Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Sony: Γενική Συζήτηση

More
11 Apr 2025 08:30 #285485 by Νίκος Γεωργόπουλος
Dark Outlaw Games: Νέα first-party εταιρεία ανάπτυξης της Sony από τον συνιδρυτή της Treyarch



Ο συνιδρυτής της Treyarch, Jason Blundell ανακοίνωσε την ίδρυσή της Dark Outlaw Games ως μέρος των PlayStation Studios.

Μετά την αποχώρησή του από την Treyarch ο Blundell είχε ιδρύσει την Deviation Games για να συνεργαστεί με την Sony, όπως το project ακυρώθηκε και η εταιρεία έκλεισε πριν κυκλοφορήσει.

Σε συνέντευξη του δήλωσε σχετικά με την Dark Outlaw Games: "Δουλεύουμε στα κρυφά εδώ και καιρό. Όταν έχουμε κάτι για το οποίο θα μπορούμε να μιλήσουμε θα βγούμε στο φως." Ο ίδιος δήλωσε ότι είναι μεγάλο προνόμιο το να αποτελεί την νεότερη first-party εταιρεία της Sony: "Η Sony δεν ξεκινάει first-party εταιρείες συνέχεια, οπότε είναι μεγάλο προνόμιο."

Ο Blundell είχε παίξει σημαντικό ρόλο στην δημιουργία των Call of Duty Zombies, είχε δουλέψει σε αρκετά Call of Duty, ενώ ήταν και director του Black Ops 3 το 2015.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
16 Apr 2025 12:00 #286017 by Νίκος Γεωργόπουλος
Φήμη: Η Sony ετοιμάζει μία φορητή έκδοση του PS6



Σύμφωνα με τον leaker KeplerL2, η Sony ετοιμάζει μία φορητή έκδοση του PS6 που θα συνοδέψει την επόμενη κονσόλα της.

Η κονσόλα θα βρίσκεται πίσω σε ισχύ με το τωρινό PS5, όμως θα μπορεί τα games του, σε χαμηλότερη ανάλυση και frames. Ο leaker το χαρακτήρισε ως κάτι ανάμεσα στην δύναμη του PS5 και του Xbox Series S όμως τόνισε ότι δεν μπορεί να επιβεβαιώσει κάτι, διότι θα χρησιμοποιεί μία κάρτα γραφικών η οποία δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.

Kepler clarifies that the portable PS6 "can definitely run PS5 games, just not at the same resolution/FPS, mainly due to lower memory bandwidth", says that its performance is somewhere between a Xbox Series S and PS5, and reconfirms that there is a regular PS6 SoC as well

by u/Dandelion172 in GamingLeaksAndRumours


Προς το παρόν ούτε έχει επιβεβαιωθεί ούτε έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημο από την Sony.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
16 Apr 2025 12:30 #286044 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ο Shuhei Yoshida θα είναι playable χαρακτήρας στο επερχόμενο indie Bionic Bay



Ο Shuhei Yoshida θα είναι playable χαρακτήρας στο επερχόμενο indie Bionic Bay.

Το Bionic Bay είναι Puzzle Platform, το οποίο θα διαδραματίζεται σε έναν αρχαίο βιομηχανικό κόσμο, ο οποίος έχει φτιαχτεί pixel-pixel από την εταιρεία ανάπτυξης Psychoflow Studio.

Ο creative director Juhana Myllys, δήλωσε ότι η ομάδα του ήταν ενθουσιασμένη με την συνεργασία με τον Yoshida. Η πίστα του θα είναι διαθέσιμη στο online challenge mode, όπως αν καταφέρετε να ξεπεράσετε το score του Shu, θα ξεκλειδώσετε το skin του.

