EA Και 2K Games σε κόντρα για την αποκλειστικότητα του NCAA College Basketball
Η Electronic Arts είχε αποκαλύψει νωρίτερα μέσα στη χρονιά πως σκοπεύει να προσθέσει ένα νέο παιχνίδι κολεγιακού μπάσκετ στο πλούσιο χαρτοφυλάκιό της. Λίγες ώρες αργότερα, η 2K Games
ανακοίνωσε
ότι σχεδιάζει το ίδιο, οδηγώντας σε μία παρασκηνιακή διαμάχη για το ποια εταιρεία θα καταφέρει να εξασφαλίσει τα απαραίτητα δικαιώματα.
Σύμφωνα με το Sports Business Journal, η EA είχε επικρατήσει σε έναν διαγωνισμό παραχώρησης δικαιωμάτων με την Collegiate Licensing Company, κερδίζοντας το brand του NCAA. Ωστόσο, η 2K επέλεξε διαφορετικό δρόμο, προχωρώντας σε ξεχωριστές συνεργασίες με πανεπιστήμια, όπως το UCLA, το οποίο ανακοίνωσε ήδη πολυετή συμφωνία με την εταιρεία για να φέρει την παράδοση του Bruins basketball σε μελλοντικό project.
Bring the Madness. Let’s run it back.
#CBB
#ItsInTheGame
pic.twitter.com/iBNhGxn2yj
— EA SPORTS (@EASPORTS)
June 30, 2025
Η κίνηση αυτή έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα την EA, η οποία, σύμφωνα με πηγές, επιθυμεί αποκλειστικά δικαιώματα για όλο το κολεγιακό μπάσκετ ανδρών και γυναικών, με στόχο να δημιουργήσει μια κυριαρχία αντίστοιχη με εκείνη που διατηρεί στη σειρά Madden για το NFL. Μάλιστα, το ρεπορτάζ αναφέρει πως η EA ενδέχεται να αποσυρθεί εντελώς από το project εάν δεν πετύχει τον στόχο της. Όπως τόνισε ο Sean O’Brien, VP της EA Sports: «Η ευκαιρία που μας ενθουσιάζει είναι να παραδώσουμε μια ολοκληρωμένη, αυτόνομη εμπειρία που θα περιλαμβάνει όλα τα 350+ NCAA Division I σχολεία—ανδρικά και γυναικεία—με name, image και likeness αποζημίωση για όλους τους αθλητές, 32 conferences, το NCAA και όλα όσα κάνουν το ‘March Madness’ τόσο ξεχωριστό».
The campus has been quiet for too long
t.co/AuqoX5u5Qr
— NBA 2K (@NBA2K)
June 30, 2025
Από την άλλη πλευρά, η 2K Games, που είχε συμμετάσχει αλλά έχασε στη διαδικασία απόκτησης των δικαιωμάτων NCAA, φαίνεται πως σκοπεύει να συνεχίσει κανονικά, είτε με ένα νέο standalone τίτλο, είτε ως επέκταση της σειράς NBA 2K. Αμφότερες οι εταιρείες είχαν εγκαταλείψει τα δικά τους franchise μπάσκετ πριν από πάνω από δέκα χρόνια, γεγονός που σημαίνει ότι η EA θα πρέπει να ξεκινήσει από το μηδέν.
Οι τελευταίες αναφορές δείχνουν πως, ακόμα και αν προχωρήσει, ένα νέο παιχνίδι δύσκολα θα φτάσει στην αγορά πριν το 2028. Με την τεράστια επιτυχία του EA Sports College Football πέρυσι να έχει δείξει πόσο μεγάλη είναι η δίψα του κοινού για κολεγιακά αθλητικά παιχνίδια, ο αγώνας δρόμου ανάμεσα σε EA και 2K για το NCAA College Basketball μόλις ξεκίνησε.