Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Electronic Arts: Γενική συζήτηση

More
21 Oct 2025 21:30 #290511 by Νίκος Γεωργόπουλος
Το 2026 θα σταματήσει η λειτουργία του The Sims Mobile



Η Electronic Arts ανακοίνωσε ότι θα κλείσει άλλον έναν server οριστικά.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών ανακοίνωσε ότι έπειτα από 50+ updates, το The Sims Mobile θα σταματήσει να λειτουργεί στις 20 Ιανουαρίου του 2026. Στις 17:00 εκείνη την μέρα θα πάψει να είναι playable. Άλλωστε, δεν υπάρχει offline mode οπότε δεν θα μπορείτε να το παίξετε καθόλου. Η EA δήλωσε το εξής: “Η κοινότητα των The Sims Mobile και The Sims ως σύνολο, είναι γεμάτες με δημιουργικότητα, καλοσύνη και φαντασία. Μας έχετε εντυπωσιάσει με τις ιστορίες σας, τα builds σας και τους Sims σας. Είμαστε περήφανοι που μοιραστήκαμε μαζί σας αυτό το ταξίδι.” Μέχρι και το κλείσιμο του game, θα υπάρξουν μια σειρά από events .

Το τελευταίο update για το The Sims Mobile κυκλοφόρησε χθες, στις 20 Οκτωβρίου και από την διάθεσή του και μετά, οι παίκτες έπαψαν να μπορούν να αγοράσουν οτιδήποτε in-game που σχετίζεται με αληθινά λεφτά. Όσοι έχετε από πριν μερικά SimCash, Simoleons ή Tickets, θα μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε κανονικά μέχρι και τον Ιανουάριο του 2026. Αν κάποιο μέρος του currency δεν έχει εξοφληθεί μέχρι και την τελευταία μέρα, τότε δεν θα λάβετε κάποιο refund. Παράλληλα, κάνοντας το update θα αποκτήσετε απεριόριστη ενέργεια, κάτι που θα σας βοηθήσει να προοδεύσετε γρηγορότερα. Σήμερα, το The Sims Mobile αφαιρέθηκε από τα mobile game stores και μόνο όσοι το έχετε ή είχατε κατεβάσει θα μπορείτε να συνεχίσετε να παίζετε. Ακόμη, η EA ανακοίνωσε ότι στις 6 Ιανουαρίου του 2026, όλα τα items του Build Mode και του Create a Sim θα είναι ξεκλειδωμένα για όλους: “Θέλουμε να δώσουμε σε όλους την ευκαιρία να χτίσουν το σπίτι των ονείρων τους, να σχεδιάσουν τους τέλειους Sims και να βιώσουν όλα όσα έχει να τους προσφέρει το The Sims Mobile πριν κλείσουν οι servers.”

Η EA συνηθίζει να κλείνει τους servers για παλαιότερους τίτλους για διάφορους λόγους, ωστόσο αυτήν την φορά δεν έδωσε παραπάνω λεπτομέρειες για τον λόγο που θα τερματιστεί η λειτουργία του The Sims Mobile. Είναι πολύ πιθανό η πρόσφατη εξαγορά της εταιρείας από την Σαουδική Αραβία να έχει παίξει ρόλο σε αυτήν την απόφαση. Άλλωστε, διάφοροι αναλυτές είχαν δηλώσει ότι το κλείσιμο ή η πώληση κάποιων games μπορεί να ενδυναμώσει το μέλλον της εταιρείας και να βοηθήσει στην αποπληρωμή του δανείου που έλαβε η Σαουδική Αραβία.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
19 Nov 2025 20:00 #290976 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η σειρά F1 της EA θα υποβλυθεί σε "στρατηγική επαναφορά" και δεν θα υπάρξει νέο game για το 2026



Η EA Sports ανακοίνωσε ότι η Racing σειρά της, F1, πρόκειται να δεχθεί μια “στρατηγική επαναφορά” και πως δεν θα προχωρήσει σε νέα κυκλοφορία για το 2026.