[img]images/stories/platform/yoshida-bionic-bay.jpg[/img]

Το Bionic Bay θα κυκλοφορήσει αύριο 17 Απριλίου σε PC και PS5.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 May 2025 21:30 #289014 by Νίκος Γεωργόπουλος
Shuhei Yoshida: "Η αύξηση των τιμών στα games ήταν θέμα χρόνου να συμβεί"



Ο πρώην πρόεδρος του PlayStation, Shuhei Yoshida, τοποθετήθηκε σχετικά με την αύξηση των τιμών των video games, αναφέροντας την "αδύνατη εξίσωση" ανάμεσα στον πληθωρισμό και τα ολοένα αυξανόμενα κόστη ανάπτυξης.

Η Nintendo δέχτηκε κριτική από fans για την αυξημένη τιμή των games του Switch 2, με το Mario Kart World να κοστίζει 80 δολάρια, κάτι που η ίδια η Nintendo αποκάλεσε παράδειγμα "μεταβλητής τιμολόγησης". Αντίστοιχα, η Microsoft δήλωσε ότι ορισμένα νέα games της για Xbox θα ανέβουν στα $80 αργότερα μέσα στο 2025. Παράλληλα, υπάρχουν φήμες ότι το πολυαναμενόμενο GTA 6 θα μπορούσε να φτάσει τα $100.

Σε συνέντευξή του στο Γαλλικό μέσο PlayStation Inside , ο Yoshida σχολίασε: "Νομίζω ότι αργά ή γρήγορα θα γινόταν, ίσως όχι από τη Nintendo, αλλά ήταν αναπόφευκτο. Ζούμε σε αντιφατικούς καιρούς, με πραγματικό και έντονο πληθωρισμό, αλλά οι παίκτες εξακολουθούν να περιμένουν πιο φιλόδοξα και ακριβότερα στην παραγωγή games να κοστίζουν το ίδιο. Είναι μια αδύνατη εξίσωση." Ο Yoshida ανέφερε ότι ο πυρήνας του προβλήματος είναι τα κόστη παραγωγής, καθώς τα games σήμερα είναι τεχνολογικά πιο απαιτητικά από ποτέ. Πρότεινε ότι η άνθηση των remasters και remakes είναι ένας τρόπος για τη βιομηχανία να διαφοροποιείται, αφού τέτοια games αποτελούν μια “εύκολη” λύση για έσοδα που τελικά βοηθούν στη χρηματοδότηση νέων τίτλων.

Συνέχισε δηλώνοντας: "Δεν ξέρω αν η Rockstar θα βιαστεί να κοστολογήσει το GTA 6 στα €90 ή και παραπάνω, αλλά αυτή είναι η κατάσταση. Και αν προσθέσουμε τις συνδρομητικές πλατφόρμες και τα games-as-a-service, που φέρνουν τεράστια έσοδα, κι αυτές με τη σειρά τους βοηθούν στη χρηματοδότηση των AAA games". Ο Yoshida αναφέρθηκε επίσης στο πρόσφατο Clair Obscur: Expedition 33 από την Γαλλική εταιρεία ανάπτυξης Sandfall Interactive, το οποίο πούλησε 1 εκατομμύριο αντίτυπα μέσα σε τρεις μέρες και επαινέθηκε από τον Πρόεδρο της Γαλλίας Μακρόν. Συνέχισε τονίζοντας: "Πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία ανάμεσα στα κόστη παραγωγής και τις τιμές των games. Το GTA 6 θα είναι σίγουρα καθοριστική περίπτωση, αλλά αν δούμε το Clair Obscur: Expedition 33, το RPG είναι εξαιρετικό οπτικά παρότι δημιουργήθηκε από ομάδα μόλις 30 ατόμων. Αυτό είναι ένα πιθανό μονοπάτι: υψηλή ποιότητα με μικρότερες ομάδες και προϋπολογισμούς."

Ο Yoshida συζήτησε και τη χρήση του AI στην ανάπτυξη των games, δηλώνοντας: "Το AI είναι εργαλείο, όχι αυτοσκοπός. Αν οι δημιουργοί μάθουν να αξιοποιούν σωστά τις δυνατότητές του, μπορεί να βελτιώσει τη διαδικασία ανάπτυξης, ειδικά για μικρότερες εταιρείες ανάπτυξης. Όσο παραμένουν οι άνθρωποι-καλλιτέχνες στο επίκεντρο του έργου, το generative AI μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση χρονοβόρων ή βαρετών εργασιών χωρίς να θίγεται η δημιουργικότητα και ενδεχομένως να μειώσει τα κόστη, χωρίς να οδηγήσει σε απολύσεις."

