Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Valve: Γενική συζήτηση

More
28 Jun 2024 09:46 #276419 by Νίκος Γεωργόπουλος
Νέα Steam controllers σε συνεργασία Valve και Hori




Έως τώρα έχουν ανακοινωθεί μόνο για Ιαπωνία.

Η Hori ανακοίνωσε ένα νέο ασύρματο controller για το Steam που θα κυκλοφορήσει φέτος. Το Steam controller εγκρίθηκε επίσημα από τη Valve companies και οι δύο εταιρείες (Valve και Hori) συνεργάζονται για να είναι συμβατό με το Steam στο PC και με το Steam Deck. Η Valve είχε σταματήσει την παραγωγή της για το Steam controller το 2019, αλλά τώρα με τη Hori η παραγωγή πιθανότατα θα ολοκληρωθεί.

Σε αντίθεση με τα παλιά αποσυρμένα Steam controllers, τα οποία είχαν touch-based trackpads αντί για thumbsticks και διάταξη κουμπιών, τα controller της Hori έχουν ένα design παρόμοιο με τα περισσότερα σημερινά ασύρματα controllers. Υπάρχουν όλα τα αναμενόμενα face buttons, shoulder triggers και thumbsticks, αλλά υπάρχουν και επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως επανατοποθετήσιμα κουμπιά. Υπάρχουν επίσης και κουμπιά για Steam Big Picture Mode και Steam Quick Access Menu.

Το Steam controller της Hori έχει offset thumbstick τοποθέτηση όπως τα τυπικά Xbox ή Nintendo Switch Pro controllers. Δυστυχώς, τα thumbsticks δεν χρησιμοποιούν αισθητήρες anti-drift Hall Effect, αλλά έχουν κολλήματα ευαίσθητα στην αφή, όπως τα stick tops του Steam Deck. Του λείπει επίσης το rumble support. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά άλλα χαρακτηριστικά, όπως η λειτουργία turbo και το gyro support.

Όσο για το connectivity, το Steam controller της Hori υποστηρίζει Steam Input για Bluetooth και για καλώδιο USB. Υπάρχει επίσης XInput mode ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το controller στο λειτουργικό σύστημα Windows για non-Steam games, αλλά αυτό το mode δουλεύει μόνο με σύνδεση με καλώδιο και απενεργοποιεί τα gyro controls. Οι χρήστες των Windows θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το app της Hori για να ρυθμίσουν το controller. Υπολογίζεται ότι η διάρκεια εξάντλησης της μπαταρίας θα είναι 12 ώρες σε Bluetooth mode.

Το ασύρματο Steam controller της Hori θα κυκλοφορήσει στις 31 Οκτωβρίου, αλλά μόνο στην Ιαπωνία. Δεν έχει υπάρξει κάποια ανακοίνωση για κυκλοφορία του controller σε Αμερική, Ευρώπη και (αυτό που θέλουμε) σε Ελλάδα και Κύπρο. Το κόστος του είναι 7.980 yuan ή 50 δολάρια. Το controller παράγεται στα χρώματα: άσπρο, μαύρο, κίτρινο και μωβ. Αν ανακοινωθεί η κυκλοφορία του και σε Ελλάδα και Κύπρο θα σας ενημερώσουμε.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
24 Aug 2024 19:52 #277169 by Νίκος Γεωργόπουλος
Σύμφωνα με τον Γιάνη Βαρουφάκη, η Valve έθεσε τα θεμέλια για την σύγχρονη digital οικονομική κρίση




Υποστηρίζει πως ευθύνεται η "άνοδος του τεχνοφεουδαρχισμού".

Ο Γιάνης Βαρουφάκης, πρώην οικονομολόγος στην Valve, δήλωσε ότι η εταιρεία κατά λάθος δημιούργησε μια digital οικονομική κρίση.

Αυτή η κρίση είναι το θέμα του βιβλίου του, Technofeudalism: What Killed Capitalism , που εκδόθηκε νωρίτερα φέτος, και όπως λέει ο ίδιος, συνέβαλε στη δημιουργία του. Όπως το περιγράφει ο Βαρουφάκης, ο κόσμος δεν ζει πλέον υπό τον καπιταλισμό. Αντίθετα, λέει ότι βρίσκεται στην εποχή του "τεχνοφεουδαρχισμού", μια κατάσταση που προέκυψε από τον καπιταλισμό και τον αντικατέστησε. Το βασικό χαρακτηριστικό αυτής της νέας εποχής, σύμφωνα με τον οικονομολόγο, είναι τα αλγοριθμικά φέουδα που παρουσιάζονται ως αγορές, αποσπώντας ενοίκιο και επιβάλλοντας τους όρους των συναλλαγών χωρίς να παράγουν οι ίδιες τα αγαθά. Η Amazon είναι ένα πρωταρχικό παράδειγμα, όπως και το App Store της Apple.

