Όταν κάνεις μετατροπή ενός αρχείου εικόνας ή video, υπάρχει ένα codec/compressor στη μέση που δουλεύει. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, δεν είναι δυνατόν να προστεθεί πληροφορία. Επομένως, αυτός ο compressor αφαιρεί σε κάθε περίπτωση από το video, όπως είπε και ο akpe πολύ σωστά, εκτός και αν η συμπίεση που κάνει είναι lossless, που διατηρεί ίδια ανάλυση/ποιότητα σε κάθε frame.
Το διπλό "πέρασμα" που αναφέρθηκε παραπάνω, εκτελεί αυτή τη διαδικασία δυο φορές. Κερδίζεις σε μέγεθος αρχείου, χάνεις δραματικά σε ποιότητα. Η μείωση ποιότητας δεν αφορά μόνο στην ανάλυση, αλλά και σε άλλες παραμέτρους όπως η χρωματική απόδοση και ο ήχος.
Η διαφορά δεν είναι σε κάθε περίπτωση ορατή με το μάτι και κυρίως σε οθόνη μέτριας ανάλυσης. Φαίνεται αμέσως σε πολύ μεγαλύτερης ανάλυσης οθόνες ή σε περίπτωση editing.