Όσον αφορά το Switch 2, ο Yoshida δήλωσε ότι περιμένει με ανυπομονησία το Duskbloods από τη FromSoftware: "Έχω περιέργεια να δω τι θα κάνει η FromSoftware τεχνικά με έναν αποκλειστικό τίτλο για Switch και πάντα έχουν ενδιαφέρουσες ιδέες, ειδικά μετά το Elden Ring." Από τότε που αποχώρησε από τη Sony πέρυσι, ο Yoshida εκφράζεται πιο ελεύθερα: έχει πει ότι η Nintendo χάνει την ταυτότητά της, ότι έπαιξε το ακυρωμένο The Last of Us Online, και ότι το NieR: Automata αναζωογόνησε τη Ιαπωνική βιομηχανία των games

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 May 2025 18:00 #289060 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Sony εξετάζει το ενδεχόμενο να ανεβάσει περισσότερο την τιμή του PS5



Η Sony εξετάζει το ενδεχόμενο να ανεβάσει περισσότερο την τιμή του PS5.

Συγκεκριμένα αναμένεται να έχει ζημιά 680 εκατομμύρια δολάρια από τους δασμούς του Trump και για αυτό τον λόγο εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει την τιμή του hardware. Ο CEO Hiroki Totoki δήλωσε ότι υπάρχει η περίπτωση ορισμένα κομμάτια της κατασκευής της κονσόλας να μεταφερθούν στις ΗΠΑ από την Κίνα: "Το hardware θα μπορούσε να παραχθεί τοπικά. Θεωρώ ότι αυτή θα ήταν μία αποτελεσματική στρατηγική. Τα PS5 κατασκευάζονται σε πολλά σημεία. Είτε φτιάχνεται στις ΗΠΑ είτε όχι, είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούμε από εδώ και πέρα."

As expected Sony is considering passing along the tarrif impact by increasing the price of their products. So it's assumed the PS5 price could be impacted. pic.twitter.com/a7nR1BZ9Rv

— Destin (@DestinLegarie) May 14, 2025

Οι πρόσφατες αυξήσεις της τιμής του PS5 έχουν επηρεάσει αρκετά μέρη του κόσμου, όπως η Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, όμως όχι ακόμα τις ΗΠΑ. Πλέον όλες οι κονσόλες στην Αμερική ενδέχεται να έχουν δασμό ύψους 30%. Η Nintendo έχει ήδη ανακοινώσει ότι τα games του Switch 2 αλλά κι η ίδια η κονσόλα θα έχουν υψηλότερες τιμές, ενώ η Microsoft ανακοίνωσε και αυτή πρόσφατα αύξηση στις τιμές των games και των κονσολών της. Η Sony αύξησε μόνο την τιμή του PS5 digital, όμως μείωσε την τιμή του disc drive.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 Jun 2025 15:00 #289341 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Sony απέλυσε 40 developers από την εταιρία ανάπτυξης του Days Gone.



Η Bend Studio, η εταιρία ανάπτυξης του Days Gone, ήρθε αντιμέτωπη με απολύσεις από την Sony.

Περίπου το ένα τρίτο της ομάδας της first-party εταιρίας ανάπτυξης της PlayStation απολύθηκε, έπειτα από την πρόσφατη ακύρωση ενός αδημοσίευτου live service project. Ωστόσο, η Sony επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία εργάζεται σε ένα νέο τίτλο και ότι παραμένει σίγουρη για το μέλλον και τη δημιουργική της κατεύθυνση.

