Η Berkshire Hathaway ήθελε να εξαγοράσει την Nintendo
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Activision, Bobby Kotick, ο Charlie Munger της Berkshire Hathaway είχε
ενδιαφερθεί
κάποτε να αγοράσει τη Nintendo, ή τουλάχιστον να εξερευνήσει αυτήν την πιθανότητα.
Ο Kotick σε
συνέντευξή
του είχε δηλώσει ότι ο Munger δεν ήταν fan των video games, αλλά έβλεπε μια ευκαιρία για να επενδύσει στον κλάδο. Ένα από τα πιθανά του σχέδια ήταν η εξαγορά της Nintendo. "Κοιτούσα μερικές άλλες εταιρείες στον κλάδο σας. Αν αγοράζαμε τη δική σου, θα έπρεπε να αγοράσουμε και τη Nintendo," θυμάται ο Kotick να λέει ο Munger. "Την έχετε εξετάσει;" Ο Kotick απάντησε πως "Ναι, εκείνη την εποχή η Nintendo διαπραγματευόταν στα 13 δισεκατομμύρια, με 7 δισεκατομμύρια σε μετρητά."
Ο Munger τότε φέρεται να είπε: "Δεν νομίζω ότι κάτι θα πάει στραβά όσο είμαι ζωντανός, και αν πάει στραβά αφού πεθάνω, απλά θα το αποδώσουν στις τρέλες ενός 82χρονου. Οπότε, δεν χρειάζεται να ανησυχείς μήπως με απογοητεύσεις." Αυτό συνέβη σε μια περίοδο όπου η γαλλική Vivendi αναγκαζόταν να πουλήσει το μερίδιό της στην Activision, και η Berkshire Hathaway εξέταζε το ενδεχόμενο αγοράς του. Τελικά, όμως, η Activision αγόρασε η ίδια το μερίδιό της από τη Vivendi.
Κατά τη διάρκεια ενός γεύματος με τον Munger, ο Kotick ζήτησε συμβουλές για το πώς να δομήσει την εξαγορά από τη Vivendi. Ο Munger τότε είπε πως ήθελε να χρηματοδοτήσει την εξαγορά. Όταν ο Munger σηκώθηκε να πάει στην τουαλέτα, ο Brian Kelly της Activision είπε στον Kotick: "Αν ο Munger θέλει να αγοράσει, τότε πρέπει να θέλουμε κι εμείς." Παρόλα αυτά, ο Munger δεν συμπαθούσε τα video games. Ο Kotick αποκάλυψε ότι τα θεωρούσε "ένα βήμα πριν τον τζόγο", λέγοντας: "Εκμεταλλεύεστε τον εθισμό των ανθρώπων."
Ο Kotick αντέδρασε λέγοντας: "Δεν εκμεταλλεύομαι τίποτα. Τους προσφέρω χαρά και διασκέδαση. Αν δοκίμαζες ένα video game, θα το καταλάβαινες." Τελικά, η Berkshire Hathaway δεν αγόρασε ποτέ τη Nintendo. Ο Munger απεβίωσε το 2023, σε ηλικία 99 ετών. Η Berkshire Hathaway διαθέτει αυτή τη στιγμή πάνω από 325 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και, θεωρητικά, θα μπορούσε να αγοράσει σχεδόν οποιαδήποτε εταιρεία στην αγορά. Ωστόσο, δεν έχει δείξει καμία πρόθεση να επενδύσει στην gaming βιομηχανία.
Η Microsoft προσπάθησε επίσης να αγοράσει τη Nintendo
Πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, η Microsoft προσπάθησε να εξαγοράσει τη Nintendo. Ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Steve Ballmer, έστειλε στελέχη στην Ιαπωνία για να συζητήσουν την ιδέα, αλλά η ομάδα της Microsoft αντιμετωπίστηκε με γέλια και η συζήτηση δεν προχώρησε. Παρότι η Berkshire Hathaway δεν μπήκε στον χώρο του gaming μέσω εξαγοράς, το 2022 έκανε μια τεράστια επένδυση, αγοράζοντας σχεδόν 15 εκατομμύρια μετοχές της Activision Blizzard λίγο πριν η Microsoft ανακοινώσει την πρόθεσή της να αγοράσει την εταιρεία. Η Berkshire πλήρωσε περίπου 66,50 δολάρια ανά μετοχή και, όταν η Microsoft ανακοίνωσε τη συμφωνία εξαγοράς, η αξία των μετοχών εκτοξεύθηκε. Τελικά, η εξαγορά της Activision Blizzard εγκρίθηκε με τιμή 95 δολάρια ανά μετοχή, πράγμα που σημαίνει ότι η Berkshire πέτυχε τεράστιο κέρδος από την επένδυση.
Προβλήματα με το Game Pass
Στη συνέντευξή του, ο Bobby Kotick μίλησε για την εξαγορά της Activision Blizzard από τη Microsoft, ύψους 75,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποκαλύπτοντας ότι αυτός και ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Satya Nadella, "έκλεισαν τη συμφωνία μέσα σε μόλις τρεις ημέρες". Παρόλο που η έγκριση της συμφωνίας από τις ρυθμιστικές αρχές πήρε πάνω από ένα χρόνο, ο βασικός σχεδιασμός ολοκληρώθηκε μέσα σε 72 ώρες. Η μοναδική διαφωνία που είχαν ο Kotick και ο Nadella αφορούσε το Game Pass. Ο Kotick ανέφερε ότι το World of Warcraft έχει επιτυχία με τη συνδρομή των 15 δολαρίων τον μήνα, μόνο για ένα video game. Είχε αναρωτηθεί: "Γιατί να το βάλω στο Game Pass;". Συγκεκριμένα, δήλωσε: "Είπα σε αυτούς τους τύπους, 'Γιατί να ανταλλάξουμε τα ευέλικτα επιχειρηματικά μας μοντέλα με κάτι που μπορεί να μην είναι στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη;' Δεν πίστευα σε αυτό. Αλλά το καλό για τη Microsoft είναι ότι... μπορεί να πάρει αυτό το ρίσκο."
Ο Kotick δεν είναι ο μόνος που αμφισβήτησε το οικονομικό μοντέλο του Game Pass. Η Devolver Digital ήταν από τις πρώτες εταιρείες που επέκριναν την υπηρεσία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Take-Two, Strauss Zelnick, δήλωσε ότι η κυκλοφορία νέων games στο Game Pass δεν έχει νόημα για την εταιρεία του. Ωστόσο, υπάρχουν και θετικά παραδείγματα. Κάποια games έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους μέσω του Game Pass.Ο John Romero, δημιουργός του Doom, δήλωσε πρόσφατα ότι το Game Pass δεν βλάπτει τις εταιρείες. Η ίδια η Microsoft έχει παραδεχτεί ότι το Game Pass μπορεί, σε ορισμένες περιπτώσεις, να μειώσει τις πωλήσεις των games, αλλά όχι πάντα.