Ο Βαρουφάκης αναφέρει ότι, κατά τη διάρκεια της θητείας του στην Valve, η ανάπτυξη μιας πλατφόρμας που ενσωμάτωνε, οργάνωνε και δημιουργούσε έσοδα από την ανταλλαγή μέσα στην κοινότητα, όπως η ανταλλαγή καπέλων στο Team Fortress 2, βοήθησε να ανοίξει ο δρόμος για τα digital φέουδα που ακολούθησαν. Η εφαρμογή των in-game stores και του Steam Marketplace από την Valve, όπως λέει ο Βαρουφάκης, προέκυψε από την ανάγκη να ισορροπήσει το monetization με τον φόβο ότι αν η εταιρεία δεν δημιουργούσε τα δικά της συστήματα για την ανταλλαγή μεταξύ των παικτών, αυτοί θα το έπαιρναν εκτός πλατφόρμας, κάνοντάς το εντελώς αδύνατο να ρυθμιστεί.

Ο Βαρουφάκης αναγνώρισε ότι αν η Valve ήταν μέρος της μετάβασης στον τεχνοφεουδαρχισμό, είχε κι αυτός έναν ρόλο στη διαδικασία αυτή. Όπως είπε στο Aftermath, οι στρατηγικές δημιουργίας εσόδων της Valve επηρεάστηκαν από την εργασία του να μελετήσει τις οικονομίες των παικτών και να συμβουλέψει για το πώς να διαχειριστούν τη σταθερότητά τους. Ο φόβος της Valve ήταν ότι, αν δεν έλεγχε τις ανεξέλεγκτες δευτερεύουσες αγορές για τα in-game commodities , θα κινδύνευε να αντιμετωπίσει οικονομικό και νομικό χάος που θα ήταν "επιζήμιο για τα συμφέροντα της εταιρείας."

Τα τελευταία χρόνια, αυτοί οι φόβοι αποδείχθηκαν βάσιμοι. Η Valve αναγκάστηκε να καταστείλει το CS gambling aftermarket αρκετές φορές: πρώτα το 2016 ως απάντηση στους κρατικούς ρυθμιστικούς φορείς του τζόγου, και ξανά το 2023 όταν τα skins του CS χρησιμοποιούνταν ως μέσο για τη νομιμοποίηση κρυπτονομισμάτων. Ο Βαρουφάκης λέει ότι οι σχεδιαστές της Valve "δεν ήθελαν να δημιουργήσουν τον τεχνοφεουδαρχισμό", αλλά ότι τα συστήματα που δημιούργησε η Valve για τη διαχείριση των ανταλλαγών των παικτών, μερικώς λόγω της ανάλυσής του, παρήγαγαν μια "νέα κινητήρια δύναμη απόσπασης ενοικίου", η οποία ώθησε το Steam να επεκτείνει περαιτέρω τη δημιουργία εσόδων και να εδραιώσει τον έλεγχό του στην αγορά digital games για PC.

Από τη διαμόρφωση των loot boxes, μέχρι την εφαρμογή μιας αγοράς παικτών με πραγματικά χρήματα, μέχρι την τελική ανύψωση του Steam σε ένα φορολογητέο domain της Valve με μια ακατανόητη προωθητική αλγοριθμική στρατηγική, ο Βαρουφάκης υποστηρίζει ότι το Steam έδωσε το πρώτο προσχέδιο για το εγχειρίδιο δημιουργίας εσόδων του τεχνοφεουδαρχισμού. Όποιες κι αν ήταν οι αρχικές προθέσεις, η Valve είχε "γίνει μέρος του προβλήματος," είπε ο Βαρουφάκης, "με τον ίδιο τρόπο που όλοι συμμετείχαν στα τέλη του 18ου αιώνα και στις αρχές του 19ου αιώνα στη δημιουργία του καπιταλισμού."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Jun 2025 14:30 #289466 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Valve ακύρωσε το mod του CS:GO το οποίο στόχευε στην αναβίωση του Counter-Strike 1.6



Παρά τις ελπίδες για μια θετική εξέλιξη, το φιλόδοξο mod του Counter-Strike με τίτλο Classic Offensive ακυρώθηκε και επισήμως.

