Director των Sims μετά την εξαγορά της EA από τους Σαουδάραβες: "Love is love, χρειαζόμαστε diversity"
Το The Sims του Maxis είναι στην ουσία του μια προσομοίωση της ζωής και όπως είπε ο Eddy Arnold, τι είναι η ζωή χωρίς αγάπη; Κυκλοφόρησε το 2000, η προσομοίωση της ζωής των The Sims ήταν πρωτοποριακή όχι μόνο για την αναπαράσταση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η ζωή, αλλά και για την αναπαράσταση όλων των μορφών αγάπης: ετεροφυλόφιλων, ομοφυλόφιλων, αμφιφυλόφιλων και όλων των ενδιάμεσων.Σύμφωνα με παλαιότερα design documents του προγραμματιστή Don Hopkins, η Maxis ήξερε πολύ καλά τι έκανε. «Περισσότεροι τύποι σχέσεων κάνουν το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον. Όποιος ενοχλείται πρέπει να μεγαλώσει», ανέφερε χαρακτηριστικά το 2019 και σήμερα, σε μια περίοδο όπου τα δικαιώματα των LGBTQ+ ανθρώπων απειλούνται εκ νέου, το μήνυμα αυτό μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ.
Σε νέα συνέντευξη, ο σχεδιαστής του The Sims και The Sims 2, Charles London, εξήγησε γιατί η ποικιλομορφία δεν ήταν απλώς δημιουργική επιλογή, αλλά θεμελιώδης ανάγκη: «Είναι το παν και είναι υπαρξιακής σημασίας για τη σειρά, όπως και για την κοινωνία. Πρέπει να υπάρχει ένα mainstream, αγαπημένο brand που λέει “love is love” και αναγνωρίζει τις θεμελιώδεις αλήθειες της ανθρωπότητας.» Ο London εξηγεί ότι η δύναμη του The Sims βρίσκεται στην αναγνώριση ότι οι παίκτες προέρχονται από κάθε ηλικία, φύλο, ταυτότητα, χώρα και εμπειρία. Αυτό το εύρος του κοινού μπορεί να συνδεθεί με έναν κόσμο που δεν αποκλείει κανέναν.
Σύμφωνα με τον London: «Το παιχνίδι στέλνει μηνύματα ότι όποιος κι αν είσαι, μπορείς να είσαι ο εαυτός σου. Είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα game. Είναι ένα μέσο αυτοέκφρασης.» Κατά την ανάπτυξη των πρώτων παιχνιδιών, η ομάδα δεν θεωρούσε ότι έκανε πολιτική δήλωση, ούτε ότι έμπαινε σε κοινωνικές μάχες. «Δεν ήμασταν μια ομάδα άφοβων κοινωνικών επαναστατών. Δεν πήραμε θέση για θέματα της εποχής όπως ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή.» Αλλά όταν έφτασε η στιγμή να αποφασίσουν αν το παιχνίδι θα περιλαμβάνει gay relationships, η επιλογή ήταν μονόδρομος. «Για να είναι αυτοί οι μικροί άνθρωποι πραγματικά άνθρωποι, έπρεπε να υπάρχει σεξουαλικότητα. Αν το αγνοούσαμε, θα λέγαμε ψέματα.»
Ο London θυμάται ότι το WooHoo σχεδιάστηκε με χιούμορ, χωρίς να είναι ρεαλιστικό ή προκλητικό. Αλλά η ύπαρξή του στήριζε τις βασικές αλήθειες της ανθρώπινης ζωής: σχέσεις, ταυτότητα, αναπαραγωγή, οικογένεια, εξέλιξη. Στα σύγχρονα Sims, η σειρά έχει ενσωματώσει Pride celebrations, μαζί με Diwali, Christmas, Thanksgiving και άλλες παγκόσμιες παραδόσεις, υποστηρίζοντας την ιδέα ότι ο κόσμος των παικτών αντικατοπτρίζει την πραγματική ποικιλομορφία.
Ο London συνοψίζει την ουσία της σειράς: «Οι Sims πρέπει να παραμείνουν αγνωστικιστές για να είναι επιτυχημένο, πρέπει να παραμείνουν ένας πιστός καμβάς στον οποίο ο παίκτης είναι ελεύθερος να προβάλει την ιστορία που, για αυτόν, είναι σημαντική και έχει συναισθηματικό αντίκτυπο». «Και αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο τη σεξουαλικότητα, περιλαμβάνει και την εικόνα του σώματος, περιλαμβάνει τη φυλή, την επιλογή της ένδυσης, την επιλογή της αρχιτεκτονικής, την επιλογή της εργασίας, της δομής, όλη την υπέροχη ποικιλομορφία της πραγματικής ανθρώπινης ζωής και αυτό είναι κάτι που εγώ, η ομάδα, νομίζω, καταλαβαίνουμε βαθιά.»
Όπως εξήγησε ο London, το The Sims δεν είναι απλώς ένα game, αλλά μια εικονική αναπαράσταση της ζωής με slapstick και χιουμοριστικές πινελιές που σε κάθε του γωνιά προσπαθεί να καθρεφτίσει την πραγματικότητα. Όσο κι αν κάποιες ομάδες προσπαθούν να απομακρύνουν την ποικιλομορφία, αυτή υπάρχει, είναι αναπόφευκτη και μέρος της ταυτότητας του The Sims είναι να αναγνωρίζει αυτή την αλήθεια. Υπάρχει ανησυχία ότι developers όπως η Maxis ή η Bioware ίσως αναγκαστούν να περιορίσουν τη diversity στα παιχνίδια τους, μετά την εξαγορά της EA από επενδυτικά σχήματα της Σαουδικής Αραβίας. Ωστόσο, η ημέρα που το The Sims θα αφαιρέσει την ποικιλομορφία του αν συμβεί ποτέ θα είναι η ημέρα που το παιχνίδι απλά δεν θα είναι πλέον The Sims και τότε πιθανότατα κάποιος ανταγωνιστής θα πάρει τη θέση του.