Η Αμερική ανησυχεί για ''Βία στους νέους λόγω των Fortnite και Roblox''
Οι αμερικανικές αρχές ασφαλείας φαίνεται πως έχουν στρέψει το βλέμμα τους προς τα online games.
Σύμφωνα με διαρροή εγγράφου που
δημοσιεύθηκε
από τον ανεξάρτητο δημοσιογράφο Dan Boguslaw, το National Counterterrorism Center (NCTC) – οργανισμός που ιδρύθηκε μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας τρομοκρατίας – εξετάζει πλέον τη δραστηριότητα “βίαιων εξτρεμιστών εφήβων στις ΗΠΑ” μέσα από πλατφόρμες όπως τα Fortnite, Roblox, Discord, Battle.net, Steam, PlayStation Network, Twitch και Xbox Live.
Το έγγραφο καταγράφει τις λειτουργίες κάθε πλατφόρμας, όπως text chat, voice chat, video chat, image sharing και friend lists, σημειώνοντας ότι το Discord διαθέτει όλες αυτές τις δυνατότητες. Η πλατφόρμα αυτή, μάλιστα, είχε συνδεθεί με την υπόθεση του δράστη που φέρεται να δολοφόνησε τον πολιτικό σχολιαστή Charlie Kirk.
Seems pretty clear the government is coming for Discord users
pic.twitter.com/SFc4yApeAU
— Ken Klippenstein (NSPM-7 Compliant) (@kenklippenstein)
October 1, 2025
Το NCTC αναφέρει πως “ορισμένοι βίαιοι εξτρεμιστές έφηβοι πιθανώς παίζουν online games ή χρησιμοποιούν εφαρμογές σχετιζόμενες με το gaming, ώστε να επικοινωνούν με άτομα με παρόμοιες ιδεολογίες, να προχωρούν σε σχεδιασμό ενεργειών ή να διαδίδουν τρομοκρατικά μηνύματα”. Αν και το έγγραφο διευκρινίζει ότι “η απλή παρουσία κάποιου σε αυτές τις πλατφόρμες δεν συνιστά ύποπτη δραστηριότητα”, εντούτοις σημειώνει ότι “η επικοινωνία μέσω αυτών μπορεί να αποτελέσει αφορμή για περαιτέρω έρευνα, αν παρατηρηθεί ύποπτη συμπεριφορά”.
Η ανησυχία αυτή εντείνεται μετά από σειρά περιστατικών που συνδέθηκαν με online κοινότητες, ενώ η κυβέρνηση των ΗΠΑ πιέζει για περισσότερη εποπτεία. Παράλληλα, πλατφόρμες όπως Discord, Twitch και Steam κλήθηκαν να καταθέσουν στο Κογκρέσο, ενώ ο πρώην πρόεδρος Donald Trump έχει χαρακτηρίσει την Antifa ως τρομοκρατική οργάνωση.
Αξιοσημείωτο είναι πως το έγγραφο δεν αναφέρει καθόλου το YouTube – παρά την τεράστια επιρροή του στην gaming κοινότητα – ούτε το Nintendo Switch Online, παρότι η Nintendo πρόσθεσε πρόσφατα δυνατότητες video sharing και GameChat. Η υπόθεση έχει προκαλέσει έντονη συζήτηση στις ΗΠΑ σχετικά με το πώς οι ψηφιακές κοινότητες μπορεί να χρησιμοποιούνται για σκοπούς ριζοσπαστικοποίησης, αλλά και για το πού ακριβώς πρέπει να τεθούν τα όρια μεταξύ ασφάλειας και ελευθερίας έκφρασης.