Το επόμενο F1 θα επιστρέψει το 2027 με μια “νέα και πιο αναλυτική εμπειρία”. Αντί για την κυκλοφορία του F1 26, η EA και η εταιρεία ανάπτυξής του, Codemasters, θα κυκλοφορήσουν ένα νέο επί πληρωμή expansion για το F1 25, το οποίο θα περιλαμβάνει νέα αυτοκίνητα, ομάδες, οδηγούς και άλλα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η απόφαση για την παράκαμψη μιας ολοκαίνουργιας κυκλοφορίας για το 2026 αποτελεί μέρος της “στρατηγικής επαναφοράς” της πασίγνωστης σειράς. Για το F1 27, η EA δήλωσε ότι ο στόχος της είναι να κυκλοφορήσει ένα προϊόν που: “Θα φαίνεται, θα το αισθάνεστε και που θα παίζει διαφορετικά, δίνοντας περισσότερες επιλογές για το gameplay”.

Ο senior creative director της Codemasters, Lee Mather, είπε ότι η εταιρεία είναι απολύτως αφοσιωμένη στην σειρά F1 και πως αυτή η ανακοίνωση είναι μέρος ενός πολυετούς σχεδίου για την εξέλιξη της σειράς. Το μόνο που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το F1 27 είναι ότι θα περιλαμβάνει και τις 11 ομάδες της Formula 1. Η EA είχε εξαγοράσει την Codemasters για 1.2 δις δολάρια, ενώ υπήρχε και προσφορά από την Take-Two για 994 εκατομμύρια δολάρια.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
21 Nov 2025 15:00 #290996 by Νίκος Γεωργόπουλος
Αναταραχή στην EA με την υποχρεωτική χρήση AI



Η ώθηση της βιομηχανίας προς την εκτεταμένη χρήση generative AI συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις και σύμφωνα με νέα αναφορά του Business Insider, η Electronic Arts είναι η πιο πρόσφατη εταιρεία που αντιμετωπίζει εσωτερική δυσαρέσκεια για την πολιτική της γύρω από την τεχνολογία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Insider , η διοίκηση της EA έχει περάσει τον τελευταίο χρόνο πιέζοντας τους περίπου 15.000 εργαζόμενους να χρησιμοποιούν AI «για σχεδόν τα πάντα». Αυτό περιλαμβάνει υποχρεωτικά AI training courses, χρήση του εσωτερικού chatbot ReefGPT και εκτεταμένη αυτοματοποίηση καθηκόντων.

Ένας εργαζόμενος πρώην senior QA της Respawn, ανέφερε πως το AI σύστημα μπορούσε να εκτελέσει ένα βασικό μέρος της δουλειάς του, συγκεκριμένα την ανασκόπηση και σύνοψη feedback από εκατοντάδες play testers. Ο ίδιος απολύθηκε τον Απρίλιο και δηλώνει πως υποψιάζεται ότι η ενσωμάτωση AI σχετίζεται με την απόλυσή του.

Η κατάσταση περιπλέκεται από το γεγονός ότι η χρήση generative AI δεν φαίνεται να αυξάνει την αποδοτικότητα. Σύμφωνα με έρευνα της Upwork, το 77% των εργαζομένων δήλωσε ότι τα AI εργαλεία αυξάνουν τον φόρτο εργασίας. Αυτό μοιάζει να επιβεβαιώνεται και εσωτερικά στην EA καθώς το ReefGPT αναφέρεται πως προέβλεπε λανθασμένες απαντήσεις, παρουσίαζε hallucinations και έγραφε προβληματικό κώδικα που στη συνέχεια έπρεπε να διορθώνεται από πραγματικούς developers.

Στη Slack κοινότητα της EA, μάλιστα, κάποιοι εργαζόμενοι ανάρτησαν meme που σατίριζε την επιμονή της διοίκησης για τη χρήση AI, συγκεντρώνοντας δεκάδες laughing emoji και δείχνοντας την αυξανόμενη κόπωση του προσωπικού.