Ένας εκπρόσωπος της Sony, συνομίλησε με το Kotaku μέσω email και δήλωσε συγκεκριμένα: “Η Bend Studio, νωρίτερα φέτος, ολοκλήρωσε την ανάπτυξη μιας ιδέας για live service. Έπειτα από προσεκτική σκέψη, επιλέξαμε να μην προχωρήσουμε με αυτό. Καθώς η ομάδα μετατοπίζει την προσοχή της στο επόμενο project, προβήκαμε σε στρατηγικές αλλαγές για να θέσουμε την εταιρεία σε μια πορεία μακροπρόθεσμης επιτυχίας. Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης, πραγματοποιήθηκε μείωση του προσωπικού. Αυτή η απόφαση δεν πάρθηκε εύκολα και είμαστε εξαιρετικά ευγνώμονες για τη σημαντική συνεισφορά όλων όσοι επηρεάστηκαν. Η Bend Studio αποτελεί πολύτιμο κομμάτι των PlayStation Studios εδώ και δεκαετίες και παραμένουμε σίγουροι για το μέλλον και τη δημιουργική του κατεύθυνση.”

Όπως ανέφερε πρώτο το Bloomberg , στην εταιρεία με έδρα το Όρεγκον απολύθηκαν σήμερα περίπου 40 developers. Το project στο οποίο εργάζονταν ακυρώθηκε νωρίτερα φέτος, στο πλαίσιο ενός ξεκαθαρίσματος των εσωτερικών live service projects, περιλαμβανομένου και ενός online spin-off του God of War από την Bluepoint Games. Ο senior animator Robert Morrison δήλωσε στο X: “Η Bend Studio απέλυσε αρκετό κόσμο σήμερα. Ήμουν και εγώ ανάμεσα σε αυτούς. Έκανα το καλύτερο που μπορούσα. Ελπίζω να βρω μια νέα ομάδα να ενταχθώ.”

Bend Studio laid off a bunch of people today. I was a part of the layoffs. I did my best. Hopefully I can find a new team to join.

— Robert Morrison (@RobertAnim8er) June 10, 2025


Η Bend Studio είναι γνωστή κυρίως για τη σειρά Syphon Filter κατά τις εποχές των PS1 και PS2, ενώ στη συνέχεια έφτιαχνε εκδόσεις αποκλειστικών τίτλων της Sony για φορητές κονσόλες, όπως τα Resistance και Uncharted. Μετά από όλα αυτά, τελικά δημιούργησε το Days Gone το 2019, ένα open world παιχνίδι με Zombies που σημείωσες υψηλές πωλήσεις. Το open world αυτό δεν έλαβε τόσο υψηλές κριτικές όσο άλλοι τίτλοι της PlayStation, αλλά είχε εμπορική επιτυχία.

Παρόλο που οι υποστηρικτές του, ζητούσαν sequel, το στούντιο δεν έχει κάνει κάποια νέα κυκλοφορία από τότε. Το Days Gone έλαβε έκδοση για το PS5 νωρίτερα φέτος, αλλά παραμένει κατά τα άλλα ανενεργό, καθώς η Bend Studio εργαζόταν, σύμφωνα με αναφορές, πάνω σε ένα νέο IP τίτλο. Screenshots που διέρρευσαν, έδειχναν το ακυρωμένο project να είναι ένα online multiplayer loot shooter, αλλά ποτέ δεν δόθηκαν επίσημες λεπτομέρειες στη δημοσιότητα.

Οι απολύσεις στην Bend Studio είναι το πιο πρόσφατο χτύπημα από τα ίδια τα χέρια της Sony, στην προσπάθειά της να στραφεί σε live service παραγωγές κατά τη γενιά του PS5. Αυτή η στρατηγική, την έχει αφήσει εντυπωσιακά φτωχή σε μεγάλους τίτλους εσωτερικής παραγωγής, με παραδείγματα ακυρωμένων spin-offs να περιλαμβάνουν το Twisted Metal και το The Last of Us. Μάλιστα, η κυκλοφορία του Concord πήγε τόσο άσχημα που η Sony επέστρεψε τα χρήματα στους αγοραστές και έκλεισε την εταιρία ανάπτυξης που είχε εξαγοράσει λίγα μόλις χρόνια πριν.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
16 Jun 2025 13:00 #289391 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Sony εστιάζει στη δύναμη του hardware του PS6 και όχι στο cloud



Το PS5 θα συμπληρώσει πέντε χρόνια κυκλοφορίας τον Νοέμβριο και με τις βλέψεις πλέον να βρίσκονται στο μέλλον, η Ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε πρόσφατα τις σκέψεις της για το τι ακολουθεί για το PlayStation.