Η ομάδα ανάπτυξής του, με ανάρτηση στο reddit δήλωσε: “Ύστερα από οκτώ χρόνια ανάπτυξης και παρά το γεγονός ότι πήραμε έγκριση από τη Valve το 2017, είμαστε συντετριμμένοι που ανακοινώνουμε την ακύρωση του Classic Offensive. Η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά από αιφνίδιες ενέργειες της Valve, που μας εμποδίζουν να κυκλοφορήσουμε ή να συνεχίσουμε την ανάπτυξη του mod.”

Το Classic Offensive ξεκίνησε το 2015 , με στόχο να αναβιώσει την εμπειρία του κλασικού Counter-Strike 1.6 μέσα από το Counter-Strike: Global Offensive. Το 2016 έγινε γνωστό και το 2017 έλαβε επίσημα έγκριση μέσω του παλιού Steam Greenlight. Όλα έμοιαζαν θετικά μέχρι τον Ιανουάριο του 2025, όταν η ομάδα ανακοίνωσε ότι η Valve απέσυρε χωρίς προειδοποίηση ή εξήγηση το mod από το Steam. Εκείνη την περίοδο, οι developers δήλωσαν πως η αφαίρεση ήταν χειρότερη από ένα παραδοσιακό εξώδικο, καθώς τους είχαν επιτρέψει να εργάζονται μέχρι την τελευταία στιγμή, χωρίς κανένα πρόβλημα. Μάλιστα, όταν αποσύρθηκε το mod δεν ενημερώθηκαν για το λόγο που συνέβη αυτό.

Στη συνέχεια, η ομάδα αποφάσισε να κυκλοφορήσει το mod μέσω του ModDB. Αυτή η κίνηση φαίνεται πως προκάλεσε την παρέμβαση της Valve τον Μάρτιο του 2025. Παρότι η επικοινωνία έμοιαζε μεταξύ τους έμοιαζε να αποτελεί καλό σημάδι, τελικά η Valve ενημέρωσε πως η κυκλοφορία του Classic Offensive θα ισοδυναμούσε με διανομή παραγώγου περιεχομένου το οποίο θα σε βασιζόταν σε πνευματική ιδιοκτησία της εταιρείας, κάτι που δεν επιτρέπεται από το Steam Subscriber Agreement.

[img]images/stories/others/Resized/Classic-offensive-cancellation.jpg[/img]

Οι ίδιοι δεν έκρυψαν την απογοήτευσή τους, σημειώνοντας πως η στάση της Valve αποτελεί μια αιφνίδια αποστροφή από την παράδοση τριών δεκαετιών κατά την οποία το modding βοήθησε να πετύχουν games της ίδιας της εταιρείας. Οι ίδιοι δήλωσαν: “Η κατάσταση έχει επιπτώσεις και πέρα από το δικό μας mod, προκαλώντας σοβαρές ανησυχίες για το modding μέσα στο περιβάλλον της Valve. Οι modders θα πρέπει να επανεξετάσουν το πώς βλέπουν τη Valve, μια εταιρεία που ωφελείται από τη δημιουργικότητα της κοινότητας, αλλά μπορεί να σταματήσει χρόνια δουλειάς χωρίς καμία προειδοποίηση, ακόμη κι αν τηρήθηκαν οι δικές της διαδικασίες, τις οποίες μπορεί να αλλάξει δραστικά οποιαδήποτε στιγμή.»

Μια επίμονη φήμη αναφέρει πως το mod χρησιμοποιούσε κώδικα της Valve ο οποίος είχε διαρρεύσει, κάτι που ίσως να εξηγούσε την αντίδρασή της. Ωστόσο, η ομάδα διαψεύδει κατηγορηματικά αυτόν τον ισχυρισμό: “Όχι, το Classic Offensive δεν χρησιμοποιεί κώδικα που έχει διαρρεύσει και δεν το έκανε ποτέ. Χτίστηκε πάνω στην τελευταία έκδοση του CS:GO μέσω επεξεργασίας αρχείων και scripting, παρόμοια με mods για το Portal 2 χωρίς άδεια. Αυτή η φήμη φαίνεται να διαδίδεται από λάθος πληροφορημένα ή κακόβουλα άτομα που προσπαθούν να δυσφημίσουν το έργο μας.” Η ομάδα έχει δημιουργήσει την δική της ιστοσελίδα , όπου περιλαμβάνονται το χρονοδιάγραμμα του έργου,FAQ, ευχαριστίες προς τους συντελεστές και φωτογραφίες και βίντεο από το mod. Δείχνοντας την ευχαρίστηση τους προς το κοινό δήλωσαν: “Είμαστε βαθιά ευγνώμονες για την απίστευτη υποστήριξη, τον ενθουσιασμό και την υπομονή που μας δείξατε όλα αυτά τα χρόνια. Σας ευχαριστούμε που πιστέψατε στο εγχείρημα μας.”

