Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Έρευνες: Γενική συζήτηση

More
01 Jul 2025 21:00 #289546 by Νίκος Γεωργόπουλος
Έρευνα: Νέοι Αμερικανοί μείωσαν τις gaming αγορές τους κατά 25% για το 2025



Οι νέοι στις Ηνωμένες Πολιτείες περικόπτουν σημαντικά τις δαπάνες τους για games σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι, πιθανώς ως αντίδραση στην οικονομική αβεβαιότητα και στις περιορισμένες επαγγελματικές προοπτικές,.

Αν και οι ηλικίες 18 έως 24 αγοράζουν λιγότερο σε διάφορες κατηγορίες, οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίζονται στα games. Σύμφωνα με νέα δεδομένα που δημοσίευσε η εταιρεία έρευνας αγοράς Circana και αναφέρει το Wall Street Journal (WSJ), οι νέοι ενήλικες ξόδεψαν σχεδόν 25% λιγότερα σε games μέσα σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων τον Απρίλιο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι. Άλλες κατηγορίες γνώρισαν επίσης σημαντική μείωση:

• Αξεσουάρ: -18%

• Τεχνολογία: -14%

• Έπιπλα: -12%
[img]images/stories/others/weekly-spending-for-select-industries-2025.jpg[/img]

Συνολικά, οι ηλικίες 18-24 ξόδεψαν περίπου 13% λιγότερα σε σχέση με πέρσι. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες δεν εμφάνισαν ανάλογες μειώσεις, καθώς η κατανάλωση τους παρέμεινε ως επί το πλείστον σταθερή από έτος σε έτος. Η WSJ επισημαίνει ότι το οικονομικό πλαίσιο ίσως ωθεί τους νέους ενήλικες σε πιο συγκρατημένες αγορές:

• πιο σφιχτή αγορά εργασίας,

• αυξημένη οικονομική αβεβαιότητα,

• και επανεκκίνηση των αποπληρωμών φοιτητικών δανείων

είναι πιθανόν παράγοντες που δημιουργούν ένα δυσμενές περιβάλλον για τις καταναλωτικές συνήθειες των 18-24.

Αυτό ενδέχεται να είναι προειδοποιητικό σημάδι για την gaming βιομηχανία, η οποία ήδη αντιμετωπίζει διαδοχικά κύματα απολύσεων και μείωση στον ρυθμό αύξησης εσόδων (παρά τα συχνά ρεκόρ κερδών). Αν οι περικοπές αυτές αποκτήσουν μεγαλύτερη έκταση, κάποια genres θα επηρεαστούν δυσανάλογα· για παράδειγμα, τα Free-to-play όπως το Roblox συνεχίζουν να σημειώνουν επιτυχία, ενώ οι παραδοσιακοί developers αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
01 Sep 2025 14:30 #290104 by Νίκος Γεωργόπουλος
Νέα έκθεση δείχνει ότι το 90% των gaming εσόδων στην Ευρώπη το 2024 προήλθε από ψηφιακές αγορές, αλλά μόλις το 15% ήταν σε PC



Νέα στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά videogames στην Ευρώπη έχει στραφεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στις ψηφιακές αγορές, με το mobile gaming να κατέχει την πρωτοκαθεδρία. Η έκθεση All About Video Games 2024 από τον οργανισμό Video Games Europe καταγράφει αργή ανάπτυξη του PC gaming και συνεχιζόμενη πτώση των φυσικών πωλήσεων των games.

Το 2024 τα έσοδα από το gaming αυξήθηκαν 4%, με το 90% να προέρχεται από ψηφιακές πωλήσεις (άνοδος 5% από το 2023) και μόλις 10% από φυσικές εκδόσεις. Για σύγκριση, το 2020 το ποσοστό των φυσικών αγορών ήταν 20%, δείχνοντας ότι η αγορά φυσικών games μειώθηκε στο μισό μέσα σε τέσσερα χρόνια. Eπίσης, παρατηρείτε η μετατόπιση προτιμήσεων ανά πλατφόρμα:

• Mobile gaming: 44% των συνολικών εσόδων

• Κονσόλες: 38%

• PC: 15% (+1% από το 2023)

