Είναι πλήρως playable από την αρχή έως το τέλος, σύμφωνα με leaker
Το Half-Life 3 είναι όχι μόνο σε ανάπτυξη, αλλά πλέον είναι πλήρως playable από την αρχή μέχρι το τέλος,
σύμφωνα
με τον έγκυρο Valve insider Tyler McVicker.
Ο ίδιος αναφέρει πως το Half-Life 3 ίσως ανακοινωθεί το καλοκαίρι του 2025 και θα μπορούσε να κυκλοφορήσει μέχρι το τέλος του έτους, πιθανότατα τον χειμώνα. Η ύπαρξη του Half-Life 3, με κωδική ονομασία HLX, υποστηρίζεται εδώ και μήνες από leaks, datamined στοιχεία και κώδικα που εντοπίστηκαν από τη βάση δεδομένων του video game, καθώς και από πληροφορίες ηθοποιών που φαίνεται να συμμετέχουν στην παραγωγή.
Όπως ανέφερε το Engadget, ο McVicker δήλωσε σε live Q&A πως το Half-Life 3 δεν είναι VR game. Παρόλο που αποφεύγει πληροφορίες σχετικές με το σενάριο, τόνισε ότι η ομάδα το playtestάρει συνεχώς και σε ευρεία κλίμακα, και υπάρχουν άτομα που έχουν ήδη λάβει πληροφορίες για το σενάριο — αν και ο ίδιος προτιμά να τις αποφεύγει.
Ο McVicker άφησε να εννοηθεί ότι ίσως εμφανιστεί η Chell από το Portal, ενώ αποκάλυψε και την έντονη επιθυμία του Erik Wolpaw να αναπτύξει το Portal 3. Πρόσθεσε μάλιστα ότι η ανάπτυξή του μπορεί να εξαρτηθεί από το ποιος αποχωρήσει από τη Valve μετά το Half-Life 3. Όπως είπε: "Αυτή είναι η πιο προχωρημένη φάση στην οποία έχει φτάσει ποτέ το HLX. Το video game είναι playable από την αρχή μέχρι το τέλος. Τελεία. Τα προηγούμενα HL3/Ep3 projects δεν έφτασαν ποτέ τόσο μακριά. Το video game είναι πιθανότατα content-locked, ή τουλάχιστον mechanic-locked."
Αναφέρθηκε και στο σύστημα procedural generation, λέγοντας ότι παρερμηνεύτηκε από το κοινό. Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν αλλάζει γεωμετρία, αλλά τοποθεσίες οντοτήτων όπως πόρτες, physics props, εχθρούς, NPCs και αντικείμενα — παρόμοια με τον AI Director του Left 4 Dead 2, αλλά πιο εξελιγμένο. Ξεκαθάρισε επίσης ότι η ιστορία δεν είναι procedural.
Το Half-Life 3 ήταν γνωστό ότι βρισκόταν σε ανάπτυξη από το 2013–2014 και είχε σχεδιαστεί ως ένα video game με replayability, συνδυάζοντας μηχανισμούς του Left 4 Dead με σεναριακές στιγμές. Το project τότε ακυρώθηκε επειδή στηριζόταν στην ατελή Source 2 engine.