Κατά τη διάρκεια μιας επιχειρηματικής παρουσίασης στην οποία συμμετείχαν αρκετά υψηλόβαθμα στελέχη της Sony, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Hideaki Nishino απάντησε σε μια ερώτηση σχετικά με το μελλοντικό hardware του PlayStation και το αν είναι απαραίτητη μια next-gen PS6 κονσόλα, από τη στιγμή που τα τελευταία χρόνια, το cloud gaming έχει βελτιωθεί σημαντικά. Όπως είπε και ο Nishino, αν και το cloud gaming προοδεύει στο τεχνικό κομμάτι, παραμένουν ορισμένα δύσκολα προβλήματα, όπως η σταθερότητα του δικτύου μεταξύ των 2 πλευρών, τα οποία δεν αποτελούν ζήτημα της Sony.

Συνέχισε, τονίζοντας πως το cloud gaming εξακολουθεί να αποτελεί βιώσιμη επιλογή για τους gamers και τους επιτρέπει να έχουν πρόσβαση σε περισσότερο περιεχόμενο. Όμως, η εκτέλεση των games μέσα στην ίδια την κονσόλα, είτε μέσω φυσικού αντίτυπου, είτε μέσω περιεχομένου που κατεβαίνει απευθείας στο hardware της κονσόλας, παραμένει ιδιαίτερα περιζήτητη από τη συντριπτική πλειοψηφία των παικτών του PlayStation. Πιο συγκεκριμένα είπε: “Το cloud gaming προσφέρει όλο και περισσότερο μια επιπλέον επιλογή στους παίκτες για την πρόσβαση σε περιεχόμενο, όμως η άποψή μας είναι ότι η πλειοψηφία εξακολουθεί να θέλει να παίζει και να βιώνει το gaming μέσα από τοπική εκτέλεση, χωρίς εξάρτηση από τις συνθήκες του δικτύου. Το PS5 και το PS5 Pro έχουν επιβεβαιώσει αυτή τη θεώρηση, κατά τη γνώμη μου.”

Αναφορικά με την επόμενη γενιά του PlayStation, ο Nishino δεν ανέφερε και πολλά: “Ο τομέας των κονσολών μας έχει εξελιχθεί σε μια πολύπλευρη πλατφόρμα και πλέον διαθέτουμε ένα μεγάλο οικοσύστημα εμπλεκόμενων παικτών, τόσο στη γενιά του PS5 όσο και σε εκείνη του PS4, οπότε είναι φυσικό να υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για τη στρατηγική μας αναφορικά με την κονσόλα της επόμενης γενιάς. Αν και δεν μπορούμε να μοιραστούμε περισσότερες λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή, το μέλλον της πλατφόρμας βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητές μας. Δεσμευόμαστε να εξερευνήσουμε ένα νέο και βελτιωμένο τρόπο μέσα από τον οποίο οι παίκτες θα αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας.”

Αυτό που γνωρίζουμε για το PS6 μέχρι στιγμής, είναι ότι δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα. Το πρώην στέλεχος της PlayStation, Shuhei Yoshida, δήλωσε πρόσφατα ότι θα του φαινόταν σωστό, αν η επόμενη κονσόλα PlayStation κυκλοφορήσει το 2028, δεδομένου ότι οι γενιές των κονσολών διαρκούν πλέον, γύρω στα επτά χρόνια.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
17 Jun 2025 10:30 #289396 by Νίκος Γεωργόπουλος
Shuhei Yoshida: "Η Sony δεν βλέπει την Nintendo ως ανταγωνιστή"



Σύμφωνα με τον Shuhei Yoshida η Sony δεν βλέπει την Nintendo ως ανταγωνιστή, όπως την Microsoft και το Xbox.