Το υπόλοιπο 4% αφορά υπηρεσίες streaming/on-demand. Η αργή ανάπτυξη του PC gaming ίσως σχετίζεται με την πτώση 3% των PC gamers (43% το 2024, από 46% το 2023). Αντίθετα, περισσότεροι δηλώνουν ότι παίζουν σε κονσόλες (+3%), αλλά τα έσοδα από κονσόλες έχουν πτωτική πορεία, κάτι που πιθανόν επηρεάζει και τις φυσικές πωλήσεις. Η έκθεση καταγράφει και τα πιο εμπορικά παιχνίδια του 2024 στην Ευρώπη: Helldivers 2, Call of Duty: Black Ops 6, Command and Conquer Generals, GTA V, EA FC 25, The Crew 2, Red Dead Redemption 2, Hogwarts Legacy, EA FC 24 και Command and Conquer (Bundle). Τα Helldivers 2 και Black Ops 6 βρέθηκαν επίσης στις κορυφαίες πωλήσεις του Steam.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
18 Sep 2025 17:00 #290242 by Νίκος Γεωργόπουλος
Έρευνα δείχνει ότι σχεδόν όλοι οι gamers έπαιξαν remaster ή remake τον τελευταίο χρόνο



Αν παίξατε κάποιο PC ή console game τους τελευταίους 12 μήνες, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ήταν remake ή remaster. Αυτό δείχνει νέα έρευνα, η οποία κατέληξε επίσης ότι αυτά τα games δεν είναι μόνο δημοφιλή, αλλά και ιδιαίτερα «ελκυστικές» επιλογές.

Η εταιρεία συμβουλευτικής στρατηγικής και ερευνών MTM πήρε δείγμα 1.500 ατόμων, 750 σε ΗΠΑ και 750 σε Ηνωμένο Βασίλειο, που παίζουν games τακτικά. Ο Martin Bradley, λοιπόν, επικεφαλής gaming της MTM δήλωσε : «Η έρευνά μας δείχνει ότι υπάρχει ισχυρή απήχηση για remakes και remasters, αλλά για τα studios είναι μια λεπτή ισορροπία να το κάνουν σωστά. Πολλά από αυτά τα games πουλάνε πολύ περισσότερο από την αρχική τους κυκλοφορία». Η MTM αποκάλυψε επίσης ότι 85% όσων έπαιξαν remaster ή remake την τελευταία χρονιά δεν είχαν αγγίξει την αρχική έκδοση του game. Έτσι, η επιλογή τους δεν καθοδηγείται αποκλειστικά από τη νοσταλγία. Ωστόσο, η νοσταλγία εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο, ακόμη κι αν οι gamers αντιλαμβάνονται ότι ίσως χάνουν πιο φρέσκες εμπειρίες gameplay επιλέγοντας επανεκδόσεις αντί νέων τίτλων.

Δεν ήταν δύσκολο να βρεθεί remastered game φέτος, αφού οι publishers δίνουν μεγάλη έμφαση στην αναβίωση κλασικών. The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered, ήδη ένα από τα πιο εμπορικά games της χρονιάς, Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, Tony Hawk's Pro Skater 3+4 και το House of the Dead 2: Remake είναι μερικά παραδείγματα. Στο μέλλον αναμένονται remakes των Persona 4, Prince of Persia: The Sands of Time και Splinter Cell. Η Nintendo έχει αναγνωρίσει εδώ και χρόνια την αξία των παλαιότερων games της, και πέρα από τα δικά της remakes και remasters, φέτος προχωράει ένα βήμα παραπέρα με το Virtual Boy. Συγκεκριμένα, από τις 17 Φεβρουαρίου 2026 η λειτουργικότητα του Virtual Boy θα προστεθεί στο Nintendo Switch Online + Expansion Pass. Για να παίξεις αυτά τα games θα χρειαστείς ένα νέο αξεσουάρ που μιμείται την αρχική κονσόλα και στο οποίο θα τοποθετείται το Switch ή το Switch 2.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
20 Sep 2025 12:00 #290249 by Νίκος Γεωργόπουλος
Έρευνα: Γιατί κάποιοι gamers θέλουν inverted controls;



Το αν η κάμερα ενός video game πρέπει να κινείται προς τα πάνω ή προς τα κάτω όταν ο παίκτης σπρώχνει το δεξί analog stick, είναι μια διαμάχη που κρατάει χρόνια. Ερευνητές του Brunel University London μελέτησαν το φαινόμενο και διαπίστωσαν ότι η επιλογή “normal” ή “inverted” controls δεν σχετίζεται μόνο με την πρώτη gaming εμπειρία, αλλά και με τον τρόπο που ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται τα αντικείμενα στον τρισδιάστατο χώρο.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι gamers που επέλεγαν inverted controls έβγαιναν πιο αργοί στα τεστ χωρικής αντίληψης, όμως παρουσίαζαν μεγαλύτερη ακρίβεια. Οι ερευνητές κατέληξαν ότι η προτίμηση χειρισμού συνδέεται με το πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορεί ο εγκέφαλος να «περιστρέψει» νοητικά σχήματα και να ξεπεράσει φαινόμενα όπως το “Simon effect”.