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 Jul 2025 15:00 #289641 by Νίκος Γεωργόπουλος
Έρευνα: Οι περισσότεροι PC gamers έχουν 100-249 GB ελεύθερα στο σκληρό τους δίσκο



Η νέα έρευνα για το Steam Hardware που διεξήχθη τον Ιούνιο του 2025 δείχνει για ακόμη μία φορά ότι οι περισσότεροι PC gamers αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον διαθέσιμο αποθηκευτικό τους χώρο. Παρά το γεγονός ότι η μεθοδολογία της έρευνας είναι περιορισμένη –καθώς συμμετέχουν μόνο όσοι κάνουν opt-in–, οι αριθμοί φανερώνουν μια γενικότερη εικόνα.

Συγκεκριμένα, το 23.05% των παικτών έχει απομείνει με μόλις 100 έως 249GB ελεύθερου χώρου, ενώ το 22.43% έχει μεταξύ 250GB και 499GB. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι το 15.66% δηλώνει ότι έχει απομείνει με μόλις 10 έως 99GB. Αν και οι αριθμοί δεν διαφέρουν ιδιαίτερα σε σχέση με τις προηγούμενες έρευνες (Απριλίου–Μαΐου), επιβεβαιώνουν πως η πλειοψηφία των παικτών πρέπει να διαγράψει μερικά παλιά games ή να επενδύσει σε νέο SSD.

Ακολουθεί η πλήρης εικόνα για τον ελεύθερο χώρο στους σκληρούς δίσκους των χρηστών του Steam, όπως καταγράφηκε τον Ιούνιο του 2025:

- Λιγότερα από 10GB: 0.89%

- 10GB έως 99GB: 15.66%

- 100GB έως 249GB: 23.05%

- 250GB έως 499GB: 22.43%

- 500GB έως 749GB: 11.43%

- 750GB έως 999GB: 9.24%

- 1TB έως 2TB: 9.81%

- 2TB έως 3TB: 2.33%

- 3TB έως 4TB: 1.76%

- Πάνω από 4TB: 3.38%

Το ρεπορτάζ παρατηρεί ότι αρκετά games, όπως τα Baldur's Gate 3, Black Myth: Wukong και Red Dead Redemption 2 ξεπερνούν τα 400GB συνολικά, αφήνοντας ελάχιστο χώρο σε έναν βασικό SSD. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 52.12% των χρηστών διαθέτει θεωρητικά πάνω από 1TB συνολικού χώρου, όμως οι αριθμοί δείχνουν πως αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχουν διαθέσιμο χώρο. Αντιθέτως, φαίνεται πως πολλοί γεμίζουν γρήγορα τα drives τους, οδηγώντας σε χειρότερη απόδοση, καθώς οι SSD χάνουν ταχύτητα όταν γεμίζουν σχεδόν πλήρως.

Εκτός από τα στοιχεία αποθήκευσης, η έρευνα Ιουνίου κατέγραψε και άλλες τάσεις: το Windows 11 παραμένει το πιο διαδεδομένο λειτουργικό, η RAM των 16GB παραμένει στάνταρ και η mobile RTX 4060 πέρασε μπροστά από την desktop RTX 3060 (4.79% έναντι 4.42%). Όσον αφορά τα VR headsets, το Meta Quest 2 εξακολουθεί να είναι κυρίαρχο με 31.38%, ξεπερνώντας το Quest 3, το οποίο σημείωσε σημαντική πτώση κατά 6.38% μέσα σε έναν μήνα. Αναμένεται ενδιαφέρον μέσα στον Ιούλιο με την κυκλοφορία του Xbox-branded Quest 3S. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πολλοί gamers χρειάζονται… καθάρισμα φακέλων, αν θέλουν να εγκαταστήσουν τα επόμενα τους games εγκαίρως.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
29 Jul 2025 17:30 #289815 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ο Gabe Newell λέει ότι ίδρυσε την Valve επειδή η Microsoft «έχανε την ευκαιρία» που προσέφερε το Internet



Ο Gabe Newell αποκάλυψε σε νέα συνέντευξη πως ο λόγος που ίδρυσε τη Valve ήταν επειδή πίστευε ότι η Microsoft δεν εκμεταλλευόταν σωστά τις ευκαιρίες που πρόσφερε το διαδίκτυο, κάτι που του έγινε ξεκάθαρο από την τεράστια επιτυχία του Doom της id Software.