Ο Yoshida δήλωσε στο podcast Kit & Krysta ότι ιδέα που έχει το PlayStation για ανταγωνιστή είναι πάντα το Xbox: Η Microsoft φτιάχνει μία high-end κονσόλα με ώριμα games, όπως η Sony αλλά η Nintendo είναι πολύ διαφορετική. Η Nintendo είναι οικογενειακή, games για όλους, δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία, αλλά περισσότερο για την διασκέδαση με τους φίλους και την οικογένεια και πάντα υπάρχουν πολλαπλά χειριστήρια μαζί με το hardware. Οπότε στο εσωτερικό της Sony, ακόμα και όταν κάνουν επιχειρηματικές αναλύσεις, η Nintendo δεν εμφανίζεται. Δεν την περιλαμβάνουν.

Ο Yoshida τόνισε ότι η Sony δεν αγνοεί επίτηδες την Nintendo όσον αφορά το θέμα ανταγωνισμού, αλλά θεωρεί ότι στοχεύει διαφορετικό τύπο κοινού: Δεν νιώθουν ότι η Nintendo είναι ανταγωνιστής επειδή η Nintendo καλύπτει ένα διαφορετικό κοινό σε μεγαλύτερη κλίμακα. Η Nintendo φέρνει το νεαρό κοινό στο gaming και κάποιοι από αυτούς, όταν μεγαλώσουν, μπορεί να αποφοιτήσουν σε πιο ώριμα συστήματα, όπως το PlayStation και το Xbox.

Ο Yoshida επίσης πιστεύει ότι η διοίκηση της Sony πάντα είχε μεγάλο σεβασμό για την Nintendo και χαίρεται να την βλέπει να πηγαίνει καλά επειδή φέρνει περισσότερους ανθρώπους στο gaming. Σύμφωνα με τον ίδιο μόνη αγορά που η Sony βλέπει την Nintendo ως ανταγωνιστή είναι η Ιαπωνία, επειδή στη συγκεκριμένη χώρα το Xbox δεν θα πηγαίνει καλά.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
24 Jun 2025 13:00 #289473 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η voice actor του Horizon Zero Dawn για την πιθανή αντικατάσταση από το ΑΙ: "Δεν πρόκειται να συμβεί"



Η Ashly Burch έχει υποδυθεί πολλούς χαρακτήρες σε video games, με τον πιο γνωστό της ρόλο να είναι αυτός της Aloy στη σειρά Horizon της Guerrilla.

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, διέρρευσε ένα βίντεο το οποίο έδειχνε έναν υπάλληλο της Sony να αλληλοεπιδρά με μια AI εκδοχή της Aloy μέσα στην οθόνη. Ο υπάλληλος την ρώτησε: “Πώς είσαι;” Με την Aloy προτού μοιραστεί πληροφορίες από το lore του Horizon, να απαντάει πως είναι καλά. Το γεγονός αυτό προκάλεσε αντιδράσεις, ιδιαίτερα επειδή η Aloy είναι ένας χαρακτήρας που μεγάλωσε σε έναν κόσμο κυριαρχημένο από ανεξέλεγκτες AI μηχανές, στον οποίο είχε προηγηθεί καταστροφή. Μετά τη διαρροή του αποσπάσματος, η Burch δημοσίευσε βίντεο όπου εξηγούσε πως η Guerrilla επικοινώνησε μαζί της για να διαβεβαιώσει ότι: “Το demo δεν παρουσίαζε κάτι που βρίσκεται ενεργά υπό ανάπτυξη.” Επιπλέον, τόνισε πως η Sony δεν χρησιμοποίησε καμία δική της ερμηνεία στο εν λόγω demo.