Μάλιστα, η Dr Jennifer Corbett πρότεινε ότι ακόμη και όσοι δεν χρησιμοποιούν inverted controls ίσως αποδώσουν καλύτερα αν τα δοκιμάσουν, αφού θα μπορούσαν να βελτιώσουν την επίδοσή τους στο competitive gaming. Η μελέτη δείχνει επίσης ότι η κατανόηση των προτιμήσεων σε inversion μπορεί να συμβάλει όχι μόνο στο gaming, αλλά και σε τομείς όπως η συνεργασία ανθρώπου–μηχανής και οι ιατρικές επεμβάσεις με ρομποτική υποβοήθηση.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
22 Sep 2025 20:30 #290257 by Νίκος Γεωργόπουλος
Έρευνα έδειξε ότι το gaming αυξάνει την συνολική ευτυχία των ανθρώπων



Μια νέα επιστημονική έρευνα δείχνει ότι τα open-world games επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων.

Παράλληλα με αυτό, φάνηκε ότι η παρακολούθηση ταινιών που προκαλούν νοσταλγία ακριβώς μετά από gaming, μπορεί να σας επηρεάσει ακόμη περισσότερο. Η JMIR Serious Games διεξάγει έρευνες γύρω από το gaming και αυτή την φορά μια ομάδα επιστημόνων κατέγραψε ότι το να παίζει κανείς το The Legend of Zelda: Breath of the Wild μπορεί να έχει διάφορα θετικά αποτελέσματα στους ανθρώπους. Λαμβάνοντας ως δείγμα μερικούς μεταπτυχιακούς φοιτητές οι οποίοι τείνουν να έχουν υψηλά επίπεδα άγχους, ανικανοποίησης και υπερκόπωσης, φάνηκε ότι παίζοντας το Breath of the Wild βίωσαν αισθήματα που ενίσχυαν το σκοπό και το νόημα της ζωής τους. Ακόμη, ένιωσαν πιο χαλαροί, περιπετειώδεις και πιο ικανοί στους υπόλοιπους τομείς της ζωής τους.

Οι ερευνητές, θέλοντας να δουν το πως αλληλοεπιδρούν τα games με την παρακολούθηση ταινιών, έβαλαν μερικούς από τους συμμετέχοντες να παίξουν το Breath of the Wild και στην συνέχεια να παρακολουθήσουν ένα απόσπασμα από το My Neighbor Totoro και το Kiki’s Delivery Service από την Studio Ghibli. Θεωρώντας ότι τα αποσπάσματα αυτά προκαλούν μια θετική αίσθηση νοσταλγίας στους συμμετέχοντες, φανερώθηκε ότι το συγκεκριμένο υποσύνολο ένιωθε ακόμη πιο χαρούμενο και η ζωή του είχε αποκτήσει ακόμη περισσότερο σκοπό.

Η συγκεκριμένη έρευνα εστιάζει μόνο στους μεταπτυχιακούς φοιτητές και δεν προκύπτουν συμπεράσματα για την διάρκεια αυτών των θετικών αποτελεσμάτων. Ωστόσο, αποτελεί άλλο ένα τρανταχτό επιστημονικό παράδειγμα ότι το gaming επηρεάζει θετικά τους ανθρώπους. Κάποιοι φοιτητές βρήκαν ότι τα games βοηθάνε στο να μειωθεί η κατάχρηση ουσιών και στην βελτίωση της ψυχικής υγείας . Παράλληλα, προωθούν την κοινωνική δραστηριότητα και την δόμηση κοινοτήτων. Τέλος, μειώνουν τις νοητικές δυσκολίες .

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
08 Oct 2025 20:00 #290437 by Νίκος Γεωργόπουλος
Έρευνα: Οι περισσότεροι gamers αγοράζουν ένα video game τον χρόνο



Η βιομηχανία του gaming συνεχώς αλλάζει, εμφανίζονται περισσότερες συνδρομητικές υπηρεσίες, οι τιμές αυξάνονται και σε διάφορες περιπτώσεις η ποιότητα πέφτει.