Σε συνέντευξή του, ο συνιδρυτής της Valve θυμήθηκε την εποχή που εργαζόταν στη Microsoft και προσπαθούσε να πείσει προγραμματιστές να χρησιμοποιούν κοινές λύσεις για την αξιοποίηση της κάρτας γραφικών, αντί να δημιουργεί ο καθένας τις δικές του. Όπως λέει, εκείνη την περίοδο η βιομηχανία του gaming ήταν αντίθετη στη χρήση Windows για gaming, καθώς πίστευε ότι έτσι θα χανόταν απόδοση. Η επιτυχία του Doom, όμως, ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα. «Η id κατάφερε να ξεπεράσει τη Microsoft στη διανομή με το Doom. Υπήρχαν περισσότερα άτομα που έπαιζαν Doom από εκείνα που χρησιμοποιούσαν Windows», είπε χαρακτηριστικά. Εκεί ήταν που συνειδητοποίησε ότι το μοντέλο διανομής, σχέσης με τον καταναλωτή και τεχνολογικής προσέγγισης που ακολουθούσε η Microsoft δεν μπορούσε να συμβαδίσει με την επανάσταση που έφερνε το internet. «Ήταν σαν η Microsoft να μην είχε καταλάβει τις αλλαγές που έρχονταν με τη δικτύωση».

Η απόφασή του να προσεγγίσει την id και να προσφέρει port του Doom για Windows έγινε από την επιθυμία του να αποδείξει πως είναι εφικτό το υψηλών επιδόσεων gaming στο λειτουργικό σύστημα της Microsoft. Παράλληλα, όμως, τον έκανε να αναρωτηθεί για το πώς πρέπει να σχεδιαστεί μια εταιρεία στη νέα ψηφιακή εποχή. Έτσι γεννήθηκε η Valve και, λίγο αργότερα, το Half-Life: «Μου άρεσαν τα video games και το χρησιμοποίησα σαν δικαιολογία για να πω ‘θα φτιάξω μια εταιρεία για games’. Είχα πολύ ισχυρές απόψεις για το τι ευκαιρίες υπήρχαν ώστε να δημιουργηθούν πιο ενδιαφέροντα games, και το Half-Life ήταν η έκφραση αυτών των ιδεών. Ήμουν διατεθειμένος να να το στηρίξω έμπρακτα, με τα ίδια μου τα λεφτά, τόσο στον σχεδιασμό του παιχνιδιού όσο και στον σχεδιασμό της εταιρείας. Κι έτσι ξεκινήσαμε τη Valve. Αν έκανα λάθος, θα έπρεπε να επιστρέψω στη Microsoft».

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
30 Jul 2025 13:00 #289827 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ο νεαρός Gabe Newell πίστευε ότι θα γίνει γιατρός, μέχρι που επισκέφτηκε τον αδερφό του στη Microsoft



Ο συνιδρυτής της Valve και δισεκατομμυριούχος λάτρης των γιοτ, Gabe Newell, έδωσε μια νέα συνέντευξη στον YouTuber Zalkar Saliev.

Πρόκειται για μια συζήτηση με μεγάλη θεματολογία, που καλύπτει τα πάντα: από τις πρώτες του δουλειές, μέχρι τη σημερινή του καθημερινότητα ("ξυπνάω, δουλεύω, κάνω καταδύσεις"). Όπως φαίνεται, ο νεαρός Newell αγαπούσε τον προγραμματισμό, αλλά ποτέ δεν φανταζόταν ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πραγματική καριέρα.

Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: "Ξεκίνησα να προγραμματίζω στο λύκειο. Εκείνη την εποχή, ο προγραμματισμός δεν ήταν κανένα αναγνωρισμένο επάγγελμα. Υπήρχαν ίσως μόνο μερικές χιλιάδες προγραμματιστές σε ολόκληρες τις ΗΠΑ, κυρίως σε mainframe software για λογιστικά.

