1 στους 10 game developers απολύθηκαν το 2024
Οι διοργανωτές του Game Developer Conference (GDC)
μοιράστηκαν
τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας State of the Game Industry, η οποία στοχεύει να παρέχει μια εικόνα των τρεχουσών τάσεων και απόψεων μεταξύ των developers, αποκαλύπτοντας, μεταξύ άλλων, ότι ένας στους δέκα ερωτηθέντες έχασε τη δουλειά του το 2024, μετά το καταστροφικό κύμα απολύσεων που σημειώθηκε στη βιομηχανία.
Η φετινή έρευνα του State of Games Industry περιλάμβανε πάνω από 3000 ερωτηθέντες σε διάφορα θέματα, αλλά οι απολύσεις βρέθηκαν στο επίκεντρο της προσοχής, καθώς οι μαζικές απολύσεις του 2023 συνεχίστηκαν και το 2024, με στοιχεία που δείχνουν ότι 13.000 εργαζόμενοι έχασαν τις δουλειές τους την περασμένη χρονιά. Σύμφωνα με την έρευνα της GDC, όχι μόνο ένας στους δέκα developers ανέφερε ότι απολύθηκε προσωπικά, αλλά και το 41% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επηρεάστηκε από τις απολύσεις με κάποιον τρόπο. Ο τομέας που επηρεάστηκε περισσότερο ήταν αυτός του video game narrative, με 19%. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν ως κύριες αιτίες των απολύσεων την αναδιάρθρωση, τη μείωση των εσόδων και τις αλλαγές στο marketing, ενώ πολλοί απέδωσαν την κατάσταση σε συγκεκριμένα ζητήματα, όπως η υπερβολική επέκταση κατά την περίοδο του Covid, η αύξηση του κόστους παραγωγής, η πτώση του ενδιαφέροντος των παικτών, καθώς και η κακή ηγεσία και κακή διαχείριση.
Η ένωση εργαζομένων εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό ζήτημα, με το 20% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι συζήτησαν το θέμα της συνδικαλιστικής οργάνωσης τον τελευταίο χρόνο. Το 29% δήλωσε ότι οι εταιρείες τους ήταν υποστηρικτικές στις συζητήσεις αυτές, ενώ το 19% είχε ανάμεικτη στάση και το 12% ήταν αντίθετο. Η GDC ρώτησε επίσης για το ωράριο εργασίας. Το 57% ανέφερε ότι εργάζεται 40 ώρες ή λιγότερο την εβδομάδα, ενώ το 13% εργάζεται πάνω από 51 ώρες την εβδομάδα – αριθμός αυξημένος από το 8% του προηγούμενου έτους. Από αυτούς, τα δύο τρίτα ανέφεραν ότι οι παραπάνω ώρες οφείλονται στην αυτοεπιβαλλόμενη πίεση.
Όσον αφορά τις πλατφόρμες που επικεντρώνονται οι developers, τα PC παραμένουν στην κορυφή, με το 80% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι αναπτύσσει PC games, ποσοστό αυξημένο από το 66% πέρυσι. Η GDC εκτιμά ότι αυτό μπορεί να συνδέεται με τη δημοτικότητα του Steam Deck, με το 44% να εκφράζει ενδιαφέρον για την πλατφόρμα της Valve. Στις κονσόλες, το 38% ανέφερε ότι αναπτύσσει games για το PS5, το 34% για το Xbox Series X/S, και το 20% για το Switch. Για το Switch 2, το 8% των developers δήλωσε ότι εργάζεται ήδη για την πλατφόρμα, ίδιο ποσοστό με πέρυσι.
Οι ερωτηθέντες μοιράστηκαν επίσης τις απόψεις τους για τα live-service games Το 42% δήλωσε ότι δεν ενδιαφέρεται να εργαστεί σε αυτά, ενώ όσοι τα υποστήριξαν ανέφεραν λόγους όπως η οικονομική τους βιωσιμότητα, η βελτίωση της εμπειρίας του παίκτη και η δημιουργία communities. Από την άλλη πλευρά, οι επικριτές τους ανέφεραν την πτώση του ενδιαφέροντος των παικτών, τη δημιουργική στασιμότητα, τις αρπακτικές πρακτικές και τις μικροσυναλλαγές, τον κίνδυνο burnout των developers, καθώς και τον κορεσμό της αγοράς.
Όσον αφορά το AI, το 30% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι το AI έχει αρνητικό αντίκτυπο στη βιομηχανία, ποσοστό αυξημένο κατά 12% από πέρυσι. Οι ανησυχίες περιλαμβάνουν κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας, κατανάλωση ενέργειας, μείωση ποιότητας από AI-generated περιεχόμενο, πιθανές προκαταλήψεις στα AI προγράμματα και ζητήματα ρύθμισης. Παρά τις ανησυχίες, το 52% των εταιρειών έχει υιοθετήσει το generative AI, με τα τμήματα επιχειρήσεων και οικονομικών να το χρησιμοποιούν περισσότερο (51%), ακολουθούμενα από την παραγωγή και τη διαχείριση ομάδων (41%) και το community , το marketing και το PR (39%). Η πλήρης έκθεση του State of the Game Industry της GDC είναι διαθέσιμη στο
site
της (απαιτείται εγγραφή) και προσφέρει μια αναλυτική εικόνα των τάσεων και των απόψεων των developers μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για τη βιομηχανία.