Ο ιδρυτής της Naughty Dog αποκάλυψε τα κόστη ανάπτυξης των αρχικών games και τον λόγο εξαγοράς της από την Sony
Ο Andy Gavin, ένας από τους συνιδρυτές της Naughty Dog,
εξήγησε
γιατί η εταιρεία εξαγοράστηκε από την Sony το 2001.
Σε
post
του στο LinkedIn, ο Gavin ανέφερε ότι έχει ερωτηθεί "αμέτρητες φορές" γιατί η Naughty Dog πήρε αυτή την απόφαση, και η απάντηση αφορά το αυξανόμενο κόστος ανάπτυξης.
Σύμφωνα με
τον Gavin , όταν η Naughty Dog ξεκίνησε να δημιουργεί games τη δεκαετία του 1980, τα κόστη ανάπτυξης ήταν "διαχειρίσιμα", με τα games των αρχών της δεκαετίας του '80 να κοστίζουν περίπου 50.000 δολάρια το καθένα. Για το Rings of Power του 1992, η εταιρεία ξόδεψε περίπου 100.000 δολάρια. Ωστόσο, για το πρώτο Crash Bandicoot, το κόστος αυξήθηκε στα 1,6 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το Jak and Daxter (2001) κόστισε 15 εκατομμύρια δολάρια ή και περισσότερα. Λίγα χρόνια αργότερα, το κόστος ανάπτυξης του Jak 3 ανήλθε μεταξύ 45 και 50 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Naughty Dog χρηματοδοτούσε ανεξάρτητα όλα τα games της εκείνη την εποχή, και το άγχος για τη χρηματοδότηση αυτών των διαρκώς αυξανόμενων προϋπολογισμών "ανεξάρτητα" έγινε δυσβάσταχτο. Ο Gavin ανέφερε ότι το αυξανόμενο κόστος ανάπτυξης είναι ένα "συστημικό ζήτημα" που εξακολουθεί να υπάρχει στη gaming βιομηχανία. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: "Οι δημιουργοί σχεδόν ποτέ δεν έχουν τους πόρους να χρηματοδοτήσουν μόνοι τους τα games τους, κάτι που δίνει στις εταιρείες ανάπτυξης τεράστια επιρροή".
Η Naughty Dog εξαγοράστηκε από Sony όχι μόνο για να εξασφαλίσει το οικονομικό της μέλλον, αλλά και για να μπορέσει να δημιουργήσει τα καλύτερα δυνατά games "χωρίς να συνθλίβεται από το βάρος των αυξανόμενων εξόδων και τον παραλυτικό φόβο ότι ένα λάθος θα κατέστρεφε τα πάντα". Κλείνοντας δήλωσε: "Αναδρομικά, ήταν η σωστή απόφαση. Τα AAA games έχουν γίνει ακόμα πιο ακριβά από τότε. Σήμερα, τα μεγάλα games μπορούν εύκολα να κοστίσουν 300, 400 ή ακόμα και 500 εκατομμύρια δολάρια για να αναπτυχθούν. Θα μπορούσαμε να τα καταφέρουμε; Ίσως. Αλλά η πώληση, στον σωστό αγοραστή, έδωσε στη Naughty Dog τη σταθερότητα που χρειαζόταν για να ευδοκιμήσει και να συνεχίσει να δημιουργεί τα games που πάντα ονειρευόμασταν!"
Ο Gavin αποχώρησε από τη Naughty Dog το 2004, πριν από την κυκλοφορία των σειρών Uncharted και The Last of Us. Ο άλλος συνιδρυτής της εταιρείας, Jason Rubin, επίσης δεν είναι πλέον στην εταιρεία. Ο Gavin δεν είναι ο μόνος βετεράνος της βιομηχανίας που μιλά για το αυξανόμενο κόστος. Ο πρώην πρόεδρος της Sony, Shawn Layden, έχει δηλώσει ότι η αγορά των AAA games δεν είναι βιώσιμη, εν μέρει λόγω του αυξανόμενου κόστους ανάπτυξης.
Σήμερα, η Naughty Dog διευθύνεται από τον Neil Druckmann, ο οποίος είναι πρόεδρος της εταιρείας. Είναι επίσης ο σεναριογράφος του επόμενου Action game της Naughty Dog, Intergalactic: The Heretic Prophet. Επιπλέον, ο Druckmann παραμένει ενεργός στην τηλεοπτική σειρά The Last of Us του HBO και ενδεχομένως στο The Last of Us: Part III.