Η βιομηχανία δείχνει να έχει σχεδόν παραδοθεί στην τεχνολογία, με εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι περίπου το 87% των game developers χρησιμοποιεί ήδη generative AI σε κάποιο στάδιο της δουλειάς του. Ωστόσο, η τεχνολογία φαίνεται να έχει γίνει και εργαλείο για να δικαιολογηθούν απολύσεις, μια ακόμη προσθήκη μία από μια θλιβερά μακρά λίστα κακών δικαιολογιών που έχει επινοήσει η βιομηχανία παιχνιδιών τη δεκαετία του 2020.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
26 Nov 2025 14:30 #291086 by Νίκος Γεωργόπουλος
Το Public Investment Fund της Σαουδικής Αραβίας αντιμετωπίζει «πρόβλημα ρευστότητας» μετά την εξαγορά της EA



Μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς της Electronic Arts έναντι 55 δισ. δολαρίων από ομάδα ιδιωτών επενδυτών στην οποία συμμετέχει και το Public Investment Fund (PIF) της Σαουδικής Αραβίας, νέες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι το ταμείο ενδέχεται να αντιμετωπίζει σοβαρό ζήτημα ρευστότητας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των The New York Times , αρκετές από τις επενδύσεις του PIF παρουσιάζουν σημαντικές οικονομικές απώλειες. Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι μεγάλης κλίμακας projects, όπως η φουτουριστική πόλη Neom και το χιονοδρομικό κέντρο με ρομποτικό προσωπικό, συγκαταλέγονται στις προβληματικές επενδύσεις.

Αν και τα τεράστια αποθέματα πετρελαίου παραμένουν η κύρια πηγή πλούτου της Σαουδικής Αραβίας, η χώρα δεν μπορεί να αυξήσει την παραγωγή της χωρίς να παραβιάσει διεθνείς συμφωνίες. Αυτό, σύμφωνα με την έκθεση, περιορίζει τα έσοδα, ενώ το PIF φαίνεται να δαπανά πόρους ταχύτερα από όσο μπορεί να αναπληρωθεί το ταμείο.

Ο εκπρόσωπος του PIF, Marwan Bakrali, διέψευσε το ρεπορτάζ και δήλωσε ότι το ταμείο διαθέτει 60 δισ. δολάρια σε μετρητά και σε παρόμοια χρηματοοικονομικά εργαλεία. Υπενθύμισε επίσης ότι η εξαγορά της EA δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, καθώς χρειάζεται έγκριση από ρυθμιστικές αρχές σε ΗΠΑ και άλλες χώρες.

Η Σαουδική Αραβία έχει επενδύσει σημαντικά στη βιομηχανία του gaming τα τελευταία χρόνια. Τον Μάρτιο, η εταιρεία ανάπτυξης κινητών Scopely, η οποία ανήκει στο PIF, αγόρασε το gaming τμήμα της Niantic, αποκτώντας τον έλεγχο του Pokémon Go και άλλων mobile τίτλων. Το PIF έχει επίσης επενδύσει σε εταιρείες όπως Nintendo και Take-Two Interactive.

Αν ολοκληρωθεί η εξαγορά της EA, θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επένδυση της Σαουδικής Αραβίας στον χώρο του gaming, στο πλαίσιο της προσπάθειας του βασιλείου να διαφοροποιήσει το οικονομικό του χαρτοφυλάκιο, αλλά και να μειώσει τη διεθνή κριτική για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
28 Nov 2025 14:00 #291106 by Νίκος Γεωργόπουλος
Director των Sims μετά την εξαγορά της EA: "Love is love, χρειαζόμαστε diversity"