Σύμφωνα με έρευνα από την Circana, περίπου το ένα τρίτο των gamers στις Ηνωμένες Πολιτείες αγοράζουν κάτι λιγότερο από έναν τίτλο τον χρόνο. Παρότι η συγκεκριμένη έρευνα αφορά μόνο την Αμερική, αναμφισβήτητα σκιαγραφεί την κατάσταση της βιομηχανίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Μόλις το 12% αγοράζει ακριβώς ένα game τον χρόνο, ενώ το 18% κάθε έξι μήνες. Αυτό συνδυαστικά σημαίνει ότι το 63% των παικτών αγοράζει μόνο 2 ή και λιγότερα games τον χρόνο.

Hyper enthusiast, price-insensitive players are really keeping things going, especially in the non f2p gaming space. According to Circana's Q3 2025 Future of Games, only 4% of US video game players buy a new game more often than once per month, with a third of players not buying any games at all.

[image or embed]

— Mat Piscatella ( @matpiscatella.bsky.social ) October 2, 2025 at 7:54 PM

Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί μέρος της δημοσκόπησης Q3 2025 Future of Games της Circana, όπως μοιράστηκε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ο αναλυτής Mat Piscatella: “Οι υπερβολικά ενθουσιώδεις, ανεπηρέαστοι από την τιμή παίκτες, κρατάνε ζωντανή την αγορά, ειδικά στον gaming τομέα των μη Free-to-play games.” Κάνοντας μερικές αναλογίες, θα δείτε ότι αν υποθετικά κάποιος αγοράζει 2 καινούργια games τον χρόνο, τότε ξοδεύει περίπου 140€ (υποθέτοντας ότι κοστίζουν 70€ το καθένα). Αν η συγκεκριμένη τιμή συγκριθεί με εκείνη του Xbox Games Pass Ultimate (26.99€/μήνα), θα παρατηρήσετε ότι η συνδρομητική υπηρεσία θα σας κοστίσει περίπου 324€ για 12 μήνες.

Μέσω των συγκεκριμένων στατιστικών, γίνεται κατανοητό ότι το 14% των παικτών το οποίο αγοράζει τουλάχιστον έναν τίτλο τον μήνα, είναι αυτό που κρατάει ζωντανή την βιομηχανία. Είναι ξεκάθαρο ότι οι εταιρείες ανάπτυξης θα πρέπει να στοχεύσουν στις υπόλοιπες ομάδες ανθρώπων που κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο των αγοραστών.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 Oct 2025 12:00 #290454 by Νίκος Γεωργόπουλος
Έρευνα: Οι μισοί gamers παίζουν στα κινητά τους



Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Newzoo για την παγκόσμια αγορά video games, ο αριθμός των παικτών παγκοσμίως έφτασε τα 3,42 δισεκατομμύρια μέσα στο 2024, σημειώνοντας αύξηση +4,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Από αυτούς, πάνω από τους μισούς (2,85 δισ.) παίζουν σε κινητά, καθιστώντας το mobile gaming το δημοφιλέστερο μέσο ψυχαγωγίας παγκοσμίως.

Η Ασία παραμένει η κυρίαρχη περιοχή, συγκεντρώνοντας το 53% των παικτών, δηλαδή περίπου 1,8 δισεκατομμύρια άτομα. Η ανάπτυξη στην περιοχή αποδίδεται στην ευρεία πρόσβαση σε smartphones και σταθερά βελτιούμενα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Αντίθετα, η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική παρουσιάζουν μικρότερη αύξηση, με +2,4% και +2,9% αντίστοιχα.

Σε επίπεδο εσόδων, η αγορά των video games απέφερε 187,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, σημειώνοντας άνοδο +2,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το mobile gaming παραμένει ο βασικός πυλώνας του κλάδου, συνεισφέροντας το 48% των συνολικών εσόδων (92,6 δισ. δολάρια), ενώ το PC gaming παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη με +4%, φτάνοντας τα 43,2 δισ. δολάρια. Η Newzoo εκτιμά ότι η παγκόσμια αγορά games θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με μέσο ετήσιο ρυθμό (CAGR) 3,1% έως το 2027, οπότε και θα αγγίξει τα 213,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Please Log in or Create an account to join the conversation.