Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Artificial intelligence (AI)

More
07 Nov 2025 12:00 #290610 by Νίκος Γεωργόπουλος
Square Enix: ''Θέλουμε το generative AI να κάνει το 70% του QA μας!''



Η Square Enix συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στην τεχνητή νοημοσύνη, στοχεύοντας το 70% των QA εργασιών της να γίνεται από generative AI έως το 2027, σε συνεργασία με το Matsuo-Iwasawa Laboratory του Πανεπιστημίου του Τόκιο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η συνεργασία αυτή αποτελεί μέρος του Mid-Term Business Plan που ξεκίνησε πέρυσι, με σκοπό τη βελτίωση της αποδοτικότητας στις διαδικασίες Quality Assurance και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στην ανάπτυξη video games. Η ομάδα του project απαρτίζεται από πάνω από δέκα μέλη, ανάμεσά τους μηχανικούς της Square Enix και ερευνητές του Matsuo-Iwasawa Laboratory, το οποίο εστιάζει σε καινοτόμες τεχνολογίες και επιδιώκει να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αντίστοιχο της Silicon Valley.

Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζει AI λύσεις στην ανάπτυξη παιχνιδιών, όπως το Azure Open AI, ενώ ο CEO της είχε δηλώσει από το 2024 ότι θα είναι «επιθετική» στη χρήση της τεχνολογίας αυτής. Παράλληλα, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για Metaverse και blockchain games, λανσάροντας το Symbogenesis το 2023. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Square Enix και άλλοι Ιάπωνες publishers ζήτησαν από την OpenAI να σταματήσει την εκπαίδευση του Sora 2 πάνω σε δημιουργικά έργα τους. Στο μεταξύ, η εταιρεία πειραματίστηκε με το AI και στην ανάπτυξη του Foamstars, του οποίου τα updates σταμάτησαν στις αρχές του 2025.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
24 Nov 2025 13:00 #291060 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ο Elon Musk αποκάλυψε το Tesla Optimus Gen 2 robot



Ο Elon Musk προκάλεσε για ακόμη μία φορά έντονη συζήτηση στα social media, αφού δημοσίευσε στο X ένα νέο AI-generated βίντεο που παρουσιάζει πώς θα έμοιαζε ο κόσμος αν τα Tesla Optimus Gen 2 humanoid robots κυκλοφορούσαν στην καθημερινότητά μας.

Τα Optimus έχουν προκαλέσει φόβο και στο παρελθόν, αλλά ο τελικός στόχος αυτών των ρομπότ είναι, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας , να «δημιουργήσουν ένα αυτόνομο ανθρωποειδές ρομπότ γενικής χρήσης που θα αναλαμβάνει «επικίνδυνες, επαναλαμβανόμενες ή βαρετές εργασίες». Ο Musk έχει ήδη επιδείξει πρωτότυπα που διπλώνουν ρούχα ή σερβίρουν ποτό.

Το βίντεο της 21ης Νοεμβρίου, που δημιουργήθηκε από τον Alex Utopia χρησιμοποιώντας το Grok Imagine και το Nano Banana Pro, παρουσίαζε ρομπότ Optimus σε πληθώρα επαγγελμάτων, όπως σεφ, αστυνομικός, εργάτης οικοδομών και διασώστης.

Υπάρχουν ακόμη και AI ρομπότ-influencers, αλλά και ένα που πίνει whiskey παίζοντας poker. Δείτε το tweet του Elon Musk, στο οποίο μας παρουσίασε ένα βίντεο με τα Tesla Optimus Gen 2 robots. Βέβαια πολλοί χρήστες σχολίασαν ότι το βίντεο αποτελεί AI και όχι πραγματικότητα.