Το The Sims του Maxis είναι στην ουσία του μια προσομοίωση της ζωής και όπως είπε ο Eddy Arnold, τι είναι η ζωή χωρίς αγάπη; Κυκλοφόρησε το 2000, η ​​προσομοίωση της ζωής των The Sims ήταν πρωτοποριακή όχι μόνο για την αναπαράσταση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η ζωή, αλλά και για την αναπαράσταση όλων των μορφών αγάπης: ετεροφυλόφιλων, ομοφυλόφιλων, αμφιφυλόφιλων και όλων των ενδιάμεσων.Σύμφωνα με παλαιότερα design documents του προγραμματιστή Don Hopkins, η Maxis ήξερε πολύ καλά τι έκανε. «Περισσότεροι τύποι σχέσεων κάνουν το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον. Όποιος ενοχλείται πρέπει να μεγαλώσει», ανέφερε χαρακτηριστικά το 2019 και σήμερα, σε μια περίοδο όπου τα δικαιώματα των LGBTQ+ ανθρώπων απειλούνται εκ νέου, το μήνυμα αυτό μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ.

Σε νέα συνέντευξη, ο σχεδιαστής του The Sims και The Sims 2, Charles London, εξήγησε γιατί η ποικιλομορφία δεν ήταν απλώς δημιουργική επιλογή, αλλά θεμελιώδης ανάγκη: «Είναι το παν και είναι υπαρξιακής σημασίας για τη σειρά, όπως και για την κοινωνία. Πρέπει να υπάρχει ένα mainstream, αγαπημένο brand που λέει “love is love” και αναγνωρίζει τις θεμελιώδεις αλήθειες της ανθρωπότητας.» Ο London εξηγεί ότι η δύναμη του The Sims βρίσκεται στην αναγνώριση ότι οι παίκτες προέρχονται από κάθε ηλικία, φύλο, ταυτότητα, χώρα και εμπειρία. Αυτό το εύρος του κοινού μπορεί να συνδεθεί με έναν κόσμο που δεν αποκλείει κανέναν.

Σύμφωνα με τον London: «Το παιχνίδι στέλνει μηνύματα ότι όποιος κι αν είσαι, μπορείς να είσαι ο εαυτός σου. Είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα game. Είναι ένα μέσο αυτοέκφρασης.» Κατά την ανάπτυξη των πρώτων παιχνιδιών, η ομάδα δεν θεωρούσε ότι έκανε πολιτική δήλωση, ούτε ότι έμπαινε σε κοινωνικές μάχες. «Δεν ήμασταν μια ομάδα άφοβων κοινωνικών επαναστατών. Δεν πήραμε θέση για θέματα της εποχής όπως ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή.» Αλλά όταν έφτασε η στιγμή να αποφασίσουν αν το παιχνίδι θα περιλαμβάνει gay relationships, η επιλογή ήταν μονόδρομος. «Για να είναι αυτοί οι μικροί άνθρωποι πραγματικά άνθρωποι, έπρεπε να υπάρχει σεξουαλικότητα. Αν το αγνοούσαμε, θα λέγαμε ψέματα.»

Ο London θυμάται ότι το WooHoo σχεδιάστηκε με χιούμορ, χωρίς να είναι ρεαλιστικό ή προκλητικό. Αλλά η ύπαρξή του στήριζε τις βασικές αλήθειες της ανθρώπινης ζωής: σχέσεις, ταυτότητα, αναπαραγωγή, οικογένεια, εξέλιξη. Στα σύγχρονα Sims, η σειρά έχει ενσωματώσει Pride celebrations, μαζί με Diwali, Christmas, Thanksgiving και άλλες παγκόσμιες παραδόσεις, υποστηρίζοντας την ιδέα ότι ο κόσμος των παικτών αντικατοπτρίζει την πραγματική ποικιλομορφία.