Μερικοί μπορεί να δούλευαν στη NASA, αλλά δεν υπήρχε καμία αίσθηση ότι υπήρχε μια μεγάλη βιομηχανία όπου αναπτυσσόταν software.Τα games δεν υπήρχαν. Ήμουν 10 χρονών όταν κυκλοφόρησε το πρώτο video game, το Pong. Όταν ήμουν παιδί, πίστευα ότι θα γίνω γιατρός, και ο προγραμματισμός ήταν απλώς αυτό που έκανα όταν δεν έπρεπε να το κάνω, καταλαβαίνεις; Δεν ήταν επαγγελματικός δρόμος. Δεν υπήρχαν μαθήματα, και η πρώτη μου προγραμματιζόμενη συσκευή ήταν μια αριθμομηχανή, μια Texas Instruments αριθμομηχανή."

Η αγάπη του για τον προγραμματισμό τον οδήγησε στον Raytheon 703 στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, το πρώτο μηχάνημα στο οποίο έγραψε κώδικα, πριν κερδίσει μια θέση στο Harvard, όπου και ξεκίνησε μαθήματα προγραμματισμού. Συνέχισε λέγοντας: "Ακόμα δεν μου περνούσε από το μυαλό ότι ο προγραμματισμός ήταν επάγγελμα. Πήγα να επισκεφθώ τον αδερφό μου για την Ημέρα των Ευχαριστιών. Είχε μόλις ξεκινήσει δουλειά στη Microsoft. Τότε, η Microsoft δεν ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία software στον κόσμο, ούτε καν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ούτε καν στην Πολιτεία της Ουάσιγκτον! Ήταν η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία software στα προάστια της Ουάσιγκτον! Καμία αίσθηση φήμης ή κύρους όπως είχε 10 χρόνια μετά. Νόμιζα ότι θα περνούσα χρόνο με τον αδερφό μου, αλλά εκείνος δούλευε πάνω σε ένα C compiler.

Οπότε απλώς καθόμουν μαζί του στη δουλειά, και κάποια στιγμή ο Steve Ballmer εκνευρίστηκε επειδή τον αποσπούσα και του είπε: ‘Αφού κάθεσαι εδώ, γιατί δεν κάνεις κάτι χρήσιμο;’ Κι εγώ απάντησα: ‘Εντάξει, θα κάνω και εγώ κάτι.’ Και έτσι πήρα άδεια από το Harvard για ένα τρίμηνο για να δουλέψω στη Microsoft. Αυτό το τρίμηνο έγινε ένας χρόνος. Έπειτα δύο. Και το βλέπεις που πάει. Συνέχιζα να λέω ‘πρέπει να επιστρέψω να τελειώσω το πτυχίο μου’ και 13 χρόνια μετά, δεν είχα επιστρέψει ακόμα. Έτσι έμαθα το επάγγελμα του developer. Και ήταν εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα μάθαινα δουλεύοντας στη Microsoft. Εκείνη την εποχή ήταν το καλύτερο μέρος στον κόσμο για να μάθεις να γίνεσαι προγραμματιστής.

Ήταν μια εταιρεία που περηφανευόταν για την ικανότητά της να παράγει κώδικα γρήγορα, με ποιότητα, και να λύνει προβλήματα που κανείς άλλος δεν μπορούσε να λύσει. Είχες παντού εξαιρετικούς ανθρώπους για να μάθεις. Ήταν ξεκάθαρο πως, αν ήθελα να κάνω ενδιαφέρουσα δουλειά, που να έχει νόημα εκείνη την εποχή, το να δουλεύεις με εκατοντάδες ή χιλιάδες άλλους στη Microsoft ήταν πολύ καλύτερο από το να συνεχίσω σπουδές στο πανεπιστήμιο. Έμεινα 13 χρόνια εκεί και μετά αποφάσισα να ξεκινήσω τη Valve."