pic.twitter.com/fuMMpDolr9

— Elon Musk (@elonmusk) November 21, 2025


Όμως, η ατμόσφαιρα δεν θύμιζε για όλους "τεχνολογικό θαύμα". Πολλοί χρήστες παρομοίασαν το βίντεο με το I, Robot (2004), σημειώνοντας ότι δεν θέλουν ένα τέτοιο μέλλον. Ένα από τα viral σχόλια λέει: «Δεν το θέλουμε αυτό, Elon. Έχουμε ήδη δει τις ταινίες». Άλλος χρήστης σημείωσε: «Αντί να δημιουργούμε νέες δουλειές, τις παίρνουμε από τους ανθρώπους και τις δίνουμε σε αντικείμενα. Είναι λυπηρό», ενώ σε άλλο σχόλιο ένας χρήστης έγραψε: «Ρομπότ σε πραγματικές δουλειές δεν είναι sci-fi πλέον είναι αναπόφευκτο».

Κάντε κλικ για να δείτε το Tesla Optimus Gen 2 να σερβίρει ποπ-κορν .

Ακόμη και επαγγελματίες υγείας σχολίασαν: «Δουλεύοντας ως νοσηλευτής, πιστεύω ότι αυτό θα άλλαζε τα πάντα. Φοβάμαι, αλλά είμαι και πολύ περίεργος». Ο Musk έχει δηλώσει ότι ο Optimus θα γίνει «το μεγαλύτερο προϊόν όλων των εποχών» και προβλέπει ότι μέχρι το 2040 θα κυκλοφορούν τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια humanoid robots. «Τίποτα δεν θα πλησιάζει. Θα είναι 10 φορές μεγαλύτερο από το επόμενο μεγαλύτερο προϊόν που έχει κατασκευαστεί ποτέ», είπε τον Απρίλιο σε εργαζόμενους της Tesla.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
28 Nov 2025 12:30 #291103 by Νίκος Γεωργόπουλος
Ο CEO της Epic Games λέει ότι δεν έχει νόημα η ένδειξη ''Made with AI'' στα games



Ο CEO της Epic Games, Tim Sweeney, δήλωσε ότι η απαίτηση των ψηφιακών stores για ένδειξη «Made with AI» στα games «δεν έχει κανένα νόημα». Η τοποθέτησή του ήρθε ως απάντηση σε σχόλιο του πρώην developer της Unreal Engine, Matt Workman, ο οποίος ανέφερε ότι η συγκεκριμένη σήμανση πρέπει να σταματήσει, καθώς η χρήση AI αποτελεί πλέον δεδομένο κομμάτι της σύγχρονης ανάπτυξης video games.

Ο Sweeney συμφώνησε, σημειώνοντας ότι η ένδειξη αυτή έχει νόημα μόνο σε περιπτώσεις σχετικές με πνευματικά δικαιώματα, όπως σε marketplaces ψηφιακού περιεχομένου ή σε εκθέσεις τέχνης όπου απαιτείται γνωστοποίηση δημιουργού. Ωστόσο, για τα game stores, όπου η AI θα αποτελεί μέρος σχεδόν «κάθε μελλοντικής παραγωγής», μια τέτοια σήμανση θεωρείται περιττή. Στη συνέχεια, ο Sweeney σχολίασε χιουμοριστικά ότι, με τέτοια λογική, θα μπορούσαν να υπάρχουν υποχρεωτικές αποκαλύψεις ακόμη και για ασήμαντες λεπτομέρειες όπως… «το σαμπουάν που χρησιμοποιεί ο developer».

[img]images/stories/others/ai-warning-for-steam-extension-and-script.jpg[/img]

Αφορμή για τη συζήτηση στάθηκε η υποχρέωση του Steam προς τους developers να αποκαλύπτουν αν το παιχνίδι τους χρησιμοποιεί περιεχόμενο παραγόμενο από AI, όπως συμβαίνει στο Arc Raiders, όπου αναφέρεται ότι AI και procedural εργαλεία συνέβαλαν στην ανάπτυξη ορισμένων assets. Οι δηλώσεις του Sweeney άναψαν συζητήσεις στη βιομηχανία. Ο indie developer Mike Bithell τις χαρακτήρισε «λυπηρές», αναφέροντας ότι είναι απογοητευτικό να θεωρείται απαραίτητη η χρήση AI σε τέτοιο βαθμό. Παράλληλα, άλλοι δημιουργοί υπογράμμισαν ότι η συζήτηση για τη συμμετοχή της AI στην ανάπτυξη games παραμένει ιδιαίτερα περίπλοκη, καθώς συνδέεται με θέματα δημιουργικότητας, δικαιωμάτων και θέσεων εργασίας.

Η γενικότερη τάση χρήσης AI στη βιομηχανία συνεχίζει να προκαλεί έντονες αντιδράσεις. Η Krafton, δημιουργός των PUBG και Inzoi, έχει ανακοινώσει ότι μετατρέπεται σε «AI-first» εταιρεία, προσφέροντας εθελούσιες εξόδους σε όσους εργαζομένους δεν επιθυμούν να ακολουθήσουν αυτή τη μετάβαση. Την ίδια στιγμή, ο Brendan Greene έχει εκφράσει δημόσια την αντίθεσή του, ενώ ο Konrad Tomaszkiewicz (The Witcher 3, Cyberpunk 2077) έχει δηλώσει ότι τα games που παράγονται από AI «δεν θα έχουν ψυχή», αν και αναγνωρίζει ότι η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί θετικά σε επιμέρους τομείς.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Dec 2025 13:00 #291124 by Νίκος Γεωργόπουλος
Η Ρωσία παρουσίασε ένα AI robot το οποίο κατέρρευσε στη σκηνή



Ένα από τα πρώτα humanoid AI robots της Ρωσίας έκανε την επίσημη εμφάνισή του στη Μόσχα, αλλά το ντεμπούτο του εξελίχθηκε σε… φιάσκο. Το robot, με την ονομασία AIDOL, ανέβηκε στη σκηνή με μουσική υπόκρουση το κλασικό Rocky theme, όμως λίγα δευτερόλεπτα μετά, έχασε την ισορροπία του και κατέρρευσε μπροστά στο κοινό.

Το robot εμφανίστηκε εμφανώς ασταθές ήδη από τα πρώτα του βήματα, ενώ πρόλαβε να κάνει μόνο ένα σύντομο χαιρετισμό πριν καταλήξει στο πάτωμα. Τμήματα της κατασκευής αποκολλήθηκαν και σκορπίστηκαν στη σκηνή, αναγκάζοντας τους τεχνικούς να το απενεργοποιήσουν και να το απομακρύνουν άμεσα. Το ακόμη πιο παράδοξο ήταν η προσπάθεια ενός μέλους της ομάδας να καλύψει το σημείο της πτώσης με ένα χαλαρό πανί, προκαλώντας αμηχανία αλλά και γέλιο στους παρευρισκομένους.

Ο Vladimir Vitukhin, CEO της εταιρείας AIDOL, δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο TASS ότι το robot βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο «εκμάθησης», εκφράζοντας την ελπίδα ότι «το λάθος αυτό θα μετατραπεί σε εμπειρία». Σύμφωνα με την εταιρεία, στόχος του AIDOL είναι να μπορεί να περπατά, να μεταφέρει αντικείμενα, να χειρίζεται εργαλεία και να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους χρήστες, με ιδιαίτερη έμφαση στη μίμηση ανθρώπινων εκφράσεων.

Ο Dmitry Filonov, αρχισυντάκτης του Edinorog Media και παρευρισκόμενος στο event, περιέγραψε τη στιγμή της πτώσης λέγοντας: «Στην αρχή επικράτησε μια στιγμή σιωπής. Ύστερα άρχισαν να χειροκροτούν για να δείξουν την υποστήριξή τους». Όπως είχε γράψει λίγες ημέρες νωρίτερα στο Substack του, υπήρχαν ήδη ενδείξεις ότι το robot αντιμετώπιζε προβλήματα κινητικότητας, καθώς «δεν είχαν επενδυθεί αρκετοί πόροι σε αυτόν τον τομέα». Παρόλα αυτά, ο Filonov θεώρησε το περιστατικό απλώς «ατυχία». Το AIDOL δεν είναι το πρώτο humanoid robot που καταλήγει σε παρόμοια ατυχή παρουσίαση, καθώς και πολλά δυτικά αντίστοιχα μοντέλα έχουν αντιμετωπίσει αμήχανες στιγμές, με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα τα πειράματα της Tesla και τις επίμαχες παρουσιάσεις AI robots σε διεθνή events.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
19 Dec 2025 21:30 #291358 by Νίκος Γεωργόπουλος
Kojima για το AI: "Δεν υπάρχει επιστροφή"



Ο Hideo Kojima δήλωσε: «Δεν έχει νόημα να λέμε ‘δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το AI’ ή να λέμε ότι ‘το AI είναι άχρηστο’.»

Ο game designer Hideo Kojima μοιράστηκε για άλλη μια φορά τις σκέψεις του σχετικά με το AI, δηλώνοντας αυτή τη φορά ότι πιστεύει πως η τεχνολογία ήρθε για να μείνει και ότι «δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω».

Μιλώντας στο Nikkei Xtrend, ο Kojima είπε: «Τώρα υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι που δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς τα smartphones τους. Το AI είναι κάτι παρόμοιο».

Πρόσθεσε: «Δεν έχει κανένα νόημα να λέμε ‘δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το AI’ ή ‘το AI είναι άχρηστο’. Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε πίσω. Το ίδιο συνέβη με τα smartphones.»

Αυτά που λέει ο Kojima ευθυγραμμίζονται σε μεγάλο βαθμό με τις απόψεις που εξέφρασε πρόσφατα ο επικεφαλής του Kingdom Come, Daniel Vávra, σχετικά με το AI. Ο Vávra είπε μέσω X (Twitter): «Ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα. Το AI είναι εδώ για να μείνει μαζί μας. Όσο τρομακτικό κι αν ακούγεται, έτσι είναι τα πράγματα.»

Στην ίδια συνέντευξη, ο Kojima ανέφερε επίσης ότι το AI μπορεί να φέρει αλλαγές στον τρόπο που οι άνθρωποι επικοινωνούν, λέγοντας συγκεκριμένα ότι θα μπορούσε να βοηθήσει άτομα με κοινωνικό άγχος να επικοινωνούν καλύτερα σε face-to-face καταστάσεις. Την ίδια στιγμή, τόνισε πως οι άνθρωποι πρέπει να είναι προσεκτικοί στο πόσο εξαρτώνται από τη χρήση του AI.

Πριν από αυτή τη συνέντευξη, ο Kojima είχε δηλώσει ότι οι άνθρωποι πρέπει να αγκαλιάσουν και όχι να φοβηθούν την περαιτέρω ενσωμάτωση του AI. Είχε αναφέρει ότι μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τη διαχείριση επαναλαμβανόμενων εργασιών , επιτρέποντας στους δημιουργούς να επικεντρωθούν σε πιο δημιουργική δουλειά.

Φυσικά, δεν συμφωνούν όλοι με τον Kojima. Ένας παραγωγός του Silent Hill f δήλωσε ότι «το AI δεν θα μπορέσει ποτέ να πάρει τις τολμηρές αποφάσεις που μπορεί να πάρει ένας άνθρωπος». Πολλοί άλλοι έχουν εκφράσει σοβαρές ανησυχίες για το AI — όπως η πιθανότητα απώλειας θέσεων εργασίας και ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος από την ανάπτυξη της απαραίτητης AI υποδομής.

Εν τω μεταξύ, πολλοί video game concept artists έχουν δηλώσει ότι η χρήση generative AI δεν καθιστά τη δουλειά τους πιο εύκολη, αλλά, αντίθετα, την περιπλέκει σε πολλά επίπεδα.

Please Log in or Create an account to join the conversation.