Ο London συνοψίζει την ουσία της σειράς: «Οι Sims πρέπει να παραμείνουν αγνωστικιστές για να είναι επιτυχημένο, πρέπει να παραμείνουν ένας πιστός καμβάς στον οποίο ο παίκτης είναι ελεύθερος να προβάλει την ιστορία που, για αυτόν, είναι σημαντική και έχει συναισθηματικό αντίκτυπο». «Και αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο τη σεξουαλικότητα, περιλαμβάνει και την εικόνα του σώματος, περιλαμβάνει τη φυλή, την επιλογή της ένδυσης, την επιλογή της αρχιτεκτονικής, την επιλογή της εργασίας, της δομής, όλη την υπέροχη ποικιλομορφία της πραγματικής ανθρώπινης ζωής και αυτό είναι κάτι που εγώ, η ομάδα, νομίζω, καταλαβαίνουμε βαθιά.»

Όπως εξήγησε ο London, το The Sims δεν είναι απλώς ένα game, αλλά μια εικονική αναπαράσταση της ζωής με slapstick και χιουμοριστικές πινελιές που σε κάθε του γωνιά προσπαθεί να καθρεφτίσει την πραγματικότητα. Όσο κι αν κάποιες ομάδες προσπαθούν να απομακρύνουν την ποικιλομορφία, αυτή υπάρχει, είναι αναπόφευκτη και μέρος της ταυτότητας του The Sims είναι να αναγνωρίζει αυτή την αλήθεια. Υπάρχει ανησυχία ότι developers όπως η Maxis ή η Bioware ίσως αναγκαστούν να περιορίσουν τη diversity στα παιχνίδια τους, μετά την εξαγορά της EA από επενδυτικά σχήματα της Σαουδικής Αραβίας. Ωστόσο, η ημέρα που το The Sims θα αφαιρέσει την ποικιλομορφία του αν συμβεί ποτέ θα είναι η ημέρα που το παιχνίδι απλά δεν θα είναι πλέον The Sims και τότε πιθανότατα κάποιος ανταγωνιστής θα πάρει τη θέση του.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
28 Nov 2025 15:30 #291108 by Νίκος Γεωργόπουλος
Director των Sims μετά την εξαγορά της EA από τους Σαουδάραβες: "Love is love, χρειαζόμαστε diversity"



Το The Sims του Maxis είναι στην ουσία του μια προσομοίωση της ζωής και όπως είπε ο Eddy Arnold, τι είναι η ζωή χωρίς αγάπη; Κυκλοφόρησε το 2000, η ​​προσομοίωση της ζωής των The Sims ήταν πρωτοποριακή όχι μόνο για την αναπαράσταση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η ζωή, αλλά και για την αναπαράσταση όλων των μορφών αγάπης: ετεροφυλόφιλων, ομοφυλόφιλων, αμφιφυλόφιλων και όλων των ενδιάμεσων.Σύμφωνα με παλαιότερα design documents του προγραμματιστή Don Hopkins, η Maxis ήξερε πολύ καλά τι έκανε. «Περισσότεροι τύποι σχέσεων κάνουν το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον. Όποιος ενοχλείται πρέπει να μεγαλώσει», ανέφερε χαρακτηριστικά το 2019 και σήμερα, σε μια περίοδο όπου τα δικαιώματα των LGBTQ+ ανθρώπων απειλούνται εκ νέου, το μήνυμα αυτό μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ.

Σε νέα συνέντευξη, ο σχεδιαστής του The Sims και The Sims 2, Charles London, εξήγησε γιατί η ποικιλομορφία δεν ήταν απλώς δημιουργική επιλογή, αλλά θεμελιώδης ανάγκη: «Είναι το παν και είναι υπαρξιακής σημασίας για τη σειρά, όπως και για την κοινωνία. Πρέπει να υπάρχει ένα mainstream, αγαπημένο brand που λέει “love is love” και αναγνωρίζει τις θεμελιώδεις αλήθειες της ανθρωπότητας.» Ο London εξηγεί ότι η δύναμη του The Sims βρίσκεται στην αναγνώριση ότι οι παίκτες προέρχονται από κάθε ηλικία, φύλο, ταυτότητα, χώρα και εμπειρία. Αυτό το εύρος του κοινού μπορεί να συνδεθεί με έναν κόσμο που δεν αποκλείει κανέναν.