Αυτό που ξεχωρίζει από τα λόγια του Newell είναι ο σαφής σεβασμός του προς τη νεαρή Microsoft, και ειδικά στα στοιχεία της κουλτούρας της που του άρεσαν, στοιχεία που στη συνέχεια πέρασαν στην κουλτούρα της Valve. Οι ιδέες είναι απλές: περιτριγυρίσου από έξυπνους ανθρώπους, μάθε μέσα από την πράξη, επικεντρώσου σε προβλήματα που οι άλλοι αγνοούν. Αλλά όταν αυτές οι ιδέες συναντούν την έκρηξη της πληροφορικής, το αποτέλεσμα είναι επαναστατικό για δύο από τις σημαντικότερες εταιρείες στον χώρο.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 Aug 2025 13:30 #289977 by Νίκος Γεωργόπουλος
Steam: Διακόπηκε η υποστήριξη πληρωμών μέσω PayPal σε πολλές χώρες λόγω νομισμάτων



Η Valve επιβεβαίωσε ότι το PayPal δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί ως μέθοδος πληρωμής στο Steam σε πολλές χώρες, εξαιτίας περιορισμών που σχετίζονται με συγκεκριμένα νομίσματα. Το πρόβλημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου έναν μήνα, με παίκτες σε χώρες όπως η Ελβετία, η Πολωνία, η Νορβηγία και το Μεξικό να βλέπουν μήνυμα πως η μέθοδος δεν είναι προσωρινά διαθέσιμη.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, στις αρχές Ιουλίου 2025 το PayPal ενημέρωσε τη Valve ότι η συνεργαζόμενη τράπεζά του σταμάτησε άμεσα την επεξεργασία συναλλαγών του Steam για ορισμένα νομίσματα. Αυτό επηρεάζει όλες τις πληρωμές μέσω PayPal εκτός από αυτές που γίνονται σε ευρώ (EUR), δολάρια ΗΠΑ (USD), δολάρια Καναδά (CAD), λίρες Αγγλίας (GBP), γιεν Ιαπωνίας (JPY) και δολάρια Αυστραλίας (AUD).

Steam PayPal unavailable update

by u/jeeg123 in Steam


Η Valve τονίζει ότι ελπίζει να επαναφέρει την επιλογή στο μέλλον, αλλά «το χρονοδιάγραμμα είναι αβέβαιο». Παράλληλα, εξετάζει την προσθήκη νέων μεθόδων πληρωμής για τους χρήστες που έχουν επηρεαστεί. Στο μεταξύ, οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες διαθέσιμες επιλογές ή να φορτίσουν τον λογαριασμό τους με Steam Wallet codes.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο περιορισμός βασισμένος στο νόμισμα σημαίνει ότι ακόμα και χώρες της Ε.Ε., όπως η Πολωνία που χρησιμοποιεί το ζλότι, δεν μπορούν να πληρώσουν με PayPal, παρά την ένταξή τους στην Ένωση. Η αλλαγή αυτή έρχεται λίγες εβδομάδες μετά τις εντάσεις μεταξύ της Valve και των εταιρειών πιστωτικών καρτών λόγω περιεχομένου για ενήλικες στο Steam, αν και η εταιρεία διευκρινίζει πως το πρόβλημα με το PayPal είναι ανεξάρτητο.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
04 Sep 2025 15:00 #290142 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Valve κατοχύρωσε το όνομα "Steam Frame" εν μέσω φημών για κονσόλα Steam OS



Η Valve κατοχύρωσε το όνομα Steam Frame, ενισχύοντας τις φήμες ότι η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια κονσόλα που θα συνοδεύει το δημοφιλές φορητό της, Steam Deck. Όποια μορφή κι αν έχει το Steam Frame, φαίνεται ότι η Valve σχεδιάζει να επεκτείνει τις hardware προτάσεις της στο gaming στο άμεσο μέλλον.

Η Valve υπέβαλε δύο ξεχωριστές αιτήσεις για το Steam Frame στις 2 Σεπτεμβρίου, με κάθε μία να καλύπτει διαφορετική χρήση. Η πρώτη αναφέρεται σε “κονσόλες ηλεκτρονικών υπολογιστών για ψυχαγωγικό gaming”, περιλαμβάνοντας σχετικά αξεσουάρ και χειριστήρια, ενώ η δεύτερη καταχωρήθηκε στην ευρύτερη κατηγορία “υπολογιστικό hardware”, με λεπτομέρειες που ταιριάζουν ακριβώς με την αίτηση trademark του Steam Index VR headset. Στο παρελθόν το Steam Deck είχε καταχωρηθεί ως “χειροκίνητος υπολογιστής” και “υπολογιστικό hardware”, μεταξύ άλλων κατηγοριών. Αν και οι αιτήσεις trademark δεν δίνουν αρκετές λεπτομέρειες για επιβεβαίωση, οι φήμες στον κλάδο υποστηρίζουν ότι η Valve εργάζεται πάνω σε πολλά hardware projects, όπως μια κονσόλα με κωδική ονομασία Fremont, ένα νέο headset SteamVR με κωδικό όνομα Deckard, καθώς και νέα χειριστήρια Steam. Μάλιστα, το Valve Fremont εμφανίστηκε πρόσφατα σε λίστα της πλατφόρμας benchmarking Geekbench, γεγονός που ενίσχυσε περαιτέρω τις φήμες γύρω από το project.

