Η ομάδα του Xbox δεν επιθυμεί να ξαναβγάλει hardware
Το 2026 θα σηματοδοτήσει την εικοστή πέμπτη επέτειο της Xbox, αλλά ένα από τα πρωταρχικά μέλη της ομάδας της κονσόλας, η Laura Fryer,
ανοιχτά αμφιβάλλει για το μέλλον ενός βασικού τομέα παραγωγής του gaming τμήματος της Microsoft
. Η Fryer- που δεν δουλεύει πια για την Xbox- μοιράστηκε την απάντησή της στις πρόσφατες συνεργασίες της Microsoft για handhelds και κονσόλες, και συμπέρανε: “ Η εταιρεία δεν έχει επιθυμία να δημιουργεί hardwareπια. Οι επερχόμενες ROG Xbox Ally handheld συσκευές δεν θα έχουν exclusive games για να ωθήσουν τις πωλήσεις και οι συνεργασίες της Microsoft με την Asus στα handhelds, και την AMD στην επόμενη γενιά του Xbox, αντανακλά ένα σκοτεινό μέλλον για τις κονσόλες της.“
“Φυσικά ως ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας του Xbox, δεν είμαι ευχαριστημένη με το πού βρίσκονται τα πράγματα τώρα. Δεν μου αρέσει να παρακολουθώ όλη αυτή την αξία που βοήθησα να δημιουργηθεί να διαβρώνεται. Είμαι λυπημένη επειδή, από την πλευρά μου, φαίνεται η ομάδα του Xbox να μην έχει επιθυμία- ή κυριολεκτικά να μην μπορεί- να αναπτύξει hardware πια. Οπότε αυτή η συνεργασία της είναι μια αργή έξοδος από την βιομηχανία του hardware ξεκάθαρα. Προσωπικά νομίζω ότι το hardware της Xbox πέθανε. Σίγουρα τα remasters κλασικών τίτλων όπως το The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered, ήταν επιτυχία, αλλά αμφιβάλλω για την ικανότητα της Xbox να κάνει νέες επιτυχίες. Η Microsoft έχει έναν σημαντικό πλεονέκτημα χάρη στο Game Pass, αλλά δεν νομίζω ότι είναι αρκετό να πυροδοτήσει από μόνο του πωλήσεις hardware.”
Ο πρώην αντιπρόεδρος της Xbox Live και της Game Pass, ο Mike Ybarra, προσέγγισε το ζήτημα από μια άλλη οπτική: “ Η Microsoft αποτραβιέται από το hardware, όμως μπορεί να γίνει ο μεγαλύτερος publisher για games αν εστιάσει σε αυτό τον στόχο μόνο. Πρέπει να βρουν τι χρειάζεται να αλλάξει και γρήγορα. Είμαι μεγάλος θαυμαστής και πάντα το αίμα μου θα βγαίνει πράσινο. Διαλέξτε το μονοπάτι σας κι αφοσιωθείτε σε αυτό. Είναι απλό για μένα, η Xbox θα πρέπει να αγωνιστεί να γίνει ο μεγαλύτερος publisher ψυχαγωγικού περιεχομένου παγκοσμίως. Απαλλαχθείτε από όλα τα άλλα κι εστιάστε. Μην φοβάστε να πείτε αυτό που είστε. Αγκαλιάστε το μονοπάτι. Το να καβαλήσετε τον φράχτη δεν είναι νικηφόρο σχέδιο.”
Φημολογείται ότι νέος γύρος απολύσεων θα χτυπήσει το gaming τμήμα της Microsoft ακόμα και μέσα στην εβδομάδα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft Gaming, ο Phil Spencer έχει δηλώσει πολλές φορές: “ Η εταιρεία χρειάζεται να κόψει προσωπικό της ομάδας ανάπτυξης του Xbox για να είναι μια βιώσιμη επιχείρηση.” Παράλληλα η τελευταία τριμηνιαία αναφορά της Microsoft ανέφερε ότι η εταιρεία πέτυχε συνολικά έσοδα 70,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων( αύξηση δεκατρία τοις εκατό) και κέρδος 25,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων( αύξηση δεκαοχτώ τοις εκατό). Το τμήμα της Xbox επίσης αναρτά ανάλογη αναφορά σε ετήσια βάση.