Σύμφωνα με τον London: «Το παιχνίδι στέλνει μηνύματα ότι όποιος κι αν είσαι, μπορείς να είσαι ο εαυτός σου. Είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα game. Είναι ένα μέσο αυτοέκφρασης.» Κατά την ανάπτυξη των πρώτων παιχνιδιών, η ομάδα δεν θεωρούσε ότι έκανε πολιτική δήλωση, ούτε ότι έμπαινε σε κοινωνικές μάχες. «Δεν ήμασταν μια ομάδα άφοβων κοινωνικών επαναστατών. Δεν πήραμε θέση για θέματα της εποχής όπως ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή.» Αλλά όταν έφτασε η στιγμή να αποφασίσουν αν το παιχνίδι θα περιλαμβάνει gay relationships, η επιλογή ήταν μονόδρομος. «Για να είναι αυτοί οι μικροί άνθρωποι πραγματικά άνθρωποι, έπρεπε να υπάρχει σεξουαλικότητα. Αν το αγνοούσαμε, θα λέγαμε ψέματα.»

Ο London θυμάται ότι το WooHoo σχεδιάστηκε με χιούμορ, χωρίς να είναι ρεαλιστικό ή προκλητικό. Αλλά η ύπαρξή του στήριζε τις βασικές αλήθειες της ανθρώπινης ζωής: σχέσεις, ταυτότητα, αναπαραγωγή, οικογένεια, εξέλιξη. Στα σύγχρονα Sims, η σειρά έχει ενσωματώσει Pride celebrations, μαζί με Diwali, Christmas, Thanksgiving και άλλες παγκόσμιες παραδόσεις, υποστηρίζοντας την ιδέα ότι ο κόσμος των παικτών αντικατοπτρίζει την πραγματική ποικιλομορφία.

Ο London συνοψίζει την ουσία της σειράς: «Οι Sims πρέπει να παραμείνουν αγνωστικιστές για να είναι επιτυχημένο, πρέπει να παραμείνουν ένας πιστός καμβάς στον οποίο ο παίκτης είναι ελεύθερος να προβάλει την ιστορία που, για αυτόν, είναι σημαντική και έχει συναισθηματικό αντίκτυπο». «Και αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο τη σεξουαλικότητα, περιλαμβάνει και την εικόνα του σώματος, περιλαμβάνει τη φυλή, την επιλογή της ένδυσης, την επιλογή της αρχιτεκτονικής, την επιλογή της εργασίας, της δομής, όλη την υπέροχη ποικιλομορφία της πραγματικής ανθρώπινης ζωής και αυτό είναι κάτι που εγώ, η ομάδα, νομίζω, καταλαβαίνουμε βαθιά.»

Όπως εξήγησε ο London, το The Sims δεν είναι απλώς ένα game, αλλά μια εικονική αναπαράσταση της ζωής με slapstick και χιουμοριστικές πινελιές που σε κάθε του γωνιά προσπαθεί να καθρεφτίσει την πραγματικότητα. Όσο κι αν κάποιες ομάδες προσπαθούν να απομακρύνουν την ποικιλομορφία, αυτή υπάρχει, είναι αναπόφευκτη και μέρος της ταυτότητας του The Sims είναι να αναγνωρίζει αυτή την αλήθεια. Υπάρχει ανησυχία ότι developers όπως η Maxis ή η Bioware ίσως αναγκαστούν να περιορίσουν τη diversity στα παιχνίδια τους, μετά την εξαγορά της EA από επενδυτικά σχήματα της Σαουδικής Αραβίας. Ωστόσο, η ημέρα που το The Sims θα αφαιρέσει την ποικιλομορφία του αν συμβεί ποτέ θα είναι η ημέρα που το παιχνίδι απλά δεν θα είναι πλέον The Sims και τότε πιθανότατα κάποιος ανταγωνιστής θα πάρει τη θέση του.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
03 Dec 2025 22:00 #291136 by Νίκος Γεωργόπουλος
 Ο έλεγχος της EA θα μεταφερθεί στους Σαουδάραβες



Η διοίκηση της Electronic Arts θα περάσει απ' ότι φαίνεται πλήρως στα χέρια της Σαουδαραβικού Δημόσιου Επενδυτικού Ταμείου (Public Investment Fund – PIF), καθώς οι αμερικανικοί εταίροι θα έχουν μόνο ένα μέρος της εταιρείας.

