σενάριο
Αρνητικά:
- Προβληματικό pathfinding που δεν βοηθά την συλλογή των collectables
- Κάποια σκαμπανεβάσματα στο A.I.
- Απαρχαιωμένος τεχνικός τομέας
- Αντιγράφει μηχανισμούς από άλλα Action-Adventures της αγοράς
Βαθμολογία
Γραφικά: 4
Ήχος: 6.5
Gameplay: 6
Αντοχή: 6
Γενικά: 5.6
Οι όποιες καλές ιδέες υπάρχουν χαντακώνονται από τον ξεπερασμένο τεχνικό τομέα του.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments