Ο παραγωγός του Final Fantasy 16 δεν είναι σίγουρος αν η σειρά θα επιστρέψει ποτέ στο turn-based σύστημα μάχης
Ο Naoki "Yoshi-P" Yoshida, παραγωγός του Final Fantasy XVI,
δήλωσε
ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση στο αν η βασική σειρά Final Fantasy θα επιστρέψει ποτέ στο turn-based σύστημα μάχης. Κατά τη διάρκεια του Anime Expo, ο Yoshida ρωτήθηκε σχετικά, ειδικά μετά την επιτυχία του Clair Obscur: Expedition 33, ενός νέου JRPG εμπνευσμένου από τα παλιότερα Final Fantasy και τη σειρά Persona.
Απαντώντας στο Anime News Network, σχολίασε: "Το ερώτημα του turn-based έναντι του action gameplay τείνει να απομονώνει το σύστημα μάχης από την υπόλοιπη εμπειρία. Δεν λαμβάνει υπόψη το τι είδους παιχνίδι θέλουν να παραδώσουν οι δημιουργοί στους παίκτες. Ανάλογα με την ποιότητα των γραφικών που θέλουμε να προσφέρουμε ή την αφήγηση που επιδιώκουμε, όλα αυτά σχετίζονται με το πώς διαμορφώνεται συνολικά το game design και το gameplay. Δεν υπάρχει σαφής απάντηση για το αν η σειρά θα γίνει πάλι πλήρως turn-based ή πιο action-oriented."
Ο Yoshida εξήγησε επίσης ότι κάθε βασικός τίτλος Final Fantasy διαφέρει σε χαρακτήρες, κόσμο και gameplay, και ότι κάθε ομάδα ανάπτυξης λειτουργεί αυτόνομα.
"Δεν είναι σίγουρο ότι θα συμμετέχω στο Final Fantasy XVII, οπότε δεν θέλουμε να περιορίσουμε ή να προκαθορίσουμε το δημιουργικό όραμα του σκηνοθέτη ή παραγωγού των επόμενων τίτλων, όπως το Final Fantasy XVII ή ακόμη και το XVIII. Δεν θέλουμε να τους βάλουμε σε ράγες."
Το Final Fantasy XVI κυκλοφόρησε στο Xbox Series X/S τον Ιούνιο, έπειτα από το αρχικό του λανσάρισμα στο PS5 το 2023 και την έκδοση στο Steam το 2024. Η Square Enix φαίνεται να απομακρύνεται από την πολιτική των αποκλειστικοτήτων, καθώς και το επερχόμενο Final Fantasy Tactics: Ivalice Chronicles θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πολλές πλατφόρμες.