Η αλλαγή αυτή θα σημάνει και την αποχώρηση της εταιρείας από το χρηματιστήριο και την ιδιωτικοποίησή της, με επικεφαλής το Affinity Partners του Jared Kushner, το private equity fund Silver Lake, και το PIF της Σαουδικής Αραβίας. Τώρα, νέα είδηση αναφέρει ότι το PIF θα αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας, αφού η Σαουδική Αραβία βάζει τα περισσότερα χρήματα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας.

Σύμφωνα με το The Wall Street Journal, οι πιθανοί αγοραστές της EA αποκάλυψαν ότι το PIF θα λάβει το 93,4% της EA σε έγγραφο που κατατέθηκε στον αντιμονοπωλιακό ρυθμιστικό φορέα της Βραζιλίας. Η Silver Lake θα κατέχει μόνο το 5,5% της εταιρείας, ενώ το Affinity θα έχει πολύ μικρότερο μερίδιο, μόλις 1,1%. Επιπλέον, το PIF είναι βασικός επενδυτής τόσο στη Silver Lake όσο και στο Affinity, γεγονός που του δίνει ακόμα μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στην EA. Με 93,4% οι Σαουδάραβες θα ελέγχουν πλήρως και τυχόν αύξηση μετοχικού κεφαλαίου!

Το Wall Street Journal σημειώνει ότι τα κρατικά επενδυτικά ταμεία όπως το PIF συνήθως κάνουν πολύ μικρότερες επενδύσεις σε τέτοιου είδους αγοραπωλησίες, ενώ οι εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων αναλαμβάνουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο ως κύριοι ιδιοκτήτες και επενδυτές. Η Σαουδική Αραβία έχει ήδη επενδύσει σε πολλές εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών, μεταξύ άλλων σε Nintendo και Take-Two Interactive. Μόνο μέσα στη χρονιά αυτή, η σαουδαραβικής ιδιοκτησίας εταιρεία ανάπτυξης κινητών παιχνιδιών Scopely αγόρασε το gaming τμήμα της Niantic, δημιουργού του Pokémon Go και άλλων games για κινητά.

Οι γερουσιαστές Ρίτσαρντ Μπλούμενθαλ και Ελίζαμπεθ Γουόρεν έχουν εκφράσει ανησυχίες για την "ξένη επιρροή" στην EA αν η συμφωνία ολοκληρωθεί. Σε ένα ρυθμιστικό έγγραφο που κατατέθηκε τον Νοέμβριο, η EA ισχυρίστηκε ότι θα διατηρήσει τον έλεγχο της δημιουργικότητας της εταιρείας μετά την ολοκλήρωση της πώλησης.

Μια επόμενη είδηση ανέφερε ότι το PIF μπορεί να έχει προβλήματα ρευστότητας και να χάνει χρήματα από αμφιλεγόμενες και δαπανηρές επενδύσεις. Αν και αυτό δεν αναμένεται να ακυρώσει τη συμφωνία για την EA, η πληροφορία τόνιζε ότι ακόμη και η πλούσια σε πετρέλαιο Σαουδική Αραβία μπορεί να μην καταφέρει να ανανεώσει το ταμείο τόσο γρήγορα όσο ξοδεύει. Το PIF απάντησε αρνούμενο αυτόν τον ισχυρισμό και επιβεβαίωσε ότι εξακολουθεί να διαθέτει 60 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και "παρόμοια χρηματοοικονομικά μέσα".

Please Log in or Create an account to join the conversation.