Όταν ρωτήθηκε από το Eurogamer για το πώς θα ένιωθε αν γινόταν χρήση AI στο επόμενο Horizon, η Burch απάντησε: “Προσωπικά, θεωρώ ότι η χρήση του AI για τη διευκόλυνση των developers είναι κάτι καλό. Άκουσα κάποια στιγμή να λένε πως θα ήταν πολύ χρήσιμο αν θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να μεταβούν πιο εύκολα από το στάδιο του motion capture στο κανονικό engine. Οτιδήποτε λοιπόν αυξάνει την αποδοτικότητα της ανάπτυξης και διευκολύνει την δουλειά των ανθρώπων, είναι φοβερό.” Ωστόσο, είναι πολύ πιο επιφυλακτική στην ιδέα της δημιουργίας μιας ψηφιακής αναπαράστασης της ίδιας με AI, λέγοντας πως θα ήθελε να γνωρίζει το πώς σκοπεύουν να την προστατεύσουν από το να πει κάτι άσχημο. Αυτό είναι ένα θέμα που απασχόλησε έντονα και την Epic games φέτος, όταν η χρήση AI για την αναπαραγωγή της φωνής του James Earl Jones στο Fortnite επέτρεψε σε παίκτες να κάνουν τον Darth Vader να βρίζει.

Η Burch υπογραμμίζει πως η χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο συζήτησης για όλους όσους συμμετέχουν. Όπως δήλωσε η ίδια: “Είναι μια τόσο νέα τεχνολογία που είναι δύσκολο να ξέρεις για τι θα θελήσουν να τη χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες. Η Guerrilla ενδιαφέρεται πραγματικά για τις ερμηνείες στα games της και δεν πιστεύω ότι θα αντικαταστήσει όλους τους ηθοποιούς με ρομπότ.” Παρόλα αυτά, αναγνωρίζει ότι υπάρχουν εταιρείες ανάπτυξης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το AI για να δημιουργούν ό,τι και όποτε το θέλουν. Γι’ αυτό, θέτει το εξής ερώτημα: “Προσπαθείτε να αντικαταστήσετε την ερμηνεία μου; Ή προσπαθείτε να διευκολύνετε τη διαδικασία παραγωγής ή να δοκιμάσετε πώς θα ακουγόταν μια σκηνή με τη φωνή μου κατά το αρχικό στάδιο παραγωγής; Για μένα, όλα εξαρτώνται από την χρήση.” Η Burch τόνισε επίσης ότι θέλει να έχουν κι άλλοι την ευκαιρία που είχε κι εκείνη στην αρχή της καριέρας της στο voice acting. Τόνισε πως θέλει κάθε άνθρωπος που θα έλεγε ότι: "Θέλω να γίνω ηθοποιός σε video games", να μπορεί να έχει τη δυνατότητα να χτίσει τις δεξιότητές τους και να το κάνει πραγματικότητα.

"Πολλοί από τους χαρακτήρες από τους οποίους απέκτησα εμπειρία, όπως τα callouts σε ένα MOBA, είναι σε κίνδυνο να αντικατασταθούν από AI. Αυτού του είδους η δουλειά είναι απαραίτητη για να μπορούν οι ηθοποιοί να πληρώνουν το ενοίκιό τους και να βελτιώνονται στην τέχνη τους. Είναι σημαντικό για μένα να συνεχίσουν οι ηθοποιοί να έχουν την ευκαιρία να ερμηνεύουν.” Κλείνοντας, η Burch αναγνωρίζει πως, ως εργαλείο, το AI μπορεί να έχει θέση στην ανάπτυξη παιχνιδιών, αρκεί να χρησιμοποιείται με μέτρο και σεβασμό προς την ανθρώπινη δημιουργικότητα.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
25 Jun 2025 20:00 #289491 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Sony επιβεβαίωσε ότι δεν θα λανσάρει τα νέα της games στο PS Plus, όπως κάνει η Microsoft



Η Microsoft κυκλοφορεί τα δικά της first-party games στο Xbox Game Pass από την πρώτη μέρα, αλλά η Sony δεν ακολουθεί αυτή τη στρατηγική, και δεν σκοπεύει να την αλλάξει στο άμεσο μέλλον.

