- Reviews
- Tachyon Project
Tachyon Project
Hot
Ένα Shoot 'em up που απαιτεί ταχύτητα και αντανακλαστικά.
Ένα Shoot 'em up που απαιτεί ταχύτητα και αντανακλαστικά.
Στο genre των Shoot 'em up έχουμε δει αρκετές αξιόλογες κυκλοφορίες στην μακρά ιστορία των βιομηχανία των video games, αν και τα τελευταία χρόνια ο αριθμός του έχει μειωθεί δραματικά. Κακά τα ψέμματα στον συγκεκριμένο χώρο έχει επέλθει κορεσμός από τα τέλη της δεκαετίας του '90 και ως εκ τούτου ελάχιστες προσπάθειες έχουν καταφέρει να κεντρίσουν το ενδιαφέρον μας, εκ των οποίων αξίζει να αναφέρουμε το Ikaruga και το περσινό Astebreed. Με βάση τα όσα προαναφέραμε λοιπόν κάθε νέα δημιουργία στον χώρο των Shoot 'em up είναι λογικό να αντιμετωπίζεται με επίλαξη, όσον αφορά την συνολική ποιότητά της, αλλά και με βάση το αν μπορεί να προσφέρει κάτι πρωτοποριακό από πλευράς gameplay.
Στην προκειμένη περίπτωση θα ασχοληθούμε με το Tachyon Project, το οποίο κυκλοφόρησε στα μέσα του περασμένου μήνα για PC και Xbox One. Το εν λόγω Shoot 'em up έχει αναπτυχθεί από την Eclipse Games, μια ανεξάρτητη ισπανική εταιρεία ανάπτυξης που εδρεύει στην Σαραγόσα. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι τους τελευταίους μήνες έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται στην βιομηχανία των video games αρκετές ισπανικές εταιρείες. Λόγου χάρη, η A Crowd of Monsters μετά το απογοητευτικό Funk of Titans κέρδισε τις εντυπώσεις με το Blues and Bullets, ενώ η Milksone Studios μας πρόσφερε το Ziggurat, ένα άκρως εθιστικό roguelike FPS.

Το Tachyon Project έχει ήδη καταφέρει να αποσπάσει θετικές κριτικές από την κοινότητα του Steam και του Xbox Live, αναδεικνύοντας το σκληροπυρηνικό Shoot' em up ύφος του μέσα από τους στιβαρούς Twin Stick Shooter μηχανισμούς τους. Επιπροσθέτως, σε αυτό συναντάμε και μια αρκετά γερή δόση πρωτοτυπίας, τόσο στο σεναριακό κομμάτι, όσο και στους μηχανισμούς του gameplay. Με λίγα λόγια λοιπόν η συγκεκριμένη κυκλοφορία αξίζει την προσοχή σας, έστω κι αν απευθύνεται σε μία πολύ περιορισμένη μερίδα κοινού, αφού κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι τα Shoot' em up γενικότερα δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στις μέρες μας.
Hacking the system
Κατά γενική ομολογία ένα Shoot' em up δεν χρειάζεται να διαθέτει ένα καλογραμμένο σενάριο για να καταφέρει να μας διασκεδάσει. Ο σκοπός άλλωστε στις συγκεκριμένες δημιουργίες είναι ως επί τω πλείστον να εξολοθρεύσετε όλους τους εχθρούς που εμφανίζονται στην οθόνη σας. Κατά την ταπεινή μας άποψη πάντως καλό είναι να υπάρχει και ένα υποτυπώδες έστω σενάριο. Στην προκειμένη περίπτωση οι developers στήνουν την δημιουργία τους σε ένα αρκετά στιβαρό σεναριακό υπόβαθρο, το οποίο διακρίνεται για τον υψηλό βαθμό πρωτοτυπίας του.
Κεντρική πρωταγωνίστρια της ιστορίας είναι η Ada, ένα πρόγραμμα, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να κάνει hack ακόμη και τους πιο ασφαλείς servers. H Ada έχει αποκτήσει συνείδηση, λόγω της τεράστιας τεχνητής νοημοσύνης της και βλέπει τους δημιουργούς της σαν τους γονιούς της, οι οποίοι είναι στην πραγματικότητα διαβόητοι hackers. Ύστερα από μια έφοδο της αστυνομίας στο σπίτι των δημιουργών της Ada, η τελευταία διαφεύγει από τον δοκιμαστικό server της και εξαπολύεται στο internet. Από το σημείο αυτό και μετά καλείστε να επιδοθείτε σε ένα ανθρωποκυνηγητό για να ανακαλύψετε τι απέγιναν οι “γονείς” σας. Οι απαντήσεις στα ερωτήματά σας βρίσκονται στους servers διαφόρων πολυεθνικών εταιρειών και κυβερνητικών οργανώσεων.
Η απόδοση της ιστορίας γίνεται με την μορφή καλαίσθητων cutscenes που διακρίνονται για την κόμικ αισθητική τους. Ο αριθμός των cutscenes πάντως είναι περιορισμένος, αφήνοντας κάποια κεφάλαια του story mode “γυμνά” από οποιασδήποτε μορφής αφήγησης. Στα σημεία αυτά όπως είναι λογικό το Tachyon Project αποτυγχάνει να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον σας για την εξέλιξη της ιστορίας.

