Μια Αυστραλιανή ομάδα κατά της πορνογραφίας δηλώνει ότι ευθύνεται για τους νέους κανόνες λογοκρισίας του Steam
Η Collective Shout, μία Αυστραλιανή οργάνωση κατά της πορνογραφίας, ισχυρίζεται ότι βρίσκεται πίσω από την πρόσφατη μαζική αφαίρεση των games με αμφιλεγόμενο περιεχόμενο από το Steam, καθώς και τους νέους αυστηρότερους κανόνες moderation.
Η Valve ανέφερε ότι η απόφαση προήλθε από πίεση εκ μέρους παρόχων πληρωμών, όπως εταιρείες πιστωτικών καρτών και PayPal, ενώ η Collective Shout πανηγύρισε τη νίκη της μέσω της εκστρατείας της που στόχευε ακριβώς αυτούς τους παρόχους. Η είδηση δημοσιεύθηκε αρχικά από το Waypoint, το οποίο όμως στη συνέχεια κατέβασε δύο άρθρα για το θέμα χωρίς εξήγηση. Η δημοσιογράφος Ana Valens
υποστήριξε
ότι η μητρική εταιρεία Savage Ventures τα αφαίρεσε λόγω ανησυχίας για το περιεχόμενό τους και όχι εξαιτίας σφαλμάτων. Η Collective Shout ιδρύθηκε το 2009 από την αυτοχαρακτηριζόμενη «pro-life φεμινίστρια» Melinda Tankard Reist. Η ομάδα περιγράφει τον εαυτό της ως «ένα κίνημα βάσης κατά της αντικειμενοποίησης των γυναικών και της σεξουαλικοποίησης των κοριτσιών στα media, τη διαφήμιση και την ποπ κουλτούρα». Μέχρι σήμερα έχει αναλάβει:
• Ανεπιτυχείς προσπάθειες να απαγορευτούν οι Snoop Dogg και Eminem από την Αυστραλία.
• Επιτυχημένη καμπάνια το 2015 για να εμποδιστεί η περιοδεία του Tyler the Creator στην Αυστραλία.
• Επιτυχημένη καμπάνια το 2015 για να πιέσει τις Target και Kmart να σταματήσουν την πώληση του Grand Theft Auto 5 στην Αυστραλία.
• Αναφορά για απαγόρευση του παιχνιδιού No Mercy, η οποία τελικά οδήγησε τους developers να το αφαιρέσουν από το Steam.
• Ανεπιτυχές αίτημα για απαγόρευση του Detroit: Become Human στην Αυστραλία.
Στις 7 Ιουλίου, η ομάδα δημοσίευσε ενημέρωση στην καμπάνια της για το No Mercy, καλώντας τους υποστηρικτές να στείλουν email σε παρόχους πληρωμών (PayPal, MasterCard, Visa, Discover) απαιτώντας να «διακόψουν δεσμούς με το Steam και το itch.io λόγω «εκατοντάδων games με θέμα τον βιασμό, την αιμομιξία και την κακοποίηση παιδιών». Στη συνέχεια
δημοσίευσε
ανοιχτή επιστολή ζητώντας να «σταματήσουν αμέσως να επεξεργάζονται πληρωμές για το Steam, το itch.io και οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα φιλοξενεί παρόμοια games». Η ομάδα ανέφερε ότι 1.067 άτομα επικοινώνησαν με παρόχους πληρωμών στο πλαίσιο της καμπάνιας. Δεν είναι ξεκάθαρο πότε η Valve ενημέρωσε τους όρους χρήσης για developers, αλλά η μαζική διαγραφή sex games φαίνεται να ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου, σύμφωνα με αλλαγές που καταγράφηκαν στο SteamDB. Στις 18 Ιουλίου, η Valve επιβεβαίωσε ότι η απόφαση ελήφθη λόγω πίεσης από παρόχους πληρωμών.
Την ίδια μέρα, η Collective Shout
δήλωσε την νίκη
: «Από τότε που ξεκινήσαμε την καμπάνια ζητώντας από τους παρόχους πληρωμών να σταματήσουν να διευκολύνουν πληρωμές για παιχνίδια με θέμα τον βιασμό, την αιμομιξία, τα βασανιστήρια και την κακοποίηση παιδιών στο Steam, αυτοί πρόσθεσαν νέο κανόνα στις πολιτικές τους και αφαίρεσαν εκατοντάδες από αυτά τα παιχνίδια». Σε επόμενες αναρτήσεις, η ομάδα ανέφερε ότι δέχεται παρενόχληση από «μισογύνηδες gamers» και ότι παραμένουν 82 παιχνίδια με tags “rape” και “incest” τα οποία θέλει να κατεβάσει, από σύνολο 500 τίτλων που είχε στοχοποιήσει. Ωστόσο, οι αριθμοί δεν ταιριάζουν. Ο συντάκτης βρήκε 456 περιπτώσεις "Removed" και "Retired" στο SteamDB, αλλά πολλές ήταν διπλοκαταχωρήσεις, DLCs ή άσχετοι τίτλοι. Η Tankard Reist έγραψε στο Twitter στις 18 Ιουλίου: «Όλοι αυτοί οι gamers με αρρωστημένο εγκέφαλο που πεθαίνουν να παίξουν incest games τώρα ανταλλάσσουν clues για να τα βρουν πριν ψοφήσουν». Αργότερα
έκανε share ένα
μεγάλο thread στο Twitter όπου ισχυριζόταν ξανά νίκη.
All these porn sick brain rotted pedo gamer fetishists so desperate to get their hands on rape-my-little-sister incest games they’re now exchanging clues on how to find them so that they don’t all die overnight
— Melinda TankardReist (@MelTankardReist)
July 18, 2025
Τα δύο άρθρα του Waypoint που αποκάλυψαν τη σύνδεση μεταξύ της Collective Shout και των αλλαγών στο Steam (βάσει των ίδιων των δηλώσεων της ομάδας) παραμένουν στο Wayback Machine, αλλά η Savage Ventures αρνήθηκε σχόλιο. Μετά τη διαγραφή τους, Ana Valens και δύο ακόμη συντάκτες (Shaun Cichacki, Matt Vatankhah) παραιτήθηκαν. H Valens δήλωσε «Στηρίζω όλα τα άρθρα που διεγράφησαν, ειδικά για την Collective Shout. Επαλήθευσα κάθε στοιχείο διεξοδικά. Πιστεύω ότι η Collective Shout και οι σχετικές οργανώσεις χρειάζονται περαιτέρω δημοσιογραφική έρευνα. Ελπίζω περισσότεροι δημοσιογράφοι να ερευνήσουν τη λογοκρισία μέσω παρόχων πληρωμών που βλέπουμε στο Steam και έχει συμβεί σε Pixiv, itch.io, DLSite, Gumroad, Patreon και άλλες πλατφόρμες». Το θέμα μάλλον δεν τελειώνει εδώ, καθώς η Collective Shout δείχνει ενισχυμένη μετά από αυτή τη δεύτερη επιτυχία στο Steam. Τα παιχνίδια που αφαιρέθηκαν είχαν αμφιλεγόμενο περιεχόμενο, αλλά η ομάδα έχει ευρύτερη ατζέντα κατά της πορνογραφίας και της έκφρασης, όπως έχει δείξει και στο παρελθόν.