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών του PlayStation, Nick Maguire, δήλωσε στο ότι η Sony "παραμένει πιστή στη στρατηγική της σε όλο το φάσμα", κάτι που σημαίνει πως δεν πρόκειται να διαθέτει νέες κυκλοφορίες στο PS Plus από την πρώτη μέρα. Πρόσθεσε ότι: "Δεν σκοπεύουμε να διαθέτουμε τα games μας day and date". Από το 2022, ο τότε πρόεδρος της Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan, ο οποίος έχει πλέον αποχωρήσει από την εταιρεία, είχε πει ότι ο "ενάρετος κύκλος" της επιχειρηματικής στρατηγικής της Sony στον τομέα του gaming θα "έσπαγε" αν η εταιρεία κυκλοφορούσε τα νέα της games στο PS Plus από την πρώτη μέρα.

Ο Ryan τότε είχε δηλώσει: "Το επίπεδο επένδυσης που πρέπει να κάνουμε στις εταιρείες ανάπτυξής μας δεν θα ήταν εφικτό, και θεωρούμε ότι το αποτέλεσμα στην ποιότητα των games που δημιουργούμε δεν θα ήταν αυτό που θέλουν οι παίκτες." Ο κύκλος, όπως τον περιέγραψε, βασίζεται στο ότι "η επένδυση φέρνει επιτυχία, η οποία με τη σειρά της επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερη επένδυση, που φέρνει ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία."

Ωστόσο, ο Ryan είχε αναφέρει επίσης ότι η Sony δεν είναι απόλυτα δεσμευμένη σε αυτή την ιδέα και θα μπορούσε να επανεξετάσει τη στάση της ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς. Παρόλα αυτά, στα τρία χρόνια που πέρασαν από τότε, η στάση της Sony δεν έχει αλλάξει, και οι πρόσφατες δηλώσεις του Maguire δείχνουν ότι δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Στην ίδια συνέντευξη, ο Maguire ρωτήθηκε εάν το live-service Shooter Concord, που δεν τα πήγε καλά, θα μπορούσε να είχε καλύτερη τύχη αν είχε κυκλοφορήσει στο PS Plus από την πρώτη μέρα. Ο Maguire αρνήθηκε να σχολιάσει συγκεκριμένα για το Concord, αλλά δήλωσε ότι το PS Plus έχει "αποδείξει ότι είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να συστήσουμε νέους παίκτες σε διάφορες σειρές."

Ο Maguire εξήγησε ότι το κλειδί είναι να βρεθεί η "κατάλληλη στιγμή" για να εισέλθει ένα video game στο PS Plus, ώστε να φτάσει σε ευρύτερο κοινό μετά την αρχική του κυκλοφορία. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει ένα video game να "βρει νέους fans" ή να φτάσει σε «νέα μέρη της πλατφόρμας μας όπου δεν είχε φτάσει προηγουμένως", είπε. Παρόλο που η Sony δεν σκοπεύει να λανσάρει τα δικά της games στο PS Plus από την πρώτη μέρα, συνεργάζεται με third-party εταιρείες ανάπτυξης για να φέρει νέους τίτλους στην υπηρεσία μέσω day-one κυκλοφοριών.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα ήταν το FBC: Firebreak. Προχωρώντας, ο Maguire είπε ότι η Sony στοχεύει να προσφέρει τέσσερα ή πέντε τέτοια games κάθε χρόνο μέσω PS Plus, ενώ τα δικά της first-party games θα μπαίνουν στην υπηρεσία μετά από έναν χρόνο, 18 μήνες ή και περισσότερο. Κλείνοντας ο Maguire δήλωσε: "Αυτός ο συνδυασμός λειτουργεί πολύ καλά για εμάς στην πλατφόρμα" προσθέτοντας ότι ο στόχος των τεσσάρων έως πέντε third-party day-one τίτλων ανά έτος είναι ενδεικτικός και όχι αυστηρά καθορισμένος.

Please Log in or Create an account to join the conversation.