Το γοργόν και χάριν έχει
Η πρόσφατη πρόταση της Eclipse Games είναι ουσιαστικά ένα Twin Stick Shooter που απατεί από την πλευρά σας εξαιρετικά γρήγορα αντανακλαστικά. Με τον αριστερό αναλογικό μοχλό λοιπόν κινείτε την Ada, η οποία μοιαζει εξωτερικά με ένα μικρό διαστημόπλοιο, ενώ ο δεξιός χρησιμοποιείται για την στόχευση. Από εκεί και πέρα έχετε πρόσβαση στο Standard Weapon, το οποίο εκτοξεύει τρεις ριπές ανά δευτερόλεπτο. Στην πορεία ανάλογα με το σκορ σας αποκτάτε πρόσβαση σε πέντε επιπλέον όπλα, αλλά και εννέα διαφορετικά secondary weapons.
Το στοιχείο που διαφοροποιεί το Tachyon Project από δημιουργίες αναλόγου ύφους είναι ότι δεν υπάρχουν “ζωές”, hit points ή κάποια άλλη μορφή ένδειξης την αντοχής της Ada στις επιθέσεις των αντιπάλων της. Αντίθετα ο βασικός εχθρός σας είναι ο χρόνος, αφού έχετε ελάχιστα δευτερόλεπτα (από 30 μέχρι και 90) στην διάθεσή σας για να ολοκληρώσετε τα 10 levels του main story. Βέβαια ο χρόνος αυτός αυξομειώνεται ανάλογα με τις επιδόσεις σας. Λόγου χάρη κάθε φορά που δέχεστε ένα χτύπημα χάνετε πολύτιμα δευτερόλεπτα, ενώ αντίθετα κερδίζετε χρόνο όσο πιο γρήγορα σκοτώνετε τους αντιπάλους σας. O σκοπός σας λοιπόν δεν είναι απλά να ξεπαστρέψετε τους εχθρούς σας, καθώς η διαδικασία αυτή θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα για να προλάβετε να βγάλετε τo εκάστοτε level πριν λήξει το χρονόμετρο.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι όσο πιο γρήγοροι είστε, τόσο περισσότερους πόντους κερδίζετε από την εξολόθρευση των αντιπάλων σας. Συγκεκριμένα υπάρχει ένας μετρητής στην πάνω δεξιά πλευρά της οθόνης σας, ο οποίος αυξάνεται σταδιακά ανάλογα με τους εχθρούς που σκοτώνετε. Όσο περισσότερο αυξάνει ο μετρήτης, τόσο μειώνεται το χρονικό περιθώριο που έχετε στην διάθεσή σας για να σκοτώσετε τον επόμενο αντίπαλο. Στην περίπτωση που δεχθείτε ένα χτύπημα η “αλυσίδα” των kills σπάει και ο μετρητής μηδενίζεται. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και αν αργήσετε να εξολοθρεύσετε τις αντίπαλες μονάδες.
Το συνολικό σκορ που θα επιτύχετε σε κάθε level δεν αποτελεί απλά ένα δείγμα τον ικανοτήτων σας, αλλά σχετίζεται άμεσα και με το ξεκείδωμα διαφόρων secondary weapons. Τα τελευταία μάλιστα δύναται να κάνουν την ζωή σας πολύ πιο εύκολη στις απαιτητικές πίστες.
Be Quick or be Dead!
Εν τω μεταξύ, σε ορισμένα levels συναντάμε μια ακόμη εύστοχη ιδέα των developers, το λεγόμενο stealth mode. Στις περιπτώσεις αυτές το πεδίο της μάχης καλύπτεται από σκοτάδι, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι η Ada είναι προσωρινά αόρατη από τους εχθρούς της, αλλά παράλληλα εξαιτίας του μειωμένου οπτικού πεδίου ούτε εσείς μπορείτε να διακρίνετε την τοποθεσία τους. Ο μόνος τρόπος για να ρίξετε... φως στο πεδίο της μάχης είναι να πυροβολήσετε στα τυφλά και κατ' επέκταση να “προδώσετε” την θέση σας στους αντιπάλους σας.