Αν και η Steam Machine, η πρώτη απόπειρα της Valve για compact gaming hardware που έτρεχε το Linux-based SteamOS, απέτυχε εμπορικά, η εταιρεία σημείωσε μεγαλύτερη επιτυχία με πρόσφατες κυκλοφορίες, όπως το Steam Deck. Πολλοί είχαν προβλέψει ότι η Valve θα επέστρεφε σε hardware που θυμίζει κονσόλα για το SteamOS μετά την επιτυχία του Steam Deck, και οι πρόσφατες εξελίξεις κάνουν αυτή την προοπτική να φαίνεται πιο πιθανή. Όσο για το τι ακριβώς θα είναι το Steam Frame, οι πολλαπλές αιτήσεις trademark δείχνουν ότι το brand μπορεί να καλύπτει περισσότερες από μία συσκευές hardware της Valve, αλλά και τα περιφερειακά τους.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 Sep 2025 15:00 #290202 by Νίκος Γεωργόπουλος
Το Steam απαγορεύει πλέον την ένταξη adult games στην Early Access



Η Valve βρίσκεται σε μια διαδικασία αλλαγής σχετικά με το πως διαχειρίζεται τα adult games στο Steam.

Αποκαλύφθηκε ότι τα video games με “ώριμο theme” δεν θα γίνονται αποδεκτά στις Early Access εκδόσεις τους. Όλο αυτό έρχεται να συμπληρώσει το έργο των ομάδων πίεσης κατά του πορνογραφικού περιεχομένου όπου συνεχίζουν να στριμώχνουν τα adult games μέσω των παρόχων πληρωμών από τους οποίους εξαρτώνται το Steam και το Itch.io. Ο Dammitbird ο οποίος είναι ο developer του adult Action RPG Heavy Hearts, φανέρωσε στο X ότι το δημιούργημά του απορρίφθηκε από την Early Access εξαιτίας του ενήλικου θέματός του: “Η εφαρμογή σας απέτυχε στον έλεγχό μας επειδή δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε το μοντέλο ανάπτυξης Early Access για ένα παιχνίδι με ενήλικο θέμα.”

Ο Dammitbird μιλώντας στο GamesMarkt για την υποβολή του για Early Access δήλωσε: “Εξαιτίας των πρόσφατων γεγονότων, πανικοβλήθηκα και επικοινώνησα με τον εκδότη μου ώστε να με βοηθήσει να μπω στην Steam Early Access. Ο γενικός κανόνας είναι ότι το παιχνίδι σου θα πρέπει να είναι έτοιμο κατά 65% προκειμένου να μπορεί να μπει στην Early Access. Εμάς είναι έτοιμο κατά περίπου 70% οπότε ήταν η κατάλληλη στιγμή να κάνουμε την αίτηση. Τώρα όμως, τελείως ξαφνικά και χωρίς καμία ανακοίνωση της νέας πολιτικής, άλλαξαν οι κανόνες και πλέον δεν μπορώ να μπω στην Early Access του Steam.”

This isn't something that is written in their policy, they are just doing whatever they want.

— Heavy Hearts Game (Dammitbird) (@GalewindG) August 31, 2025


Το Heavy Hearts το οποίο περιέχει πορνογραφικό περιεχόμενο που συνοδεύει το κλασσικό RPG gameplay, επηρεάστηκε και από τις διαγραφές του Itch.io: “Το Heavy Hearts είναι ακόμη διαθέσιμο στο Itch, αλλά δεν θα μπορέσετε ποτέ να το ψάξετε γιατί έχει βγει εκτός των καταλόγων. Έφτιαξα ωστόσο μια demo σελίδα που μπορείτε να βρείτε. Το Itch.io αποτέλεσε το 50% των πωλήσεων των παιχνιδιών μου. Είναι αυτό που μου επέτρεψε να πληρώσω τους artists και τους υπόλοιπους συνέταιρούς μου. Συνεχίζω να έχω το Patreon και το Subscribestar, τα οποία κρατάνε ζωντανό το παιχνίδι, αλλά αυτό δεν θα είναι αρκετό μακροχρόνια.”

Please Log in or Create an account to join the conversation.