Οπλοστάσιο για όλα τα γούστα
Σύμφωνα με τα όσα αναφέραμε παραπάνω, ο βασικός στόχος σας σε κάθε level είναι να εξολοθρεύσετε τους εχθρούς σας οσό το δυνατόν πιο γρήγορα για να προλάβετε το χρονόμετρο, αλλά και να σημειώσετε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο σκορ. Το έργο αυτό εκ πρώτης όψεως φαντάζει αρκετά δύσκολο εντούτοις η Ada αποκτά σταδιακά πρόσβαση σε πέντε επιπλέον όπλα και εννιά secondary weapons, τα οποία σας δίνουν την δυνατότητα να προσαρμόσετε την στρατηγική που θα ακολουθήσετε πριν από κάθε πίστα.
Σε γενικές γραμμές, το customization της Ada είναι απαραίτητο από όλες τις άποψεις και ιδιαίτερα από την στιγμή που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε δεκάδες διαφορετικούς τύπους εχθρών, αλλά και τέσσερα bosses. Κάθε τύπος εχθρού έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ξεχωριστές επιθέσεις. Λόγου χάρη, θα συναντήσετε στατικούς εχθρούς όπως νάρκες ή μαύρες τρύπες που σας “ρουφούν” αν βρεθείτε στην εμβέλειά τους, ενώ υπάρχουν και ορισμένες εξαιρετικά “επιθετικές” κατηγορίες εχθρών, όπως οι bulls που εφορμούν με μανία καταπάνω σας.

Το A.I δυστυχώς είναι μετριότατο, καθώς όλοι οι αντιπάλοι σας χρησιμοποιούν συγκεκριμένες τακτικές για να σας προσεγγίσουν, ενώ τα σημεία που κάνουν spawn σε κάθε πίστα δεν αλλάζουν. Κατόπιν αυτού, παραδίδονται αμαχητί στις ορέξεις σας. Αν μάλιστα έχετε ξεκλειδώσει και το proximity mine, ένα secondary weapon που σας επιτρέπει να τοποθετήσετε νάρκες στο πεδίο της μάχης, είναι δυνατό να σκοτώσετε τους εχθρούς σας σε χρόνο dt, καθώς αρκεί να βάλετε τις νάρκες σε συγκεκριμένα spawn points.
Για να σας δώσουμε μια ακόμη πιο ολοκληρωμένη εικόνη όσον αφορά το οπλοστάσιο σας, να αναφέρουμε ότι πέρα από το standard weapon έχετε την δυνατότητα να εξοπλιστείτε επίσης με τα machine gun, shotgun, bombs, laser και missiles. Κάθε όπλο έχει συγκεκριμένο rate of fire και εμβέλεια, ενώ κάποια εξ' αυτών όπως το laser προκαλούν τρομακτικό damage. Στα secondary weapons τώρα εκτός από τα proximity mines που αναφέραμε παραπάνω έχουμε το freezebomb που παγώνει όλους τους εχθρούς στην οθόνη, το turret, defense drones, αλλά και το explosion που καταστρέφει τα πάντα σε μια συγκεκριμένη εμβέλεια.

Από την δική σας πλευρά βέβαια καλείστε να επιλέξετε το κατάλληλο loadout πριν από κάθε level. Λόγου χάρη το τεράστιο damage που προκαλεί το laser είναι άχρηστο στο 6ο level όπου και θα πρέπει να αντιμετωπίσετε δεκάδες εχθρούς ταυτόχρονα. Αντίθετα στην προκειμένη περίπτωση καλό θα είναι να επιλέξετε το machine gun λόγω του αυξημένου rate of fire του.
Σκαρφάλωσε στα leaderboards
To Tachyon Project υποστηρίζει co-op για 2-4 παίκτες στην ίδια κονσόλα στο Challenge mode. Στο τελευταίο συναντάμε τα Endless Challenge, Stealth Challenge και Limited Time Challenge. Όλα τα challenges έχουν πάνω κάτω την ίδια λογική, καθώς ο σκοπός σας είναι να κανετε το μεγαλύτερο δυνατό σκορ. Το Limited Time Challenge πάντως είναι σαφώς το πιο απαιτητικό, αφού στο συγκεκριμενο έχετε μόλις 90 δευτερόλεπτα στην διάθεσή σας για να σκοτώσετε όσο το δυνατόν περισσότερους εχθρούς. Μάλιστα ο χρόνος αυτός δεν αυξάνεται καθώς εξολοθρεύετε τους αντιπάλους σας όπως στο Story mode, αλλά αντίθετα μειώνεται δραστικά αν δεχθείτε ένα hit.

Οι επιδόσεις σας στα τρία παραπάνω challenges δημοσιεύονται στα σχετικά leaderboards. Πέρα από αυτά δυστυχώς δεν υπάρχει online multiplayer. To γεγονός αυτό επιδρά αρνητικά στην ούτως ή άλλως μικρή αντοχή του Tachyon Project στον χρόνο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το δικό μας playthrough διήρκεσε επτά περίπου ώρες. Σε αυτό το διάστημα ολοκληρώσαμε το Story mode, ενώ ασχοληθήκαμε και με τα τρία διαθέσιμα challenges συλλέγοντας παράλληλα το 95% των διαθέσιμων Achievements. Στην περίπτωση που ασχοληθείτε αποκλειστικά με το Story mode θα χρειασθείτε μόλις 4-5 ώρες για να δείτε τα credits.
Sci-fi επιληψία
Όσον αφορά το art direction, το Tachyon Project θυμίζει αρκετά τα δύο πρώτα κεφάλαια της σειράς Geometry Wars που είχαν αναπτυχθεί από την Bizarre Creations. O σχεδιασμός της Ada, του περιβάλλοντος και των εχθρών είναι εξαιρετικά μινιμαλιστικός και διακρίνεται για την έντονη sci-fi αισθητική του. Από τεχνικής πλευράς το τελικό αποτέλεσμα είναι αρκετά μέτριο, με εξαίρεση τα particle effects. Καθόλη την διάρκεια της περιπέτειάς σας η οθόνη σας πλημμυρίζει από δεκάδες εκρήξεις, ενώ οι φουτουριστικοί neon χρωματισμοί των εχθρών σας ταιριάζουν με το γενικότερο sci-fi κλίμα. Στα θετικά συγκαταλέγεται επίσης και το σταθερό frame rate, το οποίο είναι κλειδωμένο στα 60fps και δεν πέφτει ακόμη κι όταν αντιμετωπίζετε ταυτόχρονα δεκάδες αντιπάλους. Το σταθερό frame rate συντελεί επίσης και στην διατήρηση του φρενήρη ρυθμού του gameplay.

Στον ηχητικό τομέα, συναντάμε ένα αξιόλογο ambient/industrial soundtrack που ταιριάζει απόλυτα με το όλο κλίμα της δημιουργίας. Μάλιστα ο ρυθμός της μουσικής που θα σας κάνει να αισθανθείτε ότι βρίσκεστε σε ένα κλαμπ. Τα ηχητικά εφέ επίσης στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, αποδίδοντας εξαιρετικά την ένταση που επικρατεί στο πεδίο της μάχης. Στον αντίποδα τα voice overs κάνουν την δουλειά τους, εξιστορώντας σας με πειστικό τρόπο τα γεγονότα της ιστορίας, αλλά εν τέλει δεν καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν.
Εν κατακλείδι
Το Tachyon Project κρίνεται ως μια αξιοπρεπέστατη προσπάθεια από την άσημη Eclipse Games που διακρίνεται για τον φρενήρη ρυθμό του gameplay της. Ως εκ τούτου είναι ένα εξαιρετικά διασκεδαστικό Shoot 'em up που προτείνεται ανεπιφύλακτα στους φίλους της σειράς Geometry Wars και άλλων ανάλογων κυκλοφοριών. Οι μόνες ουσιαστικές ελλείψεις εντοπίζονται στην μικρή διάρκεια του Story mode, αλλά και την απουσία του online multiplayer. Kλείνοντας να σημειώσουμε ότι μπορείτε να το αποκτήσετε με μόλις 10 ευρώ στο Steam ή στο Xbox Store. Η τιμή του κοινώς κρίνεται δικαιολογημένη με βάση αυτά που σας προσφέρει.
Θετικά:
- Φρενήρες και διασκεδαστικό gameplay
- Ενδιαφέρον σενάριο
- Ποικιλία όπλων και εχθρών
- Χαμηλή τιμή διάθεσης
- Άρτιος ηχητικός τομέας
Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια
- Μέτριο Α.Ι.
- Δεν εντυπωσιάζει οπτικά
- Υποστηρίζει μόνο offline multiplayer
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 4
Γενικά: 7
Αν ψάχνετε για ένα διασκεδαστικό Shoot 'em up σε χαμηλό κόστος αξίζει να το αποκτήσετε.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments